Re: Podíl dieselů na prodejích v záp. Evropě - EU15 + EFTA
Majitel automobilu pohanenym dieselovym motorem plati v jistych zemich kazdorocne dan z pohonu. Ta se vetsinou take nazyva dieselovou dani. Tato dan se pocita z celkove hmotnosti vozidla.
Automobil pohaneny dieselovym motorem je jiz pri nakupu drazsi, technicka stoji vic, servis take. Kdyz kazdy rok musis jeste za vlastneni dieselu zaplatit cca 500-600€ na danich, rozmyslis si, jestli se ti vubec vlastnictvi automobilu pohaneneho dieselovym motorem vyplati.
Re: Podíl dieselů na prodejích v záp. Evropě - EU15 + EFTA
Toto (Tvoji a podobné argumentace) jsem tady slyšel již 100000000 x,a stejně se diesely kupují.....
Tvoje logika není správná a nebo se diesely vyplatí více než se Ti zdá...
Nezklamal jsi, jako mnoho dalších před Tebou, ale zdá se, že jsou kupující poněkud jiného názoru.
Re: Podíl dieselů na prodejích v záp. Evropě - EU15 + EFTA
Ano, mas pravdu. Kupuji. Kupuji si je ti, kteri za rok najedou vice nez 30 000km. To je prave prumerny rocni najezd, kdy se automobil s dieselem pod kapotou zacina v zemi se zvlast placenou rocni "dieselovou" dani zacina vyplacet.
Rocne tito plati dan za auto, povinne ruceni, povinnou pojistku (popr. kasko) a navic dan za diesel pod kapotou. Takovych 500-600, popr. vice € je docela dost najetych km v automobile pohanenym benzinem, ktery je od teto dane osvobozen. Tudiz pokud jsi uplne normalni Jirka od Mostecka, nejedes v jedne z techto zemi rocne 20 000km tak se ti financne nevyplati koupit si jakykoliv vuz s dieselovym pohonem.
Re: Podíl dieselů na prodejích v záp. Evropě - EU15 + EFTA
Opět opakuji, jednoznačná tvrzení, jak je uvádíš v poslední větě - s těmi bych byl velmi opatrný. Pořád to vidíš pouze z pohledu ekonomiky.
Pokud někdo hledá kompromis mezi výkonem motoru, točivým momentem, a náklady, klidně může zvolit diesel - který je dnes hlučný pouze na volnoběh (u Subaru ani to ne)...
A priori... Subaru ..... Tam není spotřeba o 15 až 25% nižší, tam je spotřeba boxeru dieselu rovnou téměř o 100% nižší, takže Tvých 30000 km pokulhává.
Re: Podíl dieselů na prodejích v záp. Evropě - EU15 + EFTA
Ano, opet s tebou souhlasim. Jsou ti, kteri hledaji tento kompromis. Cisla ale mluvi za sebe. Techto "fajnsmekru" je malo. Pri koupi automobilu se vyber motorizace vetsinou zabrzdi nad otazkou "co se mi vyplati". Proto je v techto zemich, kde stat vybira dan z pohonu, mensi procento automobilu prodanych s dieselem pod kapotou.
Re: Podíl dieselů na prodejích v záp. Evropě - EU15 + EFTA
Ale teď si děláš srandu ..... :-)
48,3 % dieselu proti: A - benzínu, B - hybridu, C - LPG, D - CNG...
To Ti připadá málo???
S jedním tedy opravdu souhlasím, ČÍSLA MLUVÍ ZA SEBE.
Re: Podíl dieselů na prodejích v záp. Evropě - EU15 + EFTA
Ja tady mluvim o voze a ty... Kuko se ptal proc existuji tak velke regionalni rozdily. A ty tady o nejakych 48%. Copak nemci plati zvlast dan za vlastneni dieselu? Odpovim ti, neplati. Stejne jako v Belgii, nebo v CR, zvlast placena dan z dieselu neni. Ale napr. v Finsku nebo Recku ji platis a proto se tam vlastneni dieselu pod kapotou vetsine nevyplati.
Re: Podíl dieselů na prodejích v záp. Evropě - EU15 + EFTA
Norsko - příšerně drahý benzín i nafta, ta se ale při těchto extrémně vysokých cenách vyplatí. Od té doby, co padly ekologické poplatky pro diesely s filtrem pevných částic, je vývoj takto dramatický, od nějakých 6,2% v roce 2007 až po cca 48% v roce 2006, potom byly zrušeny ekologické poplatky pro vozy s DPF, skok na cca 73% v dieselu.
V Nizozemí jsou neskutečné pobídky od státu na LPG a CNG, byla zavedena speciální daň na diesely mají šílenou dotaci na hybridy, až 6400 Eur.
Na takto pokřiveném trhu je výsledek 28,3% pro naftu velmi dobrý.
Re: Podíl dieselů na prodejích v záp. Evropě - EU15 + EFTA
Předběhl jsi mne, ale je to tak, Nizozemí je ráj LPG, mají tam krom těch rozdílů pro diesel i velkou tradici v LPG a spousta výrobců nabízí nová auta rovnou na LPG, ne jak u nás.
Prepadák Megane v rámci modelov v Európe deviaty, a celkovo Renault druhý. Tí ľudia musia byť fakt blbí, že tie šroty stále kupujú... Ešteže našinci majú rozum a predaje Renaultu v strede Európy klesajú, až prídu zaslúžene až k nule. Kde je Áda?
Registrace automobilů v Evropě – Pořadí značek květen 2010
Co to je za blbost... je tam 10 značek a dole 100% ?? Copak se v Evropě prodává jenom 10 značek? >:D Stejně o tabulku výše... prodává se jenom 10 modelů? >:D >:D Nenechte se vysmát :no:
JATO zveřejňuje první desítku modelů a značek a v tuiskových zprávách je pak celkový počet prodaných aut všech značek na sledovaných evropských trzích. Zřejmě to budu muset do příštího článku zase někam napsat, neb to někteří nechápou :-) Čísla nikdo neopravoval :-)
Pokud nejsi ani luxčlověk, ani prémiovej drzek, pokud jsi člověk takříkajíc mainstreamový, máš nahoře dokonalou kuchařku, tedy pokud současně hledáš někde mezi těmi nejfrekvetovanějšími auty. A popravdě, kde jinde hledat, než ve zprůměrované Evropě.
Tabulka věrně odráží nejen prodeje modelů, nýbrž jim (logicky) korespondující žebříček kvality. Kvalitu nechápej tak, že se ti nikdy nesmí nic v autě kousnout, kvalitu chápej jako souhrn vlastností auta, souhrn, který v tobě vytváří blažený pocit, žes výběrem právě své káry dobře udělal. Jde tedy o estetické uspokojení, uspokojení z jízdy a uspokojení z praktičnosti užívání vůbec (sedadla, kufr, klimačka atd.)
V tom komplexu je v Evropě nejuznávanější a nejpopulárnější GOLF, Gé Golf, Gé jako... GURU. Už dlouho. Osobně si neumím představit, že se může nají někdo, kdo nemusí nutně počítat po večerech drobný v brecku a koupí si v kompaktním mainstreamu něco jiného, než golfa. Neuvěřitelné.
V evropských subkompaktech je to také jasné, POLO, případně Fiestu. V technice, zejména s odkazem na motory a převodovku bych upřednostníl POLO, ovšem, jelikož tato třída je z velké části vyhrazena ženám, musíme pochopit, že design Fiesty je jako stvořený pro krásnou ženu.
No, a v minivozech, když si tedy jako nedáš říct a domníváš se, že ve voze má být těsno, ber Pandu. Na ajfr to není, ale v delvitě tě vždy rádi uvítaj.
Na závěr se musím ještě vrátit ke Golfovi. Úžasné, zasloužené a vskutku inspirující. Večer si sedni a napiš si pro (golfa) a proti (golfovi). Pak to sem vypiš. Jsi li upřímný, potvrdíš, že koupit si něco jiného než dvojitě přeplňovanou jednačtyřku, DSG, adaptivní podvozek, alcantaru na židle a sedmnáctky na dvěstědvacetpětkách, to vyžaduje buďto intenzivní slepotu nebo totálně provařený konto. A to raději ani nepíši o geteičku... VW umí, co?
Ano, GOLF je dnes jasnou volbou pro ty, co rozumí autům, jezdí mainstreamové kompakty, a v investicích to dotáhli dál než ke stavebnímu spoření.
Ty si neumíš představit nikoho, kdo si koupí něco jiného než Golfa. V Evropě se však najde dost kupujících Fokusu, Megana nebo Astry. A není to z důvodu, že by měli hluboko do kapsy. Jsou to auta ve stejné cenové relaci. V některých zemích jsou dražší, v některých levnější než Golf.
Zajímavé je, že Golf i přes poměrně nedávnou modelovou obměnu ztrácí nejvíc z celé Evropy. Vidím v tom dvě věci: jednak prodeje nezávisí na DSG a adaptivních tlumičích, ale spíš na ceně za základní 1,6 (v případě Golfu 1,4). Za druhé v tom má zřejmě prsty velký propad německého trhu.
Golf je nejprodávanější auto Evropy. Ano, letošní postšrotovní rok je v Německu lehce napínavý. Nic to ale nemění na prodejní úspěšnosti golfu. Jinak, Emele, ten úspěch či neúspěch je cenou základu určován jen okrajově, všichni reprezentanti v tabulce a ve stejné třídě stojí plusmínus stejně. A popravdě, technicky je na tom holt ten Golf stále nejlépe.
Nahoře jsem chtěl akcentovat realitu, jako, že si vedle sebe postavíš např. mégana a golfa, že není co řešit, i poslepu přece musíš nutně sáhnout po Golfovi. Nadupaná 1.4, DSG, adaptivní spodek, alcantara na židlích... Emele! :-)
Ja myslim, ze emel neni daleko od pravdy. Min 50 % soukromych prodeju tvori zakladni motory s trochou vybavy navic, tomu ver, takze o nejakou moznost DSG, turbo atd nejde, normalni clovek o nich absolutne neuvazuje. Ta moznost si v konfiguratoru navolit, co chci, je sice hezka, ale realita je uplne jina. Takze volba Golf/Astra/Focus/neco jineho je ciste o osobnich sympatiich, ne o bohatosti doplnkove vybavy
Přes palec vidím toho supergolfa někde kolem 550 - 650. To se ti zdá hodně?
A pozor, vybavit si auto patří k běžné západoevropské praxi. Současně pak je nutno vědět, že koupě modelu základního není u žádné automobilky nějaká ostuda, naopak, třeba Golf tam dává komplet airbagy, asistenta jizdy atd. Tedy i ten základ je slušnej, a i on tě samozřejmě dovede jen a než k tomu Golfovi.
No, to uz je trosku moc, za takove auto. A o to presne jde, nejen u me, ale u vsech, to mi ver. Kdyz budu mit 650 tisic na auto, nacpu je do neceho vetsiho, kde bude celkova uroven vybavenosti vetsi, tim padem dostanu podobny vercajk jako v tom golfu (astre atd, urcite rozumis). Pokud se mi ty penize davat nechce, koupim golfa okolo 450. A tak samo, kdyz mam 400, koupim prece radeji mene vybaveneho subkompakta, nez nabuseny minivuz, no logana v plne polni, to uz je mrhani penez:) Kazdy si neco odepre pri vidine vetsiho mene vybaveneho auta, proto budou zakladni vybavy bez doplnku s nejslabsim motorem tvorit drtivou vetsinu prodeju kazdeho modelu pro normalni lidi, i toho golfa, s tim nic nenadelas...
Obecně to chápu, no, já jsem toho názoru, že lepší je menší ale vybavené, než větší holátko, neb právě ty extras ti naplňují pocitem spokojenosti - automatická klimačka, DSG, ataptibilní spodek atd...
Na tom se shodneme, nicmene je videt, ze vetsina lidi to resi jinak. Nejde o toho golfa, do nej muzes narvat techniky, kolik chces, ale jde o to, jake vybavy realne jezdi a tam se snad shodneme, ze v zakladnich provedenich v autech moc velky rozdil neni, pouze ten znacek na kapote a tim padem osobni preference, jinak se ty konkurencni auta porovnavat nedaji, nemaji si co vycitat
Je to i o preferencích... třeba Focus výborně jezdí, je to solidní auto s dostatkem prostoru... ale vevnitř vypadá o generaci hůř než všichni ostatní (a o půl generace hůř než předchozí generace... není to blbost?)
Megane RS je možná nejlepší současný předokolkový hothatch... ale to jen tak na okraj, o tom výše uvedená tabulka opravdu není. Stejně jako není o alcantaře, za cenu Golfu v kůži s adaptivním podvozkem už bych nejen já volil v úplně jiných vodách. Tajný trumf vidím spíš v 1,2 a 1,4TSI.
Víme kdo nejvíc prodal, víme i kdo nejvíc získal a ztratil, zajímavé je zamyslet se nad tím proč. Když mluvíme o Renaultu, velmi slušný je výsledek staršího Clia, naopak nový Megane za končícím Focusem je asi mírné zklamání - až přijde nová generace Fordu s novými motory, bude vymalováno. Malou útěchou může být to, že Scenic je už uváděn odděleně a jeho čísla jsou slušná.
Je určitě škoda, že ho zatím do Meganu nenasadili. Na jednu stranu chápu, že sázka na atmosférickou 1.6 jako základ je jistota, ale při dneší mánii turbodownsizingu je to určitě škoda.
Stejně tak např. nasazení 1.4Tce jen pro vyšší stupně výbav (že by se učili v Japonsku? >:-[] )
Stažení 2.0dCI je částečně pochopitelné, přesto je těch šarád u nového Meganu prostě moc. (dvouspojka jen pro 1.5dCI zatím a pod.)
Osobně jsem překvapen z úspěchu Clio po F/L. Zjevně se na západ od nás prostě líbí...
Jsem rád za tvůj příspěvek, protože potvrzuje konečně to, co tady (někteří) píšeme už dlouhou dobu, tedy výbornou kvalitu (vzato komplexně) francouzkých aut.
A frantíků bych byl na pozoru v jedné věci - spolehlivost, tedy závadovost. Tam holt to stále vrže... A pomineme-li známé evergreeny v podobě gumového řazení či příliš měkkých sedadel (neplatí u nových modelů) pak užívání francouzských aut je jistě příjemné. Pokud však sleduješ i techniku (4x4, DSG, adaptivní podvozek) pak v kompaktním mainstreamu jdeš jedině po golfovi.
Z testu jednoho auta nemůžeš činit globální závěry, důležitá je hladina obecně, tedy jaké závady a v jaké četnosti se opravují v servisech. U frantíka holt čas od času něco vyměníš v motoru, sem tak zablbne klimačka, pak se ti vyklepe přední rameno... neříkám, že je to na denním pořádku, ale holt tak to je. Tyhle problémy u VW prakticky neexistují.
To není o jednom autě, když jsem se naposledy díval tak VW okupoval 4 z posledních 6 příček v AutoBildu a byl třetí od konce v hodnocení spokojenosti J.D. Nevím podle čeho jiného relevantně hodnotit spolehlivost, ale určitě nemám důvod si myslet, že by jakákoliv značka byla horší než VW.
Znám to ze své praxe. Problém je s tzv. neopravitelnými závadami, které tě zužují, neb servis je neumí opravit - zlobivá klima, špatná funkce páčky blikačů, zhasínající motor na volnoběh. Jiná věc je, když holt musíš s VW do servisu protože ti praskla žárovka.
Sám jsi napsal, co jsi napsal, tak se nevykrucuj.
Technika tebou popsaná je mi u výfuku, zajímají mne jiné věci a proto půjdu do Mégane nebo Fluence.
4x4 je pro mne mimo zpevněné cesty značně diskutabilní, DSG zbytečné (stále ještě radši řadím ručně) a adaptivní podvozek rovněž tak. Zato mne zajímá prostor, vzhled, pohodlí a komfort jízdy. A příjemný interiér. Meggie je jasná volba.
Megane je jasná volba tak do 400.000, se základní benzínovou 1,6 nebo 1,4TCe víceméně v základu. Pokud si nakonfiguruješ třeba dvoulitrovou naftu, začne to být složitější...
1.6 16V, Expression má vše, co potřebuju. Základní výbavě z mého pohledu chybí mlhovky, které bych fakt potřeboval, protože u nás jsou na jaře a na podzim mlhy na denním pořádku.
U Fluence je to podobné. Rozhodovat bude asi jen osobní pocit z jízdy s konkrétním autem.
Fluence je pouze pro ty s rokem narození před 1945 >:D To snad ani nemůžeš myslet vážně, Michale. Fluence, tureckej faulenc pro velmi nižší střední třídu?...
Je vůbec možné vybírat mezi fluence a méganem? To existuje, takové rozpětí vkusu u jednoho jedince, nebo jsme tu v tradiční rovině "bychaře"?
Fluence je tu pro všechny, komu se líbí. Díky Bohu, ty neurčuješ, pro koho co je a co není. To dospělí obvykle chápou, mám tedy brát, že ještě nejsi dospělý?
Proč pochybuješ o Fluence krom toho, že se vyrábí v Turecku? Podle mě se podařil na výbornou mínus, hlavně záď vypadá na to, že jde o sedan nižší střední, velmi vydařeně.
Že má naladění podvozku spíše do komfortna pro tuto třídu vidím taky jako plus, takže proč ne?
Nevyráběl se v Turecku i poslední Mégane sedan a Thalia? Jen vzato čistě z hlediska toho, co o těch autech vím... Nevím totiž o žádných problémech s nimi.
Ano, přesně tak. Mám trochu k těm turkům nedůvěru, traduje se, že sedany Meganu byly méně nespolehlivé než třeba kombíky z Francie. Ale poptej se kuka, ten si nestěžuje. Tak stejně je to s Thalií, znám lidi, co ji chválí a znám jednu osobu, která říká opak (nemyslím Ádu >:-[] )
Já osobně bych šel do Meganu Combi v 1,6 16V v trochu slušnější výbavě.
Ale nedávno jsem se trochu zakoukal do cenníku a vyšlo mi tohle:
Megane 1,6 16V 81 Kw, 6-kvalt, aut. klima, Expresion, metalíza, Al kola 356 000,
Laguna 2,0 16V, Expression, al kola, metalíza, 6-kvalt, 405900,
Fluence 1,16V 81 KW 5-kwal, metla, alu kola, aut. klima...328 000
Když si vemeš, že jen 70 000 mezi autem střední třídy a nižší střední, tak to je už k vážnému zamyšlení.
Jsem stejného názoru, aspoň co vím ze svého okolí. Z toho mála stížností, které slýchám na adresu Renaultů...
Jojo, podobné srovnání jsem dělal nedávno. Jenže Laguna je pro mne nějak tvarově mimo, neoslovuje mne tolik, jako právě Fluence (a to i přes nevýhody klasického kufru).
Na Lagunu chce pořádně koukat, najít si v ní to pěkné, mě se to podařilo a musím uznat, že je hlavně lehká, myslím tím, že není těžkopádná jako Passat nebo Mondeo, nestárne jako Mondeo... ale někomu se jistě líbit nemusí.
Jen hlavně těch 70 000 rozdílu je setsakramentsky znát už i po usednutí do interiéru, ale i Megane je příjemně zpracován v rámci třídy, třeba lépe než i30, kterou jsem si byl jako správný vidlák prohlédnout >:D
Mně na Laguně nesedí přední část, zbytek je už paráda. Jenže právě ten předek ji v celkovém pojetí strašně kazí.
Sedmdesát tisíc je někdy strašně velká částka. A navíc, pokud bude vývoj v našem městečku pokračovat, jak to jde v této chvíli, skončím v něčem do 4,1 metru délky, protože těch 50 cm navíc znamená "nezaparkuješ".
Megane Sedan z Turecka je v pohodě. Teda nemůžu porovnávat s krátkými případně kombíky vyráběnými tuším ve Francii a Španělsku, ale osobně si nemůžu stěžovat.
Jestli jsou tam nějaké výraznější rozdíly v kvalitě materiálů/spracování, určitě by to chvíli trvalo než bys to našel.
Stejně Megane 3/Fluence. Po krátkém posezu na salonu tam rozdíly prakticky nevidíš. Tím netvrdím, že nejsou, ale prostě Fluence minimálně v interiéru tu svoji low-cost charakteristiku maskuje docela slušně :yes:
Dávám fluence do kontrastu k méganovi. Mégan je veskrze pohledově moderní auto, je nepochopitelné, že by někdo mohl vůbec uvažovat mezi těmito auty. V praxi je to tak, že jsou hatchbackisté a sedanisté. Tedy a pak je ještě Michal :-) To auto se k němu vůbec nehodí, je to mladej kluk, fluence je pro nějakého hodně nižšího středního skoroelegána ;-)
GTI, prosím, zkus toho komunistu v sobě na chvíli zase uspat. Už nejsme v době, kdy se nařizovalo, že člověk musí jezdit v tom či onom, už neplatí, že "jsi mladý, proto musíš mít..."
Pak jsi se tedy našel a patříš právě do té skupiny, které Megane sedne perfektně.
Já osobně třeba vyžaduju kožený volant... ten ovšem v Meganu kromě Dynamique nejde ani přiobjednat. Dynamique je někde kolem 400 a za ty peníze beru Lagunu.
Laguna je hodně zajímavá volba. Ta samá verze co tady stojí kolem 400 000,- Kč / 1.5 Dci / je v Anglii o nějakých 75 000,- Kč dražší než Superb 1.9 TDI. Za stejnou cenu jako tato Laguna za 400 000,- je tam Superb 1.8 TSI s DSG. Pokud ti jde o cenu, tak kupuj v Anglii Škodovky a v ČR Renaulty.
Kup co chceš, jak vidím, tak by ti stačila i plechová vana s kolečkovejma bruslema. Já nahoře psal o těch, co se o auta zajímaj a ví k čemu je haldex dobrej.
Jinak dokonale potvrzuješ mé představy o kupcích renaultů, fluencí najmě :-):yes:
Jiný názor, než tvůj, se nesmí projevovat, že? Opět se ukazuješ v plné kráse.
Pouč tedy "neznalého", k čemu je haldex? Jen prosím, vynech jízdu na limitu a závodní okruhy, to se mne netýká. V čem mi tedy v běžném provozu, při dodržování zákonem daných limitů, bude haldex? A prosím, konkrétně a bez zbytečné omáčky.
Na mokru, na sněhu, na ledu, v břečce, tedy cca od listopadu do dubna jezdíš s jedním prstem v nose. Oproti přednímu náhonu je to nebe a dudy. Ve třídě kompakt je to velký luxus, to uznávám, leč Golf a Octavia ti ten luxus nabízí...
To cos napsal není názor, to se nezlob. Aby na auto.cz diskutoval člověk, kterej napíše, že adaptivní podvozek je na nic, dsg též a hladex jakbysmet, to jsi opravdu jen klasickej renaultista...
Překvapuje mě trochu, že když tak prahneš po komfortu jízdy, že ti ten adaptivní podvozek neučaroval?
To, co jsem napsal, je názor svobodně myslícího člověka, který žije, jak uzná za vhodné. Pro tebe nepochopitelná věc, ale to není novinka. K čemu je DSG někomu, kdo rád a bez problémů řadí?
Nejsem klasický renaultista, momentálně jezdím peugeotem. Jsem klasický... člověk.
Na mokru, sněhu, ledu, břečce či suchém asfaltu jezdím vždy s oběma rukama na volantu, mimo řazení a sem tam přehazování písniček na rádiu. Prsty do nosu nepatří. Rozdíl, k tvé smůle, nepoznám (asi proto, že mám rozum a vím, jak jet).
Adaptivní podvozek? Fajn věc, pokud budu chtít sportovat, ale už mnohokrát jsem tu psal, že sport pro mne znamená něco jiného a s auty to nemá nic společného. Mégane i Fluence (a ten zejména) jsou velmi komfortní auta od základu, nač tedy utrácet za aaptivní podvozek?
:-) Adaptivní podvozek se neadaptuje jen směrem ke sportovní jízdě, nýbrž i k jízdě komfortní. Určitě by tě to chytlo.
Nesmysly o tom, že nepoznáš na sněhu jízdu s haldexem tu nepiš, budou se ti tu všichni smát.
Hele, Michale, jak tě tak čtu, ty bys byl ideální týpek na novou Jettu. A když ji doplníš tám haldexem, v zimě na mě budeš často vzpomínat. Koneckonců, v měkkém adaptivním modu si budeš lebedit tak, jak by sis v méganu nikdy lebedit ani nemohl. A to DSG holt neber, co se týká řazení, budeš (po zkušenostech z 206ky) dokonale okouzlen chodem řadičky.
Chce to jen se nebát sám sebe a koupit si v dané třídě to nejlepší. O moc více nezaplatíš.
P.S. Tím názorem na čtyřkolky jsi překvapil, je to zralé na zlatý ventilek, Michale... ;-)
Jettu? Nikdy, je příšerná, tvarově naprosto nevyvážená, uvnitř nepohodlná, stísněná a nepohledná. Mimochodem, je řazení Jetty podobné jako řazení Octavie II? Pokud ano, děkuji, nechci.
Smát se mi můžou hlupáci, kteří nechápou a neumějí číst. Takoví ať se smějí, jejich smích se mne nemůže dotknout.
Jsi jak malej Jarda. Každý, kdo sedne do pohonu všech čtyř, zejména v zimě, má jasno po ujetí padesáti metrů.
Co se ti na řazení v Octavii nezdá? Ty máš auto, které se honosí jedním prvenstvím - asi nejhorší řadička pod sluncem (vyjma hindustanu, který neznám) :-)
Co se týká nové Jetty, je kouzelné číst, že fluence je eso a Jetta nic :-)
Michale... pozor na mozkovou mlhu, překvapuje mně trochu tvá zabedněnost.
Skús o tej zabednenosti porozmýšľať v kontexte so sebou samým. Nie a nie pochopiť, že nie každý prahne po luxuse, ktorý vyzdvihuješ. Sám som bol pred pár rokmi unesený, keď som si v zime v snehu vyskúšal dvojlitrovú Calibru 4x4 - napriek tomu považujem podobný pohon pre moje praktické použitie za úplné zbytočný. Investovať do haldexu alebo DSG, pokiaľ tieto veci nevyužije a nechce, môže len zadubenec.
GTI, nevnucuj se. Nechápeš, že já si už vše vyzkoušel a vím, co chci nebo nechci? Dokáže to tvá mysl přijmou a zpracovat?
S Octavií jsem měl ten problém, že jsem byl rád, když jsem vůbec zařadil. Nevím, kde je to slavné koncernové přesné řazení, v mnou zkoušeném autě nějak chybělo.
Jetta je... auto. Fluence je taky auto. Nic více, nic méně. Jetta mne neoslovila, Fluence ano. Bohužel, jediný, kdo to dosud myšlenkově nezvládl, jsi ty sám. Zkus zafoukat, možná ta tvá VWlčí mlha odvane.
tak či onak, koncern zatím nabízí nejlepší manuální řazení (z evropských výrobců). Možná ta Oktávka co píše Michal měla převodovku po smrti.
Rencek se ale velice rychle dotahuje. Něvěřícím Tomášům doporučuji vyzkoušet řazení v novém Meganu 3, nebo Laguně. Kromě dlouhého fofrklacku a delších drah (které jsem ale registroval třeba i u Oktávky) těžko něco vytknout.
Už v méme Meganu 2 je hodně dobré, i když proti Oktávce ještě ne dost.
PSA můžu nabídnout akorát Xsaru - ano, tohle je to pravé gumové, kde s fofrklackem můžete točit jakobyste míchali guláš. No ale to je skoro 10 let starý vůz (převodovky určitě ještě o hodně starší), takže dnes už i PSA bude určitě (snad) jinde. Protože u odcházející generace C4 teda výrazný posun zatím nebyl, bohužel.
S tim souhlasim. Když jsem vybiral auto tak koncern knk. Golf měl jednoznačně nejlepši řazeni ze všech aut mezi kteryma jsem vybiral. Špatně na tom nebyl ani ten Megan jak pišeš ale třeba v Cliu motor 1.2 55kw už to bylo horši a takove rychlejši kvaltovani nebo podřazeni o 2 stupně dolu mu dělali docela velke problemi. S tou Octavkou asi opravdu něco nebylo v pořadku.
Ta Octavia byla v nejlepším technickém stavu, mně prostě neseděla charakteristika řazení. A není to jen Octavia, podobně nejistě jsem se cítil i v Passatu, Fabii.
Já ani netvrdím, že je chyba v autě. Myslím, že řazení Octavie splňuje to, co má splňovat pro 90% populace. Mně prostě nesedlo. Netvrdím, že Octavia je špatná, říkám jen, že to není auto pro mne.
Ak mi na Fabii niečo fest nesedí, tak sú to páčky pod volantom. pridlhé dráhy a prisilná aretácia jednotlivých polôh. Ďakujem, neprosím. Asi som thýčkaný Renaultom.
Jasne, hele - jednoduchy: Vykloubis Oktavce vrata a mrknes na klacek. Ctes DSG, takze jednicka neni k sobe a nahoru, jak vareckou ve francouzsky polivce, ale radis padlama pod volantem jako v ND4SPD. I kdyz - jestlis tam tu jednicku i tak dostal, mozna zustan radeji u te gamesky... :yes:
Vyzkoušet si všechno, jak píšeš, a nakonec skončit ve fleunce :-) no, tohle je snad opravdu na kvartální zlatej ventilek, to uznej sám ;-)
Hele to řazení, řadil jsi v Octavii pravou rukou? Já jen, že porovnávat tu řazení v 206 a Octavii je jako když v salátu kvadláš kvedlačkou z trhu nebo robotickou rukou.
Netvrď mi, že ty by sis při volbě mezi Fluencem a Jettou vybral Jettu... když už tu píšeš o té upřímnosti k sobě samému, v tomhle jsi teď taky na štíru. ;-)
U člověka který zná auta nemůže vůbec tohle dilema vyvstat. Fluence je renaultovskej plánovanej lowend, míří na úplně jiné kupce, než Jetta. Tyhle nesmysly tu nepiš, mezi znalci jsi k smíchu. Tohle ti nezbaští (mimo Michala) nikdo. Sakra, geekStare!
Neber to nijak osobně, ale s tvým upřímným vkusem při výběru..., bych měl upřímně trochu "strach" z pohledu na tvou přítelkyni, ale možná zase dobře vaří (viz nadpis původního příspěvku tohoto vlákna)... :-O:*) >:D