Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Evropský trh v květnu 2010: Pořadí modelů, značek a zemí

V květnu zaznamenal evropský trh s novými automobily úspěch Volkswagenu v modelovém žebříčku. Ze značek si nejvíce polepšil Renault.
Zpět na článek
22. 6. 2010 10:49
22. 6. 2010 12:11
22. 6. 2010 12:42
22. 6. 2010 13:02
22. 6. 2010 13:58
22. 6. 2010 20:41
22. 6. 2010 23:24
23. 6. 2010 07:45
23. 6. 2010 08:55
23. 6. 2010 12:23
22. 6. 2010 10:51
22. 6. 2010 11:07
22. 6. 2010 11:47
23. 6. 2010 22:24
22. 6. 2010 12:55
Avatar - WinDiesel
22. 6. 2010 09:54
Podíl dieselů na prodejích v záp. Evropě - EU15 + EFTA
Data jsou bohužel zpožděná a kumulovaná za 3 měsíce, ale docela vypovídající:
EU15 + EFTA (Island, Norsko, Švýcarsko) .... 48,3% v dieselu

Pořadí zemí:
01 - Belgie, 74,7%
02 - Norsko, 73,5 %
03 - Luxembourg, 75,1 %
04 - Portugalsko, 69,3%
05 - Španělsko, 69,2 %
06 - Francie, 69,2 %
07 - Rakousko, 59,0 %
08 - Itálie, 55,8 %
09 - Německo, 47,8 %
============================
XX - Česká Republika, 43,0 %
============================
10 - Velká Británie, 40,1 %
11 - Dánsko, 38,4 %
12 - Švédsko, 34,7 %
13 - Švýcarsko, 32,1 %
14 - Island, 30,0 %
15 - Finsko, 28,4 %
16 - Nizozemí, 28,3 %
17 - Irsko, 27,1 %
18 - Řecko, 2,9 %
Rozbalit vlákno
13
22. 6. 2010 10:09
Re: Podíl dieselů na prodejích v záp. Evropě - EU15 + EFTA
díky zajímavé :yes:

umí někdo vysvětlit "obrovské" regionální rozdíly - třeba Belgie vs. Nizozemí, nebo Norsko vs. Švédsko?
22. 6. 2010 10:26
Re: Podíl dieselů na prodejích v záp. Evropě - EU15 + EFTA
Majitel automobilu pohanenym dieselovym motorem plati v jistych zemich kazdorocne dan z pohonu. Ta se vetsinou take nazyva dieselovou dani. Tato dan se pocita z celkove hmotnosti vozidla.
Automobil pohaneny dieselovym motorem je jiz pri nakupu drazsi, technicka stoji vic, servis take. Kdyz kazdy rok musis jeste za vlastneni dieselu zaplatit cca 500-600€ na danich, rozmyslis si, jestli se ti vubec vlastnictvi automobilu pohaneneho dieselovym motorem vyplati.
Avatar - WinDiesel
22. 6. 2010 10:39
Re: Podíl dieselů na prodejích v záp. Evropě - EU15 + EFTA
Toto (Tvoji a podobné argumentace) jsem tady slyšel již 100000000 x,a stejně se diesely kupují.....
Tvoje logika není správná a nebo se diesely vyplatí více než se Ti zdá...
Nezklamal jsi, jako mnoho dalších před Tebou, ale zdá se, že jsou kupující poněkud jiného názoru.
22. 6. 2010 13:48
Re: Podíl dieselů na prodejích v záp. Evropě - EU15 + EFTA
Ano, mas pravdu. Kupuji. Kupuji si je ti, kteri za rok najedou vice nez 30 000km. To je prave prumerny rocni najezd, kdy se automobil s dieselem pod kapotou zacina v zemi se zvlast placenou rocni "dieselovou" dani zacina vyplacet.
Rocne tito plati dan za auto, povinne ruceni, povinnou pojistku (popr. kasko) a navic dan za diesel pod kapotou. Takovych 500-600, popr. vice € je docela dost najetych km v automobile pohanenym benzinem, ktery je od teto dane osvobozen. Tudiz pokud jsi uplne normalni Jirka od Mostecka, nejedes v jedne z techto zemi rocne 20 000km tak se ti financne nevyplati koupit si jakykoliv vuz s dieselovym pohonem.
Avatar - WinDiesel
22. 6. 2010 14:42
Re: Podíl dieselů na prodejích v záp. Evropě - EU15 + EFTA
Opět opakuji, jednoznačná tvrzení, jak je uvádíš v poslední větě - s těmi bych byl velmi opatrný. Pořád to vidíš pouze z pohledu ekonomiky.
Pokud někdo hledá kompromis mezi výkonem motoru, točivým momentem, a náklady, klidně může zvolit diesel - který je dnes hlučný pouze na volnoběh (u Subaru ani to ne)...
A priori... Subaru ..... Tam není spotřeba o 15 až 25% nižší, tam je spotřeba boxeru dieselu rovnou téměř o 100% nižší, takže Tvých 30000 km pokulhává.
22. 6. 2010 15:57
Re: Podíl dieselů na prodejích v záp. Evropě - EU15 + EFTA
Ano, opet s tebou souhlasim. Jsou ti, kteri hledaji tento kompromis. Cisla ale mluvi za sebe. Techto "fajnsmekru" je malo. Pri koupi automobilu se vyber motorizace vetsinou zabrzdi nad otazkou "co se mi vyplati". Proto je v techto zemich, kde stat vybira dan z pohonu, mensi procento automobilu prodanych s dieselem pod kapotou.
Avatar - WinDiesel
22. 6. 2010 17:03
Re: Podíl dieselů na prodejích v záp. Evropě - EU15 + EFTA
Ale teď si děláš srandu ..... :-)
48,3 % dieselu proti: A - benzínu, B - hybridu, C - LPG, D - CNG...
To Ti připadá málo???
S jedním tedy opravdu souhlasím, ČÍSLA MLUVÍ ZA SEBE.
23. 6. 2010 08:10
Re: Podíl dieselů na prodejích v záp. Evropě - EU15 + EFTA
Ja tady mluvim o voze a ty... Kuko se ptal proc existuji tak velke regionalni rozdily. A ty tady o nejakych 48%. Copak nemci plati zvlast dan za vlastneni dieselu? Odpovim ti, neplati. Stejne jako v Belgii, nebo v CR, zvlast placena dan z dieselu neni. Ale napr. v Finsku nebo Recku ji platis a proto se tam vlastneni dieselu pod kapotou vetsine nevyplati.
Avatar - WinDiesel
22. 6. 2010 10:45
Re: Podíl dieselů na prodejích v záp. Evropě - EU15 + EFTA
Norsko - příšerně drahý benzín i nafta, ta se ale při těchto extrémně vysokých cenách vyplatí. Od té doby, co padly ekologické poplatky pro diesely s filtrem pevných částic, je vývoj takto dramatický, od nějakých 6,2% v roce 2007 až po cca 48% v roce 2006, potom byly zrušeny ekologické poplatky pro vozy s DPF, skok na cca 73% v dieselu.
V Nizozemí jsou neskutečné pobídky od státu na LPG a CNG, byla zavedena speciální daň na diesely mají šílenou dotaci na hybridy, až 6400 Eur.
Na takto pokřiveném trhu je výsledek 28,3% pro naftu velmi dobrý.
22. 6. 2010 12:46
Re: Podíl dieselů na prodejích v záp. Evropě - EU15 + EFTA
:yes:

tohle dává smysl. Opět krásně pokřivený "volný" trh >:-[]
22. 6. 2010 13:33
Re: Podíl dieselů na prodejích v záp. Evropě - EU15 + EFTA
A u nás si pár pokrytců stěžuje, že nafta je oproti benzínu o pár haléřů levnější. ;-)
Avatar - WinDiesel
22. 6. 2010 14:38
Re: Podíl dieselů na prodejích v záp. Evropě - EU15 + EFTA
;-)
Avatar - Ronault.
22. 6. 2010 19:13
Re: Podíl dieselů na prodejích v záp. Evropě - EU15 + EFTA
Předběhl jsi mne, ale je to tak, Nizozemí je ráj LPG, mají tam krom těch rozdílů pro diesel i velkou tradici v LPG a spousta výrobců nabízí nová auta rovnou na LPG, ne jak u nás.
22. 6. 2010 10:49
A vida...
Prepadák Megane v rámci modelov v Európe deviaty, a celkovo Renault druhý. Tí ľudia musia byť fakt blbí, že tie šroty stále kupujú... Ešteže našinci majú rozum a predaje Renaultu v strede Európy klesajú, až prídu zaslúžene až k nule. Kde je Áda?
Rozbalit vlákno
9
22. 6. 2010 12:42
Re: A vida...
Rencek už zbankrotoval a Áda pomáha rozebírat výrobní haly >:-[]

A při té příležitosti těm žabožroutům zároveň ukáže, jak má znít pořádnej nafťák :-)
22. 6. 2010 13:02
Re: A vida...
poriadny rachot polnohospodarskeho stroja >:D
22. 6. 2010 13:58
Re: A vida...
To je slabé, lepší je zvuk dvoch kostier, milujúcich sa na plechovej streche...
22. 6. 2010 20:41
Re: A vida...
>:D gurman sa pozna
Avatar - Blue Sun
22. 6. 2010 23:24
Re: A vida...
Ádu z toho definitivně kleplo.
23. 6. 2010 07:45
Re: A vida...
Snáď nie, s Ádom tu býva vždy veselo.
Avatar - Blue Sun
23. 6. 2010 08:55
Re: A vida...
Oni se najdou jiní, kdo ho dovedou zastoupit.
23. 6. 2010 12:23
Re: A vida...
Ja si myslím, že on sa vráti. Nevydrží bez nás.
22. 6. 2010 10:51
BLBOST??
Registrace automobilů v Evropě – Pořadí značek květen 2010

Co to je za blbost... je tam 10 značek a dole 100% ?? Copak se v Evropě prodává jenom 10 značek? >:D Stejně o tabulku výše... prodává se jenom 10 modelů? >:D >:D Nenechte se vysmát :no:
Rozbalit vlákno
3
22. 6. 2010 11:07
Re: BLBOST??
Na blbca sa, honsiku, pozri do zrkadla. Čo tak trochu uvažovať, a najmä naučiť sa počítať?
>:-[] :-!
22. 6. 2010 11:47
Re: BLBOST??
Sem byl asi jeste rozespalej :-) Ale spis bych rekl, ze ty cisla opravili ;)
23. 6. 2010 22:24
Re: BLBOST??
JATO zveřejňuje první desítku modelů a značek a v tuiskových zprávách je pak celkový počet prodaných aut všech značek na sledovaných evropských trzích. Zřejmě to budu muset do příštího článku zase někam napsat, neb to někteří nechápou :-) Čísla nikdo neopravoval :-)
22. 6. 2010 12:55
OT: uroda novinek
ze pry nove "982" tj. coupe Porsche s motorem vpredu, ale mozna jen fame:
[odkaz]

novej Svist:
[odkaz]

M6?
[odkaz]

hybridni nastupce S2000 od Hondy:
[odkaz]

elektrarna od Mercedesu:
[odkaz]
Rozbalit vlákno
6
22. 6. 2010 13:15
Re: OT: uroda novinek
Tady nekdo zase nasel zahranicni server; www.autocar.co.uk

>:D
22. 6. 2010 13:32
Re: OT: uroda novinek
Nekaž mu radost. ;-) >:-[]
22. 6. 2010 14:23
Re: OT: uroda novinek
jojo, pred dvema roky ;-)

aneb, co vcera na autocaru, to dnes jako horka novinka na auto.cz

ale sorry, ze tady rusim tu vasi odpornou, pardon odbornou, diskuzi
Avatar - hattori_hanzo
22. 6. 2010 14:57
Re: OT: uroda novinek
Co se radši šprtat angličtinu?Máš tam jediný anglický slovo a i to jsi zvládnul napsat špatně.:)
22. 6. 2010 15:27
Re: OT: uroda novinek
Však to je sláva :-)
Avatar - Falco
22. 6. 2010 18:44
Re: OT: uroda novinek
[odkaz] :yes:
22. 6. 2010 17:33
EVROPSKÁ KUCHAŘKA
Pokud nejsi ani luxčlověk, ani prémiovej drzek, pokud jsi člověk takříkajíc mainstreamový, máš nahoře dokonalou kuchařku, tedy pokud současně hledáš někde mezi těmi nejfrekvetovanějšími auty. A popravdě, kde jinde hledat, než ve zprůměrované Evropě.

Tabulka věrně odráží nejen prodeje modelů, nýbrž jim (logicky) korespondující žebříček kvality. Kvalitu nechápej tak, že se ti nikdy nesmí nic v autě kousnout, kvalitu chápej jako souhrn vlastností auta, souhrn, který v tobě vytváří blažený pocit, žes výběrem právě své káry dobře udělal. Jde tedy o estetické uspokojení, uspokojení z jízdy a uspokojení z praktičnosti užívání vůbec (sedadla, kufr, klimačka atd.)

V tom komplexu je v Evropě nejuznávanější a nejpopulárnější GOLF, Gé Golf, Gé jako... GURU. Už dlouho. Osobně si neumím představit, že se může nají někdo, kdo nemusí nutně počítat po večerech drobný v brecku a koupí si v kompaktním mainstreamu něco jiného, než golfa. Neuvěřitelné.

V evropských subkompaktech je to také jasné, POLO, případně Fiestu. V technice, zejména s odkazem na motory a převodovku bych upřednostníl POLO, ovšem, jelikož tato třída je z velké části vyhrazena ženám, musíme pochopit, že design Fiesty je jako stvořený pro krásnou ženu.

No, a v minivozech, když si tedy jako nedáš říct a domníváš se, že ve voze má být těsno, ber Pandu. Na ajfr to není, ale v delvitě tě vždy rádi uvítaj.

Na závěr se musím ještě vrátit ke Golfovi. Úžasné, zasloužené a vskutku inspirující. Večer si sedni a napiš si pro (golfa) a proti (golfovi). Pak to sem vypiš. Jsi li upřímný, potvrdíš, že koupit si něco jiného než dvojitě přeplňovanou jednačtyřku, DSG, adaptivní podvozek, alcantaru na židle a sedmnáctky na dvěstědvacetpětkách, to vyžaduje buďto intenzivní slepotu nebo totálně provařený konto. A to raději ani nepíši o geteičku... VW umí, co?

Ano, GOLF je dnes jasnou volbou pro ty, co rozumí autům, jezdí mainstreamové kompakty, a v investicích to dotáhli dál než ke stavebnímu spoření.

BRAVWO VOLKSWAGEN-PORSCHE :yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
83
22. 6. 2010 18:53
Re: EVROPSKÁ KUCHAŘKA
Ty si neumíš představit nikoho, kdo si koupí něco jiného než Golfa. V Evropě se však najde dost kupujících Fokusu, Megana nebo Astry. A není to z důvodu, že by měli hluboko do kapsy. Jsou to auta ve stejné cenové relaci. V některých zemích jsou dražší, v některých levnější než Golf.
22. 6. 2010 21:07
Re: EVROPSKÁ KUCHAŘKA
Jistě, vedle těch, co ví a mají (kupoci golfů), jsou také ti, co mají ale neví...
Avatar - bubucci
22. 6. 2010 23:45
Re: EVROPSKÁ KUCHAŘKA
hmm tak to je názor jako prase... :-|
23. 6. 2010 00:09
Re: EVROPSKÁ KUCHAŘKA
No, to není názor, takhle je to na světě už zařízeno. Také jsou ti co ví a nemají a ti co nemají a neví. kam patříš ty raději ani nezkoumám...
23. 6. 2010 10:34
Re: EVROPSKÁ KUCHAŘKA
Nejsi ty Ransdorf? Ten měl podobný proslov ve sněmovně o těch, co ví a ví, že ví a o těch co neví, a ví, že neví... >:-[]
22. 6. 2010 20:24
Re: EVROPSKÁ KUCHAŘKA
Proč můžu nechtít Golfa:

chci honit vodu: Mini, Giulietta
mám rád rallye: Impreza
pro milenku: 207 CC
mám 5 dětí..:o))): Scenic
potřebuji kufr: Octavia
chtěl bych GL: Quasquai, Yeti
potřebuji všechno v jednom: Octavia
chci se lišit: New Beetle, Astra

s nadsázkou:
jsem gay: TT..:o)
jsem gay a ještě jsem to nikomu neřekl: iQ

A spousta (díkybohu) dalších voleb.

Co mne udivuje, je relativní neúspěch Octavie, protože ta má čistě objektivné největší šanci stát se nejprodávanějším hatch/liftbackem Evropy.
22. 6. 2010 21:08
Re: EVROPSKÁ KUCHAŘKA
Jakube, opomenul jsi mé zadání - "lidé kteří jezdí kompaktní mainstreram".
Avatar - Emel
22. 6. 2010 20:27
Re: EVROPSKÁ KUCHAŘKA
Zajímavé je, že Golf i přes poměrně nedávnou modelovou obměnu ztrácí nejvíc z celé Evropy. Vidím v tom dvě věci: jednak prodeje nezávisí na DSG a adaptivních tlumičích, ale spíš na ceně za základní 1,6 (v případě Golfu 1,4). Za druhé v tom má zřejmě prsty velký propad německého trhu.
22. 6. 2010 21:14
Re: EVROPSKÁ KUCHAŘKA
Golf je nejprodávanější auto Evropy. Ano, letošní postšrotovní rok je v Německu lehce napínavý. Nic to ale nemění na prodejní úspěšnosti golfu. Jinak, Emele, ten úspěch či neúspěch je cenou základu určován jen okrajově, všichni reprezentanti v tabulce a ve stejné třídě stojí plusmínus stejně. A popravdě, technicky je na tom holt ten Golf stále nejlépe.

Nahoře jsem chtěl akcentovat realitu, jako, že si vedle sebe postavíš např. mégana a golfa, že není co řešit, i poslepu přece musíš nutně sáhnout po Golfovi. Nadupaná 1.4, DSG, adaptivní spodek, alcantara na židlích... Emele! :-)
22. 6. 2010 21:42
Re: EVROPSKÁ KUCHAŘKA
Ja myslim, ze emel neni daleko od pravdy. Min 50 % soukromych prodeju tvori zakladni motory s trochou vybavy navic, tomu ver, takze o nejakou moznost DSG, turbo atd nejde, normalni clovek o nich absolutne neuvazuje. Ta moznost si v konfiguratoru navolit, co chci, je sice hezka, ale realita je uplne jina. Takze volba Golf/Astra/Focus/neco jineho je ciste o osobnich sympatiich, ne o bohatosti doplnkove vybavy
22. 6. 2010 21:55
Re: EVROPSKÁ KUCHAŘKA
Přes palec vidím toho supergolfa někde kolem 550 - 650. To se ti zdá hodně?

A pozor, vybavit si auto patří k běžné západoevropské praxi. Současně pak je nutno vědět, že koupě modelu základního není u žádné automobilky nějaká ostuda, naopak, třeba Golf tam dává komplet airbagy, asistenta jizdy atd. Tedy i ten základ je slušnej, a i on tě samozřejmě dovede jen a než k tomu Golfovi.
22. 6. 2010 22:06
Re: EVROPSKÁ KUCHAŘKA
No, to uz je trosku moc, za takove auto. A o to presne jde, nejen u me, ale u vsech, to mi ver. Kdyz budu mit 650 tisic na auto, nacpu je do neceho vetsiho, kde bude celkova uroven vybavenosti vetsi, tim padem dostanu podobny vercajk jako v tom golfu (astre atd, urcite rozumis). Pokud se mi ty penize davat nechce, koupim golfa okolo 450. A tak samo, kdyz mam 400, koupim prece radeji mene vybaveneho subkompakta, nez nabuseny minivuz, no logana v plne polni, to uz je mrhani penez:) Kazdy si neco odepre pri vidine vetsiho mene vybaveneho auta, proto budou zakladni vybavy bez doplnku s nejslabsim motorem tvorit drtivou vetsinu prodeju kazdeho modelu pro normalni lidi, i toho golfa, s tim nic nenadelas...
22. 6. 2010 22:14
Re: EVROPSKÁ KUCHAŘKA
Obecně to chápu, no, já jsem toho názoru, že lepší je menší ale vybavené, než větší holátko, neb právě ty extras ti naplňují pocitem spokojenosti - automatická klimačka, DSG, ataptibilní spodek atd...
22. 6. 2010 22:31
Re: EVROPSKÁ KUCHAŘKA
Na tom se shodneme, nicmene je videt, ze vetsina lidi to resi jinak. Nejde o toho golfa, do nej muzes narvat techniky, kolik chces, ale jde o to, jake vybavy realne jezdi a tam se snad shodneme, ze v zakladnich provedenich v autech moc velky rozdil neni, pouze ten znacek na kapote a tim padem osobni preference, jinak se ty konkurencni auta porovnavat nedaji, nemaji si co vycitat
22. 6. 2010 22:43
Re: EVROPSKÁ KUCHAŘKA
ano.
Avatar - Emel
22. 6. 2010 23:01
Re: EVROPSKÁ KUCHAŘKA
Je to i o preferencích... třeba Focus výborně jezdí, je to solidní auto s dostatkem prostoru... ale vevnitř vypadá o generaci hůř než všichni ostatní (a o půl generace hůř než předchozí generace... není to blbost?)
24. 6. 2010 14:30
Re: EVROPSKÁ KUCHAŘKA
Díváš se na to příliš pragamticky. ;-)
Avatar - Emel
22. 6. 2010 22:18
Re: EVROPSKÁ KUCHAŘKA
Megane RS je možná nejlepší současný předokolkový hothatch... ale to jen tak na okraj, o tom výše uvedená tabulka opravdu není. Stejně jako není o alcantaře, za cenu Golfu v kůži s adaptivním podvozkem už bych nejen já volil v úplně jiných vodách. Tajný trumf vidím spíš v 1,2 a 1,4TSI.

Víme kdo nejvíc prodal, víme i kdo nejvíc získal a ztratil, zajímavé je zamyslet se nad tím proč. Když mluvíme o Renaultu, velmi slušný je výsledek staršího Clia, naopak nový Megane za končícím Focusem je asi mírné zklamání - až přijde nová generace Fordu s novými motory, bude vymalováno. Malou útěchou může být to, že Scenic je už uváděn odděleně a jeho čísla jsou slušná.
22. 6. 2010 22:28
Re: EVROPSKÁ KUCHAŘKA
Jo ta přeplňovaná jednadvojka je i zde v testu na golfovi velmi oceňovaná, souhlas.

Ano, Clio je velmi vyspělý vůz.
Avatar - Emel
22. 6. 2010 22:55
Re: EVROPSKÁ KUCHAŘKA
Ono i 1,2TCe je výborný motor, řekl bych rovnocenný s 1,2TSI... Renault ho ovšem pro Megane trošku nepochopitelně nenabízí.
22. 6. 2010 23:01
Re: EVROPSKÁ KUCHAŘKA
Je to starší motor a možná se obávaj, abys ho v těžším méganu neuhnal.
23. 6. 2010 09:39
Re: EVROPSKÁ KUCHAŘKA
starší? Je v nabídce 2-3 roky.

Je určitě škoda, že ho zatím do Meganu nenasadili. Na jednu stranu chápu, že sázka na atmosférickou 1.6 jako základ je jistota, ale při dneší mánii turbodownsizingu je to určitě škoda.

Stejně tak např. nasazení 1.4Tce jen pro vyšší stupně výbav (že by se učili v Japonsku? >:-[] )

Stažení 2.0dCI je částečně pochopitelné, přesto je těch šarád u nového Meganu prostě moc. (dvouspojka jen pro 1.5dCI zatím a pod.)

Osobně jsem překvapen z úspěchu Clio po F/L. Zjevně se na západ od nás prostě líbí...
Avatar - Blue Sun
22. 6. 2010 21:43
Re: EVROPSKÁ KUCHAŘKA
Jsem rád za tvůj příspěvek, protože potvrzuje konečně to, co tady (někteří) píšeme už dlouhou dobu, tedy výbornou kvalitu (vzato komplexně) francouzkých aut.
22. 6. 2010 22:01
Re: EVROPSKÁ KUCHAŘKA
A frantíků bych byl na pozoru v jedné věci - spolehlivost, tedy závadovost. Tam holt to stále vrže... A pomineme-li známé evergreeny v podobě gumového řazení či příliš měkkých sedadel (neplatí u nových modelů) pak užívání francouzských aut je jistě příjemné. Pokud však sleduješ i techniku (4x4, DSG, adaptivní podvozek) pak v kompaktním mainstreamu jdeš jedině po golfovi.
Avatar - Emel
22. 6. 2010 22:53
Re: EVROPSKÁ KUCHAŘKA
Spolehlivost je oříšek... ani Toyota už není to co bývala. Zato spodní příčky pro VW jsou již téměř jistotou, ať už to je JD nebo AutoBild... ;-)
22. 6. 2010 22:59
Re: EVROPSKÁ KUCHAŘKA
Z testu jednoho auta nemůžeš činit globální závěry, důležitá je hladina obecně, tedy jaké závady a v jaké četnosti se opravují v servisech. U frantíka holt čas od času něco vyměníš v motoru, sem tak zablbne klimačka, pak se ti vyklepe přední rameno... neříkám, že je to na denním pořádku, ale holt tak to je. Tyhle problémy u VW prakticky neexistují.
Avatar - Emel
22. 6. 2010 23:04
Re: EVROPSKÁ KUCHAŘKA
To není o jednom autě, když jsem se naposledy díval tak VW okupoval 4 z posledních 6 příček v AutoBildu a byl třetí od konce v hodnocení spokojenosti J.D. Nevím podle čeho jiného relevantně hodnotit spolehlivost, ale určitě nemám důvod si myslet, že by jakákoliv značka byla horší než VW.
22. 6. 2010 23:14
Re: EVROPSKÁ KUCHAŘKA
Znám to ze své praxe. Problém je s tzv. neopravitelnými závadami, které tě zužují, neb servis je neumí opravit - zlobivá klima, špatná funkce páčky blikačů, zhasínající motor na volnoběh. Jiná věc je, když holt musíš s VW do servisu protože ti praskla žárovka.
Avatar - Blue Sun
22. 6. 2010 23:02
Re: EVROPSKÁ KUCHAŘKA
Sám jsi napsal, co jsi napsal, tak se nevykrucuj.
Technika tebou popsaná je mi u výfuku, zajímají mne jiné věci a proto půjdu do Mégane nebo Fluence.
4x4 je pro mne mimo zpevněné cesty značně diskutabilní, DSG zbytečné (stále ještě radši řadím ručně) a adaptivní podvozek rovněž tak. Zato mne zajímá prostor, vzhled, pohodlí a komfort jízdy. A příjemný interiér. Meggie je jasná volba.
Avatar - Emel
22. 6. 2010 23:06
Re: EVROPSKÁ KUCHAŘKA
Megane je jasná volba tak do 400.000, se základní benzínovou 1,6 nebo 1,4TCe víceméně v základu. Pokud si nakonfiguruješ třeba dvoulitrovou naftu, začne to být složitější...
Avatar - Blue Sun
22. 6. 2010 23:21
Re: EVROPSKÁ KUCHAŘKA
1.6 16V, Expression má vše, co potřebuju. Základní výbavě z mého pohledu chybí mlhovky, které bych fakt potřeboval, protože u nás jsou na jaře a na podzim mlhy na denním pořádku.
U Fluence je to podobné. Rozhodovat bude asi jen osobní pocit z jízdy s konkrétním autem.
22. 6. 2010 23:35
Re: EVROPSKÁ KUCHAŘKA
Fluence je pouze pro ty s rokem narození před 1945 >:D To snad ani nemůžeš myslet vážně, Michale. Fluence, tureckej faulenc pro velmi nižší střední třídu?...

Je vůbec možné vybírat mezi fluence a méganem? To existuje, takové rozpětí vkusu u jednoho jedince, nebo jsme tu v tradiční rovině "bychaře"?
Avatar - Blue Sun
22. 6. 2010 23:42
Re: EVROPSKÁ KUCHAŘKA
Fluence je tu pro všechny, komu se líbí. Díky Bohu, ty neurčuješ, pro koho co je a co není. To dospělí obvykle chápou, mám tedy brát, že ještě nejsi dospělý?
Avatar - Ronault.
22. 6. 2010 23:45
Re: EVROPSKÁ KUCHAŘKA
Proč pochybuješ o Fluence krom toho, že se vyrábí v Turecku? Podle mě se podařil na výbornou mínus, hlavně záď vypadá na to, že jde o sedan nižší střední, velmi vydařeně.

Že má naladění podvozku spíše do komfortna pro tuto třídu vidím taky jako plus, takže proč ne?
Avatar - Blue Sun
22. 6. 2010 23:47
Re: EVROPSKÁ KUCHAŘKA
Nevyráběl se v Turecku i poslední Mégane sedan a Thalia? Jen vzato čistě z hlediska toho, co o těch autech vím... Nevím totiž o žádných problémech s nimi.
Avatar - Ronault.
22. 6. 2010 23:50
Re: EVROPSKÁ KUCHAŘKA
Ano, přesně tak. Mám trochu k těm turkům nedůvěru, traduje se, že sedany Meganu byly méně nespolehlivé než třeba kombíky z Francie. Ale poptej se kuka, ten si nestěžuje. Tak stejně je to s Thalií, znám lidi, co ji chválí a znám jednu osobu, která říká opak (nemyslím Ádu >:-[] )

Já osobně bych šel do Meganu Combi v 1,6 16V v trochu slušnější výbavě.

Ale nedávno jsem se trochu zakoukal do cenníku a vyšlo mi tohle:

Megane 1,6 16V 81 Kw, 6-kvalt, aut. klima, Expresion, metalíza, Al kola 356 000,
Laguna 2,0 16V, Expression, al kola, metalíza, 6-kvalt, 405900,
Fluence 1,16V 81 KW 5-kwal, metla, alu kola, aut. klima...328 000

Když si vemeš, že jen 70 000 mezi autem střední třídy a nižší střední, tak to je už k vážnému zamyšlení.
Avatar - Blue Sun
22. 6. 2010 23:52
Re: EVROPSKÁ KUCHAŘKA
Jsem stejného názoru, aspoň co vím ze svého okolí. Z toho mála stížností, které slýchám na adresu Renaultů...
Jojo, podobné srovnání jsem dělal nedávno. Jenže Laguna je pro mne nějak tvarově mimo, neoslovuje mne tolik, jako právě Fluence (a to i přes nevýhody klasického kufru).
Avatar - Ronault.
22. 6. 2010 23:58
Re: EVROPSKÁ KUCHAŘKA
Na Lagunu chce pořádně koukat, najít si v ní to pěkné, mě se to podařilo a musím uznat, že je hlavně lehká, myslím tím, že není těžkopádná jako Passat nebo Mondeo, nestárne jako Mondeo... ale někomu se jistě líbit nemusí.

Jen hlavně těch 70 000 rozdílu je setsakramentsky znát už i po usednutí do interiéru, ale i Megane je příjemně zpracován v rámci třídy, třeba lépe než i30, kterou jsem si byl jako správný vidlák prohlédnout >:D
Avatar - Blue Sun
23. 6. 2010 08:33
Re: EVROPSKÁ KUCHAŘKA
Mně na Laguně nesedí přední část, zbytek je už paráda. Jenže právě ten předek ji v celkovém pojetí strašně kazí.
Sedmdesát tisíc je někdy strašně velká částka. A navíc, pokud bude vývoj v našem městečku pokračovat, jak to jde v této chvíli, skončím v něčem do 4,1 metru délky, protože těch 50 cm navíc znamená "nezaparkuješ".
Avatar - miromen
23. 6. 2010 08:46
Re: EVROPSKÁ KUCHAŘKA
Mě se taky libi BMW ale protože na něj nemam musel jsem si pořidit VW. ;-)
Avatar - Emel
23. 6. 2010 08:58
Re: EVROPSKÁ KUCHAŘKA
Přesně tak... já beru Lagunu, té výbavy tam je kopec.
Avatar - Blue Sun
23. 6. 2010 09:15
Re: EVROPSKÁ KUCHAŘKA
A já si tak rok počkám, třeba do té doby přijde facelift Laguny a pak by mi mohla sednout taky.
23. 6. 2010 09:49
Re: EVROPSKÁ KUCHAŘKA
Megane Sedan z Turecka je v pohodě. Teda nemůžu porovnávat s krátkými případně kombíky vyráběnými tuším ve Francii a Španělsku, ale osobně si nemůžu stěžovat.

Jestli jsou tam nějaké výraznější rozdíly v kvalitě materiálů/spracování, určitě by to chvíli trvalo než bys to našel.

Stejně Megane 3/Fluence. Po krátkém posezu na salonu tam rozdíly prakticky nevidíš. Tím netvrdím, že nejsou, ale prostě Fluence minimálně v interiéru tu svoji low-cost charakteristiku maskuje docela slušně :yes:
23. 6. 2010 13:25
Re: EVROPSKÁ KUCHAŘKA
Počkej ještě o trochu déle a pak vezmeš rovnou Latitude... Michale, sestup na zem, "bychaře" tu házíme rovnou do jámy garážové...
22. 6. 2010 23:51
Re: EVROPSKÁ KUCHAŘKA
Dávám fluence do kontrastu k méganovi. Mégan je veskrze pohledově moderní auto, je nepochopitelné, že by někdo mohl vůbec uvažovat mezi těmito auty. V praxi je to tak, že jsou hatchbackisté a sedanisté. Tedy a pak je ještě Michal :-) To auto se k němu vůbec nehodí, je to mladej kluk, fluence je pro nějakého hodně nižšího středního skoroelegána ;-)
Avatar - Ronault.
22. 6. 2010 23:55
Re: EVROPSKÁ KUCHAŘKA
Znám jednoho mladého kluka, co do něj právě jde.

Já osobně bych šel spíše taky do Grandtúry, v modré metalíze vypadá podařeně a nějak prostě je mi bližší ;-)

Ale máš víceméně recht, otec taky spíše dává přednost Fluence/Octavia/Jetta, zatímco já spíš Megane/Golf+Octavia Combi/Scirocco ;-)

Tady výjimečně souhlas >:-[] Ale včera pod Hyundaiem rozhodně ne >:D 8-s
Avatar - Blue Sun
23. 6. 2010 08:49
Re: EVROPSKÁ KUCHAŘKA
GTI, prosím, zkus toho komunistu v sobě na chvíli zase uspat. Už nejsme v době, kdy se nařizovalo, že člověk musí jezdit v tom či onom, už neplatí, že "jsi mladý, proto musíš mít..."
23. 6. 2010 09:52
Re: EVROPSKÁ KUCHAŘKA
jako správný mladý aspirant na eurodrzka by sis měl samozřejmě koupit Rocca ;-) >:-[]

doufám, že se ti při tvém věku nelíbí VelSatis, to by byla jen katastrofa >:-[]
Avatar - Blue Sun
23. 6. 2010 10:26
Re: EVROPSKÁ KUCHAŘKA
VelSatis moc ne, ale Avantime je překrásný. To je už asi na ručník, hádám. >:D
23. 6. 2010 11:39
Re: EVROPSKÁ KUCHAŘKA
na ručník je VelSatis, Avantime je rovnou na provaz >:-[]
Avatar - Emel
23. 6. 2010 09:04
Re: EVROPSKÁ KUCHAŘKA
Pak jsi se tedy našel a patříš právě do té skupiny, které Megane sedne perfektně.

Já osobně třeba vyžaduju kožený volant... ten ovšem v Meganu kromě Dynamique nejde ani přiobjednat. Dynamique je někde kolem 400 a za ty peníze beru Lagunu.
23. 6. 2010 18:02
Re: EVROPSKÁ KUCHAŘKA
Laguna je hodně zajímavá volba. Ta samá verze co tady stojí kolem 400 000,- Kč / 1.5 Dci / je v Anglii o nějakých 75 000,- Kč dražší než Superb 1.9 TDI. Za stejnou cenu jako tato Laguna za 400 000,- je tam Superb 1.8 TSI s DSG. Pokud ti jde o cenu, tak kupuj v Anglii Škodovky a v ČR Renaulty.
22. 6. 2010 23:17
Re: EVROPSKÁ KUCHAŘKA
Kup co chceš, jak vidím, tak by ti stačila i plechová vana s kolečkovejma bruslema. Já nahoře psal o těch, co se o auta zajímaj a ví k čemu je haldex dobrej.

Jinak dokonale potvrzuješ mé představy o kupcích renaultů, fluencí najmě :-) :yes:
Avatar - Blue Sun
22. 6. 2010 23:23
Re: EVROPSKÁ KUCHAŘKA
Jiný názor, než tvůj, se nesmí projevovat, že? Opět se ukazuješ v plné kráse.
Pouč tedy "neznalého", k čemu je haldex? Jen prosím, vynech jízdu na limitu a závodní okruhy, to se mne netýká. V čem mi tedy v běžném provozu, při dodržování zákonem daných limitů, bude haldex? A prosím, konkrétně a bez zbytečné omáčky.
22. 6. 2010 23:31
Re: EVROPSKÁ KUCHAŘKA
Na mokru, na sněhu, na ledu, v břečce, tedy cca od listopadu do dubna jezdíš s jedním prstem v nose. Oproti přednímu náhonu je to nebe a dudy. Ve třídě kompakt je to velký luxus, to uznávám, leč Golf a Octavia ti ten luxus nabízí...

To cos napsal není názor, to se nezlob. Aby na auto.cz diskutoval člověk, kterej napíše, že adaptivní podvozek je na nic, dsg též a hladex jakbysmet, to jsi opravdu jen klasickej renaultista...

Překvapuje mě trochu, že když tak prahneš po komfortu jízdy, že ti ten adaptivní podvozek neučaroval?
Avatar - Blue Sun
22. 6. 2010 23:36
Re: EVROPSKÁ KUCHAŘKA
To, co jsem napsal, je názor svobodně myslícího člověka, který žije, jak uzná za vhodné. Pro tebe nepochopitelná věc, ale to není novinka. K čemu je DSG někomu, kdo rád a bez problémů řadí?
Nejsem klasický renaultista, momentálně jezdím peugeotem. Jsem klasický... člověk.
Na mokru, sněhu, ledu, břečce či suchém asfaltu jezdím vždy s oběma rukama na volantu, mimo řazení a sem tam přehazování písniček na rádiu. Prsty do nosu nepatří. Rozdíl, k tvé smůle, nepoznám (asi proto, že mám rozum a vím, jak jet).
Adaptivní podvozek? Fajn věc, pokud budu chtít sportovat, ale už mnohokrát jsem tu psal, že sport pro mne znamená něco jiného a s auty to nemá nic společného. Mégane i Fluence (a ten zejména) jsou velmi komfortní auta od základu, nač tedy utrácet za aaptivní podvozek?
22. 6. 2010 23:47
Re: EVROPSKÁ KUCHAŘKA
:-) Adaptivní podvozek se neadaptuje jen směrem ke sportovní jízdě, nýbrž i k jízdě komfortní. Určitě by tě to chytlo.

Nesmysly o tom, že nepoznáš na sněhu jízdu s haldexem tu nepiš, budou se ti tu všichni smát.

Hele, Michale, jak tě tak čtu, ty bys byl ideální týpek na novou Jettu. A když ji doplníš tám haldexem, v zimě na mě budeš často vzpomínat. Koneckonců, v měkkém adaptivním modu si budeš lebedit tak, jak by sis v méganu nikdy lebedit ani nemohl. A to DSG holt neber, co se týká řazení, budeš (po zkušenostech z 206ky) dokonale okouzlen chodem řadičky.

Chce to jen se nebát sám sebe a koupit si v dané třídě to nejlepší. O moc více nezaplatíš.

P.S. Tím názorem na čtyřkolky jsi překvapil, je to zralé na zlatý ventilek, Michale... ;-)
Avatar - Blue Sun
22. 6. 2010 23:50
Re: EVROPSKÁ KUCHAŘKA
Jettu? Nikdy, je příšerná, tvarově naprosto nevyvážená, uvnitř nepohodlná, stísněná a nepohledná. Mimochodem, je řazení Jetty podobné jako řazení Octavie II? Pokud ano, děkuji, nechci.
Smát se mi můžou hlupáci, kteří nechápou a neumějí číst. Takoví ať se smějí, jejich smích se mne nemůže dotknout.
22. 6. 2010 23:57
Re: EVROPSKÁ KUCHAŘKA
Jsi jak malej Jarda. Každý, kdo sedne do pohonu všech čtyř, zejména v zimě, má jasno po ujetí padesáti metrů.

Co se ti na řazení v Octavii nezdá? Ty máš auto, které se honosí jedním prvenstvím - asi nejhorší řadička pod sluncem (vyjma hindustanu, který neznám) :-)

Co se týká nové Jetty, je kouzelné číst, že fluence je eso a Jetta nic :-)

Michale... pozor na mozkovou mlhu, překvapuje mně trochu tvá zabedněnost.
23. 6. 2010 07:43
Re: EVROPSKÁ KUCHAŘKA
Skús o tej zabednenosti porozmýšľať v kontexte so sebou samým. Nie a nie pochopiť, že nie každý prahne po luxuse, ktorý vyzdvihuješ. Sám som bol pred pár rokmi unesený, keď som si v zime v snehu vyskúšal dvojlitrovú Calibru 4x4 - napriek tomu považujem podobný pohon pre moje praktické použitie za úplné zbytočný. Investovať do haldexu alebo DSG, pokiaľ tieto veci nevyužije a nechce, môže len zadubenec.
Avatar - Blue Sun
23. 6. 2010 08:37
Re: EVROPSKÁ KUCHAŘKA
GTI, nevnucuj se. Nechápeš, že já si už vše vyzkoušel a vím, co chci nebo nechci? Dokáže to tvá mysl přijmou a zpracovat?
S Octavií jsem měl ten problém, že jsem byl rád, když jsem vůbec zařadil. Nevím, kde je to slavné koncernové přesné řazení, v mnou zkoušeném autě nějak chybělo.
Jetta je... auto. Fluence je taky auto. Nic více, nic méně. Jetta mne neoslovila, Fluence ano. Bohužel, jediný, kdo to dosud myšlenkově nezvládl, jsi ty sám. Zkus zafoukat, možná ta tvá VWlčí mlha odvane.
Avatar - miromen
23. 6. 2010 08:47
Re: EVROPSKÁ KUCHAŘKA
A opravdu to byla Octavie protože aut kde se řadi huře než Peugeotu je opravdu malo.
Avatar - Blue Sun
23. 6. 2010 08:49
Re: EVROPSKÁ KUCHAŘKA
A opravdu je nebe modré a tráva zelená?
Avatar - miromen
23. 6. 2010 09:14
Re: EVROPSKÁ KUCHAŘKA
Jsou takove jake je člověk vidi nebo chce vidět. ;-)
23. 6. 2010 10:03
Re: EVROPSKÁ KUCHAŘKA
tak či onak, koncern zatím nabízí nejlepší manuální řazení (z evropských výrobců). Možná ta Oktávka co píše Michal měla převodovku po smrti.

Rencek se ale velice rychle dotahuje. Něvěřícím Tomášům doporučuji vyzkoušet řazení v novém Meganu 3, nebo Laguně. Kromě dlouhého fofrklacku a delších drah (které jsem ale registroval třeba i u Oktávky) těžko něco vytknout.

Už v méme Meganu 2 je hodně dobré, i když proti Oktávce ještě ne dost.

PSA můžu nabídnout akorát Xsaru - ano, tohle je to pravé gumové, kde s fofrklackem můžete točit jakobyste míchali guláš. No ale to je skoro 10 let starý vůz (převodovky určitě ještě o hodně starší), takže dnes už i PSA bude určitě (snad) jinde. Protože u odcházející generace C4 teda výrazný posun zatím nebyl, bohužel.
Avatar - miromen
23. 6. 2010 10:12
Re: EVROPSKÁ KUCHAŘKA
S tim souhlasim. Když jsem vybiral auto tak koncern knk. Golf měl jednoznačně nejlepši řazeni ze všech aut mezi kteryma jsem vybiral. Špatně na tom nebyl ani ten Megan jak pišeš ale třeba v Cliu motor 1.2 55kw už to bylo horši a takove rychlejši kvaltovani nebo podřazeni o 2 stupně dolu mu dělali docela velke problemi. S tou Octavkou asi opravdu něco nebylo v pořadku.
Avatar - Blue Sun
23. 6. 2010 10:28
Re: EVROPSKÁ KUCHAŘKA
Ta Octavia byla v nejlepším technickém stavu, mně prostě neseděla charakteristika řazení. A není to jen Octavia, podobně nejistě jsem se cítil i v Passatu, Fabii.
Avatar - miromen
23. 6. 2010 10:30
Re: EVROPSKÁ KUCHAŘKA
Tak chyba asi opravdu nebude v autě ale kde potom.......
Avatar - Blue Sun
23. 6. 2010 18:01
Re: EVROPSKÁ KUCHAŘKA
Já ani netvrdím, že je chyba v autě. Myslím, že řazení Octavie splňuje to, co má splňovat pro 90% populace. Mně prostě nesedlo. Netvrdím, že Octavia je špatná, říkám jen, že to není auto pro mne.
23. 6. 2010 12:28
Re: EVROPSKÁ KUCHAŘKA
Ak mi na Fabii niečo fest nesedí, tak sú to páčky pod volantom. pridlhé dráhy a prisilná aretácia jednotlivých polôh. Ďakujem, neprosím. Asi som thýčkaný Renaultom.
23. 6. 2010 12:27
Re: EVROPSKÁ KUCHAŘKA
PSA ešte príliš inde nie je...jednou z vecí, ktoré ma na novom Berlingu odradili, bolo zrovna radenie. Hrôza, akoby sa ani nepísal rok 2010.
24. 6. 2010 08:12
Re: EVROPSKÁ KUCHAŘKA
Jasne, hele - jednoduchy: Vykloubis Oktavce vrata a mrknes na klacek. Ctes DSG, takze jednicka neni k sobe a nahoru, jak vareckou ve francouzsky polivce, ale radis padlama pod volantem jako v ND4SPD. I kdyz - jestlis tam tu jednicku i tak dostal, mozna zustan radeji u te gamesky... :yes:
23. 6. 2010 13:29
Re: EVROPSKÁ KUCHAŘKA
V oktavce z aaacek se nekdy radi fakt dost blbe.
23. 6. 2010 21:05
Re: EVROPSKÁ KUCHAŘKA
>:D trefa.
23. 6. 2010 12:25
Re: EVROPSKÁ KUCHAŘKA
:yes: :yes: :yes:
23. 6. 2010 12:51
Re: EVROPSKÁ KUCHAŘKA
Vyzkoušet si všechno, jak píšeš, a nakonec skončit ve fleunce :-) no, tohle je snad opravdu na kvartální zlatej ventilek, to uznej sám ;-)

Hele to řazení, řadil jsi v Octavii pravou rukou? Já jen, že porovnávat tu řazení v 206 a Octavii je jako když v salátu kvadláš kvedlačkou z trhu nebo robotickou rukou.
Avatar - Emel
23. 6. 2010 14:27
Re: EVROPSKÁ KUCHAŘKA
Je to racionální volba někoho, komu jde hlavně o komfortní přepravu a už méně o zážitky z řízení. V cenách kolem 300k těžko vybrat něco lepšího...
23. 6. 2010 15:16
Re: EVROPSKÁ KUCHAŘKA
Netvrď mi, že ty by sis při volbě mezi Fluencem a Jettou vybral Jettu... když už tu píšeš o té upřímnosti k sobě samému, v tomhle jsi teď taky na štíru. ;-)
23. 6. 2010 16:07
Re: EVROPSKÁ KUCHAŘKA
U člověka který zná auta nemůže vůbec tohle dilema vyvstat. Fluence je renaultovskej plánovanej lowend, míří na úplně jiné kupce, než Jetta. Tyhle nesmysly tu nepiš, mezi znalci jsi k smíchu. Tohle ti nezbaští (mimo Michala) nikdo. Sakra, geekStare!
Avatar - white label
23. 6. 2010 17:09
Re: EVROPSKÁ KUCHAŘKA
Neber to nijak osobně, ale s tvým upřímným vkusem při výběru..., bych měl upřímně trochu "strach" z pohledu na tvou přítelkyni, ale možná zase dobře vaří (viz nadpis původního příspěvku tohoto vlákna)... :-O :*) >:D
Avatar - Blue Sun
23. 6. 2010 18:03
Re: EVROPSKÁ KUCHAŘKA
To už mám druhý ventilek, ještě dva a mám sadu na všechny čtyři kola (když už není povinná rezerva).
24. 6. 2010 09:52
Re: EVROPSKÁ KUCHAŘKA
Dlooooouuuhý a futr stejný a o jednom a tom samém, čili vlastně o ničem. Stačí si přečíst první,... pospat...., a pak poslední větu. >:D