Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Faceliftovaná Škoda Superb: Základ 539.900,- + kompletní český ceník

Modernizovaný Superb dostal přepracované čelní partie, vzadu se objevila diodová koncová světla s novými tvary. Pod kapotou se pak objevují úspornější motory.
Zpět na článek
13. 5. 2013 19:43
13. 5. 2013 23:01
14. 5. 2013 07:44
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
14. 5. 2013 08:37
14. 5. 2013 08:58
14. 5. 2013 09:24
14. 5. 2013 09:25
13. 5. 2013 19:43
To je objev!
Na stránkách škody je asi už tak deset, možná čtrnáct dní... >:D
Rozbalit vlákno
10
13. 5. 2013 20:06
Re: To je objev!
14 dní ne,ale od čvrtka 9.5.2013. :-!
13. 5. 2013 20:16
Re: To je objev!
Tak krátce? Tak to se omlouvám, mě přijde, že už do toho ceníku koukám celou věčnost. A pořád doufám, že tam najdu jízdní asistenty ala Octavia, ale kde nic tu nic. Nebo jsem také doufal, že pro Laurina dají pádla pod volant... No nic no... 8-s
13. 5. 2013 20:45
Re: To je objev!
Asistenty až SIII.Ten bude v září 2014.Laurinka se dodává jenom se 4-ramenným volantem a tam se vybrat jiný volant nedá.
13. 5. 2013 20:51
Re: To je objev!
Já vim, ale stejně mě to sejří... ;-)
14. 5. 2013 09:29
Re: To je objev!
2014 to nebude
14. 5. 2013 17:40
Re: To je objev!
To je zajímavý - v Citigo je zadarmo >:D
13. 5. 2013 23:01
Re: To je objev!
Nejste zaregistrovaný pod jménem Dix na (ehm ehm konkurenčním) autoforu?
Mám takový dojem, že pod nedávným, BTW velice kvalitním a obsáhlým, testem O3 combi a 4x4 jsem toto jméno zahlédl.
14. 5. 2013 07:52
Re: To je objev!
Ano.Ono je toho víc,kde mám registraci. :-)
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
14. 5. 2013 07:44
Re: To je objev!
Niekto z Mladej B. sa stazoval....
Avatar - 3_diamanty
13. 5. 2013 20:32
superb nie je zle auto
ale pozrite si slovensky cennik..... tie ceny nedavau zmysel..... to uz skor mazdu 6 :yes:
Rozbalit vlákno
2
13. 5. 2013 21:53
Re: superb nie je zle auto
Mazda je úplně někde jinde.To ani nesrovnávej :-)
14. 5. 2013 17:41
Re: superb nie je zle auto
Toppere, seš na Českém webu ;-)
Avatar - Igithegreat
13. 5. 2013 20:53
Drahý, drahý a ještě jednou drahý...
Stačí se podívat na P 508, C5, F Mondeo, to jsou uplne jine ceny... a zrovna 508 je dost aktualni model.
Rozbalit vlákno
15
Avatar - 3_diamanty
13. 5. 2013 21:59
Re: Drahý, drahý a ještě jednou drahý...
nepride ti to zvlastne ze pre cecha je ceske auto drahsie ako napr zahranicna francuzska novsia a lepsia 508micka? Nerozumiem tomu.... ;-\
Avatar - Igithegreat
13. 5. 2013 22:14
Re: Drahý, drahý a ještě jednou drahý...
Ja taky ne, ale to je proste českej trh.. nezajem...
14. 5. 2013 09:07
Re: Drahý, drahý a ještě jednou drahý...
Ne, nepřijde. Francouzské značky doma také nejsou tak levné jako u nás. Nakonec je tu vždy možnost koupit auto v zahraničí, nebo jim tady předložit nabídku ze zahraničí - když ji nedorovnají (nebo se alespoň rozumně nepřiblíží), tak sbohem a šáteček.
13. 5. 2013 23:29
Re: Drahý, drahý a ještě jednou drahý...
Tak jistě i boty koupíš za 500,- Kč, nebo také za 5.000,- Kč. Jízdní kolo také koupíš za 3.000,- Kč, ale také za 300.000,- Kč... Holt každej kupuje na co má a na co nemá, je pro něj drahé. Což je zcela v pořádku. Za to není třeba se stydět! ;-) :-!
Avatar - Igithegreat
14. 5. 2013 06:29
Re: Drahý, drahý a ještě jednou drahý...
Jenze ja srovnavam stejne boty... to je na tom to nejhorsi, a pochybuju, ze vyrobni cena Mondea, 508, ci C5 v zemich zapadni Unie je levnejsi (viz. platy delniku, ktere jsou nesrovnatelne s platy delniku v CR).. takze proste Škoda jen natahuje zakazniky, protoze si je vedoma, ze ceši ji koupi za jakoukoli cenu... a tak je to tady se vsim, od obleceni, pres elektroniku, az po potraviny, staci zajet za hranice, a v Nemecku koupite vse levneji, a pokud ne levneji, tak ve vyssi kvalite, sam jsem se o tomto bohuzel pred tydnem presvedcil, a nejsem z toho ani trochu nadseny, spis me to mrzi, ale je to tak.
14. 5. 2013 08:24
Re: Drahý, drahý a ještě jednou drahý...
Právě že srovnáváš hrušky s jabkama... To je blbost už na začátku :-)

Jinak ale to je business,tak to prostě je... Dokud to tady lidi budou ochotni kupovat, obchodník by byl hloupej,kdyby nenabízel,nebo slevňoval. Takovej Golf je zase mnohem dražší v Německu a od nás se tahá tam... Tak to prostě je a v tžní ekonomice to tak funguje.
Avatar - kari.laz
14. 5. 2013 08:27
Re: Drahý, drahý a ještě jednou drahý...
Zboží se prodává za tolik, kolik je za něj zákazník ochotný zaplatit. Bylo by proti principu podnikání dát nižší cenu, když i za vyšší cenu je prodej dobrý.
14. 5. 2013 09:12
Re: Drahý, drahý a ještě jednou drahý...
Cílem je maximalizace zisku. Hledáš optimum, oba extrémy jsou špatně.
14. 5. 2013 09:17
Re: Drahý, drahý a ještě jednou drahý...
Plat dělníka má relativně malý dopad na výslednou cenu. Je to dané pozicí na trhu. Jejich chování je naprosto pochopitelné, byť pro FO nevýhodné.

Jsme v EU, máme tržní ekonomiku, lidé mají možnosti. Že jich nevyužívají, je jejich hloupost.
14. 5. 2013 09:50
Re: Drahý, drahý a ještě jednou drahý...
Odkdy ma nejaky vyrobek vsude stat stejne? Co to je za scestnost, ktera se tady v posledni dobe razi, at uz v potravinach nebo v oblecenich a koneckoncu i v autech. Vzdy jde o specifika trhu jako vnimani znacky, velikost trhu atp. Vzdyt to jde brat i obracene a zjistime treba, ze renault prodava jedny z nejlevnejsich aut tady u nas, proc by mely byt ceny stejne jako ve Francii?
14. 5. 2013 11:11
Re: Drahý, drahý a ještě jednou drahý...
Spis je to tak a ted me neberte doslova, ze u nas je vsechno, tak nejak drazsi nez v okolnich statech, do oci bijici je to zejmena u shodnych vyrobku :no: , ale jak uz bylo receno, dokud bude zakaznik ceny akceptovat, tak bude prodejce za ty ceny prodavat.
14. 5. 2013 13:10
Re: Drahý, drahý a ještě jednou drahý...
Zrovna auta jsme v poslední době měli jedny z nejlevnějších v EU. Byla doba, kdy tomu bylo naopak. Kolik lidí si tu stěžovalo na cenu Rapidu, když šel na trh, ale fakt je, že na západ od ČR byl ještě dražší. Pak jsou teorie o tom, že Čech koupí všechno s okřídleným šípem na kapotě, více než úsměvné.
14. 5. 2013 10:05
Re: Drahý, drahý a ještě jednou drahý...
Nemůžeš srovnávat P 508, C5 nebo Mondeo se Superbem. Superb vedle nich vypadá daleko reprezentativněji. Ještě k tomu Mondeo je už hodně zastaralé a už jen netrpělivě čeká na následníka, pak se budeme moc bavit o konkurenci Superb x Modneo.
P 508 s začíná na nějakých 450 tis. ale nemáš tam zhola žádnou výbavu. Aby jsi měl to co Superb, musíš zvolit Active za 522 500,- k tomu přidat 28 800,- za bi-xenony a 8000,- za vyhřívání sedadel. Jsme na 559 300,- a stejně vybavený Superb stojí 554 900,-. Kamaráde jsi mimo! >:D Už vidíš, jak tě za nos tahá Francouzská konkurence? Nebo to je jen čirá nenávist ke Škodovce?
S C5 nebo Fordem Mondeo nemusím pokračovat...
14. 5. 2013 12:18
Re: Drahý, drahý a ještě jednou drahý...
Reprezentativněji? >:D Možná tak v české kotlině. Kromě značky vidím problém hlavně ve vnitřním prostoru. Ano, v podélném směru na zadních sedadlech předčí i vozy z vyšších tříd, ale na šířku je to žalostné
Avatar - sgt
14. 5. 2013 13:49
Re: Drahý, drahý a ještě jednou drahý...
Superb ďaleko reprezentatívnejšie? Skôr je na úplnom konci >:D
Avatar - eXp10it
13. 5. 2013 22:29
Kam se hrabou hybridy
Páne jo! Tak velké a těžké auto a spotřeba jenom 4,5l a navíc kombinovaná takže mimo město to musí být pod 4! Tak to klobouček a všechna čest, ještě jeden facelift a superb bude jezdit za 2 litry...
Rozbalit vlákno
12
13. 5. 2013 22:57
Re: Kam se hrabou hybridy
Tak nějak :-)
Oni tu spotřebu potřebovali snížit, alespoň (ehm...asi spíše jenom) na papíře, aby to splňovalo EURO 6, které bude platit od příštího roku.
Vzhledem k tomu, že tam údajně přidali pouze Start-stop sytém a spotřeba se snížila až o 19%, tak bych rád viděl ty normované testy spotřeby. Podle rychlého odhadu musí být více než polovina testu stání na místě....
14. 5. 2013 09:19
Re: Kam se hrabou hybridy
Spotřeba souvisí s CO2 a Euro normy CO2 neomezují. Navíc pochybuji, že tyhle motory plní Euro6 - ty přijdou až s novou generací.

Nejsi zase tak daleko od pravdy, v městských cyklech se opravdu hodně stojí (simulace stání na křižovatce), proto S/S vymysleli a v normovaném cyklu funguje lépe než v běžném provozu.
Avatar - eXp10it
14. 5. 2013 10:23
Re: Kam se hrabou hybridy
Ale no tak! I kdyby do toho město nepočítali vůbec tak je to krásná spotřeba. Jak říkám počkejme ještě na jeden facelift a dostaneme se určitě pod 4 litry!
14. 5. 2013 11:13
Re: Kam se hrabou hybridy
Kam se dostane nová generace, naznačuje OIII. Superb dostane stejný motor.

Pokud to někdo chce přesněji:
Jeden UDC trvá 195 vteřin, z toho 45 vteřin stojí na neutrál a 15 vteřin stojí se zařazenou jedničkou. Zpomaluje/ brzdí po 36 vteřin (z toho 9 s vyšlápnutou spojkou). Průměrná rychlost 18,77 km/h.
EUDC trvá 400 vteřin, z toho stojí 20 vteřin na neutrálu a 20 vteřin se zařazenou jedničkou. Zpomaluje/ brzdí po 42 vteřin (z toho 10 s vyšlápnutou spojkou). Průměrná rychlost 62,6 km/h.
NEDC tvoří čtyři UDC a jeden EUDC.
14. 5. 2013 14:48
Re: Kam se hrabou hybridy
Pravda. Emisní normy EURO omezují, mimojié, CO - oxid uhelnatý (nikoli uhličitý).
[odkaz]
Je to zvláštní, ale tady není u EURO 6 pro benzíny žádná změna oproti EURO 5.

PS: Je spotřeba přímo úměrná s emisemi CO2? Mám totiž takový dojem že ano, protože v katalyzátoru ni nic nikam nezmizí - CO se přemění na CO2 a, pravda, něco by nějak mělo zůstat na povrchu uvnitř katalizátoru (na platině atd.)
14. 5. 2013 15:59
Re: Kam se hrabou hybridy
Ano, normovaná spotřeba se ve skutečnosti neměří jako spotřeba paliva, ale přepočítává se z emisí CO2, co vím. CO2 je produkt spalování uhlovodíků. CO vzniká při nedostatku kyslíku (neúplné spalování, o to se stará katalyzátor). Při úplném (čistém = do hry vstupuje pouze uhlovodík a kyslík, ne vzduch) spálení vznikne pouze CO2, H2O a teplo. Emisní normy omezují nechtěné vedlejší produkty.

1 litr benzínu na sto kilometrů by měl odpovídat zhruba 23 gramům na kilometr, neboli 2,3 kilogramům na sto kilometrů. Přesná hodnota záleží na složení paliva.

Limity se pro benzíny nemění, ale bude se měnit metodika měření.
14. 5. 2013 16:17
Re: Kam se hrabou hybridy
Díky za vysvětlení.
Ještě jedna věc - kde se tam ale berou třeba ty NO? Benzín tedy není úplně "čistý"...
Chápu, že tedy vedlejší látky jsou většinou jedovaté či způosbují kyselé deště, ale v čem je tedy "špatný" CO2 mimo toho, že je to skleníkový plyn. Údajně Země nedavno překročila 400 ppm (particles per million) CO2.

PS Nejsem chemik, ale nějaké základní povědomí snad mám, takže můžete i klidně složitěji. :-)
14. 5. 2013 16:43
Re: Kam se hrabou hybridy
Ze vzduchu, protože vzduch není čistý kyslík. :-) Z paliva máš HC (nespálené palivo), CO a C (pevné částice), což jsou produkty neúplného spalování. Zbytek je důsledek vysokých teplot a tlaků působících na ostatní složky vzduchu.

CO2 se omezuje čistě proto, že je to skleníkový plyn. Na rozdíl od EuroX norem, které omezují zdraví škodlivé látky. Dvě různé věci - čistota spalování a účinnost. Zvýšení čistoty může znamenat snížení účinnosti, tedy spálíš více paliva => vypustíš více CO2.
14. 5. 2013 16:56
Re: Kam se hrabou hybridy
Jasně :-)
Díky za osvětlení.
14. 5. 2013 18:50
Re: Kam se hrabou hybridy
Jestli teda motory Superbu II fl nebudou splňovat EURO 6, tak potom docela chápu, že Superb III s (mimojiné) novými motory bude už na podzim příštího roku, protože EURO 6 vstupuje v platnost v září 2014. Takže to akorát sedí.
15. 5. 2013 08:56
Re: Kam se hrabou hybridy
Kdyby jim to tak pěkně nevycházelo, lépe řečeno nemohli by si to zařídit tak, aby jim to takhle vyšlo, museli by se zařídit jinak. Pochybuji však, že by tyto staré motory předělávali na Euro6. Dostal by nové, které jsou schopni vyrábět v Euro4, 5 i 6 jen odlišnou konfigurací modulů.

Jinak zavedení nové emisní normy má dvě data - pro nově homologovaná auta a pro nově vyrobená. Od září 2014 budou muset plnit Euro6 nově homologovaná. Od září 2015 bude Euro6 povinné pro nově vyrobená. Výjimkou jsou nějaké N1/ N2, které to mají ještě o rok posunuté. Je tedy dost dobře možné, že i Superb III půjde na trh s Euro5 motory a po roce jen vymění potřebné moduly.

Pokud jsi vycházel z wiki, tak ses tam mohl dočíst, že Euro6 ještě není v konečné podobě a může se měnit. Mám takový pocit, že došlo k nějakým změnám, které na wiki nejsou. Můžeš se podívat: [odkaz] Nějaké rozdíly tam pro benzín (zážehové motory) mezi Euro5 a 6 najdeš (tabulky jsou na konci jako přílohy). Týká se to myslím jen pevných částic.
15. 5. 2013 23:58
Re: Kam se hrabou hybridy
Díky moc za info. Hned je to jasnější.
Ale nemusel si psát, že benzín je zážehový motor - v tom se ještě vyznám >:D
Avatar - Jenik3
13. 5. 2013 22:45
najdi pet rozdilu
Skodovka se zacina mezi svymi modely stirat rozdily. S III, O III a Rapid se zpredu na prvni pohled jevi jako bratri v triku. Na druhy pohled je rozdil viditelny, ale cekal jsem vetsi odliseni.
Interier je jina kategorie, tam rozdil prehlednout nejde.
Rozbalit vlákno
2
13. 5. 2013 22:58
Re: najdi pet rozdilu
Nerozlišit Superba II facelift od O3 nebo Rapida je docela výkon, ale u O3 a Rapida to docela chápu - na první pohled z větší vzdálenosti to nemusí být tak jednoduché poznat.
Avatar - Ozzman
14. 5. 2013 09:31
Re: najdi pet rozdilu
Včera sem se šel podívat na OIII kombi a vedle stál nepředfaceliftovaný superb kombi a ona ta Oktávka alespoň opticky dorůstá, sice pomalu, ale jistě >:D
14. 5. 2013 06:27
Superb x Octavia
Porovnám-li auta s motory 2.0 TDI, což je doporučeníhodná fleetová motorizace, začínají se rozdíly mezi O III a Superbem poněkud stírat. Abych měl climatronic, musím u Octavie zvolit Elegance a jsem na 589.000. U Superbu začínám na 599.000, za 15.000 navíc mám bixenony a další příjemnosti, celkem tedy 614.000. Pokud bych si chtěl doplatit za bixenony i u Octavie, dostávám se, světe div se, také na rovných 614.000 (+25.000).
V podstatě si tedy můžu vybrat za stejné peníze Octu III s modernějším motorem 110 KW, traverzou vzadu a prkenným podvozkem, nebo Superb s motorem 103 KW (se kterým se ale dá velmi dobře žít a těch 7 KW chybět nebude) a zejména o třídu (možná o dvě třídy) lepším podvozkem.
To jsou někdy paradoxy... A to mě bude někdo přesvědčovat, že O III je cenově výhodnější než O II.
Rozbalit vlákno
1
14. 5. 2013 09:34
Re: Superb x Octavia
Překryvy modelů byly, jsou a budou.
Avatar - Delfin2
14. 5. 2013 07:27
5 stupňová prevodovka
Preco tam nedajú na 1,6tdi 6 kvalt?Facelift sa mi celkom páči včera pred Prahou som stretával superb a superb combi na diaľnici
Rozbalit vlákno
4
14. 5. 2013 07:47
Re: 5 stupňová prevodovka
Nově tam můžeš mít 7.st.DSG.
14. 5. 2013 07:52
Re: 5 stupňová prevodovka
Lebo skodovka si asi mysli, ze to staci na strednu triedu ;-\ 8-s
STRASNEEEE

Hanba, asi sa este zasekli zmyslanim na holych nevybavenych autach z 90tych rokov minuleho storocia...
14. 5. 2013 09:25
Re: 5 stupňová prevodovka
Ne, protože v normovaném cyklu bude mít pětistupeň nižší spotřebu.
14. 5. 2013 09:35
Re: 5 stupňová prevodovka
Protože 2.0TDI 103kW je i s 6stup. převodovkou o 30 tis. dražší.
14. 5. 2013 08:37
4x4
nemeli nabizet 4x4 taky u 1.8tsi?
Rozbalit vlákno
3
14. 5. 2013 08:58
Re: 4x4
Ta je taky v nabídce s 6.st.manuálem.
14. 5. 2013 09:25
Re: 4x4
Nz.Kompletní ceník:

[odkaz]
14. 5. 2013 10:17
Peugeot 508 vs. Superb. Superb levnější!
Viděl jsem tu srovnání pětsetosmičky a Superba. A prý Peugeot 508 je levnější a Škodovka je strašně předražená a tak dále.
Tak jsem místo prázdného žvanění jako někteří diskutéři zamířil na web Peugeotu, otevřel si cení a udělal jsem si malou konfiguraci. Superb v základní výbavě Active s paketem Active Plus za 15 000,- (který by si nevzal snad jen hlupák).
Do této výbavy jsem dovybavil Peugeot 508.
Koukám na ceník a tam první hodnota je 450 000,-. Jenže je to pěkně očesaný auto a příplatková výbava minimální. Tak musím volit vyšší výbavu Active za 522 500,- k tomu připlatit bi-xenony za 28 800,- a vyhřívání sedaček za 8000,- Najednou je Peugeot se stejnou výbavou ještě víc drahý, drahý ještě jednou drahý jsme totiž na ceně 559 300,- a stejně vybavený Superb stojí 554 900,-.

Aby byla dodržena objektivita, Peugeot nabízí za tyto peníze diesel. 1,6 HDI 84kW, nebo 2,0 HDI 102kW.
Oproti tomu je tu 1,4 TSI 92kW. Se spotřebou cca. 1 až 1,5l vyšší. Zato nižší povinné ručení a levnější servis (pokud vím, tak 1,4 TSI řetězy netrápili ani jiné neduhy a jezdí už poměrně dlouho na českých silnicích). Každopádně za 30 tis. máte 105 koňovou 1,6 TDI nebo za 60 000 tis. 2,0 TDI 103kW. To je pravda, že už je vysoký příplatek.
Na závěr poznámka. Peugeot si 508 cenil na 687 700,- ve zmíněné výbavě. Musel tedy slevit o 138 400,- jen pro představu kdo byl předražený ;-)
Rozbalit vlákno
11
Avatar - Ozzman
14. 5. 2013 10:27
Re: Peugeot 508 vs. Superb. Superb levnější!
To srovnání ti trochu nevyšlo ne?:D Srovnáváš jablka s hruškami jen abys ukázal svého vítěze.. >:D A ještě to tady natvrdo napíšeš :-) Nemůžeš srovnávat HDI s TSI, ale HDI s TDI. Jinak i 1.4 trpí, nebo trpělo na řetězy... nevím jak v Superbu, ale v Oktávce ano :-)
14. 5. 2013 10:39
Re: Peugeot 508 vs. Superb. Superb levnější!
Proč by nevyšlo? Spotřebou je TSI o litr možná litr a půl jinde. Výkon má 1,4 TSI vyšší jak 1,6 HDI, kroutící moment je v rozdílu 40 Nm. Zas tak veliké rozdíly to nejsou co se výkonu týče. TSI je zase tišší a pružnější. Problém je v tom, že Peugeot nenabízí do své "vlajkové" lodi benzínový motor... Pokud by ale někdo do Superbu naftu chtěl tak si připlatí 30 000,- případně 60, ale základní motor 1,4 TSI bohatě postačí :-) tak nevidím důvod pořizovat diesel :-)

Stejně jako 1,2 TSI prošel i motor 1,4 TSI proměnou a tato závada byla odstraněna :-)
Avatar - Ozzman
14. 5. 2013 10:48
Re: Peugeot 508 vs. Superb. Superb levnější!
Koukáš jen na tabulky vid?:) Jel si někdy s TSI někam dále a sledoval spotřebu?:) Ono to neni zas tak růzový a strašně záleží na stylu jízdy. Diesel ti toleruje daleko víc akcelerací a šlapání na plyn. Aby ses dostal na tabulkovou spotřebu se musíš hooodně hlídat. Z pohledu spotřeby u mne tedy vede diesel ( navíc HDI jsou velmi slušné motory).
Další věc je, pružnost s prázdným vs plným autem, zde diesel bude mít zase navrch.
A jako bonbónek na závěr je ten, že za stejnou cenu jako 1.6 HDI máš 2.0 HDI a i kdyby tedy o 10 tisíc dražší oproti TSI tak 103Kw a 320 NM :-)

Abys mi rozuměl, já si také myslím, že 1.4TSI na běžnou jízdu stačí, koneckonců za tuhle cenu sme před pár lety kupovali Jettu 1.6 což je vůz o třídu níže. Takže to je super, ale je fakt, že konkurence prostě nabídne za tu cenu i více ( samozřejmě že ne každá). Ale srovnávej stejné/obdobné motorizace

Jinak nám taky tvrdili v servise že náš TSI motor je už po odstranění závady... no a stejně se tam ta závada vyskytla... >:D
14. 5. 2013 11:03
Re: Peugeot 508 vs. Superb. Superb levnější!
S 1,4 TSI jsem jel. V krátkém Superbu. Za normovanou spotřebu jsem samozřejmě nejezdil, ale nebylo to tak zlé. Dálniční 130 v 4 dospělých znamenala (už nevím přesně) ale asi do 7 litrů, protože si pamatuji, že mě to mile překvapilo. S naftou by to znamenalo cca. 6l (s 1,6 HDI nebo 2,0 HDI jsem nejel, tak nevím jak si v tomto ohledu stojí).
Každopádně já mám 1,6 TDI 77kW 4x4 v Octavii. A tenkrát jsem si říkal, že bych klidně Superbu v 1,4 TSI 92kW šanci dal. Auto bylo svižné a hlavně tiché což mě osloví víc než jeden litr uspořený na 100km. Teď je však spoustu jiných věcí, které musím koupit a auto je někde na konci seznamu.

Myslím, že 200 Nm a 92kW není tak slabý odvar v porovnání s 1,6 HDI a případně 2,0 HDI. Předpokládám, že 508 bude mít nějaké ty kila navíc, takže to bude možná trochu kompenzace. Každopádně 9,8s vs. 10,6. Takže zrychlení je ve prospěch 508. Zato váží 1618 kg...
Ale přeci jen je to dvoulitr vs. 1,4 :-) Takže nějaká ta tisícovečka na povinném půjde dolů. Pokud bych měl Superb kupovat. Šel bych se na 508 mrknout. Co jsem mohl mít tu čest s 308, tak ty materiály v interiéru jsou dost špatné v porovnání s mojí Octavií 2.
Každopádně díky za diskuzi :-)
14. 5. 2013 11:12
Re: Peugeot 508 vs. Superb. Superb levnější!
Ono ty rozdíly skutečných spotřeb od normovaných jsou u turbobenzinů a turbodieselů v podstatě totožné (u aut z roku 2013 v průměru +32%). Samozřejmě některý motor na tom může být lépe, některý hůře, některý může být citlivější na ono, druhý na tamto, ale v průměru - pokud je rozdíl spotřeb mezi benzinem a naftou třeba 20% na papíře, tak takový bude i ve skutečnosti.

Tomu povinnému ručení bych vůbec nepřikládal váhu. Mám poměrně malý nájezd (9tkm ročně) a povinné dělá zhruba 10% veškerých nákladů (pojistka, benzin, opravy, údržba,...). Pokud tedy vezmu, že bych měl o jednu objemovou třídu levnější auto, ušetřím na celkových nákladech cca 3%. To je skoro nic. Pokud člověk najede více, ten rozdíl se ještě sníží.
Avatar - Ozzman
14. 5. 2013 11:28
Re: Peugeot 508 vs. Superb. Superb levnější!
508 vypadá dobře, ale já bych tam asi šel až druhotně. Jinak ty spotřeby já mám Mondeo 2.0 TDCI (což je vlastně motor od PSA, takže by měl být totožný s tím v 508 snad :D) 85kw a při svižnější jízdě to bere 6.5l Praha + dálnice + okrsky ( určitě to nešetřím zvlášť po Praze,když se potřebuju někam dostat) , dá se jet za 4,8l ale to je opravdu, ale opravdu o nervy >:D Takže těch 6 litrů bude asi průměr pro normálního řidiče.

Jinak mě přijde O2 hezčí uvnitř než O 3 (rozuměj kvalitnější), ale třeba na VW (Golf/Jetta) to ještě nemá :).

Koukal sem do tvého profilu a tvá O2 je totožná až na motorizaci jakou má přítelkyně ( přávě to TSI) >:D :yes: Mě u toho vozu štve ta nakládací hrana
14. 5. 2013 11:58
Re: Peugeot 508 vs. Superb. Superb levnější!
Já měl právě možnost jet jak s 2,0 TDI, tak i 1,4 TSI. A tím, že 2,0TDI měl (sice ve 4x4) spotřebu také kolem těch 6,5l, tak mě 1,4 TSI se svým apetitem kolem 7l příjemně překvapila...

Mě něco přijde v trojkové Octavii kvalitnější, něco zase ne. Celkově působí nová Octavie trochu luxusnějším dojmem. Co mě přišlo méně kvalitní jsou některé plasty. Ale na to se dá zvyknout... Chtěl bych někde pořádně projet 4x4, teď má Haldex V. tak by to mohlo fungovat moc pěkně...

Mě ta nakládací hrana tak nebolí. Když jsem koukal na i30. Ta nemá schod, ale zase tam dám kočárek a až po plato jsem naloženej. Ona má sice nějakých 450l, ale cca. 80 má ve schránkách kolem rezervy, kam stejně nic nenarveš. Takže pro mě naprosto nemyslitelné auto. Já ten kufr využívám téměř pořád.
Avatar - Ozzman
14. 5. 2013 12:32
Re: Peugeot 508 vs. Superb. Superb levnější!
No, zrovna Oktávka ten kufr má nahnanej taky schránkama >:D Já mám v autě litrově menší kufr, ale to co tam dám, do Oktávky nedám a to je rozdíl asi 50ti litrů :-) Na tohle to chce prostě střední třídu + je neoddiskutovatelné plus položení sedaček, aby vznikla rovná plocha :-) Jinak je Oktávka fajn auto :-) Ale já bych si ji nekoupil :-)
14. 5. 2013 12:47
Re: Peugeot 508 vs. Superb. Superb levnější!
Tu 4x4 bych chtěl taky projet.Musíš počkat,až budou ty auta,co byli v Rakousku pro novináře budou na Škoda Plusu,protože u dealerů tam předváděcí 4x4 nebudou.

Ta hrana se u OIIIC ta zmenšit mezipodlahou a ještě tam schováš rolo a multifunkční kapsu.
Avatar - Ozzman
14. 5. 2013 12:52
Re: Peugeot 508 vs. Superb. Superb levnější!
No nevim, já včera na OIII koukal a ten kufr i když je celkem velky.. na střední třídu nemá + ta hrana tam je. Ono když přes to taháš těžkou věc tak je rozdíl jestli to zvedáš o 10cm vejš :-)
15. 5. 2013 07:49
Re: Peugeot 508 vs. Superb. Superb levnější!
A porovnaval si realne ceny, ktore dostanes v predajni ?
Ja som kupoval pred par mesiacmi, alebo bohuzial superb vychadzal velmi draho. Taku zlavu ako ponukne peugeot pri superbe nedostanes. Ja som kupil 508 v plnej vybave za 26.000eur. To mi v tej cene nevysiel ani ambition u superbu. Amibition superb combi 1.8TSI je za 29tisic eur. Z toho dostanes zlavu tak 5-6% dostanes sa na 27.000e a to tam nemas ani bezklucove otvaranie, ani navigaciu, ani 4zonovu klimu. Za tie iste prachy dostanes auto o jednu az dve triedy v horsej vybave ...
14. 5. 2013 17:45
NOVÝ KRÁL
Tedy, staronový král. Potřebuje toto auto snad nějaký komentář?
[odkaz]
BRAVWO ŠKODA!!! :yes:
Rozbalit vlákno
0