Ked Sergio robil biznis s oznacenim Q2 a Q4 mal tam urobit aj nejaku ponuku na Alfu celu, nas "Rupino" by to bez problemov cashol a bolo by vybavene. :-)
Já si říkal, jestli k nám nedávno představená pohledná Dvoustovka ještě přecejen nedorazí (byť třeba rebrandovaná) a vida, ona příští rok končí...Škoda. A hlavně to na mě působí, že FCA vůbec neví, co vlastně chce.
To je ta spravna anal-yza ... Produktove portfolio znaciek Fiat/Lancia(*)/Alfa/Chrysler/Ferarri v EU je skoro na urovni jednej Hondy ... Jazz/Civic/HRV/CRV/NSX.
Uctovnici bez fantazie.
preco ma nove auto tak skoro skoncit... a dokonca uplne bez nastupcu? ..... tak toto je pre mna velmi smutna sprava.... zrovna sa mi to auto moc paci a minule sme sa tu o nom rozpravali ... jeho predaje v amerike rastu..... ja neviem ale nepaci sa mi to ako to tam funguje ... logiku v tom hladat nejdem ... ale som hrozne smutny .... o alfe uz asi nema vyznam pisat vobec.... sami ju svojim sposobom uplne odrovnali ... tym pristupom k nej aj k zakaznikom .... a aj ti so zeleznou trpezlivostou to uz museli vzdat ked vidia co sa tam deje ...
neverim ze auto ako chrysler 200 skonci bez nastupcu....
V Evropě škoda mluvit..jojo pravda: nové Tipo sedan, nový Spider 128, tento rok Tipo hatch a kombi, evropské prodeje +14%...jojo to je bída...to Škodověnka a VW jsou v laufu!
Proč tyhle upocený reakce nejistýho střelce? Nechápu to neustálý navážení, pravda je ta, že ze dna se líp odráží, ale taky a to bych FCA nepřál už nemusí zvednout. A mě to čím dál tím víc dno připomíná.
Jinak Maserati prodeje -11%, 32474 ks. Což vzhledem k tomu, že v Číně rapidně klesly odbyty všech luxusních značek docela dobrý výsledek. S Levanti tento rok a Alfieri těch 75tis ročně prodají.
Napíšu to zase- FCA musí zaříznout značky, které nedokáže oživit a nikdo jiný si je nekoupí. Tzn. Alfa, Lancia, Chrysler, zřejmě i Fiat osobáky (nebo ho zůžit na deriváty 500ky). Pak může zkusit postavit byznys na těch zbylých. Ovšem Sergio, Fiat a Italové obecně se nezdají být schopní uřídit multiznačkový nadnárodní koncern.
co ale dosiahnes tym ked vsetko odstavis... z niecoho predsa musia fungovat.... a jedna znacka to je zase uz tiez moc malo v dnesnom svete koncernov a megafuzii .... ak odstavia aj chrysler co tym ziskaju.... nerozumiem ako niekto moze poslat k vode take automobilove poklady ako lancia ci alfa.... co by za ich historiu dali korejci alebo japonci... neskutocne.... toto nikdy pochopim ako je mozne ze takto alfa s lanciou skoncili.... toto sa nemalo stat nikdy
mam velke obavy ze alfa to ma vlastne uz za sebou... len nas natahuju aby sme si robili nadej ... a vsadim sa ze tej uzasnej giulii sa tak skoro este nedockame... ak vobec.... ale tusil som to ze to takto dopadne ... aj som o tom uz pisal neraz
Sice to není na jásot, ale zase to není zas taková tragédie. Stále jsou sedmým největším výrobcem a rostou. A kromě některých minel se jím povedlo v poslední době uvést i úspěšné modely. Ale mám dojem, že Sergia už by se měli zbavit.
Jo? Z toho co uvedli vlastními silami a co neskoční bez nástupce (= propadák) je zatím obluda Cherokee a Renegade.
Dart - tragédie, prodeje na úrovni posmívaného Caliberu, na Neon to nemělo ani omylem
Viper - další tragedie, prodeje na úrovní anglické výrobce sportáků, co to dělá v garáži
200 - kritika, propadj prodejů v prosinci a konec
Zbývá Cherokee a Renegade, zbytek jsou staré modely z dílen DaimlerChrysler a Cerberusu.
Když sem říkal že Dart bude propadák a že ho odpískají, to bylo keců jaké píšu plky, jak to bude jinak, jaký to bude úspěch. A bum, von konec bez zástupce co.
Komu to vyšlo?
Hahaha.
To byste museli o amerikách něco vědět a nebýt zaslepení fandové fiatu, pak by Vám došlo že to nebude mít v USA šanci.
Konec 200 mě poněkud překvapil, to neříkám že ne ale nějaký giga úspěch i přes prvotní solidní prodeje sem mu taky nikdy nepredikoval.
Nějak se vám ta dojná kráva bortí co >:D
predaje dartu su v amerike spolu s kanadou na urovni okolo 90 tis rocne... co je zhruba tolko ako kia forte.. pre porovnanie... a to je zaroven viac ako preda ceed v europe ( ak neratam rusko, turecko )
ja neviem ale dart mi nepride ako prepadak aj napriek tomu ze mozno nema cisla ako velky model fordu F series ;-) ... skratka kazde auto si odhryzne isty kus kolaca ... a dart rozhodne nezbieral len omrvinky.... vo svojej triede to nebola ziadna trága....skoda... pacil sa mi
rovnako sa mi moc pozdava chrysler 200 .... odstavit vcelku este nove auto ( bohvie kolko stal vyvoj ) ktoreho predaje rastu a predava sa v amerike lepsia ako povedzme kia optima je nepochopitelny krok ... pochopitelny snad len vtedy ak by tu znacku niekto chcel potopit ... to auto ma nahodou buducnost a perspektivu.... a ma aj zaujimavy dizajn a nadherny interier.... co tym ziskame ked slusne sa predavajuce auta odstranime? auta ktore su potrebne na budovanie mena imidzu? .... ja sa normalne uz zacinam obavat aby niektore americke znacky nedopadli ako alfa alebo lancia.... vobec z tohto celeho ako to tam funguje nemam dobry pocit ... vobec... ;-\
inak tento chaos zase len nahrava korejcom a japoncom ... jak v pripade vw v europe tak v pripade chrysleru v amerike ...
ano ok... ale napriek tomu nevidim dovod preco by mal tento model skoncit .. svoje cisla predava a mozno keby sa posnazili viacej ( miesto toho skrtania modelov ) tak nova geenracia mohla byt zase dalej... ale asi je lahsie model ukoncit ako vyvinut konecne uspesneho nastupcu...
k modelu 200 fakt neviem co na to povedat... vcera som sa tu rozplyval nad tym ze je to u mna sedan c1 ... fakt je to krasne auto... a dnes sa dozvedam ze konci... a jeho osud je skor ci neskor zratany... neviem... plakat asi nema zmysel... tak fakt neviem ako svoje emocie dostat von.... je to pre mna ale nepochopitelny krok ....
Fiat dělá spousty nepochopitelných kroků, na to si zvykneš.
Hlavně nemají peníze na vývoj, proč myslíš že škrtaj modely. Nemaj to z čeho ufinancovat, všechny značky snad krom ferrari potřebují investovat do modernizace a obnovy, ale kde brát....kde nic není krom dluhů, ani Serjoža neumí kouzlit.
Samý silný řeči a realita nikde. Už před x lety slibovali přímý vstřik a turboverze motorů Pentastar. Kde nic, tu nic. HEMI taky za čas určitě zruší, protože nemají na vývoj nových V8 ani na modernizaci. Žijou z toho, co udělali jiní, Daimler a Cerberus
ano rozumiem.... nemaju peniaze.... ach jaj ..... neviem ale asi nastava doba kedy niekolko vyrobcov bude musiet bohuzial odist... ;-\ .. asi je na svete uz moc vela koncernov a znaciek ... a preziju uz len ti najsilnejsi.... skoda... lebo ja som tuto automobilovu pestrost aka bola v minulosti vzdy mal rad.. a cim viac vyrobcov tym lepsie podla mna ( aj pre zakaznika ) ......
co ale sa deje posledne roky s alfou a teraz uz aj s chryslerom .... len ziram.... akoze co sa tym zlepsi ked niektore znacky ostavime.... asi nic ... ;-\ ... takze zda sa ze aj chrysler nam uz pomaly a nenapadne odchadza...
Ty, kterej na druhou stranu o amerikach "něco vi", by asi taky mel vedet, ze az tak uplne ty ameriky krom SUV a trucku se nijak extra moc neprodavaji obecne... ukaz mi nejakej vylozene uspesny maly, stredni nebo velku americky sedan...?
Tak Chrysleru 200 se prodalo loni necelých 178 000 ks v USA, čím se ale nejúspěšnějším sedanem americké značky nestal. Tím je Ford Fusion s 300 tis prodanými kusy, druhý je Chevy Cruze s 227 000 ks. Třetí je Malibu se 195 000 ks prodaných vozů. Navíc přes 100 tis prodaných aut se dostal i třetí sedan od GM - Impala.
Takže jak vidíš GM umí sedany líp - na to FCA s 300C, Chargerem ani Dartem zdaleka nemá :-)
Navíc FCA už žádné další sedany nemá v nabídce, GM má ještě Regal, LaCrosse, Verano, ATS,CTS,XTS, CT6, SS....
FCA je jen chudej příbuznej.
A Ford? Krom vedoucího Fusionu má ještě Taurus a Lincolny.
>:D "ukaz mi nejakej vylozene uspesny maly, stredni nebo velku americky sedan" - pro americana je sedan definice auta. Pred SUV manii, presneji receno. Kombik je neoslovuje. Tady je americka klasika: [odkaz]
"To byste museli o amerikách něco vědět a nebýt zaslepení fandové fiatu, pak by Vám došlo že to nebude mít v USA šanci." Souhlas! Nemeli, nemaji a mit nebudou - FIAT = "Fix It Again Tony" - takovou nalepku hned tak nesundaji - v 1983 Fiat odesel z Ameryky s reputaci ubohe konstrukce, jednoho mechanika jsem znal co ty Lazary ozivoval, vedlo se mu docela dobre, dokud jeho zakaznici si neporidili japonske auta. :-!
Pro mě je informační hodnota tohoto výkřiku nulová.
Fiat v Evropě prodává použitelná auta a přichází s dalšímu.. ještě použitelnějšími.
Takže spokojenost.
V Americe se koncernu daří.. byť asi ne tak agresivně dobře, jak si představoval.. to mě ale neleká.
je mi sympatická schopnost říct "jo, to jsme udělali špatně." A udělat to znova a lépe... znám nejmenovaný koncern, co by patrně prohlásil, že za to můžou nejmenovaní dodavatelé... a dav internetových našeptávačů by začal šířit teorii spiknutí: zadní vstup je v pořádku - je to skrytá podpora automobilek, co dostaly od US vlády dotace!! ;-)
A Giulii není dokonce ani v tomhle štěku nic.. program rozvoje se prý má zpozdit.. no a?
Rok 2020 je za 4 roky... i tak by to znamenalo 2 novinky ročně.. nepravděpodobné.
A je mi to jedno. ;-)
v článku je podstatná informace ta, že FCa se chce soustředit na SUV, crossovery a trucky = až stonpnou ceny za barel zase na 120-150 usd, čeká je krach >:D
Nejpodstatnější info. Ropa 35 za barel a jestli se uskuteční to omezení těžby, tak je rázem na 45-50 >:D
Chápu že hošani milující italské auta (stejně hlavní důvod je nenávist úspěchu koncernu VW) budou vymýšlet omluvy, ale normálně uvažující člověk si už nic od Fiatu nekoupí. To co tento klaunský koncern provádí s Giulií je vizitka, která už dopředu varuje, že ze zákazníka se pravděpodobně stane pokusný králík.
Podobných prohlášení o tom, co skončí, co bude mít nástupce, co nebude mít nástupce jsem už četl jen u FCA (potažmo Fiatu) už alespoň 50x a u jiných výrobců možná ještě víckrát. (např. Phaeton. EOS atd.. u VW, Nástupce Vel Satis u Renaultu atd...)
Jestli skončí Dart v tuto chvíli nevím, je to docela dobře možné, vysvětlení bych pro to klidně i měl, byť jiné než je uváděno. Jestli skončí 200, o tom úpřímně pochybuji. Není to možná ani rok a půl zpátky, kdy se u Chrysleru mluvilo i o řadě 100.
V tuto chvíli to spíš vidím, jako nějaké představy ve smyslu levné ceny ropy, kdy prostě úsporné sedany netáhnou a FCA prostě přechází na velké hybridy, které ještě před rokem a půl nebyly v plánu. Prostě jen koncern prohlášeními svého šéfa reaguje na nastalou situaci (když se to dobře podá, tak to vypadá lehce nešťastně). Jak to celé nakonec bude, ví bůh.
(Ještě k tomu Dartu, případně 200), je prostě možné, že tyhle auta zaříznou s příchodem AR na U.S. trh, aby uvolnili pozici prémiové evropské značce z koncernu a v rámci U.S. značek budou opravdu převážně jak je v článku uvedeno crossovery a velká auta. Okud se na trhu situace změní, není problém zase přešaltrovat) Neříkám, že jsem z toho happy, ale asi je to logický postup. Ekonomika roste, ropa je levná, tak proč na tom nevydělat...
Mimochodem, Pacifica rozvíjí obecně dobře přijatý designový jazyk 200, jen úplný blb by tedy poměrně dobře prodávané auto, které udalo směr celé značce zařízl. A pokud se FCA vydá směrem podobným jako je Pacifica, nevidím na tom nic zlého (plnotučné motory a slušný full hybrid). Jinak o nějakém vleké ohlašování Pacificy nevím a kde se vzala, tu se vzala..., dtto Tipo v Evropě. Takže jedna věc jsou prohlášení, druhá je to co se skutečně děje a jak to vypadá ekonomicky, a tam to není vůbec zlé.
O Chrysleru 100 se mluvilo už někdy před 5 lety a skutek utekl >:D >:D
Dart je propadák loni 87 000 ks. Fusion 300 tis a Cruze 227 000 ks Trošku rozdíl že >:D
Levná ropa ze svého minima 27 USD už zas toupá, aktuálně na 35 USD. Jestli dojde k omezení těžky o ktermu se mluví, je okamžitě na 45-55.
A výhledově zas porostě.
Na SUV a trucky po roce 1996 sázel i GM a dopadl neslavně, ted už se poučil a krom toho sází mohutně i na sedany, kupé a kabriolety.
FCA je v sedanech naprostý looser proti GM. Jak v počtu modelů v nabídce, tak v počtu prodaných kusů.
Pacifica má nahradit Town and country.
Navíc v minivanech loni dostalo FCA na pr*el jak o Hondy, tak i od Toyoty.
Chrysler/Dodge/Plymouth + AMC = maji tradicne slabsi image - vzhledem i kvalitou. Tema ruznyma fuzemi co uz prosli a jeste mozna projdou nez skonci na smetisti dejin - v 1979 bylo blizko, 2009 zase. Jak rikaval Lee Iacocca pri predstavovani K-car - "If you can find a better car, buy it." a ti rozumnejsi kupci nasli - u japonskych dealeru. Americane (obecne) neumi vyrobit mala auta v rozumne kvalite a cene. [odkaz] a top 3 podle kategorii: [odkaz]
Tak už je jasné, že letos se Giulie nedočkáme..... pak nechápu, proč s prototypem lezli ven, když neměli jistotu náběhu výroby. Něco se tam pos...o, myslím že mají problémy s dříve avizovaným podvozkem. Jakákoliv změna má dalekosáhlé následky do výroby nářadí a přípravy výroby. Tak že v Ženevě bude "po bazénu díra" , pod stromečkem nic a abychom tady za rok neřešili to samé. Je to smutné, ale je to tak :-(:-(