Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

FCA mění plány. Alfy se zase odkládají, u Chrysleru se škrtá

Alfa Romeo
Alfa Romeo
Alfa Romeo
Alfa Romeo
25 Fotogalerie
Diskuze (64)
Marchionne míní, život mění. Je na čase poopravit původní ambiciózní plány koncernu FCA, padne jim za oběť několik modelů.

Jakmile se řekne Marchionne a změna, příznivcům zejména Alfy Romeo se otevírá kudla v kapse, vyskakují pupínky a ve tváři se objevují nekontrolovatelné záškuby. Pojďme si tedy udělat jasno v tom, co běh času provedl s původně ambiciózními plány současné celebrity automobilového průmyslu. FCA představuje zrevidované plány do blízké budoucnosti.

Plánům Marchionneho věřil už před lety málokdo a vývoj zatím nahrává spíše pesimistům, revitalizovat se zatím povedlo jen Maserati, které se úplně neodvděčilo očekávanými prodejními čísly. Jinak je nedávná historie koncernu Fiat, potažmo FCA, dlážděna spíše ukončenými modely a investičními škrty. V Evropě škoda mluvit, v Americe drží koncern nad vodou Jeep a Ram.

O Alfě se toho už napsalo v posledních týdnech a měsících dost, jaká ale bude realita? Podle nových plánů se toho pro milánskou značku zase tak moc nezmění. Značka bude mít osm modelů, jen o dost později než se očekávalo a dojde k jejich malé revizi. Kompletní řadu Alfa dostane až po roce 2020 a bude ji kromě Giulie tvořit velký sedan, hned tři crossovery, kompaktní hatchback a dvě "speciální vozidla", čímž je patrně míněno kupé a roadster 4C, respektive v té době už jejich nástupci. Giulia by měla vyjet už opravdu letos a možná se stihne i od ní odvozené SUV. Pokud ne, dorazí až v roce 2017.

Poměrně překvapivá čistka se chystá u značek Chrysler a Dodge. Sedany Chrysler 200 a Dodge Dart mají před sebou už jen maximálně 18 měsíců života, následně bude výroba ukončena a oba modely skončí bez nástupce. V případě pohledného Dartu, představeného už v roce 2012, to není nic překvapivého, ale skutečně krásný Chrysler 200, přestože má určité problémy s praktičností, je tu s námi přece jen teprve necelé dva roky a prodeje v USA asi nelze popsat úplně jako mizerné, přestože jsou za očekáváním. Nicméně takto to prostě bude, obě značky totiž projdou určitou změnou produktové filozofie a zaměří se více - co byste řekli - na SUV, crossovery a trucky... Nemělo by to však znamenat definitivní odklon od sedanů, FCA si nechává pootevřená vrátka ke spolupráci s jinými výrobci.

Jeep je, stejně jako Ram, slepicí, snášející zlatá vejce a tak se v tomto případě nebude škrtat, ale přidávat. Nová generace Wrangleru přijde s novou generací pohonných jednotek, které budou zahrnovat také verzi mild-hybrid a full-hybrid. Vzhledem k tomu, že FCA očekává, že ceny benzinu neporostou, lze se domnívat, že klasický V8 v nabídce zůstane i nadále. Ale zájemci si budou moci kultovní off-road objednat v budoucnu i s turbodieselem. Podobně na tom bude Ram 1500 - i ten dostane nové motory včetně mild-hybridu. U nových generací se počítá s větším využitím vysokopevnostních ocelí, hliníku, aktivními aerodynamickými prvky, elektrickým posilovačem řízení a odpojitelným pohonem všech kol.

Vstoupit do diskuze (64)