Pro majitele nových aut je důležitá i záruka. Většinou se z odborných médií dočtete, jakou který výrobce nabízí a v cenících je informace, kolik stojí její případné prodloužení.
Předpokládám, že tato prodloužená záruka nebude úplně levná. Vzhledem k charakteru většiny klientů lze předpokládat o tuto službu zájem.
Následující faktory
- většina majitelů má další auta a Ferrari používá jen občas a vozy proto mají malé nájezdy
- potenciály motorů nejsou, vzhledem k vysokým výkonům, většinou plně využívány
- majitelé těmto autům většinou věnují víc péče než nezaměstnaný Lojza svému rozklíženému stoletému Favoritovi
- technologická a i materiálová úroveň motorů je na nadprůměrné úrovni obecné techniky v automobilovém průmyslu
dávají jistotu, že továrna neprodělá.
Pár případů, kdy bude záruka oprávněně uplatňována, bude jistě možné řešit velkoryse, třeba i výměnou celého agregátu.
Záruka takového typu jistě nebude prodělečná a zároveň zvýší image už tak dost prestižní značky.
Ono je to spise o tom, ze se da teoreticka zaruka omezena spoustou veci vyjmenovanych jako "bezne opotrebeni" nebo "pouziti v rozporu s povahou vozu" a to co nahodou zakaznikovi zaplati na zaruce se vrati na poplatcich za servisni prohlidky po dobu trvani zaruky.
Obecne je to presne naopak, tyhle sportovni vozy maji "technologickou i materialovou uroven" z hlediska odolnosti vuci provozu pod urovni obecne techniky v automobilovem prumyslu. Ta auta nebyla nikdy konstruovana na vydrz a bezna zivotnost opravdu sportovnich vozu je bezne i radove mensi nez u normalnich rodinnych vozitek. Je to dan za extremni techniku v aute pouzitou v techle autech. Kdyz to prezenu motor ve Formuli 1 take nenajede sto tisic kilometru.
O technologické a materiálové úrovni tohoto výrobce při výrobě zejména motorů bude dobré, když si něco přečteš a zjistíš. A v prvním kole budou stačit obecně dostupné informace.
Tak jasne pokud budu hltat ty "obecne dostupne" cti marketingove informace jako nekdo, tak pak bych mohl opravdu psat nesmysly, ale kdyz se nad tim clovek zamysli trochu i vlastni hlavou, tak mu dojde a na mnoha prikladech lze snadno dolozit, ze zivotnost sportovnich vozu je hluboko pod zivotnost normalnich aut pro bezne jezdeni.
Tato diskuse je zcela mimo racionalitu.
Sportovní automobily jsou stavěny tak, že jejich komponenty pracují těsně pod hranicí zničení, ale zároveň se předpokládá, že zacházení s nimi bude hrubší, než u běžných "konzumních" automobilů.
Pro skutečně sportovní automobily tedy musí výrobce použít nesrovnatelně kvalitnější = dražší materiály, jejich opracování (tváření, obrábění či povrchovou úpravu s vysokou přesností) a samozřejmě jejich funkčnost musí být na mnohem vyšší úrovni, než u "konzumních" automobilů.
Zároveň s tím se ale samozřejmě předpokládá, že i používání těchto dílů, jako ostatně celého automobilu, bude probíhat těsně pod hranicí zničení, tedy bude extrémní. Proto se na velkou část jednoúčelového sportovního/závodního sortimentu ani neposkytuje ŽÁDNÁ ZÁRUKA, protože definice hranice zničení je problematická.
Takže sportovní auto musí být opravdu vyrobena v měřítcích podstatně vyšší kvality než ta "konzumní" a zároveň se u nich předpokládá nižší životnost jednotlivých komponentů (a to i přes jejich podstatně vyšší kvalitu).
Ono totiž 350 km najetých na hranici zničení na rychlostních zkouškách WRC je z hlediska funkčnosti i opotřebení podstatně vyšší zátěž, než 250 000 km najetých v podmínkách běžného provozu na pozemních komunikacích (kde je výslovně zakázáno prakticky vše, co je smyslem motoristického sportu).
Ono ostatně i na ojetinách pohybujících se v běžném provozu jsou vidět podstatné rozdíly. Zatímco auto provozované po Praze je po 100 000 km a 6 letech (resp. zimách) v podstatě vrak, auto provozované 15 let a 250 000 km po italských dálnicích je jen minimálně opotřebené.
Diskuse tedy nemá smysl, pokud není definována inertní soustava.
U ferrari zaplatíš za běžný servisní interval podstatně méně než 75 tis.Kč (nevím, na základě čeho jsi použil zrovna tuto částku). Pokud se bavíme o mimořádných servisních úkonech (např. spojka nebo ocelové brzdové kotouče nemluvě o opravě po bouračce), pak si připrav podstatně víc než 75 tis.Kč ;-)