V současné době již probíhá aukce, na které si zájemci mohou zakoupit části z monopostu Formule 1. Jedná se o pět součástek z vozů, které v minulosti zvítězily v celém seriálu mistrovství světa F1.
Tak to pozor, před x lety, když jezdil ještě Johnny Herbert, tak se pokusil prodat plechovku výfukových plynů z vozu Michaela Schumachera (samozřejmě v ní nic nebylo). Světe nediv se, byl zájemce který za ní nabízel 10.000 USD!!! >:-[];-)
Dost mě překvapilo, že ty zubatý kolečka z převodovky maj přímý ozubení. Neví někdo, proč? Kvůli snažšímu řazení? To bych v hi-tech formuli opravdu nečekal :*)
rekl bych ze je to kvuli tomu ze prime ozubeni ma vetsi silu..kdyz si vezmes ze bezne mas na manualnich prevodovkach spatecku s primymi zuby a to ze kdyz nevyjedes nejaky kopec na jednicku,zarucene ho vyjedes na zpatecku..prime zuby maji ale vetsi hluk..ale asi je to blbost co pisu..zeptam se ve skole ;-)
No já se to učil tak, že přímé ozubení je levnější, ale horší, protože při přechodu mezi jednotlivými zuby vznikají rázy, které si samozřejmě nikdo nepřeje. Na druhou stranu šikmé ozubení vyvolává i příčnou sílu na hřídel, který možná bude tím důvodem. Co píše Rexton s tou zpátečkou - tam je přímé ozubení, protože se na ní ve srovnání s jinými převody ujede minimum, tak není důvod dávat dražší šikmé zuby. A že se na ní vyjede větší kopec je dáno vyšším převodem zpátečky...
Primy ozubeni se v zavodacich pouziva kvuli absenci axialni sily ktera vznika u sikmyho. Nemusis ji zachycovat tj. mas o starost mene. Zaroven se domnivam ze ma primy ozubeni pri stejnych rozmerech (zejmena sirka ozubeni=>delka skrine) vetsi unosnosti vuci razum a tudiz je tam mensi riziko lomu zubu v pate (spodni cast zubu kde se napojuje na vlastni kolecko). Razy vzikaji napriklad kdyz auto po trati poskakuje tj. zatizeni neni plynuly. Vsimni si ze zuby jsou spicatejsi nez u seriovych prevodovek. To proto ze maji vetsi uhel zaberu (uhel alfa) diky cemuz jsou prave pevnejsi v pate. Hluk ani cena vyroby nejsou pro zavodni aplikace dulezity. Na vlastni razeni nema primy resp. sikmy ozubeni zadny vliv. Muzes mit primy se synchronama stejne tak sikmy bez synchronu.
Dík za info, myslel jsem, že to bude v tý axiální síle. S tou pevností si ale myslím opak - myslím, že právě přímý ozubení je náchylnější na lom, ale už je to pěknejch pár let, co jsem slyšel Části a mechanismy strojů II, takže si nejsem jistý ;-)
No osobně bych si pořídil to kolo a použil bych ho v obýváku jako základ na stolek. Prostě bych to překryl skleněnou deskou a to by pak každej záviděl jakej mám doma stolek u sedačky :-)
to primy ozubeni se pouziva u sekvence prave kvuly tem prechodum protoze kolo se sikmym zubem musi byt brzdeno synchronama a to s primym to zvladne i bez toho
Na jednu stranu chápu snahu Ferrari prodat některé kusy F1,na druhou stranu mi vadi komercializace značky,kterou Ferrari v poslední době předvádí.Byl jsem na hodně světových autosalonech,kde Ferrari nepouští k vozům kromě pozvaných osobností nikoho,ale za rohem prodávají originální čepice Ferrari za 10EUR a jiné tretky.Asi právě proto má u mě Ferrari prestiž jako odhozená konzerva od snědený paštiky.
oddeleni tuzingu ve Sparu podobnou edici nabizi uz davno...
...nevim jak vy,ale ja u nas po meste vidam jezdit spoustu tuzingkaru s rafkama a spojlerama z F1 ...sice to maj chlapci osunteny,olezly,prorezly,prd jim to jede,strasne jim to rve a dost cmoudi,ale tyhle supr doplnky vypadaj na tom jejich omselym laku hodne drsne :)) poor pieces of crap