Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ferrari: nechcete si koupit třeba kolo z F1?

Aleš Jungmann
Diskuze (23)
V současné době již probíhá aukce, na které si zájemci mohou zakoupit části z monopostu Formule 1. Jedná se o pět součástek z vozů, které v minulosti zvítězily v celém seriálu mistrovství světa F1.

Konkrétně se jedná o přední křídlo s postraními svislými ploškami z automobilu F2004, boční část zadního přítlačného křídla a celý postranní levý aerodynamický chladící panel z monopostu F2003-GA, převodové stupně (včetně zpátečky) z modelu F2001 a zadní kolo od společnosti BBS, dříve patřící monopostu F1-2000, dodávané s elegantním červeným kovovým přepravním pouzdrem v provedení Scuderia Ferrari (jedná se o původní autentické přepravní pouzdro).

Všechny předměty mají certifikát původu a pravosti, podepsaný samotným Jeanem Todtem. Pro účast v dražbě je nutné se zaregistrovat na MyFerrariStore.com a pak již můžete součásti monopostů dražit na oficiálním serveru FerrariStore.com. Aukce začala ve čtvrtek a potrvá až do pondělí 21.5. Na serveru FerrariStore.com kromě těchto součástek můžete vydražit celou řadu dalších věcí od Ferrari, počínaje počítačovou myší a celým motorem konče.

Aleš Jungmann
Diskuze (23)
13. 5. 2007 00:00
Re: kolečka z převodovky
Dík za info, myslel jsem, že to bude v tý axiální síle. S tou pevností si ale myslím opak - myslím, že právě přímý ozubení je náchylnější na lom, ale už je to pěknejch pár let, co jsem slyšel Části a mechanismy strojů II, takže si nejsem jistý ;-)
12. 5. 2007 15:31
Re: kolečka z převodovky
No já se to učil tak, že přímé ozubení je levnější, ale horší, protože při přechodu mezi jednotlivými zuby vznikají rázy, které si samozřejmě nikdo nepřeje. Na druhou stranu šikmé ozubení vyvolává i příčnou sílu na hřídel, který možná bude tím důvodem. Co píše Rexton s tou zpátečkou - tam je přímé ozubení, protože se na ní ve srovnání s jinými převody ujede minimum, tak není důvod dávat dražší šikmé zuby. A že se na ní vyjede větší kopec je dáno vyšším převodem zpátečky...
Avatar - Honza Mička
12. 5. 2007 14:19
Re: kolečka z převodovky
rekl bych ze je to kvuli tomu ze prime ozubeni ma vetsi silu..kdyz si vezmes ze bezne mas na manualnich prevodovkach spatecku s primymi zuby a to ze kdyz nevyjedes nejaky kopec na jednicku,zarucene ho vyjedes na zpatecku..prime zuby maji ale vetsi hluk..ale asi je to blbost co pisu..zeptam se ve skole ;-)
12. 5. 2007 12:34
Re: kolečka z převodovky
Dyť normální manuální převodovky maj taky šikmý zuby a zapadá to hezky, ne?
12. 5. 2007 11:37
Re: INVESTICE K NEZAPLACENÍ...
Tak to pozor, před x lety, když jezdil ještě Johnny Herbert, tak se pokusil prodat plechovku výfukových plynů z vozu Michaela Schumachera (samozřejmě v ní nic nebylo). Světe nediv se, byl zájemce který za ní nabízel 10.000 USD!!! >:-[] ;-)