Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ferrari a jeho superstroje: Od 288 GTO až po LaFerrari

Maranellská automobilka má ve své historii vedle „standardních“ modelů řadu více či méně výjimečných vozů, ale od osmdesátých let se pyšní linií jedinečných supersportů.
Zpět na článek
Avatar - Ozzman
1. 2. 2016 08:05
Skvost na kolech
Je to sice jen můj názor, ale Ferrari 288 GTO je nejkrásnější stroj na 4 kolech, který kdy vznikl a myslím, že ho jentak někdo nepřekoná. Naprostá dokonalost, umělecké dílo, můj vlhký sen.....
Rozbalit vlákno
27
Avatar - Romeo
1. 2. 2016 08:23
Re: Skvost na kolech
....ale i F40 moze byt......pre mna :yes:
Avatar - Ozzman
1. 2. 2016 08:45
Re: Skvost na kolech
F40 se mi také líbí, ale evokuje mi spíše sportovní auto typu formule, protože má to obrovské křídlo, kdežto 288GTO je elegantní a přitom přokrčený až agresivní, připomíná mi přkrčenou šelmu :-)
1. 2. 2016 08:25
Re: Skvost na kolech
Sdílím tvůj názor. 288 GTO se mi taky líbí nejvíc. I po 30 letech je pořád krásný a design vůbec nezestárnul. ;-)
Avatar - 3_diamanty
1. 2. 2016 08:29
Re: Skvost na kolech
:yes:

u mna zase berie prve miesto lambo miura.... v mojom rebricku jasna jednicka :-)
Avatar - Googlit
1. 2. 2016 10:01
Re: Skvost na kolech
Ano, zrovna jsem to chtěl napsat. Miura je nejhezčí automobil se spalovacím motorem všech dob a nikomu se ho nepovedlo překonat. Exteriér ti vyrazí dech a interiér tě při pohledu na rok produkce přiková k zemi.

Co na tom, že bych se do něj díky svým 2 metrům výšky nevešel, ale právě díky Miuře u mě nikdy Ferrari nemělo šanci. Uvidíme co přinese doba elektromobilů...
1. 2. 2016 18:28
Re: Skvost na kolech
Ferrari a Porsche dělají lepší auta než Lambo.To není žádná moje domněnka ale fakt potvrzený mnoha testy.
Avatar - Petrolhead_CZ
2. 2. 2016 18:46
Re: Skvost na kolech
V dobách Miury mělo Ferrari už dávno dechberoucí 250 LM. Ferrari mělo supersport s motorem uprostřed jako první na světě už v roce 1963, 3 roky před Miurou.
Avatar - fOE
1. 2. 2016 08:47
Re: Skvost na kolech
Tak to vidim uplne jinak. Napadli by me desitky aut, ktere bych na pomyslny piedestal postavil spise nez 288 GTO. Pravdou ale je ze furt lepsi nez Enzo, to je vylozene nepovedene.
Avatar - Ozzman
1. 2. 2016 10:08
Re: Skvost na kolech
Tak napiš své preference :-) Já to psal za sebe :-) Nenutím to nikomu :-)
Avatar - fOE
1. 2. 2016 10:23
Re: Skvost na kolech
Ciste designove se mi jako povedenejsi auta zdaji Jaguar E type, ferrari 250 GTO, shelby daytona, shelby cobra, porsche 911 (v podstate od prvnich generaci az do dnes s vyjimkou 993 a 996, a vlastne zminim i 356 speedster), carrera GT, GT40, Stratos, AR 33 Stradale.... :-)
Ja taky nehodnotim tvou volbu, je fajn ze co clovek to nazor. Alespon jsou cesty pestrejsi. ;-)
Avatar - Ozzman
1. 2. 2016 11:46
Re: Skvost na kolech
Kéž bych byl na cestách pestrý s 288GTO >:-[] >:D
Avatar - kosmonaut
1. 2. 2016 22:01
Re: Skvost na kolech
přesně souhlasím s výběrem 911, určitě i 959 a ze závodních 917. Longtail je vyváženější, ale kraťas je zas ohromně agresivní. F330P4. Z novějších 787B, poslední skvěle vypadala asi TS020. A to už máš 17-18 let.
U cest Mase Bora, Esprit včetně Turba, Miura, 2000GT atd. Ale vše co se tu v diskusi zmiňuje je nádhera.
Avatar - white label
2. 2. 2016 00:42
Re: Skvost na kolech
Co ti nejvíc vadí na 993?
Avatar - fOE
2. 2. 2016 08:34
Re: Skvost na kolech
Resil se tu jen vzhled, takze vzhled (naopak posledni vzduchac si zaslouzi uznani). Byla to ta doba ktera mi nesedla napric spoustou znacek. Prechod od klasik (pred devadesatkova leta) k modernimu (rok 2000 a dal). Nemuzu si pomoct, ale pri pohledu na predek 993 mi prijde jakoby to nevyrobilo Porsche, vidim takovy hloupy oblicej, neco jako kdyz clovek vidi cinskou kopii Mini [odkaz] .
Predesla 964 se mi naopak velice zamlouva, na 996 mi zase nesedi predni svetla. Tvarem je 996 uz fajn (997 taky z proporci nemenila mnoho, jestli vubec neco), ale porsche ma mit kulate svetla a ty 996 nema. Proto tyhle dve generace za me ee. ;-)
Avatar - Petrolhead_CZ
2. 2. 2016 18:13
Re: Skvost na kolech
Auta z 90. let se počítají do klasik...
Avatar - Stejsn
3. 2. 2016 21:28
Re: Skvost na kolech
Mně se ze všech aut na světě nejvíc líbí Iso Grifo.
Avatar - adam007
1. 2. 2016 11:28
Re: Skvost na kolech
Vidíš, já zase Enzo neskutečně obdivuju za to, jak vypadá. Přesně, ostře střižená karoserie, funkční interiér...pecka :-) Měl jsem možnost v ČR vidět Enzo spolu s F40 a mě prostě víc bere Enzo (hned potom F40). Každé z těchto aut má svoje fanoušky, pro a proti. Je to jen o subjektivním pohledu :-)

Jinak kdybych si měl vybrat 1 auto od Ferrari, tak 100% Daytona s výklopnými světly a drátěnými koly :yes:
Avatar - Petrolhead_CZ
2. 2. 2016 16:22
Re: Skvost na kolech
Psát o mistrovském díle, jakým je Enzo, že je nepovedené...to spíš vypadá na závadu tvého estetického cítění...
Avatar - fOE
2. 2. 2016 16:28
Re: Skvost na kolech
Ja vim, ziju ve lzi. :-)
Avatar - Petrolhead_CZ
2. 2. 2016 17:20
Re: Skvost na kolech
Ano :yes: >:D

Ba ne, každý preferuje něco jiného, ale odsoudit Enzo takovým způsobem se vážně rovná deficitu estetického vnímání.
1. 2. 2016 09:17
Re: Skvost na kolech
Taky se mi líbí o něco víc než F40.
Avatar - Individualita
1. 2. 2016 13:54
Re: Skvost na kolech
Já jsem u Ferrari ujetej na Testarossu :yes:
1. 2. 2016 18:34
Re: Skvost na kolech
Zajímavé je,že u nás není vůbec vidět.Celkem pravidelně vídám 348,430,458,F12 ale Testarossu v jakékoliv verzi jsem neviděl už roky.
Avatar - Individualita
2. 2. 2016 15:40
Re: Skvost na kolech
Pravda, naposledy jsem ji viděl asi v Maranellu :-)
Avatar - Petrolhead_CZ
2. 2. 2016 16:16
Re: Skvost na kolech
Jedna je celé měsíce zaparkovaná v showroomu Scuderie v Dejvicích v Praze ;-)
Avatar - Petrolhead_CZ
2. 2. 2016 16:15
Re: Skvost na kolech
Původní verzi, 512 TR nebo 512 Modificato? :-)
1. 2. 2016 19:50
Můj žebříček
Rozdělil bych to na závodní a silniční a celkový vítěz
F1:
1.156 F1
2.F 310
3. 312T

Silniční:
1.250 GTO
2.288 GTO
3.365 Daytona

vítěz celkově: 330 P3
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Petrolhead_CZ
2. 2. 2016 16:14
Re: Můj žebříček
Také si dovolím to sesumírovat u sebe, tak se na to podíváme :-)

Silniční (TOP 15)

1. LaFerrari
2. F50
3. 458 Speciale
4. Enzo
5. 360 Challenge Stradale
6. 458 Italia
7. 512 TR
8. 250 GTO
9. F355
10. 430 Scuderia
11. 599 GTO
12. 512 BB
13. 288 GTO
14. F12 Berlinetta
15. Dino 246 GT

Závodní - GT a prototypy (TOP 10)

1. 330 P4
2. F50 GT
3. F458 Italia GTE
4. 250 LM
5. 312 P
6. 512 M
7. 250 Testarossa
8. F40 Competizione
9. 333 SP
10. 312 PB

Program XX:

1. FXX Evoluzione
2. FXX K
3. 599XX Evoluzione

F1:

1. F2004
2. F2001
3. 412T
4. 312T
5. 375
Avatar - Petrolhead_CZ
2. 2. 2016 15:46
Posvátná pětice
Díky za článek, u tohohle výběru se vždycky tají dech. Přehlídka toho nejlepšího, co může sériová automobilová produkce nabídnout. Ty nejúžasnější skvosty. Je dokázáno, že LaFerrari a F50 jsou z tohoto rodinného kruhu nejlepší, atmosférický V12 a krystalické zaměření na řidiče, emoce a jízdní schopnosti, to je jádro samotné automobilky, základní stavební kámen. Enzo je asi nejikoničtější superauto, které kdy bylo vyrobeno. Dechberoucí tvary a proporce, zvuk, rychlost a ve své době bezkonkurenční technologie. Stroj, který na začátku 21. století zlikvidoval vše, co mu přišlo do cesty. Jako první navíc měl V12 typ F140, což je nejlepší dvanáctiválec automobilky, jehož evoluce mají všechny současné modely s V12. 288 GTO je nádherný vývojový stupeň 308 GTB, ze kterého vychází. Aura skupiny B je hmatatelná. Navíc má prý lepší a progresivnější řízení, než F40, něco alá Lotus Elise. Ať už jsou to analogové klasiky 288 GTO, F40 a F50, či moderní legendy Enzo a LaFerrari, každý si musí vybrat favorita a respektovat každé auto z tohoto nejprestižnějšího rodokmenu pro jejich odkaz, význam a lesk, který jen získává na intenzitě.

Je ovšem třeba připomenout, že ta prestižní linie započala již v 70. letech u 512 BB.

Za mě pořadí následující:

1. LaFerrari

2. F50

3. Enzo

4. 288 GTO

5. F40
Rozbalit vlákno
0