Maranellská automobilka má ve své historii vedle „standardních“ modelů řadu více či méně výjimečných vozů, ale od osmdesátých let se pyšní linií jedinečných supersportů.
Je to sice jen můj názor, ale Ferrari 288 GTO je nejkrásnější stroj na 4 kolech, který kdy vznikl a myslím, že ho jentak někdo nepřekoná. Naprostá dokonalost, umělecké dílo, můj vlhký sen.....
F40 se mi také líbí, ale evokuje mi spíše sportovní auto typu formule, protože má to obrovské křídlo, kdežto 288GTO je elegantní a přitom přokrčený až agresivní, připomíná mi přkrčenou šelmu :-)
Ano, zrovna jsem to chtěl napsat. Miura je nejhezčí automobil se spalovacím motorem všech dob a nikomu se ho nepovedlo překonat. Exteriér ti vyrazí dech a interiér tě při pohledu na rok produkce přiková k zemi.
Co na tom, že bych se do něj díky svým 2 metrům výšky nevešel, ale právě díky Miuře u mě nikdy Ferrari nemělo šanci. Uvidíme co přinese doba elektromobilů...
V dobách Miury mělo Ferrari už dávno dechberoucí 250 LM. Ferrari mělo supersport s motorem uprostřed jako první na světě už v roce 1963, 3 roky před Miurou.
Tak to vidim uplne jinak. Napadli by me desitky aut, ktere bych na pomyslny piedestal postavil spise nez 288 GTO. Pravdou ale je ze furt lepsi nez Enzo, to je vylozene nepovedene.
Ciste designove se mi jako povedenejsi auta zdaji Jaguar E type, ferrari 250 GTO, shelby daytona, shelby cobra, porsche 911 (v podstate od prvnich generaci az do dnes s vyjimkou 993 a 996, a vlastne zminim i 356 speedster), carrera GT, GT40, Stratos, AR 33 Stradale.... :-)
Ja taky nehodnotim tvou volbu, je fajn ze co clovek to nazor. Alespon jsou cesty pestrejsi. ;-)
přesně souhlasím s výběrem 911, určitě i 959 a ze závodních 917. Longtail je vyváženější, ale kraťas je zas ohromně agresivní. F330P4. Z novějších 787B, poslední skvěle vypadala asi TS020. A to už máš 17-18 let.
U cest Mase Bora, Esprit včetně Turba, Miura, 2000GT atd. Ale vše co se tu v diskusi zmiňuje je nádhera.
Resil se tu jen vzhled, takze vzhled (naopak posledni vzduchac si zaslouzi uznani). Byla to ta doba ktera mi nesedla napric spoustou znacek. Prechod od klasik (pred devadesatkova leta) k modernimu (rok 2000 a dal). Nemuzu si pomoct, ale pri pohledu na predek 993 mi prijde jakoby to nevyrobilo Porsche, vidim takovy hloupy oblicej, neco jako kdyz clovek vidi cinskou kopii Mini [odkaz] .
Predesla 964 se mi naopak velice zamlouva, na 996 mi zase nesedi predni svetla. Tvarem je 996 uz fajn (997 taky z proporci nemenila mnoho, jestli vubec neco), ale porsche ma mit kulate svetla a ty 996 nema. Proto tyhle dve generace za me ee. ;-)
Vidíš, já zase Enzo neskutečně obdivuju za to, jak vypadá. Přesně, ostře střižená karoserie, funkční interiér...pecka :-) Měl jsem možnost v ČR vidět Enzo spolu s F40 a mě prostě víc bere Enzo (hned potom F40). Každé z těchto aut má svoje fanoušky, pro a proti. Je to jen o subjektivním pohledu :-)
Jinak kdybych si měl vybrat 1 auto od Ferrari, tak 100% Daytona s výklopnými světly a drátěnými koly :yes:
Díky za článek, u tohohle výběru se vždycky tají dech. Přehlídka toho nejlepšího, co může sériová automobilová produkce nabídnout. Ty nejúžasnější skvosty. Je dokázáno, že LaFerrari a F50 jsou z tohoto rodinného kruhu nejlepší, atmosférický V12 a krystalické zaměření na řidiče, emoce a jízdní schopnosti, to je jádro samotné automobilky, základní stavební kámen. Enzo je asi nejikoničtější superauto, které kdy bylo vyrobeno. Dechberoucí tvary a proporce, zvuk, rychlost a ve své době bezkonkurenční technologie. Stroj, který na začátku 21. století zlikvidoval vše, co mu přišlo do cesty. Jako první navíc měl V12 typ F140, což je nejlepší dvanáctiválec automobilky, jehož evoluce mají všechny současné modely s V12. 288 GTO je nádherný vývojový stupeň 308 GTB, ze kterého vychází. Aura skupiny B je hmatatelná. Navíc má prý lepší a progresivnější řízení, než F40, něco alá Lotus Elise. Ať už jsou to analogové klasiky 288 GTO, F40 a F50, či moderní legendy Enzo a LaFerrari, každý si musí vybrat favorita a respektovat každé auto z tohoto nejprestižnějšího rodokmenu pro jejich odkaz, význam a lesk, který jen získává na intenzitě.
Je ovšem třeba připomenout, že ta prestižní linie započala již v 70. letech u 512 BB.