Včera jsme vám ukázali nový Fiat 124 Spider, klon Mazdy MX-5, a to v americké verzi. Nyní máme fotografie i evropské varianty spolu se specifikací pro starý kontinent. Ta zájemce o výkon příliš nepotěší.
Tak spíš to bylo povzdechnutí nad neustále se opakujícím rozdílem mezi EU a US trhem. To je pořád ,,Tohle jen v USA, tohle v Evropě bez V6, tohle v Evropě po 3 letech, tohle v Evropě slabší, tohle v Evropě bez AT..." 8-s
V kanadě maj tacho v km a lecky i oranžový blinkry, zbytek se předělá. A od firmy je to i se zárukou. A rozhodně to nebývá dražší než kolik to stojí ofiko v EU
Jenže ofiko v EU je to kolikrát o 20-30% dražší jak v US. Takže znovu nasranost. Levnější a lepší káry za míň peněz a béňo za polovic. K tomu supr silnice a parkoviště pro opravdová auta napříč celým krásným a nepřeplněným kontinentem. Teď jsem se málem udělal...
Jasně že je to dražší jak v USA/CAN ale takhle to nejde brát. Tady jsou prostě auta dražší no.
Ale furt je lepší vytopit prachy za auto s poctivým motorem a neokoukaným designem než ještě víc vytopit za tuctovou kokouanoou evropskou káru.....a ještě většinou se sazometem
Jako v čem vypadá lépe? Vždyť je to na chlup stejné. (dobře, oranžové odrazky ve světlech a červené na zadních blatnících, ale to fakt není žádný rozdíl). A to počkejte, až tam dají v Evropě povinnou přední SPZku >:D
Jo, bylo to trochu arogantní odemne, ale i když tenhle Fiat nemá lehkost originalního 124 a má tak trochu korejská světla, tak prostě podobnost s obrovskýn, nakysnutým Thunderbiltom tam nevidím. ;-)
O tom se snad nebavíme. Za mě mnohem lepší Mazda a u Fiatu mám pocit, že jediný auto schopný se vyrovnat genialitě F500 je verze X. Ostatní plandají vzadu.
Tak mně tedy originální 124, který měl lehký, elegantní a opravdový italský design tahle Mazda s korejským předkem rozhodně nepřipomína. Kdyby to nenazvali Fiat 124, myslel bych, že to je snad KIA. Legende dali korejská světla, podobně jako Jaguaru XK...nechápu to. ;-\
Ešte včera sme mohli uvažovať, či je lepšia točivejšia a charakternejšia atmosféra, alebo turbo s rovnakým výkonom, ale vyšším krútiakom. Teraz pri európskom zreálnení výkonu niet o čom, MX-5 s dvojlitrom je lepšou voľbou. Jedine že by Fiat predával 1,4T za cenu MX-5 s 1,5kou. Inak v prítomnosť 1,75TBi moc neverím, too good to be true.
180? Pepik s noutbukem mne to v ramci Slevomatu precipuje za dvaapul tisice a na cestny pionyrsky odprisahne, ze tam z te 1,4 mam 240 koniku. A jeste usetrim za Abartha >:D
Přesně tak, vypadá jako Viper pro chudé a ne jako italský Spider. Což je pro mě špatně na rozdíl od tebe. Čekal jsem více italského stylu, auto vypadá příliš proamericky, což já nemusím. Japonské ztvárnění tohoto vozu je mi daleko bližší, jak designově, tak nabídkou motorů.
Moc pěkný kousek, bohužel v našich klimatických podmínkách ho budou vlastnit pouze prodejci ve výloze. Jsem zvědav, kolik se jich tady prodá za rok.....myslím nebudu daleko od pravdy když to bude tak 20 za rok a to jsem možná ještě přestřelil
Vzdycky se to rikalo o Skandinavii, i kdyz o kabrioletech obecne. Ale zni to nakonec logicky, kdyz si chces toho malo slunicka uzit co nejvic. Naopak cim bliz rovniku, tim vic se pred nim maji lidi tendenci schovavat.
Čím dál víc mi připadá, že celý projekt MX5 /124 spider je jaksi špatně. Nepřijde mi normální, že se u sportovního auta od jeho uvedení na trh řeší nedostatečný výkon. Co třeba alespoň "vytunit" ten 2.0l? Proč nikoho nenapadlo udělat, ano sice těžší a méně puristickou, ale více GT verzi se skládací pevnou střechou? (BTW verze se skládacím hard top tvořil u minulé generace přes 60% prodejů.) Jasně, verze se softopem byla levnější a lehčí, ale s hardtopem to je více everyday car... S tím souvisí i implementace 1,75 TBi v kombinaci se samosvorem a tvrdším podvozkem. Proč ne? Proč ne i pro Mazdu? Proč ne s dvouspojkou? Pořád by mohli mít puristické, lehké a levnější verze, ale k tomu by z těch modelů mohli vytěžit mnohem více a rozšířit klientelu místo jejího zúžení, nota bene shora. Takto bude MX5 i 124 úzkoprofilové zboží, které nakonec bude ke koupi přesvědčí omezené spektrum zákazníků. Přijde mi, že to dopadne tak, že "chudí" lidé si to jako víkendové auto nebudou moci dovolit a "bohatí" kvůli přílišným kompromisům sáhnou jinam.
Nedostatečný výkon se u Miaty řeší už zhruba... mmm.... 25 let... >:D A kupuje si to tak omezené množství zákazníků, že to je nejprodávanější roadster světa :-)