I 107 Nm z litru není špatných...Já už si v dalším autě představuji spíše menší turbo, ale parametry té 1.3 vypadají lákavě, mohla by s ní být docela sranda.
Teď čekat, jestli se tedy obtěžují ho nabídnout v Evropě. Na pohled je docela pěkný zvenku i uvnitř, vyloženě styl Tipa, takže....proč ne? I to Tipo je jen takový import.
Mazda vyuziva unitkatni technologii s vysokym kompresnim pomerem a dlouhym zdvihem. Srovnat s mazdou lze, ale to neni etalon. Historickym motorem bych si skyactive nazvat nedovolil.
Tohle ale není auto, které se hodnotí prepoctenym vykonem... musí jezdit normálně, ale jeho předností jsou dneska v nízkých servisních nákladech a dlouhé životnosti. Tak snad to novinka nepokazi.
100Nm na litr znamená hodně dobrou atmosféru. Když někdo dokáže víc, je to spíš výjimka. Mazda Sky jasně, a dál? Pokud nějaký Fiátek má 106Nm, je to určitě zajímavé. Nejspíš je to fakt měřeno na etanol...
Ono je otázka, či je to naozaj 1,3 l, alebo povedzme 1,349 l (už v minulosti mal Fiat 1,2ku, ktorá bola v skutočnosti 1,25 l). Tiež sa spomína etanol, neviem, či je výkon rovnaký ako v prípade použitia benzínu. Počkajme, či sa to vôbec objaví v EU a uvidíme.
Zaujímavé, až neuveriteľné parametre. Poslednou otázkou je, akú emisnú normu majú v Brazílii a či by niečo na tých parametroch zmenila aktuálna Euro norma.
Dík. Takže to by mohlo vysvetliť tie slušné čísla. Ostatne za doby Euro5 aj v Európe bolo nemálo (litrovo) potentných atmosfér, ale s ňou väčšinou skončili. Je teda vysoko pravdepodobné, že tieto motory sa do EU nedostanú.
Nie je to tak ani o euro norme ako tom, ze tie parametre su s vyuzitim E85 (mozno maju aj E100?), ktory je lepsim palivom ako klasicky N95. Kedze tento motor je stavany na to palivo od zakladu, tak vysledkom su nadpriemerne parametre. Na benzin uz to bude horsie, aj ked stale asi slusne.
napriklad ta x rokov stara 1,25ka v riu ma tiez 121Nm co je tiez slusny pomer objem/Nm ;-) a nikto nad tym dnes uz nejasa ;-) ...
felda s 1,3 50kw ma sice len 106Nm ale uz pri 2600ot co je na atmo ideal.. a nahodou taha pekne odspodu... kedze je nakratko sprevodovana . a ta jednicka na felde je skoro ako redukcia v terenakoch >:D ... na nejakej polnej ceste je v tomto neprekonatelna a skoro ako terenak ...
Předchozí 1.2 v Puntu měla v jedné variantě max. točivý moment (102 Nm) dokonce ve 2500 Nm, ale s dlouhými převody. Což jí dodávalo zajímavou...vlastně úplně nezajímavou charakteristiku. Ale táhla skoro od volnoběhu. :-)
Předpokládám, že i u tohoto motoru platí údaje pro etanol, který má oktanove číslo 109 a dle tvrzení lidí z této branže zvedne výkonové parametry proti benzínu o 10 - 15%...
CILINDRADA TOTAL (CC) 1332
POTĘNCIA MÁXIMA (CV) 101,0 (G) a 6000 rpm / 109,0 (E) a 6250 rpm
TORQUE MÁXIMO (KGF.M) 13,7 (G) / 14,2 (E) a 3500 rpm
Fiat se samozřejmě chlubí výkonovými parametry na ethanol. Na benzín to vychází 134 Nm a když se odečte "objemový doping", tak by to bylo 131 Nm z objemu 1,3 litru. Což je ale stále velmi slušná hodnota.
No sice je 74 kW na benzin o nieco horsich, ale stale su to velmi slusne parametre na to, ze to ma len 8 ventilovy rozvod a nema priamy vstrek. Takyto vykon sa vacsinou doluje zo 16v jedna-stvoriek a to mavaju max. krutiaci moment v podstate rovnaky ako tato 1.3, ale byva polozeny nad 4000 otacok.
Do EU by sa to dostať mohlo, predsalen x-krát faceliftované zúfalo dlho nadsluhujúce Punto už patrí na odpočinok. A toto by mohlo byť za fajn cenu a teda sa aj slušne predávať.
S dôstojným nástupcom Punta by som si ale nebol istý, naopak je to priznaný lowend, kdežto Punto v minulosti malo tie najvyššie ambície.
Už som Ti to raz písal. Skús si vedľa seba postaviť Argo a trebárs novú Ibizu či Fiestu. Kým spomenuté dve mieria na vrchol mainstreamu (motory, prevodovky, výbava, technika, asistenčné systémy atp.), Argo je zjavne zameraný na jednoduchosť a nízku cenu, žiadne vyššie ambície ako pri predstavení Grande Punta. Ale je to zrejme len teoretická úvaha, Argo v tomto stave sa do EU asi nedostane (tie motory nevyzerajú, že by zvládli EU emisné normy).
Ale no ták, srovnej si to už jen s Grande Puntem. Utopená kolečka, výrazné rámy dveří/oken...na pohled má blíže k Sanderu nebo Ka+ než posledním výkřikům mainstreamu. Však taky primárně cílí na jihoamerický trh, který není z nejnáročnějších, a jestli jsem to dobře pochopil, má nahradit i Palio.
Pochopil bych to, kdyby měl Fiat nějaký sub brand. Tohle mě přijde potupné. Na jednu stranu Fiat 124 a na druhou něco, co vypadá jako když pod velkou kastli nižší střední z 90-tých let vložili podvozek z Una.
Na druhej strane, keď sa pustili do stavby a predaja technicky zaujímavého STILA tak neuspeli. Zrejme v takýchto modeloch popri retro 500 a jej derivátoch vidia budúcnosť. TIPO sa nepredáva až tak zle ako by človek usudzoval podľa názorov mnohých miestnych diskutérov. Pritom stále nikto oficiálne nepotvrdil, že sa Argo do EU vôbec dostane. Zatiaľ by som ho preto riešil len ako model pre Južnú Ameriku.
Proč celosvětově? Dacia je vesměs evropská automobilka, s nějakým přesahem na sever Afriky ve francouzské sféře vlivu... nebo ne?
Jinak její model - uvidíme. S tlakem na emise, s tlakem na asistenční systémy a bezpečnost... minimálně v Evropě to bude složité. Už dneska některé modely nekoupíš bez turba, povinný bude S+S, ESP, eCall, za chvíli autonomní brzdění...
ja tam vidim predne svetla ceedu ;-) .. hold uz korejci nie su v pozicii tych ktori musia kopirovat.. otaca sa to.. dnes uz konkurencia coraz viac kopiruje korejcov.. ;-) aj tou sestuholnikovou maskou ktoru kedysi zaviedol prave hyundai.. dnes ju chce mat kazdy.. od forda cez subaru az po mazdu ;-)
PS: inak tento fiat je pekne auto.. a za mna krajsie ako tipo .. tak snad pride aj k nam :yes:
Moc tam žádné kopírování nevidím !
A od korejců ital design rozhodně kopírovat nemusí.. >:D
Moc pěkné auto..pěkná náhrada za Punto.
Dnes jsem vyzvedával ze servisu naši firemní Mazdu , a vedle je Hyundai..
Byla tam nejen i20...nic moc interier.. ale hlavně nová i30 !
A nová i30 hlavně uvnitř vypadá mizerně , špatné sedadla , nezajímavé budíky bez tubusů , hnusná hranatá řdící páka a spousta dalších věcí co nestály za nic.
Velmi negativní překvapení.
Tipo vypadá uvnitř o moc lépe.Lépe se v něm sedí..
Fiat prostě umí pořád udělat lepší auta než korejci.
Já chápu, že trefit dobrý design není jen tak, nepovede se to každému Kamilovi s kružítkem. Ale co předvádí kluci od Fiatu, to mi hlava nebere.
Měli nádherné, ale skutečně nádherné malé auto (Grande Punto). Žádné kudrlinky, žádné desetibarevné lakování, ani přihlouplé polepy. Přitom mělo auto takový šmrnc, že by si dalo veškerou konkurenci k svačině, myslím veškerou dodnes.
Pak se to rozhodli zkazit faceliftem (Punto Evo), blikačky, chromový štítek ve stylu 500, no hnus. A teď přijde tohle Argo, takový vizuální nepodarek. Samoúčelné prolisy, průniky, zohyby, vstupy,... no ještě větší hnus.
Že zprasili krásné druhé Bravo v poslední otřesné Tipo jsem bral jako chybný krok stranou. Ale jestli se tahle malá vražda začne v Evropě prodávat jako nástupce Grande Punta, tak odepisuju Fiat definitivně :no:
:yes:
Na otázku z nadpisu bych já odpověděl - nástupce Punta je minimálně po designové stránce krok zpět, ale jestli se Fiat snaží uspět s lowendovými auty, pak s tím nemám problém a budu mu držet palce. Ale po krásných Grande Puntech, Bravech atd je to škoda.
Měl jsem staré (první) Punto v plné výbavě s 1,6, ale tohle se mi nelíbí, krásné bylo Grande Punto, ty přední světla, maska chladiče, to není hezké, každý má jiné oči a jiný názor, ale za sebe Fiat Punto z roku 93, Fiat Grande Punto, Fiat Brava z roku 1998, nebo Bravo, ale tohle ne.
aj stilo v trojdveraku bolo krasne.. tipo proste uz to caro starsich kuskov ( stilo, bravo ) nema.. je to tak.. a posobi uz viacimenej ucelovo a kusok aj nizkonakladovejsie ... a jednoduchsie ( a ani motoricky top motorizaciou to ziadne delo nie je .. golf alebo focis je v tomto uplne inde ) ... a staci sa pozriet na liniu dveri aj predok ci cely bocny profil a je vidiet ze tipo bolo robene asi z mensieho rozpoctu ako bravo alebo stilo ... mne pride kusok kratke na predok... a s trosku malymi blatnikmi okolo kolies.. aj fabia ich ma vacsie
naprostý souhlas! Nechápu, jak tomu může dát 75% hlasujících jedničku. Je hnujdajovitý děs. Jako být to nějaká Lada, tak nebudu tak přísný, ale jako nástupce Grande Punta je to neskutečná blamáž.
tiez si myslim ze nastupca brava aj punta mohol vyzerat inak ako tipo a argo.. ;-\ .. oba tieto modely mi totiz priu skor take akoby "juhoamericke" a nie az tak celkom europske ... ale tak co uz.. dnes frci asi viac uz akysi globalny dizajn... za klasickym puntom nam este asi bude smutno.. rovnako smutim za bravom uz dlhsie .. bolo krasne.. skoda... uspech tipa je jasny aj arga.. ale to caro punta aj brava nam proste bude chybat ... :'-(
Grande Punto se mi ze všech Punt líbilo nejvíc :-) Design..vnitřní prostor...motory :-) Akorát fandu značky překvapila rozteč kol....prostě podvozek Corsy a 4x100 >:D
To že krásné Grande Punto je bráška auta roku v EU Opelu Corsa je pravda a rozhodně mu to neublížilo.
Punto vypadá pořád dobře a divím se že za ty ceny se neprodává víc.
S novým designem Fiatů problém nemám , Tipo vypadá moc dobře..
Argo s přehledem bude stačit na korejskou konkurenci nejen designem.. ;-)
Ale každý má nějaký názor..a vkus.
Nerozumím strategii Fiatu. V Evropě, kde trh roste, mají ve třídě přes 10 let výběhovku a někde v tramtárii (bez urážky) začnou prodávat fakt pěkné a až nezvykle (na atmo) výkonné (1.3) auto. Nechápu. Tohle autíčko je fakt sympatické :yes:
je to fakt zvlastne suhlas... ta ich strategia je kusok taka uz ina ako kedysi a je vidiet ze pozeraju na vec uz akosi globalnejsie ako lokalne co ma asi za nasledok to ze argo uz nie je ako punto a ani v tipu uz nemozeme hladat bravo
Brazílie je dynamicky se rozvíjející trh s daleko větším potenciálem nežli střední evropa.
O něčem svědčí, že za posledních 10let přesídlilo několik set tisíc lidí z evropy a vzniklo již i téměř celý německý kraj. A podle poslední statstiky je v brazílii minimálně milion lidí, kteří disponují okamžitou hotovostí 40 - 50 mil. korun. ;-)
Výzkum zveřejnilo britské BBC.
Jinak za mne moc pěkné, jsem rád, že Fiat začíná razit kromně řady 500 jasný desingový směr!
Důležité je také to, že Fiat Argo vypadá v každé barvě dobře. :-)
Nejprve jsem si položil otázku, proč v tom není normální motor, ale pouze jeho zážehová maketa. Potom mi ale došlo, že to je testovací mula pro otestování motůrků pro poslední model Alfa Romeo. >:-[]
Jo, na reklamních fotkách možná, hihihi. Pamatuješ, jak na jednom autosalonu vyfotili podvozek tuším OII a byl staženej popruhama, aby bylo auto nižší a líp to vypadalo?
A k těm kolům - zrovna tohle je celkem řešitelný, pokud to někomu nevyhovuje. Někdy stačí i blbost - ET o 5mm a o stupeň širší guma a je to.
Prostě hanět auto jen kvůli tomuhle je nesmysl.
Aftermarket je dát na cokoliv, problém je, že většina verzí bude jezdit na základu a ten je k smíchu.
Automobilka, která umí vyrobit GP, Pandu, 124, 500 nebo 500X by si neměla dovolit udělat takovýto přešlap.
Každopádně Fiat dnes nemá v EU odpověď na novější modely v třídě supermini. To je tragédie.
Už vidím, ako typický kupujúci malého auta za 10t eur bude tuniť a laborovať s ETčkom. 98% majiteľov na kolesá nesiahne a tí, ktorí kúpia aftermarket sa budú striktne držať techničáku.
Lhaní, Pájo? To mi k tobě teda nesedí...
Moc dobře víš, že utopená kola u Škody kritizujeme pravidelně a v každém testu, v každé ukázce nebo na uniklých fotkách.
Ne to se nepodobá, některé proporční přešlapy připomínají dospělejší Tatu Nano. To, že obstarožní Punto vypadá zvenku o dekádu modernější ani nebudu řešit.
Interiér je to poslední, s čím má Punto problém. Je už prostě morálně zastaralé, a osobně bych se mu vyhnul kvůli zcela nedostačující nabídce motorizací.
To je aj psychológia. Ľudia v zásade odmietajú 10 rokov starý model, lebo je proste starý. Argo je novinka a pri dobrej cene (rozumej najlacnejšie z mainstreamu) by si to zákazníkov našlo. Viď rovnako lowendové Tipo, ktoré tu obhajuje prekvapivé množstvo ľudí, akurát i tí italofili uznávajú, že cenovo to Fiat nastrelil privysoko.
To su zaujimave keci s tou cenou, ze je vysoko, pritom je na urovni Rapidu a spol. Tam nikto neonanuje, ze je strasne vysoko a lezie do kapusty beznej produkcii nizsej strednej.
A on se Fiat na nějakém trhu prodává nějak dobře? Krom tedy toho tradičního domácího a pak toho brazilského?
Okomentovat Emelův link na srovnání několikaletých prodejů, jsi nezvládl, ale stále máš řečí, jak opice blech.
Nebuž u tebe tradičně, všichni jsou blázni, jen ty jsi letadlo.
Pepku, ty tvé diskuzní blafy, jsou již legendární.
Schválně jsem čekal, jestli se někdo z vás z bazalka klubu, objeví pod tímto článkem.
[odkaz]
Nebo tady:
[odkaz]
Prohlásil pravidelný přispěvatel každého článku. Ale k tématu.
Protože jsem se už vyjádřil k tomuto rádoby obvinění u jiných podobných článků. :-!
Klidně si je taky najdi, když tě to baví.
Jossajelito, tie dva clanky som ani len necital, takze si zbytocne honis svojho mikroskopickeho pindika.
Dakedy tu nie som ani cely tyzden, ked si si nevsimol, na rozdiel od teba co tu travis zivot.
Pritom ma lacnejsie priplatky ako Rapid, takze si treba spravit konfiguraciu a porovnat vysledok. Uz som to skusal aj s inymi konkurentami a vychadzalo to tak, ze rovnako vybavene (+-, daco ma jeden, daco ma druhy, lebo presne sa neda) Rapid, Tipo, C4, Astra, Megane, bolo o cca 800eur v neprospech Rapida, 1600eur v neprospech Astry, cca 500eur viac bolo C4, Megane okolo 1000ky navyse.
Tam je problém s motorem. Rapid má smysl jako 1.0TSI 81kW 6MT (cca. 350 v Ambition). Tipo je buď 1.4 16V která na ten litr nestačí, 1.6 jen s automatem, nebo pak jako 1.4T-Jet, který už je ale dražší.
Rapid má 1.4T pořád jen v automatu a to naopak smysl nedává.
Kdybych na to měl 400+, tak bych vzal T-Jet v kombíku. Teoreticky.
Na druhej strane Corsa v podstate sesternica GP podstúpila a podstupuje zvýšenú starostlivosť a funguje ďalej veľmi dobre. Možno aj to by mohla byť cesta pre GP.
No uvidíme nakoľko to bolo či je prechodné riešenie :-) Nástupca bude zbrusu nové auto, alebo len výraznejšia evolúcia predchodcu uspôsobená novým požiadavkám? Predpokladám, že technika ešte nebude z produkcie PSA, alebo?
Designově tohle auto nesahá grande puntu ani po ventilek. Za to motory jsou parádní. Tenhle ubohý design na úrovni Sandera srazí cenu nebo prodeje dolů a to je škoda.
Vím, že pod těmi prvními fotkami jsem Argo vcelku chválil, ovšem teprve tyto fotky mi otevřely oči. Nevím jak technicky, ale po designové stránce Argo nesahá dobíhajícímu Puntu ani po ventilky. Argo je prostě mnohem méně zdařilé, než nové Tipo a dokonce tam vidím jakési vysloveně lowendové rysy některých starých Korejců (např. Daewoo Kalos/Chevrolet Aveo). Stačí si uvědomit třeba to, že Punto III mělo vždy alespoň 15ky kola krásně vytažené do stran, Argo má v základu 14 a zejména ta sportovní verze s plastovými lemy je má vysloveně utopené v podězích. Fuj|! Navíc se mi zád, že i v interiéru je modernizované Punto III elegantnější!
Já bych to s designem neviděl tak kriticky. Pojetím je to podobné Tipu, což je sice na poměry Fiatu dost konzervativní auto (mít jiný znáček, napsalo by se nudné, ale já tuhle charakteristiku moc neuznávám), ale jinak působí přirozeně a elegantně.
Jediný problém jsou malá kola a zřejmě menší rozchod, ale to už není tolik o designu, to je zřejmě vynuceno technikou.
Já jsem na design zatížený. Beru ho jako nedílnou součást kvalitního auta.
Stejně jako když vidím nové Tipo, mohu o něm prohlásit jen a pouze - "hm, úplně normální obyčejné auto". Žádná extáze se nekoná. A to jsem ještě milosrdný. Můj známý ho zhodnotil slovy "je prostě hnusné".
Co se týče vnitřku, nepředpokládám, že by Fiat změnil svůj směr. Na fotce pěkné, ale v reálu bída jak do materiálů, tak i do zpracování.
Takže musím znovu zopakovat: Zcela obyčejné auto, které není ničím schopno konkurovat ani korejským vozům.
bylo Punto taky mnohem hezčí, ale po druhé stránce když se podívám na nabídku Fiatu v Brazíli [odkaz] , kde se mu daří, je to úplně jiný trh a má tam i úplně jíná auta jako Mobi, UNO, Grand Siena atd, tak ten disajn chápu a zároveň pochybuju, že se tohle dostane do Evropy, stejně jako ten tříválec a ostatní motorizace pro tyto trhy.
Jinak pro všechny, co popisují disajn, nejdřív se koukněte na tohodle krasavce [odkaz] a pak suďtě!!!! >:D >:D >:D
Opět jsi neudržel na uzdě svůj mindrák a stejně jako další fiatomilci zde, nejste schopni zdravého a střízlivého úsudku. Ale to už je pro vás typické, hlavně, že můžete ukázat prstem na něco z koncernu.
Fabia je pěkné a svébytné auto, které se o svůj úspěch v Evropě bezproblému popere.
Tahle zrůdička od Fiatu by v Evropě neměla šanci. Design (ano, takhle se to slovo opravdu píše), je nijaký, proporčně nezvládnutý, šíroké rámy kolem oken evokují Dacii nebo Ladu a do moderního stylingu auta již dávno nepatří. Tohle auto designově "s prstem v nose" smáznou i korejci. Takže je zbytečné to sem z Brazílie tahat.
A ty se zas chováš za mě jako zamindrákovanej Škodomilec :-! .
To že " Fabia je pěkné a svébytné auto" je jen (pro tebe opakuji JEN) tvůj názor a nemusíš ho tady taky všem vnucovat!!!! Za mě je poslední Fábie nejhnusnější ze všech Škodovek a za mě nuda a šeď a svébytného na něm nevidím OPRAVDU vůbec nic!!!!! Leda svébytnou bodobu s ostatníma koncernovýma autama! A přední mega světlomety na mě u ní působí jak přejetý kotě. Tady máš můj názor.
Jediné, co s tím můžeš dělat, je nesaoihlasit s ním :-!:-!:-!
A slovo Desing si piš jak chceš, pane moudrý, a jeď se projet ve svébytné Fábii a nezapomeň si dát na okýnko klobouk a vajíčka>:D >:D >:D
"Inteligentní člověk o sobě pochybuje. Hlupákovi je jasné vždy, vše a hned. "
No a uz sme doma, uz je jasne, preco ty o sebe nikdy nepochybujes a nikdy sa nemylis, i ked vsetci vidia, ze si idiot >:D
nič proti Fabii v poslednom vydaní, ale padni komu padni. Sú tie kolesá zapadnuté? Sú ! Rovnako ako u tohto Fiatu. V lepších výbavách na väčších kolesách je to hneď o triedu (vizuálne) lepšie jak u Fabie, tak u Arga. Netreba rozdúchavať vášne pre nič. Navyše príchod Arga do Európy nikto nepotvrdil, takže zatiaľ je to celé len diskusia o aute, ktoré sa tu nepredáva a možno len Marchione vie či sa vôbec bude.
Možná jsem fiatomilec ale líbí se mi i nová Fabia - v kombi verzi. Bohužel i ta trpí na některé barvy, že v nich nevypadá dobře. Ale v modré metalíze jí to pekelně sekne! :-)
Hele, fiaťáci... to se fakt bez té Škodovky neobejdete? V článku ani slovo, tak nemohli bychom se držet Fiatu? Nebo teda když už, tak vzít aspoň normální fotku a ne nějaký ilustrační render? Klidně na plecháčích...
[odkaz]
Svébytné ano, je to prostě dnešní Škodovka, jasně identifikovatelná.
V Evropě úspěšné tak napůl - segmenty A a B nejsou obecně nejsilnější disciplínou VW ani Škody, nová generace Fabie se v rámci možností chytla slušně... první liga je ale někde jinde (Clio, Polo, Fiesta, dejme tomu Corsa a 208).
Designově dokonalé určitě ne... ale patří k těm lepším. Já jsem spíš za nižší světla, ale obecně nemám s Fabií problém.
PS: Prodejní čísla kdysi premianta jsou ale k pláči, to je okresní přebor [odkaz]
Ono je to celkom na rozborku, preco dakto kupi radsej Fabiu / Clio, co su mensie auta v kazdom smere a jazdne tiez nic moc, a nie Punto. Dizajn je subjektivna vec, tam ma Punto vyhodu, ze zaklad je lepsi ako ta Fabia, ktoru treba vysperkovat, aby vyzerala.
Najskor to cele robi ten plany dojem, ze je to "stare" auto, pripadne chce dakto silou mocou nejake vtakoviny, ako sledovanie jazdych pruhov alebo mrtveho uhla, co Punto neponuka.
Dalsia vec je zrejme uz aj mizerna moznost konfigurovania a osekane motory, kde nie je nic nad 100k uz minimalne 2-3roky.
No právě - silnější motor není, automat není, šestikvalt taky není. V základu dva bagy, za příplatek boční (pouze vpředu). Jako nenáročné auto do města asi proč ne, ale jinak je to těžké.
Primárne to nie je dojem, že ide o staré auto, to je nesporný fakt. Skrátka Punto, predstavené pred 11 rokmi sa predáva v danej generácii od r. 2006 (s faceliftami) stále, pričom jeho vtedajší súpútnici už majú nové generácie, a to nezriedka nie jednu, ale dve (viď Fabia, Fiesta či Ibiza). Robí to teda sám Fiat, keď necháva Punto nadsluhovať a nevie predstaviť nástupcu.
A ten dojem živej mŕtvoly podporuje i tým, že nielenže auto medziročne nevylepšuje (pridávaním nových motorov, technológií, výbavy), ako to robia iné automobilky, ale auto len osekáva výbavovo i motoricky.
Takže tu netreba žiaden veľký psychologický rozbor, prečo si niekto dnes kúpi o dve generácie novšie auto, ako je Punto. Skôr by si zaslúžil sedenie u odborníka ten, kto si dobrovoľne to prehistorické Punto kúpi.
Modely, které jsou dnes o dvě generace dál, musely být v té době výběhové, tedy těžko stejné generace jako Punto. Třeba Fiesta prošla generační výměnou v roce 2008 a pak až teď.
To ale nepopiera to, čo som písal. V r. 2006, keď sa predstavilo Grande Punto, sa predávala Fiesta predminulej generácie a nová (minulá) generácia sa predstavila až o 2 roky, teda ešte cca. 2 roky súperilo Punto s predminulou Fiestou. Potom 7 rokov s minulou generáciou Fiesty a tento rok je tu zase nová generácia Fiesty. Kdežto to Punto je stále v tej istej generácii. Štandardný životný cyklus jednej generácie malého auta je cca. 6-7 rokov, takže Punto so svojimi 11 rokmi na trhu v podstate vynechalo jednu celú generáciu.
Fabia přišla v roce 2007. Opravdu chceš říct, že je auto, které přijde na trh v roce 2006, stejná generace jako auto, které je na trhu od roku 1999, místo jeho nástupce z 2007? Podobně s Fiestou. Když šlo Punto na trh, byla Fiesta myslím v pátém roce sedmiletého cyklu. Byl to tedy pomalu dobíhající model, pravděpodobně dávno za zenitem. Spíš její nástupce byl ve stejné generaci (Punto prostě přišlo dřív - nakonec, někdo musí být první). Jinak bys mohl podobně tvrdit, že je současná A3 o generaci pozadu, protože šla na trh ještě v době Golfu 6 (měla drobný náskok před sourozenci a šla už v roce 2012).
Obměna má samozřejmě tendenci být spíš průběžná (minimálně roztažená přes značnou část cyklu, kdy se dá podívat na překryv). Lepší je to hodnotit podle toho, co produktům chybí a s čím přichází (to je nakonec to podstatné - můžeš mít produkt, který je sice novější, ale přesto je o generaci nebo i víc pozadu, protože je tam, kde konkurence byla před tou generací a víc). Tam někdy bývají pěkně vidět generace, kdy někdo udělá krok jako první a ostatní pak dohání. Ti pozdější můžou jít třeba ještě o půl krok dál, protože měli víc času.
Nechtěl jsi napsat devět let s končící generací Fiesty? A je to spíš 6-8, možná 5-8, ale pět je už opravdu krátký (možná tedy 5-9; těch 7 bude střed). No ano, je o generaci pozadu (nástupce tu měl být několik let), ale ne dvě. Na druhou stranu, u aut je tohle ošemetné. Technika se normálně vyvíjí a obměňuje nezávisle. Emisní normy se mění co tři roky, infotainment sedm let nevydrží. A design se kolikrát mění evolučně. Nakonec, současná generace S-Klasse je technicky vzato také facelift té předchozí, protože to tak bylo pro automobilku výhodné. Problém je tedy spíš to, že Fiat to auto pořádně neudržuje a nedokáže prodat. Lidé nakonec klidně koupí starou techniku. Zase tolik tomu většinou nerozumí.
Ten životný cyklus je samozrejme rôzny, Kórejci menia aj po 5 rokoch, úspešnejšie EU modely aj po 8. Každopádne 11 rokov je skoro dvojnásobok bežného cyklu a o tom to celé je. Ešte ak by inovovali priebežne, OK, dá sa auto udržiavať aj dlhšie, ale Fiat posledné roky robí presný opak, namiesto inovovania či dopĺňania motorov a techniky len okresáva (aktuálne Punto kúpiš len s 3 motormi, dve predpotopné dvojventilové atmosféry a jeden dízel). Pritom v minulosti prišlo s pokrokovými benzínmi Multiair, boli turbá, výkonné dízle, športový Abarth. Posledné roky sú ale potupným umieraním zaživa. A to vidí aj menej zorientovaný zákazník.
Proč by Fabia a Clio měly být jízdně nic moc? Vždyť jde o modely, které jsou za jízdní vlastnosti všude chváleny. Jinak důvody jsou celkem jasné, morální zastaralost (od posledního faceliftu uběhla stejná doba, jaká je jinde generačním cyklem) a zoufalá nabídka motorizací.
Současné Punto je mi designovým podpisem bližší. Argo nezapře snahy o snížení nákladů, ale zároveň celkově působí dobře. Potřeba je si uvědomit, že Fiat má být lidové auto už ze své podstaty, proto cílí na nižší prodejní ceny, tedy i výrobní náklady.
Co se designu týče, zadní část je vyloženě povedená (s Fiat znakem místo nápisu ideál), boční profil působí trochu plechověji kvůli zvyšující se linii oken zadních dveří. To je trochu škoda. Stejně tak je škoda jinak povedenou přední část pokazit protažením světel do blatníků. Moc nerozumím těm podivně masivním těsněním kolem oken. Věřím, že cestu do Evropy si najde alespoň s drobnými úpravami. Neoplastovaná verze podle mě vypadá lépe - nemá ani ta "zapadlá kola"
Interiér ale, to je jiná káva. Ať se inspiroval kde chtěl, vypadá prostě skvěle! A to se počítá.
Motory Firefly přijdou do Evropy také a jsou připravené pro emisní normy Euro 7. Na 1.3 jsem dost zvědavý, protože předpokládám, že nahradí základ v Tipu po faceliftu apod.
bojujú tu 2 svety a ja sa pridávam k názoru, že toto je lovend cesta na úrovni dacie. Nemám s ňou problém, bolo by fajn mať ku dacii rovnocennú voľbu, ale ak nastrelia ceny nad daciu, tak zlaté sandero. A k dizajnu? Toto je úplne iný svet ako bravo/punto - tam bolo cítiť taliansky štýl, tu nie.
Přátelé, než to automaticky zařadíte do "lovend", koukněte se znovu na palubní desku auta, ta je velmi povedená, a za MĚ rozhodně hezčí než u jiných "nejmenovaných" malých aut. Rozhodně ne "lovend".
Ano, napsal jsi další z tvých hloupostí, za které by ses měl jít stydět do kouta.
Ale opět opakuji, tys to napsal, nikdo tě k tomu (snad) nenutil, tak se zkus zachovat jako chlap a ne jako malý děcko.
A doporučil bys mi nějakýho slona? Prosím, ale musí být hlavně svébytný. Klidně stejného, jako máš na zadním platu Fábie >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
Ježiši, já se fakt dlouho, tak jako s tebou, nepobavil.
No jo, mám holt stejnou schopnost jako všichni ostatní tady, kteří taky podle fotek Arga poznají, že je to jasnej okopírovanej, hnusnej a hlavně nesvébytnej low-end. Stejně jako vše od Fiatu. ;-)
Môžeš Fiatu fandiť akokoľvek zaslepene chceš, realita je taká, že to s ním ide dlhodobo dolu vodou, manažment nemá žiadny jasný plán, ako to zastaviť a čo robiť, nik poriadne netuší, aké modely predstaví (a či vôbec), z vyhlásení šéfa firmy sa všetci len smejú, namiesto dakedy ambicióznych modelov ašpirujúcich na špičku triedy dnes predstavuje lacné riešenia plátajúce diery na trhu a nad vodou ho drží len segment miniáut.
P.S. A keď tak Ty a ostatní italofilovia radi vyťahujete Škodu, tak pár čísel:
V r. 2001 predal Fiat 1067t áut, Škoda 252t. Škoda bol predajne lokálny hráč, Fiat hral o dve ligy vyššie. Minulý rok Fiat 740t, Škoda 654t. Tipujem, že tento rok Škoda preskočí Fiat. To bude dokonanie poníženia Fiatu.
Uvidíme co bude, Fiat byl na dně v roce 2013 nebo 2014 (záleží jestli koukáš na tržní podíl nebo absolutní čísla), ale od té doby roste, loni vyskočil skoro o 100t. U Škodovky se dají čekat slušné prodeje od Karoqa, naopak Octavia jakožto nejsilnější model bude asi přinejlepším stagnovat...
Sakra, další odborník na to, jak to FIAT dělá špatně. Tyhle tvoje úvahy tahas z paty nebo jsi u Fiatu účetní?
Jak se říká a opakuji, máme štěstí, že jdeš kolem. >:D
Alfou a omegou automobilového biznisu (ako každého biznisu) sú predaje a zisky. A čísla neklamú, s predajmi Fiatu to ide kontinuálne, dlhodobo dole vodou. Môžeš to obhajovať ako chceš, čísla nepustia: Fiat ide dole vodou. Čo bude asi dôvodom: celosvetové sprisahanie jeho odporcov a slobodomurármi riadené bojkotovanie jeho áut, alebo jednoducho fakt, že v konkurenčnom boji zaspal a nedokáže ponúknuť to, čo by zákazníkov oslovilo viac, ako konkurenčné modely?
Tak koukam, ze nebudu jediny, komu prijde 13 let stare Punto stale atraktivnejsi, nez tato novinka. Zejmena od faceliftu v roce 2012, kdy se design karoserie vratil k puvodnimu Grande Puntu, ale zaroven zustal povedeny interier z Eva, povazuji Punto za jedno z nejhezcich aut segmentu B.
K teto novince... Nerikam, ze je Argo osklive, to rozhodne neni, ale pusobi na me tak nejak francouzsko-korejsky. Pro jizni Ameriku asi dobry, ale jako nastupce Punto nikoli.
Libi se mi ovsem palubni deska s tremi kulatymi vydechy ventilace ala Mercedes a celkove interier pusobi hodnotneji, nez bych u jihoamerickeho modelu ocekaval. Vadi mi naopak, ze i sem Fiat narval dotykovou obrazovku. Osobne dotykove ovladani nesnasim a i mobil pouzivam klasicky. Chapu, ze je to dnes v mode (jako spousta debilnich veci), ale mohli to teda u Fiatu vyresit "salamounsky" po vzoru Mazdy a prijit s necim, co se bude dat ovladat jak dotykove, tak i klasicky, aby se zavdecili i konzervativnejsim zakaznikum. Grafika budiku neurazi ani nenadchne, ale opet mi vadi digitalni ukazatel paliva a teploty vody. To jsem ochotny tolerovat u levne Pandy, ale u cehokoliv drazsiho ocekavam analogove budiky.
Motory zatim hodnotit nebudu, protoze si myslim, ze pokud se vubec Argo dostane do Evropy, tak zcela jiste s jinou paletou motoru. Jinak by ovsem teoreticky atmosfericka 1,8 byla z meho pohledu nejvetsim lakadlem noveho Fiatu.
V dnešní době je motor o objemu 1.8 (nedejbože výše) do segmentu Supermini zcela okrajovou, a chci napsat až zbytečnou, motorizací. Slušný prodej to neudělá, má to víc nevýhod než výhod.
No já to vnímám tak, že Argem Fiat říká, tonoucí se stébla chytá. Tj Jihoamerický model posílá do Evropy. Ne že by to bylo vyloženě ošklivé auto, ale přecejen je evropský design jinde. Tohle Fiat dokázal právě Grande Puntem před těmi cca 12 lety, to byl designový majstrštyk :yes:
Mě Argo neuráží, ale ani nenadchlo, přijde mi to jako auto z roku 2000-2005, hlavně je to viděl na B sloupcích, předním nárazník, světlech atd. Tj odcházející GP mi přijde napohled modernější...
Motory - 1.0l nemá smysl komentovat, je to základ. 1.3l s parametry 80KW/139Nm je papírově parádním kouskem, tedy pokud to bude mít stejný výkon a krouťák i s českým N95, tak klobouk dolu. 1.8L v téhle třídě je z říše snů a víceméně návrat k Puntu HGT, Barchetě atd ;-)
Myslel jsem to tak, jako že návrat ke starým časům Fiatu - viz Punto HGT ;-)
Hlavně se u mini třídy moc nevyskytuje. 102kW a 189Nm z atmo znamená, že si budeš muset k výkonu poctivě dojít nahoru (ikdyž turbo je návykové) ;-)
Keď si rovnaké parametre ten motor zachová aj pri N95 a splnení aktuálnych emisných noriem v európskom modeli, dám klobúk dolu. Ale dám krk na to, že táto 1,8 sa do EU vôbec nedostane.
No uvidíme, zas kdyby se FIAT s Argem chylit, tak by to bylo fajn. Ta 1.8l by zřemně byla okrajová motorizace ala HGT, ale ta 1.3l by při slušný ceně mohla s trhem něco udělat ;-)
Přece jen je to low end a rozhodně lepší Argo 1.3 než Sandero 0,9TCe ;-)
No určite, lepšie 101 koní zo štvorvalca, ako 90 koní z trojvalca. Tam vidím pre Argo potenciál. Avšak už ten samotný fakt, že ako súper do úvahy prichádza Dacia ako jasný lowend je zrejmou prehrou Fiatu.
Pane Vachmajstr, vy jste hlava! Máme štěstí, že jdete kolem.
Zato přeplňované turbomotůrky oproti 1,8 atmosférám (záměrně pro tebe nepíšu TSI, aby ses zas nerozčílil, že kopu do VW) jsou do města velmi užitečné ;-)
Co tak zkusit někoho, kdo zde má alespoň nějaký kredit? Nejsou co? A jsme u toho, že ten váš "bazalka klub" disponuje jedinci, kteří jsou mentálně skromnější. Váš boj. >:D
A ty přesně zapadas do zdejšího klubu VW tupců (omlouvám se ostatním), který si tu ACZ krmí svýma .... a oni jim to žerou po hrstech.
P.S.
Běží ti zrovna Autosalon, tak se běž dívat, ať ti neunikne nějaká novinka od VW. A nemusíš si tu nikoho vodit >:D
Tvá zahleděnost do vlastní hlouposti je dojemná. Leč znovu musím zopakovat, bojuješ leda sám se sebou, se svým mindrákem a svým statusem, se kterým očividně nejsi spokojen a právě proto jsme zde pravidelně nechtěnými svědky tvé mentální ventilace.
Na výběr si člověk těžko může stěžovat. A že se tu větším atmosférám moc nedaří, je spíš smutné. Jo, pokud by vedle toho měli i menší, přeplňovanou jednotku, tak bych asi souhlasil, leda by ta 1,8 byla citelně výhodnější (ale jak říkám, na výběr si těžko můžeš stěžovat).
Ano, jsou. Myslíš, že by oficiální informaci o konci modelu pouštěla automobilka přes australský tisk, kde se CitiGo ani neprodává? Spekuluje se i o konci Rapida nebo Fabie kombi, to poslední pokud vím už značka dementovala.
CitiGo není samostatný model, nástupce Up! se jistě vyvíjet bude a jestli se od něj někdy v roce 2020 odvodí sourozenci nebo ne ještě může chvíli počkat.
Seat a Škoda dělaly jen křoví. VW se snažil minimalizovat riziko pro sebe (tenkrát říkali, že proto i udělali motor a převodovku kompatibilní s MQB). Teď už mají jistější pozici, i když je samozřejmě otázkou, jestli je dostatečně silná na osamostatnění.
Tak pokud považuješ auto, kterému vyměnili nárazníky, světla a znáčky za svébytný model, tak pak asi nechápeš význam toho slova, jehož nadužívání se ti tak zalíbilo.
PS: Citigo bylo vždy tím nejméně pěkným modelem z NSF a s nejmenšími prodeji, smysl jeho uvedení jsem nechápal ani dříve a jeho možný konec mohu s klidným svědomím označit za rozumné rozhodnutí.
Já si to už opravdu nepamatuji.
Ale pamatuji si, že jsem tu o tom dost diskutoval s tetkou Kajlí, která se smála prodejům NSF, tehdy to bylo úhrnem 204 tis. ks za rok (již nevím který) a označovala to za prodejní neúspěch.
Těch 180 tis. si pamatuji taky. Šlo o plánovanou celkovou produkci. A jak koukám, naplnit se jim to povedlo jen dvakrát. Osobně to ovšem považuji za úspěch. VW nikdy malé auta neuměl, ale co se týče NSF, jde o velmi povedené vozy, které osobně svými vlastnostmi řadím na samotný vrchol.
Kde je třeba takové twingo, kterému zde JiRi věštil zářnou budoucnost... Jo dneska jsem jedno viděl, je až nepřirozeně úzké a vysoké, ale jinak žádný velký úspěch na našich cestách nemá...
Hm... průměr za první 4 roky je 181t za rok... za 5 let (tj. celou dobu) 176t. Takže +- dle plánu. Jiná věc je ale rozložení prodejů v rámci trojky... tady nevím jestli byly nějaké plány, ale tipuju, že čísla Škody+Seatu jsou za očekáváním.
Lupo nebylo úplně marné auto, Fox byl samozřejmě... takové Argo ;-)
To nie sú úplne zlé čísla. Up skoro každý rok cez 100t, to je fajn výsledok, také Twingo ako novší model malo za minulý rok 85t, čo je na auto s unikátnou technikou a silne zamerané na páčivý dizajn (a možnosti individualizácie a vyčačkania) relatívne málo. Citigo so zhruba tretinovými predajmi oproti Upu by bol na tom zle, ak by šlo o samostatný model, ale ako rebrand bez samostatných nákladov na R&D je to fajn, notabene s ohľadom na jeho neveľmi pôsobivý dizajn.
Osobne som triedu mini vždy považoval za zbytočnú, trieda B nie je omnoho väčšia a ponúka o dosť dospelejšie vlastnosti i motory, ale návšteva európskych veľkomiest ukazuje opak, o tieto autá je záujem a v preplnených mestách majú svoje opodstatnenie.
No a o tom píšem. Swift ako auto segmentu B nie je o moc väčšie, ako A, ale vlastnosťami je o niečo vpred pred tým Áčkom, viď napr. ten Sport (motor, jazdné vlastnosti...). Up si síce (na rozdiel od Citiga) viem predstaviť aj ja, ale pri miernom dovybavení vyjde toľko, ako ten Swift.
Pepku to je ale šulinství, co předvádíš.....víš on i Fiat raději vyrábí auta co jdou více na odbyt.Takže když se nějaké auto, ač se prodává, vyřadí, je to i o tom, že na jiné jsou čekačky a uvolní to linku a nebo se začne vyrábět nějaké, které bude mít větší ziskovost a je po něm větší poptávka.
No to je tedy objev. Děkuji za info :-!
Já jen poukazuji, jak tu všichni ví, že Fiat Argem dělá chybu a když Škoda stáhne neúspěšné Citi, tak je to vlastně známka skvělého tahu.
Ježkovy zraky, Škoda nic nestahuje a kdyby ano, bude mít stále výrazně ucelenější nabídku než Fiat. Citigo navíc na rozdíl od Punta nikdy nebylo významnou součástí nabídky, vždyť jde jen o rebadge.
Jo, že je na světě ještě větší než já a říká si Jossalito!!!! Teď už mám jasno, to ty jsi zamindrakovanej chudák, co jen uráží a ponižuje! A s takovejma se nehodlám zabývat. :-!:-!
Tak určitě.
Hele, já fakt nemůžu za tvůj podělanej život, ani za to co máš resp. nemáš v hlavě, ani za to, čím jezdíš a na co máš.
To je čistě v tvých rukou a když si tak upřímně odpovíš, tak zjistíš, že na tom nijak dobře nejsi. Ale to je tvůj životní úděl. Za ten nemůžu ani já, ani škodovka nebo koncern. Jen ty. Tvůj boj, tvá realita.
Ujišťuji tě, za fakt podelanej život nemám. Musíš se s tím smířit. >:D >:D >:D >:D
A pokud někoho chceš ponižovat, tak bys sis měl nejdřív zamést před vlastním prahem. To je moje poslední reakce. S buranskym povlem se nebudu dál bavit. :no:
Já už mám, dle místních zamindrákovaných, v garáži celou plečkoplejádu. Trabantem počínaje, kolobězkou konče, neb jsem se zde i dozvěděl, že nemám ani vůdčí list! >:D
Lowend ti nedá spát, co :-) ? Napišme si pro jistotu, co je prioritní pro kategorizaci low-main-prémie: je to technika, prioritně pak nabídka motorizací, převodovek, podvozků a výbavy.
Ucelená nabídka v mainstreamu znamená klasicky obsazenost segmentů A-D (dřív to bylo A-E, ale E mainstream vyklidil... a někteří vyklidili i D). V moderním pojetí těžko říct, určitě nějaké SUV, asi jedno malé a jedno kompaktní.
Vyšší prodeje než kdo? Hele, o Škodu až tolik nejde, ta si jede svoje, rok od roku navyšuje prodeje a rozšiřuje portfolio. Od roku 1990 její tržní podíl klesl jen dvakrát (2010 z 3,33 na 3,28% a 2015 z 4,42 na 4,34%). Jde o Fiat.
Že se Fiat vykašlal na střední třídu - budiž, to je náročná disciplína a navazovat na Cromu by bylo složité. Že se v kompaktech spokojili s Tipem - no dejme tomu, chápu, že nikdo nechtěl opakovat příběh Stila a tak šli raději cestou menšího odporu bez velkých investic, s výrobou v Turecku a tak. Ale že nejsou schopní (nebo spíš ochotní?) postavit slušný subkompakt, to mi hlava nebere.
Škoda nie je lowend, celkovo ani v rámci VW Group. To, že to interne majú hierarchizované tak, že VW je vyššie ako Škoda, zo Škody lowend nerobí. V kontexte modelovej ponuky (zastúpenie v triedach A, B, C, D, v C dokonca dvomi modelmi, plus dve SUV, onedlho tri), ponuky motorizácií, prevodoviek, pohonov, výbav, konfigurovateľnosti je na tom v rámci mainstreamu veľmi dobre, patrí k tej lepšej polovici. Jediný lowcost model je Rapid, ale to je cielené, vyvážené nadpriemerne veľkou a relatívne drahšou Octaviou. Kdežto u Fiatu je ten lowcost (v triede C a ak príde Argo, tak aj v B) nedobrovoľne vynútený neschopnosťou predať plnohodnotný mainstream.
Btw. pre Teba a všetkých, ktorí tvrdia, že Tipo je plnohodnotný mainstream a nie lowcost, takto ho vnímajú štatistiky: However, because of continued struggles of Fiat in the European compact car segment the Tipo is positioned as an “entry-level” compact car, meaning budget pricing and technology as Fiat is trying to copy the success of Dacia in Europe.
A to teda mluvíme o žákovi z jiné třídy.. kdo ví, jestli ne jiné školy.
Mně je jedno, co všechno nabízí konkrétní značka. A u "koncernu" dvakrát.
Pro mě je důležitý, jak je postavený to který auto.
U Tipa sedan jsem připouštěl na našince přílišnou orientaci na "hodnotu za peníze", tam ten "lowend" ještě smysl dával. Podobně, jako je C-Elysse lowend u Citroena.
A proto mi přicházejí vysoce pošetilé řeči o low endu už i Tipa v 5dvířku a kombíku... je to normálně postavený a vybavený auto. Jedna recyklovaná lišta na dveřích fakt lowend nedělá a celkově ten vnitřek je dospělejší, než u mnoha jiných značek, které se cítí být etalonem. :-)
To, že verze výkonnější než 120 koní se prodávají jako Alfa Romeo už mi vůbec nepřekáží.
Já o Tipu psal už kdysi, že kombík s T-Jetem půjde dost těžko označit za lowend. Vidím Tipo s Rapidem v nižších hladinách mainstreamu, rozhodně výš než 301 a C-Elysée.
Na lišty kašlu, jde o techniku... víceprvek, 4x4 a případně allroad verze, adaptivní podvozek, automaty, silné motory, pokročilá výbava, třeba hybrid - ne že by každý musel nutně dělat všechno, ale prostě nějaký mix těch věcí navíc ten model posouvá nahoru... a naopak.
Co se prodává jako Ferrari nebo Alfa Romeo je z mého pohledu pro Fiat relevantní jen v omezené míře, jsou to jiné značky.
Neviem páni, mne sa páči - ako nástupca Palia pre Brazíliu. Obzvášť keď vidím niektoré detaily v tomto videu [odkaz] , ktoré sú naozaj dobre prepracované..
Nechápem, prečo ho Auto.cz uvádza ako nástupcu Punta, keď to tak v Európe nie je. Potom sa len jednou vetou zahrabanou v článku zmieni, že do Európy nejde. Myslím si, že Punto je taký pojem, ktorý by si Fiat nedovolil vypustiť bez rovnakého dôrazu na celok ako na vývoj novej Giulie. A toto by ako Punto do Európy určite nepustil.
Dokonce i Fiat uváděl, že nástupce Punta vyvíjí pod kódem X6H.
Fiat Argo nese kód X6H.
Takže mám za to, že vidíme nástupce Punta.
Že se mi Punto líbí víc je nesporný fakt. Že výkřiky místních typu "přešlapy Fiatu"... "konec legendy" patří k místnímu folkloru je taky jen fakt. :-)
Čekám, že to bude jako Tipo sedan versus HB/SW. V podstatě vidíme nástupce Punta, a nejspíš i s motorizacema, s vyjímkou té 1.8, kterou si šílená Evropa nezaslouží, bohužel.
Bude se ale v detailech lišit. S ohledem na to, jak je Evropa posedlá "losím testem", tak lze očekávat větší rozchody a tužší podvozky, včetně stabilizátorů... v zemi jako je Brazílie je podstatnější nezávislost na hladkých silnicích = větší zdvihy měkčí pérování...
Snad méně chromu a jemnější detaily... ale v principu toto je nové Punto. A asi se bude prodávat dobře. A to je to, co je důležité.
To, že pár lidí oblibujících původní Punto bude rozladěná z divokého tvarování ve stylu Francouzů a Korejců je málo důležité, a tento fakt vynikne při pohledu na prodeje původního Punta: krásné, spolehlivé, užitečné... ale málo prodávané.