Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Fiat Chrysler odhalí ambiciózní budoucí plány. Co v minulosti slíbil a nedodržel?

Hybridní Maserati, nové Alfy Romeo nebo luxusní SUV od Jeepu, to jsou modely, které Fiat Chrysler v minulosti slíbil a zatím nepřišly.
Zpět na článek
29. 5. 2018 12:02
29. 5. 2018 14:52
Avatar - Bubáq
29. 5. 2018 12:02
Slabé prodeje
Nejen nenaplněné plány. Také prodeje již uvedených nových modelů nenaplňují očekávání. Nemohu jinak než označit strategie koncernu FCA za hodně zmatené:
- Giulia je prý povedené auto, ale neprodává se tak, aby naplnila kapacitu výroby;
- Stelvio to samé; navíc je umístěna v segmentu, který výrazně roste už několik let.
- Quattroporte a Ghibli jsou nádherné vozy, ale jejich prodeje jsou více než slabé; nemyslím, že by to bylo jen proto, že to nejsou SUV. Luxusní sedany se pořád dobře prodávají, i v USA a v Číně. Co je příčinou?
- Chrysler 200 byl předčasně ukončen bez náhrady. Prý se na výrobě prodělávalo. Ale ta náhrada stále chybí (malé SUV podle amerických měřítek).
- 300 je ve výrobě už nějakých 12 let, a téměř beze změny. A žádná změna se asi nechystá.
- Viděl někdo prototyp nástupce Grand Cherokeeho? Vypadá to, že vedení Jeepu věří, že se ještě nějakou dobu bude dobře prodávat. Je to realistické čekávání?
Co to má znamenat? Pokud se fakta shrnou, nevypadá to, že by FCA měl jakoukoliv strategii a koncepci. A to je sedm let po sloučení značek vážně smutná vizitka koncernového vedení. A oznamování novinek se už stalo terčem vtipů, protože ho nikdo soudný nemůže brát vážně.
Kdesi kdysi jsem četl, že pan Marchionne zachránil Fiat i Chrysler tím, že je dostal do zisku. Připomíná mi to pohádku o kubánské revoluci: ta také stále žije, jenže její budoucnost je už více než 50 let vel mi nejistá. A taky kvůli vnitřním, nikoliv vnějším problémům....
Rozbalit vlákno
4
Avatar - 3_diamanty
29. 5. 2018 12:59
Re: Slabé prodeje
ale snad ten velky luxusny jeep pride ... ta studia wagooneru alebo co to je vyzera fakt dobre... tadial by mohla ist cesta... len asi pred tyzdnom som konecne videl novy jeep compass a skutocne som si hned povedal .... ano.. to je ono.. taketo jeepy chcem vidiet... pacil sa mi nazivo snad este viac ako na tych kdejakych krasnych promo fotkach... za mna konecne aspon jeep ide spravnym smerom ked uz alfa a fiat ci maserati bludia v bludnom kruhu... aj novy wrangler podal mna bude uzasny... kedze opat si zachoval svoje klasicke tvary... tu niet pochyb ze to bude tiez ok.... a v amerike jeepu urcite hodne pomoze aj facelift cherokee-ho .. ktory je podla mna tiez spravny tah aj ked ja som nmemal vyhrady ani pre verziu pred faceliftom ... len to chcelo spravnu farbu a kola... pripadne rovno uz tu terennu trailhawk verziu :-) ... jeep podla mna fakt uz sa dviha.... ale co bude s alfou alebo aj maserati to ozaj asi z nas malokto si dovili predpovedat... rovnako mam citak ze aj ten fiat akoby poslednu dobu uz krival na jednu nohu.... opakovat sa o nekonecnej nahrade punta alebo bravy ci cromy uz ani nebudem ... ale aspon jeepu tu fandim... ten nakoniec este bude najsilnejsi a najdolezitejsi hrac FCA :-)
29. 5. 2018 13:05
Re: Slabé prodeje
Slabé predaje modelu Giulia sú nespochybniteľné, treba sa na ne ale pozrieť z viacerých pohľadov. Ak považujeme Giuliu za zástupcu „bežnej“ strednej triedy, kde bojuje Insignia, Passat, Mazda 6, Superb, Talisman atď., predaje sú strašné. Ak ju ale začneme považovať za zástupcu „prémiovej“ strednej triedy, teda MB C, Audi A4, Jaguar XE atď., nepredáva sa až tak strašne, dokonca lepšie ako spomenutý Jaguar XE. Bohužiaľ pre Alfu, slabé predaje spôsobila arogancia manažmentu, ktorý zrušil model SW (kombi), ktoré už bolo viac menej pripravené do výroby. Samotnou kapitolou je cena, ktorá je v bežných špecifikáciách neadekvátne vysoká. Naopak, Stelviu sa napriek rovnako vysokej cene vcelku darí, priemer 3000 ks. mesačne (EU+USA) sú na túto triedu relatívne slušné. Treba brať do úvahy aj fakt, že pre veľké množstvo nových a mladých zákazníkov je značka Alfa krokom do neznáma. Ak Alfa neurobí nejaké fatálne chyby, predaje by mali skôr rásť. Alfa podľa mňa potrebuje model v nižšej strednej triede, ktorý bude niečím výnimočný a prinesie množstvo nových zákazníkov. Dizajn a jazdné vlastnosti vedia na jednotku, technológie majú k dispozícii a tlachanie o nespoľahlivosti je už naozaj dávno a zdôrazňujem DÁVNO v minulosti.
Avatar - del42sa
29. 5. 2018 14:25
Re: Slabé prodeje
velmi trefná analýza :yes:

Celý ten zisk koncernu stojí z velké míry pouze na šikovné hře s čísly, která staví na co největším využívání stávající techniky, utlumení výroby určitých modelů a v podstatě eliminace některých značek koncernu. První byla likvidace Lancie,další o kom uvažují je Fiat samotný. Pokus o vzkříšení Alfy je sice chvály hodný, ale je vidět že jim hodně dochází dech. Oproti slibům, které se už několikrát za 8 let změnily se do reality promítlo dost málo. Je to jako udržování pacienta na přístrojích dokud to pujde a výhled do budoucna špatný......
Avatar - Barrichello
30. 5. 2018 09:21
Re: Slabé prodeje
Do zisku dostali Fiat tím, že dostlai skoro zadarmo Chrysler a Chrysler Group tím, že skončila krize a začli se dobře prodávat suv a pikapy...
29. 5. 2018 13:57
Místo krásného kupé
straší na silnicích obluda Levante. :-!
Rozbalit vlákno
1
29. 5. 2018 15:28
Re: Místo krásného kupé
A kolik lidí si to krásné kupé koupilo? To je problém.
Avatar - Avanti
29. 5. 2018 14:52
vyzera to tak
ze makaron chce Fiat pochovat taktiez, kym je este ako tak pri zivote. Talianom fandim, ale.. preboha co robia?
- pomaly ale isto by tu malo byt modernizovane Tipo, ale zatial ani naznak o tom, ze by bolo na ceste, snad ho nebudu 6-8 rokov predavat bez viditelnych inovacii ako Stilo, Bravo, Delta, Giulietta a mnohe ine obetne baranky
- Panda mala byt davno presunuta na vyrobu do Polska, je nemyslitelne, aby cena malej pandy bola na urovni hatchbackov segmentu B kvoli drahej vyrobe v IT, namiesto toho vymyslaju verzie CityCross, ktore v Europe nikto okrem Talianov nezaplati.. jej facelift, modernizacia, nova generacia?
- myslim, ze nechat si modely ako [odkaz] alebo [odkaz] , ktory je lahko mozne previest na budget velke SUV namiesto predrazenych styloviek ako 500X - to vsetko iba pre uzke trhy, je skoda..
- [odkaz] ocakavam na jesen v Europe..
Rozbalit vlákno
0
Avatar - donPedro
29. 5. 2018 15:58
Rozmohl se nám tady takový nešvar:
Snění. Sní kdesi v kotlině české jeden, jehož jméno se neříká, sní i Pan účetní co automobilový koncern řídí. Tož si jdu dát též 20, brou ... ;-)
Rozbalit vlákno
0
29. 5. 2018 18:49
Velmi smutné čtení
Abych řekl pravdu, tak prodeje Chrysleru ani Jeepu mě coby Evropana zase tolik nezajímají. Ale to, co se v posledních letech děje s Alfou a nyní i s Fiatem, je fakt tragédie. Je pro mě například zcela nepochopitelné a neomluvitelné, že Giulia dodnes nemá dvoulitrový benzín s manuálem, čímž spoustu dřívějších Alfistů (majitelů modelů 156 a 159) doslova cpou do chřtánu konkurenci (zejména 3er). A dělají to tak i tím, že dodnes nepřišli s Giulií Sportwagon, která by evropské prodeje minimálně ztrojnásobila! Přitom náklady na tyto dvě doplnění řady Giulia by určitě nebyly nijak likvidační!!! Doslova šokující jsou pak slova Účetního, že chce v Evropě "utlumit" prodeje osobních Fiatů. Jak něco tak barbarského může vůbec vyslovit?! To zde jako bude v budoucnu prodávat jen Dobla a Ducata?!! Pane bože, značka založená v roce 1899, tvůrce takových megabomb, jako byly 124, 128, 127, Uno, Punto, Tipo atd.!!! To by člověk fakt brečel!!! Žádná jiná značka dodnes nemá tolik titulů Car of the Year jako Fiat, ale pan Účetní by ji chtěl v Evropě zlikvidovat?!! Nebo pak řekne, že je zklamán novým Tipem, že se sice slušně prodává, ale že dost nevydělává.. Vždyť se sakra dělá v Turecku! To si jako při plánování tohoto projektu nespočítal, jaké budou vývojové a výrobní náklady? Fakt nechápu! Když tohle slyším, opravdu se mě zmocňuje naprostý zmar a beznaděj. To by bylo opravdu lepší, kdyby bývali AR prodali před lety VW (viz úspěch Lamborghini pod křídly Audi) a Fiat prodali Indům nebo Číňanům (viz. obrovský rozvoj Jaguaru/LR a Volva).... :-O :-O :-O
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Barrichello
30. 5. 2018 09:20
Slibotechna, a.s.
Samé velkolepé plány, ale skutek vždy utekl, protože nejsou peníze na vývoj, na nové modely rozšíření portfolia, navíc neschopnost vyrobit a umět prodat cokoliv většího než střední třídu (mimo suv).

Lancia živoří s jedním modelem pro itálii, Chrysler s dvěma, Dodge taky zkomírá, klesat už začínaj i pkapy a celé to drží Fiat pro latinksou ameriku, dodávky, Jeepy a Ferrari. Dost smutný
Rozbalit vlákno
0