Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat Chrysler odhalí ambiciózní budoucí plány. Co v minulosti slíbil a nedodržel?

David Bureš David Bureš 29. 5. 2018
85
11
Zobrazit náhledy (85)
Jeep Grand Commander Jeep Grand Commander Jeep Grand Commander Jeep Grand Commander Jeep Grand Commander Jeep Grand Commander Jeep Grand Commander Jeep Grand Commander Jeep Grand Commander Jeep Grand Commander Jeep Grand Commander Jeep Grand Commander Maserati Alfieri Maserati Alfieri Maserati Alfieri Maserati Alfieri Maserati Alfieri Maserati Alfieri Maserati Alfieri Maserati Alfieri Maserati Alfieri Maserati Alfieri Maserati Alfieri Maserati Alfieri Maserati Alfieri Maserati Alfieri Maserati Alfieri Maserati Alfieri Maserati Alfieri Maserati Alfieri Maserati Alfieri Maserati Alfieri Maserati Alfieri Maserati Alfieri Maserati Alfieri Maserati Alfieri Maserati Alfieri Maserati Alfieri Maserati Alfieri Maserati Alfieri Maserati Alfieri Maserati Alfieri Maserati Alfieri Maserati Alfieri Maserati Alfieri Maserati Alfieri Maserati Alfieri Maserati Alfieri Maserati Alfieri Maserati Alfieri Maserati Alfieri Maserati Alfieri Maserati Alfieri Maserati Alfieri Maserati Alfieri Maserati Alfieri Maserati Alfieri Maserati Alfieri Maserati Alfieri Maserati Alfieri Maserati Alfieri Maserati Alfieri Maserati Alfieri Maserati Alfieri Maserati Alfieri Maserati Alfieri Maserati Alfieri Maserati Alfieri Maserati Alfieri Maserati Alfieri Maserati Alfieri Maserati Alfieri Maserati Alfieri Maserati Alfieri Maserati Alfieri Maserati Alfieri Maserati Alfieri Maserati Alfieri Maserati Alfieri Maserati Alfieri
Hybridní Maserati, nové Alfy Romeo nebo luxusní SUV od Jeepu, to jsou modely, které Fiat Chrysler v minulosti slíbil a zatím nepřišly.

Fiat Chrysler Automobiles pod vedením svého šéfa Sergia Marchionneho pravidelně zveřejňuje své plány na následující roky, které v mnoha případech bývají velice ambiciózní. K odhalení následující „pětiletky“ dojde i letos, již prvního června, přičemž první informace naznačují sliby hned o několika novinkách. V minulosti ale koncern takové plány ne vždy dodržel.

Italsko-americká automobilka v minulých letech oficiálně slíbila hned několik zajímavých automobilů svých různých značek, k jejichž realizaci nakonec z různých důvodů nedošlo, případně byly odloženy na neurčito. Jaké to byly?

Začněme třeba Jeepem, který se podle zákulisních zpráv má stát nejdůležitější značkou koncernu, na níž se bude v následujících letech klást velký důraz přinášející několik nových modelů. Jenže jak se ukázalo třeba v případě modelu Grand Wagoneer, čekání na takový vůz může nějakou dobu trvat.

Poprvé se o velkém luxusním SUV Grand Wagoneer mluvilo už v roce 2011 s tím, že dílo americké značky cílící na vozy typu Audi Q7 a Range Rover přijde v roce 2013. Když ale onen rok nastal, najednou se psalo o příchodu Grand Wagoneeru v roce 2015. Dodnes tu však není, místo toho zatím přišel jen vůz nazvaný Grand Commander, rodinný model výhradně určený pro čínský trh.

Podobně své novinky odsouvá také Maserati. V roce 2015 nám tehdejší generální ředitel značky Harald Wester slíbil, že trojzubec chystá pro rok 2017 svůj první plug-in hybridní model. Taková verze měla debutovat v Levante a postupně být nabídnuta i v dalších modelech, dodnes ale tuto avizovanou novinku v nabídce Maserati nenajdeme. Prý se ale plug-in hybridu v následujících dvou letech přece jen dočkáme, když má využít techniku z hybridního Chrysleru Pacifica, tak se nechme překvapit...

To ale není jediné slíbené Maserati, které nakonec nepřišlo. Stále jsme se nedočkali krásného kupé Alfieri vycházejícího ze stejnojmenného konceptu představeného v roce 2014 na oslavu sta let od založení značky. Maserati prakticky okamžitě přiznalo, že vůz zamíří do výroby, když vedle kupé bude nabídnuto i jako roadster, postupně ale avizovanou novinku odsouvalo. Původně měla přijít v roce 2016, pak pravděpodobně v roce 2017, když se automobilka rozhodla nejprve zaměřit na obchodně důležitější model, SUV Levante, avšak ani v roce 2018 Alfieri ve výrobě stále není. Místo toho se nadále vyrábí letité GranTurismo a odvozené GranCabrio.

Králem velkolepých prohlášení je ale nepochybně Alfa Romeo, v jejíž souvislosti se hovořilo o tolika novinkách, že snad už nejdou ani spočítat. Když jsme se konečně dočkali mnohokrát odsouvaného sedanu Giulia a SUV Stelvio, měly následovat další novinky, velké SUV nebo třeba sedan vyšší střední třídy. Jak ale dobře víme, zatím jsme se takových vozů nedočkali. A nakonec to nedopadlo ani s novou Alfou Romeo Spider, roadster s technikou Mazdy MX-5 nakonec raději dostal znaky Fiatu. Prý by se výroba v Japonsku, u Mazdy nehodila k image Alfy. Jsme tak hodně zvědaví, jak to bude s tím avizovaným kupé na bázi Giulie, o kterém se hovoří v posledních měsících.

Smutná situace pak nastala u Chrysleru, který dnes na domácím americkém trhu nabízí pouhopouhé dva modely – letitý sedan 300 a MPV Pacifica! Koncern tuto kdysi klíčovou značku postupně utlumil, kvůli malému zájmu ukončil výrobu sedanu 200 a nedočkali jsme se ani kdysi uvažovaného základního modelu 100 (pro rok 2016) nebo dvou nových crossoverů (pro rok 2017 a 2018). Tak snad nedopadne jako Lancia, které ostatně převzetí modelů od Chrysleru nepomohlo a postupně se stáhla jen na domácí italský trh, na němž prodává pouze malý hatchback Ypsilon.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Barrichello
Slabé prodeje
Barrichello
| 30. 5. 2018
Do zisku dostali Fiat tím, že dostlai skoro zadarmo Chrysler a Chrysler Group tím, že skončila krize a začli se dobře prodávat suv a pikapy...
Avatar - Barrichello
Slibotechna, a.s.
Barrichello
| 30. 5. 2018
Samé velkolepé plány, ale skutek vždy utekl, protože nejsou peníze na vývoj, na nové modely rozšíření portfolia, navíc neschopnost vyrobit a umět prodat cokoliv většího než střední třídu (mimo suv).

Lancia živoří s jedním modelem pro itálii, Chrysler s dvěma, Dodge taky zkomírá, klesat už začínaj i pkapy a celé to drží Fiat pro latinksou ameriku, dodávky, Jeepy a Ferrari. Dost smutný
Velmi smutné čtení
Arese
| 29. 5. 2018
Abych řekl pravdu, tak prodeje Chrysleru ani Jeepu mě coby Evropana zase tolik nezajímají. Ale to, co se v posledních letech děje s Alfou a nyní i s Fiatem, je fakt tragédie. Je pro mě například zcela nepochopitelné a neomluvitelné, že Giulia dodnes nemá dvoulitrový benzín s manuálem, čímž spoustu dřívějších Alfistů (majitelů modelů 156 a 159) doslova cpou do chřtánu konkurenci (zejména 3er). A dělají to tak i tím, že dodnes nepřišli s Giulií Sportwagon, která by evropské prodeje minimálně ztrojnásobila! Přitom náklady na tyto dvě doplnění řady Giulia by určitě nebyly nijak likvidační!!! Doslova šokující jsou pak slova Účetního, že chce v Evropě "utlumit" prodeje osobních Fiatů. Jak něco tak barbarského může vůbec vyslovit?! To zde jako bude v budoucnu prodávat jen Dobla a Ducata?!! Pane bože, značka založená v roce 1899, tvůrce takových megabomb, jako byly 124, 128, 127, Uno, Punto, Tipo atd.!!! To by člověk fakt brečel!!! Žádná jiná značka dodnes nemá tolik titulů Car of the Year jako Fiat, ale pan Účetní by ji chtěl v Evropě zlikvidovat?!! Nebo pak řekne, že je zklamán novým Tipem, že se sice slušně prodává, ale že dost nevydělává.. Vždyť se sakra dělá v Turecku! To si jako při plánování tohoto projektu nespočítal, jaké budou vývojové a výrobní náklady? Fakt nechápu! Když tohle slyším, opravdu se mě zmocňuje naprostý zmar a beznaděj. To by bylo opravdu lepší, kdyby bývali AR prodali před lety VW (viz úspěch Lamborghini pod křídly Audi) a Fiat prodali Indům nebo Číňanům (viz. obrovský rozvoj Jaguaru/LR a Volva).... :-O :-O :-O
Avatar - donPedro
Rozmohl se nám tady takový nešvar:
donPedro
| 29. 5. 2018
Snění. Sní kdesi v kotlině české jeden, jehož jméno se neříká, sní i Pan účetní co automobilový koncern řídí. Tož si jdu dát též 20, brou ... ;-)
Místo krásného kupé
webpaja
| 29. 5. 2018
A kolik lidí si to krásné kupé koupilo? To je problém.