Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat Chrysler odhalí ambiciózní budoucí plány. Co v minulosti slíbil a nedodržel?

Alfa Romeo Giulia Coupe
Jeep Grand Commander
Jeep Grand Commander
Jeep Grand Commander
85 Fotogalerie
Diskuze (11)
Hybridní Maserati, nové Alfy Romeo nebo luxusní SUV od Jeepu, to jsou modely, které Fiat Chrysler v minulosti slíbil a zatím nepřišly.

Fiat Chrysler Automobiles pod vedením svého šéfa Sergia Marchionneho pravidelně zveřejňuje své plány na následující roky, které v mnoha případech bývají velice ambiciózní. K odhalení následující „pětiletky“ dojde i letos, již prvního června, přičemž první informace naznačují sliby hned o několika novinkách. V minulosti ale koncern takové plány ne vždy dodržel.

Italsko-americká automobilka v minulých letech oficiálně slíbila hned několik zajímavých automobilů svých různých značek, k jejichž realizaci nakonec z různých důvodů nedošlo, případně byly odloženy na neurčito. Jaké to byly?

Začněme třeba Jeepem, který se podle zákulisních zpráv má stát nejdůležitější značkou koncernu, na níž se bude v následujících letech klást velký důraz přinášející několik nových modelů. Jenže jak se ukázalo třeba v případě modelu Grand Wagoneer, čekání na takový vůz může nějakou dobu trvat.

Poprvé se o velkém luxusním SUV Grand Wagoneer mluvilo už v roce 2011 s tím, že dílo americké značky cílící na vozy typu Audi Q7 a Range Rover přijde v roce 2013. Když ale onen rok nastal, najednou se psalo o příchodu Grand Wagoneeru v roce 2015. Dodnes tu však není, místo toho zatím přišel jen vůz nazvaný Grand Commander, rodinný model výhradně určený pro čínský trh.

Podobně své novinky odsouvá také Maserati. V roce 2015 nám tehdejší generální ředitel značky Harald Wester slíbil, že trojzubec chystá pro rok 2017 svůj první plug-in hybridní model. Taková verze měla debutovat v Levante a postupně být nabídnuta i v dalších modelech, dodnes ale tuto avizovanou novinku v nabídce Maserati nenajdeme. Prý se ale plug-in hybridu v následujících dvou letech přece jen dočkáme, když má využít techniku z hybridního Chrysleru Pacifica, tak se nechme překvapit...

To ale není jediné slíbené Maserati, které nakonec nepřišlo. Stále jsme se nedočkali krásného kupé Alfieri vycházejícího ze stejnojmenného konceptu představeného v roce 2014 na oslavu sta let od založení značky. Maserati prakticky okamžitě přiznalo, že vůz zamíří do výroby, když vedle kupé bude nabídnuto i jako roadster, postupně ale avizovanou novinku odsouvalo. Původně měla přijít v roce 2016, pak pravděpodobně v roce 2017, když se automobilka rozhodla nejprve zaměřit na obchodně důležitější model, SUV Levante, avšak ani v roce 2018 Alfieri ve výrobě stále není. Místo toho se nadále vyrábí letité GranTurismo a odvozené GranCabrio.

Králem velkolepých prohlášení je ale nepochybně Alfa Romeo, v jejíž souvislosti se hovořilo o tolika novinkách, že snad už nejdou ani spočítat. Když jsme se konečně dočkali mnohokrát odsouvaného sedanu Giulia a SUV Stelvio, měly následovat další novinky, velké SUV nebo třeba sedan vyšší střední třídy. Jak ale dobře víme, zatím jsme se takových vozů nedočkali. A nakonec to nedopadlo ani s novou Alfou Romeo Spider, roadster s technikou Mazdy MX-5 nakonec raději dostal znaky Fiatu. Prý by se výroba v Japonsku, u Mazdy nehodila k image Alfy. Jsme tak hodně zvědaví, jak to bude s tím avizovaným kupé na bázi Giulie, o kterém se hovoří v posledních měsících.

Smutná situace pak nastala u Chrysleru, který dnes na domácím americkém trhu nabízí pouhopouhé dva modely – letitý sedan 300 a MPV Pacifica! Koncern tuto kdysi klíčovou značku postupně utlumil, kvůli malému zájmu ukončil výrobu sedanu 200 a nedočkali jsme se ani kdysi uvažovaného základního modelu 100 (pro rok 2016) nebo dvou nových crossoverů (pro rok 2017 a 2018). Tak snad nedopadne jako Lancia, které ostatně převzetí modelů od Chrysleru nepomohlo a postupně se stáhla jen na domácí italský trh, na němž prodává pouze malý hatchback Ypsilon.

Vstoupit do diskuze (11)