Italsko-americká automobilka Fiat Chrysler zaplatí více než 650 milionů dolarů (14,5 miliardy Kč) v rámci urovnání emisního skandálu, který se dostal na veřejnost předloni.
Nikde jsem nenasel jak to nakonec dopadlo s jejich emisnim skandalem v EU (stejny princip jako VW - SW detekujici laboratorni testovani), kde Brusel je chtel pokutovat a domaci vlada je branila.
Pokud vím, tak U FCA se ale nejedná o "podvodný software", který odhalí testování, ale o úmyslný režim kdy po startu běží motor s vyššími emisemi, u čehož automobilky tvrdí, že se jedná o ochranu motoru. To samé se týkalo i Renaultu a PSA. V EU jim to myslím projde, jelikož se fakticky o žádný podvod nejedná.
... to je právě naopak ne? po startu nižší emise a po pár minutách se to přepne do režimu kdy jsou emise vyšší.... no a shodou náhod se emisní testy dělají právě v těch prvních minutách po startu.... ;-) ale to je jedno, podstatné je že tam nebyla žádná aktivní součást motormanagementu, která by test přímo detekovala a podváděla....
čo to kecáš ?
bol si už na emisnej kontrole ?
vždy sa najprv motor zohreje, potom sa testuje,
ty odborník,
mám za sebou tak 100 emisných kontrol a viac, s rôznymi autami
Pokud je mi známo, tak software měli všechny automobilky, které používají řídící jednotky od Bosch. Pouze VW měl software individuelně upravený. V loňském roce bylo opět přistiženo znovu Audi, že opětovně byl nainstalován tento software, ale pouze u některých motorizací. Proběhlo to pouze v německém tisku a u nás tomu nebyla věnována valná pozornost. :-)
V EU to prošlo VW takže to projede i FCA, podle EU norem není podvodný SW rozeznávající měření na dyno a nastavující jiné parametry v reálném provozu podvod, takže maximálně je budou nutit k nějaké úpravě motoru ale nějaký soud nebo pokuty zde nehrozí. Naopak v US je to prostě podvod a podle toho se k tomu přistupuje, vyrovnání se státem, vyrovnání s majiteli etc. V USA je to předlouhá historie, kdy cheating SW nebo defeat device použilo již mnoho výrobců a řadě z nich se na to přišlo, ale i přesto se evidentně i po skandálu VW stále vyplatí podvádět a platit pokuty.
[odkaz]
Proto nase Euro3 Euro4 Euro5, ktere nejvic pouzivame skodi v praxi +- stejne, jako supermoderni Euro6. Takze veskera buzerace proti starym vranam se razem ukazuje jako relativne licha >:D