Journey nevypadá špatně už teď - až na ten interiér - takže pokud mu "pomohou", může být, že se stane velmi dobře prodejným vozem. Otázkou je, jak s ním bude "cvičit" dvoulitrový diesel. A asi nemá smysl brečet nad tím, že nikde ani zmínka o pohonu všech čtyř kol, což u Journeye ve Státech nechybí....
Jen ten název Freemont mi trošku nesedí - něco jako volně smontované, smontujte si, jak chcete. Nebo, že by Dodělej doma?
No vzhledem k tomu že tam předtím byl slabší 2,0 CRD od VW by to se silnějším mohlo jet líp.
Otázkou je co tam bude za almaru - ke starému Journey šla za příplatek i dvojspojková převodovka Getrag.
Tak uvidíme, jak se Fiat pochlapí.
Benzíny stejně nikdo nekupoval, a kdo by je náhodou chtěl, může si nechat dotáhnout originál Journey z usa/can a ještě ušetří :-)
já nevím proč mám úchylku na benzín - zkrátka mi víc sedí.... I když služební je týzl. Píšu to níž. Naštěstí mám dovču, takže z parkingu jsem teď v minus 19 odjížděl v pohodě, na rozdíl od kolegů co marně točili a točili a točili....
Journey je ideální rodinná almara. S dvoulitrem se asi moc hýbat nebude, ale bude to pro rodinu ekonomy run - a o to jde asi v první řadě..... Dvouspojku asi na začátek nedaj - i když by mohli překvapit a špatná volba by to rozhodně nebyla...
máš pravdu, že tam zmínka je - jsem trubka - ale je to o "možné" implementaci - což v USA není "možná", ale máš na výběr. Nedat tam 4x4by byla chyba.....Navíc, co se interiéru týče, tak udělali obrovský skok(pro Dodge, ne pro lidstvo) takže i vnitřek konečně vypadá dobře..............
benzín je zastaralej? Tak pokud si neděláš srandu, tak se vrať zpátky na zem. Zrovna ráno jsem startoval svůj benzín vedle pár dieselů na parkovišti - já odjel - dva z dieselů ne. Odjel jsem v minus 19 se zastaralým benzínem, zatímco moderní diesly marně točily. Radši tedy budu jezdit v "zastaralé" technice....Jo a počkej - proč v hybridech používají benzínové motory a ne diesely?
tak na to sem u turbíny zvyklej. Občas takhle, když je hezký den, a tráva na zahradě vysoká - vyvezu ho doprostřed pažitu, nastartuju - a za hoďku mám posekáno ;-)
no nevim, pentastar s multiairem bude mit odhadem tak 250-270kw. to je trosku moc na rodine MPV. nasazeni 2,4l se 142kw bych chapal, ale pentastar uz by byl na takove auto prilis.
no být to ve čtyřkolce..... Představ si okamžik, kdy tuzer dojíždí na křižovatku ve svém obrovsky křídlatém voze, s orikinálnímipané ksenoni, s rychlým pruhem na kchapotě a vedle něj stojí rodinný autobus, taťkou pro nakakání takových tuzerů označený jako 2.0TDi - no a najednou, když padne oranžová a tuzer se přikrčí za volantem ještě víc, s kšiltovkou posunutou hodně doleva, aby přes kšilt neviděl protisměr, tak taťka dá napít over 300 arabům a nechá tuzera s jeho egem daleko za sebou.... Já vím, pohádka, ale výraz toho tuzera bych chtěl na fotce ;-)
Slusnym na presouvani do Lidlu a zpet nebo slusnym na obcasne si zablbnuti? >:D Downsizing u nabidky motoru u Fabie je uz vazne trochu extrem, aspon co se mych prani tyce...
když počkáš, tak jednou tam bude reaktor o objemu pár kubických centimetrů a bude to mít výkon jako hrom.... Ne vážně - nevím proč si lidé myslí, že když budou mít motor 1.0 tak budou mít spotřebu, že budou tankovat kapátkem..... Ne nadarmo je u těch fábek označení HTP.... i když u nových TSI to může být sranda - je otázka, jak se lidé budou chovat k turbu..... Takže vlastně ve světle těchto věcí - je motor 2.0 na evropské poměry něco jako 5,7 či 6.1 v US....
Neco jsem najezdil i v Corse C 1.0 Ecotecu a pri jizde nadoraz mesto+dalnice >160 km/h jsem se horko tezko dostal pres sest litru.
Pokud se auto nalozilo bylo to horsi, ale porad ok.
Na presun do Lidlu vicemene staci i motorek z fenu.
BTW uz jsem potkal 1.2TSI s odpalenym turbem. Mistni zavodnik ho udolal za 30 tkm.
To je to, co si cenim na svem aute.... absence turba >:D Taky bych si radsi poridil auto bez ekologického kurvítka (DPF), ale realita českého invalidního důchodce je prostě lakovaná dýzlem....
To je tuším protizákonné a při technický bys měl asi dost problém to vysvětlit... a tvrzení, že já už raka mám a tak DPF nepotřebuju, by asi neobstálo >:D
ale keď si to tak spočítaš, koľko "zábavy" ti DPF do budúcna pripraví, podplatenie týpka na emisnej vychádza ešte lacno :-! Ale to až po pár rokoch, s novými kárami sa teraz na emisie nechodí
Tak na technický nemusí absenci DPF vůbec poznat. Vážně, to je fakt - pokud je motor v pořádku, emise mohou být bez filtru i nižší, než s ním. Rozhodně nebudou vyšší.
Ale problém je oklamat elektroniku vozidla - ta si náhlou absenci filtru vysvětlí jako smrtící koktejl a auto nepojede...
Kdyby to bylo tak jednoduchý, většina aut (včetně mého) už by toto kurvítko dávno neměla!
Existuje už pár firem, které dokážou DPF vykuchat i s patřičnou úpravou softwaru, ale
a) je to zatím drahý
b) osobně ještě počkám, až se to borci pořádně naučí >:-[]
No já to nemám z vlastní hlavy, ale četl jsem na toto téma článek od Martina Vaculíka, což je IMHO vynikající odborník na problematiku motorů. A psalo se tam, že po take-outu DPF mohou být paradoxně emise i nižší!
Já -ťuk ťuk ťuk - zatím s filtrem nemám nejmenší problém, ale pokud by mi hrozila výměna, jde okamžitě ven! Nejsem blázen platit za takovou zhovadilost 65k (informace ze servisu Suzuki) :-!
... Journey se mi narozdíl od Grand Voyageru docela líbí, takže věřim, že to bude pěkný auto i jako Fiat ;-) Ale s tim jednim motorem je to snad vtip, ne? To nemůže myslet Fiat vážně. 2.0 M-Jet je sice špička ve svý kategorii, ale pořád se najde dost lidí, kteří by chtěli alternativu a hlavně třeba i nějakej ten benzín. Mě by se tam líbila třeba 1.8T :yes:
taky si myslím že jí časem nabídnou i když teď jí sám fiat zatím nikde nenabízí,jinak prodeje moc růžově nevydím to že se prodalo málo ulysse jen dokazuje že lidi pro takový auto k fiatu vůbec nejdou bez ohledu na to jestli je na každým rohu či ne jako dodge
Menší vozy značek Dodge a Jeep používají v normě Euro 5 techniku Mercedes Benz, motory o objemu 2143 cm3 OM651D22 ve verzi 120 kW. Nepřipadá mi pravděpodobné, že by Fiat tak narychlo nahrazoval motory Mercedes, které právě nahrazují motory VW, to by znamenalo značné náklady (a porušení smluv), což si myslím Fiat ani Jeep/Dodge nemůže dovolit.
Pozn.: motory Mercedes jsou pozůstatkem spolupráce mezi Daimlerem a Chryslerem. V tuto chvíli jsou již montovány do Dodge Caliber, Jeep Compass a Jeep Patriot.
To by znelo rozumne, kdyby Fiat zaroven neukoncil distribuci toboto vozu pod znackou Dodge v Evrope. Pokud by oba vozy koexistovaly, bylo by to ok. Stejne to ale bude znamenat pro Fiat zvysene naklady. A v minulosti se Fiat v tomto ohledu choval nanejvyse pragmaticky...
Možná by bylo lepší než špatné obrázky raději žádné. Pod článkem, který pojednává o Fiatu odvozeném z Dodge, jsou obrázky právě a jen toho Dodge. Těžko posoudit moderněji pojatý interiér, když si můžeme prohlédnout jen ten původní.
Prečo podaktorí stále strkajú nos do segmentov, kde nemajú čo robiť? Navzdory úbohému image Fiata čo sa týka väčších áut. A ešte spôsobom, ktorý, ako je známe, zrovna dobre nefunguje,,, stačí si spomenúť na Sintru. Americký vývoj na európske cesty nepatrí. Iba ak ako výnimka pre fanúšikov a fajnšmekrov. Nepoučila ich ani Croma?
Sintra bola hlavne nekvalitná, nedbalo vypracovaná, vyrobená podľa amerických noriem a zvyklostí v mene hesla, že čo je dobré pre Ameriku, musí stačiť aj Európe. Bol to krutý omyl, keď sa pridal ešte mizerný výsledok crash testu, bola definitívne pochovaná - vidno to na predajoch, veď to ponúkali púhe 2 roky (!).
Ďalší príklad, aj keď z inej triedy, je Cadillac BLS. Kríženec americkej a európskej kultúry, aj keď v tomto prípade pod značkou spoza oceánu. Úspešnosť? Mizerná.
Fiat vstupuje do segmentu, v ktorom nikdy poriadne nezaujal, nie že by prerazil, a na ktorý nemá. Pochybujem, že mu americký voz s iným kabátom vylepší povesť. Vidím to skôr opačne.
v clanku se pise: "Verze Fiat dostane nový, podstatně moderněji pojatý, interiér inovovaného Journey a bude těžit i z úprav podvozku a řízení u výchozího modelu." tzn. fiat bude vychazet z journey po faceliftu, ten se v evrope neprodaval a prodavat se bude az jako fiat freemont. tudiz bude mit stejny interier jako na foto, akorat logo dodge nahradi logo fiat a motor bude diesel a ne benzin. rek bych ze to neni slozite.
o jaky napad prejmenovat to na fiat a dat do toho setrilka smradlacka no jestli dodge se na kontinente rozhodlo jit do boje timto stylem hodne uspechu :no: