Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Fiat: Dvouválec se 77 kW pro 500 a turbodiesel s 88 kW pro 500L

Nově nabízené motory je možné pro stylové miniauto a MPV objednávat od tohoto týdne, zatím jen v Itálii. Další trhy budou následovat.
Zpět na článek
31. 10. 2013 08:07
31. 10. 2013 08:27
31. 10. 2013 08:56
31. 10. 2013 09:24
31. 10. 2013 16:04
31. 10. 2013 08:15
31. 10. 2013 08:51
31. 10. 2013 09:04
31. 10. 2013 09:31
31. 10. 2013 09:44
31. 10. 2013 09:51
31. 10. 2013 10:02
1. 11. 2013 14:05
31. 10. 2013 10:02
31. 10. 2013 11:44
31. 10. 2013 09:10
31. 10. 2013 09:47
31. 10. 2013 10:02
31. 10. 2013 09:38
31. 10. 2013 09:51
31. 10. 2013 21:19
31. 10. 2013 10:10
1. 11. 2013 14:08
31. 10. 2013 11:41
31. 10. 2013 09:54
31. 10. 2013 11:19
31. 10. 2013 14:43
31. 10. 2013 16:38
31. 10. 2013 08:07
Mňo...
.... a ještě od ledna doplní nějakou 1.4T, nabídka bude kompletní a pak si to všichni ti kritici konečně budou moci koupit..... :yes:
Rozbalit vlákno
4
Avatar - 3_diamanty
31. 10. 2013 08:27
Re: Mňo...
otazkou ostava preco s niektorymi motormi a ich nasadenim vo fiate tolko vahaju.... 500L je v predaji uz snad vyse roka ... a stale je ta ich ponuka motorov biedna , pritom sami vedia ze to auto je sikovne a ma sancu byt velmi uspesne a limituju sami svoj uspech nedostatocnou motorovou ponukou, len si zober kde by mohli byt predaje 500L keby prisli s tym silnejsim dieslom uz hned.. ved aj ten 77KW multijet ktory ma teraz uz v ponuke prisiel do ponuky az pol roka po zahajeni predaja.... nestihaju vyrabat tie motory alebo v com je problem ze clovek sa ich nedocka hned? Nerozumiem.... ved 500L mohlo byt predajom uplne inde keby par motorov nasadili uz zo zoaciatku a rovnako aj nejaky silnejsi turbo beznin .... sami sa vo fiate okradaju o zakaznikov.... nasadzovat neiktore motory ( ktore tu mali byt hned ) v polke zivotneho cyklu aut je take typicke pre talianov... a potom placu ze sa im nedari ... ozaj vie niekto co bude s novym bravom a puntom? dockame sa ich este v tomto storoci? lebo akosi v taliansku zdochol pes... kde nic tu nic... nastupca delty, nejaka nova alfa ? vsade ciho....
31. 10. 2013 08:56
Re: Mňo...
co já vím tak třeba v případě T-jetu 120k se čekalo na jeho přeladění na emisní normy, které budou platit od 1.1.2014.... jestli to Fiat mohl udělat rychleji, to je otázka....
Avatar - WinDiesel
31. 10. 2013 09:24
Re: Mňo...
Nikde tu nepíší, zda tyto uváděné motorizace splňují Euro 6. Naopak, do konce roku se mohou homologovat Euro 5 a to bude asi ten důvod, aby se získal ještě 1 plný rok, kdy povinně se Euro 6 na všech vozidlech montuje až od 1.10.2014.
Takhle to vyjde levněji.
31. 10. 2013 16:04
Re: Mňo...
TwinAir uz splna Euro6 od zaciatku. Naftak tusim nie, ani jeden.
Avatar - Vaeden
31. 10. 2013 08:15
Jejich boj..
Tak oni stejnak tenhle motor vyráběj aby uspokojili poptávku, když v tom někdo chce jezdit at si jezdí... Když jsou lidi ochotny jim za to dát peníze jejich problém... Ale dvouválec je už zoufalej motor z 60 let minulého století..
Rozbalit vlákno
27
Avatar - Iv8
31. 10. 2013 08:51
Re: Jejich boj..
Nevím, jestli je to "zoufalej" motor, pravda je, že znám jen ten z Trabantu a to byl dvoutakt. Je zajímavé sledovat, kam až ten downsizing dojde. Zajímala by mne životnost (záruka) tohoto motoru a jeho reálná spotřeba při plném obsazení a občasné potřebě něco předjet (pokud to vůbec půjde). Mám rád výkonovou rezervu a párkrát se mi vyplatila. Tyhle vyhoněné "vysavače" mne neberou.
31. 10. 2013 09:04
Re: Jejich boj..
Osobní zkušenosti s F500 0.9TA.
Po roce a tři čtvrtě najeto 37 tisíc, spotřeba osciluje mezi 5-8 l/100 km podle stylu jízdy. Kochačka po okreskách je za 5, dynamická jízda po městě nebo po dálnici (140-170 km/h) k těm osmi, splývání s provozem lehce pod sedm.
S předjížděním není problém, jede to krásně (1.2 TSI samozřejmě maže líp, ale TA má parádní reakce a fakt hezky jde do otáček - k F500 je IMHO ideální). Fabia 1.4 16V (75 k) tomu nestačí.

Spolehlivost zatím bez výhrad, jediné, co se muselo řešit, bylo stávkující rádio a špatná vzpěra kufru.
Avatar - Vaeden
31. 10. 2013 09:31
Re: Jejich boj..
Tak to potom ani tou spotřebou ten motor neoslnuje..
31. 10. 2013 09:44
Re: Jejich boj..
Já s tím jezdím jako prase (Mini to není, ale i F500 v dobrém stavu je skvělá motokára), ten motor k tomu svádí. Slečna jezdí v průměru o půl litru laciněji - ale dokud to nebere deset, není to třeba řešit.
Avatar - Vaeden
31. 10. 2013 09:51
Re: Jejich boj..
10 nebere ani moje 20 let strá 320i a ze šestiválce mam daleko větší radost...
31. 10. 2013 10:02
Re: Jejich boj..
A myslíš, že třiadvacetiletá holka by ocenila šestiválec?
Jí vyhovuje, že to pěkně jede, vypadá hezky, snadno se s tím parkuje, je to slyšet, je z toho skvěle vidět a že se sedí vysoko. Nic víc nepotřebuje.
Po městě s tím jezdí za 6,5 - good luck s dvoulitrovou R6 (I've been there...).
1. 11. 2013 14:05
Re: Jejich boj..
Když sem tě dneska zase viděl parkovat u Kauflandu, sem se zase lekl, že tam je má žena... Jsi jediný, kdo mne dokáže zmást... Máš ale větší kola a chromový dekle na zrcátkách, takže už to konečně na první poheld poznám...
>:D
Avatar - Iv8
31. 10. 2013 10:02
Re: Jejich boj..
Díky za osobní zkušenost, ta je k nezaplacení. Když si to tak tendenčně spočítám, tak s motorem 4,4 V8 (9x větší obsah) jezdím (13l) skoro zadarmo. >:D
Avatar - Iv8
31. 10. 2013 11:44
Re: Jejich boj..
Jasně, omylem jsem popletl označení (500) s objemem. Omluva. :-)
Avatar - poterienko
31. 10. 2013 14:17
Re: Jejich boj..
Určitě sis jen chtěl jen zvýšit ego :D. Jinak když porovná mou spotřeb V6 3.0 s tím prdítkem, tak jezdím zadarmo a ještě mi to naftu vyrábí :D.
1. 11. 2013 00:40
Re: Jejich boj..
Ach jaj, s mojim 2.2 tonovym Journeym s V6 3.6 benzinom som tot v utorok dal 100km po dialnici tam a nazad 7.8l/100km. Pred 2 tyzdnami 700km po horach na jednu nadrz, priemer 8.6l/100km.
Avatar - 3_diamanty
31. 10. 2013 09:05
Re: Jejich boj..
tu je jeden z tych lepsich testov f500ky [odkaz]

co to o dynamike, realnej spotrebe a kvalite jazdy s tymto dvojvalcom ... tam v pohode najdes ;-)

kiez by taketo testy robilo aj auto.cz :'-(
31. 10. 2013 09:10
Re: Jejich boj..
No já nevím pane kolego, ale řekl bych, že výkonové parametry jsou uvedeny v článku.

Takže dvouválec 0,9 77 kW má v F 500 tyto parametry:
77 kW, točivý moment 140 NM, max. rychlost 188 km, zrychlení z 0 - 100 10 s.
Ať koukám jak koukám, aut této velikosti s lepšími jízdními parametry moc není. Jestli je to dostatečná výkonová rezerva pro Vás netuším, ale já musím říct, že musím v práci jezdit s dvoulitrem (benzinovým) a s 1,6 (benzinovou) v autech, které mají mnohem horší čísla a jezdit se s tím dá (o spotřebě bych nemluvil). Podobně je to i s ostatními auty prodávanými na našem trhu. Věřím, že většina jich nebude mít lepší jízdní parametry, takže sem vlastně ani nepochopil vaší poznámku. Záruka je 5 letá, případně 100 tis. km, tedy spíše v dnešní době ještě mírný nadstandard.

Jediné, jak se Vaše poznámka dala pochopit je to, že výkon měříte jinak než na kilowaty a nebo snad že 50 kW z 12 válce je víc, než 50 kW z dvouválce. To, že má dvouválec trošku jiný jízdní projev je jasné, ale 50 kW je pořád ještě 50 kW.

P.S. Z pohledu dnešní doby, kdy BMW řady 5 může mít tříválec, mne dvouválec u malých aut opravdu nevadí a klidně bych si to i koupil (když to umí jezdit do 5 litrů) Parametry odpovídají klasické 1,6 a to je na takové auto v pohodě.
Avatar - 3_diamanty
31. 10. 2013 09:28
Re: Jejich boj..
problemom tohto dvojvalca je to ze pod 5 litrov nejazdi... a dokonca je smadnejsi ako starsi 4valec vykonu 51kw a objemu 1,2 litra....

vyberam spotreby fiatu f500 0,9 z testu ktory som hodil v prispevku vyssie:

Priemerné spotreby na jednotlivých trasách:
5,6 l / 100 km: BA -> Dvorníky; 60 km úspornou jazdou
5,9 l / 100 km: Dvorníky -> TT -> BA; 70 km úspornou jazdou
6,6 l / 100 km: BA -> Dvorníky; 60 km rýchlou jazdou
6,6 l / 100 km: Dvorníky -> Zlín -> Martin; 320 km svižnou jazdou
6,3 l / 100 km: Dvorníky -> Zlín -> Martin -> Dvorníky; 530 km celkovo normálnou jazdou
5,8 l / 100 km: Dvorníky -> BA; 60 km úspornou jazdou

"Od výrobcom udávanej spotreby mal TwinAir ďaleko, ale všeobecne ho radím k úsporným agregátom s výborným pomerom spotreba / výkon. TwinAir je akoby benzínový motor s mnohými charakteristikami naftového."

teda ako vidime
taketo spotreby dosiahneme na osobakoch o dve triedy vacsich a este so silnejsimi motormi a nie nejakym dvojvalcom v malej fiatke.... ten dvojvalec je nekultivovany hlucny a zerie dost... co ti potvrdia v kazdom teste ... na nete je ich celkom dost, ja som vybral jeden
31. 10. 2013 09:47
Re: Jejich boj..
Jenže ten 1.2 Fire je v posledních iteracích už opravdu chcíplej, kdežto TA jede v rámci třídy výborně. Navíc za něj byl poměrně slušnej příplatek a lidi ho kupovali hlavně kvůli netradičnímu charakteru - o spotřebu zas tak nešlo.
Když se kupovala F500, 1.4 a 0.9 vycházely co si pamatuju na podobné peníze. A stejně se vzal dvouvál.
31. 10. 2013 10:02
Re: Jejich boj..
Ona ta 1.2 v Pandě moc nejede,když máš obsazení 4lidma.Pro 2 tak akorát.
31. 10. 2013 16:36
Re: Jejich boj..
Ty radsej nic nevyberaj a pozri sa sem. [odkaz]
Avatar - Vaeden
31. 10. 2013 09:38
Re: Jejich boj..
Bohužel 50 kw neni vždy 50 kw...

Respektive 1,2 HTP motor ve fabii má 47kw 1.9 SDI má taktéž 47kw a když jsem se s ní svezl s těmito motorama tak opravdu ty kw nejsou všecko... stačí mírnej kopec a HTP musí podřazovat SDI si brblá a to ještě s menší spotřebou...

Ano srovnávám diesla s benzínem... no a co? nějak mě netrápí co ve zkutečnosti brblá pod kapotou když to umí jet za 5 litrů a nechcípá v každym kopci..

A ted mi tu začněte řikat zase tu blbost jak je diesel strašně špatnej na krátký trasy.. možná díky DPF už ano...
31. 10. 2013 09:51
Re: Jejich boj..
Jenže HTP tomu šílenýmu SDI ujede úplně kdykoli s výjimkou přetíženého auta. Stačí podřazovat - kdo to není ochoten u malé atmosféry dělat, může si za slabou dynamiku sám.
1.4 16v má 75 koní a stejně není potřeba vyklízet levý pruh. S SDI, které má koní 65, se do levého pruhu podívat ani nemůžeš - na druhou stranu zase špóruješ, to jo.
31. 10. 2013 09:56
Re: Jejich boj..
díky za mimořádně podnětný příspěvek, hned je jasné že bavit se s tebou o motorech je dokonalá ztráta času.... :yes: :yes: :yes:
31. 10. 2013 21:19
Re: Jejich boj..
no neviem, moje pocity su opacne. Pokial su tie auta prazdne, tak htp bola voci sdi raketa. Ano, sdi bolo usporne, ale lenive
Avatar - Iv8
31. 10. 2013 10:10
Re: Jejich boj..
Možná jsem byl špatně pochopen. Údaje jsou jedna věc, ale reálné ježdění a zkušenosti jiná. Já jsem s tím nejel, takže vítám každou zkušenost. Já se tomu neposmívám, jen říkám, že mne to (zatím) nebere. Pokud jsi s tím navýsost spokojen, nezbývá než pogratulovat.
1. 11. 2013 00:47
Re: Jejich boj..
No cudoval by si sa ale 50kW naozaj nie je ako 50kW. Pretoze toto je MAXIMALNY vykon. Je to jeden jediny bod na krivke vykonu auta podla otacok motora. Kludne sa moze stat, ze jeden motor bude mat vykon pri 1000 otackach 5kW a pri 7000 50kW. Druhy motor pri tych istych 1000 otackach 25kW a pri 6000 50kW. O co sa so mnou stavis, ze ten druhy motor da tomu prvemu v zrychleni na frak?
Takze ano tych 50kW z 12 valca je lepsich ako z dvojvalca.
Mal som auto Dodge Caliber a skusal som aj benzinovu aj naftovu verziu. Benzinova 110kW pri 7000 otackach, naftova 103kW pri 4500 otackach. Benzinova zrychlenie z 0 na 100 za 11,3s, naftova za 9,3s.
Dolezita je krivka vykonu podla otacok, nie maximalny vykon.
1. 11. 2013 14:08
Re: Jejich boj..
Jistě... Výhoda turba je nepopíratelná..., to je pak trošku o něčem jiném...

Zajímavé je, že TA to turbo má, to znamená, že to hraje na jeho stanu, tento tvůj poznatek... Jinak srovnávat naftu a benzín je zase trošku jinde... Tvá úvaha je čistě v rovině teoretické.
1. 11. 2013 16:20
Re: Jejich boj..
No prave rozdiel medzi benzinom a naftou ukazuje velmi vyrazne na to, ze "nie je 50kW ako 50kW"
A mas pravdu to turbo v TA hraje v jeho prospech, ma tam vacsiu sancu, ze to bude mat dostatocny vykon aj pri nizsich otackach.
31. 10. 2013 11:41
Re: Jejich boj..
Do takovych aut se maly turbomotor hodi. Ma nizkou spotrebu, neni velky, rychle se ohreje a zajisti i malemu autu dobrou dynamiku, aniz by se tam musel cpat dvoulitr. A k takovemu retro prditku je ten motor idealni. Porad lepsi, nez ctyrvalec v BMW 5.
Avatar - Deathstar
31. 10. 2013 09:54
0.8 dvouválec
Já si myslím,že právě 0.9 dvouhrnek se do 500stovky hodí jako * na hrnec..

500 je designová hračka,retro,není to malý praktický auto,je to takovej drahej modní doplněk a tam se fakt tenhle retro motor hodí.350 tisíc za auto velký jak bota s 0.8čkou ,je fakt pro ty co nevědí co s prachama. :-)

Dvouválec v Pandě,budiž,ale myslím,že k charakteru Pandy,jako levného auta pro všechny účely,sedne víc klasická lowcostová 1.2,jako k Dacii...

Myslím,že zdaleka nejhorší je 0.9tka v Alfě Mito,v Puntu,nebo právě v 500L,protože to už jsou plnohodnotný větší a relativně už těžký auta.
Rozbalit vlákno
4
31. 10. 2013 11:19
Re: 0.8 dvouválec
Už to tady někdo napsal přede mnou..
Furt 1,2 51 kW atd... vč. spotřeby...

Ten TA jede výrazně líp..., ta 1,2 má problém se dostat na 150 km/h, ten TA jede téměř 190, tedy víc než 1,4 (která má vmax 180), detto zrychlení...

A to, že motor, který jede líp, nebo výrazně líp má vyšší spotebu, než motor co se na ty parametry neumí dostat, to je překvapení?

Mám T-jet, Murphy má T-Jet a Ecoboost (měl), tak jistě potvrdí, že s turbem se musí umět jezdit a umí být úsporné.. Ale holt, když na to šlapeš tak to žere... Nevěřím tomu, že by ten TA žral při ekorelý 5,5 litru (to jezdí i ten můj T-Jet), ten motůrek si s lehkou nohou veme do 4 litrů.... Ale je to atypický motor a člověk se s tím musí naučít žít..., to, že je to diblík, tedy provokuje k "zábavnější" jízdě a tím i roste spotřeba... je věc už druhá....

čekat, že 2 litr bude jezdit za 8 a litr za 4 sice jde,a le pokud má ten litr stejný výkon jak ten dvoulitr, pak pokud by ta úměra platila na 100%, pak by se jednalo o zázrak... Ono snižovat spotřebu u běžných aut k nule není jednoduchá a laciná záležitost.. Ten motor umí být hodně úsporný.
31. 10. 2013 12:11
Re: 0.8 dvouválec
No ale jsou motory, které jsou víc citlivé na způsob jízdy a jsou motory, které jsou míň citlivé na způsob jízdy. A ten 0,9TA mi podle všeho přijde právě na změnu způsobu jízdy dost citlivej.
31. 10. 2013 14:43
Re: 0.8 dvouválec
To ano, není to naftový motor...
Avatar - wakantanka
31. 10. 2013 15:25
Re: 0.8 dvouválec
Myslím, že nebudem preháňať keď napíšem, že všetky maloobjemové benzínové turbo-motory sú výrazne citlivé na spôsob jazdy. A je jedno ktorá značka ich vyrába. Mne osobne sa ukazuje že práve pri objeme nad dva litre tá spotreba veľmi nekolíše podľa spôsobu jazdy. Liter plus alebo mínus. >:D Ako už písal wolff treba s tým vedieť jazdiť a zvyknúť si hlavne na iný štýl.
Avatar - poterienko
31. 10. 2013 11:28
Můžeme mi to někdo vysvětlit?
"Jednotku je možné přepnout do režimu Eco, který omezí jeho výkon na 72 kW a točivý moment na 120 N.m. Motor díky tomu pracuje v co nejúčinnějších otáčkách, díky čemuž klesne spotřeba paliva."
Jak? Pokud má auto manuál, jak nějaké omezení výkonu pomůže tomu, že to pracuje v jiných (účinných) otáčkách?
Rozbalit vlákno
2
31. 10. 2013 11:44
Re: Můžeme mi to někdo vysvětlit?
Já tomu rozumím tak, že se potom motor už nevyplatí tolik vytáčet.
Avatar - Ja Prvni 123
31. 10. 2013 21:06
Re: Můžeme mi to někdo vysvětlit?
no - je to skutečně "trochu" nešikovně napsaný... ale v reále to funguje.
Je to opačně - aby to fungovalo správně, tak je třeba držet otáčky v optimu = ne moc nízko, ani moc vysoko... nemá smysl to pouště pro ježdění po městě, takže to není v součinosti se stop/stratem - je to zařízení s podobným cílem,a le určené pro jinou situaci.
Když pojedu z Ostravy do Prahy po dálnici a dám si tam tempomatových 123 km/hod... a ano, já tak opravdu sot často jezdím i s VW Passatem - a u toho aktivuju tuhle funkci... tak se motor optimalizuje pro spotřebu = ušetří možná i litr na 100, ale znamená to, že musím držet pořád podobný otáčky, což udělá ten tempomat.
Když budu chtít blbnout s činkvečentem po okresce, tak to rozhodně pouštět nebudu! Tam by to nejelo, takže bych v praxi spotřebu zvýšil.
;-)
31. 10. 2013 16:38
Konecne
dali do ponuky aj silnejsiu naftu, len je otazka preco tak neskoro? Technicky su to totozne motory.
Mohli byt obe nafty od zaciatku.

Este pridat 88 a/alebo 103kW turbobenzin, nech je ponuka uplna.
Rozbalit vlákno
0