Technika
Tak oni stejnak tenhle motor vyráběj aby uspokojili poptávku, když v tom někdo chce jezdit at si jezdí... Když jsou lidi ochotny jim za to dát peníze jejich problém... Ale dvouválec je už zoufalej motor z 60 let minulého století..
Nevím, jestli je to "zoufalej" motor, pravda je, že znám jen ten z Trabantu a to byl dvoutakt. Je zajímavé sledovat, kam až ten downsizing dojde. Zajímala by mne životnost (záruka) tohoto motoru a jeho reálná spotřeba při plném obsazení a občasné potřebě něco předjet (pokud to vůbec půjde). Mám rád výkonovou rezervu a párkrát se mi vyplatila. Tyhle vyhoněné "vysavače" mne neberou.
Osobní zkušenosti s F500 0.9TA.
Po roce a tři čtvrtě najeto 37 tisíc, spotřeba osciluje mezi 5-8 l/100 km podle stylu jízdy. Kochačka po okreskách je za 5, dynamická jízda po městě nebo po dálnici (140-170 km/h) k těm osmi, splývání s provozem lehce pod sedm.
S předjížděním není problém, jede to krásně (1.2 TSI samozřejmě maže líp, ale TA má parádní reakce a fakt hezky jde do otáček - k F500 je IMHO ideální). Fabia 1.4 16V (75 k) tomu nestačí.
Spolehlivost zatím bez výhrad, jediné, co se muselo řešit, bylo stávkující rádio a špatná vzpěra kufru.
Po roce a tři čtvrtě najeto 37 tisíc, spotřeba osciluje mezi 5-8 l/100 km podle stylu jízdy. Kochačka po okreskách je za 5, dynamická jízda po městě nebo po dálnici (140-170 km/h) k těm osmi, splývání s provozem lehce pod sedm.
S předjížděním není problém, jede to krásně (1.2 TSI samozřejmě maže líp, ale TA má parádní reakce a fakt hezky jde do otáček - k F500 je IMHO ideální). Fabia 1.4 16V (75 k) tomu nestačí.
Spolehlivost zatím bez výhrad, jediné, co se muselo řešit, bylo stávkující rádio a špatná vzpěra kufru.
Tak to potom ani tou spotřebou ten motor neoslnuje..
Já s tím jezdím jako prase (Mini to není, ale i F500 v dobrém stavu je skvělá motokára), ten motor k tomu svádí. Slečna jezdí v průměru o půl litru laciněji - ale dokud to nebere deset, není to třeba řešit.
10 nebere ani moje 20 let strá 320i a ze šestiválce mam daleko větší radost...
A myslíš, že třiadvacetiletá holka by ocenila šestiválec?
Jí vyhovuje, že to pěkně jede, vypadá hezky, snadno se s tím parkuje, je to slyšet, je z toho skvěle vidět a že se sedí vysoko. Nic víc nepotřebuje.
Po městě s tím jezdí za 6,5 - good luck s dvoulitrovou R6 (I've been there...).
Jí vyhovuje, že to pěkně jede, vypadá hezky, snadno se s tím parkuje, je to slyšet, je z toho skvěle vidět a že se sedí vysoko. Nic víc nepotřebuje.
Po městě s tím jezdí za 6,5 - good luck s dvoulitrovou R6 (I've been there...).
Díky za osobní zkušenost, ta je k nezaplacení. Když si to tak tendenčně spočítám, tak s motorem 4,4 V8 (9x větší obsah) jezdím (13l) skoro zadarmo. >😁
tu je jeden z tych lepsich testov f500ky [odkaz]
co to o dynamike, realnej spotrebe a kvalite jazdy s tymto dvojvalcom ... tam v pohode najdes 😉
kiez by taketo testy robilo aj auto.cz 😢
co to o dynamike, realnej spotrebe a kvalite jazdy s tymto dvojvalcom ... tam v pohode najdes 😉
kiez by taketo testy robilo aj auto.cz 😢
No já nevím pane kolego, ale řekl bych, že výkonové parametry jsou uvedeny v článku.
Takže dvouválec 0,9 77 kW má v F 500 tyto parametry😒br /> 77 kW, točivý moment 140 NM, max. rychlost 188 km, zrychlení z 0 - 100 10 s.
Ať koukám jak koukám, aut této velikosti s lepšími jízdními parametry moc není. Jestli je to dostatečná výkonová rezerva pro Vás netuším, ale já musím říct, že musím v práci jezdit s dvoulitrem (benzinovým) a s 1,6 (benzinovou) v autech, které mají mnohem horší čísla a jezdit se s tím dá (o spotřebě bych nemluvil). Podobně je to i s ostatními auty prodávanými na našem trhu. Věřím, že většina jich nebude mít lepší jízdní parametry, takže sem vlastně ani nepochopil vaší poznámku. Záruka je 5 letá, případně 100 tis. km, tedy spíše v dnešní době ještě mírný nadstandard.
Jediné, jak se Vaše poznámka dala pochopit je to, že výkon měříte jinak než na kilowaty a nebo snad že 50 kW z 12 válce je víc, než 50 kW z dvouválce. To, že má dvouválec trošku jiný jízdní projev je jasné, ale 50 kW je pořád ještě 50 kW.
P.S. Z pohledu dnešní doby, kdy BMW řady 5 může mít tříválec, mne dvouválec u malých aut opravdu nevadí a klidně bych si to i koupil (když to umí jezdit do 5 litrů) Parametry odpovídají klasické 1,6 a to je na takové auto v pohodě.
Takže dvouválec 0,9 77 kW má v F 500 tyto parametry😒br /> 77 kW, točivý moment 140 NM, max. rychlost 188 km, zrychlení z 0 - 100 10 s.
Ať koukám jak koukám, aut této velikosti s lepšími jízdními parametry moc není. Jestli je to dostatečná výkonová rezerva pro Vás netuším, ale já musím říct, že musím v práci jezdit s dvoulitrem (benzinovým) a s 1,6 (benzinovou) v autech, které mají mnohem horší čísla a jezdit se s tím dá (o spotřebě bych nemluvil). Podobně je to i s ostatními auty prodávanými na našem trhu. Věřím, že většina jich nebude mít lepší jízdní parametry, takže sem vlastně ani nepochopil vaší poznámku. Záruka je 5 letá, případně 100 tis. km, tedy spíše v dnešní době ještě mírný nadstandard.
Jediné, jak se Vaše poznámka dala pochopit je to, že výkon měříte jinak než na kilowaty a nebo snad že 50 kW z 12 válce je víc, než 50 kW z dvouválce. To, že má dvouválec trošku jiný jízdní projev je jasné, ale 50 kW je pořád ještě 50 kW.
P.S. Z pohledu dnešní doby, kdy BMW řady 5 může mít tříválec, mne dvouválec u malých aut opravdu nevadí a klidně bych si to i koupil (když to umí jezdit do 5 litrů) Parametry odpovídají klasické 1,6 a to je na takové auto v pohodě.
problemom tohto dvojvalca je to ze pod 5 litrov nejazdi... a dokonca je smadnejsi ako starsi 4valec vykonu 51kw a objemu 1,2 litra....
vyberam spotreby fiatu f500 0,9 z testu ktory som hodil v prispevku vyssie😒br />
Priemerné spotreby na jednotlivých trasách😒br /> 5,6 l / 100 km: BA -> Dvorníky; 60 km úspornou jazdou
5,9 l / 100 km: Dvorníky -> TT -> BA; 70 km úspornou jazdou
6,6 l / 100 km: BA -> Dvorníky; 60 km rýchlou jazdou
6,6 l / 100 km: Dvorníky -> Zlín -> Martin; 320 km svižnou jazdou
6,3 l / 100 km: Dvorníky -> Zlín -> Martin -> Dvorníky; 530 km celkovo normálnou jazdou
5,8 l / 100 km: Dvorníky -> BA; 60 km úspornou jazdou
"Od výrobcom udávanej spotreby mal TwinAir ďaleko, ale všeobecne ho radím k úsporným agregátom s výborným pomerom spotreba / výkon. TwinAir je akoby benzínový motor s mnohými charakteristikami naftového."
teda ako vidime
taketo spotreby dosiahneme na osobakoch o dve triedy vacsich a este so silnejsimi motormi a nie nejakym dvojvalcom v malej fiatke.... ten dvojvalec je nekultivovany hlucny a zerie dost... co ti potvrdia v kazdom teste ... na nete je ich celkom dost, ja som vybral jeden
vyberam spotreby fiatu f500 0,9 z testu ktory som hodil v prispevku vyssie😒br />
Priemerné spotreby na jednotlivých trasách😒br /> 5,6 l / 100 km: BA -> Dvorníky; 60 km úspornou jazdou
5,9 l / 100 km: Dvorníky -> TT -> BA; 70 km úspornou jazdou
6,6 l / 100 km: BA -> Dvorníky; 60 km rýchlou jazdou
6,6 l / 100 km: Dvorníky -> Zlín -> Martin; 320 km svižnou jazdou
6,3 l / 100 km: Dvorníky -> Zlín -> Martin -> Dvorníky; 530 km celkovo normálnou jazdou
5,8 l / 100 km: Dvorníky -> BA; 60 km úspornou jazdou
"Od výrobcom udávanej spotreby mal TwinAir ďaleko, ale všeobecne ho radím k úsporným agregátom s výborným pomerom spotreba / výkon. TwinAir je akoby benzínový motor s mnohými charakteristikami naftového."
teda ako vidime
taketo spotreby dosiahneme na osobakoch o dve triedy vacsich a este so silnejsimi motormi a nie nejakym dvojvalcom v malej fiatke.... ten dvojvalec je nekultivovany hlucny a zerie dost... co ti potvrdia v kazdom teste ... na nete je ich celkom dost, ja som vybral jeden
Jenže ten 1.2 Fire je v posledních iteracích už opravdu chcíplej, kdežto TA jede v rámci třídy výborně. Navíc za něj byl poměrně slušnej příplatek a lidi ho kupovali hlavně kvůli netradičnímu charakteru - o spotřebu zas tak nešlo.
Když se kupovala F500, 1.4 a 0.9 vycházely co si pamatuju na podobné peníze. A stejně se vzal dvouvál.
Když se kupovala F500, 1.4 a 0.9 vycházely co si pamatuju na podobné peníze. A stejně se vzal dvouvál.
Bohužel 50 kw neni vždy 50 kw...
Respektive 1,2 HTP motor ve fabii má 47kw 1.9 SDI má taktéž 47kw a když jsem se s ní svezl s těmito motorama tak opravdu ty kw nejsou všecko... stačí mírnej kopec a HTP musí podřazovat SDI si brblá a to ještě s menší spotřebou...
Ano srovnávám diesla s benzínem... no a co? nějak mě netrápí co ve zkutečnosti brblá pod kapotou když to umí jet za 5 litrů a nechcípá v každym kopci..
A ted mi tu začněte řikat zase tu blbost jak je diesel strašně špatnej na krátký trasy.. možná díky DPF už ano...
Respektive 1,2 HTP motor ve fabii má 47kw 1.9 SDI má taktéž 47kw a když jsem se s ní svezl s těmito motorama tak opravdu ty kw nejsou všecko... stačí mírnej kopec a HTP musí podřazovat SDI si brblá a to ještě s menší spotřebou...
Ano srovnávám diesla s benzínem... no a co? nějak mě netrápí co ve zkutečnosti brblá pod kapotou když to umí jet za 5 litrů a nechcípá v každym kopci..
A ted mi tu začněte řikat zase tu blbost jak je diesel strašně špatnej na krátký trasy.. možná díky DPF už ano...
Jenže HTP tomu šílenýmu SDI ujede úplně kdykoli s výjimkou přetíženého auta. Stačí podřazovat - kdo to není ochoten u malé atmosféry dělat, může si za slabou dynamiku sám.
1.4 16v má 75 koní a stejně není potřeba vyklízet levý pruh. S SDI, které má koní 65, se do levého pruhu podívat ani nemůžeš - na druhou stranu zase špóruješ, to jo.
1.4 16v má 75 koní a stejně není potřeba vyklízet levý pruh. S SDI, které má koní 65, se do levého pruhu podívat ani nemůžeš - na druhou stranu zase špóruješ, to jo.
díky za mimořádně podnětný příspěvek, hned je jasné že bavit se s tebou o motorech je dokonalá ztráta času.... :yes: :yes: :yes:
Možná jsem byl špatně pochopen. Údaje jsou jedna věc, ale reálné ježdění a zkušenosti jiná. Já jsem s tím nejel, takže vítám každou zkušenost. Já se tomu neposmívám, jen říkám, že mne to (zatím) nebere. Pokud jsi s tím navýsost spokojen, nezbývá než pogratulovat.
No cudoval by si sa ale 50kW naozaj nie je ako 50kW. Pretoze toto je MAXIMALNY vykon. Je to jeden jediny bod na krivke vykonu auta podla otacok motora. Kludne sa moze stat, ze jeden motor bude mat vykon pri 1000 otackach 5kW a pri 7000 50kW. Druhy motor pri tych istych 1000 otackach 25kW a pri 6000 50kW. O co sa so mnou stavis, ze ten druhy motor da tomu prvemu v zrychleni na frak?
Takze ano tych 50kW z 12 valca je lepsich ako z dvojvalca.
Mal som auto Dodge Caliber a skusal som aj benzinovu aj naftovu verziu. Benzinova 110kW pri 7000 otackach, naftova 103kW pri 4500 otackach. Benzinova zrychlenie z 0 na 100 za 11,3s, naftova za 9,3s.
Dolezita je krivka vykonu podla otacok, nie maximalny vykon.
Takze ano tych 50kW z 12 valca je lepsich ako z dvojvalca.
Mal som auto Dodge Caliber a skusal som aj benzinovu aj naftovu verziu. Benzinova 110kW pri 7000 otackach, naftova 103kW pri 4500 otackach. Benzinova zrychlenie z 0 na 100 za 11,3s, naftova za 9,3s.
Dolezita je krivka vykonu podla otacok, nie maximalny vykon.
Jistě... Výhoda turba je nepopíratelná..., to je pak trošku o něčem jiném...
Zajímavé je, že TA to turbo má, to znamená, že to hraje na jeho stanu, tento tvůj poznatek... Jinak srovnávat naftu a benzín je zase trošku jinde... Tvá úvaha je čistě v rovině teoretické.
Zajímavé je, že TA to turbo má, to znamená, že to hraje na jeho stanu, tento tvůj poznatek... Jinak srovnávat naftu a benzín je zase trošku jinde... Tvá úvaha je čistě v rovině teoretické.
Já si myslím,že právě 0.9 dvouhrnek se do 500stovky hodí jako * na hrnec..
500 je designová hračka,retro,není to malý praktický auto,je to takovej drahej modní doplněk a tam se fakt tenhle retro motor hodí.350 tisíc za auto velký jak bota s 0.8čkou ,je fakt pro ty co nevědí co s prachama. 😄
Dvouválec v Pandě,budiž,ale myslím,že k charakteru Pandy,jako levného auta pro všechny účely,sedne víc klasická lowcostová 1.2,jako k Dacii...
Myslím,že zdaleka nejhorší je 0.9tka v Alfě Mito,v Puntu,nebo právě v 500L,protože to už jsou plnohodnotný větší a relativně už těžký auta.
500 je designová hračka,retro,není to malý praktický auto,je to takovej drahej modní doplněk a tam se fakt tenhle retro motor hodí.350 tisíc za auto velký jak bota s 0.8čkou ,je fakt pro ty co nevědí co s prachama. 😄
Dvouválec v Pandě,budiž,ale myslím,že k charakteru Pandy,jako levného auta pro všechny účely,sedne víc klasická lowcostová 1.2,jako k Dacii...
Myslím,že zdaleka nejhorší je 0.9tka v Alfě Mito,v Puntu,nebo právě v 500L,protože to už jsou plnohodnotný větší a relativně už těžký auta.
Už to tady někdo napsal přede mnou..
Furt 1,2 51 kW atd... vč. spotřeby...
Ten TA jede výrazně líp..., ta 1,2 má problém se dostat na 150 km/h, ten TA jede téměř 190, tedy víc než 1,4 (která má vmax 180), detto zrychlení...
A to, že motor, který jede líp, nebo výrazně líp má vyšší spotebu, než motor co se na ty parametry neumí dostat, to je překvapení?
Mám T-jet, Murphy má T-Jet a Ecoboost (měl), tak jistě potvrdí, že s turbem se musí umět jezdit a umí být úsporné.. Ale holt, když na to šlapeš tak to žere... Nevěřím tomu, že by ten TA žral při ekorelý 5,5 litru (to jezdí i ten můj T-Jet), ten motůrek si s lehkou nohou veme do 4 litrů.... Ale je to atypický motor a člověk se s tím musí naučít žít..., to, že je to diblík, tedy provokuje k "zábavnější" jízdě a tím i roste spotřeba... je věc už druhá....
čekat, že 2 litr bude jezdit za 8 a litr za 4 sice jde,a le pokud má ten litr stejný výkon jak ten dvoulitr, pak pokud by ta úměra platila na 100%, pak by se jednalo o zázrak... Ono snižovat spotřebu u běžných aut k nule není jednoduchá a laciná záležitost.. Ten motor umí být hodně úsporný.
Furt 1,2 51 kW atd... vč. spotřeby...
Ten TA jede výrazně líp..., ta 1,2 má problém se dostat na 150 km/h, ten TA jede téměř 190, tedy víc než 1,4 (která má vmax 180), detto zrychlení...
A to, že motor, který jede líp, nebo výrazně líp má vyšší spotebu, než motor co se na ty parametry neumí dostat, to je překvapení?
Mám T-jet, Murphy má T-Jet a Ecoboost (měl), tak jistě potvrdí, že s turbem se musí umět jezdit a umí být úsporné.. Ale holt, když na to šlapeš tak to žere... Nevěřím tomu, že by ten TA žral při ekorelý 5,5 litru (to jezdí i ten můj T-Jet), ten motůrek si s lehkou nohou veme do 4 litrů.... Ale je to atypický motor a člověk se s tím musí naučít žít..., to, že je to diblík, tedy provokuje k "zábavnější" jízdě a tím i roste spotřeba... je věc už druhá....
čekat, že 2 litr bude jezdit za 8 a litr za 4 sice jde,a le pokud má ten litr stejný výkon jak ten dvoulitr, pak pokud by ta úměra platila na 100%, pak by se jednalo o zázrak... Ono snižovat spotřebu u běžných aut k nule není jednoduchá a laciná záležitost.. Ten motor umí být hodně úsporný.
No ale jsou motory, které jsou víc citlivé na způsob jízdy a jsou motory, které jsou míň citlivé na způsob jízdy. A ten 0,9TA mi podle všeho přijde právě na změnu způsobu jízdy dost citlivej.
Myslím, že nebudem preháňať keď napíšem, že všetky maloobjemové benzínové turbo-motory sú výrazne citlivé na spôsob jazdy. A je jedno ktorá značka ich vyrába. Mne osobne sa ukazuje že práve pri objeme nad dva litre tá spotreba veľmi nekolíše podľa spôsobu jazdy. Liter plus alebo mínus. >😁 Ako už písal wolff treba s tým vedieť jazdiť a zvyknúť si hlavne na iný štýl.
"Jednotku je možné přepnout do režimu Eco, který omezí jeho výkon na 72 kW a točivý moment na 120 N.m. Motor díky tomu pracuje v co nejúčinnějších otáčkách, díky čemuž klesne spotřeba paliva."
Jak? Pokud má auto manuál, jak nějaké omezení výkonu pomůže tomu, že to pracuje v jiných (účinných) otáčkách?
Jak? Pokud má auto manuál, jak nějaké omezení výkonu pomůže tomu, že to pracuje v jiných (účinných) otáčkách?
no - je to skutečně "trochu" nešikovně napsaný... ale v reále to funguje.
Je to opačně - aby to fungovalo správně, tak je třeba držet otáčky v optimu = ne moc nízko, ani moc vysoko... nemá smysl to pouště pro ježdění po městě, takže to není v součinosti se stop/stratem - je to zařízení s podobným cílem,a le určené pro jinou situaci.
Když pojedu z Ostravy do Prahy po dálnici a dám si tam tempomatových 123 km/hod... a ano, já tak opravdu sot často jezdím i s VW Passatem - a u toho aktivuju tuhle funkci... tak se motor optimalizuje pro spotřebu = ušetří možná i litr na 100, ale znamená to, že musím držet pořád podobný otáčky, což udělá ten tempomat.
Když budu chtít blbnout s činkvečentem po okresce, tak to rozhodně pouštět nebudu! Tam by to nejelo, takže bych v praxi spotřebu zvýšil.
😉
Je to opačně - aby to fungovalo správně, tak je třeba držet otáčky v optimu = ne moc nízko, ani moc vysoko... nemá smysl to pouště pro ježdění po městě, takže to není v součinosti se stop/stratem - je to zařízení s podobným cílem,a le určené pro jinou situaci.
Když pojedu z Ostravy do Prahy po dálnici a dám si tam tempomatových 123 km/hod... a ano, já tak opravdu sot často jezdím i s VW Passatem - a u toho aktivuju tuhle funkci... tak se motor optimalizuje pro spotřebu = ušetří možná i litr na 100, ale znamená to, že musím držet pořád podobný otáčky, což udělá ten tempomat.
Když budu chtít blbnout s činkvečentem po okresce, tak to rozhodně pouštět nebudu! Tam by to nejelo, takže bych v praxi spotřebu zvýšil.
😉
dali do ponuky aj silnejsiu naftu, len je otazka preco tak neskoro? Technicky su to totozne motory.
Mohli byt obe nafty od zaciatku.
Este pridat 88 a/alebo 103kW turbobenzin, nech je ponuka uplna.
Mohli byt obe nafty od zaciatku.
Este pridat 88 a/alebo 103kW turbobenzin, nech je ponuka uplna.
Takhle to vyjde levněji.