Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Fiat Fiorino Van 1.3 Multijet SX: Třináct tisíc (dlouhodobý test 5. část)

Během dlouhodobého testu jsme s Fiatem Fiorino ujeli 13.072 km. Co provázelo bezporuchový provoz?
Zpět na článek
9. 4. 2018 09:25
Má pak smysl něco jiného než benzín?
Mluvím ze zkušenosti. Sám jsem měl Pegeot Bipper - to samé. Měl jsem benzín, vyzkoušel jsem i v plynu a projel se v naftě.

Benzín - pakliže se nenaloží půl tunou krámů tak výkonově stačí. Velmi kultivovaný a na svou kategorii relativně tichý. Servis? Nula. Spotřebák jinak nic. Je to starý 8v motor.

Plyn (z výroby) - po pár tisích auto (nové) začalo házel chyby. Servis jednou trvdil že byl špatně seřízený plyn, pak zas přepínání a skončilo to tím že kluci stejně jezdili na benzín než aby auto stálo a furt se něco řešilo. Do většiny garáží nemůžete. Benzínky už realtivně jsou. Ale furt to není jedu a když potřebuju natankuju.
Problémy a starosti Vám levnější provoz nevynahradí. Spočítejte si Váš ztrátový čas a cenu oproti běžnému benzínu. A rozdíl bude tak zanedbatelný že budu jezdit benzínem s jistotou že objedu X-krát zeměkouli a neuvidím servis.

Nafta - výhodou je krouťák. Ale rozdíl je zrovna v této kategorii malý. Nejsou to dodávky pro težké náklady. A zase - čeká Vás min. filtr pevných části. Vstřiky, turbo, dvouhmota (jestli je) se po 100-150 000 asi taky začnou ozývat.

No a pak stačí aby auto pár dnů stálo , servis stál víc jak 10-15 tisíc a jsou si všechny verze rovny.

Takže co? Další auto zase jedině benzín. A nebo nafta s jasným intervalem 100 000 a prodat. Má to ale smysl?
Rozbalit vlákno
1
9. 4. 2018 19:02
Re: Má pak smysl něco jiného než benzín?
Po 100 ani 150 tisících km se nemůže ani vstřik, ani turbo, ani dvouhmota ozvat. To je tak maximálně dobře zajeto. A jinak dvouhmota na tento typ motoru stojí od Valea méně než 3,5 tisíce korun... To nestojí ani za zmínku.