Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Český trh v lednu 2010: Fiat Panda kraluje třídě mini také v novém roce

Třída nejmenších automobilů se letos v lednu propadla meziročně téměř o pětinu. Fiat Panda je v čele segmentu. Za ním se tradičně umístil Spark a třetí skončila i10.
Zpět na článek
9. 2. 2010 11:07
9. 2. 2010 11:26
neregistrovaný "Liptovsky baca"
9. 2. 2010 11:54
9. 2. 2010 12:24
10. 2. 2010 09:54
9. 2. 2010 12:11
9. 2. 2010 12:19
9. 2. 2010 12:41
9. 2. 2010 12:49
9. 2. 2010 12:57
9. 2. 2010 14:09
9. 2. 2010 14:58
9. 2. 2010 13:01
9. 2. 2010 12:25
9. 2. 2010 12:37
9. 2. 2010 13:23
9. 2. 2010 13:25
9. 2. 2010 13:31
9. 2. 2010 14:01
10. 2. 2010 09:57
10. 2. 2010 10:34
14. 2. 2010 19:00
9. 2. 2010 13:34
neregistrovaný "Liptovsky baca"
9. 2. 2010 15:42
9. 2. 2010 17:21
9. 2. 2010 17:44
10. 2. 2010 11:23
9. 2. 2010 12:23
9. 2. 2010 15:11
neregistrovaný "Robmar"
9. 2. 2010 13:05
9. 2. 2010 14:37
neregistrovaný "Robmar"
9. 2. 2010 15:03
neregistrovaný "Robmar"
9. 2. 2010 11:07
Panda
Už sem to tady psal. Panda je prostě trefa do černého. Etalon. :yes:
4x4 verze je mazel. Climbing je už za pár kaček. to nikdo jiný nenabízí.
Panda 100 HP... !!!

K tomu je možné pořídit F 500, bezkonkurence...
Rozbalit vlákno
26
neregistrovaný "Liptovsky baca"
9. 2. 2010 11:26
Re: Panda
Kecy!Nechyta sa na majstra elegancie Foxa.
9. 2. 2010 11:54
Re: Panda
Mistr elegance je tak dobry, ze ho museli preradit o triedu vyssie. Tu by vsetkych prilis lahko deklasoval... :-)
Avatar - iudex
9. 2. 2010 12:24
Re: Panda
U nás ho stále radia správne do triedy mini. A tu valcuje svojimi 0 predanými kusmi za január. >:-[]
10. 2. 2010 09:54
Re: Panda
U nás ho SDA správně řadila mezi malé vozy. Já ho však přeřazoval do třídy pod Polo, ač není o tolik menší. Byl přeřazen už v modifikovaných tabulkách, ze kterých jsem původně před rokem a třičtvrtě vycházel. Fox je například větší než Swift a Yaris a to jsou malé vozy, na délku má 3,82 m. Je to však úplně jedno, stejně se v letošních žebříčcích určitě neobjeví :-)
9. 2. 2010 12:11
Re: Panda
Trefa to je, ale pouze daná nejnižší cenou na trhu. Nic levnějšího než Panda a Spark se koupit nedá a v přímém porovnání je na tom Panda co do prostoru trochu lépe.

Jinak Climbing mi teda za pár kaček nepřijde, 300 za takový prdítko je víc než dost, o 100 koňové verzi ani nemluvě. Krom toho, kolik se jich tak asi u nás prodá v poměru k 1.1 Active za 150 na splátky? Jedna dvě nebo dokonce tři?
9. 2. 2010 12:41
Re: Panda
Tak to je potom jiná ;-) :yes:
9. 2. 2010 12:49
Re: Panda
RS, budu se snažit být slušný (byť si myslím, že to v tomto případě ani není nutné).

Zjednodušeně řečeno. Pohrej si s konfugurátorem a uvidíš jestli je levná a nebo ne. Aniž bych se díval na ceny jinýcch aut, tak si dovolím tvrdit, že Panda 4x4, která je teď za nějakých 256 000 je suverénně nejlevnější čtyřkolkou na trhu (a tu klimu už k tmou není problém dostat). Řekl bych že tato cena je tak nízká, že si ji může už dovolit leckterý obyvatel horských vesniček a vzhledem k její agilitě ji dá i přednost před ojetým Subaru (vysloužilé Justyny a podbné werky). To je to co sem myslel tím, že je za pár kaček (když ještě před rokem stála snad o 150 000 víc a nic zvláštního na tom nebylo) Panda 4x4 nemá na trhu (s výjimkou Ignisu) konkurenci a i cenou je prostě zajímavá. Za 250 000 si už leckdo umí takové auto jako čtyřkolku prostě pořídit i jako druhé, či třetí auto do rodiny (proč ne na zimu ideální volba i do města). Mimoto ani příplatková výbava není extrémně drahá a dá se tam nalovit leccos.

Totéž platí o verzi 100 HP, která taky moc konkurence nemá a cenově je i vzhledem k výbavě velmi zajímavou volbou. A mimochodem moc pěkně jede. V tomto případě však netvrdím, že je volbou jedinou (twingo GT, Fiat 500 1,4 Sport a další).

A poslední věc... to ostatní co si psal je mimo mísu. Chceš snad tvrdit, že Renault prodává Mégany snad jen ve verzi RS, stejně tak škodovka má 95% prodejů RS a Laurin klement? Atd...? Se probuď... Téměř u všech značek a typů aut (čest výjimkám např. F 500) se prodávají základní verze. To co vyčítáš Pandě můžeš vyčítat všem. Problém je v tom, že někdo tu cenu snížit ani neumí a nebo pokud ji sníží, tak to nepomůže, protože model je prostě výběhovka. To co se daří Pandě (v celoevropském měřítku) a třeba i Fusionu (dosud u nás), je prostě úspěch toho auta a žádné kecy takový úspěch neumí snížit či zpochybnit. A Fiat se bude muset setsakramentsky snažit aby nová Panda na tento úspěch navázala.
9. 2. 2010 12:57
Re: Panda
No tak jinak... je to prostě italská šunka za pár peněz >:-[]
9. 2. 2010 14:09
Re: Panda
jo to máš pravdu. Je to šunka, co vyhrává, případně se velmi dobře umisťuje v testech spolehlivosti a velmi dobře si vede v uživatelských testech. takže ano.. taková typická italská prosciuto... ;-)
9. 2. 2010 14:58
Re: Panda
Na Fiatu mám rád jen to, že díky jeho těžce vydělaným penězům stále žije Alfa Romeo >:D
9. 2. 2010 13:01
Re: Panda
Twingo GT se už neprodává, pouze Twingo RS ale na to Panda 100HP nechytá... to je spíš konkuret pro F500.
9. 2. 2010 12:25
Re: Panda
Fiat je medzi malými jednoznačne najlepší, to je bez pochýb. Ale "za pár kaček" nie je, to klameš.
9. 2. 2010 12:37
Re: Panda
Panda jeza pár kaček, ale Climbing ani 100HP rozhodně ne. Každopádně je to absolutně nejlepší miniauto, s tím souhlasím.
9. 2. 2010 13:23
Re: Panda
Nejlepší? A v čem? Podle mě je Panda zcela průměrné auto. Je Hodně lepších aut ve třídě mini.
9. 2. 2010 13:31
Re: Panda
Například dvojice Splash/Agila. Panda už je dosluhující model který co nevidět nahradí jíné auto. Ve Fiatech se neorientuji, ale byla tu řeč o UNO a Topolino...
Avatar - iudex
9. 2. 2010 14:01
Re: Panda
Splash beriem. Ten povazujem za najlepsie mini v súcasnosti.
10. 2. 2010 09:57
Re: Panda
Otázkou je, jestli je Splash miniauto. Swift, který je o třídu výše, je totiž menší... má pouze o 20 mm delší rozvor.
Avatar - woody-alien
10. 2. 2010 10:34
Re: Panda
V dnešní době je prostě složitý některá auta zařadit. A Suzuki je toho příkladem, ať už v případě Splash vs. Swift nebo i SX4. SDA tam má povícero s prominutím kravin (Koleos mezi MPV ! atd.), tady je to mnohem přehlednější. Dobrá práce, Sleepere.
14. 2. 2010 19:00
Re: Panda
Jo a 4007 řadí částečně mezi MPV a částečně mezi teréňáky... Mají v tom neuvěřitelný binec.... Loni jim spadlo mezi MPV pár Insignií (!), Hondu City měli částečně v malých a částečně v nižší střední. Perličkou bylo Porsche Cayman, které si spletli s Cayennem a zařadili ho do teréňáků :-) Sám jsem se ptal prodejce Suzuki, kam by SX4 zařadil. Na malé auto je přece jen trochu velká, na nižší střední zase menší (délkou). SDA ji zařadili do nižší střední a já jí tam nechal a zatím to měnit nebudu.
neregistrovaný "Liptovsky baca"
9. 2. 2010 13:34
Re: Panda
VW Fox predsa!Nevzdelance! >:D
9. 2. 2010 15:42
Re: Panda
A jakých, ty chytráku? Kdo ještě nabízí výhradně čtyřválce, pohon 4x4, stokoňový motor, automatickou klimatizaci nebo turbodiesel v kategorii do 1350 ccm? Nebo kdo jiný vyrábí takhle spolehlivé miniauto? Pouč mě laskavě.
9. 2. 2010 17:21
Re: Panda
Suzuki Swift může mít 4x4 i automatickou klimu a motor také slušný. ;-) Dieselů do 1600 ccm je dost, kolik jich je do objemu 1350 ccm netuším, ale je to jedno protože spadá do stejné sazby povinného ručení. Výhradně čtyřválce má například Twingo a našlo by se hodně dalších. Panda je auto těsně před koncem produkce a tak je spousta lepších aut. Například Suzuki Splash. Turbodiesely v této třídě jsou na okraji zájmu, stejně tak pohon 4x4... v tomhle je Panda trochu rarita.
9. 2. 2010 17:44
Re: Panda
Plky, pouč se laskavě >:-[]
10. 2. 2010 11:23
Re: Panda
Myslel som Fiat všobecne. Jeho ceny sa nijak nevymykajú zaužívaným číslam v rámci segmentov.
Avatar - iudex
9. 2. 2010 12:23
Fiat kraluje
Fiat kraluje v triede mini aj na Slovensku, a to dokonca takým sposobom, akoby sa iné vozy v triede ani neponúkali: 1. Panda: 30 ks, 2. 500: 26 ks, tretí s obrovským odstupom i10 (8 ks). V rámci triedy teda Fiat predá 60 % sám a o zvysných 40 % sa delí 11 modelov. To uz sa dá nazvat monopolom.
P.S. Mistr elegance 0 ks. ;-)
Rozbalit vlákno
8
Avatar - woody-alien
9. 2. 2010 12:27
Re: Fiat kraluje
Tak tedy ani na Slovensku už nebudou dávat Lišky dobrou noc... >:D
9. 2. 2010 12:40
Re: Fiat kraluje
Dejte pokoj s Foxem nebo se vám to vymstí jako mě >:D moje auto šlo do servisu a jako náhradní sem dostal VW Polo Fox... >:D
Avatar - DRBNUTY
9. 2. 2010 13:52
Re: Fiat kraluje
Co je to Polo Fox?
9. 2. 2010 14:51
Re: Fiat kraluje
mrkni na fotku v mé recenzi na moje.auto.cz je to předchůdce Foxu... prostě Staré Polo verze Fox.
9. 2. 2010 14:03
Re: Fiat kraluje
Tak to je kruty trest... to uz radsej dve-tri jizdenky na tramvaj... :-)
neregistrovaný "Robmar"
9. 2. 2010 15:11
Re: Fiat kraluje
Tak kolem 16hod v dopravní špičce bys ještě prosil abys nemusel MHD a nad Foxem bys přestal ohrnovat nos >:-[]
9. 2. 2010 13:05
Re: Fiat kraluje
šalený východ >:-[]
Avatar - iudex
9. 2. 2010 13:26
Re: Fiat kraluje
Cím myslís? Nedocenením kvalít Foxa? >:D
neregistrovaný "Robmar"
9. 2. 2010 14:37
Panda je dobrá nákupní taška
Měl jsem Pandu asi týden jako služebbní auto myslím, že to byla 1.1 a dost mě překvapilo jak je to svižný auto. Do města úplně dostačující. Problém nastal když jsem nabral kolegu každý máme 100kg a bylo po svižnosti >:-[] stačil malý kopeček a už se to táhlo jak hlemýžďˇ, se silnějším motorem super nákupní taška do města.
Rozbalit vlákno
8
9. 2. 2010 14:56
Re: Panda je dobrá nákupní taška
S tímhle drakem jsme ve třech jeli výpadovku z KV na Prahu. Kdo nezná, je to hodně dlouhý zatáčkovitý kopec nahoru. Nebylo moc aut, u kterých jsem měl obavy, že budeme muset vystoupit a tlačit >:D Panda funěla asi třicítkou, ale nakonec ho udolala. Něco podobnýho jsem zažil jen s jednolitrovou Fiestou Mk1 a pak s motorářským omylem Fabia 1.0MPI 37kW, která měla na vleku zhruba 200kg materiálu a nepřekročila snad ani dvacítku >:D
9. 2. 2010 15:35
Re: Panda je dobrá nákupní taška
Tebe neučili v autoškole řadit? ;-)
9. 2. 2010 16:14
Re: Panda je dobrá nákupní taška
Byl tam ještě neutrál, ten jsem nezkoušel, pravda.
10. 2. 2010 13:16
Re: Panda je dobrá nákupní taška
Za to vycouvání třicítkou si panda zaslouží :yes: .
10. 2. 2010 08:11
Re: Panda je dobrá nákupní taška
z vlastní zkušenosti vím (panda 1,2="limuzína" mojí manželky), že je lepší připlatit si za 1,2 44 kW. Panda s ním zvládá, díky krátkým kvaltům, kopce o mnoho lépe než 1,1 40 kW a v pohodě udrží po dálnici 140 km/h. Jediný problém je rozměr kol 13/155/80 a silný posilovač řízení (i s vypnutým CITY), tam to v ostřeji projeté zatáčce hrozí převrácením. Proto je lepší volba 14/165/65 ale tam se rovněž připlácí. Jinak servisy a díly fiat už zdaleka nepatří k nejlevnějším jak tomu bylo ještě přd pár lety. ;-)
10. 2. 2010 10:00
Re: Panda je dobrá nákupní taška
Fabia 1,0 MPI.... nikdy jsem neměl tu čest, díkybohu :-)
Avatar - woody-alien
10. 2. 2010 10:38
Re: Panda je dobrá nákupní taška
Nezoufej, na příkladu Vrkuboye vidíš, že nic není nemožné a možná ještě někdy kvality této kombinace oceníš v dlouhým táhlým.... ;-)
10. 2. 2010 11:34
Re: Panda je dobrá nákupní taška
Ten jednolitr VW je opravdu strašná věc. Uvedený kopec byl při prázdném autě zdolatelný při nějakých 70km/h, což je naprosto tristní. Jen pro srovnání jsem neměl problém držet HTP 1.2 40kW celou dobu 100-110 na tacho.
neregistrovaný "Robmar"
9. 2. 2010 15:03
Panda je dobrá nákupní taška
Ten kopec znám a s Pandou bych ho nechtěl jet ani náhodou, leda sám to ještě stíhá, ale na ten obsah co můžeš chtítmožná , že už 1.3 pojede v pohodě. Rodiný auto to není, ale za ty prachy? :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - zdekajinek
22. 2. 2010 23:31
autor nie je v obraze
Subaru justy je v segmente B teda male auto.v žiadnom pripade nie je mini...
Rozbalit vlákno
0