Třída nejmenších automobilů se letos v lednu propadla meziročně téměř o pětinu. Fiat Panda je v čele segmentu. Za ním se tradičně umístil Spark a třetí skončila i10.
Už sem to tady psal. Panda je prostě trefa do černého. Etalon. :yes:
4x4 verze je mazel. Climbing je už za pár kaček. to nikdo jiný nenabízí.
Panda 100 HP... !!!
U nás ho SDA správně řadila mezi malé vozy. Já ho však přeřazoval do třídy pod Polo, ač není o tolik menší. Byl přeřazen už v modifikovaných tabulkách, ze kterých jsem původně před rokem a třičtvrtě vycházel. Fox je například větší než Swift a Yaris a to jsou malé vozy, na délku má 3,82 m. Je to však úplně jedno, stejně se v letošních žebříčcích určitě neobjeví :-)
Trefa to je, ale pouze daná nejnižší cenou na trhu. Nic levnějšího než Panda a Spark se koupit nedá a v přímém porovnání je na tom Panda co do prostoru trochu lépe.
Jinak Climbing mi teda za pár kaček nepřijde, 300 za takový prdítko je víc než dost, o 100 koňové verzi ani nemluvě. Krom toho, kolik se jich tak asi u nás prodá v poměru k 1.1 Active za 150 na splátky? Jedna dvě nebo dokonce tři?
RS, budu se snažit být slušný (byť si myslím, že to v tomto případě ani není nutné).
Zjednodušeně řečeno. Pohrej si s konfugurátorem a uvidíš jestli je levná a nebo ne. Aniž bych se díval na ceny jinýcch aut, tak si dovolím tvrdit, že Panda 4x4, která je teď za nějakých 256 000 je suverénně nejlevnější čtyřkolkou na trhu (a tu klimu už k tmou není problém dostat). Řekl bych že tato cena je tak nízká, že si ji může už dovolit leckterý obyvatel horských vesniček a vzhledem k její agilitě ji dá i přednost před ojetým Subaru (vysloužilé Justyny a podbné werky). To je to co sem myslel tím, že je za pár kaček (když ještě před rokem stála snad o 150 000 víc a nic zvláštního na tom nebylo) Panda 4x4 nemá na trhu (s výjimkou Ignisu) konkurenci a i cenou je prostě zajímavá. Za 250 000 si už leckdo umí takové auto jako čtyřkolku prostě pořídit i jako druhé, či třetí auto do rodiny (proč ne na zimu ideální volba i do města). Mimoto ani příplatková výbava není extrémně drahá a dá se tam nalovit leccos.
Totéž platí o verzi 100 HP, která taky moc konkurence nemá a cenově je i vzhledem k výbavě velmi zajímavou volbou. A mimochodem moc pěkně jede. V tomto případě však netvrdím, že je volbou jedinou (twingo GT, Fiat 500 1,4 Sport a další).
A poslední věc... to ostatní co si psal je mimo mísu. Chceš snad tvrdit, že Renault prodává Mégany snad jen ve verzi RS, stejně tak škodovka má 95% prodejů RS a Laurin klement? Atd...? Se probuď... Téměř u všech značek a typů aut (čest výjimkám např. F 500) se prodávají základní verze. To co vyčítáš Pandě můžeš vyčítat všem. Problém je v tom, že někdo tu cenu snížit ani neumí a nebo pokud ji sníží, tak to nepomůže, protože model je prostě výběhovka. To co se daří Pandě (v celoevropském měřítku) a třeba i Fusionu (dosud u nás), je prostě úspěch toho auta a žádné kecy takový úspěch neumí snížit či zpochybnit. A Fiat se bude muset setsakramentsky snažit aby nová Panda na tento úspěch navázala.
jo to máš pravdu. Je to šunka, co vyhrává, případně se velmi dobře umisťuje v testech spolehlivosti a velmi dobře si vede v uživatelských testech. takže ano.. taková typická italská prosciuto... ;-)
Například dvojice Splash/Agila. Panda už je dosluhující model který co nevidět nahradí jíné auto. Ve Fiatech se neorientuji, ale byla tu řeč o UNO a Topolino...
V dnešní době je prostě složitý některá auta zařadit. A Suzuki je toho příkladem, ať už v případě Splash vs. Swift nebo i SX4. SDA tam má povícero s prominutím kravin (Koleos mezi MPV ! atd.), tady je to mnohem přehlednější. Dobrá práce, Sleepere.
Jo a 4007 řadí částečně mezi MPV a částečně mezi teréňáky... Mají v tom neuvěřitelný binec.... Loni jim spadlo mezi MPV pár Insignií (!), Hondu City měli částečně v malých a částečně v nižší střední. Perličkou bylo Porsche Cayman, které si spletli s Cayennem a zařadili ho do teréňáků :-) Sám jsem se ptal prodejce Suzuki, kam by SX4 zařadil. Na malé auto je přece jen trochu velká, na nižší střední zase menší (délkou). SDA ji zařadili do nižší střední a já jí tam nechal a zatím to měnit nebudu.
A jakých, ty chytráku? Kdo ještě nabízí výhradně čtyřválce, pohon 4x4, stokoňový motor, automatickou klimatizaci nebo turbodiesel v kategorii do 1350 ccm? Nebo kdo jiný vyrábí takhle spolehlivé miniauto? Pouč mě laskavě.
Suzuki Swift může mít 4x4 i automatickou klimu a motor také slušný. ;-) Dieselů do 1600 ccm je dost, kolik jich je do objemu 1350 ccm netuším, ale je to jedno protože spadá do stejné sazby povinného ručení. Výhradně čtyřválce má například Twingo a našlo by se hodně dalších. Panda je auto těsně před koncem produkce a tak je spousta lepších aut. Například Suzuki Splash. Turbodiesely v této třídě jsou na okraji zájmu, stejně tak pohon 4x4... v tomhle je Panda trochu rarita.
Fiat kraluje v triede mini aj na Slovensku, a to dokonca takým sposobom, akoby sa iné vozy v triede ani neponúkali: 1. Panda: 30 ks, 2. 500: 26 ks, tretí s obrovským odstupom i10 (8 ks). V rámci triedy teda Fiat predá 60 % sám a o zvysných 40 % sa delí 11 modelov. To uz sa dá nazvat monopolom.
P.S. Mistr elegance 0 ks. ;-)
Měl jsem Pandu asi týden jako služebbní auto myslím, že to byla 1.1 a dost mě překvapilo jak je to svižný auto. Do města úplně dostačující. Problém nastal když jsem nabral kolegu každý máme 100kg a bylo po svižnosti >:-[] stačil malý kopeček a už se to táhlo jak hlemýžďˇ, se silnějším motorem super nákupní taška do města.
S tímhle drakem jsme ve třech jeli výpadovku z KV na Prahu. Kdo nezná, je to hodně dlouhý zatáčkovitý kopec nahoru. Nebylo moc aut, u kterých jsem měl obavy, že budeme muset vystoupit a tlačit >:D Panda funěla asi třicítkou, ale nakonec ho udolala. Něco podobnýho jsem zažil jen s jednolitrovou Fiestou Mk1 a pak s motorářským omylem Fabia 1.0MPI 37kW, která měla na vleku zhruba 200kg materiálu a nepřekročila snad ani dvacítku >:D
z vlastní zkušenosti vím (panda 1,2="limuzína" mojí manželky), že je lepší připlatit si za 1,2 44 kW. Panda s ním zvládá, díky krátkým kvaltům, kopce o mnoho lépe než 1,1 40 kW a v pohodě udrží po dálnici 140 km/h. Jediný problém je rozměr kol 13/155/80 a silný posilovač řízení (i s vypnutým CITY), tam to v ostřeji projeté zatáčce hrozí převrácením. Proto je lepší volba 14/165/65 ale tam se rovněž připlácí. Jinak servisy a díly fiat už zdaleka nepatří k nejlevnějším jak tomu bylo ještě přd pár lety. ;-)
Ten jednolitr VW je opravdu strašná věc. Uvedený kopec byl při prázdném autě zdolatelný při nějakých 70km/h, což je naprosto tristní. Jen pro srovnání jsem neměl problém držet HTP 1.2 40kW celou dobu 100-110 na tacho.
Ten kopec znám a s Pandou bych ho nechtěl jet ani náhodou, leda sám to ještě stíhá, ale na ten obsah co můžeš chtítmožná , že už 1.3 pojede v pohodě. Rodiný auto to není, ale za ty prachy? :yes: