Novinky
Fiat kraluje v triede mini aj na Slovensku, a to dokonca takým sposobom, akoby sa iné vozy v triede ani neponúkali: 1. Panda: 30 ks, 2. 500: 26 ks, tretí s obrovským odstupom i10 (8 ks). V rámci triedy teda Fiat predá 60 % sám a o zvysných 40 % sa delí 11 modelov. To uz sa dá nazvat monopolom.
P.S. Mistr elegance 0 ks. 😉
P.S. Mistr elegance 0 ks. 😉
Dejte pokoj s Foxem nebo se vám to vymstí jako mě >😁 moje auto šlo do servisu a jako náhradní sem dostal VW Polo Fox... >😁
Co je to Polo Fox?
mrkni na fotku v mé recenzi na moje.auto.cz je to předchůdce Foxu... prostě Staré Polo verze Fox.
Měl jsem Pandu asi týden jako služebbní auto myslím, že to byla 1.1 a dost mě překvapilo jak je to svižný auto. Do města úplně dostačující. Problém nastal když jsem nabral kolegu každý máme 100kg a bylo po svižnosti >😒] stačil malý kopeček a už se to táhlo jak hlemýžďˇ, se silnějším motorem super nákupní taška do města.
S tímhle drakem jsme ve třech jeli výpadovku z KV na Prahu. Kdo nezná, je to hodně dlouhý zatáčkovitý kopec nahoru. Nebylo moc aut, u kterých jsem měl obavy, že budeme muset vystoupit a tlačit >😁 Panda funěla asi třicítkou, ale nakonec ho udolala. Něco podobnýho jsem zažil jen s jednolitrovou Fiestou Mk1 a pak s motorářským omylem Fabia 1.0MPI 37kW, která měla na vleku zhruba 200kg materiálu a nepřekročila snad ani dvacítku >😁
Tebe neučili v autoškole řadit? 😉
z vlastní zkušenosti vím (panda 1,2="limuzína" mojí manželky), že je lepší připlatit si za 1,2 44 kW. Panda s ním zvládá, díky krátkým kvaltům, kopce o mnoho lépe než 1,1 40 kW a v pohodě udrží po dálnici 140 km/h. Jediný problém je rozměr kol 13/155/80 a silný posilovač řízení (i s vypnutým CITY), tam to v ostřeji projeté zatáčce hrozí převrácením. Proto je lepší volba 14/165/65 ale tam se rovněž připlácí. Jinak servisy a díly fiat už zdaleka nepatří k nejlevnějším jak tomu bylo ještě přd pár lety. 😉
Fabia 1,0 MPI.... nikdy jsem neměl tu čest, díkybohu 😄
Nezoufej, na příkladu Vrkuboye vidíš, že nic není nemožné a možná ještě někdy kvality této kombinace oceníš v dlouhým táhlým.... 😉
Ten kopec znám a s Pandou bych ho nechtěl jet ani náhodou, leda sám to ještě stíhá, ale na ten obsah co můžeš chtítmožná , že už 1.3 pojede v pohodě. Rodiný auto to není, ale za ty prachy? :yes:
4x4 verze je mazel. Climbing je už za pár kaček. to nikdo jiný nenabízí.
Panda 100 HP... !!!
K tomu je možné pořídit F 500, bezkonkurence...
Jinak Climbing mi teda za pár kaček nepřijde, 300 za takový prdítko je víc než dost, o 100 koňové verzi ani nemluvě. Krom toho, kolik se jich tak asi u nás prodá v poměru k 1.1 Active za 150 na splátky? Jedna dvě nebo dokonce tři?
Zjednodušeně řečeno. Pohrej si s konfugurátorem a uvidíš jestli je levná a nebo ne. Aniž bych se díval na ceny jinýcch aut, tak si dovolím tvrdit, že Panda 4x4, která je teď za nějakých 256 000 je suverénně nejlevnější čtyřkolkou na trhu (a tu klimu už k tmou není problém dostat). Řekl bych že tato cena je tak nízká, že si ji může už dovolit leckterý obyvatel horských vesniček a vzhledem k její agilitě ji dá i přednost před ojetým Subaru (vysloužilé Justyny a podbné werky). To je to co sem myslel tím, že je za pár kaček (když ještě před rokem stála snad o 150 000 víc a nic zvláštního na tom nebylo) Panda 4x4 nemá na trhu (s výjimkou Ignisu) konkurenci a i cenou je prostě zajímavá. Za 250 000 si už leckdo umí takové auto jako čtyřkolku prostě pořídit i jako druhé, či třetí auto do rodiny (proč ne na zimu ideální volba i do města). Mimoto ani příplatková výbava není extrémně drahá a dá se tam nalovit leccos.
Totéž platí o verzi 100 HP, která taky moc konkurence nemá a cenově je i vzhledem k výbavě velmi zajímavou volbou. A mimochodem moc pěkně jede. V tomto případě však netvrdím, že je volbou jedinou (twingo GT, Fiat 500 1,4 Sport a další).
A poslední věc... to ostatní co si psal je mimo mísu. Chceš snad tvrdit, že Renault prodává Mégany snad jen ve verzi RS, stejně tak škodovka má 95% prodejů RS a Laurin klement? Atd...? Se probuď... Téměř u všech značek a typů aut (čest výjimkám např. F 500) se prodávají základní verze. To co vyčítáš Pandě můžeš vyčítat všem. Problém je v tom, že někdo tu cenu snížit ani neumí a nebo pokud ji sníží, tak to nepomůže, protože model je prostě výběhovka. To co se daří Pandě (v celoevropském měřítku) a třeba i Fusionu (dosud u nás), je prostě úspěch toho auta a žádné kecy takový úspěch neumí snížit či zpochybnit. A Fiat se bude muset setsakramentsky snažit aby nová Panda na tento úspěch navázala.