Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Fiat Punto: Italská tečka má 20 let

Fiat Punto letos oslaví kulaté dvacetileté jubileum. Pojďme se krátce ohlédnout za dosavadní kariérou malé řady Fiatu.
Zpět na článek
9. 4. 2013 16:21
9. 4. 2013 19:28
9. 4. 2013 19:56
9. 4. 2013 21:44
9. 4. 2013 17:18
22. 4. 2013 14:43
9. 4. 2013 17:42
9. 4. 2013 18:07
10. 4. 2013 06:41
9. 4. 2013 18:01
9. 4. 2013 18:17
9. 4. 2013 22:38
9. 4. 2013 22:40
10. 4. 2013 17:45
9. 4. 2013 19:59
10. 4. 2013 07:38
10. 4. 2013 07:48
Avatar - 3_diamanty
9. 4. 2013 16:10
mne sa najviac pacila
druha generacia pred faceliftom s tymi uzkymi svetlami :yes: a zvlast zlty sporting s 1.2 so 6st prevodovkou bol na svoju dobu velmi podarenym autickom [odkaz] dodnes krasne auticko :yes:
Rozbalit vlákno
0
9. 4. 2013 16:21
Je to držák
Hoc mnohí nadávajú na Fiaty ako na nespolahlivé/kazivé autá, Punto je pravým opakom..Prvá generácia, ktorú dodnes máme v garáži snád ani nemá konkurenciu v spolahlivosti(v danej triede, rokoch). Mnohokrát sme uvažovali nad výmenou tohto auta, no ak sa niekto spýtal na dôvod výmeny za ine auto, okrem už neatraktívneho designu snad žiaden nebol. Velmi trvácne, kvalitne spracované, nehrdzavejúce, priestranné, nenáročné, dodnes pomerne úsporné, nekradne sa a hlavne náhradné diely (ak vobec nejake potrebuje) sú "zahubičku". Jediným nedostatkom je snad len tá bezpečnosť...i keď ani tá nebola pádnym dôvodom na výmenu, keďže autičko využívame len ako nakupný vozík v meste....poctivo odkrútených 120tis iba v meste(ekvivalentom dvojnásoku ak sa auto pohybuje mimo mesta) bez zavažnej poruchy...Popri boku nášho Puntiaka sa už vystriedalo viacero HLAVNYCH domacich vozidiel no Puntiak stále drží, a verím že ešte dlho bude. Takto nejako si predstavujem auto do mesta..je to taký retríver medzi autami..nenáročný no spolahlivý a verný.
VYNIKAJÚCO FIAT :yes:
Rozbalit vlákno
7
Avatar - GReddy
9. 4. 2013 17:59
Re: Je to držák
Mam Punto druhej generacie (ma uz 13 rokov) z toho ja ho mam 6 rokov. Da sa povedat ze celkom spolahlive, jedine co som menil su tlmice a brzdy, ale to pri nasich cestach sa inak ani neda. Jedine čo mu môžem vytknúť je že dosť hrdzavie (podbehy). Ale inym to vraj nerobi. Holt smola ;-\
9. 4. 2013 19:28
Re: Je to držák
hrdza? no naše ma cez 17 rokov, parkovanie celoročne vonku( poslednych cca 5 rokov v garáži) a ani náznak hrdze... skôr či to tvoje nebolo búrané ...
Avatar - GReddy
9. 4. 2013 19:36
Re: Je to držák
Burane zrejme nie, hrdzaveju iba podbehny na oboch stranach, ostatne je OK, je to jeden z prvych kusov 2 generacie mozno nieco pokaslali, k tomu sol (je z bavorska) a ja ho parkujem vo vykurenej garazi v zime, to mu urcite na kondicii nepridalo. Zacalo to najskor tam kde kamienky odrazili z laku a potom sa to sirilo. Ale na inom punte som to este nevidel.
9. 4. 2013 19:56
Re: Je to držák
...ešte že tie diely su za hubičku ;-)
[odkaz]
Avatar - GReddy
9. 4. 2013 19:59
Re: Je to držák
rozmyslam ci to dam spravit alebo iba pustim z kopca >:D motoricky ide perfektne, je to 1.2 16V a ta lubi vytacat raz za cas >:-[]
9. 4. 2013 21:44
Re: Je to držák
..no je pravda že autičko ma minimalnu hodnotu, ale časom som to začal brat ako pozitivum...nekradne sa.. a preto sa donho OPLATI zainvestovat
Avatar - twistedTSD
9. 4. 2013 19:42
Re: Je to držák
Před lety v rodině jedno první Punto bylo a zrovna z jeho spolehlivosti majitelé moc nadšeni nebyli (docela mě pobavila - na svou dobu revoluční - funkce "stop&stop", kdy se po příjezdu ke křižovatce "automaticky" vypínal motor. >:-[] )...Ale bylo to pohledné a nadčasové auto, téměř bez koroze a i prostorem na tom, myslím, zle nebylo.
Avatar - 3_diamanty
9. 4. 2013 16:35
ked sme uz pri tych talianoch dnes
RIP miura :'-( [odkaz]
Rozbalit vlákno
0
Avatar - dr.biker
9. 4. 2013 17:07
Happy birthday!
Tak všechno nejlepší Punťo a ať následující generace je minimálně tak úspěšná, jako generace první.
Jinak musím smeknout před designem první generace, i po 20 letech vypadá stále pěkně. Hold Fiat malá auta umí a přeji mu hodně štěstí, ať se nová generace opět povede.
Rozbalit vlákno
0
9. 4. 2013 17:18
Faceliftem
dokurvili jak druhou, tak třetí generaci.
Rozbalit vlákno
1
22. 4. 2013 14:43
Re: Faceliftem
:yes: Druhá generace po faceliftu vypadala ještě docela k světu ve verzi Sporting, ale stejně, před faceliftem byla hezčí. Z MK3 se mi taky nejvíce líbí Grande.
9. 4. 2013 17:42
Punto
První generace je překrásná i dnes z každého úhlu pohledu, za zachovalým kouskem se pokaždé rád ohlédnu. Dvojka před fl. nevypadala špatně, ale už to holt nebylo to roztomilé zaoblené autíčko jako stvořené pro holky. Německé hrany se prostě k výrobci emociálních aut nehodí. Facelift se podle mě fakt nepovedl, ty velkoplošné přední světlomety se moc nehodí ke zbytku karoserie. Trojka je po stránce designu dokonalá, v současné době neznám krásnější malé auto. :yes:

BRAVO FIAT !!!
Rozbalit vlákno
2
Avatar - dr.biker
9. 4. 2013 18:07
Re: Punto
Souhlasím s tebou, ikdyž jako spolumajitel Punta druhé generace po faceliftu to neslyším rád. Ale máš pravdu a s odstupem času když vidím na cestách zachovalou druhou generaci před faceliftem v třídveřovém provedení, tak musím uznat, že vypadá líp, než to naše po faceliftu. O zachovalé sportovní verzi Sporting bez řádění mladého zběsilého tunera to platí dvojnásob.
10. 4. 2013 06:41
Re: Punto
Máte pravdu. Mám G-Punto 1,4 z roku 2006. Dodnes mě uchvacuje design tohoto auta. I taková věc jako stále čisté přední světla (díky tvaru) svědčí o kvalitě designera. Chce se mi smát, jak často ohrnuji někteří nos nad Fiatem. Mám najeto 106 000 km bez závad, a to jezdím stylem denně cca 10 jízd v rozmezí 6 - 30 km. Zvládli jsme ale spolu i trasu Karviná - Paříž. Nikdy mě nenechal stát v trase. Bude mi líto ho v červenci prodávat.
Avatar - Igithegreat
9. 4. 2013 18:01
Punta
Mam Punto Classic (2.generace po faceliftu), r. 2008 ted najeto 62.tis km :-) a zatim naprosto bez problemu :-) je to uz druhy Fiat (predtim jsem mel Cromu), a naprosta spokojenost.. jediny co mi chybi je klima.. teda spis zene >:D ale zatim menim jen olej + filtr, a ostatni filtry, jednou desticky, a svicky. Jinak nic.. pristi rok rozvody.. takze pohoda, a jezdim jen po Praze a spotreba 5,8 dlouhodoba :-) na to, ze je to 1,2 benzin naprosta spokojenost a jsem rad, ze jsem se nenechal napalit na Fabii HTP >:D
Rozbalit vlákno
4
Avatar - dr.biker
9. 4. 2013 18:17
Re: Punta
Ty už budeš měnit rozvody? My máme najeto 80 tis. za necelých 10 let provozu a rozvody jsme neměnily. Akorát pravidelně tak po 1,5 roce měníme olej a filtr. Při 50 tisících se měnily svíčky a zadní díl výfuku, který prorezavěl, jinak nic vážného se neměnilo. Podívej se na mou recenzi, tam to mám rozepsané.
Budu se muset podívat do knížky, co Fiat provádí při 80 tisících a objednat Punto do servisu, aby bylo připravené na letní cesty. A na ty rozvody se musím podívat, kdy je Fiat doporučuje měnit. Otec na benzínovém Renaultu je měnil při 200 tisících.
Avatar - Igithegreat
9. 4. 2013 22:38
Re: Punta
Jo na vyfuk sem zapomnel >:D taky jsem jej vymenil, prosimte Fiat pise v servisce 5let nebo 90tis km, ja to vymenim pri 6ti a cca tak 80tis km... ale 10 let to uz je maso.. Fiat je sice genialni v motorech, tudiz se ti pri prasknuti remene nepotkaj ventily, vlastne se jen zastavis >:D ale 10 let bych ja nedal.. to bych na to kazdou jizdu myslel a bal se >:D takze me to ceka v unoru 2014 cena cca 5tis i s praci, co jsem zjistoval, jedna se o rozvod.sadu, vodni pumpu, chlad. kapalinu a pak napichnuti jeste na diagnostiku a samozrejme praci. :-)
Avatar - Igithegreat
9. 4. 2013 22:40
Re: Punta
>:D ctu recenzi a si hustej 10 let na zimakach >:D ja mam 5 a hodim je uz do srotu >:D huci jak krava >:D
Avatar - dr.biker
10. 4. 2013 17:45
Re: Punta
Díky za info, při další výměně oleje se poptám na ty rozvody, kdy je vyměňují. No a k těm zimním pneumatikám, to víš, auto toho v zimě moc nenajezdí, jen ty nejnutnější cesty na nákupy a tak do města 3 km tam a 3 zpět. Třeba za minulou zimu jsme najezdili na zimních kolech jenom 3000 km. Jsou to Sava Eskimo, osvědčily se a proto v létě koupím zase ty samé. Pneumatiky nejsou nijak zvlášť hlučné a mají dobré vlastnosti. I na konci své životnosti si poradily s velkými přívaly sněhu. Včera jsem se díval na vzorek a pohybuje se mezi 4-5 mm, takže auto nebudu na jaře přezouvat a dojezdím zimní kola. Auto přezuji až na léto, kdy auto absolvuje nějakou delší cestu.
Avatar - Jaros71
9. 4. 2013 18:02
Skvělé Punto..
První Punto bylo skvělé!! :yes: :yes:
Manželka ho měla 6.let bez chybičky..!! :-)
Designem se mi líbí i Grande Punto než ho zkazili z designu malého Maseratti na 500..!
A žena si právě proto vybrala jeho bratříčka..OPEL Corsa..kromě designu jsou auta prakticky stejná.
Taky ho jezdí už 6.rok a bez jediné závady.. ;-)
Těším se na nový model Punta!!
Rozbalit vlákno
0
9. 4. 2013 18:43
Punto na Nurburgringu ;)
Ja som s mojim Puntom najazdil za 3,5 roka vyse 100 000 km, zazil som s nim dobre aj zle casy, ale najlepsi zazitok bol nas spolocny vylet a jazda po Nordschleife - kuk na [odkaz] ;)
Rozbalit vlákno
0
9. 4. 2013 18:48
Fajnove Punto Cabrio ;)
Kamaratov "mazlicek" - [odkaz] ;)
Rozbalit vlákno
1
9. 4. 2013 21:44
Re: Fajnove Punto Cabrio ;)
:yes:
Avatar - twistedTSD
9. 4. 2013 19:59
Puntovič
U všech tří generací se povedl mimořádně pěkný a nestárnoucí design, především u třídveřových verzí - ani poslední generace se po 8 letech za vzhled stydět nemusí...Ale jsem zvědavý co bude dál. Nástupce už zřejmě potřeba, ale kde nic tu nic...
Rozbalit vlákno
1
Avatar - sendador
10. 4. 2013 07:38
Re: Puntovič
Nastupce uz je zoufale potreba, i kdyz predevsim proto, aby se lidem predhodil novy model, stavajici Punto je jinak porad velmi slusne male auto s hezkym designem.
Propady prodeju jsou vsak velike uz i v Italii, kde se proda 2x tolik Pand nez Punt.
9. 4. 2013 20:41
super auto na svoju dobu
kamos siel kupit feliciu v 98mom, zaklad LX stal 250 000, GLX 350 000, oba s motormi 50kw tusim.
Kamos uz siel kupit feldu, na poslednu chvilu som ho prehovoril, nech sa so mnou ide pozriet do fiatu, ked sadol do punta, tak hned iny svet, interier na svoju dobu sa s feldou ani porovnat nedal ani dizajnom a ani praktickostou, aj ked dnes to uz tak nepripada.
Zobral punto s 1,2 44kw, tiez vyssiu vybavu SX za 330 000korun.
Ja som vtedy mal feldu teraz neviem, ci 44kw, alebo 47kw ale punto malo dynamiku o nieco lepsiu. V podstate som mu ho potom zavidel, nechal si ho asi 8 rokov a nepokazilo sa ani raz.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - 3_diamanty
9. 4. 2013 21:44
Re: super auto na svoju dobu
50kw felda z r 98 ma urcite lepsiu dynamiku ako punto z r 98 44KW

punto ... zrychlenie 14,5s .... maximalka 160km za h
feldia .... zrychlenie 13,2s..... maximalka 162km za h - ( ja dam aj 170 asi chyba tachaca )

kroutak ma punto 96NM felda 106NM.... myslim ze felda je zivsia, - tolko cisla :yes:

jazdil som napr aj s 1,4 44kw polom z r 96 ale tolko mi tachac nedal co na felde... pritom subjektivne sa mi zdalo polo zivsie... hlavne odspodu... ale ked sa felda rozbehla bola rychlejsia ... co je zaujimave tak paradoxne htp sa mi zdalo najzivsie pritom ludia na neho nadavaju... co som siel tak 47kw fabia sla ako diva,.... rozbehnut sa na 160 nebol problem a to som len hladil plynovy pedal... auto slo paradne ...
9. 4. 2013 22:13
Re: super auto na svoju dobu
Mal som skusenost s poslednou varkou felicii po facelifte 1,3mpi a dane punto s motorom 1,2 fire 60hp...Punto je ľahšie, kratšie sprevodované, pocitovo určite živšie...Punto bolo koncipovane na 80% mesto. Felicia ťažšia, vačšia, a koncipovana viac menej mesto/mimo mesta 50/50...Obe auta boli/su v našom vlastnictve čiže nestranny nazor....Punto papierovo zaostáva, v skutočnosti je to opačne. Vo vyššich rychlostiach sa prejaví krutak feldy naviac, no ako pišem vyššie, punto je viac mestskym vozidlom.
BTW, felicia neskutočne kazivá. O cca 5 rokov mladšia, menej najazdene, aj mimo mesta a už niekolko krát vypovedala službu vo velmi neprijemnych situaciach...Uvažujeme o jej výmene už nejaky ten rok...velmi závažné poruchy mechanickej aj elektro sustavy...Vždy iba origo servis..škoda už asi nie :no:
10. 4. 2013 08:12
Re: super auto na svoju dobu
Čísla na papíře jsou jedna věc, jiná věc je realita. :yes: Neoddiskutovatelný fakt je, že Fiat uměl a umí malé benzinové motory, které jsou živé, rády se točí a dobře jedou. Punto I s 1.1 se 40 kW dá tachometrových 175 (mám vyzkoušeno), takže 1.2 se 44 kW by měla dát více - samozřejmě vždy záleží, jak je auto zajeté a jakou má odchylku tachometru. :-)

Že se teoretická čísla s praxí rozcházejí, se ukazuje i dnes velmi dobře - papírově má nová i30 1.4 silnější motor než bravo, ale bravo jede v praxi lépe - o dost lépe.
9. 4. 2013 23:06
fajnové autíčko
Mali sme ho kedysi ako rodinné auto :-) ... 5dv Punto 1. generácie s motorom 1,1 Fire, ročník 99 ... perfekný a spoľahlivý automobil ... na svoje rozmery veľmi priestranný ... často sme sa smiali, že má nafukovací kufor, keďže sme tam vždy všetko narvali >:D ... iné auto vtedy nebolo, tak musel plniť aj úlohu nákladiaku ... mali sme ho od nova, ale žiaľ keďže na dlhšie trasy moc nebol, tak ho po 11tich rokoch na pozícii vystriedala Honda Civic 8G a pozíciu pracanta zastúpil Nissan Patrol GR ... ale prizám sa, že za Puntíkom sme si aj poplakali keď s ním nový majiteľ odchádzal ... ale na Fiaty sa u nás nezanevrelo, súbežne s Puntom som mal Malucha a momentálne novinka v garáži je Stilo MW ... malušik samozrejme ostal a predávať sa zrejme už ani nebude :-)
Rozbalit vlákno
0
10. 4. 2013 00:14
Tak pořád si říkám,
že bych měl koupit co nejdřív oranžové Punto Sporting než budou všechny moc olítané :-) Fakt mě nenapadá jiný tak hezký hot hatch. Nemusí se vůbec tunit, i sériová kola se k němu skvěle hodí. Punto třetí generace před FL nemá konkurenci:
[odkaz]
Snad další generaci zadají zase nějakému designérskému studiu a nebudou se to snažit sesmolit amatéři z Fiatu sami - výsledky faceliftů mě přesvědčily že jsou naprosto neschopní...
Rozbalit vlákno
1
10. 4. 2013 00:33
Re: Tak pořád si říkám,
velmi dobra volba
10. 4. 2013 07:48
Skvělá tečka!
Všechny tři generace Punta byly velmi povedené, i když o těch jejích faceliftech to opravdu neplatí :no: Ale po posledních retuších je Punto III zase nádherné, je neuvěřitelné, jak je ta linie od Giugiara podařená a nadčasová :-) :yes: :yes: :yes: To samé platí o nabídce vnitřního prostoru - po ukončení výroby Clia III se jedná o nejprostornější malý hatchback na trhu. Nedávno byla odstraněn poslední problém - nyní se i u nás Punto začalo prodávat s dostatečně výkonným benzinovým motorem za dostupnou cenu - jedná se o čtyřválcový Multiair se 105 końmi a šestikvaltem - skvělá volba za odpovídající cenu!!! Vždycky se musím smát, když nějaký "informovaný" Čecháček tvrdí, že "Fiaty jsou poruchové a reznou" - pravý opak je pravdou! Někteří lidé pořád tupě papouškují věci, které platily před 30 lety... Načež jdou a místo skvělého Punta si koupí tříválcovou Fabii HTP, která je ve srovnatelné výbavě dražší, poruchovější a hlavně hnusná jak noc >:D >:D >:D
Rozbalit vlákno
1