Proč, když vše splňuej chtějí něco "vylepšovat"?
a nebo druhá otázka za předpokaldu, že splňuej proč nedal FCA nový software do nových vozů, když vyšly na trh? V řadě zemí by měly větší daňové zvýhodnění pdole množství CO2, které vypouštějí.
jenze timhle zásahem se CO2 zvysi, alespoň v realnem provozu.
pri laboratornim testovani nejspis k zadne zmene ve vykazovanych emisich nedojde, a to ani u neskodneho CO2
... protoze fiat, uplne stejne jako vw, opel, renault a kdokoliv dalsi, detekoval emisni cyklus a jemu prizpusoboval mapovani motoru. mimo emisni cyklus na produkci nox v podstate *. tuhle vypoustenou mlhu okolo toho preprogramovani sw snad muze zbasin jenom opravdu naivni trouba.
Jasně. Fiat plní, ale přesto všechno ještě nabídne úpravu jednotky.
Všichni ostatní mají problém prolézt, ale Fiat ještě s rezervou a ještě nabídne navíc "čistý vzdoušek". >:D
Jsi naivní. :-!
Hele říkám si jestli to není kvůli tomu, že vidí jak na to zákazníci v USA slyší. Tak je to prostě jen marketingový tah, aby ukázali jak mají "čistý" motory a třeba jim to pomůže v USA zaujmout pozice na trhu, který ztratil VW.
Tvoje slova: ... protoze fiat, uplne stejne jako vw, opel, renault a kdokoliv dalsi, detekoval emisni cyklus a jemu prizpusoboval mapovani motoru. mimo emisni cyklus na produkci nox v podstate *.
Lež.
A vědomá.. s cílem opatření prospěchu.
Chápu prospěch VW.. nechápu prospěch tvůj.. ale je mi to jedno.
Je to tvuj život.
VW to udělal v USA. Ano. A tam neprošel.
Ale tady je to jedno. Projde i bez "falšovací sekvence". Ta mu jen dopomůže k ještě lepším výsledkům.
Teď ji odstraňuje a? Stejně projde. :-!
hele, co bych z toho mel, kdybych lhal, premyslej trochu... jedna a jedna jsou totiz dve. u vw, renaultu, opelu, fiatu a u kohokoliv dalsiho. jestli auta jezdi na benzin nebo naftu je mi fuk a zadna automobilka me nezivi.
No.. tak pak už zbývá jen, že jsi magor.. a prostě ten rozdíl nechápeš.
Dobrá - zkusím to ještě jednou, ale už fakt naposled:
Kdybys napsal, že všechny diesely jsou zdrojem emisí.. ani bych nepípnul. To je prostě fakt.
Že všichni výrobci dělají testy tak, aby prošli normou je taky fakt...
Ale jen němečtí, povýšení gauneři měli tu drzost nainstalovat za tím účelem softwarový "udělátko".. a ještě tu nehoráznou drzost postavit na tom marketingový program a získat tak obchodní výhodu.
Mercedes, abych zůstal v Německu, prohlásil, že VW poškodil značku "made in Germany"... takže jsou to podobní neužiteční idioti jako já...
Tvoje opakovaná prohlášení, že podvodný sw mají všechny značky jsou vědomá lež.
Nevím, proč to děláš... ale je mi to jedno.
Jelito je prostě hlupáček...
Ale proč se do té skupiny řadíš ty? Na to si odpověz sám... mně je to fakt srdečně ukradený.
Ale ty se na sebe díváš každej den do zrcadla... ;-)
Udělali to. Ale v USA. Tady jsme v Evropě. A tu se hraje jiná hra, kterou VW plní.
Testů aut jiź proběhlo několik a vycházejí docela blbě. A rozhodně nejde o nějakou konspiraci. Jen změřili to, jak to doopravdy je. Že se ti to nelíbí? Vítej v reálném světě. :-!
uz jsem to tu pakrat psal, tak znovu v kostce - delam v automotive a vim jaka praxe zde panuje. vsichni vi vsechno, pres lidi, dodavatele a benchmarking. sw dal dohromady bosch a neprodaval ho jenom vw. jedna a jedna jsou totiz dve.
ano, marketing dieselu v usa si na tomto postavil vw. a byla to pekna hloupost. tam za to zaplati. to jsem take opakovane rikal, nicmene rovnez opakovane jsem tu jasne deklaroval, ze ani systemy s adblue nejsou resenim na nesmyslne normy (a o tom uz zase nejake hlubsi znalosti mam).
ze se detekuje merici cyklus ridicimi jednotkami (nejen u dieselu nejen u aut bez adblue) je leta verejnym tajemstvim. k cemu to asi tem ridicim jednotkam je? z pleziru, aby si udelaly v pameti carku, ze auto nekdo meril? myslis, ze takovouto neucelnou kravinu nekdo v automotiv dela jen tak z legrace? samozrejme, ze je to tam proto, aby byl upraven chod motou tak, aby vysledek byl v souladu s normou. takze znovu opakuju, delaj to tak vsichni. uplne vsichni a nejen u dieselu. a nedela se to jen kvuli nox.
p.s. v ramci automotive bych si dokonce dovedl predstavit, ze nejvyssi vedeni automobilek a dodavatelu to skutecne treba ani nevedelo. to bych si predstavit i dovedl ;-)
Přestaň se ztrapňovat. Minule ti to nestačilo? O technice víš naprostý kulový, ale řečí kolem toho máš jak opice blech.
Dodnes si pamatuji na můj rozhovor s vývojářem řídících jednotek do aut jednoho jejich velkého (největšího?) výrobce.
První věc, co mi řekl, že tu "čiptuning" nedělají. Co mě naprosto překvapilo, byl fakt, že jednotky dodávali rovnou se softwerem. Já si tehdá myslel, že jim pošlou hotové prázdné, a SW si do toho nahraje automobilka sama. Ale chybaaa. Od automobilky jim jen přijde požadavek na výkon toho konkrétního motoru a realizace SW je čistě v jejich režii.
Nikoliv v režii automobilky! Pro tebe jistě zcela objevné překvapení. Pro mě tehdá bylo. :-!
Já jsem v jedné své minulé profesi řídící jednotky normálně flashoval. Bylo to pro účely testování, souviselo to s určitou periferní součástku motoru (vůbec to nesouviselo s mapováním motoru, apod.) ale to jsme odzkoušeli třeba deset vývojových verzí SW a navíc různé verze pro různé zákazníky. Základ SW byl vždy totožný, dodělávali se jenom drobnosti s ohledem na konkrétní aplikaci. Samozřejmě jsme také testovali konkurenční výrobky a konkurence naše. Samozřejmě zákazník vždy věděl, co a proč modifikujeme. V případě této periférie to nikterak nenaráželo na nějaké konkrétní krkolomné legislativní požadavky, nicméně jedna věc je zcela ložená - řešení SW u VW (v jakékoliv konkrétní modifikaci) samozřejmě znají a používají dodavatelé (všichni) a používají všichni zákazníci (automobilky). Proč? Protože to tak funguje. Je to jednoznačné a logické vyústění faktů, které o automotive znám. A to prosím nejsou fantasmagorie (jak se Pogo dětinsky naivně domnívá), to jsou reálné pracovní zkušenosti.
Mě zajímají fakta, tebe a kunyho nějaké fantas konspirační teorie.
1. VW podváděl, použil podvodný soft a ke všemu se přiznal.
2. Všechny ostatní automobilky razantně popřely použití podvodného softu. Nikdo jim nic neprokázal.
3. Bosch dodal VW soft pro účel testování. Nic jiného mu nikdo neprokázal.
K dnešnímu dni je tedy jen jeden podvodník - VW. Ty a další obdivovatelé podvodníků tady už od září píšete, že podvádí i ostatní. Stejně tak tady pořád blábolíte, že Bosch dodal podvodný soft i ostatním automobilkám. Už půl roku čekám na nějaké důkazy. Bosch byl vyšetřován, automobilky taky a pořád nic.
Testů aut již proběhlo několik, mnohdy s prapodivnými výsledky. "Vysvětlení" automobilek těch výsledků je úplně směšné. To, že se automobilka k něčemu přímo nepřizná, neznamená, že je automaticky "čistá".
Ty to u jen tupě věříš a děláš ze sebe užitečného idiota, který není ochoten použít vlastní hlavu, protože by se mu zhroutila, jak domeček z karet, jeho představa o své "bezchybné" modle, které bezmezně věří.
Už to tady několikrát padlo. Když někdo zabije, je vrahem. Nestane se z něj vrah až poté, co mu to dokážou.
Ty tu jen opět vaříš z šutrů, kdy se chytáš podvodu VW v USA a snažíš se ho přenést sem. A já jsem ti tu několikrát psal, že nikdo zde VW nedokázal důvodný podvod v tom smyslu, že by bez něj neprošel přes emisní normy.
Tam má VW takové rezervy, že první, kdo se musí a bude muset sakra ohánět, je tvůj Renault, který z podstaty toho co dělá s 1.6 dci, nemůže nikdy ani vzdáleně, splnit limit v reálném provozu u tohoto konkrétního motoru.
První svolávačka tohle jen dokresluje, jen ty si myslíš, že to má úplně jiný důvod a konstruuješ vlastní důvody.
Konspirace a bezmezně hloupá důvěra v tvoji modlu, tě připravily o zbytky soudnosti a schopnost, byť jen náznakem použít vlastní mozek. :-!
1. Nic jako podvodný soft neexistuje. Soft je soft a dělá přesně to co je mu naprogramováno, především pak to že upravuje mapování a charakteristiky motoru v závislosti na různých podmínkách. Proto tam RJ je, jinak stačí rozdělovač s karburátorem a seřizovat předstih. Že ta inkriminovaná funkce není závadná už homologační autority potvrdily. VW pouze potvrdil že takovou funkci jejich soft má a že byla použita do x aut.
2. Logicky, jelikož podvodný soft neexistuje, těžko by se k němu někdo mohl hlásit. A automobilky navíc mohou deklarovat co chtějí, to je úplně jedno.
3. Bosch to samozřejmě všem automobilkám dodával zcela bežně, a to z důvodů viz první bod. Když je v pořádku, rád to prodám.
Pokud ty považuješ to že někdo využívá možnosti dané normy resp. její předepsané metodiky za podvod, pak podvádí naprosto všichni. Tu někdo menší nádrží, jiný odpojeným příslušenstvím, další speciálnímy pneu a rozhozenou geo atd atd. Vyšetřovat můžeš koho chceš, to je legitimní nástroj, ale zatím neexistuje jediný závěr takového vyšetřování. Resp jeden ano, ten konstatoval že na us trhu nebyl řádně popsán emisní systém, nic víc nic míň, žádný pohádky o podvodném softu se nekonají.
No úplně popravdě, emisní cyklus detekoval SW napsaný Boschem a protože od Bosche všichni berou ŘJ tak se jejich motory chovají plus mínus stejně. V USA už na to kápli a Bosch vyšetřují. U nás se o tom moc nepíše, ale nyní je jasné, proč hned na začátku kauzy se Bosch distancoval od VW s odkazem, že je to jejich odpovědnost, to je určitě pravda (za auto odpovídá výrobce auta), ale jestliže nakazili celý automotive (třeba jako Takata dodávala vědomě vadné airbagy řadě automobilek), tak Bosch skončí ve velkém průšvihu.
[odkaz]
[odkaz]
Samozřejmě... Ono ohánět se nějakým dokumentem, že SW není určený do reálného provozu a pak k němu jenom Volkswagnu prodat 11 milionů licencí (to je jen to, co se ofiko přiznalo), tak to chce hodně hroší náturu, abych si dokázal obhájit, že jsem netušil, co s tím VW dělá, a proto jsem neupozornil úřady (ohlašovací povinnost známe, že?). K tomu jen dodávám, pro doplnění - ŘJ nedodává jen Bosch, tu dodává i konkurence a samozřejmě to jsou to výrobky s totožnou funkčností. V bledě modrém to platí i opačném gardu - Bosch toto řešení samozřejěm nedodává jen pro VW, stejně tak ostatní konkurence. Tak to prostě v automotive chodí.
U nás (resp. v evropě) se o tom nepíše především proto že ta verze softu byla homologační autoritou označena jako nezávadná, a kde není problém není koho vyšetřovat.
jedina realna moznost jak snížit jedovaty NOx je, ze se z katalyzatoru bude poctive vyhánět zachyceny NOx, coz se doted nejspis nedělalo. to ale povede ke zvyseni spotreby, protože se musí zvýšit bohatost smesi na takovou miru, aby se z motoru stál generator prudce jedovatého CO, který z katalyzatoru vyzene zachyceny NOx a výsledkem je pak neskodny N2 a CO2.
kazdopadne je s podivem, ze to fiat (podobne jako napr. renault) dosud nedelal, resp. to delal jenom jen když zjistil, ze je v laboratori..
jen tak z prosté lásky k bližnímu svému učiní už tak čisťounké diesely, které vypouští lepší vzduch než je v Antarktidě, ještě čistšími a nyní navíc bude vypouštěný vzduch jemně parfémovaný Chanelem No 5. :-)
No pokud jdeme podle toho jak moc normu NOx prekracuji, tak dalsi je Mazda. Potom uz myslim jdou vozy s SCR, ktere ale SCR vypinaji, aby sporili s mocovinou = Audi
Tahle logika není úplně v pořádku, stejné motory se stejným SW produkují řádově jiné koncentrace NOX - tzn. záleží spíše na konkrétním kuse, jak se "povedl", nedá se usoudit podle těch tabulek, jak si stojí jednotliví výrobci, tam by muselo být minimálně 25 měření od každého motoru (aby se dal statisticky zhodnotit).
vaše germánské modly se ukázaly být podvodníky... a tím spustili řetězec událostí.. a ostatní automobilky se, dost pochopitelně, snaží minimalizovat obchodní dopady podvodů těch grázlů.