To se hezky cte.
Takze az na dva motory bez chyb, staci jen obcas prostriknout konektory a holt pocitat s tim, ze senzory nejstarsich Stil uz budou koncit prvni stupen :-)
Srovnejme to s konkurenci...ta je bud rezava nebo zoufale nespolehliva.
3dveřové bylo skutečně nádherné ostatní méně, na fiat až neuvěřitelně konzervativní vzhled, i když v tomto případě je to spíše dobře protože stilo ačkoli se jich mnoho v našich končinách neprodalo, tak vypadá stále vcelku moderně-a ruku na srdce o takové recenzi ojetiny by mohla řada koncernových rivalů v čele s golfem jen snít... :yes: toto si s ničím nezadá s podobnými recenzemi hond, toyot a mazd
S multiwagonem JTD 85kW jsem jezdil 3 a pul roku a ted muselo jit pryc jen proto, ze jsem mel verzi N1 pouze se 4 sedadly. Celkove moc prijemny a hlavne naprosto bezproblemove auto.
Fiat Marea. Stilo si moc hrálo na Golf. Nezdá se mi, že by ten motor 1.8 měl variabilní časování ventilů, to slyším poprvé, spíš bych řekl, že je to stejný motor jako u Marey, akorát trochu upravený pro Euro3.
Btw. dá se v kufru Stila taky tak dobře vyspat jako u Marey Weekend? :-)
S Mareou Weekend som krátky čas jazdil, a nebolo to práve auto podľa mojich predstáv, hoci malo aj svoje prednosti. Bez klímy bola existencia v ňom v lete dosť problémová, blbla elektrika aj zámky dverí. Motor ťahal dobre, nestíhal podvozok, keď som to s prázdnym vozom v zákrute prehnal, zadok odstrelil jedna radosť. Ale zas poklona za sklopný zadný nárazník a jeden z najlepších kufrov v triede.
Stilo sa dizajnm držalo veľmi pri zemi - horúce tvary Marey a spoľahlivosť Stila, a boo by všetko inak.
Všude vidím a slyším plno nářků na design tohoto modelu, ale mně se ze všech novodobých fiatů líbí snad nejvíc. Sice možná konzervativní, ale perfektně sladěné tvary, praktičnost přímo příkladná. Pak přišlo jakože sportovně tvarované nepraktické Bravo, které se mi nelíbí ani trochu. V Brazílii se Stilo buď donedávna ještě vyrábělo nebo snad ještě vyrábí.
Nové Bravo stojí za prd, ale staré Bravo + Brava, to byla doba, kdy byl design Fiatu skutečná špička. Snad i auto roku ty Fiaty vyhrály. Potom se mi líbilo až Grande Punto (3 dveře, oranžová barva) a samozřejmě minulá generace Pandy, která se tváří jakoby tak nějak nezvykle "pozitivně".
Nejlepší motory ve třídě, spolehlivost lepší než u Stila, perfektní podovzek, jen díky velké přístrojové desce méně místa na zadních sedačkách. Kufr taky asi největší ve třídě, ale jinak je to auto úplně na prd.
Za 10 let bude mít podobné reference i to Bravo na prd a zase se všichni budou divit, proč to nikdo nekupoval...
Já nic z toho nepopírám, ale prostě Bravo vypadá třeba ve srovnání s Grande Puntem hrozně. Tomu designu chybí jakákoliv myšlenka, je to takový zaoblený rozteklý nic. Pocit z něj mám jako ze současnýho Aurisu.
Fiat si prostě musí nechat dělat design od Pininfariny nebo Bertoneho jinak to bývá dost často průšvih. Třeba staré Bravo+Brava se prodávaly skvěle, ještě dnes vypadají dobře, líp než auta z té doby a to všechno díky perfektnímu inovativnímu designu. To se od Italů čeká, to jejich zákazníci chtějí. Proto nic moc prodeje nemělo Stilo ani současné Bravo a dobře se prodává povedené Grande Punto.
Mně se naopak nové Bravo líbí víc. Škoda, že dělají jen 1 verzi, 5dv hatchback je v Evropě málo a kdyby byl kombík, tak by to mělo i jiné prodeje. Takhle si na Bravo většina lidí ani nevzpomene, když kupuje auto.
Problémů nového Brava je více. Předně je to absence rozumné motorizace za rozumnou cenu. 1,4/66kW je dost slabá, 1,4T/88kW zas moc drahá (i když je nutno uznat, že Fiat oproti minulosti srazil 60tisícový příplatek "jen" na 45 tisíc). Hodně tu chybí něco s aspoň 75 kW s dobrou cenovkou.
Minule som niekde cital o nejakom aute, ze chcu robit aj kombi, co im hodi +25% objednavok :-!
No mozno zalezi o aky model ide, ci sa to kombi tam oplati. Predpokladam, ze vo Fiate nesadia hlupaci a vedia si spocitat, ci sa im kombi oplati.
... jo jo, JTD kombíka (85kW, výbava Dynamic) jsme měli ve firmě a pak jsem s ním jezdil soukromě....
Když to šlo pryč, tak to bylo 8 let staré, najeto 260tkm a největším problémem za celou životnost byla 2x prasklá pružina na předním kole a jednou rozmlácený kompresor klimatizace od šutrů....
Jinak se měnil jen spotřebák (kotouče co 100tkm, desky co 60-80tkm, tlumiče co 120). Na motor NEBYLO šáhnuto, ve 260 se akorát měnili žhaviče - jinak váha vzduchu, turbo, spojka... vše původní.... (ani baterka se na tom autě neměnila....). Kromě těch občasných falešných poplachů opravdu super auto....
A jak píše Wollf výše, Bravo je ve spolehlivosti ještě dál.... Ale když tím lidi nechtěj jezdit a raději po ránu poslouchají, jestli jim nechrastí rozvody atd., tak je to jejich boj.... ;-)
Mimochodem nový majitel toho auta mi nedávno psal, že v tom normálně jezdí na dovču do Itálie, auto má najeto už 270 a prostě to jezdí a hotovo....
tak podobné žvásty obvykle píšou lidé pro něž je vrcholem blaha HTP v kombíku-právě dnes jsem byl v servisu na geometrii a ptal jsem se chlápka co tam dělá jaká auta ho nejčastěji navštěvují a odpověděl vcelku jasně: auta s HTP a 2.0TDI PD...jistě můžeme namítnout, že těchto aut jezdí nejvíc, ale i tak to o něčem vypovídá
To nic nemění na tom že to má do bezproblémové motorizace velmi daleko...to že jsou to jedny z nejrozšřenějších motorizací v tuzemsku je věc jiná a taky to o něčěm svědčí...
myslim, ze nejvic je 1.9TDI, potom HTP a najmenej je 2.0d a prave poradie v servise je opacne. Takze to vyzera, ze najhosi je 2.0tdi, ale ta 1.2ka ako atmo benzin v malom aute s malymi najazdami by mala byt spolahliva ako ine 4valcove 1.2ky, ale zjavne nie je, takze si fakt nie som isty prvym miestom.
tak ono i ta věta "Fiatem tam, autobusem zpátky" je šroubovaná jak prase a navíc jsem to rčení v životě neslyšel.... >:D Talent psát holt nemá každý.... jinak je ale článek celkem OK....
já znám teda jen fordem tam a vlakem zpět...ale i to už dnes dávno neplatí-a pokud se bude koncern dál snažit tak jak se snaží, tak se brzo dočkáme rčení: volkswagenem tam, busem zpět...
by aj dnes vyhralo sutaz o najkrajsi hatch :yes: ale ten patdverak a kombi tak na tie sa uz veru nedalo ani pozerat.... neskutocny kontrast bol v dizajne medzi trojdverakom a ostatnymi verziami karoserie ;-\
ale auto to nebolo spatne, 3dverak je paradny :yes:
Máme doma 3 dverové sivomodré Stilo 1.6 16V. Má svoje chyby ale je to spoľahlivé autíčko. Okrem toho patrí medzi autá, ktoré stále vedia upútať pozornosť. Som naň mimoriadne pyšný. Aj keď ma vytáčajú niektoré riešenia v interiéri a v motorovom priestore (zbytočné plastové kryty), stačí mi pozrieť sa na golf z toho istého roku a ihneď si ho vážim viac. Ponúka kvalitnú športovú jazdu a aj keď je trojdverák, vnútri je veľmi priestranný. Je to mimoriadne nadčasové auto ako dizajnom, tak technikou, náš má napr. dvojzónovú automatickú klímu, adaptívny tempomat, chladničku, skvelý audiosystém a dobrý palubný počítač... Zapýta si v meste v lete niekedy aj 9 litrov ale nezožerie kvapku oleja a kedykoľvek ma kamkoľbek odvezie. :yes:
Hele, zkus na toho Golfa nekoukat, ale spíš se v něm projet - vo tom to je. Kdyby lidi, co si koupili Stilo (včetně mě !!!) sedli předtím, než tu kraksnu vykešovali do Golfa nebo Oktávky I a projeli se, NIKDO by si Stilo nekoupil. Ale v tom je jádro pudla ! Fiaty kupujou lidi, protože milují značku a cítí sympatie k Fiatu - ti, kteří neřeší, neporovnávají, nechtějí autům rozumět.
Já to auto koupil třeba proto, že mu hrálo skvěle stereo, to auto se dobře jmenovalo a setsakra pěkně vonělo. Až po 30ti tisících jsem si uvědomil, že jsme udělal strašnou chybu. :-)
Nekúpili sme to kvôli značke, doma máme aj Pažouta, či Land Rover. ;-) V Golfe som šiel, dojem z jazdy bol.. skôr nebol žiadny, proste krabica na kolesách bez citu s hrkotom..
Nevím, jak Golf, ale co se týče Octy a jejích jízdních vlastností - O1 sice drží na silnici normálně, no pocit takový není. Nekonečná houpačka...Vždyť když v tom autě člověk brzdí, tak si myslí, že se mu nárazník zakousne do silnice, no při akceleraci zas na tu silnci není vidět, koukáme pro změnu na obláčky v záklonu. :no:
Tady bych nesouhlasil. Otec mel Oktavku I, otec pritelkyne Golfa IV a ja Stilo. Nechci hodnotit, ktere z tech aut bylo nejlepsi (kazde ma neco do sebe), ale urcite to neni tak, ze bych Stilo za ty zbyle 2 po svezeni hned menil. Spise naopak, me se s nim jezdilo nejlip (samozrejme v tom hraje fakt i to, ze jsem na nej byl zvykly).
Jo sedíš v Golfu, páku nemůžeš najít, jo ona je někde u země ... a musíš se pro ni sehnout, sakra kde se zapínají ty světla, jo aha, zase se ohnout a šahat někam pod volant, sedadla jsou jako vajíčko z Matrixu, bederní opěrka žádná, volant nějak nepasuje v lince řízení, navíc ten trojúhelník sedadlo-volant-žadící páka je strašně veliký... tolik k ineriéru Golfa.
Jízdní vlatnosti Golfa - má tišší podvozek, nedělá tolik rámusu při tvrdých přejezdech, ale v zatáčkách se chová jako motokára, Stilo lépe žehlí nerovnosti, není tak tvrdá. Rozdíl je v tom, že Golf má tvrdší pružiny a méně zatlumené tlumiče. Stilo naopak - měkčí a více zatlumené. Každému bude vyhovovat něco jiného, nelze říct, které naladění je lepší. Je to o preferencích.
Presne tak, okrem dizajnu sú aj jazdné vlastnosti tiež o vkuse človeka. Stilom sa mi perfektne prechádzajú ostré zákruty aj vo vyšších rýchlostiach (väčšinou ale neriskujem, keďže som zvyknutý na Pažout) a skvele ich aj s nerovnosťami hltá a hltá. 80% jázd je v meste a na tých našich cestách a aj keď sú to talianske nápravy, zatiaľ sa po 72 tkm nič nerozklepalo.
to je blbost. Mám jedno Stilo ve firmě, je to kombík s 1.4 16V s šestikvaltem, kolega s tim jezdí za 6 litrů, a naprosto si chrochtá blahem, že by nic jinýho nechtěl. Doma mají oktávku a říká, jak s tim je táta pořád v servisu a na svuj fiátek nedá dopustit. Prostor uvnitř je hodně velikej, sedí se trochu výš a sedáky maj perfektní dýlku. Udělal sem tehdy s touhle koupí moc dobře. Cenově to bylo jak Mégane, ale o velkej kus lepší auto.
Jízdně, no co si budem namlouvat, bavorák to neni, ale to golf jaksi taky ne :-)
Zatim má najeto asi 170 tisíc a měnil se prorezlej chladič, jinak jen klasicky spotřebák.
Stilo byla velká promarněná šance. 3 dvéř - krásnej, podvozek na prd, Automat u Abarthu naprd, podvozky měkké jak houba-všechny, řízení totální mejdlo, i v 3dr. Motor: původní 1.6 76kW spolehlivá, ale ani ta nebyla úsporná ! Původní JTD 88 Kw OK . Přední sedačky strašný. Strašný systém zavírání zadních dveří. Vnitřní prostor je promarněná šance. Postavte vedle něj Golfa 5ku - menší zvenku, zevnitř větší, všude. Kufr skvělej, elektronika nejhorší ve třídě, přední náprava sucks. Po osmi letech jsem rád, že už ho neřídím. Bravo Fiat nezachrání, protože na to * už v době Bravo/Brava, zatímco němci cizelovali Golfa, Škodu a Focuse. Fiat je v nižší střední mrtvej, neměli by jí už dělat, chtějí-li přežít. Nové Bravo by mohlo bejt zlatý, Fiatu ale už nikdo nevěří. Wolff je retardovanej, už 6 letm pořád si myslí, že Fiatu někdo záměrně ubližuje zatímco on si to nezaslouží a popírá tím trh.
Stilo kombi 1.9JTD 85kW bylo mé firemní auto a jezdit s ním bylo za trest. Průměrné jízdní vlastnosti? Jízdní vlastnosti velice podprůměrné až nebezpečné. S větší kačenou jsem nikdy snad nejel! Totální náklony v zatáčkách (nové tlumiče) doprovázené hvízdáním pneu, brutální nedotáčivost, neochotná změna směru jízdy a jako třešnička na dortu přeposilované, necitlivé řízení. Jo a sedačky jsou opravdu strašné, fakt se na nich nedá sedět. V osobním životě jsem byl zvyklý na Primeru 2.0 GT a Mondeo 2.0, což jsou auta, která mají přesně opačné vlastnosti než tenhle italský křáp...
Doporucil bych si to trochu srovnat ve tve mlade makovicce, auta co jsi jmenoval tak jsou o tridu nekde jinde! :-!
Jinak Stilo bylo souputnikem OCT1, Golf IV a tam melo Stilo opravdu navrch! Samozrejmne na pomery dnesni doby je vse zase jinak ale to je vyvoj. ;-)
Že je stilo o třídu níž, to je jasné. Jde o celkové vlastnosti a chování auta. Když se přesedá do auta se skvělými jízdními vlastnostmi, tak žasnu, jak se mohlo stilo vůbec vyrábět. V čem mělo prosím tě navrh? Ochcávka i Golf mají daleko lepší jízdní vlastnosti, řízení, řazení...atd. Myslíš spolehlivost? Firemní stila byly věčně v servisu. Navíc je údajně málo (neli vůbec) náhradních dílů v druhovýrobě a origo jsou jak jinak než předražené.
Primera 2.0 GT bylo mé firemní auto a jezdit s ním bylo za trest. Průměrné jízdní vlastnosti? Jízdní vlastnosti velice podprůměrné až nebezpečné. S větší kačenou jsem nikdy snad nejel! Totální náklony v zatáčkách (nové tlumiče) doprovázené hvízdáním pneu, brutální nedotáčivost, neochotná změna směru jízdy a jako třešnička na dortu přeposilované, necitlivé řízení. Jo a sedačky jsou opravdu strašné, fakt se na nich nedá sedět. V osobním životě jsem byl zvyklý na Ferrari Enzo a Bugatti Veyron, což jsou auta, která mají přesně opačné vlastnosti než tenhle japonský křáp... >:D
Tak srovnávat Stilo s Primerou GT je poněkud úlet. Už standardní Primera měla vynikající jízdní vlastnosti a v bočních náklonech zvládla ustát větší přetížení než o několik let novější BMW3 (aspoň jsem to někde četl). GT má ještě o dost jiný podvozek. Mondeo, to už je trochu jiné kafe.
Přes tři roky jsme doma měli Multiwagon v Dynamicu s benzinem 1,8. Papírově mě lákal, postřeba se dala udržet okolo 8 litrů a hlavně v něm bylo dost místa všemi směry. Po třech letech jsem ho se slzou v oku prodal ačkoliv se mi nevyhly klasické nemoci jako spotřeba oleje, vyhazování el. chyb, vypínání ABS a ESP. Na konci se začal ozývar variátor. Musím dodat, že interiér byl stále jako nový - solidní zpracování, ohromný posun kupředu (Golf je samozřejmě výš), ale na Fiata k nepoznání. Solidní jízdní vlastnosti laděné do měkka, na dálnici parádní zážitek z jízdy, optimální cestovní rychlost na D1 cca 150. V autě přitom byly slyšet pouze pneu a jemné hučení motoru. Jako největší slabinu bych viděl poddimenzovaný podvozek (kosti stabilizátoru a ramena s čepy - Fiate prober se). Jinak na něj vzpomínám rád a občas ho ještě zahlédnu, takže stále v provozu bez zadření:)
Za malé prodeje si může Fiat (jak jinak) sám a není to jen konzervativnějším designem (mě osobně se líbi). Hlavní průšvih jsou téměr minimální marketingové aktivity, stejný problém trápí a trápil i další modely hlavně Cromu, Bravo a Sedici. Ta auta jsou (Croma už se nevyrábí) velice konkurence schopná a mají potenciál. Osobně nechápu, proč se Bravo nedělá v kombi... :-(
FORDEM tam, vlakem zpátky, vážená redakce. Na fiata mám "chceš-li poznat co je svízel, kup si Fiat, nejlíp diesel". ;-) (PS: pro hnidopichy: dieselový fiat bylo ještě donedávna moje rodinné auto, předtím to byl fiat benzínový a v současnosti mám ještě další dva fiaty pro zábavu)
Fiaty pro zábavu... ty jsi eletrikář? >:D To bylo jen takové popíchnutí. ;-)
Jinak musím souhlasit s těmi, co stilo moc kladně nevidí, spolehlivost posoudit neumím, ale svézt jsem se svezl, a byla to bída, i ta o půl generace starší Octavia I strčí jízdně stilo do kapsy. Navíc, jezdit se dá jenom NA stile ne VE stilu, protože tvar těch sedaček skutečně vylujučuje sezení V nich.
To ne, ale jsou to starý auta (viz moje ikonka), elektriku mají jednoduchou, je ovšem pravda, že spolehlivou teda ani smykem. Sahara na chladiči je kapitola sama pro sebe ;-)
Moje skusenosti s Fiatom su len pozitivne, aj ked som mali iba dva. V roku 93 som kupil nove Tipo 1.6 i.e., ktore nam sluzilo bez poruch 9 rokov. V 2002 som ako nahradu kupil 5-dv. Stilo 1.6 16V, ktore sluzilo prvych 5 rokov ako druhe, resp. tretie auto v domacnosti, neskor az dodnes ako dievca pre vsetko vo firme (prevoz tovaru, materialu, behanie po meste a pod.). Takisto sa menil iba spotrebak, ziadna vaznejsia porucha. Kombinacia spolahliveho, usporneho motora, dlhsich prevodov a praktickej 5-dv. karoserie je pre mna osobne idealna....Potreba nastupcu je sice aktualna, otazne vsak je, co moze Fiat ponuknut. Bravo svoj zivotny cyklus asi coskoro skonci, ktovie s cim pridu ako s nahradou.....
1.) design 5dv verze byl moc usedlý, nejvíc byl vidět Multiwagon
2.) miniaturní vnější zpětná zrcátka
3.) pověst předchozího modelu Brava/Bravo - věčně v servisu, kamarád měl novou Bravu a za rok byl 8x v servisu vždy minimálně na týden, zbavil se jí a koupil Boru ;-)
To že byl pořád v servisu, za to možná nemohlo auto, ale ten servis. Já jsem si nechal vyměnit u Fiata rozvody, vodní pumpu, těsnění pod krytem ventilů. Od té doby rozvody hlučely, tekla voda, olej tekl víc než dřív. Jako bonus jsem dostal zničený kryt rozvoďáku, úplně vyšroubované šrouby držící podběh a plasty pod motorem. Celé auto zaprasené od šmíru. Podběh ihned upadl. Reklamoval jsem opravu, nic neodstranili a ještě špatně sesadili blinkr a světlo, takže blinkr vyskočil za jízdy. Prý voda teče tak málo, že nejde zjistit odkud a možná prej tekla i dřív (blbost) a víko oleje prostě netěsní...
Od té doby na autě dělém skoro vše sám a nemám problém.
V servisech pracují hrozná prasata. Třeba otcovi strhali závity u svíček když si nechal u Felicie seřídit ventily. Ty hovada ani nechytily závit, prostě to asi vrazili do pneumatickýho šroubováku a na sílu to tam narvali. Stejně tak zničili chytráci v Chara pneu náboje kol u Fiatu Panda jedné známé - strhali jí tam některé závity. Místo aby chytili závit rukou a potom to došroubovali pneumatickým šroubovákem, narvali to tam přímo na sílu. Reklamaci jí neuznali, prej auto převzala, tak za nic neručí. Od té doby jí už kola měním já, ona je akorát zaveze do pneuservisu.
Dcera i já máme oba Bravy 80 (motor 1242ccm 60kW - ještě dnes sotva překonaný). Obě jsou bezproblémové už přes 150 tisíc km, nerazavějí, jezdí za 5,3-6,3 litru/100km, obdivují je na technických prohlídkách.
Od zimy jsem hrdym vlastnikem Stila 3D a nemuzu si ho vynachvalit. Vzhled - bezkonkurencni. Cena ojetiny - bezkonkurencni. Poruchy - kdyz se naucite ignorovat diskoteku, co vam obcas beha po pristrojovce, tak nejsou. (za pul roku vymeneno cidlo otacek klikovy). No dobre... prestalo fungovat dalkovy ovladani, ale co. S tim se da bez obav jezdit. Ja s tim ostatne jezdim dodnes. ;-)
Preposilovani mi nevadi, hlucny motor je ponekud otravny, ale v posledni dobe jsem se pristihnul, ze i na nej jsem si zvyknul. Naklony neznam, protoze uz pri koupi bylo auto snizeny, ABS funguje bez problemu, 1,9 JTD 59 KW s autem slusne mava (v zadnym pripade neni lenoch, jak autor uvedl v clanku), kola se toci, svetla sviti.
Zkratka a dobre, stilo 3D je pan ital se vším všudy. Občas náladový, emoce probouzející, slušně jezdící a navíc za pěkný peníz.
Kdo ho haní, ať se připojí do davu, koupí si Fabku, přinejlepším Octu a je rád, že je přesně tam, kde touží být. Uprostřed toho nejnudnějšího proudu, co po našich cestách teče.
Přišlo první na světě s variabilní platformou (zejména volitelné rozchody a rozvor) - stojí na ní např. i Lancia Delta s rozvorem o 10cm delším. VW s ní přišel v ne úplně natahovací, ale modulární, podobě až teď.
Autor článku se mýlí, pokud tvrdí něco negativního o sezení ve Stilu. Objezdili jsme s kamarádem jeho Stilem Vagon autosalony a prodejny aut, abychom bezprostředně staticky srovnávali sezení a prostornost. Po zpětném usednutí do Stila jsme jen vydechli, jak v něm není co řešit. A ačkoliv mám kulatá záda - přehnané bederní podpírání tu nebylo; naopak, bylo velmi zdařilé.
Je pravda, že Stilo bylo pro mě po nízké Bravě/Maree s jejich ladností a aerodynamikou zklamáním. Osobitost značky se nemá zahazovat.
sam sa chystam kupit Stilo, taketo clanky su len plus, cital som uz vela po internete a toto je len dalsi z tych clankov, ktory ma presvedcil, ze neurobim zle ak vezmem 1,6 16V 76 kW ... mam skusenost s Fiatmi, prve bolo rodicovske Punto a teraz mam malicku 126tku ... Puntak bez problemov a maluch no vzhladom na vek su opravy zanedbatelne, nic vazne ... takze co sa tyka vyrokov ako Fehler in alle teile alebo vyssie uvedeny vtip, tak pre mna su to len take frazy ... staci sa pozriet ako sa "dari" inym automobilkam a clovek pochopi
Chtěl bych také přidat něco ze svých zkušeností s Fiaty. V roce 2007 jsem koupil nový Fiat Stilo MW motor 1.6 /Opel/. Před tímto autem jsem měl Mareu Weekend taktéž s motorem 1.6/ ale samozřejmě italským/. Ani k jednomu z těchto aut nemám žádnou výtku. U Marey měněny běžné věci to samé zatím u Stila,které má najeto 77000km. Autor článku přidal tabulku,kde je uvedeno jaké motory byly ve Stilech používány a mimo jiné tam je výtka k motoru Opel,že je ospalejší a žíznivější. Ke spotřebě mám asi tolik,že porovnám-li s Mareou je na tom Stilo o 0.5 až 0.75 l /100 lépe.Palubní počítač ve Stilu mi ukazuje 6.6l/ není v tom jízda po městě,které pokud mohu se vyhýbám/. Marea měla spotřebu tak kolem 7.25l. Tolik tedy k žíznivosti. Dále bych se vyjádřil k ospalosti. Na 2.rychl.stupeň mé Stilo jede 95km/h , na trojku 140 km. S italským motorem jsou tyto rychlosti 90 a 131km , Marea měla 83 a 128km. Co se týká nízkých otáček Stilo se sbírá i z 1500 ot . po dosažení 3000 jakoby vás nakopne ,to Marea už neměla ráda pod 2000 ot. po dosažení 3500 stejné s motorem GM.Samozřejmě,že nejde o raketové zrychlení ,jde o 16 ventilové motory,které mají rády otáčky. Stilo je i méně hlučné v porovnání s Mareou. Ještě něco k předním sedadlům. V Maree se sedělo pohodlně /samozřejmě že ne tak jako v Octavii,kde dojete po 1000 km svěží,jak jsem se dočetl v jednom testu/,ale Stilo je hlavně na delší trasy ještě pohodlnější-alespoň pro mě. Dokonce co mě překvapilo,tak motor Opel nebere ani olej,což je u některých Oplů běžná věc. Abych jenom nechválil,tak po letošní dovolené mě čeká na mém Stilu výměna silenbloků zadní nápravy,což mě na ujetých 77000km přijde i celkem brzo i když ty tankodromy po kterých jezdíme asi se nelze zase tak divit. Abych se přiznal při koupi jsem vubec nevěděl,že je v tomto mém Stilu motor GM. Na ventilovém víku je FIAT 1.6 16V,jako by šlo o italský motor. Totéž,ale dělá např.OPEL taky.Používá motory FIAT a je na nich ECOTEC. To,že mám tento motor jsem zjistil až po delší době,kdy jsem si všiml na plechu co kryje výfukové parohy nápisu GM. Myslím si tedy,že tyto motory jsou na tom přibližně stejně,ale pokud bych měl možnost vybrat si dal bych přednost italovi,protože v italském autě má být italský motor. Co se týká různé diskotéky s kontrolkama,tak alespoň dosud nevím o čem je řeč,protože mě nic takového nepotkalo.
Já sám jsem sice Stilo nikdy neměl, ale kamarádi na toto auto vždycky pěli ódu a dokonce jsem četl pozitivní recenzi na https://kralmotoru.cz/…lo-kombi-recenze , takže na tom vážně něco musí být. Je pravda, že samo o sobě auto vypadá dost prakticky a kdyby bylo o pár let mladší, rozhodně bych se do něj nebál jít.