Kdyby bylo combi s naftou, litymi koly do 300.000 tak pro nej jdu, ale takhle je to zase sileny kolik chteji navic za veci ktere by podle mne mely byt v zakladni vybave! (minimalne aut. klima, lita kola)
No hele, já jsem si ten lowcost vyzkoušel fkombiku fturbobenzínu (120k) a fplný a i když z toho trochu srmdí levné plasty, tak to auto fungovalo vlastně docela dobře, filtrovalo pražskou dlažbu líp, než běžná Oktávka, nebo Karoq, prosotrný kufr i kabina, motor naprosto dostatečný i pro rodinu... Pokud někdo nepotřebuje machrovat před sousedem a nemá peníze na rozhazování, je to zajímavé auto.
Měl jsem půjčený sedan s atmo 1,4 a jízdně je to auto podle mě lepší, než základní verze Oktávek (které stojí o 200t víc). Jiná věc je ten motor, který je celkem slabý, ale spoustě lidí postačí.
Pokud jde o tu lowcostovost, tak veškeré odhlučnění je na úrovni běžného mainstreamu. Plasty mi vesměs přišly OK. Jediný problém je ta hnusná palubka, která se dá ale za příplatek vyměnit za tu hezčí pro vybavenější verze.
Já jezdil top verzí, ceníkově kolem 0,5M, takže asi už moc lepší palubka koupit nejde a prostě ty velké tvrdé plasty tam jsou, to mi trochu vadí, stejně i jako výplně dveří, nicméně auto fungovalo dobře :-)
No ale tvrdé plasty má i ta Okta. Jasně, někdo namítne, že s lepší strukturou, což mě úplně nepřijde u těch základních verzí. Ale jinak v Tipu nic nevrzalo, nedrnčelo, celé to působilo, že je to smontované festovně. Hnusná je ta základní palubka a ty gumové ovladače manuální klimy, které jsou ale u automatické myslím už slušné.
Ta palubka je přeci stejná, má velkou masu divného plastu a i ty lepší ovladače to nevytrhnou... je to škoda, kazí mi to jinak dobry dojem z auta. Oktávka ma taky tvrdé plasty ale má je více strukturované, působí to prostě hodnotněji i když to taky není žádná sláva :-)
Edice Italia je mimořádně lákavá nabídka. Jenom je velká škoda, že motor 1.4 T-Jet nenabízejí i v karoserii sedanu, která je z celé řady nejelegantnější.... :-O Nechápu proč, když do něj montují i podstatně dražší diesel 1.6 M-Jet...
suhlas.. s tou chybajucou 1,4T v sedane som stale nejak nazachytil co tym sleduju ... ale tak odpoved ma meno fiat ;-\ a potom co sa vykaslali aj na auto ako punto sa uz v ich pripade nicomu necudujem
inak tipo je za mna u nas hodne predrazene ( okukaval som sedel som v nom ... mal v ruke cenniky a katalogy takze fakt viem ) a hatch dodnes malo co vidim este skor kombik ... mna tipo sklamalo aj kabinou... teda ako fajn auticko ( ked beries zaklad .. podobne ako rapid ) ) ale vybavenejsi kusok je razom za 16-17 tisic uff.. ved to uz mas paradneho golfa ktory je aj kabinou aj podvozkom aj motorom o level dalej ... asi aj preto ma tipo tie predaje u nas ake ma ... ziadna slava... proste ceed astra focus alebo golf sa musia pri pohlade na tipo nadalej len smiat ... :yes:
Tak on ten sedan je celý takový lowcostovější i než klasické Tipo, takže já to chápu, navíc sedan moc v těchto končinách nechce, tak proč to tam cpát. Nejsem si jist i původem, jestli se celé Tipo bouchá v Turecku, nebo právě jen sedan, tak i logistika ?
Jinak tím motorem jsem jel a přišel mi naprosto dostatečný pro rodinné použití a i celkové odladění auta.. . jako potenciální kupec chápu, že si to lidi nezvolí, je to Fiat, lowcost z toho prostě cítit je, ale pokud se odprostím od vlastní malosti uvažování a nějaké pseudoprestiže auta, jakožto měřítkem tvého postavení, tak to auto vůbec není špatné za to, kolik stojí.
Protože to auto podle mě exportují i na jiné trhy, než jen sem, ty východnější a tam se ta nafta asi spíš prodá a je po ná zájem, než turbobenzín za stejnou cenu :-)
Aha,takže např. příplatek 57 000 Kč za 1.6 M-Jet oproti 1.4 T-Jet je podle tebe "stejná cena"? >:D >:D >:D Nemluvě o dražším a náročnějším servisu a potřebě kvalitní nafty pro přímovstřikový moderní diesel. Tak to je pak opravdu logické, že do low costu ten diesel upřednostňují! >:-[] >:-[] >:-[]
Na východě diesel docela jezdí... Tak když jiný nemají, je tam 1.6...a údržba sou kecy co řeší až druhý či třetí majitel to mě jako kupce nového auta nezajímá :-)
Kamoš zobral kombíka v diesli a slušnej výbave za nejakých cca 15 tis. skladovku. Konfigurátor je jedno a na salóne vieš často vyjednať niečo iné lepšie.
Já se spíš divím, že mají speciální edici výbavy, která má být v autě v každé, i základní výbavě. V základu to tipo má jako co, 14 kola, větrání pruvanem? Fiat je na úrovni dacie, podle toho by měla vypadat i nabídka. Asi proto jich není moc vidět na cestě
Je vidět, že jsi v Loganu a Tipu ani neseděl, natož se pak s nimi svezl. Jinak bys takové hovadiny vůbec nemohl vypustit z úst! >:D >:D >:D A že u nás na silnicích Tipo není moc často vidět je dáno jenom velmi slabým automobilovým rozhledem většiny české populace, který končí někde u Rapidu. Jejich chyba a jejich škoda. :-)
Kde jsou ty doby, kdy skladový Grande Punta s bl*ovzdornou 1.2 FIRE stály pod dvě kila v pětidvířku :-( Výběhový Punto dnes = 250... Servisní pokrytí ČR je taky kapitola sama pro sebe (obzvlášť sever)... To vše hraje do karet embéčku,dachně a korejcům...
No za dvě stě už pětidveřové Punto 1.2 fakt nekoupíš, ale za 229 000 Kč ano, pokud se tedy bavíme o těch pár zbylých skladovkách, co se (snad) ještě u dealerů nacházejí... :-O Ale kupovat dnes verzi 1.2 je fakt pitomost, když 1.4 stojí jen o 700 Kč víc! ;-)
v minulosti jsem na 1.4 8v neslyšel slova chvály... 1.2 FIRE je pro mě ideální kompromis mezi náklady a užitnou hodnotou. Segmentace pojištění...super spotřeba...ideální pro každodenní provoz na krátké trasy. Jediný v čím se liší od předešlé generace je převodovka pro Grande Punto.
Člověk který má pro Fiat slabost obětuje horší servisní síť (skoro jako u Lady) ... ale pokud uvažuju bez ohledu na značku a koukám jen na náklady a blízkost servisu..tak jsou na koni Škodofka i Korejci. A to mě mrzí....v Mostě Fiat skončil....Kia a Dacia tam funguje dál..o škodofce ani nemluvím. Rozumnej člověk o Fiatu bude uvažovat jako o ojetině a servisovat si bude sám
Na 1.4 8V jsi v minulosti těžko mohl slyšet slova chvály, když ji hamižní čecháčci skoro nekupovali a 95 % Punt tu mělo základní 1.2 8V. Ale jak říkám, technicky se jedna-čtyřka liší jen mírně zvětšeným vrtáním a zdvihem, většími zadními bubny a přítomností předního stabilizátoru (ten od verze Evo u 1.2 výrobce bohužel kvůli snižování nákladů zrušil). Také spotřeba je téměř totožná, ale ta 1.4 jde lépe za plynem a samozřejmě je celkově pružnější (při stejném zpřevodování má mírně větší krouťák). Než jsem si vybíral své auto, osobně jsem si obě verze vyzkoušel a ten rozdíl je jednoznačně znát.
Jen pro zajímavost:
Fiat Punto 1.2 8V: 1242 cm3, 70,8 x 78,9 mm, 11:1, 51 kW/5500 ot./min, 102 N.m/3000 ot./min, 156 km/h, 0-100 km/h za 14,4 s, 7,2/4,4/5,4 l/100 km.
Fiat Punto 1.4 8V: 1368 cm3, 72 x 84 mm, 11:1, 57 kW/6000 ot./min, 115 N.m/3250 ot./min, 165 km/h, 0-100 km/h za 13,2 s, 7,4/4,7/5,7 l/100 km. Pozn.: údaje o spotřebě platí pro verzi bez start-stopu. S ním je spotřeba komb. cyklu o 0,2, resp. o 0,3 l/100 km nižší.
Nevím, jaký motor máš na mysli, žádný motor s takovým označením se nikdy nevyráběl. Ale v motorárně ve městě Pratola Serra se dělaly (a asi stále dělají) motory pro Alfy Romeo (dříve řada Twin Spark, nyní ty nové pro Giulii a Stelvio). Motory Twin Spark jsou provozně opravdu dost choulostivé (na správný olej, nutná častá výměna rozvodů).
Motory řady Fire se vyráběly v těch dvou výše uvedených kubaturách v 8V i 16V verzích a ten větší i s přeplňováním a později také s bezvačkovým ovládáním sacích ventilů MultiAir.
Zajímal jsem se o Tipo v LPG a to u nás nebylo možno sehnat už 2 měsíce zpětně, kvůli slavným emisím, takže ceník byl jen kvůli skladovkám a LPG byly v té době snad jen 2 v lepší výbavě... Ne vždy člověk může mít to co někdo nabízí.