Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Fiat Tipo přijíždí v edici Italia šité na míru českým zákazníkům. Vábí hlavně nízkou cenou

42 komentářů

Petriso
Kdyby bylo combi s naftou, litymi koly do 300.000 tak pro nej jdu, ale takhle je to zase sileny kolik chteji navic za veci ktere by podle mne mely byt v zakladni vybave! (minimalne aut. klima, lita kola)
zlysoused
Hele, a za 200t bys to nechtěl?
Nonsens
a ešte aj s autoklímou, človeku, čo by chcel C do 300, musí manuálna stačiť v pohode.
Anonym
Jasne, ce smradlavým lowcostu ti pudou cpát plnou palbu.
A pak BY sis pro to šel.
...Mein Gott
Avatar - Ozzman
Ozzman
No hele, já jsem si ten lowcost vyzkoušel fkombiku fturbobenzínu (120k) a fplný a i když z toho trochu srmdí levné plasty, tak to auto fungovalo vlastně docela dobře, filtrovalo pražskou dlažbu líp, než běžná Oktávka, nebo Karoq, prosotrný kufr i kabina, motor naprosto dostatečný i pro rodinu... Pokud někdo nepotřebuje machrovat před sousedem a nemá peníze na rozhazování, je to zajímavé auto.
zlysoused
Měl jsem půjčený sedan s atmo 1,4 a jízdně je to auto podle mě lepší, než základní verze Oktávek (které stojí o 200t víc). Jiná věc je ten motor, který je celkem slabý, ale spoustě lidí postačí.

Pokud jde o tu lowcostovost, tak veškeré odhlučnění je na úrovni běžného mainstreamu. Plasty mi vesměs přišly OK. Jediný problém je ta hnusná palubka, která se dá ale za příplatek vyměnit za tu hezčí pro vybavenější verze.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já jezdil top verzí, ceníkově kolem 0,5M, takže asi už moc lepší palubka koupit nejde a prostě ty velké tvrdé plasty tam jsou, to mi trochu vadí, stejně i jako výplně dveří, nicméně auto fungovalo dobře 😄
zlysoused
No ale tvrdé plasty má i ta Okta. Jasně, někdo namítne, že s lepší strukturou, což mě úplně nepřijde u těch základních verzí. Ale jinak v Tipu nic nevrzalo, nedrnčelo, celé to působilo, že je to smontované festovně. Hnusná je ta základní palubka a ty gumové ovladače manuální klimy, které jsou ale u automatické myslím už slušné.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ta palubka je přeci stejná, má velkou masu divného plastu a i ty lepší ovladače to nevytrhnou... je to škoda, kazí mi to jinak dobry dojem z auta. Oktávka ma taky tvrdé plasty ale má je více strukturované, působí to prostě hodnotněji i když to taky není žádná sláva 😄
zlysoused
Hnusnější palubka: [odkaz]

Hezčí palubka😒odkaz]
Avatar - Ozzman
Ozzman
Až na infotainment je stejná...
zlysoused
To rozbití té plastové hroudy tomu imho dost pomohlo. A nejsem si jistej, jestli nemá i jiné (lepší) plasty.
Arese
>😁 >😁 >😁 >😁 A ještě lepší by bylo, kdyby ty auta Fiat rozdával zadarmo, že jo? >😒]
hustodrak
Funglovka kombi se slušnou výbavou v nižší střední do 300k? Jojo a pečené holuby do huby to by se mi taky líbilo
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Tipo od Korejců přebírá pozici opravdu dostupného kompaktu. :yes:
Nonsens
je fakt, že kórejci vyliezli hore a urobili priestor, len aby ten imidž fiatu neprischol.
Avatar - iudex
iudex
Ale to už sa dávno stalo (s výnimkou 500vky, ktorá sa dá považovať za imidžovku).
Arese
Edice Italia je mimořádně lákavá nabídka. Jenom je velká škoda, že motor 1.4 T-Jet nenabízejí i v karoserii sedanu, která je z celé řady nejelegantnější.... 😲 Nechápu proč, když do něj montují i podstatně dražší diesel 1.6 M-Jet...
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
suhlas.. s tou chybajucou 1,4T v sedane som stale nejak nazachytil co tym sleduju ... ale tak odpoved ma meno fiat ;-\ a potom co sa vykaslali aj na auto ako punto sa uz v ich pripade nicomu necudujem

inak tipo je za mna u nas hodne predrazene ( okukaval som sedel som v nom ... mal v ruke cenniky a katalogy takze fakt viem ) a hatch dodnes malo co vidim este skor kombik ... mna tipo sklamalo aj kabinou... teda ako fajn auticko ( ked beries zaklad .. podobne ako rapid ) ) ale vybavenejsi kusok je razom za 16-17 tisic uff.. ved to uz mas paradneho golfa ktory je aj kabinou aj podvozkom aj motorom o level dalej ... asi aj preto ma tipo tie predaje u nas ake ma ... ziadna slava... proste ceed astra focus alebo golf sa musia pri pohlade na tipo nadalej len smiat ... :yes:
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak on ten sedan je celý takový lowcostovější i než klasické Tipo, takže já to chápu, navíc sedan moc v těchto končinách nechce, tak proč to tam cpát. Nejsem si jist i původem, jestli se celé Tipo bouchá v Turecku, nebo právě jen sedan, tak i logistika ?

Jinak tím motorem jsem jel a přišel mi naprosto dostatečný pro rodinné použití a i celkové odladění auta.. . jako potenciální kupec chápu, že si to lidi nezvolí, je to Fiat, lowcost z toho prostě cítit je, ale pokud se odprostím od vlastní malosti uvažování a nějaké pseudoprestiže auta, jakožto měřítkem tvého postavení, tak to auto vůbec není špatné za to, kolik stojí.
Arese
Jasně, ten sedan je více lowcost než hatch a kombík, ale přesto do něj montují nejdražší naftu, tak proč ne i 1.4 T-Jet? 😢 8-s
Avatar - Ozzman
Ozzman
Protože to auto podle mě e😜ortují i na jiné trhy, než jen sem, ty východnější a tam se ta nafta asi spíš prodá a je po ná zájem, než turbobenzín za stejnou cenu 😄
Nonsens
asi tak, lebo nafta potom nič nežere a jazdí do aleluja >😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak to ale je >😁
Arese
Aha,takže např. příplatek 57 000 Kč za 1.6 M-Jet oproti 1.4 T-Jet je podle tebe "stejná cena"? >😁 >😁 >😁 Nemluvě o dražším a náročnějším servisu a potřebě kvalitní nafty pro přímovstřikový moderní diesel. Tak to je pak opravdu logické, že do low costu ten diesel upřednostňují! >😒] >😒] >😒]
Avatar - Ozzman
Ozzman
Na východě diesel docela jezdí... Tak když jiný nemají, je tam 1.6...a údržba sou kecy co řeší až druhý či třetí majitel to mě jako kupce nového auta nezajímá 😄
Avatar - wakantanka
wakantanka
Všetky verzie pokiaľ viem sa vyrábajú v Turecku.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Kamoš zobral kombíka v diesli a slušnej výbave za nejakých cca 15 tis. skladovku. Konfigurátor je jedno a na salóne vieš často vyjednať niečo iné lepšie.
Avatar - LuCZiano
LuCZiano
Přesně tak. HB se základním motorem, klimou, tempomatem... se nechá ve skladovkách sehnat za 290tis a to je hodně slušná nabídka.
Avatar - Đawson
Đawson
A ten zakladni motor je neprimostrik se 6ti kvaltem, navic hodne dobre zprevodovano. Jezdi se s tim prijemne.
hustodrak
Já se spíš divím, že mají speciální edici výbavy, která má být v autě v každé, i základní výbavě. V základu to tipo má jako co, 14 kola, větrání pruvanem? Fiat je na úrovni dacie, podle toho by měla vypadat i nabídka. Asi proto jich není moc vidět na cestě
Arese
Je vidět, že jsi v Loganu a Tipu ani neseděl, natož se pak s nimi svezl. Jinak bys takové hovadiny vůbec nemohl vypustit z úst! >😁 >😁 >😁 A že u nás na silnicích Tipo není moc často vidět je dáno jenom velmi slabým automobilovým rozhledem většiny české populace, který končí někde u Rapidu. Jejich chyba a jejich škoda. 😄
Avatar - KubikCv
KubikCv
Kde jsou ty doby, kdy skladový Grande Punta s bl*ovzdornou 1.2 FIRE stály pod dvě kila v pětidvířku 😒 Výběhový Punto dnes = 250... Servisní pokrytí ČR je taky kapitola sama pro sebe (obzvlášť sever)... To vše hraje do karet embéčku,dachně a korejcům...
Arese
No za dvě stě už pětidveřové Punto 1.2 fakt nekoupíš, ale za 229 000 Kč ano, pokud se tedy bavíme o těch pár zbylých skladovkách, co se (snad) ještě u dealerů nacházejí... 😲 Ale kupovat dnes verzi 1.2 je fakt pitomost, když 1.4 stojí jen o 700 Kč víc! 😉
Avatar - KubikCv
KubikCv
1.2 je neskutečnej nezmar a takřka nežere 😄
Arese
To 1.4 8V taky, technicky jsou to úplně stejné motory, jen ta 1.4 o něco líp jede. Mám ji ve svém Punťovi. 😉
Avatar - KubikCv
KubikCv
v minulosti jsem na 1.4 8v neslyšel slova chvály... 1.2 FIRE je pro mě ideální kompromis mezi náklady a užitnou hodnotou. Segmentace pojištění...super spotřeba...ideální pro každodenní provoz na krátké trasy. Jediný v čím se liší od předešlé generace je převodovka pro Grande Punto.
Člověk který má pro Fiat slabost obětuje horší servisní síť (skoro jako u Lady) ... ale pokud uvažuju bez ohledu na značku a koukám jen na náklady a blízkost servisu..tak jsou na koni Škodofka i Korejci. A to mě mrzí....v Mostě Fiat skončil....Kia a Dacia tam funguje dál..o škodofce ani nemluvím. Rozumnej člověk o Fiatu bude uvažovat jako o ojetině a servisovat si bude sám
Arese
Na 1.4 8V jsi v minulosti těžko mohl slyšet slova chvály, když ji hamižní čecháčci skoro nekupovali a 95 % Punt tu mělo základní 1.2 8V. Ale jak říkám, technicky se jedna-čtyřka liší jen mírně zvětšeným vrtáním a zdvihem, většími zadními bubny a přítomností předního stabilizátoru (ten od verze Evo u 1.2 výrobce bohužel kvůli snižování nákladů zrušil). Také spotřeba je téměř totožná, ale ta 1.4 jde lépe za plynem a samozřejmě je celkově pružnější (při stejném zpřevodování má mírně větší krouťák). Než jsem si vybíral své auto, osobně jsem si obě verze vyzkoušel a ten rozdíl je jednoznačně znát.
Jen pro zajímavost😒br /> Fiat Punto 1.2 8V: 1242 cm3, 70,8 x 78,9 mm, 11:1, 51 kW/5500 ot./min, 102 N.m/3000 ot./min, 156 km/h, 0-100 km/h za 14,4 s, 7,2/4,4/5,4 l/100 km.
Fiat Punto 1.4 8V: 1368 cm3, 72 x 84 mm, 11:1, 57 kW/6000 ot./min, 115 N.m/3250 ot./min, 165 km/h, 0-100 km/h za 13,2 s, 7,4/4,7/5,7 l/100 km. Pozn.: údaje o spotřebě platí pro verzi bez start-stopu. S ním je spotřeba komb. cyklu o 0,2, resp. o 0,3 l/100 km nižší.
Avatar - KubikCv
KubikCv
moje mejlka... měl jsem na myslí 1.4 Pratola Serra ... 😉 😉
Arese
Nevím, jaký motor máš na mysli, žádný motor s takovým označením se nikdy nevyráběl. Ale v motorárně ve městě Pratola Serra se dělaly (a asi stále dělají) motory pro Alfy Romeo (dříve řada Twin Spark, nyní ty nové pro Giulii a Stelvio). Motory Twin Spark jsou provozně opravdu dost choulostivé (na správný olej, nutná častá výměna rozvodů).
Motory řady Fire se vyráběly v těch dvou výše uvedených kubaturách v 8V i 16V verzích a ten větší i s přeplňováním a později také s bezvačkovým ovládáním sacích ventilů MultiAir.
Avatar - KubikCv
KubikCv
1.4 12v s označením Pratola Serra... byly v Bravu a Ypsilon ale to už je dýl
Avatar - FMowner
FMowner
Zajímal jsem se o Tipo v LPG a to u nás nebylo možno sehnat už 2 měsíce zpětně, kvůli slavným emisím, takže ceník byl jen kvůli skladovkám a LPG byly v té době snad jen 2 v lepší výbavě... Ne vždy člověk může mít to co někdo nabízí.