Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Autosalon Ženeva: Fisker Karma – Evropská premiéra a cena sériového sportovního hybridu

Produkční verze sportovního sedanu s hybridním pohonem se představila poprvé na lednovém autosalonu v Detroitu, v Ženevě má svou evropskou premiéru.
Zpět na článek
5. 3. 2009 16:40
5. 3. 2009 18:09
6. 3. 2009 12:29
6. 3. 2009 12:31
6. 3. 2009 06:35
6. 3. 2009 11:54
6. 3. 2009 22:30
6. 3. 2009 06:36
30. 8. 2010 19:25
neregistrovaný "MaraSuba"
30. 8. 2010 19:02
neregistrovaný "MaraSuba"
5. 3. 2009 16:40
moc pekne
Jen si nejsem jisty s tou delkou rozvoru a nizkym posazeni nad silnici zda bych takove auto uzil v Evrope. Mozna v Nemecku, ale silne pochybuji o kvalitach silnic u nas a nasich sousedu na vychod i v zemich jako je UK bych do auta s tak nizkym posazem nesel, jelikoz vsude je dira za dirou na silnicich.

Pro evropu bych spis dal prednost lehkemu luxusni SUV-MPV s touto technikou.
Rozbalit vlákno
3
5. 3. 2009 18:09
Re: moc pekne
...a pro Čechy už jedině vznášedlo :'-(

...jinak Karma je nejlepší! :yes:
Avatar - Plautus
6. 3. 2009 12:29
Re: moc pekne
nielen pre Čechy :-( a teraz, po zime, je tu tých výtlkov nekonečne veľa, na niektorých úsekoch jazdím chvíľami slalom 8-s ale to je tak, keď sa cesty donekonečna iba lepia a lepia...to látanie nevedie k ničomu.
Karma má opravdickú karmu a je to sen ;-)
Avatar - Plautus
6. 3. 2009 12:31
Re: moc pekne
Chrysler/Jeep nám ju časom dožičí ;-)
6. 3. 2009 06:35
Čísla
Tie čísla vyzerajú podivne....čiste na elektriku zvláda len 80 km. S naftou je to + 400 km za cenu 8 litrov nafty, resp. 9,6 ak počítam priemer za celkový dojazd. Že by účinnosť dielu v spojení s generátorom stúpla nejakým spôsobom, ktorý nedokážem pochopiť? Alebo sa proste mýlim?
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Plautus
6. 3. 2009 11:54
Re: Čísla
a prečo rátaš priemer za celkový dojazd? mne z toho vychádza jediné, a síce, že kombinovaný max. dojazd je 482 km, na elektropohon 80 km, to znamená, že ak nedobiješ, tak je dojazd pri plnej nádrži 402 km, z čoho mi vyplýva, že nádrž na naftu má objem cca 8 litrov...zároveň som doposiaľ čítal vo všetkých materiáloch to, že naftový motor slúži iba ako generátor energie pre elektromotory, tu sa píše "pak nastoupí přeplňovaný dvoulitrový turbodiesel, který zároveň dobíjí akumulátory"...takže neviem prečo je tam to slovo "zároveň"(?)
6. 3. 2009 22:30
Re: Čísla
A ty si vieš predstaviť, že prejdeš 400 km na 8 litrov nafty? Koľko energie by tá nafta v sebe musela mať a akú účinnosť by musel mať ten pohon, aby to bola pravda?
6. 3. 2009 06:36
Mimochodom
Je doba ekológie a doba nástupu elektropohonov, ale v aute tejto triedy a týchto tvarov by som radšej videl vidlicový dvanásťvalec. To by potom bola mňamka...
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Plautus
6. 3. 2009 12:25
Re: Mimochodom
510k a 1300Nm sú dostatočné argumenty oproti V12 ;-)
ak všetky tie uvádzané parametre budú reálne, tak to auto je mojím snom...vlastne to už je od predstavenia štúdie :-)
6. 3. 2009 22:34
Re: Mimochodom
Vážne veríš, že 510 koní a 1300 Nm uživí na dráhe 400 km púhych 8 litrov nafty?
8. 3. 2009 16:51
Re: Mimochodom
U elektromobilov sa s oblubou uvadza spickovy vykon elektromotora, ktory je mozny dosiahnut iba na velmi kratku dobu, 1-3 minuty.
[odkaz]
V odkaze je vidiet, ze pri spickovom vykone 200kW je kontinualny len 85kW. V tabulke dole su aj velmi kvalitne elektromotory kde pri spickovom vykone 160kW je kontinualny 135kW, otazka je, k comu je to dobre?
V clanku pisu o maximalke 201km/h. Na taku rychlost postacuje vykon okolo 110kW. Udaje do vzorca som odhadol, pouzite boli hmotnost 2200kg, celna plocha 2,2m2 a cx=0,35. Kto pozna presne parametry Fiskeru nech sa ozve.
Na urcenie maximalneho dojazdu sa nepouziva maximalna rychlost, ale nieco okolo 90km/h, kde odpor prostredia nieje taky vyrazny. (Odpor karoserie rastie s druhou mocninou rychlosti). Pri 90 km/h je pri povodnych parametroch vozidla potreba iba 16kW. Preto 2.0TDI moze ist v nizkych otackach a prebytok vykonu moze ukladat do baterii. Graf spotreby mam len pre motor Ford:
[odkaz]
Tam je krasne vidiet najnizsiu spotrebu tesne pod 2000 rpm. Motor generuje 35kW a preto ak elektromotor potrebuje len 16kW zvysok ide do baterii.
Netreba si vsimat mernu spotrebu, je to stary motor, ale ak Fisker pouzil niektory z motorov VW, tak spotreba 2 litre na 100 km je mozna. Uz pocas klasickej ecorally spotrebovalo Audi A4 s 2.0TDI len 3,32 litra na 100km.
[odkaz]
Pri tejto rally vsak nieje mozne mat stale otacky okolo 2000, boli pouzite normalne prevodovky, nie CVT. Preto ak by tento motor bezal len pri nizkych otackach v oblasti minimalnej spotreby tak je ta spotreba 2 litre na 100 km uveritelna.
neregistrovaný "MaraSuba"
30. 8. 2010 19:25
Re: Mimochodom
krásnej článek a výborný propočty - kdyby informace v původním článku byly přesné, tak by si ty výpočty mohl udělat přesněji a zaměřit se jinak - protože bohužel ( či bohudík ) bude ve Fiskeru turbobenzínový motor ( trochu i logicky - je to vůz s kořeny v Americe a tam nafta "moc nefrčí" ;-)) ). A hybridy se přeci jenom častěji kombinují s benzínovým motorem. Mimochodem - co v článku není výrazně uvedeno, dobíjení článků probíhá nejen klasicky ze zásuvky nebo z přeplňovaného benzínového motoru, ale i ze solárních panelů umístěných ve střeše ....
Avatar - Ricardo
8. 3. 2009 10:28
Fiskeru fandím
Tenhle elektromobil vypadá velmi zdařile. Asi bych mu dal přednost před Panamerou ;-)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "MaraSuba"
30. 8. 2010 19:02
Fisker
neznám vzorečky pro různé výpočty - jen - je tu jedna zásadní chyba - ve Fiskeru nebude dvoulitrový turbodiesel, ale dvoulitrový "turbobenzín" s výkonem 260 hřebců. Pokud chcete o Karmě vědět více, tak na : [odkaz]
Rozbalit vlákno
0