Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: FlixBus testuje elektrobusy na dálkových linkách

Společnost FlixBus jako první dopravce na světě nasadí na pravidelné dálkové linky ve Francii a Německu elektřinou poháněné autobusy.
Zpět na článek
22. 3. 2018 08:30
Avatar - KANKUNEN
22. 3. 2018 08:30
To je logika,
tak nám nesmradí autobusy v poli, na okruhu jezdí 1000 koňové EV supersporty a ve městě smradí diesly s vykuchaným filtrem a mají oficiálně podvodný SW euro 5. Vesele se to všechno dotuje ze spotřební daně z nafty.
Rozbalit vlákno
4
22. 3. 2018 08:44
Re: To je logika,
to je tim ze je to soukroma spolecnost, MHDcka bejvaj vlastneny statem/mestem a tam neni vule nejak myslet dobudoucnosti, ty "manazeri" tam myslej jen na sve obdoby a na sve domeny, a tak je neco co bude za 10 let nezajima a nehodlaj do toho investovat, protoze by jim to snizilo bonusy za to jejich obdoby

pritom ve meste ma elektrobus mnohem vetsi efekt uspory, kdy bus MHD sporada klidanko i 70-80 litru paliva na 100kilometru, kdesto mezimestsky mivaj prumer do 35 litru na 100km, elektrobusy ve mestech (ty velke kloubove co jezdi treba v Cine) mivaj spotrebu do 100kWh/100km a dalkove pak take okolo 100kWh/100km (zatim testujou tusim jen Amici) pritom tyhle spolecnosti muzou mit elektrinu sakra levnou, predpokladam ze FlixBus si vyjedna normalne burzovni ceny elektriny (v CR by pak platil jen distribuci a pripadne rezervovany vykon na nabijeckach, spis by se jim ale vyplatila vlastni trafacka s nabijeckama pro ty busy (trafacka cca milion a nabijecky nevim, to budou nejaky spesl 200+kW), takze by meli 1MWh okolo 1200 korun)
Avatar - KANKUNEN
22. 3. 2018 09:32
Re: To je logika,
Spíše myslí na dotace. Já vlastně taky, čekám na první vlnu dotací fotovoltaik s baterkama. Politici a jejich kamarádi v tom pojedou ve velkém a já si taky něco přikradu oficiálně.

Proč nejsou akuautobusy nechápu. V Ostravě a Havířově snad už nejsou ale nafťáky, jezdí na CNG.
Avatar - praděda7
22. 3. 2018 10:00
Re: To je logika,
Trolejbusy už jezdí hodně dlouho. Do města ideální. Teď se objevily i přídavnou možností jet nějakou dobu na baterky. Tady vidím lepší cestu pro MHD.
Avatar - wakantanka
22. 3. 2018 11:42
Re: To je logika,
Mno je to dobrá možnosť, ale viacmenej len tam kde už je potrebná infraštruktúra, teda trolejové trate. Inde by to ale stálo spočítať, či sa skôr (z dlhodobého hľadiska) vyplatí viac stavať a udržiavať troleje, alebo radšej obstarávať elektrobusy.
22. 3. 2018 12:38
Na dálnice ideální..
Obzvlášť až bude takovej elektrickej bus pocukávat několik hodin ve 20 km koloně a poté, co bude moct vyrazit vpřed, zůstane stát, páč mu došla šťáva..a vznikne tam další kolona a 30 cestujících dostane slevu z jízdenky za to, že to pomůžou odtlačit k nejbližší zásuvce.
Jako jsem příznivcem elektra, CNG i různých hybridů, ale vadí mi nelogičnost jejich uplatňování..a zrovna na dálkové trasy ta ele podle mě smysl nedává..tak jako diesely v malých autech (ikdyž pro mě osobně diesely v jakýchkoliv autech ;-) )
Rozbalit vlákno
1
22. 3. 2018 14:32
Re: Na dálnice ideální..
v kolone ale BEV maji spotrebu idelani, vetsinou nulovou a pri popojizdeni velice malou, odber tepelneho cerpadla je tak malej, ze nekolika set az MWh baterka to nijak zvlast nepociti a klimatizace v buse taky moc nebasti, navic elektrobusy flixbusu budou vybavene fotovoltaickou strechou prave kvuli klimatizaci ;-)

tady ses fakt ntrefil, honem si bez nekam najit opravdove nevyhody BEV, at mas cim trollit a zaroven nejsi za hlupaka