Automobilka Ford předpokládá, že už za sedm let přejde Amerika na čtyřválcové motory. Realita nebo (ne)nápadné promo pro řadu přeplňovaných čtyřválců Ecoboost?
A co takhle začít uvažovat nad novým BMW i3 [odkaz] 125kW okamžitejch, 50Kč/100km, záruka 3 roky, žádnej servis 10 let - žádný svíčky, řemeny, oleje, vačky, válce a spalovací serepetičky co akorát živí automechaniky a autosoustružníky - holt kvalitní novej bawor z odolnýho karbonu, z nový továrny v 11.2013 za 595.000 pro ty co na to ovšem "mají" a všem ostatním prostředníček ... :-)
Jak si už vzpomínal dědeček který celý život jezdil na dopravě ... Benzín je do auta a nafta do traktoru! ale u nás si každý rádoby "podnikatel" nakoupí auto za milion a aby ustrnout dá si to v naftě - pro mě a mnoho lidí sou maximálně tak k smíchu .. jezdit na naftu má totiž opravdu jen traktor a náklaďák .. ale ne osobní auto .....
Co je ti na tom k smíchu? Každej at si jezdí s tím, co mu vyhovuje ne? Tak si tankuj benzín a nech ty s dieslama být. Áda je svéráz a budí se v noci hrůzou z budoucnosti plné spolehlivých Rendlů >:D To je případ sám pro sebe
Diesel je pre dlhé trate, v meste len pre DEBILOV !! V dnešnej dobe v meste benzín a dúfam že v blízkej budúcnoste ELEKTROMOBIL a aj v luxusnejšej triede ( TESLA ) :-!
elektromobil ne, to je slepá cesta, dobrá akorát tak k přetěžování rozvodné sítě a ničení životního prostředí kvůli bateriím... Budoucnost je ve vodíku, pokud se vyřeší problém se skladováním - dá se vyrábět z přebytků energie a posléze skladovat, do auta se dočerpá během pár minut a ne půl dne a pokud se oželí účinnost, jde spalovat v tepelných motorech. Bohužel je třeba vyřešit pár problémů... A taky jeho spalováním vznikají skleníkové plyny >:D
...ale soumrak nad 6tiválci už nastal :-|
PS: 6 a 8 (příp. 12) válců bude do budoucna spíš (jen) "variantou vyvolených" - naprostá většina ostatních se bude MUSET spokojit se 4 (a 3mi) válci - jak vidno i v zemi velkým (objemem i počtem válců) motorům zaslíbené..
FORD nedělá elektromobily a tak zavírá továrny zpravy.e15.cz/…rumysl-a-energet… />
A tak je všem inteligentům zřejmé že masírovat chcípající benzíno-dieselovou story je naprosto zbytečné, protože nastupuje éra ulic neznečišťujících ELEKTROMOBILŮ
To je taky pěkný reklamní blábol. A kde bychom tu elektřinu vyrobili? Elektrická auta vzhledem k současným způsobům výroby elektřiny (spalování uhlí a jádro) nemají jinou budoucnost než jako alternativa.
Zdá se, že víte jen to co "ONI CHTĚJÍ VĚDĚT" a málo studujete... Nejsem chodící enciklopedie, abych každýmu doplňovala znalosti. Od toho je Wikipedia.cz;-)
Y svět neřeší, to je jen česká záležitost. A doktorát nedoktorát, ve škole se nedozvíte vše podstatný, WiKi byl jen příklad, samozřejmě že k tomu máš celý internet
... "Já spíše odborné časopisy a knihy" ... To si snad děláš pr.el .. 8-s Tam najdeš leda to co "ONI" chtějí aby stádo našlo ... a navrch k tomu to jsou záměrně zpožděný informace, ty jeden rádobydoktorante
To může říct jen ten, kdo nikdy moc nestudoval. Právě na internetu jsou často bláboly pro masy. Vytržené informace z kontextu, tak, aby zaujaly. Validní informace, které je však třeba mezi sebou konfrontovat, se člověk většinou dozví z tištěných médií.
jak jsem řekla, na internetu je všechno, víc a dřív než v knihách. Umění je z toho si vzít to dobrý a oddělit realitu od fikce, zjistit pravdu. A nejlépe s předstihem >:D
Jediný rozdíl je, že tisknout a distribuovat informace v tištěné podobě je dražší. V obou podobách najdeš jak kvalitní, tak brak. Nakonec kořeny Internetu jsou ve sdílení vědeckých prací. Pro mne je významným zdrojem například acm.org. Mimo prestižní magazíny se děje spousta zajímavých věcí a elektronická podoba umožňuje snadnější vyhledávání podkladů. Knihy jsou mnohem podstatnější díla, která často rozvíjí nějakou menší, dříve publikovanou práci.
Benzín a hlavne diesel je prežitok !! Máš možno pravdu že výroba el, auomobilov bude nárocnejsia na výrobu elektriky, ale výroba nafty a benzínu je zďaleka neekologickejšia , čiže špinavšia a spalovanie nafty a benzínu tiež neprispieva nážmu zdraviu a životnému prostrediu. Pri el autách to druhé odpadá !!! Čiže je tu pridaná hodnota !! Ďalej lividácia spalovacích aut je ekologicky, finančne náročná, lebo sú tam oleje a iné tekutiny na chod motora!! Pri el. autách je len likvidácia batérie čo je o 65% menej ekologických rizík menej ako u spalovacích aut . Hold ropná loby je stále silná !!! :-! >:D
Co je špatného na jádru? V současnosti je to spolu s vodní energií nejekologičtější způsob výroby, s velkou stabilitou a výkonem (Dukovany a Temelín dokážou pokrýt cca 30% spotřeby Česka)
Ale jinak souhlasím, bateriové elektromobily jsou slepá cesta, dlouhá doba dobíjení a zátěž rozvodné sítě jasně hovoří proti širšímu využití.
Nikoli, DIESELOVÝ SPALINY z výfuků automobilů dýcháte každý den na ulici ve městě, drží se při zemi a každý den je dieselové automobily doplňují. Jsou to tak malinké saze, že projdou dýchacím ústrojím i sliznicí rovnou do krve ... To co vylítne z elektrárny 150 metrovým komínem ase rozptýlí a vítr odfoukne do krajiny / přírody, pole, louky, lese - přecijenom nesmrdí přímo člověku pod nosem na ULICI ... Pokud to ovšem není elektrárna VODNÍ, VĚTRNÁ, FOTOVOLTAICKÁ, KONCENTRAČNÍ ČI ATOMOVÁ ;-)
Slečno či paní, vy pracujete pro Mittal? Já jsem z Ostravy. A to jsou přesně jejich bláboly, kterými se obhajují. Nicméně nejhorší ovzduší není tam, kde je doprava, ale tam, kde je průmysl - u nás na severní Moravě a v severních Čechách. Vzhledem k tomu, že jsem z lékařské rodiny, tak znám i studie, které dokládají vlivy na zdraví... doprava se pohybuje v řádech %.
A rozptýlí se prd...zkuste vyjít ve Vítkovících někdy ven v zimě. Uvádíte tu celu řadu továren, ale hádejte jakým způsobem se vyrábí přes 70 % elektřiny u nás? :-) . Ale vy to víte...a moc dobře.
Jistě, zachránit nejde všechno, Ostravu lituju, odstěhujte se, to je odepsanej kraj. Já řeším problém dýchání spalin dieselových v městech kde by se bez nich žilo líp. Ostravu nepočítám, to je region sím pro sebě, rázovitý. Co chcete jinýho slyšet
Achjo vy holt žijete na Ostravsku a tak si to nemůžete dovolit naplno přiznat že. Hospodářství na Ostravsku je umělé politické dílo, a konec konců čert ho vem, svět opravdu Ostrava nezajímá ať se vám to líbí nebo ne. A spalování jedovatýho DIESELU oficiálně dle WHO i už z principu, zplodin, ropy, závyslosti, milionu zbytečných a drahých součastek v tom autě je umělý nesmysl z politické historie posledních min 50 let. Holt tak to na světě chodí, chudí se mají špatně a bohatí dobře :-) Přeloženo: chudí budou jezdit dieselama a masírovat si sebevědomí jak jsou vychytaný a bezpečný a bohatí přejdou o level výš ;-)
WHO je do velké míry politický orgán. Benzín je rovněž z ropy. A zplodiny mají velmi podobný charakter jako u dieselu. Moderní technologie a katalysátory rizika a dopad na člověka minimalizují. Zvláště v EU jsou velmi přísná emisní pravidla, vlastně nejpřísnější na světě.
O dějinách a současnosti hospodářství na severní Moravě se nemusíme tady bavit. Je o tom sepsána celá řada odborných děl moderní historiografie. Nejsem odborník na regionální historii, ale malou část té literatury samozřejmě ze svých studií znám.
Ropa je neobnovitelný zdroj. Pravda. Elektřina se vyrábí z uhlí a to je taky neobnovitelný zdroj. Pak tu máme jádro, které ustupuje, ale palivo do elektráren je zase neobnovitelným zdrojem. Nehledě na problematiku ukládání jaderného odpadu. Takže elektřina je ještě špinavější než spalovací motory a nepochybně má větší dopad na zdraví lidí.
Ostatní alternativní zdroje elektrické energie hrají v podmínkách většiny evropských zemí naprosto marginální úlohu a jsou spíše předmětem politiky části Zelených. Druhá část si už uvědomila, že větrné vrtule zabíjejí ptactvo a mění proudění vzduchu, že fotovoltaiky pokrývají příliš velkou část povrchu a s použitým materiálem se pak neví, co dál...
Nepovažuju se za chudého, přesto do práce denně jezdím v moderním dieselu ;-) po racionální úvaze. Elektrická auta nejsou prozatím budoucností. Kdyby si to automobilky myslely, už by se v nich 20 let jezdilo.
řekl jste to skoro přesně "Nejsem odborník ... " ale doktor :-) nemá smysl se s Vámi dál hádat, žijte si dál jak chcete. Ale možná byste alespoň mohl vyměnit popelnici >:D roznovan.cz/~kubis/leaf.php
Děkuji. Doktor nejsem. Vystudovaný učitel, studuji doktorát při práci. Já se nehádal, ale diskutoval. A voňavý benzín případně tolerovanou naftu za elektřinu rozhodně měnit nehodlám.
Doktor, kterej o vlivu životního prostředí na člověka, rizikových faktorech a regionální geografii ví naprosté prd >:-[] O významu Ostravska se nemá cenu přít. Pro Českou republiku má jistý přínost, netvrdím že v téhle době nějak závratný, ale kdyby jsme se měli pídit do jádra věci, tak jediné nadprůměrné kraje jsou Praha a Střední čechy, takže zbytek ČR hodme do koše? nebo slovákům? Takhle to nefunguje. (Jsem od Prahy, ne Ostravák jen pro upřesnění). Proto také dochází k revitalizaci průmyslových center. Funguje to na západě od nás běžně.
K těm dieslům WHO a škodlivosti. podíl výfukových exhalací způsobených spalovacím motorem v automobilech na výskytu onemocnění rakovinného bujení, onemocnění dýchacích cest a jiných podružných nemocí je strašně malé a vůči jiným rizikovým faktorům zanedbatelné a to jest potvrzeno statisicky. Prosím přečtěte si nějakou demografickou práci na incidenci a úmrtnost těchto nemocí, potom zde mudrujte pane doktore. LAJCKY ŘEČENO: musel by jste si doma místo televize každý večer pouštět Turbodízl v pokoji.... Toto varování je určené spíše pro jiné oblasti, než jsou města Evropské unie.
Jsou oblasti s vyším výskytem, ale především nejvíce těchto exhalací ve městech způsobuje těžký průmysl, spalovny, teplárny, elektrárny a jiné průmyslové podniky. Ona né každá taková spalovna má vysoký komín. A jen tak na okraj, říká vám něco "dálkový přenos emisí" ? Přesně tohle způsobí vysoké komíny. Exhalace se přenesou jak jste sám napsal.. a tam poté škodí a to ve velké míře. V 60-80 letech velký problém v Evropě a opravdu za to nemhla dízlová auta...
K eletrkomobilům. Zkuste si uvědomit pár věci. za 1. Z čeho elektřinu získáte? za 2. Jak se elektromobil vyrobí a zčeho? Jaká energie je potřebná k slévání kovů?? Elektrická to určitě nebude.... :-) I kdyby jste poháněl podink větrnou nebo solární elektrárnou.. kdo vyrobí fotovoltaické panely? kdo vyrobí trubíny na větrnou elektrárnu? Není to jen o ježdění v hybridech. Nejsem ekolog, ale z přednášek si něco pamatuji, ale v incidenci a úmrtnosti se vyznám celkem slušně.
Samý KECI HOŠANI, každopádně tady máte skutky:
Ford Motor Company(NYSE:F) [odkaz]
Tesla Motors Inc(NASDAQ:TSLA) [odkaz]
My chceme si žít v celkem čistých maloměstech navíc s čistými elektromobily. Vy si klidně žijte ve smradlavý Praze nebo jedovatý Ostravě, ale každopádně jdete s JEDOVATÝM DIESELEM doháje, a když ne podobrým, tak vás tam prostě pošlem. [odkaz]
Nehnevaj sa , ale si zaujatý a neakceptuješ názo iných s tými tvojími obhajobami spalovacích motorov !! Máš v logu HARLEY, čo samo o sebe vypovedá do akej skupiny patríš !! Nie nemám nič proti Harleákom a ani motorkárom , ale byť zabrzdený a neakceptovať realitu a pokrok ( k lepšiemu životnému prostrediu a tichším mestám !) je spiatočníctvo. Jasné že zvuk Harleja je nepredstavitelný eko trolejbus, ale autá , to je o inom! Žiadny prevod, zrýchlenie bez prerušenie a nutnosi radenia, žiadne mazivá a tak ďalej ......
Budoucnost patří dieselu. Protože má ze spalovacích motorů nejvyšší kompresi a tedy nejvyšší energetickou účinnost. V příštím desetiletí ale bude auto s dieselovým motorem jezdit především na CNG. :-!
Clovece, nevim jaks na tu kravinu prisel ale DIESEL ma účinnost jen 40 procent [odkaz] a v příštím desetiletí pošlem DIESELy do háje stejně jako to udělali v tomhle v USA, hádej proč? [odkaz]
Jsi dědeček má pravdu! Jsou to základy fyziky. Budoucnost patří dieselu, protože diesel opravdu patří jen do kamen a do motorů které pohánějí stroje, které mají mít vysoký kroutící moment, ale rychlost je až někde vzadu. Proto je v lodích, náklaďácích, traktorech a lokomotivách lokálek. A i v těch aplikacích v lodích a lokomotivách se používá jen jako diesel agregát, což je další možné využití dieselového motoru (ale málokdy jako stacionárního stálého zdroje, protože je to drahá alternativa). ;-)
Testovací vozy parní lokomotiva černý kouř z komína, také mi to líto, podobně zastaralými dieselovými motory nejvyšší kompresí, zřejmé diesel mít více kouře při spalování černé uhlí, takže diesel neumí čištění prachových částic ve vzduchu. >:D
Ádo, kolikrát ti má člověk vysvětlovat, že diesel na CNG NEEXISTUJE?
Jinak zvyšování komprese nad 15:1 nemá z hlediska účinnosti velký smysl - a hodnota 15:1 je hodnota, které mohou dosáhnout i zážehové motory (i když ne benzínové)
A co tam dávají? Já na ni moc nekoukám. Ale solární energie je jen velká bublina a tvoří jen zanedbatelnou část produkce.
A jen tak mimochodem, Vám se líbí louky a lány pokryté solárními panely? Dražší elektřina? Poškozená příroda a ekologický problém v blízké budoucnosti při řešení otázky - co provést s tunami vysvícených solárních panelů?
No jasný a proto od války perfektne discipinovan pragmaticky Němci zavrhli veškerej atom a investujou do DESERTECu .... Musíte víc studovat, víte o tom málo [odkaz]
Viděla jste někdy test Tesly? Případně tušíte z čeho jsou ty baterie a jak je zpracovat ekologicky po jejich životnosti? Nebýt americké podpory už by Tesla dávno zkrachovala.
Padron, ale TESLA MOTORS nejenže nezkrachovala [odkaz] , ale dokonce "americkou podporu" už splatila a to ted ve středu [odkaz] a otázka BATERIE v dnešní době recyklací není problém, a za pár let už vůbec ne [odkaz]
Ano to je zpráva současná, ale před 5 lety tomu bylo jinak. Mimochodem po tom, co vyšly najevo podvody jejich konkurenta - Fiskeru. A baterie vyřešené nejsou... víceméně se vůbec netuší, co by se s jejich velkým množstvím mělo dělat. Na skládku je dát nejde a recyklovat taky ne. A jejich výroba není ekologická vůbec...
?? jakých před 5ti lety? Vy do toho asi moc nevidíte že. 1) Fisker nebyla žádná konkurence se svým fůjhybridem ... 2) spíš měl průšvihy 3) Nemá nic s polečnýho s TESLOU a 4) dočasná recyklace baterií je vyřešená, k Vaší informaci myslím že už jich na planetě zemi momentálně jezdí v el-mobilech asi 100 tisíc :-)
No jeich auta v zimě měli dojezd v desítkách kilometrů. Vyřešili už to? Dokonce žalovali Clarksona a Top Gear, že odhalili jejich poruchovost. Fisker a Tesla nemají nic společného...no snad. Cílili na podobné zákazníky. Na tu recyklaci jsem zvědavý...
TESLA MODEL S : Záruka baterie 8 roků, 200.000 km [odkaz]%3Fq%3D[odkaz]%26biw%3D1152… "Neparkujte proto svůj Leaf - nebo jakékoli elektrické auto - v místech kde má být více než 48 nebo 55 stupňů.” Kompletní video (v angličtině, pochopitelně) najdete níže a zaznívá v něm i věta: „V normálních podmínkách se nemáte o co strachovat." ;-)