Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ford C-Max a Grand C-Max: Podrobná technická data, včetně motoru 1,6 EcoBoost

Oba modely budou spoléhat především na motory s objemem 1,6 litru. Mezi nimi nechybí ani nový přeplňovaný 1,6 EcoBoost.
Zpět na článek
20. 9. 2010 09:13
20. 9. 2010 10:37
20. 9. 2010 10:35
20. 9. 2010 11:03
20. 9. 2010 11:46
20. 9. 2010 11:55
20. 9. 2010 14:49
20. 9. 2010 15:20
20. 9. 2010 18:30
20. 9. 2010 11:28
20. 9. 2010 11:37
20. 9. 2010 11:53
20. 9. 2010 12:22
20. 9. 2010 12:35
20. 9. 2010 14:14
20. 9. 2010 23:15
20. 9. 2010 15:07
20. 9. 2010 15:10
20. 9. 2010 18:34
20. 9. 2010 20:52
21. 9. 2010 08:08
20. 9. 2010 18:44
neregistrovaný "Oplik1.3"
Avatar - iudex
20. 9. 2010 09:09
CEZ VŠETKY POCHYBNOSTI
Nový C-Max je cez všetky pochybnosti pokrokom. I keď tu už odznela vlna kritiky na ďalší posun kinetického dizajnu nie úplne želaným smerom, myslím, že po predstavení nového Focusu (notabene ST) predsalen umiernenejší dizajn C-Maxu vezmú mnohí na milosť a po čase sa i zapáči.
Obdobne i interiér, kde progres oproti doterajšiemu modelu je zrejmý.
V ústrety sa vyšlo i tým, ktorí chcú maximum priestoru, no Galaxy je pre nich mimo obzoru ich peňaženky.
A najväčší posun predstavujú motory; konečne paleta moderných motorov, vrátane výkonných turbobenzínov a pre MPV významná široká paleta dízlov.
Vyslovujem opatrnú prognózu, že nový C-Max bude v predajoch vo svojej triede hodne vysoko, minimálne na medailovej pozícii. :-)
Rozbalit vlákno
2
Avatar - mango
20. 9. 2010 09:26
Re: CEZ VŠETKY POCHYBNOSTI
Souhlasím - hlavně ty motory už jsou modernější a určitě napomůžou k větším prodejům. Interiér byl celkem nudný, ale na těch fotkách vypadá mnohem útulněji
20. 9. 2010 09:43
Re: CEZ VŠETKY POCHYBNOSTI
Verze Grand ale vypadá jako nepovedený FL Hondy FRV... Krátký je ok.
Avatar - kosmonaut
20. 9. 2010 09:13
Hrůza
Příšerný vzhled obou verzí. Grand verze stojí na vrcholu pomyslného žebříčku hnusu roku. Hnus :no:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ricardo
20. 9. 2010 10:37
Re: Hrůza
Grand C-Max vypadá přesně jako auto, co by navrhovali Briti pro Číňany >:D
Avatar - Righ
20. 9. 2010 10:35
SsangYong utoci
Panove, tak neco podobnyho jsme tu uz dlouho nemeli. Zad a proporce "Grand" C-Maxu si vpravde nezadaj s vrcholnym dilem krojeskyho designu - SsangYongem Rodius ( [odkaz] ). Uprimne receno nechapu, jak mohl Ford tohle auto vubec pustit do vyroby, zvlast s ohledem na to, jak mimoradne povedena je dvojice S-Max/Galaxy. Vzdyt S-Max byl nejenom vzhledove povedenym vozem, jeho design byl do znacny mir revolucni a prinesl do kategorie MPV dosud nevidanou davku sportovniho flairu, a to aniz by rezignoval na podstatu jeji existence, tedy velkorysou nabidku prostoru. Galaxy se podarilo i pres znacnej narust rozmeru hodne z ducha S-Maxu prevzit, a tam kde to nebylo mozny, hraje zase uspesne na elegantni notu.

Napada me absurdni myslenka, ze snad Ford predstavil Grand C-Maxe jenom proto, aby nechal vyniknout jeho kratsi a urcite prodavanejsi verzi. :-) Bohuzel ani tenhle model neni zadny terno, snazi se sice cerpat z odkazu S-Maxe, ale spis nez ze by rozvijel jeho design, pusobi jako jeho karikatura. Takovy S-Max na steroidech, kdy rada prvku (maska, zadni svetla) pusobi vyslovene prerostle, jako by snad ani k autu nepatrila.

Tvari v tvar tyhle designovy bezradnosti az katastrofe pusobi zprava o nasazeni novyho turbobenzinu ponekud nepodstatne. ;-\
Rozbalit vlákno
5
Avatar - kari.laz
20. 9. 2010 10:43
Re: SsangYong utoci
S popisem vzhledu můžu jenom souhlasit. Předek ještě není tak úplně strašný, ale ze zadu je to opravdu tragedie. A přirovnání k Rodiusu u verze Grand C-maxu není daleko od pravdy. K tomu se přidal další pouťový interier, kde se k lepšímu neudálo asi nic, zato čudlíky se ještě značně zmenšily, aby to bylo ještě horší. Je to škoda, dkyž nasadili takové motory. Kupců si to najde asi dost, ale designově je to rozhodně krok zpět.
Avatar - kosmonaut
20. 9. 2010 11:00
Re: SsangYong utoci
No vnitřek je vyloženě na pěst designerům. Vyloženě odpuzující budíky, nevkusně komplikované výdechy klimatizace, pouťové rádio. Všechno seskládané z otřesně působících plastů (nejde o tvrdost, ta je mi putna, jde o vzhled). Buďto se zbláznili, nebo jde o jasnou pomstu zákazníkům.
Avatar - iudex
20. 9. 2010 11:14
Re: SsangYong utoci
Ano, Ford sa rozhodol spáchať trhové harakiri a už sa to prejavuje. Fiesta na jar najpredávanejšie auto Európy, S-Max je česká jednotka v triede, Galaxy dvojka, Kuga jakbysmet... ;-)
Avatar - kari.laz
20. 9. 2010 12:23
Re: SsangYong utoci
Fiesta byla neprodávanější jen jednu chvíli. Jinak dál vévodí Golf a to je o třídu výše. Takže ikdyž je to pro fiestu úspěch (sice design kynutého knedlíku a interier vietnaského radia nechápu), tak to neplatí pořád. A psát o českém trhu, jako o přirovnání je taky trochu mimo mísu.
Jinak o Cmaxu ani Smaxu nikdo nic špatného neřekl, ale nový focus je tragedie stejně jako Cmax. FL mondea mi přijde taky jako krok zpět. Ověsili to tuzárskými věcmi a nazvali to FL. Jinak motory mají ted super.
Avatar - kosmonaut
20. 9. 2010 12:25
Re: SsangYong utoci
To je právě to, co nechápu :-) Co mi u S-Maxu a Galaxy nejde pod nos je u Kugy, Fiesty a tohoto nového zázraku nahoněno ad absurdum. Jsou to samozřejmě subjektivní pocity, žádné soudy. Ale například ten vnitřek mi příjde natolik špatný, že těm prodejům nerozumím. Dokážu pochopit interiérový chlad VW, "bordel" v odcházející generaci Citroenů, nebo neosobitost interiérů korejských. A ani jedno z toho nemusím. Ale tohle???
20. 9. 2010 11:03
Fotogen
Nevidět ho živě, tak z fotek ho označim za pěkný paskvil (jako ostatní). Ve skutečnosti je to však mnohem lepší. Osobně se mi C-Max moc líbil :yes:
Rozbalit vlákno
5
20. 9. 2010 11:46
Re: Fotogen
A ty jsi ho viděl? Říkal jsem si to samé, krátký ujde, Grand nic moc, ale se soudem bych počkal, až ho uvidím na vlastní oči. Interiér je dle mého pecka!
20. 9. 2010 11:55
Re: Fotogen
Viděl a líbil se mi. Proti fotkám ale mám procit, že stál minimálně na 18" kolech.
20. 9. 2010 14:49
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - iudex
20. 9. 2010 15:20
Re: Fotogen
Ford nie je VW. Základný C-Max má už v tejto generácii 16´´, nepredpokladám teda, že by šiel medzigeneračne nižšie. ;-)
20. 9. 2010 18:30
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
20. 9. 2010 11:28
Focus
Kolem benz.motorů pro novou generaci Focusu byla dosud mlha, která se nám teď začíná zvedat :-) . Tipnul bych, že motory budou stejné, jako u C-maxu, dole možná bude nějaká soc.motorizace nahrazující stávající atmo 1,4. Nemáte někdo bližší info, jak to bude u Focusu NG ?
Rozbalit vlákno
8
Avatar - iudex
20. 9. 2010 11:37
Re: Focus
Ako píšeš, C-Max jasne ukazuje motorovú paletu Focusu (4 benzíny a 5 dízlov). Zhora bude doplnená ešte o 2,0 EcoBoost - 184 kW pre ST-čko. O jedna-štvorke sa nič nehovorí, skôr sa mi javí, že ako základ nechajú 1,6ku. Ale teoreticky má Ford k dispozícii aj vhodnú 1,4 (viď Fiestu, ktorá má 1,4 - 71 kW), tak je možné, že na niektorých trhoch sa objaví.
20. 9. 2010 11:53
Re: Focus
Golf začíná na 1,4 59kW (resp.1,2 TSI 63kW, který atmo 1,4 nahrazuje). Proti tomu budou muset hoši od Forda něco postavit. Ta 1,4 z Fiesty by to být mohla (možná malinko přiškrcená), pokud nemá Ford jako eso v rukávu nějakou malou turbínku.
Avatar - kari.laz
20. 9. 2010 12:22
Re: Focus
Fiesta byla neprodávanější jen jednu chvíli. Jinak dál vévodí Golf a to je o třídu výše. Takže ikdyž je to pro fiestu úspěch (sice design kynutého knedlíku a interier vietnaského radia nechápu), tak to neplatí pořád. A psát o českém trhu, jako o přirovnání je taky trochu mimo mísu.
Jinak o Cmaxu ani Smaxu nikdo nic špatného neřekl, ale nový focus je tragedie stejně jako Cmax. FL mondea mi přijde taky jako krok zpět. Ověsili to tuzárskými věcmi a nazvali to FL. Jinak motory mají ted super.

EDIT: Toto měla být reakce na ludex v 11:14 ale nevím proč se mi to hodilo sem. Hodím to ještě jednou pod správný příspěvek
Avatar - iudex
20. 9. 2010 12:35
Re: Focus
Pochopil som. ;-)
Dal som príklad Fiesty, lebo sa na ňu pľulo ostošesť a napriek tomu dosiahla úspech, aký zaznamenávajú len legendy typu Golf. Či je teraz celoeurópsky druhá alebo tretia v triede, nie je podstatné.
Príklady S-Maxu/Galaxy z českého trhu som dal, lebo som si to pamätal z nedávneho článku tu. Nemyslím ale, že by celoeurópsky tieto MPV boli v pozadí.
Aj ja patrím k tým, ktorým sa dizajn nového Focusu nepáči. Nebudem ale preto vykrikovať, že je to Fordov koniec, lebo si uvedomujem, že nie som pupok sveta a napríklad spomínané predaje Fiesty mi dávajú za pravdu, že milióny ľudí môžu mať odlišný vkus.
Avatar - kari.laz
20. 9. 2010 14:14
Re: Focus
Já jsem neříkal, že je to Forvův konec. To prohodil někdo jiný. Já jsem jen kritizoval krok zpět, co se designu týká. Podle mě se to dost lidem nebude líbit, ale zase těmi motory to vykompenzují. Takže podle mě ty prodeje budou tak nějak stejné.
Jinak co si zasluží kritiku je jejich interier. Opravdu mě něnapadá automobilka, co by dělala horší interiery. (dacii nepočítám). Ty jejich lacinyý blískavý všudypřítomný plasty, tvary jak rádoby hitech na palubě hvězdných válek. A tam se jak vidno nepoučili.
20. 9. 2010 22:58
Re: Focus
Možná to píšeš správně, jen myslíš jinak, ale ani u předchozího C-maxu tuším 1.4ka nebyla a základ tvořila 100koňová 1.6ka, což je sice vcelku dobrý motor, ale nic slabšího už si (přinejmenším v současném C-maxu) moc ani nedovedu představit :-)
20. 9. 2010 23:15
Re: Focus
Můj příspěvek je o motorech Focusu ;-)
21. 9. 2010 13:11
Re: Focus
A jo, nějak mě to netrklo. :-)
20. 9. 2010 12:00
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - iudex
20. 9. 2010 12:28
Re: 1.6 ti-vct 77 kW ?
Zvykaj si, s turbomotormi to bude len častejšie. ;-\
Nehovorím, že je to úplne správne, ale ekonomicky logické a pochopiteľné. Mať širokú paletu motorov je predajný argument a ak nie je ťažké naladiť motor na viac výkonových verzií (čo pri turbe nie je), prečo neponúknuť viac. Dnes to robia všetci. A pre nespokojných je tu chiptuning (alebo Alpina) ;-)
Inak ten priškrtený Ti-VCT ber ako náhradu za 1,6 16v - 74 kW a silnejší ako náhradu za 85 kW pôvodnú verziu. Takže z oboch pohľadov progres.
20. 9. 2010 13:39
Re: 1.6 ti-vct 77 kW ?
v ponuke je verzia 77 a 92 kw. Ak by nechali namiesto 77kw 85, tak by asi malokto priplatil za silnejsiu verziu....treba v tom hladat aj kusok marketingu
20. 9. 2010 14:21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
20. 9. 2010 14:30
Re: 1.6 ti-vct 77 kW ?
ale toto je lacnejsie a jednoduchsie...pre vyrobcu. Ten zvysok je idealizmus :-)
20. 9. 2010 14:42
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - karasjan14
20. 9. 2010 15:07
Cena
Jestli se Fordu podaří nasadit atraktivní cenovou politiku, tak se díváme na jedno z nejprodávanějších MPV trhu. :yes: Překvapili mě i výkonné pohonné jednotky, což ale může naznačit, že ceny nebudou zrovna lidové...
Rozbalit vlákno
1
Avatar - iudex
20. 9. 2010 15:10
Re: Cena
Ako vždy, zo začiatku to nebude žiadny... Renault. ;-) Ale po čase prídu akcie a verím, že to bude opäť jedna z najvýhodnejších ponúk. :-)
20. 9. 2010 18:34
Krasavci
Pěkní krasavci...jen co je pravda...a ty plky a pomluvy ať si ostatní strčí někam :-) Chápu konstruktivní kritiku a když tak ještě rovnou srovnat s konkurencí..ale občas co tu vyblijí lidi za zvratky :))) Až je uvidí na živo..tak jim sklapne...tak jako u nového FF :O) sem s tím :-)
Rozbalit vlákno
2
Avatar - kari.laz
20. 9. 2010 20:52
Re: Krasavci
Někdo to přehání s kritikou a něktoto přehání s chválou, tak než začneš osočovat, tak začni u sebe.
21. 9. 2010 08:08
Re: Krasavci
Ale kuš :-) kdybych ho vychvaloval nesoudně, tak tu blábolím ódy jakož jeden známí VW fanatik :-) Proste buď napíšu že se mě libí a nebo ne, a ne že je to hnus Korejsky..atd :-) to mě přijde přehnané. Psát něco o pomstě zákazníkům >:D a přirovnat C-Max k Rhodosu od SS :-)
Tak tady už soudnost dávno nebyla, ale každý ať si řekne své, taky pravda :-)
neregistrovaný "Oplik1.3"
20. 9. 2010 18:44
kde
jsou časy OPEL Zafira první generace, MAZDA 5 první generace, to je hnus největšího kalibru :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
0