Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Ford C-Max a Grand C-Max: Podrobná technická data, včetně motoru 1,6 EcoBoost

38 komentářů

Avatar - iudex
iudex
Nový C-Max je cez všetky pochybnosti pokrokom. I keď tu už odznela vlna kritiky na ďalší posun kinetického dizajnu nie úplne želaným smerom, myslím, že po predstavení nového Focusu (notabene ST) predsalen umiernenejší dizajn C-Maxu vezmú mnohí na milosť a po čase sa i zapáči.
Obdobne i interiér, kde progres oproti doterajšiemu modelu je zrejmý.
V ústrety sa vyšlo i tým, ktorí chcú maximum priestoru, no Galaxy je pre nich mimo obzoru ich peňaženky.
A najväčší posun predstavujú motory; konečne paleta moderných motorov, vrátane výkonných turbobenzínov a pre MPV významná široká paleta dízlov.
Vyslovujem opatrnú prognózu, že nový C-Max bude v predajoch vo svojej triede hodne vysoko, minimálne na medailovej pozícii. 😄
Avatar - mango
mango
Souhlasím - hlavně ty motory už jsou modernější a určitě napomůžou k větším prodejům. Interiér byl celkem nudný, ale na těch fotkách vypadá mnohem útulněji
webpaja
Verze Grand ale vypadá jako nepovedený FL Hondy FRV... Krátký je ok.
Avatar - kosmonaut
kosmonaut
Příšerný vzhled obou verzí. Grand verze stojí na vrcholu pomyslného žebříčku hnusu roku. Hnus :no:
Avatar - Ricardo
Ricardo
Grand C-Max vypadá přesně jako auto, co by navrhovali Briti pro Číňany >😁
Avatar - Righ
Righ
Panove, tak neco podobnyho jsme tu uz dlouho nemeli. Zad a proporce "Grand" C-Maxu si vpravde nezadaj s vrcholnym dilem krojeskyho designu - SsangYongem Rodius ( [odkaz] ). Uprimne receno nechapu, jak mohl Ford tohle auto vubec pustit do vyroby, zvlast s ohledem na to, jak mimoradne povedena je dvojice S-Max/Galaxy. Vzdyt S-Max byl nejenom vzhledove povedenym vozem, jeho design byl do znacny mir revolucni a prinesl do kategorie MPV dosud nevidanou davku sportovniho flairu, a to aniz by rezignoval na podstatu jeji existence, tedy velkorysou nabidku prostoru. Galaxy se podarilo i pres znacnej narust rozmeru hodne z ducha S-Maxu prevzit, a tam kde to nebylo mozny, hraje zase uspesne na elegantni notu.

Napada me absurdni myslenka, ze snad Ford predstavil Grand C-Maxe jenom proto, aby nechal vyniknout jeho kratsi a urcite prodavanejsi verzi. 😄 Bohuzel ani tenhle model neni zadny terno, snazi se sice cerpat z odkazu S-Maxe, ale spis nez ze by rozvijel jeho design, pusobi jako jeho karikatura. Takovy S-Max na steroidech, kdy rada prvku (maska, zadni svetla) pusobi vyslovene prerostle, jako by snad ani k autu nepatrila.

Tvari v tvar tyhle designovy bezradnosti az katastrofe pusobi zprava o nasazeni novyho turbobenzinu ponekud nepodstatne. ;-\
Avatar - kari.laz
kari.laz
S popisem vzhledu můžu jenom souhlasit. Předek ještě není tak úplně strašný, ale ze zadu je to opravdu tragedie. A přirovnání k Rodiusu u verze Grand C-maxu není daleko od pravdy. K tomu se přidal další pouťový interier, kde se k lepšímu neudálo asi nic, zato čudlíky se ještě značně zmenšily, aby to bylo ještě horší. Je to škoda, dkyž nasadili takové motory. Kupců si to najde asi dost, ale designově je to rozhodně krok zpět.
Avatar - kosmonaut
kosmonaut
No vnitřek je vyloženě na pěst designerům. Vyloženě odpuzující budíky, nevkusně komplikované výdechy klimatizace, pouťové rádio. Všechno seskládané z otřesně působících plastů (nejde o tvrdost, ta je mi putna, jde o vzhled). Buďto se zbláznili, nebo jde o jasnou pomstu zákazníkům.
Avatar - iudex
iudex
Ano, Ford sa rozhodol spáchať trhové harakiri a už sa to prejavuje. Fiesta na jar najpredávanejšie auto Európy, S-Max je česká jednotka v triede, Galaxy dvojka, Kuga jakbysmet... 😉
Avatar - kari.laz
kari.laz
Fiesta byla neprodávanější jen jednu chvíli. Jinak dál vévodí Golf a to je o třídu výše. Takže ikdyž je to pro fiestu úspěch (sice design kynutého knedlíku a interier vietnaského radia nechápu), tak to neplatí pořád. A psát o českém trhu, jako o přirovnání je taky trochu mimo mísu.
Jinak o Cmaxu ani Smaxu nikdo nic špatného neřekl, ale nový focus je tragedie stejně jako Cmax. FL mondea mi přijde taky jako krok zpět. Ověsili to tuzárskými věcmi a nazvali to FL. Jinak motory mají ted super.
Avatar - kosmonaut
kosmonaut
To je právě to, co nechápu 😄 Co mi u S-Maxu a Galaxy nejde pod nos je u Kugy, Fiesty a tohoto nového zázraku nahoněno ad absurdum. Jsou to samozřejmě subjektivní pocity, žádné soudy. Ale například ten vnitřek mi příjde natolik špatný, že těm prodejům nerozumím. Dokážu pochopit interiérový chlad VW, "bordel" v odcházející generaci Citroenů, nebo neosobitost interiérů korejských. A ani jedno z toho nemusím. Ale tohle???
RS
Nevidět ho živě, tak z fotek ho označim za pěkný paskvil (jako ostatní). Ve skutečnosti je to však mnohem lepší. Osobně se mi C-Max moc líbil :yes:
bicak77
A ty jsi ho viděl? Říkal jsem si to samé, krátký ujde, Grand nic moc, ale se soudem bych počkal, až ho uvidím na vlastní oči. Interiér je dle mého pecka!
RS
Viděl a líbil se mi. Proti fotkám ale mám procit, že stál minimálně na 18" kolech.
alambert
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - iudex
iudex
Ford nie je VW. Základný C-Max má už v tejto generácii 16´´, nepredpokladám teda, že by šiel medzigeneračne nižšie. 😉
alambert
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
milic
Kolem benz.motorů pro novou generaci Focusu byla dosud mlha, která se nám teď začíná zvedat 😄 . Tipnul bych, že motory budou stejné, jako u C-maxu, dole možná bude nějaká soc.motorizace nahrazující stávající atmo 1,4. Nemáte někdo bližší info, jak to bude u Focusu NG ?
Avatar - iudex
iudex
Ako píšeš, C-Max jasne ukazuje motorovú paletu Focusu (4 benzíny a 5 dízlov). Zhora bude doplnená ešte o 2,0 EcoBoost - 184 kW pre ST-čko. O jedna-štvorke sa nič nehovorí, skôr sa mi javí, že ako základ nechajú 1,6ku. Ale teoreticky má Ford k dispozícii aj vhodnú 1,4 (viď Fiestu, ktorá má 1,4 - 71 kW), tak je možné, že na niektorých trhoch sa objaví.
milic
Golf začíná na 1,4 59kW (resp.1,2 TSI 63kW, který atmo 1,4 nahrazuje). Proti tomu budou muset hoši od Forda něco postavit. Ta 1,4 z Fiesty by to být mohla (možná malinko přiškrcená), pokud nemá Ford jako eso v rukávu nějakou malou turbínku.
Avatar - kari.laz
kari.laz
Fiesta byla neprodávanější jen jednu chvíli. Jinak dál vévodí Golf a to je o třídu výše. Takže ikdyž je to pro fiestu úspěch (sice design kynutého knedlíku a interier vietnaského radia nechápu), tak to neplatí pořád. A psát o českém trhu, jako o přirovnání je taky trochu mimo mísu.
Jinak o Cmaxu ani Smaxu nikdo nic špatného neřekl, ale nový focus je tragedie stejně jako Cmax. FL mondea mi přijde taky jako krok zpět. Ověsili to tuzárskými věcmi a nazvali to FL. Jinak motory mají ted super.

EDIT: Toto měla být reakce na ludex v 11:14 ale nevím proč se mi to hodilo sem. Hodím to ještě jednou pod správný příspěvek
Avatar - iudex
iudex
Pochopil som. 😉
Dal som príklad Fiesty, lebo sa na ňu pľulo ostošesť a napriek tomu dosiahla úspech, aký zaznamenávajú len legendy typu Golf. Či je teraz celoeurópsky druhá alebo tretia v triede, nie je podstatné.
Príklady S-Maxu/Galaxy z českého trhu som dal, lebo som si to pamätal z nedávneho článku tu. Nemyslím ale, že by celoeurópsky tieto MPV boli v pozadí.
Aj ja patrím k tým, ktorým sa dizajn nového Focusu nepáči. Nebudem ale preto vykrikovať, že je to Fordov koniec, lebo si uvedomujem, že nie som pupok sveta a napríklad spomínané predaje Fiesty mi dávajú za pravdu, že milióny ľudí môžu mať odlišný vkus.
Avatar - kari.laz
kari.laz
Já jsem neříkal, že je to Forvův konec. To prohodil někdo jiný. Já jsem jen kritizoval krok zpět, co se designu týká. Podle mě se to dost lidem nebude líbit, ale zase těmi motory to vykompenzují. Takže podle mě ty prodeje budou tak nějak stejné.
Jinak co si zasluží kritiku je jejich interier. Opravdu mě něnapadá automobilka, co by dělala horší interiery. (dacii nepočítám). Ty jejich lacinyý blískavý všudypřítomný plasty, tvary jak rádoby hitech na palubě hvězdných válek. A tam se jak vidno nepoučili.
Otravná osoba
Možná to píšeš správně, jen myslíš jinak, ale ani u předchozího C-maxu tuším 1.4ka nebyla a základ tvořila 100koňová 1.6ka, což je sice vcelku dobrý motor, ale nic slabšího už si (přinejmenším v současném C-maxu) moc ani nedovedu představit 😄
milic
Můj příspěvek je o motorech Focusu 😉
Otravná osoba
A jo, nějak mě to netrklo. 😄
alambert
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - iudex
iudex
Zvykaj si, s turbomotormi to bude len častejšie. ;-\
Nehovorím, že je to úplne správne, ale ekonomicky logické a pochopiteľné. Mať širokú paletu motorov je predajný argument a ak nie je ťažké naladiť motor na viac výkonových verzií (čo pri turbe nie je), prečo neponúknuť viac. Dnes to robia všetci. A pre nespokojných je tu chiptuning (alebo Alpina) 😉
Inak ten priškrtený Ti-VCT ber ako náhradu za 1,6 16v - 74 kW a silnejší ako náhradu za 85 kW pôvodnú verziu. Takže z oboch pohľadov progres.
kyklop
v ponuke je verzia 77 a 92 kw. Ak by nechali namiesto 77kw 85, tak by asi malokto priplatil za silnejsiu verziu....treba v tom hladat aj kusok marketingu
alambert
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
kyklop
ale toto je lacnejsie a jednoduchsie...pre vyrobcu. Ten zvysok je idealizmus 😄
alambert
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - karasjan14
karasjan14
Jestli se Fordu podaří nasadit atraktivní cenovou politiku, tak se díváme na jedno z nejprodávanějších MPV trhu. :yes: Překvapili mě i výkonné pohonné jednotky, což ale může naznačit, že ceny nebudou zrovna lidové...
Avatar - iudex
iudex
Ako vždy, zo začiatku to nebude žiadny... Renault. 😉 Ale po čase prídu akcie a verím, že to bude opäť jedna z najvýhodnejších ponúk. 😄
sir
Pěkní krasavci...jen co je pravda...a ty plky a pomluvy ať si ostatní strčí někam 😄 Chápu konstruktivní kritiku a když tak ještě rovnou srovnat s konkurencí..ale občas co tu vyblijí lidi za zvratky 😊)) Až je uvidí na živo..tak jim sklapne...tak jako u nového FF 😲) sem s tím 😄
Avatar - kari.laz
kari.laz
Někdo to přehání s kritikou a něktoto přehání s chválou, tak než začneš osočovat, tak začni u sebe.
sir
Ale kuš 😄 kdybych ho vychvaloval nesoudně, tak tu blábolím ódy jakož jeden známí VW fanatik 😄 Proste buď napíšu že se mě libí a nebo ne, a ne že je to hnus Korejsky..atd 😄 to mě přijde přehnané. Psát něco o pomstě zákazníkům >😁 a přirovnat C-Max k Rhodosu od SS 😄
Tak tady už soudnost dávno nebyla, ale každý ať si řekne své, taky pravda 😄
jsou časy OPEL Zafira první generace, MAZDA 5 první generace, to je hnus největšího kalibru :no: :no: :no: