Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford C-Max a Grand C-Max: Podrobná technická data, včetně motoru 1,6 EcoBoost

Diskuze (38)
Oba modely budou spoléhat především na motory s objemem 1,6 litru. Mezi nimi nechybí ani nový přeplňovaný 1,6 EcoBoost.

S dvojicí modelů C-Max a Grand C-Max opakuje Ford strategii, která se úspěšně osvědčila u větších S-Max a Galaxy.

Výchozí C-Max je klasickým zástupcem kompaktních MPV, hraje na lehce sportovní strunu a nabízí pětimístný interiér s obvyklou využitelností.

Grand C-Max je větší variantou, nejedná se ale čistě o prodlouženou verzi. Rozvor i celková délka jsou o 140 mm delší, zároveň je ale větší ze sourozenců o 40 mm vyšší, má posuvné boční dveře a sedmimístný interiér.

Díky této politice dvou modelů, která se pomalu stává v populárním segmentu kompaktních MPV standardem, může Ford držet rozměry menší karosářské verze v obvyklých mezích. Nedochází tedy k razantnímu mezigeneračnímu růstu – naopak délka se prodloužila jen o 47 mm, šířka narostla o 33 mm a výška o 31 mm.

Ford C-Max - srovnání generací
ModelC-Max (2003-2010)C-Max (od 2010)Grand C-Max
Délka [mm]433343804520
Šířka [mm]182518581858
Výška [mm]159516261684
Rozvor [mm]264026482788
Objem zav. prostoru [l]460/1620432/168456/439/1706

Dvojice C-Max a Grand C-Max sice debutovala už před rokem na frankfurtském autosalonu, až nyní ale Ford zveřejňuje podrobné technické specifikace. Uvedení na trh předchází třetí generaci technicky spřízněného modelu Focus, který se k zákazníkům dostane na počátku roku 2011. Dohromady na nové podvozkové platformě vznikne 10 modelů, včetně hybridních verzí.

Nová generace má přídavnou integrovanou rozpěru v přední části karoserie a vyztužené uložení zadních tlumičů. Na podvozku se ušetřily cenné kilogramy neodpružených hmot – odlehčeny byly duté stabilizátory, spodní ramena, ale také pomocný rám přední nápravy. Zadní víceprvková náprava Control Blade je bohatěji dimenzována: nese větší tlumiče i ložiska s větším průměrem. Nastavení odpružení se mezi modely C-Max a Grand C-Max liší.

V případě nové generace se zkrátil převod řízení z 16:1 na 14,7:1. Řízení dále zpříjemní systém Torque Vectoring Control (TVC), který přibrzďováním vnitřního kola v zatáčce simuluje funkci samosvorného diferenciálu. Tím se zlepší trakce, ovladatelnost i požitek z jízdy.

Ford C-Max - technická data zážehových motorů
Motor1,6 Ti-VCT1,6 Ti-VCT1,6 EcoBoost1,6 EcoBoost
Převodovka5M5M6M6M
Zdvihový objem [cm3]1596159615961596
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]77/600092/6000110/5700132/5700
Největší toč. mom. [Nm/min-1]150/4500159/4000240/1600-4000240/1600-5000
Max. rychlost [km/h]180188204217
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,611,59,48,5
Komb. spotřeba [l/100 km]6,66,66,66,6
Provozní hmtonost [kg]1374137413851385

Hlavní technickou novinkou je nicméně motor 1,6 EcoBoost SCTi. C-Max je prvním modelem značky Ford, kde se novinka dočká aplikace. Výkonové verze 110 a 132 kW jsou náhradou za klasický atmosférický dvoulitr, ve srovnání s ním dosahují až o 20 % nižší spotřeby paliva.

K hlavním konstrukčním rysům patří přímé vstřikování paliva, turbodmychadlo Borg Warner KP39 s malou setrvačností a variabilní časování sacích i výfukových ventilů. Kombinací těchto prvků se minimalizuje turboefekt a rozšiřuje pásmo využitelných otáček – 95 % maxima točivého momentu je dostupných mezi 1500 a 5500 min-1.

C-Max dostane také 1,6 Ti-VCT – atmosférický motor s variabilním časováním ventilů. Tento motor bude dostupný ve verzích 77 a 92 kW, nahrazuje 1,6 Duratec (74 kW) a 1,8 Duratec (92 kW). Stejně jako u přeplňovaných motorů je kombinovaná spotřeba 6,6 l/100 km.

Ford C-Max - technická data vznětových motorů
Motor1,6 TDCi1,6 TDCi2,0 TDCi2,0 TDCi2,0 TDCi
Převodovka6M6M6DS6M (6DS)6M (6DS)
Zdvihový objem [cm3]15601560199719971997
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]70/360085/360085/3750103/3750120/3750
Největší toč. mom. [Nm/min-1]230/1500-2000270/1750-2500300/1500-2200320/1750-2750340/2000-3250
Max. rychlost [km/h]170184185201 (200)210 (207)
Zrychlení 0-100 km/h [s]--11,89,6 (10,1)8,6 (9,3)
Komb. spotřeba [l/100 km]4,64,65,65,1 (5,6)5,1 (5,6)
Provozní hmtonost [kg]1390139015501488 (1550)1488 (1550)

Vznětové motory Duratorq prošly pro novou generaci C-Maxu modernizací. Mají nižší kompresní poměr, větší průměr spalovacích komor a snížené víření směsi ve válcích. Nový systém vstřikování má vyšší pracovní tlak, turbodmychadlo Garrett má naopak menší lopatky s nastavitelnou geometrií a motory jsou osazeny uzavřeným filtrem pevných částic (cDPF).

Nový motor 1,6 TDCi bude dostupný ve výkonových variantách 70 a 85 kW, vždy s manuální převodovkou. Silnější provedení disponuje funkcí overboost, která krátkodobě zvýší točivý moment z 270 na 285 Nm.

Výkon 85 kW má také nejslabší provedení 2,0 TDCi se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou PowerShift. Silnější verze se 103 a 120 kW pak nabídnou výběr mezi manuální a dvouspojkovou převodovkou.

Všechna uvedená technická data platí pro C-Max. Grand C-Max je zhruba o 100 kg těžší a má horší parametry zrychlení, maximální rychlosti a kombinované spotřeby.

Diskuze (38)
21. 9. 2010 13:11
Re: Focus
A jo, nějak mě to netrklo. :-)
21. 9. 2010 08:08
Re: Krasavci
Ale kuš :-) kdybych ho vychvaloval nesoudně, tak tu blábolím ódy jakož jeden známí VW fanatik :-) Proste buď napíšu že se mě libí a nebo ne, a ne že je to hnus Korejsky..atd :-) to mě přijde přehnané. Psát něco o pomstě zákazníkům >:D a přirovnat C-Max k Rhodosu od SS :-)
Tak tady už soudnost dávno nebyla, ale každý ať si řekne své, taky pravda :-)
20. 9. 2010 23:15
Re: Focus
Můj příspěvek je o motorech Focusu ;-)
20. 9. 2010 22:58
Re: Focus
Možná to píšeš správně, jen myslíš jinak, ale ani u předchozího C-maxu tuším 1.4ka nebyla a základ tvořila 100koňová 1.6ka, což je sice vcelku dobrý motor, ale nic slabšího už si (přinejmenším v současném C-maxu) moc ani nedovedu představit :-)
Avatar - kari.laz
20. 9. 2010 20:52
Re: Krasavci
Někdo to přehání s kritikou a něktoto přehání s chválou, tak než začneš osočovat, tak začni u sebe.