Dlouhodobě úspěšný Ford Fiesta, šmrncovní novou Mazdu 2 a domácí Škodu Fabia spojuje segment malých městských hatchbacků, ale my jsme u nich našli výrazné rozdíly.
Kdyby citroen dokázal vyrábět auta jako mazda, mohl by být šťastný. Realitou je, že jeho auta jsou ve svých třídách spíš na chvostu. Mouchy jako zvedání oken na tom nic nezmění.
Ale jen se neupejpej. Copak sprostého v tom mém příspěvku bylo? Povídej, přeháněj. A klidně uveď i mou kriminální minulost, přece jenom ty víš všechno nejlíp... ;-)
Pořád se zde "naparuješ", co sis nepořídil za auto a pak z tebe vypadne, že to za tebe platil někdo jiný.... Typický Baron Prášil? Zcela určitě!
Hmm skoda, ze jsem vedel vysledek ze Skoda Foobia bude nejlepsi ze vsech, veril bych, ze ve vetsine disciplin by porazila i mercedes S :-(
Alespon jsem rad ze Auto.cz drzi bodovani skodofky konzistentne.
Nejsem častý přispěvovatel do diskuzí, ale teď musím reagovat, už je toho na mě trochu moc! Díky za ten odkaz k testu F3 s H i20! No, začnu designem. Ač je to čistě subjektivní, poslední dobou děkuji především japoncům, že ještě ví co je design, resp. nebojí se jít do zajímavých řešení. Ano, je to riziko pro kvantitu prodeje, ale nudných aut je na trhu až přiliš! Ale proč píši svůj příspěvek! To je srovnání a známkování motorů. V úvodu předesílám, že jsem zastáncem atmosférických plněných motorů. Každý ví, zejména erudovaný automobilový redaktor, že charakter, průběh točivého momentu je u atmosférického motoru a přeplňovaného motoru natolik vzdálen, že je dle mého nelze objektivně vzájemně hodnotit natož známkovat. Proč má Mazda v kolonce Pružnost pro mě nepochopitelnou známku 4.25. Bylo by to na moc řádků, asi nemá cenu to tady pitvat.
S ironií, nejlepší je Ferda a pak Škoda a koncern Fauvé ;-\
Za každých 5% oproti nejlepšímu vozu ve třídě je 0,25 dolů. 4,25-1=3,25, 3,25/0,25=13, 13*5%=65%. Mazda je v pružném zrychlení o 65% horší než nejlepší vůz ve třídě (tj. např. nejlepší vůz = 9 a Mazda = 15. Na tom není co vymýšlet, to je prostě matematika.
A co tak zrychlenie z 0 na 100km/h? Nejak sa v celom clanku nespomyna:
Mazda: 9,4s,
Fabia: 10,9s,
Ford: 11,4s.
Podla tohto uz ta fabia taka rychla nie je, co? >:D
jo to uz jsme tu zazil jednou test A4 automat, VW passat DSG a insignia manual a ve vysledku napsano, ze razeni u insignie na rozdil od konkurentu dost cuka :-) (taky bych veril ze to bude nohama )
Fér by bylo dát do testu mazdu se silnější verzí atmo 1,5 80 Kw, když ji schází oproti turbu trochu Nm, což se bere automaticky. Tak proč by nemohla mít zase na druhé straně pár Kw navrch. Trochu mi to zavání turbo-loby.
Druhá verze jednapětky by konkurenci roznesla:
[odkaz]
o polovinu...
kazdoadne i ta vykonnejsi mazda nemá lepsi spodek, protože vykon je nahnany az otackama, coz znamena tocit, tocit, tocit, coz znamena vyssi spotřebu a ramus zvuku sekacky na travu
Takže by jsi chtěl aby turbo vs. atmo mělo i stejné objemy? :-):-):-)
A ohledně té sekačky na trávu - jednou si do toho auta vlez a svez se, otáčky motoru není nic škodlivého, a rozhodně to není ve výšinách sekačky.
mam jedno auto s atmosférou a jedno s turbomoterm. atmosféra aby jela, tak se musi dostat aspoň nad 4tis otáček, coz uz zacina byt neprijemny a delší cestovani s takovym autem si dnes uz nedokazu ani predstavit. s turbomotorem se na 4tis ot dostanu spis vyjimecne, navíc proti atmosfere nevim co to je razeni.
provnavame tady mazdu 1.5 s fabii 1.2 a fucosem 1.0 s podobnými vykony.
kde vidíš stejne objemy??
nie su, su ze a horsie. Najlepsie atmosfery su paradoxne najstarsie 8ventily s el. vstrekovanim.
Cim viac vychytaviek typu 16ventil, priamy vstrek, variabilita ventilov, tym vyssie sa posuva maximalny vykon a v nizkych otackach je menej vykonu.
To jsou trochu nepřesnosti. 16ventil dole výkon nijak významně nesnížil. On především ale přidal výkon nahoře. Proto to vypadá, že 8ventil jede dole mnohem lépe než 16 ventil, protože on s vytáčením už nic moc nenabídne, zatímco 16ventil ano. Je to relativní pocit vůči tomu vršku. Vršek u 8V je k ničemu, proto spodek vypadá dobře. Vršek u 16V je lepší, proto ten samý spodek vypadá relativně slabě.
Příklad. 1,6 s 55kW má 130Nm/2500, 8 ventil. Uděláš z toho 16 ventil a budeš mít třeba 66kW a 140Nm/4500. Jenže v těch 2500 otáčkách bude mít i ten 16 ventil pořád relativně dost točivého momentu, kolem těch 125-130Nm tam pořád bude. Když to ale srovnáš s 8ventilovou 1,8kou, která má 66kW, tak ta bude mít třeba 145Nm/2500, tedy 15Nm navíc kvůli objemu a bude silnější. 16ventil opět hodí vyšší výkon výše, ale dole jej nechá plus minus stejný.Třeba 81kW a 155Nm/4500, ale při 2500 tam opět bude plus minus něco okolo 140-145Nm. Osmiventil může být dole silnější díky objemu, ne díky 8 ventilům. 8 ventilů jen způsobí to, že vršek je mrtvý, a proto spodek vypadá silně.
Variabilní ventily, tak s těmi jsi také poněkud mimo, protože jejich primárním účelem je právě to, aby to mělo dobrý nejen vrch, ale velmi dobrý i spodek (aby ten spodek nevypadal vůči vršku tak slabě). Tzn. i vysokootáčkové motory s variabilními ventily jedou dole velmi dobře. Jen ti to nepřijde proto, že nahoře jedou ještě lépe. Příklad. Dvoulitrová Octavie s 85kW měla 170Nm při 2400 rpm. Honda S2000 měla maximum točiého momentu až při 7500 rpm, ale přesto při těch 2400rpm měla 180Nm. Tedy i dole byla lepší než 8ventil a nahoře se to už nedalo srovnat. Pochopitelně, být osmiventil se 177kW (to by musel být čtyřlitr), tak by byl zase dole silnější než S2000. Kdyby S2000 měla jen tu ostrou vačku a neměla variabilní časování, tak je dost dobře možné, že by dole měla sotva 160Nm a ne 180Nm.
Pro srovnání Focus 1,6/74kW a 1,6/85kW s ariabilními ventily:
1500rpm: 123Nm vs 124Nm
2000rpm: 139Nm vs 138Nm
2500rpm: 139Nm vs 142Nm
3000rpm: 144Nm vs 138Nm
3500rpm: 148Nm vs 148Nm
...
Při 2500rpm je silnější variabilní verze, při 3000rpm klasická, jinak je to plus minus totéž a nahoře je variabilní významně lepší.
konečne niekto kto sa tomu aj dobre rozumie
máš môj obdiv, len tak ďalej a nie ako NIEKTO čo si robí
s huby splachovací záchod :-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-!:-!
Zvuk sekačky na trávu ???? aha zrovna motory 1.2 TSI bych sem kvůli zvuku netahal ,v nizkých otáčkách znějí hrozně a po překročení hranice 4tis ot ještě hůř .
Já ale o kultivovanosti nic nepíšu ,ten motor je vevnitř krasně tichej ,ale poslechni si ho z venku je to spíš tak lehce dieselovej zvuk ,a ve vyších otáčkách je v kabině slyšet ale nic sportovního to není .ale do kabiny ho do 3500 tisíc skoro neslyšíš a nemá žádný vibrace jak již jsem psal ,akorát ten jeho zvuk není nic moc ,ale kultivovaný je
jasně že ne ale když si chceš trochu zasportovat a vytočíš to tak to zní hrozně divně >:D >:D jak vně a tak uvnitř ale to se bavíme o otáčkách nad 3500 a vyš >:D
páni, páni o čom sa tu bavíme auto o ktoré je dobre postarané je dobre je dobre auto, či to "Dacie až Mercedes" . Ide o to komu čo stačí a načo ho potrebuje. Ak sa k autu správaš a jazdíš na ňom ako diva sviňa tak sa Ti aj odmení.
FORD: Nebyť Henryho Forda dneska sa asi tak "upozorňujem možno-MASOVO
NEVOZÍME zoberte si , že Ford sa dneska predáva skoro všade a ZO
VŠETKÝCH MODELOV a s tým spojená aj servisná sieť,čo sa nedá povedať o
"iných automobilkách"
MAZDA: Je to značka ktorá je hrdá, že je MAZDA a idú si svojou vlastnou cestou
atmosfery a aj sa im to darí veď TURBO ma aj svojú odvratenú stranu
(chladenie a.t.) aj keď bola niekedy nejakou forďackov platformou (pozn. veď
po II.svetovej vojne bola Hirošima veď viete doslova zrovnaná so zemou)
paradoxne boli to Američania ktorí tam
naštartovali ekonomiku a aj ich vplyv na rozvoj trhu.
ŠKODA: resp. "VW " . Fabia je to v podstate Polo alebo keď chcete Ibiza sú to len
cenovkove výsačky značky (tým nechcem povedať ,že sú to zle auta naopak),
len tá neštastná cenová politika škodovackého managemetnu. Gabaňa a tech.
tým ŚKODY sa môžu pretrhnúť keď za každý kúsok plastu si musíte zaplatiť
neskutočné peniaze.
A teraz k tomuto POROVNÁVACIEMU TESTU:
kto chce veľký (väčší) kufor, menej miesta na kolena a viac nad hlavu, priemerné jazdné vlastnosti a hlavne najväčšiu servisnú sieť (pozn. veľke plus pozostatok po socializme) BERIE FABIU
ak si niekto potrpí na noblesu,kvalitu a hlavne ATMOSFERU tak sa sa asi otočí za
japonskou kraskou MAZDA.
Športovo založený vodiči, ktorý radi vymetajú zákruty, chcú vedieť kde majú a ako predné kolesa, nevozia v kufri každý deň vrecia zemiakov a cibule s Poľska a chcu už v základu dobrú výbavu, výkon a neoceniteľný podvozok
TAK S TEJTO TROJICE NEMÁ NA VÝBER " FORD FIESTA 1L ecoboost.
majte ma radi nadávajte koľko chcete ale je to tak na podvozky FORDOV nestačia.
Ano, roznesla. A to hlavně finančně, protože M2 G115 začíná na 466tKč ... >:D
Tzn. 200 litrů nad slabším TSi a dokonce výrazně nad Fiestou ST. Navíc tato nejsilnější M2 má protivníky v silnějším TSi a silnějším litru ve Fiestě. Pro srovnání aut je obvykle rozhodující výkonová kategorie, kde pak jaksi průběh výkonu odpovídá té které konstrukci.
No hlavně pružné zrychlení, nemůžou porovnávat atmosféru s turbem ve stejných otáčkách !!! Jasně, že turbo bude od 2000 ot. zrychlovat líp >:D ! Ale atmosféra zase bude zrychlovat líp od 4000...
Dal jsem si malou práci a hodil si tabulku do excelu. Zadal vzorce a zkusil si změnit dva parametry - dynamika a spotřeba. A ejhle, výsledek najednou zcela jiný:-))
na tema protezovani skodovek. Rikal jsem si, ze dnesni test bude TEN vyvazeny test, ve kterem lepsi vyhraje. Bohuzel...
Zkousel jsem vsechna tri auta a skodovku, byt to neni spatna auto, bych si vybral jako posledni.
Pred 25 lety si kazdy stezoval, jak jsou Favority "sunky" oproti zapadni konkurenci a dnes, kdyz Skoda udela nejlepsi auto v segmentu, tak Cesi budou zase nadavat :no: Vam se Skoda nikdy nezavdeci ;-\
Taky nechápu co tady pár jedincům vadí na Fabii..?
Kupovat ji sice nebudu , žena preferuje Corsu , ale nová Fabia vypadá dost dobře.
Rozdodně lépe než stará Fiesta s tou tlamou ala Aston.. ;-)
Mazda vyrobila krásné malé auto , svoje kupce si jistě najde , ale masovka to nebude.
Test dopadl dle očekávání..což je tady normální.
V Japonsku by zase vyhrála Mazda.. :-)
radsi bych volil ctyrhrnek u fabie nez trihrnek u fiesty, jen bych si priplatil za vykonnejsi verzi spojenou s sestikvaltem. atmosféra u mazdy sice vypada hezky, ale musí se radit, radit, radit. mozna to tak neplati po meste, ale v primestskem kopcovitem terenu atmosféra na komfort turbomotoru nemá. i když na druhou stranu, tocivy moment u mazdy neni zas o tolik mensi nez u fabie aby to dělalo takovy rozdil jak se v clanku pise. nejspis to zabila dlouha převodovka. taky je fakt, ze uvedeny tocivy moment je az na 4tis otáčkách, na tolik se s turbomotorem dostanes spis vyjimecne.
jediny k cemu mam u fabie vyhrady je zadek, to reseni s prolisem se mi vůbec nelibi.
takze pro me rozhodne fabie a to i s ohledem na lepsi dostupnost servisu.
uz slysim ty zly jazyky co tvrdej, ze mazda ani fiesta servis nepotrebuje...
Nemusí se řadit, proč by muselo? Ty propady točivého momentu v nižších otáčkách u atmosféry nejsou zas až tak významné (v průměru mají 90% maxima od 2200 otáček). Pokud to má dlouhou převodovku, znamená to jediné. Stačí častěji jezdit o kvalt níž, budeš tam mít pár set otáček navíc (např. 2200 místo 1800 u turba) a dynamika bude plus minus stejná. Dlouhá převodovka téměř nic nezabíjí (blbá je hlavně do hustého městského provozu a prudkých serpentin, ale jinak ne), je ale nutné tomu přizpůsobit styl jízdy. Tzn. neřadit nahoru tak brzo, a když nemáš zařazeno až tak moc vysoko, logicky nemusíš ani řadit dolů. A ty rozdíl otáček jsou v běžném provozu prostě v několika málo stovkách. Rozhodně to neznamená, že když ti turbo vytáhne kopec při 2000 rpm, že atmosféra bude k témuž potřebovat 4000 jen proto, že tam má maximum.
Tady nejde ani tak o propady nebo průběh točivého momentu jako spíše o jeho výši v nízkých a středních otáčkách. U běžného turba se při normání jízdě stačí pohybovat v pásmu cca. 1.700 - 2.200 ot., kde už je obvykle maximální točivý moment. Z tohoto pohledu jsou obě 1.2 TSi elektronicky značně přiškrcené, protože takové e-THP o stejném objemu má 230Nm a i litrový EB od Fordu má v některých verzích, nevím jestli se to týká této Fiesty, overboost 200Nm.
Ano, můžeš se v nějaké míře podřadit, ale za cenu zvýšené spotřeby, která už i tak je obvykle proti obdobně výkonnému turbu vyšší. Bráno z uživatelského hlediska, turbo umožňuje i při nízkých otáčkách jízdu v naprosto rozdílných režimech - pohodovou plynulou jízdu na co nejvyšší stupeň s ohledem na minimalizaci spotřeby, stejně tak jízdu na výkon (ve stejných otáčkách), kdy tento získám prostým sešlápnutím pedálu.
To bohužel atmosféra neumožňuje, protože jí ten točivý moment chybí. Tudíž v případě jízdy bez zátěže, na spotřebu, také můžeš jet obdobně v nízkých otáčkách. Jenže ve chvíli, kdy potřebuješ výkon, musíš jej nahnat otáčkami a řazením. Což je pro drtivou většinu běžných řidičů nekomfortní. A to, co navrhuješ ty, jet trvale na nižší stupeň, a to i ve chvíli, kdy ten výkon nepotřebuješ (což je většina jízdy) znamená, že motor trvale zbytečně točíš a následkem je zvýšená spotřeba, ale bez jízdního efektu.
To ale není úplně pravda. Pokud jsi s minimální zátěží, tak se spotřeba při různých kvaltech (a otáčkách) až tak výrazně neliší. Ano, trochu rozdíl tam je, ale nic, co by byl nějak velký problém. Navíc nejde o to, jet pořád na nižší kvalt, ale trochu více si rozmyslet, kdy jej dát a kdy nedat.
Já třeba takto jezdím a řadím nahoru až když vím (předpokládám), že nebudu potřebovat tu dynamiku nižších stupňů a přesto jezdím za poměrně nízké spotřeby (když jsem zkoušel ekorally a opravdu se občas podíval i hlouběji pod 1800 otáček, kam obvykle nechodím, tak spotřeba byla skoro stejná, možná dvě deci dolů, prostě, nemá to vůbec cenu vzhledem k tomu, o kolik dynamiky přijdeš).
Rozuměj, nebavím se tu o tom, že na 90 pojedeš trvale na čtyřku, kdybys "náhodou" potřeboval výkon. To je pochopitelně nesmysl. Jde mi ale třeba o takové ty situace, kdy se rychle mění dění na cestách (město, průjezdy vesnic). Někdo před tebou přibrzdí, bude odbočovat a hned budeš kvaltovat jak blb. Ne, vidím, že je riziko podobných situací, tak prostě v té atmosféře nepůjdu tak brzy na vyšší kvalt, když vidím, že bych zase hodně brzo mohl jít na nižší a potřebovat tu pružnost. Ušetřím si řazení nahoru i dolů, dynamika bude po celou dobu dostatečná a spotřeba... jestli půjde v průměru nahoru třeba o dvě deci, bude to moc.
Možná mám prostě nějakou divnou atmosféru, ale když jsem třeba jezdil za přítelkyní 9,9km trasu a zkoušel to jet vyloženě na spotřebu, řadil jsem tak, aby otáčky padly na 1600-1700 rpm, jel víceméně v rámci předpisů, tak jsem se nikdy nedostal pod 7,6 na PP, ani kdybych se rozkrájel. Když jel dynamičtěji, řadil nad 3000, tak abych po přeřazení padl někam k 2200-2500 a překračoval limity téměř o polovinu (kde to bylo bezpečné), tak jsem se obvykle pohyboval okolo 7,8-8,1. Prostě, ty rozdíly ve spotřebě byly extrémně malé vzhledem k pocitu dynamiky, protože jsem minimálně na půlce trasy měl o kvalt níž a pohyboval jsem se navíc výrazně vyššími rychlostmi. Totéž i cesta zpět. Musím však podotknout, že i při dynamičtější jízdě se snažím využívat setrvačnost auta ve prospěch spotřeby (prostě není to brzda-plyn, ale rychlá plynulá jízda).
Veta o spotrebe je holy nezmysel.
Aby si z turba dostal pozadovany krutiaci koment, musis pridat palivo, ina cesta neexistuje.
V danych otackach ma atmo motor mensi krutak a logicky aj nizsiu okamzitu spotrebu. Len preto, ze nema este dostatok vzduchu. Rozdiel moze byt jedine v trecich stratach kvoli vyssim otackam atmo motora pri potrebe vykonu, no ide o chvilkovy jav, ktory sa v celkovom vysledku nemusi vobec vyznamne prejavit, prave naopak, atmo ma nizsie otacky vdaka sprevodovaniu a pri plynulej jazde moze menej zrat.
Přiznám se, že test jsem nečetl, jelikož je to stejně jen chvalozpěv na Fábii. Tak jsem si začal číst jen závěr, a tam jsem došel k "Plusové body získala (Fabia) také za originální design...". Čím je tak strašně originální, to jsem nepochopil dodnes. Třeba mi to autor testu vysvětlí. Víc už netřeba.
Někde se ty plusový body najít musej, když by to jinak na vítězství nebylo. A proč ne u designu, kterej nejde změřit... Ach jo.
z clanku muses vždycky vytrhnout jen to co se ti libi, nebo nelibi. skoda ze jsi neocitoval aspon ještě kousek ty vety, tak to delam za tebe:
"Plusové body získala také za originální design, perfektní výrobní zpracování, pružný motor, vyvážené jízdní vlastnosti nebo přesné řízení.."
Přesné řazení? Ehm to jsem četl i o jinejch křápech ze Škodovky. A realita? Vůle tak 1 cm. A to jak u Fábie, tak u Oktávie. Rapid je nemá tak hrozný, ale zase to je jak klacek ze Š 120. Škodovka má řazení doslova katastrofální. Spíš bych řekl že autor ví totální výkal, co je přesný řazení. Ale tak dělat novináře je dneska to poslední, pak už zbývá jen nezaměstnanej.
…..řazení má větší vůle a velmi často se během testu stávalo, že šla při rozjezdech celkem obtížně zařadit jednička. Z testu na Autorevue. Tedy se omlouvám, ne každý novinář, je podplacená a servilní žumpa.
to nic ale nemeni na faktu, ze tam ten "originalni design" je zminen:-) to by me take zajimalo cim je ten design tak zajimavy...velka svetla a celkove velmi fadni auto..originalni design by me mohla byt Fiesta (byt neni muj salek caje - a urcite byla v minulosti), zatimco vyvazeny design a celkove nejzdarielsji je urcite 2...
take myslim, ze redaktori by nemeli hodnotit design - leda pokud by to bylo neco ve stylu Multipla :-) . Kazdemu se libi neco jineho - me osobne zadni partie Fabie neprijdou hezke. Davat za to body, nevim nevim. Originalni se mozna mysli, ze se koncern vraci k ostrym hranam, no uvidime zda se to chyti.
Autor na to nemá koule, tady se stydí vyjadřovat ke svým postojům a obhajovat je >:D
Přesně tyto články byly důvodem, proč jsem před cca rokem při výběru auta kašlal na Škodovku a šel do Magdy :yes:
tak sem nejakou lekci prihraj at se něco novyho dozvim ty trumbero.
sice z matematiky ani fyziky statnice nemam, ale 3 roky jsem je studoval na technicke vysoke skole. je to sice az dost dlouho, ale pochybuju ze se za tu dobu něco zmenilo.
No tak on měl asi na mysli lekci z fyziky 7 třídy základní školy. 1,5 u atmosféry je zcela objektivní porovnávat s 1,0 l turbem. Turbo umí přifouknout více vzduchu a tím spálit více paliva v jednom pracovním cyklu než atmosféra (tam by více paliva zcela neshořelo).
ano myslel tenhle odkaz, pak ho vymazal.
porovnavaji atmosféru mazdu 1.5 s atmosférou fabie 1.0 se stejnym vykonem a lepsi jim samozrejme vysla ta mazda.
proc asi ???
No buď je špatně zdejší srovnání a také tvoje z odkazu, nebo ani jedno. Já hlasuj pro b).
V obou jsou podobě výkonná auta.
Ve testu AR jsou všechna auta se základními motorizacemi a mazda i fabia se stejným výkonem. Buď i vadí i dnešní srovnání nebo ani jedno, ne?
nekecej, myslej jsi tenhle test.
stacilo dat ten tvůj zpackanej odkaz do vyhledavace a vylezlo prave tohle.
mel jsi tam tohle, tak na co jiného to odkazuje??
mazda2-15-skyactiv-g-vs-skoda-fabia
...protože má prachy na to, aby lezla do * všem pseudotesterům, pseudonovinářům a další verbeši. Jinak si tyto "testy" nedokážu vysvětlit. :no::no::no:
Neni nad osobni zkusenost se Skodou.
Zacneme sedaky, ktere maji spatny sklon. Pri slapani spojky se ridicovo stehno opira o predni hranu sedaku a je tu snaha ridice prizvedavat.
Operaky jsou nizke a podepiraji tak jen lopatky ridice, vrsek operaku je nesmyslne zahnut dozadu. Clovek si pripada jako ve stare Karose. Bocni vedeni nikde, pri rychlejsich prujezdech zatackou je treba se drzet volantu obema rukama.
Razeni je s vulemi, radicka tak nejak divne klokta v kazde pozici rychlostniho stupne.
Volant ma sice nastavitelne 2 osy, ale usadit se dobre je velky problem. Pohodlne posazeni znamena sedacku zdvihnout minimalne do poloviny rozsahu zdvihu nahoru pri nejnizsi poloze volantu. Volant ma nizky rozsah polohovani.
Podvozek je hrozny, asi na tom nese vinu i diesel 1,4(Diesel by na to vliv mit nemel, protoze je nam vysvetleno ze Skoda ladi podvozek pro kazdou motorizaci). Prumerne tlumi razy, ale hlavne se hodne naklani a spatne reaguje na pohyb volantu. Rychla zmena smeru volantem znamena pouze divne naklaneni, ale zadna zmena smeru.
Diesel 1,4 ma dost velky lag, prvne jsem myslel, ze doslo k nejake poruse motoru, kdyz pri prerazeni doslo k se***vemu vypadku vykonu.
Na plastech pod sedackou ostre hrany z vyroby, ridic preci jen musi najit paku na posun sedacky.
Aerodynamika (reseni odvodu vody z celniho skla) take spatne resena. Ve vetsim desti zacne voda po stirani z celniho okna letat na bocnim okne presne v miste zpetneho zrcatka a neni tak do nich vubec videt, coz je opravdu problem treba na dalnici pri zmene jizdnich pruhu.
Ikdyz jsme zde casto krmeni, jek je(bylo) to nejuniverzalnejsi auto, tak z vlastni zkusenosti snad ani se 50% slevou.
nechapu lidi co si daj do osobního auta rakovinomet a uz vůbec ne do tahle malého auta.
bud to jsou bezmozci, co s tim jezdi ***cky a po meste, anebo masochisti, co to maj na polykani kilometru za pochybne setrenych par desetaku...
znam dost lidi, co si každý 3 roky koupi novy rakovinomet a pritom většina jejich jizd je 2km do práce a 2km z práce a sem tam nejaky vylet
fabia sa mi paci ale uprednostnil by som este stale motor bez turba ( obzvlast v malom aute to plati dvojanasobne ) ..... mazda 2 s technologiou skyactive je pre mna teda zaujimavejsia volba... spolahlive a velmi pekne auto so skvelym imidzom .. netuctove a v neposlednom rade hodne charizmaticke a elegantne.... ak by som teda neuvazoval o motorizacii urcenej len do mesta ( kde by mi inak MPIcko vo fabii stacilo ) tak by som volil prave u aut kde u silnejsich motorizacii stale este nie je turbo ( mazda 2, rio, i20, yaris )
inak zaujimave porovnanie.... podobny trojboj bol nedavno na konkurencnom autorevue cz..... kde mazda2 doslova excelovala a fabiu porazila ( ale tam slo o ine motorizacie ) ..... 2ka je moc pekne auto ;-):yes:
Jak muze byt nejlepsi, kdyz konkurence nabizi lepsi vykonove parametry ?
Mazda se spolehlivosti nijak nevybocuje z rady vuci konkurenci a jeji antikorozni ochrana je spise k placi.
a) sám jsi odpověděl dvěma otázkami ;)
b) argumentem je například toto [odkaz] - Mazda 2 (ano starší model) je 11. ze 129 - Fabia je na 49. - 50. místě (dělí se o místo s BMW řady 1
c) antikorozní ochrana je naprosto normální a shodná s jakýmkoliv novým vozem - nechal jsem si auto zkontrolovat v servise, také jsem se bál té pověry - teď už to pravda není.
TUV komentovat nebudu, o tom bylo napsano a prodiskutovano dost a dost.
Koroze u Mazdy, zejmena tech v kombiku a lemu je povera ? Treba nedavno jsem byl v pneuservisu a prijel pan s Mazdou 6 kombi (6 le stara) a zadni lemy rezave. Muj Avensis 6 let stary nic, ani stopa po jakekoli rzi. Pokud na tve mazde je vse v poradku, gratuluj si, jsi svetla vyjimka.
Koroze u mazdy je samozřejmě známá věc. Ale stejně jako velice slušná spolehlivost, podobně jako u ostatních japonců. TUV je jen jedna z mnoha statistik, a spíš málo vypovídající.
Za 18 rokov sme mali v rodine a uzsom okruhu znamych asi 12 Mazd - kazdu z ineho modelu.
Ani jedna netrpela na hrdzavenie - a to jedna prezila 100 mil vo vlhkom Skotsku, dalsiu som parkoval na brehu Temze asi dva roky... Ani jedna nebola garazovana, max. pod pristreskom.
O problemoch Mazdy s koroziou som za ten cas necital ani jeden clanok v serioznom mediu - a to pravidelne sledujem motoristicke publikacie v 4 krajinach, ktore pokryvaju 3 rozne trhy.
Mazdy nemaju s hrdzou o nic vacsi problem ako ktorakolvek ina automobilka.
Ze par ludom zhrdzavela? Ja by som videl problem u majitela - tak ako pri inych autach.
Motor
je jednoznacne najlepsi u mazdy2, len treba vediet podradit a aj spotreba, aj spolahlivost, aj primerane zrychlenie budu odmenou, v tejto triede nejde o trhanie asfaltu...
Stiesnenost
dlho som ako fanusik mazdy hladal, ako pomenovat to, co mi na mazde2 najviac vadi a tu to nemohli pomenovat lepsie. To auto je jednoducho stiesnene a okrem ludi, co si ho zamiluju, nema velky vyznam kupovat auto, v ktorom sa citim stiesnene = neprijemne...
Vlastnil jsem atmosferu 1.8 16V 96kW. Ted mam 1.6 turbo 118kW a jizda s turbomotorem je daleko prijemnejsi. Jiste s atmosferou byla legrace, hlavne v 7000 otackach, ale ta nutnost podrazovat a drzet ji v otackach byla nekdy az otravna a zabiralo to cas (nicmene TDi na me stejne nemeli). S turbem je proste pruzne zrychleni lepsi, to se okecat neda.
Neprehanaj, 7000 otacok nikto na atmosfere nejazdi, hlavne ked je obmedzovac na 6500..., najneskor od 3000 ide kazda jedna...
Ak nechces predadovat, netreba kupovat turbo, treba kupit automat...
Ci je jazda na turbomotore prijemnejsia je vec nazoru, nemyslim si, ze by tam bol az taky rozdiel, ked zoberies atmomotor s o pol litra vacsim objemom...
Jasně, je potřeba dát atmosféře větší objem, řekněme třeba těch x1,5-1,75... a pak je všechno v pořádku. Mazda s dvoulitrem v kompaktu by měla vyhovět většině kupujících...
Jako vítěze musím vyhlásit Mazdu2. Ano, něco ztrácí co do prostoru ve druhé řadě a v zavazadelníku, ale já jsem toho názoru, že u takto malých aut není prostor vzadu tolik důležitý. Jednoznačně výborná je technika. Motor je úsporný a na poměry základních jednotek velice schopný. Spolu s podvozkem dělá z nejmenší Mazdy v nabídce skvělého univerzála, kterého bych si třeba já osobně dokázal představit u mě před domem a protože nemám žádné ratolesti a ještě to nějakou dobu tak zůstane, další auto bych nepotřeboval. A ano, klidně by mi stačila tahle základní motorizace.
Je pravda, že Mazda2 je o něco dražší, ale záleží na tom, jakou konkrétní výbavu chcete. Když se obejdete bez klimatizace a sáhnete opravdu potom nejlevnějším, tak dostanete za cenu holé Fabie 1.0 MPI auto s daleko lepším motorem a významně bohatší výbavou. Více na: [odkaz]
"u takto malých aut není prostor vzadu tolik důležitý"
No jak pro koho, u nás zrovna není tak běžné pořídit si x-té auto jen na ***čky po městě. V rodině máme vozy B segmentu celkem tři (jeden já) a každý centimetr/litr k dobru se počítá...A musím říct, že už v nové Fabii combi jsem si připadal vzadu překvapivě stísněně.
Kdo si dnes kupuje auto bez klimatizace? Už z hlediska následného prodeje jde o nerozumný krok, i když je pravda, že při cestování jen po městě a okolí bych se bez ní obešel...Ony jsou ty výbavy u Mazdy celkově zvláštní, nejrozumněji pro mě vypadá ta třetí, ale za její cenu už má člověk zase Fabii Style s 1.2 TSI.
No jak pro koho, u nás zrovna není tak běžné pořídit si x-té auto jen na ***čky po městě. ... Ano, zcela souhlasím. Ale není problém koupit větší vůz, u Škody pokud budu vybírat vůz pro rodinu v prvé řadě, tak bych měl skončit u Rapida a ne u Fabie ;-)
V nové Fabii stísněně vzadu ... Ano, je to tak. Fe Fabii III je vzadu opravdu méně místa než ve Fabii II. POtvrzují to i některé testy, jen PR mluví jinak >:-[]
Klima ... U vozu do města na krátké ***čky zbytečné, až nevhodné (časté přechody zima/horko jsou akorát tak na infarkt nebo angínu), a jestli je něco nejhorší, pak klima, která se příliš nepoužívá. Pokud bych měl vůz do města, klidně bych se bez klimy obešel. Jinak ale souhlas, klima by měla být v zásadě standardem.
bude to dané nižší pozicí sezení. Fabia II prostě byla "nakopnutá koza", což mělo i svá pozitiva. V podélném směru jednoznačně nejprostornější vůz své třídy.
dlouho jsem to praktikoval stejně a proklínal to, že jsem koupil auto s klimou. Po 3 letech mi to nedalo, že mám auto s klimou a peču se v něm jak buchta, a naučil se ji používat >:D >:D
Osvědčilo se mi "zimu" pouštět dolů, auto se vychladí odspodku a kolem hlavy neproudí studený vzduch, což je v přímém rozporu s tím, co se obecně doporučuje (obvykle se píše, že máš pustit studený vzduch na okna).
Ja naopak Mazdu 2 prohlašuji za jasneho outsidera. Omezenost vyběru , mizerna prostornost , špatna nabidka motorizaci kde jedinou trochu zajimavějši volbou je nejsilnějši verze ktera jde pouze s nejvyšši vybavou a s tim spojena nesmyslna cena. Takže co mi tohle auto nabizi krom solidni jizdy ? Vlastně nic.
Mazda 2 není pro každého. Resp. Mazda obecně není pro každého. Tak to zkrátka je, díky své výbavové a cenové politice má prostě v nabídce mezery.
Fabia relativně uspokojí každého joudu. To ale neznamená, že je Fabia lepší než Mazda 2 :-!
Ano pak jsem ten jouda a Fabii považuji za třidně lepši vuz. To co mi nabizi M2 už tu leta nabizi Fiesta kde mam vice možnosti nejen konfigurovatelnosti. Prostě kdyby M2 na trhu nebyla osobně by mi to vubec nevadilo. Navic když vidim ten interier tak je to prostě zklamani.
Nemáš náhodou Golfa 1,2TSI? Proč sis taky nevybral "trochu zajímavější " volbu motoru? Mě tenhle motor nepřijde nijak marnej. Stejně jako fabia nebude nejžádanější s nejsilnějším TSI.
Koukam na to svoji optikou v tom bude problem. A tu atmo u M2 bych byl ochoten akceptovat akorat v nejvykonnějši variantě. Nicmeně zbytek auta je pro mě nezajimavy už jen svoji cenovou politikou respektivě nemožnosti konfigurovat. Ostatni vlastnosti auta taky nejsou zrovna chvalihodna.
Částečně souhlasím- celkový text by neměli přetiskovat, pokud by jim byl výrazně proti srsti. Ale asi po nich nebudeme chtít souhlasit s každým dílčím zhodnocením, např. prostoru nad hlavou vzadu.
Přijde mi směšný nadávat Autu.cz za tuhle jednotlivost.
´ vytváří harmonický celek, který se bude líbit osmi z deseti motoristů´
To jako bola anketa ?
Fakt hnusny test, od sameho zaciatku sa autor pripravoval na zaverecne hodnotenie, vsade fabiu menoval za etalon... jasne totalny etalon
o tej pruznosti skoda nieco pisat
ciel je splneny silneho konkurenta etalonovej fabie, bolo treba zhodit, je to male, neprakticke auto so zlym spracovanim, sedackami, desne slabym motorom a blbym riadenim ... jo jo >:D
Předmětem testu jsou 3 špičkové supermini. Z určitého pohledu je každé vítězem. Text je však tak prvoplánově tendenční, že se nedá nazvat jinak, než korporátním srancem :no:
tesnav: A pak zas můžeš podřadit v té atmosféře a zase v turbu a budeš podřazovat tak dlouho, dokud už nebude kam a bude záležet zejména na maximálním výkonu a točivý moment přestane být důležitý úplně (pak už bude důležitý jen průběh výkonu u špičky - čím plošší, tj. zpravidla u turba, tím dynamičtější).
mrazik: Tady je hlavně problém v těch převodech, ne jen v točivém momentu. Atmosféra má trochu nižší točivý moment a těžší převod, to je jasné, že v pružném zrychlení nevyhraje. Kdyby to výrobce naladil naopak (trochu lehčí převod než v turbu), nebo prostě když budeš za volantem myslet a použiješ na té těžší převodovce lehčí kvalt (tzn. otáčky u atmosféry budou jen o něco vyšší), bude ta atmosféra stejně dynamická. Pokud za volantem myslíš a nerveš tam vysoké kvalty do zbláznění, bude mít i ta atmosféra stejnou pružnost při otáčkách ne o moc vyšších. Pokud ta atmosféra má těžší převodovku, tzn. čtyřka točí na Mazdě třeba 2000 tam, kde turbo 2200, tak trojka na těžší převodovce nebude proti tomu turbu točit zas až o tolik více než lehká čtyřka... třeba 2600? A o už stačí na to, aby byla dynamika stejná.
Samozřejmě, ploché maximum 160Nm (u zřejmě nejpřidušenějšího turbo benzínu na trhu) vs. bodových 148Nm, k tomu podpořených ještě o 8% delší převodovkou, zas takový rozdíl nejsou...
Pochopil jsi vůbec, o čem je řeč? Bavíme se totiž o výkonu. Předpokládejme, že při podřazování nakonec pojedeš tak, že budeš mít vždycky nejméně 4000 otáček. U TSI máš 160Nm při 3500 rpm, tj. 59kW, a dále víme, že má 66kW od 4400-5400 rpm. Takže při 4000 rpm bude mít patrně něco okolo 63kW.
A co Mazda? Ta má 148Nm při 4000 rpm. Jednoduchá matematika nám říká, že je to 62kW při 4000 rpm. Tedy o hrozivý 1kW méně než turbo. Dále víme, že má 66kW při 6000 rpm.
Co z toho vyplývá? Pokud podřadíš u obou aut co to jde a budeš se u obou aut pohybovat nad 4000 otáčkami, u TSI se budeš pohybovat mezi 63 až 66kW (4000-5400 rpm) a u Mazdy se budeš pohybovat mezi 62 až 66kW (4000-6000 rpm). Kde vidíš to znatelně rychlejší turbo? V tom jednom kilowattu?
Takže při testu pružnosti sice Mazda prohraje, ale může podřadit a výkon dohnat. Ano, souhlasím, že podřadit může i turbo a získat náskok zpátky. Pak ale zase podřadí atmosféra a tak dále a tak dále. Když budou oba podřazovat jak zběsilí, tak se dostanete k tomu, že už nejde zařadit nic nižšího (a budeme ve vysokých otáčkách 4000+), turbo bude mít 63-66kW, Mazda 62-66kW. Takže v podstatě totéž. Ta auta mají od 4000rpm nahoru v podstatě totožný výkon. A pod těmito otáčkami si to už mohou namíchat jak chtějí. Může být lepší Mazda, když TSI zařadí o kvalt výše a může to být naopak, když TSI bude mít stejný nebo nižší kvalt.
Solidní dynamice říkám to, co běžně nabízí trh. A jestliže dynamika M2 při podřazení na III.-ku bude horší, než má třeba Fiesta nebo Fabia na IV.-ku (kde samozřejmě můžu také i podřadit), viz. pružné zrychlení, tak pořád to v běžných otáčkách a při srovnatelném provoze pro průměrného řidiče je rozdíl třídy.
Zrychlení 0/100 dle SM- fiesta 11,2s fabia 10,9s mazda 2 9,4s Nejlepší ve třídě Polo 9,3s. Pokud nejsou redaktoři neschopní opsat technická data, tak se není o čem bavit.
Tak tady vidím taky rozdíl třídy, viď? ;-)
Mimochodem , v tomto testu SM ohodnotil dynamiku v disciplíně "DYNAMIKA" : Mazda 1 (opakuji: 1), fabia a fiesta 1,75.
Sprint 0 - 100 je pochopitelný, protože předpokládám, že díky dlouhé převodovce dá M2 stovku na II.-ku, Fabia a Fiesta naopak ne. Sprint 0 - 130 by dopadl jinak, tipuji zhruba stejně. A je jasné, že auta s obdobným výkonem pojedou na maximu obdobně. Rozdíl je pak v těch běžných otáčkách, kde se běžný řidič pohybuje drtivou většinu času, kde to odpovídá rozdílu výkonových křivek.
A věřím, že DYNAMIKA Mazdy je dobrá, jen jaksi situace, kdy se běžný řidič podívá nad 4.000 ot. jsou výjimečné. V běžných 1.800 - 3.500 M2 výrazně ztrácí.
Jakože ve fiestě trvá přeřazení z dvojky na trojku 1,8s?
Nejel jsem v tomto testovaném motoru, ale pokud má stejné principy jako dvoulitr 120k - tak jede podobně jako turbo- odspodu. Není důvod při požadavku na běžnou dynamiku vytáčet na 4000. Dokonce ani na 3000. Má poměrně plochou křivku točivého momentu.
Požadavkem na běžnou dynamiku nemyslím předjíždění kamionu na krátké rovince.
Při přeřazení je nějaký ztrátový čas, stejně jako než motor zase naplno zatáhne, a to zřejmě ještě při nižším výkonu (protože už jede na III-ku), zatímco Mazda na II.-ku.
A evidenně jako turbo odspodu nejede, když pružnost je o 40% horší ...
Pak evidentně nemá tak špatnou dynamiku, když se turbo po přeřazení sbírá. Zkrátka, kdybys napsal, že rozdílem třídy drtí fiesta a fabia mazdu v pružnosti- ano. Ale pružnost se dá napravit podřazením. Horší dynamiku u obou konkurentů těžko popírat a tu nemáš čím napravit, na rozdíl od pružnosti.
To ale píšu o 2 příspěvky výše. Dynamika Mazdy je dobrá A v průměru shodná s konkurencí, stačí posunout laťku na 90 nebo 110 km/h), ale jaksi se odehrává v otáčkách, kde se běžný řidič téměř nepodívá. Naopak v pružnosti těžce zaostává. V otáčkách a v situacích, které i normální řidič běžně využívá ...
No a já tvrdím, že nemáš pravdu a není nutný jezdit s motorem vytočeným před omezovač. Tak, jak ti to tu píše Mino. Stačí o trochu zvýšit otáčky. Ne o 2000.
Ano. Stačí o trochu zvýšit otáčky ... vůči motorům, které už dnes jsou výkonově "za zenitem" a už od počátku cíleně a velmi výrazně podladěné. 1.0 EB má špičku (plochou) 200Nm a z objemu 1.2 konkurence dostává opět plochých 230Nm ... Proti tomu je nějakých průměrných 140Nm i v té nejvýkonnější M2 bohužel úplně někde jinde...
Nevím , jestli jsou velmi výrazně podladěné, mě přijdou spíš "běžné" a ne vrcholové, u vrcholových s očekávanou menší životností.
Celá debata je o tom, jestli pro běžnou jízdu musíš 90-ti koňovou tunovou mazdu točit jak mixér. A já tvrdím, že pro jízdu odpovídající běžnému okolnímu provozu nemusíš, a že běžný uživatel tohoto typu auta nebude brzdou provozu aniž by točil alespoň 4000.
Pro jízdu v běžném provozu jsou dostatečné všechna auta od úrovně trabantu (19kW?) nahoru. Jenže ve chvíli, kdy je potřeba maximální pružnost, dá většina řidičů přednost turbomotoru bez nutnosti (tak velkého) podřazení před atmosférou, kde je to podřazení jaksi nutností.
Ano, beru, že je a ještě dlouho bude skupina zákazníků, kteří si raději koupí větší motor, který více žera a hůř jede... To jsou objektivní fakta, která nemají vůbec nic společného s tím, jaký je výrobek a jsou jeho vlastnosti (viz. třeba bezpoplatkové banky - fungují 8 let, ale účet tam má desetina lidí ...)
Když si dáš tu práci a podíváš se na spotřeby v testu, zjistíš, že víc nežere. Ani tady, a obecně ani jinde. A dalším objektivním faktem je, že mají turbomotory daleko větší problém se spolehlivostí. Debata atmo/turbo je tady pořád dokola, a je pořád dokola stejně zbytečná. Obojí má výhody i slabá místa.
Ale holt ty máš 1,8tsi , takže všichni, kdo si koupí atmosféru jsou hloupí a neumí počítat.
Pokud vím, benzíny u nás jezdí od 2013, a za mořem ještě dýl, najeto už mají. Projevily se problémy mazdích dýzlů, ale benzíny se (zaplať pánbůh) zdají v pořádku.
Pokud u turba podřadíš o stupeň, jaký je pak problém, když u atmosféry podřadíš o stupně dva? Když už na tu řadící páku stejně šaháš? Znovu říkám, u atmosféry stačí při akceleraci řadit trochu později (tzn.při běžné jízdě neřadíš třeba při 2200, ale třeba 2500 a jsi na tomtéž) a pokud má a Mazda těžší převodovku, docela dobře si umím představit, že prostě tam, kde s turbem jedu na šestku, pojedu v Mazdě na pětku.
Vidím to sám na svém autě. Mám druhou dvoulitrovou atmosféru, ta první měla výrazně těžší kvalty (např. čtyřku a pětku o více než 10%). Jaký je výsledek? Tam, kde jsem s prvním autem čtyřku řadil v 70 a pětku v 85, tak nyní čtyřku řadím v 60 a pětku v 75, když jedu na pohodu. Lehčí kvalty jsem si umrtvil dřívějším řazením (na delší převod) a naopak, těžší převodovku jsem oživil tím, že jsem řadil později (při vyšší rychlosti, ale při stejných otáčkách).
Zatímco kdysi jsem prostě po městě takřka nezařadil čtyřku, protože to bylo na mé požadavky zdechlé, nyní si to díky kratším převodům mohu dovolit. A stejně je to naopak. Pokud prostě mám těžkou převodovku, tak jednoduše neřadím ty vyšší kvalty tak brzo. Jak při akceleraci, tak i někdy při běžné jízdě. Jezdím s podobnými otáčkami, ale na jiné "číslo" kvaltu. A pružnost je podobná, přestože je převodovka delší. Pružnost samozřejmě můžeš měřit na pevně daný kvalt, to ti neberu. A Mazda tam prohraje. Já ale teda za volantem přemýšlím a přizpůsobuju se situaci. Pokud vidím, že to auto má těžkou převodovku, tak prostě po tom městě na tu čtyřku jezdit nebudu jak teď a budu tam mít tu trojku. A otáčky budu mít možná dokonce podobné.
Záleží jaké motory jsou v nabídce. Koncern má pro kategorii 100kW už 1.4TSI, ale třeba francouzská konkurence má cca. 100kW z 1.2 (THP, TCe) a nejsou to žádné hot varianty, 1.0EB 92kW je v prodeji taky už léta.
V amatérských závodech se kdysi turbo počítalo jako x1,5 a v té běžné konfekci to asi pořád platí, proti 1.2T nějaká 1.8A... ale turbo má ten potenciál ještě větší - pro srovnatelnou dynamiku musí mít atmo pár koní navíc, aby tím dohnala slabší spodek.
Netvrdím, že jsou to hot varianty. Ale blíží se zřejmě k relativnímu vrcholu svých možností, což bych já, subjektivně, u svýho auta příliš nevítal- pokud bych si jej nekupoval na 3 roky. Asi podobně jako Passat biTDI.
Uznávám, že o EB nejsou moc slyšet žádný děsivý zvěsti, takže se zřejmě povedl.
Tuhle diskusi už jsme myslím vedli... vrcholné varianty jsou třeba 1.6THP 195kW nebo 2.0TSI 220kW, proslýchá se, že VW chystá 400k verzi do R... zkrátka 100kW na foukaný litr není zřejmě na hranici možného a 100kW z 1.2 tím spíš.
Do městského auta je 1.5G zajímavá motorizace, jen to asi zabili tou převodovkou... pětikvalt s 2880 při 130 si může dovolit turbína, ale u atmo to asi není dobrý nápad... pokud by to točilo 3500, asi by to u městského auta ničemu nevadilo... holt je asi nutné sáhnout po nejsilnější 1.5G s šestikvaltem, která na šestku (!) točí 3150 a na pětku 3950. A ta je zase jen v Revolution za 466, což je evidentně pro masy nereálné. To už fakt asi spíš ten automat.. ale pro mě by byla škoda ochudit se o fajnové řazení Mazdy.
Ale pokud je vrcholem za dvou litrů 220kw, tak z jednoho litru 100kw je téměř totéž,ne?
Psal jsem schválně "relativně na vrcholu možností".
S těmi dálničními 2880- já ti nevím, moje trojka má ve 130-ti 2600, a pokud není plná, nemá žádný problém držet v kopci nebo zrychlovat. Samozřejmě ne tak, jako TD.
Má sice o něco vyšší výkon, ale taky o něco vyšší hmotnost.
110kW z jednoho litru by byl ekvivalent, jo. Ale jak říkám, nejspíš přijde i silnější varianta 2.0TSI. Top je asi těch 195kW z 1.6 u RCZ-R, to je 121kW z litru. Těch 100kW z 1.2 je 83kW z litru, to už určitě není na hraně.
No jenže ta trojka má a) o 60Nm víc, b) o rychlost víc, takže ty přeskoky nejsou tak velké a c) není to auto do města. U té trojky beru pohodovou jízdu po dálnici jako argument, kvůli kterému třeba stojí za to obětovat trošku dynamiky. Ale u dvojky?
Pokud dynamikou rozumíš 0-100 a Mazda to dá na dvojku, pak budiž... ale srovnání 1.5G 66kW 148Nm@4000 s 1.0EB 74kW 170Nm@1400-4000 vypadá na papíře dost jednoznačně, a to nejen v pružnosti... a 50kg rozdíl hmotnosti na tom asi moc nezmění.
A čím bude ten rozdíl 1,8sec. u silnějšího motoru? To je sakra hodně. Schopnost motoru rozjet auto - tak si zhruba představuji dynamiku. Pružnost je něco jiného.
1,8 sec. je opravdu hodně.
Těžko říct. Od stokoňového turba v autě velikosti Fiesty bych čekal asi hodnotu okolo 10s, naopak u Mazdy je to dost slušná hodnota (a nejsem si jistý, že by to Mazda zvládla reálně zajet).
Nechci teoretizovat, jen nevidím, kde by se mohla lepší dynamika Mazdy vzít... pokud tedy Fiesta není těžší než se udává. V dynamice tak jak ji chápu já bych vsadil na Fiestu.
Mondeo v testech nadváhu mívá v řádech metráků, takže já odhaduji váhu.
Souhlasím, že po kouknutí na výkon a krouťák jsem musel v tabulce několikrát kontrolovat, jestli fiestu s mazdou neprohodili.
Shodou okolností jsem jel v nedávné době ve všech třech. Nejlépe na mě působil motor Fiesty - prostě potvrdil papírové předpoklady, Fabia těsně druhá, TSI taky moc příjemné, lehce pomalejší. Mazda bohužel doplácí na zmiňovanou dlouhou převodovku. Rozhodně není líná, ale je strašně moc poznat, jak jí ty předlouhé převody berou šmrnc a kelpou přes prsty. S normální převodovkou by byla její motorizace dost možná nejpříjemnější.
Nevím, co hovoří nebo nehovoří za vše. Myslím, že je jasný, pro koho je zhruba určena verze 88kw a pro koho 121kw. Mě tedy za celou dobu (asi rok a půl) nenapadlo, že by bylo s odstupňováním převodovky cokoliv v nepořádku. Jezdím stejně nebo o kousek rychleji než okolí, na dálnici spíš pomaleji, ale tam je to jedno.
Na trojku můžu bez problému jet 30, aniž by motor zvukově trpěl. I z 30-ky dokáže auto na trojku normálně zrychlovat.
Tak extremně těžka převodovka ktera je teoreticky 5 rychlostni mi k sportovnějšimu zaměřeni Mazdy vubec nepasuje. Ja třeba s ni nejel ale dokažu si to představit. Což dost lidi kteři s tim jeli jen potvrzuji to co teorie naznačuje. Automat to pěkně odbourava ale automat to važně neni nic pro mě.
K sportovnějšímu zaměření mazdy- patří motor 121kw. Nejezdím jako důchodce, ani jako závodník. Kdo od motoru 88kw čekal zázrak, mohl být zklamanej. Moje vcelku objektivní zkušenost je opačná- motor táhne od spodu a je velice příjemnej na běžnou jízdu. V plným naložení (dovolená) by se hodil nějaký ten kůň navíc, ale v převodovce chyba není.
Přesedám mezi 1,8TSI a touto 88kw variantou a subjektivně při menších rychlostech mazda jezdí asi svižněji (na což má ale vliv i automat).
Že při předjíždění nemá proti 1,8tsi šanci, je bez debat.
Pravě to zpřevodovani je vyloženě pro duchodcovsky styl jizdy. 2 a 3 jsou u atmo motoru dost duležite a zde jsou zabite. Prostě nic pro mě. Už u silnějši verze by to bylo docela na hraně zde to jaksi nemužu pobrat.
JJ, nejel jsem v ní, ale vím, že to nejede. Tak jo.
Mimochodem, kdysi tu dával (možná Mino21?) graf krouťáku, a má poměrně plochý průběh, podobný turbomotorům. A má, připomínám, 210nm. 1,8TSI má 250. Takže málo to není. Ale nebudu tě dál přesvědčovat.
Ja mam docele podrobny report od par majitelu či nemajitelu kteři auto znaji či s nim maji nějake zkušenosti. Takže ano nejel nicmeně jak už jsem psal předsavit si to docela dokažu.
JJ, pokud jsi spokojený s dynamikou svého Golfu 1,2tsi, pak by tě mazda musela zklamat.
Když se kouknu na silnější 1,2tsi 77kw 175nm, pak by ti motor 88kw 210nm musel připadat jako zdechlina, převodovka nepřevodovka.
Redaktoři světa motorů musí o "zoufalé pružnosti" něco vědět. Jeli v pěti s Fabií 1,0MPI na Ještěd.
Tam ale zmínka o zoufalé pružnosti kupodivu napadla. Naopak.
... Mazda 6 porazila Passata i Mondeo (a to jsem fakt čuměl, ne proto že bych Mazdu považoval za špatnou, ale protože Passat že jo ;-) ), škoda že tu ten test není.
Priplatek srovnatelne verze oproti napr. Fabii je priblizne 40.000Kc, ale dle meho nazoru Mazda proste nabizi lepsi techniku. Motor neni vysledkem pokusu na zakaznicich, komentare v testu jako "zoufala pruznost" delaji z ridice idiota, ridic, ktery vi, jak s motorem zachazet, by pri beznem provozu nemel mit potize a motor se mu odvdeci bezproblemovym provozem. Takto shodit motorarskou filozofii Mazdy mi prijde az ignorantske. Pritom Fabie, zejmena kratka, se mi libi, s designem nemam problem, ale nevim, proc v testu nejsou uznane kvality konkurence...
Protože autor neví, že s atmosférou se jezdí jinak než s turbem - asi je zvyklej z TDI >:D Přitom atmosféra je ve městě daleko přívětivější na řízení a okamžité odezvy na plyn se využijí ve městě vždy. Ale jak píšu níž, zbytečné řešit.
Nezlobte se na mě pánové, ale s tou spotřebou jste nějak přestřelili. Moji žáci v autoškole jezdí s průměrnou spotřebou 6.2 a to zhruba v 90% ve městě v Toyotě Yaris 1.33 100k. Pokud ve Vašem testu jste schopni jezdit s jen o něco menší spotřebou než žáci v autoškole, kteří mají odjěžděno pár stovek kilometrů, tak byste se měli nad sebou asi trošku zamyslet >:D
Jasně, něco je otázka názoru - třeba design (jestli se někomu líbí ten šílenej zadek nové Fabie, neberu mu to). Ale aby Fabie vyhrála například v kategorii řazení, no to se snad někdo v redakci zbláznil. To gumové řazení ve škodovce že je lepší, než přesné řazení v Mazdě ? >:D
Nebo pružné zrychlení... Proboha snad nehodnotíte stejně zrychlení atmosféry a turba ? No tak přeci když chci hodně zrychlit, tak v atmosféře podřadím ne ? To by jste tedy měli do známkování zařadit odezvu na plyn, kterou mají všechny turbomotory povětšinou žalostnou.
Asi ne! Nejdřív octávku, vlastně z hlediska testerů auto na ho...uno, protože vzápětí přichází FABIE, nejlepší auto na světě.
Po úžasných srovnávačkách s auty o třídu až dvě většímy auty (a málem by to srovnali i s rollsem), je vlastně superb šlápnutím vedle. Nic dokonalejšího než fabie není.
Měli udělat special long version for president Zeman, ušetřit stamiliony na vývoj superbu a pak by to mohlo stačit i na toho rollse ;-):-):-!
"Škodě Fabia tentokrát uteklo vítězství, přestože je rozdíl opravdu těsný. I litrový tříválec umí být schopným motorem a možná by vás překvapilo, jak dobře s ním Fabia jezdí. Do karet tomuto modelu hraje hlavně fakt, že za cenu základní Mazdy2 s testovanou výbavou už můžete mít Fabii 1.2 TSI, která bude živější. Po stránce jízdních vlastností Fabia neztrácí oproti Mazdě prakticky nic...."
Tak přesně na to jsem čekal. Z me strany doplnim že Fabia je pro mě až nečekaně třidně komfortni a to i na 16" ktere měla mimochodem jako jedina v testu. Na druhou stranu žit by se mi s Fabii asi nechtělo pokud bych nemusel.
Doplnil jsem že Fabia měla jako jedina 16" kola takže co se komfortu tyče jisty handicap na druhou stranu vyhoda při jizdnich vlastnostech. A jak jsem psal předvaděčku jsem jel pravě na 16" a byl jsem mile překvapen jak je na nich Fabia třidně komfortni. Jen valivy odpor byl dost slyšitelny. Tam se mohlo ale podepst obuti knk Dunlop Sport Maxx ktere jsou svoji hlučnosti zname.
ono stejne kto si chce kupit fabiu kupi si fabiu, kto polo kupi polo, kto i20 kupi si i20 .... nejake detailne spekulovanie nad tym kto je najkomfortnejsi v praxi u realnych zakaznikov pri aute tejto velkostnej aj cenovej kategorie asi nehra velku rolu... teda ak vybocime z diskusie tohto testu a pozrieme sa na realitu ktora panuje pri kupe bezneho auta.... ja osobne by som kludne zobral i20 s tou 1,4kou ;-) a verim ze by som bol spokojny ... ale paci sa mi aj fabia s mpi :yes:
pekne porovnanie...... toto porovnanicko som uz na autorevue cz davnejsie cital ... tiez dobry trojboj ale so zakladnymi motorizaciami ... mazda tam ukazala ze je pravom najlepsia.... a podla mna je aj najkrajsia a ma najvacsiu charizmu ..... aj ked je to trosku individualne ... kazdopadne mazda ma stale skvely imidz a mozno este lepsi ako v minulosti ( urcite lepsi ) takze niet pochyb ze v tomto je inde ako skatulka fabia... ktora inak nevyzera zle a paci sa mi.....
osobne by som z tejto testovanej trojice na auto.cz volil mazdu... prave aj kvoli klasickej vybornej atmosfere a skvelemu dizajnu ( az na ten otackomer v interieri to je des a pre mna horka pilulka ) .... kazdopadne to auto to ma skratka v sebe a celkovo je krasne :yes:
Pokud jsou dva anglické weby "všechna světová media", tak to pak jo.....
Jinak, dost lidí tu kritizuje Svět motorů za jejich neobjektivní testy a protěžování Škody, což ale není ani zdaleka totéž, jako nějaká averze vůči Škodovce.
Fér test "padni komu padni" není totéž jako většina testů SM s účastí domácí automobilky.
Nebo si majitel Mazdy 2 s alespoň průměrným IQ koupí střešní nosič. Jinak- auto velikosti Mazdy 2 je vážně ideál na zimní dovolenou ve čtyřech :no:
Byls někdy s dětma na horách, všichni s lyžema? Když dáš do kufru těchhle prcků 4 páry lyžáků a 4 helmy, je plno. A co dál?
U čeho sklopíš prostřední sedačku? U fabie? U fiesty?
Proboha, teď se koukám do galerie- jak jsi ty inteligente přišel na to, že Mazda nemá dělené opěradlo? Vysvětlíš? [odkaz]
Kdo chce v takto malém autě cestovat na lyže ve více lidech, pořídí si nosič. Dělené zadní opěradlo ti nijak nepomůže ani u jednoho z nich... Na závěr - Mazdu 2 si koupí ten, co v malém autě chce mít plnohodnotnou atmosféru a rozhodně s ní neudělá chybu.
zoberu testovane vozidla na priemyselnu vahu a odvazia ich skutocne hmotnosti.
Toto opisovanie z prospektov je neobjektivne a nezodpoveda realite.
A mna pri malych autach zaujima, ci vozim pol metraka naviac, ci nie.
Uz sme boli svedkami, a nie raz, ked redaktori dostali pri francuzskych novinkach ich prospekty, kde sa udava ich narodna vychytavka - cista hmotnost.
A potom bac! Vozidlo bolo o 150-200 kg lahsie!
Nedá mi nereagovať na diskutérov vyššie, hlavne ohľadom motora v mazde. Odporúčam sa v ňom previezť. Mám osobnú skúsenosť z víkendu na cca 200km trase po strednom slovensku (dosť kopcov), kde dynamika 90-koňového motora bola dostačujúca nadmieru, pri porovnaní s fiestou 1.0 ecoboost pocitovo lepšia. Nebol problém obiehať do kopca, ani držať nízke otáčky do kopcov. Prevodovka je poskladaná príjemne, prvé 4 prevody by som nenazýval ťažké, ale 5ka je naozaj len rýchlobeh. Počas tejto trasy som asi 4x stál na dlhšie ako hodinu a polovica km bola so zapnutou klímou s konečnou spotrebou 5,2/100 podľa PP.
Ďaľšia vec: stiesnenosť, viem síce porovnať opäť len s Fiestou (vo fabii som nesedel), ale na predných sedadlách som nemal málo miesta. Áno možno nejaký centimeter, ale určite som sa netlačil. Mám 185cm a 90kg, teda nie som zrovna najmenší človek, no kilá niesú tuk, a predné sedadlá sa mi nezdali stiesnené, len sedáky by mohli byť naozaj dlhšie.
Milo prekvapilo odhlučnenie kabíny, a aj motora do 4000 ot, kde by som kľudne mohol porovnávať s mojim 330i e90. Kvalita radenia takisto na veľmi vysokej úrovni, radil som rád, a to som človek zhýčkaný z automatu. Vadili mi len 2 veci: preposilované riadenie, kde som si chvíľu musel zvykať aj na to, že v stredovej polohe nieje vlant mŕtvy a auto som naháňal po ceste. Druhá vec je málo odkladacích priestorov, nakoľko auto nemalo lakťovú opierku, ak som si pred radičku dal kľúč a telefon nebolo kde dať peňaženku, cigarety, zapaľovač, inde ako do dverí.
Ford - do Prahy Fordem, domu vlakem
- stary skelet, i ked celkom zensky ujde
- stare prevodovky
- stara elektrorozvodna siet
- stare konstrukcie vsetkeho
- archaicke plasty a tesnenia dveri
- stary motor (ecoboost by usiel, pokial nevezmeme na pretras vyssiu spotrebu a turbodieru, spotrebu oleja a z praxe rozpadnute piestne kruzky pri 60t km...)
Skoda - simply never (ide mi to uz desne na nervy, z kazdeho rohu pocujem a vidim simply riešenia)
- unifikovany koncernovy skelet, kde sa pozries vidis maximalne usilie zjednodusit vyrobu karoserie
- tvrde plasty a tvrde rovne sedadla
- divne zvuky motorov a vyssie spotreby
- mamuti volant
- priplatky za vsetko
- zlepenec starej FI, II a vsetkeho koncernoveho, v podstate je to stare auto v mierne zjednodusenej karoserii, a s navysenou cenou
Mazda - v podstate koncernovy Ford
- nepohodlne auto do mesta
- obmedzeny vyhlad
- horsia kvalita protikoroznej ochrany podvozkovych komponentov
- predrazene auto a predrazene diely
- obmedzeny servis a asistencne sluzby
Ak by som si kupoval ako druhe auto v rodine niektory z tychto kuskov, nevybral by som si ani jeden. Na trhu je lepsi vyber malych aut, s vyvazenymi proporciami medzi ovladanim, komfortom, uspornejsimii motormi, stylovejsim vzhladom a lepsimi ponukami sluzieb... Tentokrat sa ide o ulicu dalej :-!
K tej mazde len tolko, ze nema nic spolocne s Fordom
To si si uz hadam za tych 5 rokov vsimnut mohol.
Obmedzeny servis a asistencne sluzby?
Netrep kraviny. Mam k dispozicii 24 hodin denne asistenciu Mazdy, platnu v celej Europe. Vyuzil som ju raz - bol som v zastrcenej diere v Nemecku. Do 30 minut mi slovensky operator oznamil, ze mi zabezpecil odtah - este som si Mohol zvolit aj cas, kedy ma prist original Mazda service odtahovka.
A ozaj, tu sluzbu mam zadarmo v ramci PZP poistky :-)
Fabia je najlepsia na svete, lebo je to Transformer!
"Místo podélné/na kolena ideál (cm)"
137/9 [odkaz]
147/5 [odkaz]
165/9 [odkaz]
Dokonca ma aj natahovacie sedacky a dalsie rozmery 50 x 50/46 x 44 [odkaz]
51 x 50/46 x 49 [odkaz]
>:D
Re: Fabia je najlepsia na svete, lebo je to Transformer!
Tak to je neuvěřitelný!! Tady [odkaz] udávají podélně 143.
Zajímalo by mě, jestli na tohle může existovat přijatelný vysvětlení.
Transformer je trefnej.
Káňa a Machala jsou v lepším případě neschopní pitomci.
Re: Fabia je najlepsia na svete, lebo je to Transformer!
Jo, teď na to koukám do konfigurátoru a máš pravdu- Fabia Ambition je uvnitř o 28cm kratší než Style.
Tak to bych se měl pánům Káňovi a Machalovi omluvit.
Re: Fabia je najlepsia na svete, lebo je to Transformer!
147cm a 165 cm jsou stejné sedačky. Jen těch 137 jsou trochu jiné.
Mě by 5cm přišlo hodně. 28cm není "nějak hodně", to je měření úplně jiné vzdálenosti. To přece není možný.
Re: Fabia je najlepsia na svete, lebo je to Transformer!
Teoreticky stačí, že sedačka půjde posunout o 20cm víc dopředu / dozadu... ale musel bych se na ta čísla podívat pořádně, pokud se zvětší "maximální podélný prostor" vpředu, měl by se proporčně zmenšit "minimální vzadu"... atd. Prozatím souhlasím že to je divný :-)
Re: Fabia je najlepsia na svete, lebo je to Transformer!
A nebude to rozdílnou "figurínou"? Protože tohle měří vždy podle nastavení pro konkrétní osobu. A pak můžou být čísla přirozeně rozdílná.
V rámci daného konkrétního testu ale vzájemné srovnání bude smysluplné. Bohužel číslo jako absolutní hodnota taková je ale číslo, které nikdo přesně nedokáže vydefinovat. Vždy totiž bude záležet na konkrétní postavě, konkrétním nastavení sedadla. Někdo rád vyšší posez, někdo zase nižší...
Re: Fabia je najlepsia na svete, lebo je to Transformer!
Jo, i to mě napadlo, ale zrovna nejmenší a největší hodnota je s tou samou figurou: [odkaz]
[odkaz]
I když MOŽNÁ dělají měření při každým testu poctivě, nejsou evidentně schopní měřit pokaždé ty samé body- ani vzdáleně, 28cm je neomluvitelný rozptyl. To měří jednou od pedálu a podruhé od volantu?
Re: Fabia je najlepsia na svete, lebo je to Transformer!
Cislo, ktore nedokaze nikto definovat je prave vyborne pre tieto imbecilne porovnavacky, kde je vitaz dopredu urceny, len sa k nemu treba dopracovat nenapadnym sposobom.
Potom sa prave taketo cisla hodia k dosiahnutiu ciela.
Re: Fabia je najlepsia na svete, lebo je to Transformer!
Oba jsme přehlídli jednu "drobnost" - podélný prostor přece nesouvisí s nastavením předního sedadla, 160cm přece není od přední sedačky dozadu. Předpokládám, že je to cca vzdálenost od pedálů po zadní opěradlo. Nebo jsem vedle?
Zkusil jsem si najít jinde to, co zřejmě SM neumí měřit- podélný prostor.
A ejhle- náhle máme ve Fabii 143cm, ve Fiestě 144cm a v Mazdě 147cm.
Náhle je Fabia uvnitř nejkratší.
Zdroj: [odkaz]
Každý z toho může vyvodit něco jinýho. Možná špatně měřili v mém zdroji.
Tak jako tak je to jen jedna součást celé disciplíny a na výsledku by ani celá disciplína zřejmě nic nezměnila.
Vůbec mě netrápí, že nevyhrála Mazda. Z testu jsem měl průběžně spíš pocit, že nejlepší je Fiesta. Kdybych si musel z těch tří vybrat, je slušná pravděpodobnost, že bych vybral fabku. Ale ne kvůli slohovým výtvorům p. Káni. Ty ve mě spíš proti Fabii vytváří pravidelně několika denní averzi (viz srovnávačka s Corsou).
Vidím článek SM, kde je Škoda... je jedno proti komu... říkám si, že nemá smysl čist další reklamní letáček.... zvědavost ale hlodá... otevírám článek a jedu rovnou na konec na výsledek, napětí stoupá... Hmm je tam Mazda 2... a !!.....a nic, jako vždy....
prosím o príspevky na tému spoľahlivosti uvedeného motora, spotreba motorového oleja, poruchovosť rozvodových reťazí. Ďakujem za ochotu oboznámiť ma zo skúsenosťou s uvedeným motorom. Ďakujem.