Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ford Fiesta 1.0 EB vs. Mazda 2 1.5 Skyactiv-G vs. Škoda Fabia 1.2 TSI

Dlouhodobě úspěšný Ford Fiesta, šmrncovní novou Mazdu 2 a domácí Škodu Fabia spojuje segment malých městských hatchbacků, ale my jsme u nich našli výrazné rozdíly.
Zpět na článek
8. 5. 2015 09:23
8. 5. 2015 09:24
8. 5. 2015 19:30
8. 5. 2015 20:18
8. 5. 2015 20:25
8. 5. 2015 21:04
8. 5. 2015 21:05
8. 5. 2015 21:07
8. 5. 2015 21:21
8. 5. 2015 21:26
8. 5. 2015 21:33
8. 5. 2015 21:34
8. 5. 2015 22:03
8. 5. 2015 22:08
8. 5. 2015 22:14
8. 5. 2015 22:18
8. 5. 2015 21:32
8. 5. 2015 21:22
8. 5. 2015 21:23
8. 5. 2015 21:28
8. 5. 2015 21:29
8. 5. 2015 22:06
8. 5. 2015 22:44
9. 5. 2015 00:46
8. 5. 2015 22:40
9. 5. 2015 08:27
8. 5. 2015 09:28
8. 5. 2015 21:52
8. 5. 2015 21:58
11. 5. 2015 07:21
11. 5. 2015 07:57
8. 5. 2015 10:34
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
11. 5. 2015 09:30
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
8. 5. 2015 18:12
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
8. 5. 2015 10:05
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
8. 5. 2015 10:12
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
8. 5. 2015 10:33
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
8. 5. 2015 10:12
8. 5. 2015 10:37
8. 5. 2015 11:00
8. 5. 2015 21:04
8. 5. 2015 11:16
8. 5. 2015 18:32
8. 5. 2015 20:09
8. 5. 2015 20:21
8. 5. 2015 20:47
8. 5. 2015 20:57
8. 5. 2015 21:08
8. 5. 2015 21:12
9. 5. 2015 15:19
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
8. 5. 2015 20:43
8. 5. 2015 11:35
8. 5. 2015 20:23
11. 5. 2015 01:28
11. 5. 2015 08:59
8. 5. 2015 14:15
8. 5. 2015 17:43
8. 5. 2015 18:09
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
8. 5. 2015 20:47
8. 5. 2015 22:28
8. 5. 2015 22:35
9. 5. 2015 15:21
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
8. 5. 2015 19:53
8. 5. 2015 20:52
8. 5. 2015 22:20
8. 5. 2015 15:34
8. 5. 2015 20:26
8. 5. 2015 19:50
9. 5. 2015 09:48
9. 5. 2015 09:45
9. 5. 2015 09:32
9. 5. 2015 10:31
9. 5. 2015 12:27
8. 5. 2015 22:15
8. 5. 2015 22:36
8. 5. 2015 21:00
8. 5. 2015 21:09
8. 5. 2015 21:33
8. 5. 2015 21:47
9. 5. 2015 07:56
9. 5. 2015 08:41
9. 5. 2015 09:36
9. 5. 2015 11:04
9. 5. 2015 11:35
9. 5. 2015 18:44
9. 5. 2015 19:12
9. 5. 2015 09:38
9. 5. 2015 10:19
9. 5. 2015 11:02
9. 5. 2015 14:51
9. 5. 2015 17:03
9. 5. 2015 18:30
9. 5. 2015 10:29
9. 5. 2015 12:32
10. 5. 2015 19:41
9. 5. 2015 15:34
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
11. 5. 2015 11:34
12. 5. 2015 16:40
20. 5. 2015 14:12
25. 5. 2015 07:45
neregistrovaný "SR20"
8. 5. 2015 09:24
nejlepší auto v galaxii je fabie
ale to přeci všichni víme. k čemu nějaké testy? >:D :no:
Rozbalit vlákno
3
Avatar - IbizaFR
8. 5. 2015 10:27
Re: nejlepší auto v galaxii je fabie
opakování je matka moudrosti, čehož se na AUTO.CZ drží jak hovínko košile >:D >:D
8. 5. 2015 21:41
Re: nejlepší auto v galaxii je fabie
cílová skupina už trochu zapomíná, není na škodu, jim to každý druhý den zopáknout
8. 5. 2015 21:46
Re: nejlepší auto v galaxii je fabie
a i20 zase raději do srovnání nezařadili >:D
8. 5. 2015 09:24
Vitez...
...byl jasny uz pred testem >:D
Rozbalit vlákno
25
Avatar - petrumr
8. 5. 2015 19:30
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - demonicus
8. 5. 2015 20:01
Re: Vitez...
Hlavně, že kdo má Citroen, tak je nadšený, že? :-)
Mám Mazdu a rozhodně nejsem zklamaný, škoda ne ? :-)
Avatar - petrumr
8. 5. 2015 20:18
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - _Karel_
8. 5. 2015 20:25
Re: Vitez...
Kdyby citroen dokázal vyrábět auta jako mazda, mohl by být šťastný. Realitou je, že jeho auta jsou ve svých třídách spíš na chvostu. Mouchy jako zvedání oken na tom nic nezmění.
Avatar - petrumr
8. 5. 2015 21:04
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - petrumr
8. 5. 2015 21:05
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - _Karel_
8. 5. 2015 21:07
Re: Vitez...
Má vůbec Petrumr mozek?
Avatar - grifith
8. 5. 2015 21:21
Re: Vitez...
Předpokládám, že to byla pouze řečnická otázka... >:-[]
Avatar - petrumr
8. 5. 2015 21:26
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - grifith
8. 5. 2015 21:33
Re: Vitez...
Jasně ňoumo, už sis procvičil pojmy jako dodák a faktura :-! ? Hele už nám prozradíš, kterej zaměstnavatel za tebe zaplatil toho žabožrouta?
Avatar - _Karel_
8. 5. 2015 21:34
Re: Vitez...
Hlídá vrakoviště a chodí vyjednávat s cigány. Což není vtip.
Avatar - petrumr
8. 5. 2015 22:03
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - petrumr
8. 5. 2015 22:08
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - _Karel_
8. 5. 2015 22:14
Re: Vitez...
Nejsprostší seš tady dnes ty.Tak se vzpamatuj.
Avatar - grifith
8. 5. 2015 22:18
Re: Vitez...
Ale jen se neupejpej. Copak sprostého v tom mém příspěvku bylo? Povídej, přeháněj. A klidně uveď i mou kriminální minulost, přece jenom ty víš všechno nejlíp... ;-)
Pořád se zde "naparuješ", co sis nepořídil za auto a pak z tebe vypadne, že to za tebe platil někdo jiný.... Typický Baron Prášil? Zcela určitě!
Avatar - _Karel_
8. 5. 2015 21:32
Re: Vitez...
No, každopádně na ni bylo odpovězeno >:D
Avatar - petrumr
8. 5. 2015 21:22
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - _Karel_
8. 5. 2015 21:23
Re: Vitez...
Když seš nejhloupější široko daleko, je lepší mlčet.
Avatar - petrumr
8. 5. 2015 21:28
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - _Karel_
8. 5. 2015 21:29
Re: Vitez...
Ne, ale jak čtu ty tvoje zvratky, tak asi někdo s Mazdou š... tebe.
Avatar - petrumr
8. 5. 2015 22:06
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
8. 5. 2015 22:44
Re: Vitez...
Péťo, s přibývajícím časem a promilemi začínáš být vulgární a hrubý. Jdi spát.
Avatar - nathan
9. 5. 2015 00:46
Re: Vitez...
Petrumr je prostě K O K O T
8. 5. 2015 22:40
Re: Vitez...
Mazda nebude stavět auto do segmentu, který je na ústupu. Tzn.dodávky tj.Mpv.
Avatar - petrumr
9. 5. 2015 08:27
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - qwerty99
8. 5. 2015 09:28
Vysledek
Hmm skoda, ze jsem vedel vysledek ze Skoda Foobia bude nejlepsi ze vsech, veril bych, ze ve vetsine disciplin by porazila i mercedes S :-(
Alespon jsem rad ze Auto.cz drzi bodovani skodofky konzistentne.

[odkaz]
[odkaz]

qwerty
Rozbalit vlákno
4
8. 5. 2015 21:52
Re: Vysledek
Nejsem častý přispěvovatel do diskuzí, ale teď musím reagovat, už je toho na mě trochu moc! Díky za ten odkaz k testu F3 s H i20! No, začnu designem. Ač je to čistě subjektivní, poslední dobou děkuji především japoncům, že ještě ví co je design, resp. nebojí se jít do zajímavých řešení. Ano, je to riziko pro kvantitu prodeje, ale nudných aut je na trhu až přiliš! Ale proč píši svůj příspěvek! To je srovnání a známkování motorů. V úvodu předesílám, že jsem zastáncem atmosférických plněných motorů. Každý ví, zejména erudovaný automobilový redaktor, že charakter, průběh točivého momentu je u atmosférického motoru a přeplňovaného motoru natolik vzdálen, že je dle mého nelze objektivně vzájemně hodnotit natož známkovat. Proč má Mazda v kolonce Pružnost pro mě nepochopitelnou známku 4.25. Bylo by to na moc řádků, asi nemá cenu to tady pitvat.
S ironií, nejlepší je Ferda a pak Škoda a koncern Fauvé ;-\
Avatar - Emel
8. 5. 2015 21:58
Re: Vysledek
Za každých 5% oproti nejlepšímu vozu ve třídě je 0,25 dolů. 4,25-1=3,25, 3,25/0,25=13, 13*5%=65%. Mazda je v pružném zrychlení o 65% horší než nejlepší vůz ve třídě (tj. např. nejlepší vůz = 9 a Mazda = 15. Na tom není co vymýšlet, to je prostě matematika.
11. 5. 2015 07:21
Re: Vysledek
A co tak zrychlenie z 0 na 100km/h? Nejak sa v celom clanku nespomyna:
Mazda: 9,4s,
Fabia: 10,9s,
Ford: 11,4s.
Podla tohto uz ta fabia taka rychla nie je, co? >:D
Avatar - _Karel_
11. 5. 2015 07:57
Re: Vysledek
Zrychlení v článku neřeší, což neřeší ani u jiných testů. Ale řeší to bodovým hodnocením v oddíle dynamika.
8. 5. 2015 09:31
Keď niekto nemá súpera, je to ťažké. Nikto potom objektivite
No, asi sa už o Fabii príliš dlho nehovorilo. Ten test už bol treba. Tak koho vybrali tentoraz, aby s Fabiou prehral?
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Uživatel_5340709
8. 5. 2015 09:34
Celé to na mě
působí, že test dělal někdo, kdo neumí řadit.
Rozbalit vlákno
28
Avatar - qwerty99
8. 5. 2015 09:36
Re: Celé to na mě
jo to uz jsme tu zazil jednou test A4 automat, VW passat DSG a insignia manual a ve vysledku napsano, ze razeni u insignie na rozdil od konkurentu dost cuka :-) (taky bych veril ze to bude nohama )
Avatar - Uživatel_5340709
8. 5. 2015 09:40
Re: Celé to na mě
Fér by bylo dát do testu mazdu se silnější verzí atmo 1,5 80 Kw, když ji schází oproti turbu trochu Nm, což se bere automaticky. Tak proč by nemohla mít zase na druhé straně pár Kw navrch. Trochu mi to zavání turbo-loby.
Druhá verze jednapětky by konkurenci roznesla:
[odkaz]
8. 5. 2015 09:51
Re: Celé to na mě
zas proti fieste ma dvojnasobny objem a proti fabii o 0.3l.
pak bys musel do fabie dat 81kW, ta by roznesla i tech 80kW u mazdy
Avatar - Uživatel_5340709
8. 5. 2015 09:58
Re: Celé to na mě
Jaký dvojnásobný objem? Je to furt objem 1,5???
8. 5. 2015 10:02
Re: Celé to na mě
o polovinu...
kazdoadne i ta vykonnejsi mazda nemá lepsi spodek, protože vykon je nahnany az otackama, coz znamena tocit, tocit, tocit, coz znamena vyssi spotřebu a ramus zvuku sekacky na travu
Avatar - Uživatel_5340709
8. 5. 2015 10:07
Re: Celé to na mě
Takže by jsi chtěl aby turbo vs. atmo mělo i stejné objemy? :-) :-) :-)
A ohledně té sekačky na trávu - jednou si do toho auta vlez a svez se, otáčky motoru není nic škodlivého, a rozhodně to není ve výšinách sekačky.
8. 5. 2015 10:12
Re: Celé to na mě
mam jedno auto s atmosférou a jedno s turbomoterm. atmosféra aby jela, tak se musi dostat aspoň nad 4tis otáček, coz uz zacina byt neprijemny a delší cestovani s takovym autem si dnes uz nedokazu ani predstavit. s turbomotorem se na 4tis ot dostanu spis vyjimecne, navíc proti atmosfere nevim co to je razeni.
provnavame tady mazdu 1.5 s fabii 1.2 a fucosem 1.0 s podobnými vykony.
kde vidíš stejne objemy??
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
8. 5. 2015 10:34
Re: Celé to na mě
Ake je to tvoje auto s atmosferou?

Mozno ta to prekvapi, ale nie vsetky atmosfery su rovnake...
8. 5. 2015 10:42
Re: Celé to na mě
1.6/16V/83kW/6000ot/152Nm/4200ot v malym aute
dnes uz stara sunka, ale na tu dobu docela vykonny motor na ten objem.

to sem opravdu netusil ze nie vsetky atmosfery su rovnake ...
ty musíš byt hlava pomazana
Avatar - eXp10it
8. 5. 2015 11:57
Re: Celé to na mě
A to auto? ;-) Pokud je to megane II tak se nedivím, ale zase tam byla dost příjemná atmosféra 2.0
8. 5. 2015 21:54
Re: Celé to na mě
nie su, su ze a horsie. Najlepsie atmosfery su paradoxne najstarsie 8ventily s el. vstrekovanim.
Cim viac vychytaviek typu 16ventil, priamy vstrek, variabilita ventilov, tym vyssie sa posuva maximalny vykon a v nizkych otackach je menej vykonu.
Avatar - eXp10it
10. 5. 2015 15:21
Re: Celé to na mě
Soudě podle grafů je tomu u variabilního časování ventilu právě naopak. K čemu by tam taky jinak asi bylo ze.
10. 5. 2015 16:39
Re: Celé to na mě
To jsou trochu nepřesnosti. 16ventil dole výkon nijak významně nesnížil. On především ale přidal výkon nahoře. Proto to vypadá, že 8ventil jede dole mnohem lépe než 16 ventil, protože on s vytáčením už nic moc nenabídne, zatímco 16ventil ano. Je to relativní pocit vůči tomu vršku. Vršek u 8V je k ničemu, proto spodek vypadá dobře. Vršek u 16V je lepší, proto ten samý spodek vypadá relativně slabě.

Příklad. 1,6 s 55kW má 130Nm/2500, 8 ventil. Uděláš z toho 16 ventil a budeš mít třeba 66kW a 140Nm/4500. Jenže v těch 2500 otáčkách bude mít i ten 16 ventil pořád relativně dost točivého momentu, kolem těch 125-130Nm tam pořád bude. Když to ale srovnáš s 8ventilovou 1,8kou, která má 66kW, tak ta bude mít třeba 145Nm/2500, tedy 15Nm navíc kvůli objemu a bude silnější. 16ventil opět hodí vyšší výkon výše, ale dole jej nechá plus minus stejný.Třeba 81kW a 155Nm/4500, ale při 2500 tam opět bude plus minus něco okolo 140-145Nm. Osmiventil může být dole silnější díky objemu, ne díky 8 ventilům. 8 ventilů jen způsobí to, že vršek je mrtvý, a proto spodek vypadá silně.

Variabilní ventily, tak s těmi jsi také poněkud mimo, protože jejich primárním účelem je právě to, aby to mělo dobrý nejen vrch, ale velmi dobrý i spodek (aby ten spodek nevypadal vůči vršku tak slabě). Tzn. i vysokootáčkové motory s variabilními ventily jedou dole velmi dobře. Jen ti to nepřijde proto, že nahoře jedou ještě lépe. Příklad. Dvoulitrová Octavie s 85kW měla 170Nm při 2400 rpm. Honda S2000 měla maximum točiého momentu až při 7500 rpm, ale přesto při těch 2400rpm měla 180Nm. Tedy i dole byla lepší než 8ventil a nahoře se to už nedalo srovnat. Pochopitelně, být osmiventil se 177kW (to by musel být čtyřlitr), tak by byl zase dole silnější než S2000. Kdyby S2000 měla jen tu ostrou vačku a neměla variabilní časování, tak je dost dobře možné, že by dole měla sotva 160Nm a ne 180Nm.

Pro srovnání Focus 1,6/74kW a 1,6/85kW s ariabilními ventily:

1500rpm: 123Nm vs 124Nm
2000rpm: 139Nm vs 138Nm
2500rpm: 139Nm vs 142Nm
3000rpm: 144Nm vs 138Nm
3500rpm: 148Nm vs 148Nm
...

Při 2500rpm je silnější variabilní verze, při 3000rpm klasická, jinak je to plus minus totéž a nahoře je variabilní významně lepší.

[odkaz]

[odkaz]
11. 5. 2015 19:04
Re: Celé to na mě
konečne niekto kto sa tomu aj dobre rozumie
máš môj obdiv, len tak ďalej a nie ako NIEKTO čo si robí
s huby splachovací záchod :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-! :-!
8. 5. 2015 10:43
Re: Celé to na mě
Zvuk sekačky na trávu ???? aha zrovna motory 1.2 TSI bych sem kvůli zvuku netahal ,v nizkých otáčkách znějí hrozně a po překročení hranice 4tis ot ještě hůř .
8. 5. 2015 10:49
Re: Celé to na mě
a nepletes si to s tříválcem??
nikde sem nezaznamenal stiznosti na kultivovanost 1.2tsi.
8. 5. 2015 12:42
Re: Celé to na mě
Já ale o kultivovanosti nic nepíšu ,ten motor je vevnitř krasně tichej ,ale poslechni si ho z venku je to spíš tak lehce dieselovej zvuk ,a ve vyších otáčkách je v kabině slyšet ale nic sportovního to není .ale do kabiny ho do 3500 tisíc skoro neslyšíš a nemá žádný vibrace jak již jsem psal ,akorát ten jeho zvuk není nic moc ,ale kultivovaný je
8. 5. 2015 14:55
Re: Celé to na mě
On zase nic nepíše o zvuku zvenku (jsi snad za jízdy venku?). :-)
8. 5. 2015 15:34
Re: Celé to na mě
jasně že ne ale když si chceš trochu zasportovat a vytočíš to tak to zní hrozně divně >:D >:D jak vně a tak uvnitř ale to se bavíme o otáčkách nad 3500 a vyš >:D
11. 5. 2015 19:07
Re: Celé to na mě
hej len si na ojazdenkách treba dávať pozor na rozvodovú reťaz
ma tendenciu prehupnúť sa o paru zubov. :-( :-( :-( :-(
10. 5. 2015 13:34
Re: Celé to na mě
a nebo k tomu porovnani dat 1,0 EB 103 kw...ktery se do Fiesty dodava...(v tomhle vykonu jen do Fiesty :)))
10. 5. 2015 15:14
Re: O čom to vlastne ASI JE ?
páni, páni o čom sa tu bavíme auto o ktoré je dobre postarané je dobre je dobre auto, či to "Dacie až Mercedes" . Ide o to komu čo stačí a načo ho potrebuje. Ak sa k autu správaš a jazdíš na ňom ako diva sviňa tak sa Ti aj odmení.

FORD: Nebyť Henryho Forda dneska sa asi tak "upozorňujem možno-MASOVO
NEVOZÍME zoberte si , že Ford sa dneska predáva skoro všade a ZO
VŠETKÝCH MODELOV a s tým spojená aj servisná sieť,čo sa nedá povedať o
"iných automobilkách"
MAZDA: Je to značka ktorá je hrdá, že je MAZDA a idú si svojou vlastnou cestou
atmosfery a aj sa im to darí veď TURBO ma aj svojú odvratenú stranu
(chladenie a.t.) aj keď bola niekedy nejakou forďackov platformou (pozn. veď
po II.svetovej vojne bola Hirošima veď viete doslova zrovnaná so zemou)
paradoxne boli to Američania ktorí tam
naštartovali ekonomiku a aj ich vplyv na rozvoj trhu.
ŠKODA: resp. "VW " . Fabia je to v podstate Polo alebo keď chcete Ibiza sú to len
cenovkove výsačky značky (tým nechcem povedať ,že sú to zle auta naopak),
len tá neštastná cenová politika škodovackého managemetnu. Gabaňa a tech.
tým ŚKODY sa môžu pretrhnúť keď za každý kúsok plastu si musíte zaplatiť
neskutočné peniaze.

A teraz k tomuto POROVNÁVACIEMU TESTU:

kto chce veľký (väčší) kufor, menej miesta na kolena a viac nad hlavu, priemerné jazdné vlastnosti a hlavne najväčšiu servisnú sieť (pozn. veľke plus pozostatok po socializme) BERIE FABIU

ak si niekto potrpí na noblesu,kvalitu a hlavne ATMOSFERU tak sa sa asi otočí za
japonskou kraskou MAZDA.

Športovo založený vodiči, ktorý radi vymetajú zákruty, chcú vedieť kde majú a ako predné kolesa, nevozia v kufri každý deň vrecia zemiakov a cibule s Poľska a chcu už v základu dobrú výbavu, výkon a neoceniteľný podvozok

TAK S TEJTO TROJICE NEMÁ NA VÝBER " FORD FIESTA 1L ecoboost.

majte ma radi nadávajte koľko chcete ale je to tak na podvozky FORDOV nestačia.
8. 5. 2015 15:16
Re: O čom to vlastne ASI JE ?
Ano, roznesla. A to hlavně finančně, protože M2 G115 začíná na 466tKč ... >:D

Tzn. 200 litrů nad slabším TSi a dokonce výrazně nad Fiestou ST. Navíc tato nejsilnější M2 má protivníky v silnějším TSi a silnějším litru ve Fiestě. Pro srovnání aut je obvykle rozhodující výkonová kategorie, kde pak jaksi průběh výkonu odpovídá té které konstrukci.
Avatar - Emel
8. 5. 2015 20:22
Re: O čom to vlastne ASI JE ?
To by bylo asi fér... akorát že taková Mazda by zase byla výrazně dražší než F&F v testované specifikaci.
Avatar - skejpa
8. 5. 2015 21:27
Re: O čom to vlastne ASI JE ?
No hlavně pružné zrychlení, nemůžou porovnávat atmosféru s turbem ve stejných otáčkách !!! Jasně, že turbo bude od 2000 ot. zrychlovat líp >:D ! Ale atmosféra zase bude zrychlovat líp od 4000...
Avatar - Emel
8. 5. 2015 21:38
Re: O čom to vlastne ASI JE ?
No to jsou přece dvě kategorie - dynamika a pružnost.
Avatar - _Karel_
8. 5. 2015 21:43
Re: O čom to vlastne ASI JE ?
:-) :yes:
Avatar - skejpa
9. 5. 2015 00:09
Re: O čom to vlastne ASI JE ?
No to nejsou. Dynamika je celkova ale pruzne zrychleni je pruzne zrychleni - treba z 80 na 100. Jenze tady je to s pevnym prevodem...
8. 5. 2015 09:37
Jak známkujeme?
No proste tak aby to ta Škodovka opäť vyhrala, alebo čakal niekto niečo iné??? >:D >:D >:D
Rozbalit vlákno
1
11. 5. 2015 19:11
Re: Jak známkujeme?
TREFA veď čo by potom robili s tými ojazdenkami?
Avatar - Stefič
8. 5. 2015 09:37
Výpočet dle hodnocení
Dal jsem si malou práci a hodil si tabulku do excelu. Zadal vzorce a zkusil si změnit dva parametry - dynamika a spotřeba. A ejhle, výsledek najednou zcela jiný:-))
Rozbalit vlákno
0
Avatar - peprnik
8. 5. 2015 09:44
Az do dnes jsem se zdrzel komentaru ...
na tema protezovani skodovek. Rikal jsem si, ze dnesni test bude TEN vyvazeny test, ve kterem lepsi vyhraje. Bohuzel...
Zkousel jsem vsechna tri auta a skodovku, byt to neni spatna auto, bych si vybral jako posledni.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - IbizaFR
8. 5. 2015 10:31
Re: Az do dnes jsem se zdrzel komentaru ...
čekej tu na webu vše jen tu vyváženost ani omylem >:D
Avatar - petrumr
8. 5. 2015 19:36
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Auto-fan
9. 5. 2015 01:11
Re: Az do dnes jsem se zdrzel komentaru ...
Pred 25 lety si kazdy stezoval, jak jsou Favority "sunky" oproti zapadni konkurenci a dnes, kdyz Skoda udela nejlepsi auto v segmentu, tak Cesi budou zase nadavat :no: Vam se Skoda nikdy nezavdeci ;-\
Avatar - Jaros71
9. 5. 2015 02:33
Re: Az do dnes jsem se zdrzel komentaru ...
Taky nechápu co tady pár jedincům vadí na Fabii..?
Kupovat ji sice nebudu , žena preferuje Corsu , ale nová Fabia vypadá dost dobře.
Rozdodně lépe než stará Fiesta s tou tlamou ala Aston.. ;-)
Mazda vyrobila krásné malé auto , svoje kupce si jistě najde , ale masovka to nebude.
Test dopadl dle očekávání..což je tady normální.
V Japonsku by zase vyhrála Mazda.. :-)
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
11. 5. 2015 09:30
Re: Az do dnes jsem se zdrzel komentaru ...
Skoda nie je najlepsie auto v segmente.
8. 5. 2015 09:48
fabia je nejvyvazenejsi
radsi bych volil ctyrhrnek u fabie nez trihrnek u fiesty, jen bych si priplatil za vykonnejsi verzi spojenou s sestikvaltem. atmosféra u mazdy sice vypada hezky, ale musí se radit, radit, radit. mozna to tak neplati po meste, ale v primestskem kopcovitem terenu atmosféra na komfort turbomotoru nemá. i když na druhou stranu, tocivy moment u mazdy neni zas o tolik mensi nez u fabie aby to dělalo takovy rozdil jak se v clanku pise. nejspis to zabila dlouha převodovka. taky je fakt, ze uvedeny tocivy moment je az na 4tis otáčkách, na tolik se s turbomotorem dostanes spis vyjimecne.
jediny k cemu mam u fabie vyhrady je zadek, to reseni s prolisem se mi vůbec nelibi.
takze pro me rozhodne fabie a to i s ohledem na lepsi dostupnost servisu.
uz slysim ty zly jazyky co tvrdej, ze mazda ani fiesta servis nepotrebuje...
Rozbalit vlákno
7
8. 5. 2015 11:29
Re: fabia je nejvyvazenejsi
Nemusí se řadit, proč by muselo? Ty propady točivého momentu v nižších otáčkách u atmosféry nejsou zas až tak významné (v průměru mají 90% maxima od 2200 otáček). Pokud to má dlouhou převodovku, znamená to jediné. Stačí častěji jezdit o kvalt níž, budeš tam mít pár set otáček navíc (např. 2200 místo 1800 u turba) a dynamika bude plus minus stejná. Dlouhá převodovka téměř nic nezabíjí (blbá je hlavně do hustého městského provozu a prudkých serpentin, ale jinak ne), je ale nutné tomu přizpůsobit styl jízdy. Tzn. neřadit nahoru tak brzo, a když nemáš zařazeno až tak moc vysoko, logicky nemusíš ani řadit dolů. A ty rozdíl otáček jsou v běžném provozu prostě v několika málo stovkách. Rozhodně to neznamená, že když ti turbo vytáhne kopec při 2000 rpm, že atmosféra bude k témuž potřebovat 4000 jen proto, že tam má maximum.
8. 5. 2015 14:38
Re: fabia je nejvyvazenejsi
:yes:
8. 5. 2015 15:54
Re: fabia je nejvyvazenejsi
Tady nejde ani tak o propady nebo průběh točivého momentu jako spíše o jeho výši v nízkých a středních otáčkách. U běžného turba se při normání jízdě stačí pohybovat v pásmu cca. 1.700 - 2.200 ot., kde už je obvykle maximální točivý moment. Z tohoto pohledu jsou obě 1.2 TSi elektronicky značně přiškrcené, protože takové e-THP o stejném objemu má 230Nm a i litrový EB od Fordu má v některých verzích, nevím jestli se to týká této Fiesty, overboost 200Nm.

Ano, můžeš se v nějaké míře podřadit, ale za cenu zvýšené spotřeby, která už i tak je obvykle proti obdobně výkonnému turbu vyšší. Bráno z uživatelského hlediska, turbo umožňuje i při nízkých otáčkách jízdu v naprosto rozdílných režimech - pohodovou plynulou jízdu na co nejvyšší stupeň s ohledem na minimalizaci spotřeby, stejně tak jízdu na výkon (ve stejných otáčkách), kdy tento získám prostým sešlápnutím pedálu.

To bohužel atmosféra neumožňuje, protože jí ten točivý moment chybí. Tudíž v případě jízdy bez zátěže, na spotřebu, také můžeš jet obdobně v nízkých otáčkách. Jenže ve chvíli, kdy potřebuješ výkon, musíš jej nahnat otáčkami a řazením. Což je pro drtivou většinu běžných řidičů nekomfortní. A to, co navrhuješ ty, jet trvale na nižší stupeň, a to i ve chvíli, kdy ten výkon nepotřebuješ (což je většina jízdy) znamená, že motor trvale zbytečně točíš a následkem je zvýšená spotřeba, ale bez jízdního efektu.
8. 5. 2015 20:27
Re: fabia je nejvyvazenejsi
To ale není úplně pravda. Pokud jsi s minimální zátěží, tak se spotřeba při různých kvaltech (a otáčkách) až tak výrazně neliší. Ano, trochu rozdíl tam je, ale nic, co by byl nějak velký problém. Navíc nejde o to, jet pořád na nižší kvalt, ale trochu více si rozmyslet, kdy jej dát a kdy nedat.

Já třeba takto jezdím a řadím nahoru až když vím (předpokládám), že nebudu potřebovat tu dynamiku nižších stupňů a přesto jezdím za poměrně nízké spotřeby (když jsem zkoušel ekorally a opravdu se občas podíval i hlouběji pod 1800 otáček, kam obvykle nechodím, tak spotřeba byla skoro stejná, možná dvě deci dolů, prostě, nemá to vůbec cenu vzhledem k tomu, o kolik dynamiky přijdeš).

Rozuměj, nebavím se tu o tom, že na 90 pojedeš trvale na čtyřku, kdybys "náhodou" potřeboval výkon. To je pochopitelně nesmysl. Jde mi ale třeba o takové ty situace, kdy se rychle mění dění na cestách (město, průjezdy vesnic). Někdo před tebou přibrzdí, bude odbočovat a hned budeš kvaltovat jak blb. Ne, vidím, že je riziko podobných situací, tak prostě v té atmosféře nepůjdu tak brzy na vyšší kvalt, když vidím, že bych zase hodně brzo mohl jít na nižší a potřebovat tu pružnost. Ušetřím si řazení nahoru i dolů, dynamika bude po celou dobu dostatečná a spotřeba... jestli půjde v průměru nahoru třeba o dvě deci, bude to moc.

Možná mám prostě nějakou divnou atmosféru, ale když jsem třeba jezdil za přítelkyní 9,9km trasu a zkoušel to jet vyloženě na spotřebu, řadil jsem tak, aby otáčky padly na 1600-1700 rpm, jel víceméně v rámci předpisů, tak jsem se nikdy nedostal pod 7,6 na PP, ani kdybych se rozkrájel. Když jel dynamičtěji, řadil nad 3000, tak abych po přeřazení padl někam k 2200-2500 a překračoval limity téměř o polovinu (kde to bylo bezpečné), tak jsem se obvykle pohyboval okolo 7,8-8,1. Prostě, ty rozdíly ve spotřebě byly extrémně malé vzhledem k pocitu dynamiky, protože jsem minimálně na půlce trasy měl o kvalt níž a pohyboval jsem se navíc výrazně vyššími rychlostmi. Totéž i cesta zpět. Musím však podotknout, že i při dynamičtější jízdě se snažím využívat setrvačnost auta ve prospěch spotřeby (prostě není to brzda-plyn, ale rychlá plynulá jízda).