Neni to nic jineho, nez trapna reklama... S realnym zpusobem jizdy to nema nic polecneho... Znam cloveka, ktery si koupil nove auto s klimou, ale nezapina ji, aby mu to nezralo vic nafty :-!
Vždy je to len reklama, ja si spomínam napr. na Fabiu HTP či 1,4TDI a jej rekordné jazdy. Samozrejme s realitou to nemá zhola nič spoločné.
Na druhej strane treba povedať, že EcoBoosty sa Fordu fakt vydarili, mám skúsenosti s 1,6 i 2,0EB a sú to výborné motory, tá 1,6 naviac vie byť prekvapivo úsporná. 1,0EB nepoznám, ale pri malej záťaži má teoreticky najlepšie predpoklady na superúspornú jazdu. Ak to testovací jazdci vydržali s nervami (klobúk dolu) a jazdili v režime pre nízkoobjemový turbobenzín ideálnom, dá sa iste dosiahnuť skvelá spotreba, akú porovnateľne výkonná atmosféra typu 1,6 nemá šancu dosiahnuť.
No údaje uvedené na Spritmonitoru neříkají o spotřebě Ecoboostů nic převratného. Přispívající tam nemají nějakou zásadní potřebu vylepšovat si dosaženou spotřebu, na rozdíl od řady představitelů našich národů.
No ja tam tiež prispievam a nemám tiež potrebu si nič prikrášľovať. Ono je to iste aj o profile jázd. MrMurphy tu opakovane vyslovoval svoju frustráciu nad spotrebou 1,6EcoBoost, vraj na diaľnici s rakvou to veľa žerie. To je logické, cez víkend som šiel s bicyklami na streche a ten odporr vzduchu si vybral svoju daň. Pri bežnej jazde je to ale úplne o inom.
Co profil trati? Jo z hor do Osla v nizine, to se to jede. Tuhle kdyz jsem jel ze Sumavy jsem mel asi 3,6l s atmo 1,8 beznou cestovni rychlosti >:D Hluboko pod udaji vyrobce >:-[]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Realita od papirovych a rekordnich udaju ponekud jina >:D
vsetko zalezi od toho ako jazdis a kde. ja som s mojim 1.6EB spravil najnizsiu spotrebu 4.8l pri priemernej rychlosti 74km/h (dve dospele osoby, dve deti, batozina) z popradu do zvolena (v tom donovaly), co urcite nie je ziadna jazda nizinou. ale dlhodobu priemerku mam cez 7.5l, pretoze normalne jazdim podstatne rychlejsie.
ak niekto jazdi 30km do prace prakticky po rovine a neponahla sa priliz, kludne moze jazdit za 4,5 litra s tym 1.0 bez toho aby sa priliz snazil.
Kdyz se neponahlam do prace cca 5,4l a neverim ze by se 1,0EB dostal vyrazne pod s rozjezdy za vesnicemi. Tipoval bych to max o 0,5l, jestli vubec. Je to take otazka podmerovani tachace. Dneska zkusim overit kolik nameri km oproti Googlu. Kdyz jezdim hodne svizne(max 120km/h) tak 6,8l, tedy casove rozdil 35minut vs 45minut
Caute, ja mam taketo auto a dlhodobu spotrebu mam 5,4. Pri trase Bratislava - Trnava pri predpisanej rychlosti 110kmh mam spotrebu 4,7. Cesta do chorvatska 250 km po vedlajsich cestach 600 km po dialniciach mierne nad limity spotreba 5,8 (900km na nadrz) myslim si ze je to dost usporne auto a ked clovek jazdi normalne da sa spotreba drzat nizko.
Verim ze kdyz clovek pojede hodne klidne do prace spise trochu eko, max 80, ze se asi k tem 4,7 dostane. Vcera jsem zkusil opravdu nechvatat a nejezdit pres 90 a vysledek byl 5,2. Dle meho budou hlavne tyto motory do mest a kolon, na dlaky rozdil oproti modernim atmo motorum neuspori nic
Koukam ze pro tebe je normalni benzin i E, E10 a 98. Super proto ze to je normalni benzin 95. Chapu ona to 90kW TSI zere vice skoro jak 10 let stara atmosfera a super moderni TSI se 103 kW a vypinanim valcu ACT nastesti o 0,04l mene. Jo tomu se rika pokrok ;-) Takze znovu se Suprem(Naturalem 95)
sic bych musel minimalne jednou za tech 1600km tankovat, ale zato bych netrpel takovou dalku v malem aute s petlahvi místo motoru, a nemusel bych se porad bat ze me prumerna spotřeba stoupne i centilitrik na kazdym kopecku >:D
ještě se mám co učit. S 2.2 HDI P607 Ostrava - Schwechat 4,5 respektive Ostrava-Schwechat-Klimkovice-Ostrava za 4,7. Jenže já to jel v naftě a oni v benalu. :yes:
To je proto, protože v téhle verzi je odlehčena o nějaké věci.. .třeba o klimatizaci, lepší materiály a multilink >:-[]
Stejně je tohle nereálné, ale určitě se každý, alespon mladší a nevydělečně činny (já za studentských let) setkal s tím, že někam jedete, máte určitý obnost peněz.
Potom se rádi přizpůsobíte ekojízdě, abyste nemuseli tankovat a radši si za to dáte pivko >:D
No taky si nemyslím, že to je bůhví jaký výkon. V poslední soutěži Economy Run 2013 vyhrála Fabia I. s motorem 1,2 HTP 40kW s průměrnou spotřebou 2,6 l/100km (průměrná rychlost 53,58 km/h).
Octavia s motorem 1,6 TDI 77kW (3,8 l/100km) nemá žádné omezení ve výbavě, ani není upravena od jiných motorizací. Možná jedině GreenLine s 3,3 l/100 km ;)
Fabia I.: trieda B, hmotnosť cca. 1000 kg, výkon 40 kW (54k), krútiak 106 Nm, Euro IV, spotreba 2,6l.
Focus III: trieda C, hmotnosť cca. 1250 kg, výkon 92 kW (125k), krútiak 175 Nm, Euro IV, spotreba 3,3l.
Teda väčšie rozmery, väčšia hmotnosť, vyšší výkon (viac, ako dvojnásobne!), vyšší krútiaci moment, prísnejšia emisná norma...v kontexte uvedeného to super výkon je (alebo naopak: Fabia v uvedenom kontexte nie je nič moc). ;-)
Svým způsobem máš pravdu, na druhou stranu na obranu Fabie I.(to byla moje poslední Škodovka): Těch pár deci rozdílu ve spotřebě je pořád úctyhodných cca 25%!.
Přísnější emisní norma by právě měla nahrávat spotřebě Focusu (neberu s DPF u dieslu) a nakonec ten vyšší výkon a krouťák nesmíš při ekojízdě vůbec dostat do hry, takže je to při zhruba podobném objemu motoru pasé. S plynem na podlaze ti i ten Ecoboost ukáže,kde bere ty kilowatty.