Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ford Focus Active prozrazuje české ceny. Jak si oplastovaný kompakt stojí proti konkurenci?

Oplastovaný Focus je na rozdíl od konkurence dostupný jako kombík i hatchback. Postrádá však pohon všech kol.
Zpět na článek
8. 11. 2018 17:59
8. 11. 2018 18:07
8. 11. 2018 18:39
8. 11. 2018 18:48
8. 11. 2018 19:50
8. 11. 2018 20:05
8. 11. 2018 21:08
8. 11. 2018 21:27
8. 11. 2018 21:56
9. 11. 2018 07:21
9. 11. 2018 11:45
8. 11. 2018 20:53
8. 11. 2018 21:01
8. 11. 2018 21:11
8. 11. 2018 22:20
9. 11. 2018 07:23
8. 11. 2018 20:41
8. 11. 2018 21:17
8. 11. 2018 21:32
8. 11. 2018 21:49
8. 11. 2018 21:55
8. 11. 2018 22:02
8. 11. 2018 18:47
9. 11. 2018 10:58
8. 11. 2018 19:38
Avatar - _Karel_
8. 11. 2018 17:59
Focus
Vůbec nevypadá špatně. Ale je-li to myšleno do lehčího terénu, jako alternativa k SUV, pak absence 4x4 je veliká chyba.
Rozbalit vlákno
21
8. 11. 2018 18:07
Re: Focus
S tou 4kolkou souhlas, to je velká slabina. Další slabinou je jen 3hrnek v benzínu... Zas na druhou stranu diesel v kombíku (HB nemá smysl) není o tolik dražší, jen 40tis ;-)
Avatar - CHerokee
8. 11. 2018 18:39
Re: Focus
Kolik lidí s těmito vozy reálně jezdí do terénu? Nikdo. Do terénu jsou jiná auta. Na vše ostatní to stačí. Pseudopotřeba a obliba 4x4 je jen velký mýtu, většina ho nikdy nepotřebuje. Jen ten 3 válec, to je slabina. Už aby bylo STčko.
Avatar - _Karel_
8. 11. 2018 18:48
Re: Focus
Jé, ty seš zase chytrej.... nikdo nepotřebuje....
Typicky bych si takový auto koupil třeba jako chatař, co má chytu dál od silnice. Mám takovýho kamaráda, navštívili jsme ho, s Hondou Accord, zapršelo, jen kopec s trávou, a v neděli jsme se potili dvě hodiny, abychom odjeli. Úžasně zábavné nedělní pozdní odpoledne. Ale to bylo zcela vyjímečné, protože češi chaty nemají a auta jako tenhle Focus nebo Oktavia Scout si kupují jen a jen na silnice, ze kterých nikdy nesjedou.
8. 11. 2018 19:50
Re: Focus
Ok ty znas jednu castu na chatu a tim padem vsichni chatari potrebuji 4x4. Za svuj zivot mam same dvoukolky a zatim se nenasla cesta, ktera by me zastavila k vytouzenemu cili.
Co sleduji kolem sebe nebo na dovolenych, 99.99% procent majitelu pohonu 4x4 ho nepotrebuji a ani nevyuziji.
Nicmene docela by me zajimalo, jestli system pohonu 4x4 v Mondeu by sel u Focuse pouzit.
Avatar - _Karel_
8. 11. 2018 20:05
Re: Focus
A to ses ode mě dočetl kde, že "všichni potřebují 4x4"?
Já reagoval na "nikdo nepotřebuje 4x4". Je super, že zvládáš sledovat 99,99% majitelů čtyřkolek ve svém okolí, všechny jejich cesty a i poznáš, že jim nikdy nikde nepomohl pohon 4x4. A ještě lepší je, že i na dovolené poznáš, že ten, kdo tam přijel se čtyřkolkou, ji vůbec nepotřebuje. Seš holt dobrej. To já na druhých nepoznám. Dokonce ani u svých dobrých přátel nedokážu říct, kam všude jezdí když s nimi nejsem.
Avatar - CHerokee
8. 11. 2018 21:08
Re: Focus
Cituji...
"Má čtyřkolka smysl?
Ukazuje se tak, že v našich podmínkách s velmi mírnými zimami a zpevněnými silnicemi je pohon všech kol vlastně zbytečný. Pokud žijete vysoko v horách a potřebujete se každý den šplhat do tisíce metrů nad mořem, lze pochopit vaší potřebu vlastnit čtyřkolku, ale ti, kteří bydlí v nižších oblastech a jezdí spíše po mokrých posolených silnicích, mají čtyřkolku zbytečně.

Musíte sami dobře vědět, zda se vám čtyřkolka vyplatí. Jezdíte jen jednou v zimě na týden na hory a jinak se pohybujete po Praze a okolí? Nebo potřebujete denně vozit materiál, jídlo a lidi do hor a musíte se tam dostat za každého počasí?

Moderní systémy asistující trakci a kvalitní zimní pneumatiky s dostatečným vzorkem o hloubce aspoň 4 mm prokáží mnohem lepší službu než pohon všech kol, který se musí prát se špatnými pneumatikami a často i neschopností řidiče."

Zdroj: [odkaz]
Avatar - _Karel_
8. 11. 2018 21:27
Re: Focus
Odkaz nefunguje, takže nevím, kterej pab.lb to napsal, ale vím, že já na brněnsku (což se asi shodneme, že nejsou "vysoké hory" jsem poslední dvě zimy najel TISÍCE kilometrů a desítky dnů po uježděném sněhu a pár dní v hluboké sněhové břečce (v té se pracně prohrabávalo i Quattro).
To je jak u bl.bejch, furt někomu vysvětlovat, že máme všichni různý potřeby.

Na co máš ty trubko osmiválec, když je u nás 50/90/130? To zvládne i litrový tříválec, já jsem četl, že kupovat si osmiválce jinam než na okruh je úplně zbytečný a nesmyslný. Hodně to stojí, hodně to žere, a stejně to vlastně vůbec nevyužiješ, leda na okruhu, jinde nemůžeš dát plný plyn na víc, než pár sekund.
Přišel ti ten odstavec stupidní? Mě taky, stejně jako tvoje názory a citace o 4x4.
Avatar - CHerokee
8. 11. 2018 21:56
Re: Focus
Je to z Lidovek a Autowebu. "Pravda o čtyřkolkách – skutečně potřebujete pohon 4x4?"
9. 11. 2018 07:21
Re: Focus
Kamoš jazdí s Imprezou, a úprimne povedané, tú štvorkolku mu závidím. Je to celkom iná jazda. Auto sa správa inak ako predokolka, stabilita a držanie stopy je celkom iná kapitola, a tam, kde si už ja s predokolkou musím dávať bacha (šotolina, silný dážď, sneh, ľad), on ide ako keby sa nechumelilo...
Avatar - Blue Sun
9. 11. 2018 11:45
Re: Focus
Aby se jednou nedivil... Na adhezi opravdu pohon všech kol nemá vliv.
Avatar - CHerokee
8. 11. 2018 20:53
Re: Focus
A kolikrát si to od té doby potřeboval? ;-)
Avatar - _Karel_
8. 11. 2018 21:01
Re: Focus
Když jsem ji neměl, párkrát ročně jsem míval problém někde vyjet. Nejčastěji na ujetým sněhu. Žít se bez ní dá. Stejně jako bez klimatizace nebo elektrických oken. Nebo bez osmiválce. Každej si holt připlatí za něco jinýho. To bys asi měl chápat.
Avatar - CHerokee
8. 11. 2018 21:11
Re: Focus
Tak třeba jo, třeba patříš k tomu 1 %. Mě udivuje móda SUV s 4x4 ve městech. Už tak není kde parkovat, je to tam našikovné a přesto to musí skoro všichni mít. "Je to přece dobré na zimu, ne"...viz výše citovaný článek z lidovek.
Avatar - twistedTSD
8. 11. 2018 22:20
Re: Focus
Do města si SUV nikdo nekupuje proto, že je dobré na zimu, a taky jsou to většinou dvoukolky.
9. 11. 2018 07:23
Re: Focus
A na to, že nie je kde parkovať, má zásadný vplyv to, či auto má alebo nemá pohon 4x4?
8. 11. 2018 20:41
Re: Focus
Mytus nemytus. Je jedno, kolik lidi 4kolku realne vyuzije, ale je jasny, ze se bude prodavat lip auto, ktery ji nabizi, protoze dnesni doba je uz takova. Clovek chce za svy penize dostat co nejvic.
Ja mam chatu u silnice, jezdim parkrat rocne na dovolenou do hor a koupil jsem si na to taky ctyrkolku. Proc? Proc ne. Mozna budu 4 roky zbytecne tahat zavazi, ale i kdyby mi to melo 1x za celou dobu pomoct, splnilo to ucel.
A visco? Minulej tyden sem s tim dieselovym automatem sjel na louku do bahna a bylo to velmi osvezujici. Kup si 4kolku a zkus to.
8. 11. 2018 21:17
Re: Focus
Jedina ctyrkolka co dava smysl je v hothatch jako Focus RS atd.

P.S. Off-road tam to beru, ale myslim tim opravdovy off-road
Avatar - _Karel_
8. 11. 2018 21:32
Re: Focus
:yes: :yes: :yes:

Pokud chce někdo 4x4, pak jedině v pravověrných offroadech. Prostě nic polovičatého. Ty voe hoši kde se vy inteligenti berete?
Focus RS? Si děláš kozy? Jediný silný auto co dává smysl je zadokolkové kupé, a ne nějaká přemotorovaná předokolka, eventuelně mající 4x4 aby vůbec přenesla výkon.
Hot hatche jsou jen kompromisem.
Stejně, jako SUV místo Off roadů, kapišto? Těžko, viď.
8. 11. 2018 21:49
Re: Focus
Ano, v idealmim svete bych mel na okresky WRX STi, na okruhy Mclaren, na pole H1, na bezny jezdeni maserati quatroporte a na dovolenou MB tridy V, eventuelne Hymer. Ale nevymesuju zlaty vejce, takze mam zvysenej kombik v dieselu se ctyrkolkou, kterej pokryje to, co potrebuju. A k tomu druhej kombik co uz fakt nepotrebuju >:D
Ty mas na kazdou prilezitost jiny auto?
Avatar - _Karel_
8. 11. 2018 21:55
Re: Focus
Takhle jsi to pochopil?
Přesně tak, máš univerzála. Pro někoho je univerzálem HH (rádoby sporťák), pro někoho třeba SUV, co umí i silnici i terén, obojí slušně, nikoli dokonale. Off road neumí silnici, nízký osobák neumí terén.
8. 11. 2018 22:02
Re: Focus
bohužel, i ten moto život je o kompromisech.
Pro me treba tento focus dává smysl v neoplastované verzi s 1,5tkou v hb, jako druhý auto. pokud nekdo chce oplastovanej kombík, dá prednost Scoutu nebo Golfu Alltrack uz jen kvuli te ctyrkolce. práve proto, aby mel univerzála
Avatar - 3_diamanty
8. 11. 2018 18:24
hodne bude asi zalezat
aj od preferencii ... lebo za 530 litrov sa da kupit 110kw 500X v dvojkolke v top vybave cross (maximalka okolo 200 ) alebo za 549 litrov aj zaklad eclipse cross v dvojkolke s 1,5tkou 120kw ( maximalka tiez okolo 200 ) ---- obe auta pritom ponuknu seriozne 4 valce a stylovejsi aj terennejsi dizajn ako za mna akykolvek oplastovany umelo zdvihnuty hatch v podobnej cene ... ale je jasne ze kto raz chce focus v kanadach za danu cenu tak nepojde od do 500X.. ani do eclipse crossu .. ani do 1,3ky turba noveho kaskaja ci renegadu alebo HR-Vecka a ani do hybridneho crossu nira ( moj favorit v danej cene ) ... ale proste kupi zdvihnuty focus .... a o tom to cele je... uspech tu teda iste bude..
Rozbalit vlákno
5
8. 11. 2018 18:40
Re: hodne bude asi zalezat
No za 530 tis je v ČR Subaru XV 1,6. má sice jen 84 kW ale za to 4x4 , automat a vše, co člověk potřebuje
Avatar - twistedTSD
8. 11. 2018 19:20
Re: hodne bude asi zalezat
Ta auta se ale podobají opravdu jen designem.
Avatar - kari.laz
8. 11. 2018 19:33
Re: hodne bude asi zalezat
Tak XV s 1,6 a uječeným CVT je opravdu vzor >:D
4x4 vyšší dobrý podvozek je totálně zabitý pohonným ústrojím.
Avatar - CHerokee
8. 11. 2018 18:42
Re: hodne bude asi zalezat
Pi*a ani italská plečka nejsou soupeři jízdně ani kvalitativně ke Škodě nebo už vůbec k Fordu.
9. 11. 2018 22:27
Re: hodne bude asi zalezat
Intelektuálna hodnota tvojich príspevkov zo dňa na deň rastie :-! >:D >:-[]
8. 11. 2018 18:47
Focus
Měl jsem ho půjčený na 3 dny... jezdím s Octavií III 2.0TDI DSG. Focus je o třídu dál. Dost mě překvapila šířka interieru, místa pro nohy (míň jak v O3 ale hodně) ale hlavně kultivovanost. Odhlučnění je na úrovni Mondea, CX-5 kterou jezdím je horší, Octavia nesrovnatelná. Podvozek je pohodlný a jistý. Měl jsem verzi s tuhou zadní nápravou. 1.5 3válec by mi nakonec asi ani nevadil.. Měl jsem 92kW litr a jelo to dobře, zvuk odladili teda na jedničku...kdo zná WRX, tak takový bručivý.

Podle mě bude Focus hledat ztracené příznivce dlouho, ale má na to aspoň potenciál.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - miromen
9. 11. 2018 10:58
Re: Focus
Tak škodovka no. Ja mam projety jak 1.0EB tak 1.5EB. U toho litra se zvukem nejsem kamarad. Sam mam 4 val 1.5EB a už ten zni pěkně, ale 3 val 1.5EB to jej jinej level mezi běžnou motorizaci a zni pěkně i na vyfuku, čtyřvalce se mužou jit bodnout. Tohle se fordu opravdu povedlo.
Docela odpovida realitě...
[odkaz]
8. 11. 2018 19:38
dobre vyzerá
dobrá voľba pre tých, čo podliehajú suv trendu, ale rozum im hovorí, že chcú normálne auto.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - miromen
9. 11. 2018 10:59
Re: dobre vyzerá
Přesně. To jsou same emise, ale že by se omezila vyroba krabic to ne. Navic na parkovištich a cestach je diky nim i menši přehlednost což mě štve ještě vice.
9. 11. 2018 07:40
má to alespon zvýšenou světlost?
možná jsem to v článku přehlédl..
Rozbalit vlákno
0
Avatar - LEGOPARK
9. 11. 2018 10:30
Imaginarny Focus???
Tak ja neviem,a le ten Active sa neda nikde najst! Ani Cesky, ale co je podstatne - ani Nemecky konfigurator ho nepozna. Ale co je este zvlastnejsie - Focus Active COMBI nema ani len fotografie nikde. Ma niekto fotky?
Rozbalit vlákno
1
Avatar - miromen
9. 11. 2018 11:02
Re: Imaginarny Focus???
Pokud vim tak vyroba Active byla teprve nedavno zahajena nebo snad teprve bude. Ale par předprodukčnich vzorku určitě je.

[odkaz]
Avatar - JuckiCZ
9. 11. 2018 13:49
Věčné pindání
To je věčné brečení tady všude!
Jeden brečí, že to nemá 4x4, takže je to úplně na nic, jiný zase brečí, že zvýšená světlá výška je na nic atd.
Faktem je, že jsou lidi, kteří nepotřebují ani jedno, pak Ti, kteří potřebují vyšší světlu výšku, někteří užijí normální auto s 4x4 a nakonec jsou tu i ti, kteří potřebují obojí.
Jediné, s čím tu můžeme polemizovat, je poměr těchto skupin, ale existence je daná.
Já tvrdím, že to je 90/6/3/1.
A to, že je o to větší zájem, to je klasika - marketing chce prodat, hromada lidí jsou hlupáci a tak se holt prodávají i naddimenzované věci z důvodu "co kdyby náhodou" (viz lidé s kombíkem, kteří ho naplní tak 1x za rok).
Mě osobně tato auta dávají mnohem větší smysl, než SUV s předokolkou. Bydlím v nížině, jezdím 99% času po silnici, ale potřebuji o něco vyšší světlou výšku, abych dojel k řece na ryby, do lesa s vlekem pro dřevo, přes pastvinu si dovezl do stodoly seno. K tomu nepotřebuji vysoké těžiště SUV, ani čtyřkolku, tak proč si za to zbytečně připlácet? Když někdo bydlí ve městě, ale má to k chatě 2km po rozbité polňačce a občas si vyjede na ryby, proč by mu neměl vyhovovat Jazz x road?
Já jsem pro co nejmenší čelní plochu vozidla, co nejmenší odpor, pro co nejnižší těžiště, ale občas člověk prostě potřebuje vyšší světlou výšku, než dnes klasických 11 cm, tak proč odsuzovat tato auta, mě dávají velký smysl, dávají mi i větší smysl, než většina crossoverů a SUV.
A cena? Za mě poměrně vysoká, ale je to novinka a ty jdou vždycky časem s cenou dolů.
Rozbalit vlákno
2
9. 11. 2018 22:38
Re: Věčné pindání
Ať si každej koupí co chce. Já třeba mám SUV, dvoukolku a je to pecka. Nejlepší typ auta co jsem kdy měl. Neřešíte obrubníky, polní cesty, retardéry, sedíte vysoko a dobře se nastupuje. Auto zvládne vše co po něm kdy budu chtít, 4x4 nepotřebuju (kromě toho, že stojí víc peněz, je těžší, má zpravidla menší kufr a je to potenciálně další možnost závady). Problém těchto diskuzí je, že se nikdo neumí /nechce podívat na věc očima druhého.
Avatar - LEGOPARK
9. 11. 2018 22:43
Re: Věčné pindání
Ake SUV mas?