Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ford Focus RS: První statické dojmy (+video)

Jedním z hlavních tahounů ženevského stánku Fordu je nový Focus RS. Šli jsme si jej prohlédnout pěkně naživo.
Zpět na článek
4. 3. 2015 12:53
4. 3. 2015 14:52
4. 3. 2015 15:03
4. 3. 2015 15:07
5. 3. 2015 12:00
4. 3. 2015 15:20
4. 3. 2015 14:31
4. 3. 2015 15:05
4. 3. 2015 15:43
4. 3. 2015 17:03
4. 3. 2015 20:58
4. 3. 2015 17:03
Avatar - iudex
4. 3. 2015 12:25
Technické údaje
Škoda, že Ford nezverejnil už exaktné technické údaje a dynamické parametre, je teda pravdepodobné, že auto v najbližšej dobe v predaji nebude. Potom bude tiež zaujímavá cena.
Rozbalit vlákno
25
4. 3. 2015 13:28
Re: Technické údaje
Byl bych překvapenej, pokud se na stovku dostane za déle než 5sec a jízdně? U Fordu se dá očekávat, že by neměl být horší než špička HH.
Jinak vzhled u mě spolu s CTR nejagresivnější v rámci konkurence, jen je FFRS díky koukatelnějšímu základnímu tvaru pro mě tvarově lepší ;-)
Avatar - iudex
4. 3. 2015 14:27
Re: Technické údaje
Presne tak, F RS je dizajnovo pomerne expresívny, radím ho na jednu úroveň s pomerne kolotočárskym A AMG, najmä v priamom porovnaní s ultrakonzervatívnym sleeperom GR. Avšak pri porovnaní s CTR zrazu pôsobí Focus uhladene a pomerne civilne a oproti CTR vyzerá o triedu lepšie (hlavne na rozdiel od Civicu nevyzerá, že vznikol len prilepovaním jednotlivých dielov na karosériu civilného modelu).
Ad dynamika: ak má 300k Golf stovku za 5,1s, je reálny predpoklad, že Focus tú hranicu 5s podlezie, tipujem to niekde medzi AMG (4,6s) a tým Golfom, to ale bude závisieť aj od finálneho výkonu, ktorý stále nevieme.
4. 3. 2015 14:32
Re: Technické údaje
Tohle překvapení se Fordu jednoznačně povedlo, nechybí mi žádná zmiňovaná agresivita navíc. Naopak vnímám FFRS jako vyvážený a jednoznačně ukazující co v něm je.
Jestli bude navíc jezdit tak, jak si myslím, že by mohl...je tu nová ikona. Ukazující jak moc Mitsu chybovalo s pomalým vyklízením pozic.
Avatar - iudex
4. 3. 2015 14:36
Re: Technické údaje
Veru tak. Ja to vnímam takto: štvorkolku nepotrebujem, 320 koní nevyužijem, ale...sakra, chcel by som ho! >:D
4. 3. 2015 14:37
Re: Technické údaje
Nejlepší věci jsou obvykle ty, který nutně nepotřebuješ >:-[]

Ačkoliv věřím, že 320HP je využitelných bezezbytku :-)
Avatar - white label
4. 3. 2015 15:03
Re: Technické údaje
A45 AMG nemá v nabídce manuál, takže těch 4,6 bych bral s rezervou. U GR stahuje dvojspojka čas o 0,2 s u TTS o 0,3 s. Pokud bude mít FoRS minimálně 320 koní, tak s manuálem by se možná mohl dostat až na těch dost optimistických 4,9, což je hodnota (lehčího) TTS s manuálem a 310 PS.
Přitom s dvojspojkou umí TTS stejný čas, jako A45 AMG také s dvojspojkou, a to i přes výkonový deficit celých 50! koní.
Avatar - Mojito (s Feferonkou)(RSKa)
Re: Technické údaje
Tak předně design je věcí vkusu, takže to beru jako tvůj názor, i když se ve tvém příspěvku nikde neobjevilo "podle mě". RS vypadá civilně nenadchne ani neurazí, je konzervativní, jediný, co je na něm, podle mě, "echt" hnusný, jsou zadní lampy, ale to je problém všech nových fordů. Za mě, aspoň podle fotek, Type-R je vítěz. Můj názor ;-) Berme to jako internetový kecy, dokud to člověk nevidí v reálu, tak naše tyto diskuze jen zbytečně zabírají prostor na webu, já se za pár dní přesvědčím o tom, zda jsem své "plky" odhadl správně.
4. 3. 2015 15:08
Re: Technické údaje
Nevim, proc tu plantas HH, vis dobre, ze pokud je to ctyrkolka a jeste navic z Nemecka, tak to v zadnem pripade neni HH.
HAHA >:D
4. 3. 2015 15:16
Re: Technické údaje
Mám mezery ve vzdělání, takže to není horkej hatch?
4. 3. 2015 19:56
Re: Technické údaje
Ne, to je pak proste jen nejaka pitoma audyna, nebo folcvagn, ztelesnena nuda a sed, skoda se o tom bavit.
Avatar - woody-alien
4. 3. 2015 20:00
Re: Technické údaje
Teda naočkovali tě pěkně...zřejmě slušnej oddíl ten H-Club. >:-[]
Avatar - white label
4. 3. 2015 20:04
Re: Technické údaje
To bude asi ten H-Club co vlastní i vlastní H-Cuc. :-O :*) ;-)
5. 3. 2015 11:55
Re: Technické údaje
Teda chlapi, ze zrovna pro vas tu budu muset smajlikovat, to by mne ani ve snu o rychle Honde nenapadlo >:D
Avatar - white label
4. 3. 2015 15:19
Re: Technické údaje
Že tys byl na srazu Honfuns?
4. 3. 2015 19:28
Re: Technické údaje
Nechtěl jsem vám to říkat, už byste se se mnou nebavili...
Avatar - white label
4. 3. 2015 15:16
Re: Technické údaje
5,0 s by byl můj odhad při výkonu 320 PS a vzhledem k manuálu se pod 4,9 se podívá hodně těžko i s případným (o něco) vyšším výkonem.
Avatar - iudex
4. 3. 2015 17:25
Re: Technické údaje
Môžme sa pre tú srandu staviť. Ako obvykle dávam do stávky fľašu kvalitného vína, že FRS tú stovku dá pod 5s. ;-)
Avatar - white label
4. 3. 2015 17:35
Re: Technické údaje
Můžeme se vsadit, že ji nedá po 4,9 s. Viz má reakce na tebe z 15:03, kterou jsi zřejmě zatím ani nečetl.
Avatar - iudex
4. 3. 2015 17:56
Re: Technické údaje
Čítal. No 4,8s a menej, tomu už ani ja moc neverím, ale tých 4,9s podľa mňa dá.
Avatar - white label
4. 3. 2015 17:59
Re: Technické údaje
Případně i marketing by udělal něco proto, aby to číslo začínalo čtverkou. Myslím v případě, že by to bylo někde na hraně 5,0 s. ;-)
Avatar - woody-alien
4. 3. 2015 19:50
Re: Technické údaje
Na tom nic není, škrtneš 5.0 a napíšeš 4.9. A kdo to změří ve stejných podmínkách ? ;-)
Avatar - white label
4. 3. 2015 19:54
Re: Technické údaje
No, tak nějak (přesně) jsem to myslel... :-)
Avatar - white label
4. 3. 2015 14:51
Re: Technické údaje
Už samotný fakt, že tam zatím ani nemůžeš nahlédnout do interiéru značí, že to hned tak na trhu nebude.
Avatar - Ozzman
4. 3. 2015 14:52
Re: Technické údaje
Přitom fotky interiéru jsou, snad ho nepředělávají od "píky" >:D
4. 3. 2015 14:56
Re: Technické údaje
Nemyslím, že by byl v prodeji dřív než na konci roku ;-)
Avatar - KANKUNEN
4. 3. 2015 12:41
Jak dojet zimáky?
Na drift mode. :yes:
Rozbalit vlákno
3
4. 3. 2015 19:54
Re: Jak dojet zimáky?
>:D :yes:
Avatar - woody-alien
4. 3. 2015 19:57
Re: Jak dojet zimáky?
>:-[] :yes:
Avatar - Ozzman
4. 3. 2015 12:53
Povedený
Líbí se mi, že neni tak moc "ujetý" jako RS 2. generace. Auto vypadá parádně v této barvě, "plivance" od Honda klubu na "tuzingové" úpravy Focusu jsou velmi úsměvné v porovnání s obrovskými křídly ostrého Civicu, který vynáší do nebes. Bravo Ford, jak jsem FoFo RS 2 moc nemusel, tohle se mi opravdu líbí. Decentní, agresivní, výkon jistě chybět nebude... spolu s Erkovými Volkswagny je to jeden z nejhezčích HH současnosti.... i když by mi asi postačilo MRS... :-)
Rozbalit vlákno
8
Avatar - KANKUNEN
4. 3. 2015 13:06
Re: Povedený
No hlavně nám Ford ukázal, jak je to ve skutečnosti s vysokým výkonem na předku. Namísto keců o diferáku a jiných blablabla raději přidal další dva diferáky a lidi konečně můžou vyměnit své Cosworthy.
Avatar - Ozzman
4. 3. 2015 14:52
Re: Povedený
No, ja sem v nedávné diskuzi o Hondě četl, že 4x4 nepotřebuje a třeba s takovym RS3 (4x4) si na mokru hravě poradí, takže předek je vlastně lepší :D:D Ford to asi halt neumí no >:-[]
4. 3. 2015 15:03
Re: Povedený
a na zadni maji furt tu kosmickou torzku? hlavne ze predek je lepsi...
Avatar - Ozzman
4. 3. 2015 15:07
Re: Povedený
Netuším, já se o Hondu extra nezajímám, ale přečti si disukzi pod Tajpárem ;-)
5. 3. 2015 12:00
Re: Povedený
Diky, radeji ten cas stravim v aute :-)
4. 3. 2015 15:20
Re: Povedený
Ten Focus ma jen jeden otevreny diferencial vpredu.
Avatar - white label
4. 3. 2015 15:22
Re: Povedený
Ano, klasický otevřený jen jeden (vpředu), ale k němu dva další tzv. "třecí diferenciály", mezi a vzadu.
Avatar - iudex
4. 3. 2015 14:31
Re: Povedený
Súhlas, aj ja vnímam pozitívne mierny ústup od pomerne tuningového vzhľadu RS II. Toto pôsobí tak celistvejšie, dotiahnutejšie, skrátka lepšie.
Avatar - AUDIRS6
4. 3. 2015 15:05
Nova moda...
...vyrobcov - urobit auto tak, aby vypadalo ako po nejakom uz tuningu a dat tuningovym firmam moznost "retuningovat" auto na "spravnu" uroven. :-)
Tu to vidim jednoznacne na jednoduchu amputaciu toho cudneho sedeho plastu prec, dat vypln celej masky jednotnu - napriklad uz pre Audi typicke "vcelie plastvy" vyrobit za par supov decentny znacik RS a umiestnit ho na spravne miesto. :yes:

Ad Audi a ich R8 benzinove: Nech sa na mna nehnevaju, ale inspirovat sa zrovna az kolotociarskou ABT upravou 1.gen - za toto maju u mna :no:
Takto ma robotu MTM, ktory z niektorych "nedokonalych" modelov robi modely lepsie nez priamo fabrika ! - nahradit tie nasavace vpredu pod svetlami a vyduchy vzadu pod svetlami takymi, s horizontalnymi lamelami a vsetko bude zrazu o X % lepsie !
Uz dokazal "opravit" minulu gen. RS3 ( pozrite si na jeho strankach fotku zadneho narazniku s 2!!! ovalnymi koncovkami po stranach tak, ako to RS modely maju mat ! ) a aj RSQ3 ( ta ista uprava ! )
A nielen to: "Chybu" Audi - neponukat RS8 napravil svojou S8 Talladegou ! Proste ON robi dnes niektore RS modely "spravnejsie" nez priamo fabrika ! :yes:

Ok, trochu som sa nechal uniest, ale hadam mi to odpustite ;-)
Co som chcel napisat, napisal som - mozno prave vdaka prilisnej odvahe niektorych automobiliek zazijeme novu vlnu "retuningu" - teda "umravnovania" niektorych prehnanych vytvorov automobiliek ako takych... >:D
Rozbalit vlákno
41
4. 3. 2015 15:17
Re: Nova moda...
Proč sem cpeš čtyři kroužky???
Avatar - white label
4. 3. 2015 15:20
Re: Nova moda...
To viš, paraolympiáda je za dveřma... ;-)
Avatar - white label
4. 3. 2015 15:46
Re: Nova moda...
Para olympikům se prý logo Audi velmi zamlouvá, údajně především díky faktu, že mu jeden kroužek "schází"...
4. 3. 2015 15:56
Re: Nova moda...
To bych mohl na tu sešn vyrazit vlastně taky >:-[]
Avatar - white label
4. 3. 2015 16:02
Re: Nova moda...
Taky ti nějaké to "kolečko" schází? >:D ;-)
4. 3. 2015 16:03
Re: Nova moda...
Na náskoku samosebou...jako všem ostatním >:D
Avatar - AUDIRS6
4. 3. 2015 15:29
Re: Nova moda...
sorry ;-)
Asi preto, ze aj tu aj tam staci malinko zdecentnit vzhlad a moze vzniknut este krajsi voz ;-)
4. 3. 2015 15:49
Re: Nova moda...
Tady jsi v Lize mistrů, ne na Olympiádě, Talladego >:-[]
Avatar - fOE
4. 3. 2015 15:43
Re: Nova moda...
S tou maskou nesouhlasim, tak jak je se mi libi a beru to jako neco zajimave co za me funguje na GT-R a funguje to i tady. ;-)
[odkaz]
Takze rozhodne nemenit. :yes:
Avatar - white label
4. 3. 2015 15:50
Re: Nova moda...
Je to určitá obdoba, ale FoRS se s tím vypořádali mnohem lépe, než u GT-R z tvého odkazu.
Avatar - AUDIRS6
4. 3. 2015 15:52
Re: Nova moda...
:-)
Ok, tvoj nazor. Mne tam vadia tie "vyrastky" po bokoch - keby to len naväzovalo zo spodnej linije z predneho spojlera a vytvaralo taky lichobeznik, ktory sa smerom hore zuzuje - a v nom by bola SPZ-ka, tak by sa mi to pacilo viac. - teda ze by tie kraje masly neboli "zaslepene" tym sedym plastom. - taka malickost... ;-)
4. 3. 2015 15:55
Re: Nova moda...
Holt budeš muset přidat nějakou tu penny a jít do RS3 ;-)
Avatar - white label
4. 3. 2015 16:01
Re: Nova moda...
Jenže i RS3 má na můj vkus jeden problém, stejně jako čím dál víc dnešní ostrých hh. Velký počet (krátkých) dveří!
4. 3. 2015 16:02
Re: Nova moda...
A mě se ty 5d ve finále oba moc líbí...ale chápu (ne)skladnost ;-)
Avatar - white label
4. 3. 2015 16:06
Re: Nova moda...
Navíc, jak dáš na hh 5dv., je z toho (i opticky) najednou "rodinné auto"..., dá se to "znásilnit, ale nikdy už to není úplně vono.
Avatar - iudex
4. 3. 2015 16:51
Re: Nova moda...
Ale kuš s tou Tvojou trojdverovou obsesiou. >:-[] Jeden pár dverí si nechaj pre kupé, z princípu kompromisným hot-hatchbackom ponechajme tie dva páry.
Avatar - fOE
4. 3. 2015 17:03
Re: Nova moda...
Presne. HH je prave o tom kazdodenim kompromisu, pouzitelnosti a zaroven schopnostech potrapit na okresce kdekoho (a dnes vlastni i v primce).
Podle me je 5 dveri ideove jediny spravny pocet na HH. :-)

A jak pise AUDIRS6 nize, takova RS3 sedan by byla podle me uplna pecka. Nejlepsi/nejhezci audi :yes:
Avatar - white label
4. 3. 2015 17:04
Re: Nova moda...
Ne, u ostrého hh typu FoRS už vůbec nedává 5dv. smysl. Podívej se na všechny předchozí FoRS a vůbec všechny dosavadní RS od Fordu. Mrkni na předchozí CTR, CRS, MRS, podívej se na původní GGTI, nebo P205 GTi atd..., vše tři dveře!
A pro kupé bych taky moc rád nechal jeden pár dveří, bohužel dnešní móda tzv. 4/5 dv. kupé na to má odlišný názor. CLS, CLA, CC, GC, A5sb, A7... a vlastně i taková X6, X4, GLE Coupé... 8-s
Takže kdo chce dva páry dveří má dnes tolik možností, že si vůbec nemůže stěžovat. Kdo chce pár jen jeden, má to čím dál těžší.
Avatar - iudex
4. 3. 2015 17:24
Re: Nova moda...
I skladník ve šroubárně múže čísti Vergília v originálu. ;-) I majiteľ HH môže voziť deti do školy.
Avatar - fOE
4. 3. 2015 20:58
Re: Nova moda...
Ty si postesknes za dobou minulou, plnou 3dv HH, me se libi doba soucasna kde ma clovek bud na vyber (treba M135i) nebo ma k dispozici rovnou jen tu praktickejsi variantu. Me to k myslence jednoduse sedi. "Sportak" na kazdej den a klidne jako jedine auto v rodine co i fakt bude na kazdej den a taky fakt bude schopno fungovat jako jedine auto v rodine (rodina => dospeli i deti).
Avatar - white label
4. 3. 2015 21:45
Re: Nova moda...
Pokud si můžeš u kompaktního hh vybrat mezi 3dv. a 5dv. je to ideální, ale to už se dneska nabízí spíš výjimečně. U prémie je to tebou vzpomínané M135i a Audi S3, přičemž RS3 je jen 5dv. a M2 bude zřejmě pouze 2dv., jestli bude nějaký silnější nástupce 1M nevím.
A z kompaktního mainstreamu se dá vybírat počet dveří (u hh) už snad jen u koncernu - Golf GTI/R a Leon Cupra. Zapomněl jsem na něco?
Avatar - AUDIRS6
4. 3. 2015 16:08
Re: Nova moda...
a 4 dvere budu OK ? ...suskandy suskajuuuu... :-)
Avatar - white label
4. 3. 2015 16:10
Re: Nova moda...
Ne, hh ze 4dv. sedanu taky neberu. ;-)
4. 3. 2015 16:20
Re: Nova moda...
Pak už je to HS >:D
Avatar - AUDIRS6
4. 3. 2015 16:31
Re: Nova moda...
hmm...teda Hot Sedan...OK, a co je teda M5 a spol.? Super Sedan, teda SS ? >:-[]
Avatar - white label
4. 3. 2015 16:40
Re: Nova moda...
M5 je logicky M(ax power) sedan...
Avatar - boost.
4. 3. 2015 16:45
Re: Nova moda...
Über-sedan. :-)
Avatar - white label
4. 3. 2015 16:41
Re: Nova moda...
No právě, Hygienická Stanice... 8-s
Avatar - fOE
4. 3. 2015 17:03
Re: Nova moda...
Blazni, nevite co je dobre. >:-[]
Avatar - white label
4. 3. 2015 17:07
Re: Nova moda...
Nejsem z principu vůbec proti menšímu rychlému sedanu, ale musí mít správný počet dveří, vzhledem ke své velikosti: [odkaz]
Avatar - iudex
4. 3. 2015 17:22
Re: Nova moda...
Tak tu sa asi najviac ideovo rozchádzame. Presne tento prístup je podľa mňa najhorší možný, lebo spája nevýhody dvojdveráka (nepraktickosť, zle dostupné zadné sedadlá) s nevýhodami sedanu (menej elegantný dizajn ako kupé s plynule klesajúcou strechou). Niečo v štýle "nevadí, že je krátky, hlavne že je tenký". >:-[]
Avatar - white label
4. 3. 2015 17:31
Re: Nova moda...
Ale kuš s tvojou plynule klesajúcou obsesiou... :*) >:-[]
Na co mi jsou vzadu dveře (u tak malého auta/sedanu), když si tam za mně stejně nikdo nesedne, protože se tam slušně! nevleze. U prémie dává další pár dveří smysl až u vyšší střední třídy.
Avatar - AUDIRS6
4. 3. 2015 17:37
Re: Nova moda...
>:D - hadam si nechces predstavit 2 dverovu A(S/RS)4 >:D >:D >:D >:D
hmm, nieee 8-s
Avatar - white label
4. 3. 2015 18:03
Re: Nova moda...
Na co, když existuje A(S/RS)5 coupé?
Ale případné RS3 sedan by pouze jeden pár (delších) dveří padl jak pr.del na hrnec. ;-)
Avatar - AUDIRS6
4. 3. 2015 17:35
Re: Nova moda...
Na takomto, ale s obycajnejsim motorom, sa mi kedysi riadne dolamal kamarat... :-!
Trosku reskejsi vyjazd zo zatacky s kaluzou na vonkajsej strane a........ 8-s :-(
Avatar - Ozzman
4. 3. 2015 17:38
Re: Nova moda...
Neříká se tomu coupé >:-[]
Avatar - white label
4. 3. 2015 17:42
Re: Nova moda...
Tomuhle určitě ne. Je to dvoudveřový sedan jak poleno. Copak vážně nevíš, že první M3(E30) byla jen jako dvoudveřový sedan (a kabrio). Tenhle sedan ovlivnil (siluetou střechy a Bé sloupkem) všechny další, už kupé, M3, které přišly v dalších g. po něm.
Dřív to bývala poměrně běžná kar. varianta a bývaly i třídveřové kombíky.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Avatar - Ozzman
4. 3. 2015 19:20
Re: Nova moda...
Já tomu řikam coupé všemu >:D Ale nebudu se přít, je vidět, že jsi v tom kovaný :-) Ta Cortina nevypada zle :-)
Avatar - AUDIRS6
4. 3. 2015 16:04
Re: Nova moda...
Tak joooo, pradoooon. Niesom cielovka ani FoRS a ani RS3, len som hodil moj pohlad na dizajn, noooo.... ;-)
Kym nebudem mat potrebu, alebo iny problem, koli ktoremu by sa mi zdalo manevrovanie so skoro 5m autom nepohodlne, tak ani o tom uvazovat nebudem. :-!