Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Ford Focus RS: První statické dojmy (+video)

81 komentářů

Avatar - iudex
iudex
Škoda, že Ford nezverejnil už exaktné technické údaje a dynamické parametre, je teda pravdepodobné, že auto v najbližšej dobe v predaji nebude. Potom bude tiež zaujímavá cena.
webpaja
Byl bych překvapenej, pokud se na stovku dostane za déle než 5sec a jízdně? U Fordu se dá očekávat, že by neměl být horší než špička HH.
Jinak vzhled u mě spolu s CTR nejagresivnější v rámci konkurence, jen je FFRS díky koukatelnějšímu základnímu tvaru pro mě tvarově lepší 😉
Avatar - iudex
iudex
Presne tak, F RS je dizajnovo pomerne e😜resívny, radím ho na jednu úroveň s pomerne kolotočárskym A AMG, najmä v priamom porovnaní s ultrakonzervatívnym sleeperom GR. Avšak pri porovnaní s CTR zrazu pôsobí Focus uhladene a pomerne civilne a oproti CTR vyzerá o triedu lepšie (hlavne na rozdiel od Civicu nevyzerá, že vznikol len prilepovaním jednotlivých dielov na karosériu civilného modelu).
Ad dynamika: ak má 300k Golf stovku za 5,1s, je reálny predpoklad, že Focus tú hranicu 5s podlezie, tipujem to niekde medzi AMG (4,6s) a tým Golfom, to ale bude závisieť aj od finálneho výkonu, ktorý stále nevieme.
webpaja
Tohle překvapení se Fordu jednoznačně povedlo, nechybí mi žádná zmiňovaná agresivita navíc. Naopak vnímám FFRS jako vyvážený a jednoznačně ukazující co v něm je.
Jestli bude navíc jezdit tak, jak si myslím, že by mohl...je tu nová ikona. Ukazující jak moc Mitsu chybovalo s pomalým vyklízením pozic.
Avatar - iudex
iudex
Veru tak. Ja to vnímam takto: štvorkolku nepotrebujem, 320 koní nevyužijem, ale...sakra, chcel by som ho! >😁
webpaja
Nejlepší věci jsou obvykle ty, který nutně nepotřebuješ >😒]

Ačkoliv věřím, že 320HP je využitelných bezezbytku 😄
Avatar - white label
white label
A45 AMG nemá v nabídce manuál, takže těch 4,6 bych bral s rezervou. U GR stahuje dvojspojka čas o 0,2 s u TTS o 0,3 s. Pokud bude mít FoRS minimálně 320 koní, tak s manuálem by se možná mohl dostat až na těch dost optimistických 4,9, což je hodnota (lehčího) TTS s manuálem a 310 PS.
Přitom s dvojspojkou umí TTS stejný čas, jako A45 AMG také s dvojspojkou, a to i přes výkonový deficit celých 50! koní.
Avatar - Mojito (s Feferonkou)(RSKa)
Mojito (s Feferonkou)(RSKa)
Tak předně design je věcí vkusu, takže to beru jako tvůj názor, i když se ve tvém příspěvku nikde neobjevilo "podle mě". RS vypadá civilně nenadchne ani neurazí, je konzervativní, jediný, co je na něm, podle mě, "echt" hnusný, jsou zadní lampy, ale to je problém všech nových fordů. Za mě, aspoň podle fotek, Type-R je vítěz. Můj názor 😉 Berme to jako internetový kecy, dokud to člověk nevidí v reálu, tak naše tyto diskuze jen zbytečně zabírají prostor na webu, já se za pár dní přesvědčím o tom, zda jsem své "plky" odhadl správně.
MariAchi
Nevim, proc tu plantas HH, vis dobre, ze pokud je to ctyrkolka a jeste navic z Nemecka, tak to v zadnem pripade neni HH.
HAHA >😁
webpaja
Mám mezery ve vzdělání, takže to není horkej hatch?
MariAchi
Ne, to je pak proste jen nejaka pitoma audyna, nebo folcvagn, ztelesnena nuda a sed, skoda se o tom bavit.
Avatar - woody-alien
woody-alien
Teda naočkovali tě pěkně...zřejmě slušnej oddíl ten H-Club. >😒]
Avatar - white label
white label
To bude asi ten H-Club co vlastní i vlastní H-Cuc. 😲 :😉 😉
MariAchi
Teda chlapi, ze zrovna pro vas tu budu muset smajlikovat, to by mne ani ve snu o rychle Honde nenapadlo >😁
Avatar - white label
white label
Že tys byl na srazu Honfuns?
MariAchi
Nechtěl jsem vám to říkat, už byste se se mnou nebavili...
Avatar - white label
white label
5,0 s by byl můj odhad při výkonu 320 PS a vzhledem k manuálu se pod 4,9 se podívá hodně těžko i s případným (o něco) vyšším výkonem.
Avatar - iudex
iudex
Môžme sa pre tú srandu staviť. Ako obvykle dávam do stávky fľašu kvalitného vína, že FRS tú stovku dá pod 5s. 😉
Avatar - white label
white label
Můžeme se vsadit, že ji nedá po 4,9 s. Viz má reakce na tebe z 15:03, kterou jsi zřejmě zatím ani nečetl.
Avatar - iudex
iudex
Čítal. No 4,8s a menej, tomu už ani ja moc neverím, ale tých 4,9s podľa mňa dá.
Avatar - white label
white label
Případně i marketing by udělal něco proto, aby to číslo začínalo čtverkou. Myslím v případě, že by to bylo někde na hraně 5,0 s. 😉
Avatar - woody-alien
woody-alien
Na tom nic není, škrtneš 5.0 a napíšeš 4.9. A kdo to změří ve stejných podmínkách ? 😉
Avatar - white label
white label
No, tak nějak (přesně) jsem to myslel... 😄
Avatar - white label
white label
Už samotný fakt, že tam zatím ani nemůžeš nahlédnout do interiéru značí, že to hned tak na trhu nebude.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Přitom fotky interiéru jsou, snad ho nepředělávají od "píky" >😁
webpaja
Nemyslím, že by byl v prodeji dřív než na konci roku 😉
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Na drift mode. :yes:
Avatar - iudex
iudex
>😁
MariAchi
>😁 :yes:
Avatar - woody-alien
woody-alien
>😒] :yes:
Avatar - Ozzman
Ozzman
Líbí se mi, že neni tak moc "ujetý" jako RS 2. generace. Auto vypadá parádně v této barvě, "plivance" od Honda klubu na "tuzingové" úpravy Focusu jsou velmi úsměvné v porovnání s obrovskými křídly ostrého Civicu, který vynáší do nebes. Bravo Ford, jak jsem FoFo RS 2 moc nemusel, tohle se mi opravdu líbí. Decentní, agresivní, výkon jistě chybět nebude... spolu s Erkovými Volkswagny je to jeden z nejhezčích HH současnosti.... i když by mi asi postačilo MRS... 😄
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
No hlavně nám Ford ukázal, jak je to ve skutečnosti s vysokým výkonem na předku. Namísto keců o diferáku a jiných blablabla raději přidal další dva diferáky a lidi konečně můžou vyměnit své Cosworthy.
Avatar - Ozzman
Ozzman
No, ja sem v nedávné diskuzi o Hondě četl, že 4x4 nepotřebuje a třeba s takovym RS3 (4x4) si na mokru hravě poradí, takže předek je vlastně lepší 😁😁 Ford to asi halt neumí no >😒]
Nicco
a na zadni maji furt tu kosmickou torzku? hlavne ze predek je lepsi...
Avatar - Ozzman
Ozzman
Netuším, já se o Hondu extra nezajímám, ale přečti si disukzi pod Tajpárem 😉
Nicco
Diky, radeji ten cas stravim v aute 😄
vanos
Ten Focus ma jen jeden otevreny diferencial vpredu.
Avatar - white label
white label
Ano, klasický otevřený jen jeden (vpředu), ale k němu dva další tzv. "třecí diferenciály", mezi a vzadu.
Avatar - iudex
iudex
Súhlas, aj ja vnímam pozitívne mierny ústup od pomerne tuningového vzhľadu RS II. Toto pôsobí tak celistvejšie, dotiahnutejšie, skrátka lepšie.
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
...vyrobcov - urobit auto tak, aby vypadalo ako po nejakom uz tuningu a dat tuningovym firmam moznost "retuningovat" auto na "spravnu" uroven. 😄
Tu to vidim jednoznacne na jednoduchu amputaciu toho cudneho sedeho plastu prec, dat vypln celej masky jednotnu - napriklad uz pre Audi typicke "vcelie plastvy" vyrobit za par supov decentny znacik RS a umiestnit ho na spravne miesto. :yes😒br />
Ad Audi a ich R8 benzinove: Nech sa na mna nehnevaju, ale inspirovat sa zrovna az kolotociarskou ABT upravou 1.gen - za toto maju u mna :no:
Takto ma robotu MTM, ktory z niektorych "nedokonalych" modelov robi modely lepsie nez priamo fabrika ! - nahradit tie nasavace vpredu pod svetlami a vyduchy vzadu pod svetlami takymi, s horizontalnymi lamelami a vsetko bude zrazu o X % lepsie !
Uz dokazal "opravit" minulu gen. RS3 ( pozrite si na jeho strankach fotku zadneho narazniku s 2!!! ovalnymi koncovkami po stranach tak, ako to RS modely maju mat ! ) a aj RSQ3 ( ta ista uprava ! )
A nielen to: "Chybu" Audi - neponukat RS8 napravil svojou S8 Talladegou ! Proste ON robi dnes niektore RS modely "spravnejsie" nez priamo fabrika ! :yes😒br />
Ok, trochu som sa nechal uniest, ale hadam mi to odpustite 😉
Co som chcel napisat, napisal som - mozno prave vdaka prilisnej odvahe niektorych automobiliek zazijeme novu vlnu "retuningu" - teda "umravnovania" niektorych prehnanych vytvorov automobiliek ako takych... >😁
webpaja
Proč sem cpeš čtyři kroužky???
Avatar - white label
white label
To viš, paraolympiáda je za dveřma... 😉
webpaja
>😒]
Avatar - white label
white label
Para olympikům se prý logo Audi velmi zamlouvá, údajně především díky faktu, že mu jeden kroužek "schází"...
webpaja
To bych mohl na tu sešn vyrazit vlastně taky >😒]
Avatar - white label
white label
Taky ti nějaké to "kolečko" schází? >😁 😉
webpaja
Na náskoku samosebou...jako všem ostatním >😁
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
sorry 😉
Asi preto, ze aj tu aj tam staci malinko zdecentnit vzhlad a moze vzniknut este krajsi voz 😉
webpaja
Tady jsi v Lize mistrů, ne na Olympiádě, Talladego >😒]
Avatar - fOE
fOE
S tou maskou nesouhlasim, tak jak je se mi libi a beru to jako neco zajimave co za me funguje na GT-R a funguje to i tady. 😉
[odkaz]
Takze rozhodne nemenit. :yes:
Avatar - white label
white label
Je to určitá obdoba, ale FoRS se s tím vypořádali mnohem lépe, než u GT-R z tvého odkazu.
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
😄
Ok, tvoj nazor. Mne tam vadia tie "vyrastky" po bokoch - keby to len naväzovalo zo spodnej linije z predneho spojlera a vytvaralo taky lichobeznik, ktory sa smerom hore zuzuje - a v nom by bola SPZ-ka, tak by sa mi to pacilo viac. - teda ze by tie kraje masly neboli "zaslepene" tym sedym plastom. - taka malickost... 😉
webpaja
Holt budeš muset přidat nějakou tu penny a jít do RS3 😉
Avatar - white label
white label
Jenže i RS3 má na můj vkus jeden problém, stejně jako čím dál víc dnešní ostrých hh. Velký počet (krátkých) dveří!
webpaja
A mě se ty 5d ve finále oba moc líbí...ale chápu (ne)skladnost 😉
Avatar - white label
white label
Navíc, jak dáš na hh 5dv., je z toho (i opticky) najednou "rodinné auto"..., dá se to "znásilnit, ale nikdy už to není úplně vono.
Avatar - iudex
iudex
Ale kuš s tou Tvojou trojdverovou obsesiou. >😒] Jeden pár dverí si nechaj pre kupé, z princípu kompromisným hot-hatchbackom ponechajme tie dva páry.
Avatar - fOE
fOE
Presne. HH je prave o tom kazdodenim kompromisu, pouzitelnosti a zaroven schopnostech potrapit na okresce kdekoho (a dnes vlastni i v primce).
Podle me je 5 dveri ideove jediny spravny pocet na HH. 😄

A jak pise AUDIRS6 nize, takova RS3 sedan by byla podle me uplna pecka. Nejlepsi/nejhezci audi :yes:
Avatar - white label
white label
Viz 17:04.
Avatar - white label
white label
Ne, u ostrého hh typu FoRS už vůbec nedává 5dv. smysl. Podívej se na všechny předchozí FoRS a vůbec všechny dosavadní RS od Fordu. Mrkni na předchozí CTR, CRS, MRS, podívej se na původní GGTI, nebo P205 GTi atd..., vše tři dveře!
A pro kupé bych taky moc rád nechal jeden pár dveří, bohužel dnešní móda tzv. 4/5 dv. kupé na to má odlišný názor. CLS, CLA, CC, GC, A5sb, A7... a vlastně i taková X6, X4, GLE Coupé... 8-s
Takže kdo chce dva páry dveří má dnes tolik možností, že si vůbec nemůže stěžovat. Kdo chce pár jen jeden, má to čím dál těžší.
Avatar - iudex
iudex
I skladník ve šroubárně múže čísti Vergília v originálu. 😉 I majiteľ HH môže voziť deti do školy.
Avatar - fOE
fOE
Ty si postesknes za dobou minulou, plnou 3dv HH, me se libi doba soucasna kde ma clovek bud na vyber (treba M135i) nebo ma k dispozici rovnou jen tu praktickejsi variantu. Me to k myslence jednoduse sedi. "Sportak" na kazdej den a klidne jako jedine auto v rodine co i fakt bude na kazdej den a taky fakt bude schopno fungovat jako jedine auto v rodine (rodina => dospeli i deti).
Avatar - white label
white label
Pokud si můžeš u kompaktního hh vybrat mezi 3dv. a 5dv. je to ideální, ale to už se dneska nabízí spíš výjimečně. U prémie je to tebou vzpomínané M135i a Audi S3, přičemž RS3 je jen 5dv. a M2 bude zřejmě pouze 2dv., jestli bude nějaký silnější nástupce 1M nevím.
A z kompaktního mainstreamu se dá vybírat počet dveří (u hh) už snad jen u koncernu - Golf GTI/R a Leon Cupra. Zapomněl jsem na něco?
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
a 4 dvere budu OK ? ...suskandy suskajuuuu... 😄
Avatar - white label
white label
Ne, hh ze 4dv. sedanu taky neberu. 😉
webpaja
Pak už je to HS >😁
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
hmm...teda Hot Sedan...OK, a co je teda M5 a spol.? Super Sedan, teda SS ? >😒]
Avatar - white label
white label
M5 je logicky M(ax power) sedan...
Avatar - boost.
boost.
Über-sedan. 😄
Avatar - white label
white label
No právě, Hygienická Stanice... 8-s
Avatar - fOE
fOE
Blazni, nevite co je dobre. >😒]
Avatar - white label
white label
Nejsem z principu vůbec proti menšímu rychlému sedanu, ale musí mít správný počet dveří, vzhledem ke své velikosti: [odkaz]
Avatar - iudex
iudex
Tak tu sa asi najviac ideovo rozchádzame. Presne tento prístup je podľa mňa najhorší možný, lebo spája nevýhody dvojdveráka (nepraktickosť, zle dostupné zadné sedadlá) s nevýhodami sedanu (menej elegantný dizajn ako kupé s plynule klesajúcou strechou). Niečo v štýle "nevadí, že je krátky, hlavne že je tenký". >😒]
Avatar - white label
white label
Ale kuš s tvojou plynule klesajúcou obsesiou... :😉 >😒]
Na co mi jsou vzadu dveře (u tak malého auta/sedanu), když si tam za mně stejně nikdo nesedne, protože se tam slušně! nevleze. U prémie dává další pár dveří smysl až u vyšší střední třídy.
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
>😁 - hadam si nechces predstavit 2 dverovu A(S/RS)4 >😁 >😁 >😁 >😁
hmm, nieee 8-s
Avatar - white label
white label
Na co, když existuje A(S/RS)5 coupé?
Ale případné RS3 sedan by pouze jeden pár (delších) dveří padl jak pr.del na hrnec. 😉
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
Na takomto, ale s obycajnejsim motorom, sa mi kedysi riadne dolamal kamarat... :-!
Trosku reskejsi vyjazd zo zatacky s kaluzou na vonkajsej strane a........ 8-s 😒
Avatar - Ozzman
Ozzman
Neříká se tomu coupé >😒]
Avatar - white label
white label
Tomuhle určitě ne. Je to dvoudveřový sedan jak poleno. Copak vážně nevíš, že první M3(E30) byla jen jako dvoudveřový sedan (a kabrio). Tenhle sedan ovlivnil (siluetou střechy a Bé sloupkem) všechny další, už kupé, M3, které přišly v dalších g. po něm.
Dřív to bývala poměrně běžná kar. varianta a bývaly i třídveřové kombíky.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já tomu řikam coupé všemu >😁 Ale nebudu se přít, je vidět, že jsi v tom kovaný 😄 Ta Cortina nevypada zle 😄
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
Tak joooo, pradoooon. Niesom cielovka ani FoRS a ani RS3, len som hodil moj pohlad na dizajn, noooo.... 😉
Kym nebudem mat potrebu, alebo iny problem, koli ktoremu by sa mi zdalo manevrovanie so skoro 5m autom nepohodlne, tak ani o tom uvazovat nebudem. :-!