v půlce února se s ním sveze i Dinar. Jsem moc zvědav na kouzlo samosvoru, protože pořád jsem k těm více než třem stům kobylkám na předku mírně skeptický, i když zas nevěřím, že by si člověk typu Capita dovolil blamáž. Na druhé straně pamatuju třeba podobně superlativní řeči před uvedením 147 GTA, první giga předokolka apod., aby se, bohužel, ukázala z hlediska přenosu výkonu na silnici jako jedno z nejtragičtějších aut, co jsem kdy řídil, a to bylo pouhých 250 koní, byť bez samosvoru. No, každopádně se těším. :-)
A my sa samozrejme tesíme na Tvoj referát a ticho závidíme. BTW starý RS dlho viedol rebrícek v track-teste motorvisionu na DSF a v Top Gear ho este donedávna uvádzali ako referencný hot-hatch. Takze nové RS oprávnene vzbudzuje ocakávania a som zvedavý, ci im dostojí.
Myslim ze ~260 koni ma(la) aj Mazda3-MPS, tiez so samosvorom, a na prednej. Vacsinou bola hodnotena dost pozitivne. Ale samozrejme, auto sa takym vykonom nie je urcene pre barsjakeho mamlasa, odchovaneho na NFS...
Co sa tyka Focusu RS, uvidime. Tri stovky koni, to je uz pekne stado. Ale podvozok Focusu je predsa len trochu lepsi, ako u M3/MPS, takze by to snad aj mal zvladnut...
Těším se, až si o něm přečtu :-) Alfa to zrovna nezvládla, ale třeba taková Mazda 3 MPS si podle testů (neměl jsem osobně tu čest) poradila i s 260 koňmi, tak bych Focuse apriori nezatracoval.
147 GTA - stale nechapem, tusim V TOP GEAR ju ospevovali... Prenesenie vykonu na vozovku? Ja by som este vacsi probm videl v nedotacavosti, proste V6 v kompakte sa neosvedcil este v ziadnom aute
S nedotáčivostí se dá počítát a zařídit se podle toho, ale ta rvačka s volantem při každém výjezdu ze zatáčky pod plynem, ztráta gripu (pod plynem) na každém hrbolku a s tím spojené kvílení gum a stále nutné korekce volantem, to dokáže znechutit, tedy alespoň mě. Dvěstěpadesát koní, a přitom to auto je na náročnější silnici s klasickým českým povrchem stejně účinné jako nějaký obyčejný dvoulitr. Pro mě byla 147 GTA dokonalý příklad masírky.
Ač velký fanda ostrých předokolek, musím říci, že za tuhle cenu a s tímhle výkonem už mi předokolka lehce přestává dávat smysl... V Německu má stát 39 tis EUR, což by u nás dávalo cenu přes milion - a za tyhle peníze už lze dnes v reálu koupit nové Evo či STI... Nepochybuju o tom, že na suchém asfaltu (zejména v pasážích s rychlejšími zatáčkami) či okruhu bude RS stejně rychlé (v takových podmínkách není čtyřkolka z pohledu rychlosti výhoda)... Na mokru či sněhu už ovšem bude výhoda na straně čtyřkolek, o tom není pochyb... A pokud se nebudeme bavit jen o čísté rychlosti, pak faktor radosti z jízdy je velmi dobře ilustrován horním odkazem Radka... :-) Málo platné, ale Evo/STI dle mého zvládnou vše, co bude umět RS, a ještě přidávají něco navíc... Prodejní cíle Fordu jsou v případě Focusu RS nízké, takže asi není třeba cenu až tak řešit a požadovaný počet kupců se zřejmě bez problémů najde, ale osobně bych musel být velký fanda Fordu, abych mu dal přednost před zmíněnou dvojkou... Pokud bych odhlédl od ceny a konkurence, pak ovšem nemám pochyb, že se bude jednat o jednu z nejlepších předokolek všech dob... :-) Takže závěr - Focus RS bude pecka, ale pořád tam pro mě zůstává to "ale"...
Tech 39 tisic ecek je kravina, se kterou prisel nejaky novinar a vsichni to od neho opsali. V Nemecku je zakladni cena stanovena na 33 900,- Euro. Koukni na ford.de, uz je tam kompletni Preisliste.
:yes: Tak to se omlouvám za mystifikaci... Cena za RS je skutečně 34 tis EUR, přičemž Evo přijde v Německu (ofiko ceny) na 46 tis EUR - jo, takhle už to dává smysl... :-)
V téhle cenové kategorii pořád vidím jedno auto čouhající nad jiné, a to 135i coupe. Já vím, že tady je to samý Solberg schopný vodit STI na limitu po okreskách, ale já tvrdím, že pro zábavu realizovatelnou na silnicích i schopnostech na okruhu je lepší volbou (i snažší na dosáhnutí limitu auta) zadokolka, tudíž 135i. Nemluvě o tom, že ono stačí i těch 270 koní 130i, což bude za podobné peníze jako RS s výhodou perfektní atmosféry. Ale o schopnostech RS nepochybuju, je to spíš otázka preferencí, uvidíme. ;-)
Zcela souhlasím - je to o preferencích... :-) Osobně bych dokonce volil 130i raději než 135i právě kvůli té atmosféře... Vše je o tom, co člověk vlastně očekává a vyhledává - např Evo/STI už jsou tak schopná auta, že je velmi těžké se na běžných silnicích dostat k jejich limitům, drtit je od vesnice k vesnici opravdu na plný plyn, protože vše se odehrává v ohromných rychlostech a tomu samozřejmě odpovídají i nároky na řidiče... Tvrdím, že v dobrém hot hatchi (ideálně lehkém s atmo motorem) se člověk dokáže bavit v reálu srovnatelně dobře právě díky tomu, že vše se odehrává v relativně bezpečných rychlostech, že plyn naplno můžeš zamáčknout mnohem častěji, že času na reakci bývá více atd... :-) Pak je ale samozřejmě hrstka jezdců, kteří i ty čtyřkolky dokážou vodit adekvátně a za správnými podmínkami si neváhají vyjet - opět viz video odkazované Radkem... :yes: A ty je pak velmi těžké přesvědčit, že předokolka u podobně koncipovaného auta (jakým se RS tváří být) stačí... Srovnání se zadokolkami by pak zase bylo na jinou debatu - řekl bych, že je to prostě tak trochu jiný sport... ;-)
neviem co vidis na 130i HATCH :-) Podla mna je tazky na cumak a rozpravky o vyvazeni 50:50 nech v BMW rozpravaju niekomu inemu :-)
135i ale moze byt uplne ina "rozpravka", vyvazenost atd. . Na horsich cestach ale moze byt problem, ze to sa bez M podvozoku ani neda objednat. Stale nechapem, preco nerobia 130i COUPE :no::no::no: Do toho by som urcite niekedy siel. A to kvazi CSL, co si prorokoval bude tiez vychadzat zrejme z 135i a atmsofery sa tam clovek nedocka :-(
No babo tu si trochu "ujel", ked krútis nosom nad 1er. Ja nie som fanatický obdivovatel BMW (skor fanúsik Ingolstadtu), ale jednotka je tak geniálne jazdiace auto, ze pre úcely radosti z jazdy by som nic vacsie a silnejsie nechcel (nebavím sa o praktickosti, vnútornom priestore, kufri a iných praktických aspektoch). Také ostré manévre, také okamzité reagovanie na príkazy volantu, taká jednoznacná odozva, taká stabilita podvozku i bez M paketu, to sa len tak v triede nevidí. A ked sa Ti zdá tazký na cumák zadokovka!), tak vskutku neviem ako Ti pomoct. Snád len ten "stodvaciásek" - motor vzadu, pohon zadných kolies >:-[]
Původní RS byl opravdu ostrým HH, ale skvěle vyváženým. Nutno poznamenat, že vzhledem ke své hmotnosti také nepotřeboval tak "mostrózní" výkon jako jeho následovník.
Jsem sám zvědav, jak se toto dílko Capitovi povedlo, ale zatím zůstávám mírně skeptickým.
Souhlasím také s tím, že na dobrém povrchu a rychlých zatáčkách bude opravdu hodně rychlý.
Teď mě napadá, že by mohl být i řidičsky "jednodušší" na těch "špatných" površích a "pomalých" zatáčkách.
Přeci jen pořád zmiňované STI, nebo Evo ten výkon sice lépe přenesou, ale také dovedou pěkně "vyškolit". Naopak ztáta trakce přední nápravy nebývá nijak tragická.
Každopádně ve mě pořád vyvolává více otazníků, než pozitivních emocí. ;-\
navyse povodny RS - spustal ludi keca, ale skoro nikto sa v tom neviezol. Ja som mal nedavno tu cest... V tak tvrdom aute som v ziviote nesiel. Odskakovalo to dost, na druhej strane aj tak fungovalo perfektne
Já jsme v něm také jel, i když jen cca 20 km (řídil tak 10km)... Popravdě – mně zase až tak extrémně tvrdý ten podvozek nepřišel (samozřejmě v kontextu zaměření), ale přeci jen to byla hrozně krátká projížďka... Bylo to v době, kdy jsem se rozhodoval o koupi auta a Focus RS v tu dobu diskvalifikovalo paradoxně to nejlepší z něj – samosvor... V případě, že to má být jediné auto v garáži, mi to v tu chvíli pro běžné ježdění přišlo nepřijatelné, protože ten diferák pořád tahal za volant, i na rovince bylo zapotřebí neustálých korekcí (pravda, na silnici byly celkem koleje, což celou situaci ještě umocňovalo) – to auto Tě nenechá vteřinu odpočinout, musíš být pořád ve střehu... Ovšem když se ten dif kousne v zatáčce, tak je to bomba... :-) Jinak kamarád ho vlastní, ale ještě jsem neměl možnost se s ním pořádně projet... Nicméně má to auto "lehce" upravené, výkon ke 300 koním - a jeho dávkování je prý i na trojku velmi cizelérská práce... Takže už proto jsem velmi zvědav, jak dopadne nové RS s velmi podobným výkonem... :-)
RS odskakuje? S Control Blade >:D >:D >:D >:D
-
Myslim ze hlavne kecas uz po x-te ty. ;-) Stare RS neni rozhodne tak tvrde, ani nove RS neni extremne tvrde jako Megan R26.R a Civic. Obycejna Civic Type-R je tvrdsi nez stare RS, jestli nekdo odskakuje, tak to je prave ona, tvoje Honda.
No, neumím si popravdě představit koexistenci s tímhle fordkoníkem, a to ani ve třiceti, velmi mě ale zajímá test. Dinar nahoře píše, že někdy na konci února si přečteme, jaké to je uvnitř a za jízdy. Na to se těšme. A nazírejme realisticky na tento vůz. Je to extrém. Tak pokud hodláš extrémně jezdit, extrémně žít sni o RS. Ti ostatní snít nemusí, pořídí jedno geteičko na 200 a jezdí. Do práce, z práce, za zábavou... Neboť o tom to je.
Pomalu mě začáná napadat, jestli by se pomalu neměla "vymyslet" nová automobilová třída. Něco jako super-HH, mega-HH, nebo ultra-HH ( popř. no sence-HH ).
Když se podíváme zpět ke vzniku HH, tak to měli být ( a byli a někdy i jsou ) relativně universální a komprosmisní auta vycházející z "běžných modelů nižší střední, které umožňovali denní provoz, ale i sportovní vyžití.
Jako zástupce, kteří tuto třídu charakterizují dnes bych označil GTI a ST a samozřejmě je zde poměrně dost zástupců od jiných automobilek, kteří se tu přikloní více k "civilnost" a nebo více k tomu sportu.
Současně se nám ale začíná objevovat poměrně dost aut, která už poměrně dost přesahují nad "rámec" této třídy s vyšší než "univerzální" cenou a provozními náklady. Použitou technikou, výkony a i počtem vyrobených kusů nám pomalu pokukují po opravdu sportovních autech.
Tady bych zmínil R26.R, S3, nové RS, dá se říct i STI 08 a asi i připravovaný Lancer Sportback s technikou Eva X.
Je otázkou jestli lze ještě tyto vozy považovat za HH. Mě osobně přijde, že už jsou trochu výše.
Vlastně se nám zaplňuje mezera, která byla mezi klasickými HH a vlstní "třídou", kterou si vytvořili Evo a STI.
No, uvidíme jak v budoucnu.
P.S. Dinare jsem zvědav. Ty koně a krouťák jsou docela vražda.
:-) Souhlas - dneska je ta rozmanitost hot hatchů ohromná... Ale ono se ani není čemu divit, k tomu částečnému rozdělení hot hatchů přispívá i směřování běžných aut v posledních 15-20 letech - je kladen výrazně větší důraz na zpracování, odhlučnění, bezpečnost, komfort atd (podotýkám, že to považuji za zcela přirozený vývoj)... A přiznejme si - poptávka si dnes tyto vlastnosti často žádá i u řekněme civilnějších hot hatchů (GTI, ST...). To vše sebou přináší kg, které jsou neoodiskutovatelně jedním z největších nepřátel sportovních aut obecně... Nutno říci, že drtivá většina kupců těchto civilnějších HH ale bude zcela spokojená a dostanou přesně to, co hledali - GTI správně píše, že koupí, jezdí a jezdí... Tím se tu ale vytvořil i určitý prostor právě pro extrémnější kategorii hot hatchů, které se sice vzdalují původní myšlence denní použitelnosti HH, ale zase se té původní myšlence více přibližují pokud se týká zážitků ze samotné jízdy... ;-) Poptávka po těch extrémnějších autech je sice pochopitelně nižší, ale i tak díky za ní... :yes:
No poměrně extrémní hothatche tu byly i v minulosti - viz. Clio Williams. :-)
Ale zorientovat se v dnešní nabídce hot hatchů je jednoduché. Chceš budgetovýho prcka, se kterým bude přes týden jezdit manželka po městě do práce a o víkendu ho povodíš po okresce takovým způsobem, že ti zůstane přitroublý úsměv až do úterý? Není problém, ber Twingo RS.
Chceš hothatch ze staré školy na každý den se parádním atmosferickým motorem a dokonalým podvozkem? Clio Sport je k službám.
Nebo je raději libo kompaktní, řádně nabroušený hothatch s foukaným dvoulitrem, se kterým ukážeš záda v zatáčce prakticky čemukoli na čtyřech kolech? Nemůžeš než brát Mégane R26, suverénní vítěz největšího srovnávacího testu aktuálních hothatchů od Autocaru.
Pro jezdce rallye a okruhové matadory tu pak zbývá nejrychlejší předokolka v historii Nurburgringu, sporťák roku 2008, superostrý Mégane R26.R.
Je jedno, jaký hothatch vlastně chceš. Vždycky máš jistotu, že u Renaultu dostaneš ten nejlepší. :yes:
P.s.: Nemůžeš dávat do jedné škatulky R26.R a Audi S3. Zrovna tyhle dvě auta jsou od sebe hooodně daleko (byť jsou obě brilantní v tom, co dělají).
RS je bezesporu povedený hot se vším všudy ,ale kdo je ochoten za tyto peníze parkovat tento masakr doma v garáži. Pokud budu extra za vodou budu mít vozů více takže na běžné ježdění třeba Lexe a na extra jízdní zážitky třeba 911 (i tací jsou mezi námi), běžný spotřebitel bude ale stejně mít doma Mondeo a na vyblbnutí Twingo RS a když to sečtu tak jsem na ceně STčka a nejezdím do práce na tvrdém vehiklu ;-)
to určitě ne , ale spíš jsem chtěl položit otázku využitelnosti a jak tady bylo posáno výše kdo je dnes řidičsky schopen zvládnout toto auto na jeho limitu.Myslím že většina z nás by se vyblbnula spíše v tom 133k twingu.
zajímavý pohled s tím Mondeem+Twingem. Ale myslím že vlastnění dvou aut je celkem na prášky (megaztráta hodnoty). Proto dalekovětší skupina lidí chce slušnej kompromis. A Focus o kompromisu nebude. Když vezmu nový STi a jeho měkčí podvozek - s tím autem se dá prostě vyblbnout do sytosti, a vyblbnout neznamená projet šikanu ve 150ti, ale vzít to domů po okresce kterou nesolej a je na ní 15cm sněhu. Prostě rozdíl je jak freeride na SNB a jízda na carvech po pistě.
zajímavej pohled s tím SNB a carvama :-):yes: jenže to je pořád o tom kompromisu , my otcové od rodin už potřebujem ty kombíky na tu furu kočárků,lyží,sáněk atd. ;-) takže kompromis je pro nás boužel ta OII Scout a né ST ,RS či STI ač za podobnou cenu. :yes:
Při položení této otázky se dostáváme k zamyšlení v podstatě nad jakýmkoliv autem které má 250HP+ a smyslem jeho existence.
Rozumný důvod reálně neexistuje, ale ještě, že jsou i "nerozumní" zákazníci, protože jinak by to byla hrozná nuda.
K limitu tohoto auta a zjednodušeně řečeno jakéhokoliv sportovního se 90% majitelů nikdy nedostane a pokud ano, tak hodně rychle a plynule ten limit "přejdou", aniž by poznali, kde byl a cetují někam, kam vůbec neplánovali ( no prostě to rozbijou ).
To Twingo je dobré - na začátek. Pokud je ten dotyčný "dostatečný" nadšenec a umožní mu to jeho situace ( hlavně finanční ), tak se časem stejně chce posunout dál a tam třeba může být zrovna RS a pak třeba Evo a pak třeba zkusí Z atd....
P.S. Existence těchto aut přijde nesmyslná prakticky komukoliv, pro koho není auto víc než jen prostředek dopravy.
určitě jsem nechtěl zpochybňovat smysl STčka a jemu podobným (zaplať bůh že to s těmito klenoty ještě zdecimované automobilky nazabalily) ale tak nějak už koukám na praktickou stránku věci a asi by mi zatím na to bláznění po okolních okreskách zatím stačilo to twingo.