Ikdyž tohle RS500 vypadá ještě líp než klasický, tak cena skoro 1,2 mil. je hodně nadsazená. Za tu cenu si to koupí leda Fordfanatik, ostatní daj přednost "konkurenci" :-)
Napsal jsem snad něco v tom smyslu? 8-s
Vzhledem k tomu kolik se prodalo "běžných" FoIIRS, s tím nebude žádný větší problém, stejně jako s těmi 5 kusy u nás...
Přesně jak píše Provocateur: "Ford má tu výhodu, že fandů má dost, takže kupce si to určitě najde. Ale já bych takovej blázen nebyl." ;-)
To se mi na tobě líbí, jak umíš "pohotově" srovnat "srovnatelné", kdybys měl 15, tak ještě možná přivřu oči... ;-)
P.S. Ono se eReSo velmi těžko srovnává i s Golfem GTI, a svým způsobem i s takovým Golfem R, ale srovnávat jej s 1,4kou, může jen motoristický "analfabet"... :*)8-s
Tiez si nemyslím, ze by nejaké RS500 zostali na sklade nepredané. Tu ide o exkluzivitu, za ktorú sa pripláca. Ostatne napr. Subaru to robí uz dlhé roky (speciálne limitované edície Imprezy, napr. Spec C, CS400 a i.) a vychádza mu to.
Tvojím prístupom by si mohol oznacit vsetky hot-hatche za "premotorované splasené nákupné tasky".
Vysoká cena je taká, za ktorú sa uz tovar na trhu nepredá, t.j. nie je dopyt po tovare za danú cenu. A tento sa bezpochyby predá. ;-)
P.S. Aké sportové auto s výkonom 350 koní kúpis za túto cenu? (a neuvádzaj mi bezné kupé typu BMW 3).
Ale vem si případný potenciál Mustangu/Camara a další potenciál Focusu, který je limitován koncepcí. Za 150.000,- pořídíš z USA podvozek a brzdy a Mustang najednou bude zatáčet skoro jako MX-5 :-) No dobře, trošku hůř.
A navíc jak píš white label - nezávislé měření (nejen) v Autocaru ukázalo, že těch 300k bylo jen v techničáku a hlavách nadšených majitelů. Což pak už jen dokládá, že Mégane RS ve vyšších rychlostech Focusu ujíždí..
Mě přijde taková zbytečná práce koupit nejdřív auto a pak na něm půlku věcí předělat, aby se s tím dalo jezdit i u nás a ne jen rovně.
Zetko je opravu lepší volba, a raději než cpát peníze do ameriky, bych to zkusil u Nisma.
Chápu tvůj postoj, sám nejsem velkým zastáncem "amerik". Ale nelze popřít, že to je nejlevnější a nejsnazší cesta k zábavnému, rychlému a stylovému autu. A možnosti úprav jsou širší a levnější než u čehokoliv jiného.
Mě osobně se Mustang líbí. Ale to auto je prostě v sérii naprosto strašné. Houpe se to jako loď, zadní náprava jako z Transitu a základní šestiválec je tak zdechlý, že člověku připadně, že mu půlka koní vychcípala.
Po vyladění bude určitě lepší, ale jak říkám, hodně času, hodně peněz. Na to musí být člověk fandou, aby to tomu autu odpustil.
jossalito, jossalito, budíček - jsme v roce 2010 :-) Základní V6 má aktuálně víc koní, než předešlá V8. A ten zbytek, možná to bude působit staromilsky, ale není právě ta "neposlušnost" a neotesanost auta nositelem charisma a zábavy? Mi totiž přijde, že právě ona anachronická konstrukce dělá zážitek z Mustangu plastickým a není to ten samozřejmý a plynulý posun vpřed, jaký nabízí třeba 370Z.. Podmínkou je manuál, s automatem to jde do kopru...
Já to nikomu neberu, že je právě takový Mustang pro někoho ztělesněním charismatu správného "sportovního" vozu.
Já to považuju za neposlušný žebřiňák, kterému se nic nechce a když ho člověk přinutí, tak to dává s nelibostí najevo formou pískaní gum, houpání karoserie a v mnoha případech odskakujícím případně vlajícím zadkem.
Tohle není můj sen. Jsem příliš evropský. ;-)
já bych řekl, že oni to měřili na klice ;) Na kolech má drtivá většina aut cca o 15-20% nižší výkon než na klice, takže by bylo velmi podivné, že Mégane a Golf, nebo co to tam tenkrát bylo, by měli zázračně na kolech větší výkon, než výrobcem udávaný výkon na klice.
Jinak s tím předěláváním věcí, spoustě lidí by to právě problém nečinilo, ale samozřejmě máš pravdu, zřejmě ještě větší část by to považovala za zybtečnou práci.
Ještě dodám s tím Zetkem. 370Z, přestože je lehčí a výkonnější než 350Z, tak mezigeneračně (o jaké překvapení) vyměklo. Naproti tomu Mustang je už od přírody natolik hrubé auto, že po aplikaci nějakých těch úprav by pro mě byl daleko přitažlivější.
Jo a ještě jeden dodatek - škoda že se v Evropě neprodává Genesis, myslím, že by hodně zamíchal kartama :yes:
Zetko sice vyměklo, ale stalo se z něj pohodlné sportovní auto. Což asi uvítalo dost lidí. Komu ale přesto jeho nový charakter nevyhovuje, může si ho poštelovat a bude zase u drsného sporťáku jakým bylo první Zetko.
Se zbytekm souhlas.
[odkaz]
Jedno z milionu reviews, kde se ke schopnostecm Mustangu vyjadřujou... Ale nepředpokládám, že to na tebe bude mít vliv. Takže až zase někdy přijde řeč na Ameriky, a ty budeš mít nutkání za každou cenu něco o těch autech říct, abys vypadal světaznale, klidně si zase na$er do huby a plácni něco o ježdění rovně. >:D
Věřím, že pro tebe je to nejlepší auto na světě, ale pro mne ne. Mám dost pádných argumentů a to mi dozajista stačí. Ty si dál listuj katalogy a americkými plátky rozplývající se nad "kvalitami" Mustangu, pro mě, jakožto evropana s evropským přístupem k autům, mi Mustang nemá co nabídnout. ;-)
hmm, NAŠTĚSTÍ nic jako "evropský přístup" neexistuje, a nezaměňoval bych to s kvalitou německého strojírenství. Zpátky do reality - většina Evropanů slintá na blbý jedničkový Bávo zatímco huntují nějaký VW vrak (ještě je pořád u nás průměr 13 let?), tak v americe dostaneš za pár peněz pořádnou porci všeho. Mustanga z videa si může koupit průměrný američan za stejnou dobu jako průměrný čech Fábku
Ty tvoje pádný argumenty jsi předvedl: 5 let outdated bláboly, který jsi naposlouchal v zábavnym pořadu z dílny BBC. Máš ještě nějaký podobný?
Realitou nebo názory těch, kdo se pod svůj názor v reviews 'podepisujou', se zmást nenech. Nebo tímhle: [odkaz] případně tímhle: [odkaz]
(Obojí zahrnuje Mustangy před poslední modernizací, která schopnosti podvozku znovu posunula dál.)
Vedel som, ze napíses 370Z. Ako vsak písal Jossalito, z uvedených je konkurentom iba Zetko (inak konkurencný server práve týchto dvoch porovnával na Nordschleife a boli velmi vyrovnaní). Mustang a Camaro este viac sú skor muscle cars na efekt, nez na reálne ostrú jazdu.
Camaro podle toho, co jsem četl i viděl na videích, je vcelku schopné a hlavně hodně zábavné auto. Rozhodně zábavnější než nějaký Focus. A světe div se, na opměry amerických i evropských značek má Camaro (na rozdíl od Mustangu) velmi propracovaný podvozek :yes:
A pokud auto nezvládne 0-100 km/h pod nějakých 5 sekund, nemá symsl rychlost vůbec řešit... 370Z je rozhodně sportovnější i všestrannější než Focus Rs
Kromě věty "Jet s eresem na hraně je mnohem snažší" a pochvaly akcelerace Focusu (který má turbomotor, tak by měl líp akcelerovat) jsem nenašel nic, co by dávalo Fordu převahu.
Precítaj si este raz prvú vetu, ktorú si sám citoval. Nie je práve toto podstata sportového auta?
Pre mna je práve fakt, ked pri jazde premotorovanou predokolkou na najtazsom okruhu Európy povedia, ze je lahsie ovládatelná ako klasický sportiak s atmosférickým sestvalcom a pohonom zadných kolies, dokazom o kvalitách RS.
Otázka je jestli těch 350PS nemá jen na papíře, Autocar měřil výkony současných ostrých HH ve srovnávací testu a zatímco Meganu RS, roccu R a Cupře R koně nadbývaly, Focusu RS dost podstatně chyběly, maslím proti "papírovému" výkonu...
Netvrdím, že se to za ty prachy neprodá, jen mi ta cena přijde přemrštěná. Pro Ford je samozřejmě jedině dobře, že se najdou blázni, co to koupí.
Za milion a čtvrt se dá koupit Nissan 370Z, Camaro, snad i Corvette, BMW Z4, nebo taky Audi TT Roadster quattro nebo Mazdu MX5... Dokonce i Boxster je jen 120 tisíc Kč dražší od tohoto pokusu RS.
Prostě to není dobrá nabídka a ono i to Trojkové kupé nebo šestiválcová 1er je mnohem lepší auto než Focus RS.
Já to beru a Fordu se nedivím. Být na jeho místě, s vědomím, že sportovní model posatvit nedokážu a 4x4 neumím a do Focusu ani dát nejde, šel bych stejnou cestou a doufal, že mi to trh "sežere i s navijákem"
Ber to z ekonomického hladiska. Je to sen kazdého predajcu vyrobit nieco, co nestálo velkú dodatocnú sumu, predat celú vyrobenú sériu a zároven podporit i tak dobrý image svojho produktu.
Ako som uz písal vyssie, reálne beriem iba 370Z. Camaro je mozno rýchle tak v priamom smere, Corvette stojí viac, TTS tiez a je pritom omnoho slabsie, o cene TTRS ci Z4M ani nehovoriac.
Ja nehovorím, ze je to super výhodný kauf, len ze s ohladom na exkluzivitu sa to i za túto cenu bez problémov predá a tiez pri porovnaní rovnako výkonnej konkurencie je stále cenovo v norme.
Skor by som vnímal výkon. 350 koní nemá momentálne myslím ziadny kompakt. Image jednotky vo svojej triede tú exkluzivitu vytvára.
A ten matný lak je originálny, nezaregistroval som, ze by to niekto iný ponúkal.
Zase až tak bych FoFo RS nezatracoval... Každá benzínová hlava RS řídila, z něj byla naprosto unešena, takže to auto asi opravdu umí zapůsobit na city a vrýt se pod kůži. Minimálně to 3er a Z4 imho Focus zábavností přjede, i když hrabe špatnými koly. Třeba aktuální Z4 pro mne bylo snad největší automobilové zklamání, které jsem kdy zažil.
někdy se "známým" řekne cena kterou jsou schopni unést >:D , já mám svoji taky z USA a pravda je taková, že byla půlroční, zabavená bankou, protože jinak US prodejci nejsou ochotni nové auto přes moře vůbec prodat. Druhá věc je že dovoz bez firmy se nemusí vyplatit, a třetí že pořád se platí 32% clo a dph takže dejme tomu že Vette za 46tis USD a pod MSRP je za nějakých 1,1M bez CLA a DPH tj. lehce pod melcek a půl
Cenu naozaj netreba riešiť, kedže to je limitka. Pomer cena/výkon býva u týchto aút biedny. Napr. nedávny príklad Lexus LFA. Auto na technickej a výkonnostnej úrovni GT-R a cena 3-4 krát vyššia len preto, lebo limitka. Tiež 500 kusov mimochodom. Z tohto pohľadu je ešte cena RS500 skvelá. Ale nakoniec to aj tak všetci nakúpia buď do showroomov, alebo do garáže ako potencionálnu investíciu. Zmierte sa s tým, že toto RS-ko na ceste len tak neuvidíte. Ešte ma zaráža arogancia predajcov, ktorý zneuživajú kontakty a všetky RS500-ky si prasproste nahrabú pre seba. Tomu sa hovorí: "Náš zákazník, náš pán." Bude im ku cti, ak tie autá aspoň vystavia, že ich bude možné vidieť.
Vypadá úchvatně, chytá za srdce ještě víc, než standardní provedení, ale čekal bych od limitky víc, než jen speciální lak a "pseudozvýšení" výkonu, které Mountune za menší obulus poskytne každému stávajícímu majiteli RS taktéž. No jo no, co bych taky mohl očekávat od dnešní doby.
Zapráší se po tom jak po teplých houskách a já na to ani omylem mít nebudu, tak je to stejně jedno.. :-)
Ked je u Teba nárast výkonu 32 kW/43 k pseudozvýsenie, tak neviem.
BTW kolko ci pýta BMW za podla Teba pseudozvýsenie výkonu pri Z4 35is oproti 35i (z 225 na 250 kW)? ;-)
Podle mě je to skvělé auto. A výkon je přemrštěnej v nížších rychlost. I proto je výkon na 1.,2. přiškrcenej. V pružném zrychlení kolem 100km/h si povodí nejednu silnou čtyrkolku.
Re: 1,17 mil. za nejlepší předokolku na světě je rozhodně vy
ok porovnam:
na rovinke ma fofo trochu rychlejsiu stovku, ale na okruhu je fofo to iste ako Megane Rs, dokonca v niektorych testoch Megane Rs mal lepsi cas ako fofo. Vzhlad, fofo ma lepsi predok(zadok naprd), Megan Rs vyzera lepsie z boku a zozadu. V Podstate takmer to iste az na tu zelenu farbu a fofo stoji o 200. tis viac ako Megane RS.
Tymto padom ked neberiem hlad na 0.2 s rozdiel v sprinte, je Megane Rs lepsie auto, lebo dokazal urobit to iste za rapidne menej prachov.
Re: 1,17 mil. za nejlepší předokolku na světě je rozhodně vy
no někde níž, když jsem psal o Fábii RS - tak ta se taky prodávala loni v základu za 205 tisíc a najednou je tady top verze o 150% dražší. Některé věci jsou prostě drahé. Na Mégane nenajdu nic čemu bych říkal zadní náprava což je rozhodně důvod pro nižší cenu. Jízdní vlastnosti jdou nastavit pomocí odklonů, záklonů a sbíhavosti a zde taky FoFo má lepší předpoklady díky RevoKnuckle, takže když to vezmu čistě technicky, tak opravdový řidič má ve výsledku možnost vytáhnout z FoFo výrazně víc než z Méganu.
Re: 1,17 mil. za nejlepší předokolku na světě je rozhodně vy
ok, ale s momentalnymi nastaveniami ma zadnu napravu fofo takmer identicku s meganom. Mozes povedat ze jeden lepsie predpoklady kvoli Revo, ale obe su porovnavane vo viacerych testoch a nikde nebol zaznamenany znatelnejsi rozdiel, cize sice ma predpoklady lepsie, ale sprava sa rovnako. Cize podtrzeno secteno pre vodica ponukaju obe auta to iste a tym myslim pre skuseneho vodica. Neviem videl si aspon jedno miesto kde kritizovali zadnu napravu megana?
PS; suhlas, megan Rs je trochu moc drahy, ale fofo je za to co ponuka predrazeny este viac podla mna.
Re: 1,17 mil. za nejlepší předokolku na světě je rozhodně vy
no tak jako cena 1150 je mimo samozřejmě, jsem z těch co by si koupili skladové STičko kolem 1M.
Podle mě prostě Focus má společné např. s Imprezama to, že je připraven na další práci zatímco u Méganu mi ten potenciál chybí, možná subjektivně, ale chybí
Za toto 1.170.900,-Kč ????? Nikdy !!! Jednoznacne STI alebo
ktoré maju system pohonu na na míle vzdilený od predohrabu zo samosvorom, focus moze mat aj milion ps ..na mokru, sotoline snehu ...sú rýchlejsie a z vacsím potenciálom :yes: navyse cenovo je to tak isto ..nieje co riesit...
Je to pekny focus bezpochyby skvele auto ale za ten peniaz je dost aut prevysujucich daleko jeho schopnosti
Sorry ale Fofo za 1.2 mil je lol. Hodi sa max na preteky na rovinke, lebo vo viacerych testoch na okruhoch klasicky Focus Rs dosahuje slabsie casu ako o 50 koni slabsi a o 200.000 lacnejsi Megane RS.
Je to pekne, ale sialene predrazene. Ja beriem Megane RS.
Ty jsi mi odborník, kolik si v novém Meganu najezdil, jaká motokára, jak že není to auto plnohodnotné rychlé auto, proč myslím, že Focus RS je v tom líp, kolik jsi najezdil Focusem RS ??? :no:
hikeen, si lamer. Mylis si Megane II RS s Mehane III RS. Su to dve uplne rozdielne auta. Byt Tebou, najprv si o tom nieco precitam a potom kritizujem..
Megane RS ten současný má 250koní. to je sice slušné a to je přeci jen o něco méně. motor Focuse lze vyladit až k 400koním. Ať už se to zdá někomu smysluplné...
Ve vysokých rychlostech i těch 400koní na přední kola není problém. Výkon auta není jen o 0-100.
a R26.R mal nejakych 230 koni a to uz sa da zrovnavat?
nikto tu inak nevravel o R26.R ale o RS Megane 250, ktory je s Focusom RS viac nez zrovnatenlny aj napriek tomu vykonovemu deficitu...o tom sa pisalo v povodnom prispevku ;-)
Extra pre Teba este raz: tu más jedno z porovnaní na okruhu RS a "klasického sporitaka" 370Z: [odkaz]
Len na okraj dodávam, ze RS500 má este 43 koní naviac. :-!
Píses o údajnej nedostatocnej potencii Focusu na okruhu. Preto som hodil porovnávacku eresa so silnejsím a tu castokrát spomínaným "plnohodnotným sportiakom" na najtazsom okruhu, kde si vedie RS minimálne rovnako dobre ako tá o cca. 30 koní výkonnejsia zadokolka.
Niektorym ludom to ale tazko vysvetlis.Ja to beriem ako cisty Ford komplex niektorych a snahu silou-mocou ho odpisovat.Osobne jazdim ST a modelom RS som mal moznost sa zviest par krat ako spolujazdec,ale vsetkym kritikom odporucam aspon toto zvezenie a urcite ich vyjadrenia prestanu byt az take odpisujuce/ak teda budu aspon kusok objektivny/ :-)
Neřekl bych, že je zde RS odepisováno. Spíše bych to nazval zklidňováním přehnané glorifikace RS. Každému, kdo se trochu zajímá o auta musí být jasné že se Fordu povedl výborný počin, který také výborně funguje.
Mám Megana RS z 250PS a je to tak tak s přenosem, nevím proč dělají Focuse s 350PS, možná na zrychlení v přímem směru ve vyšší rychlosti lépe potáhne, ale v zatáčkách na tom bude stejně nebo hůř díky těžšímu auto a to nemluvě o té dívné barvě, která je podle mě dost nesportovní. :-!
ta černá matná vypadá jak oprava po havárce :-).
jinak slušný auto za slušný peníz. u mě ale vyhrává
Leon Cupra a Civic Type-R - jejich výkony jsou na předokolku akorád dost :yes::-)
Cierna panther metaliza.
Dnesne,moderne,polepove folie uz zivotnost neriesia a po 10 tich rokoch to auto,ako aj kazde ine moderne bude na srotovisku >:D
Asi by si sa mal konecne previest aj v nejakom ozaj RS aute,pretoze ja som sa v tomto akoze Megane RS mal moznost zviest ako sofer a poviem ti,ze som bol velmi sklamany.Motoricka,urevana pila,ktora prakticky vobec nejde,riadenie mrtve a nebyt spickovych pneu Dunlop Sport maxx TT,absolutne by som nevedel,co sa deje s kolesami.Auto totalne bez emocii a nejakeho sportoveho zazitku.
Kladne vsak hodnotim brzdy a velmi milo som bol prekvapeny,ze konecne aj Francuzi zacali robit celkom slusne podvozky.Focus RS im je vsak veelmi vzdialeny a logo RS si skutocne zasluzi :-)
no z mé osobní zkušenosti Sport Maxx jsou výborné co se týče směsi, ale právě ony to řízení umrtvují (mají hodně živou bočnici, aby pneumatika měla stále velkou styčnou plochu - za to se ovšem platí relativním posunem běhounu proti ráfku)
Snad hovorime o rovnakych Maxx-kach,pretoze tieto novinky s podoznacenim TT maju bocnicu vystuzenu kevlarom a je skutocne tuha a nedeformuje sa ani ozaj vo vysokych rychlostiach.Stycna plocha je zväcsena o 8-10% a to ma tiez svoje pozitiva si myslim.
U mojho ST mi s nimi pripada riadenie hodne zive a komunikativne. :-)
lol urevana pila? sorry ale nesedel si v inom auto ako o ktorom sa pise? sam som v nom sedel a 100% recenzii pise o tom ze zvuk je skor mierny. Riadenie mrtve? lol, mas recht, na fabku sa nechyta :))))
jednak bych mohl být nařčen s předpojatosti a byla by to pravda (co taky jiného čekat od člověka co má už třináctého forda ;-) ) Ale jednu hlášku tady hodím. Mám kamaráda co má standardní RS a ten mi onehda říkal: Člověče je to nějaký divný lítal jsem v brně po okruhu a honil se s Porsche a Ferrari a já ti musel vždy po třech kolech do boxu, nestihaly brzdy, trochu divné u auta za mega ne? A já mu na to odpověděl: No pokud ti nevadí že ty auta se kterýma ses honil mají za mega jen ty brzdy tak je to fakt divné. ;-)
Tak já to bral v reálném dosahu našinců. Neříkám, že brněnský okruh je nejnáročnější na světě.
A ty myslíš původní verzi Hockenheimu nebo tu moderní zkrácenou?
to nebezpečný není - je tam úniková zóna kam dohlídneš, ale je to ve skutečnosti tak strašný zpomalení, že to fakt prověří. (v mém autě se bavíme o nějakých 280->70 km/h) zkus si někdy fullstop 160-0 a zeptej se brzd jak se jim to líbilo a jestli mají chuť dál pokračovat >:D;-)
Tak ho tady máme. Za cenu konkurující zdatně vozům s mnohem "přilnavějším" podvozkem. Jistě - jako masírka - pro ty, co chtějí "oslnit" nabušeným fordem - výborný stroj. Ale přiznejme si - kolik z těch, kteří již teď vlastní RS či pořídí tenhle stroj, nebo, abychom byli objektivní, STI či EVO - dokáže tyhle stroje "vyždímat" na limit jejich možností, pročež jsou tyto stroje stvořeny? Moc jich nebude. Ti, kteří se k těm limitům alespoň občas vzdáleně přibližují(mnohdy k limitům vlastním, ne vozu) si asi pořídí spíš "něco", co hrabe aktivně na všechny čtyři. Ať už budeme tvrdit cokoliv - dvě hnaná kola, byť s aktivním diferenciálem, zkrátka tolik síly dobře nepřenesou. Ale na rychlý odpich v křižovatce či dálničněokreskové obluzování standartní motoristické populace to bude bohatě stačit - a vo vo vo tooomm tooo je Ne?
Ach můj Bože, oni tam zasa... no a kolik si Ach můj Bože myslíš, že těch, kteří tohle lítají, si skutečně pořídí tyhle vozy a ne kity? Jestli jsi skutečně přesvědčen, že si je koupí lidé, kteří s nimi pak budou brázdit tyto soutěže, tak si nejsem zcela jist homologačními podmínkami, ale možná se pletu. Spíš - a to mne oprav, to skončí skutečně v garážích těch, kteří se na okruhu ukáží tak leda v Mostě na nějaké akcičce - ale možná se skutečně pletu. Alespoň vím o jednom, který RS vlastní a uvažuje o koupi tohohle - a je to hokejista a neřekl bych, že jezdí nějakou z těhle soutěží.....
no pravda je taková, že jak se tady jezdí Octavia Cup, tak např. v Británii je tolik Ford XY Cupů, že to není vůbec nepodstatná skupina zákazníků - a protože dokážou realizovat úspory z rozsahu, každý se pak dostane k té technice za super ceny!
ale prostředí v GB bude asi trošku jiné než to naše. Navíc si fakt myslím, že většina účastníků v těchto závodech bude "kitařů" a ne origo vlastníků něčeho z 5OOkusové série. Ty kitovky jsou výrazně levnější než tyhle série, takže by asi byli sami proti sobě. I když pokud by v civilu pak jezdili v tomhle , tak to je jiná káva....
no tak nemyslím, že bys musel mít RS500 abys mohl závodit, ale povědomí a vztah ke "své" automobilce bude o několik levelů výš - a nebudou to ty lidi brát jako masírku.
BTCC FORD FOCUS ST ma podvozek prevzaty ze serioveho RS, proc tolik prace s necim co podle nekterych je nanic. Evidentne je videt na prikladu BTCC AON Focusu ST, ze to funguje dobre. Cas mirne poladeneho (lepsi brzdy, jina kola) Focusu RS se zakladnim motorem tedy 305PS na Nürburgringu zajel za 7.59, to jako asi dukaz nestaci, upozornuji, ze to je vyrazne rychleji nez to zvladl nekterymi vyse vyzdvihovany Megan R26.R.
[odkaz]
proč? když pominu že se WTCC dost výrazně mění (příchod turbomotorů a změna pravidel) tak jsou to pořád poměrně levné závody plné tvrdých bitev na špičkových okruzích. Nevidím důvod se tomu vysmívat.
Protože tam jezdí Chevrolet a Seat. BMW jsou OK. Nelíbí se mi závody, kde jezdí dehetovej hothatch, auta značky, co musí prodávat cizí modely a k tomu BMW. Navíc je jasný, že na "ulici" vrcholný model Leona nemá na vrcholný BMW a jestli nějaký model nabízí Deawoo to ani netuším. Je to stejná zábava, jako Porsche Carerra Cup a podobný jednodruhový závody. Stejný auta = nuda. Ještě že existuje Fia GT, ALMS, British GT a další. BTCC je o něco lepší. Problém je v tom, že mají asi tak konkrétní specifikace, že se a
a to tam jezdila Lada, btw. BMW půjde do DTM, takže bych předpokládal že to tam zabalí.
"jednodruhové" závody jsou zase nejlepší sport, protože odhalují co je v rukách a v hlavě. Ty co jsi jmenoval mají zase tendenci k přefiltrování ve qualdě podle toho jak kdo na sezónu potunil, a pak už nic
No asi je to o úhlu pohledu. Mě se líbí auta, když chci vidět závody lidí, koukám na cyklistiku, třeba teď zrovna na Giro d'Italia. Ne že by ti závodníci nebyli důležití, ale ten zážitek je z toho auta, ne z toho maníka, co vevnitř cvičí. Mě by se líbil šampionát, kde by mohla jezdit jen úplně tovární auta, namontovala by se akorát klec, a smělo by se vyndat některý čalounění z interiéru a zbytečné hořlavé díly, třeba koberečky z kufru, nebo nevím. A namontování hasícího zařízení. Další limit by byl akorát v počtu válců a objemu motoru, celkový hmotnostní limit, aby někdo nestavěl "dragster". A ještě omezení v podobě typu karoserie. Tak aby nám zde nejezdily "malokombíky" (hothatch) proti plackám. Takže by byla kategorie sedany a kategorie coupé. Jezdilo by se na normální palivo. ;-) Automobilky by tak byly motivované dělat lepší silniční auta, resp. by se lépe prodávali různé omezené série, které by ale musely být dostupné přes normální dealerství pro obyčejného zákazníka (tj. i pro toho co nechce závodit). To by byla paráda, třeba osmiválce 4 - 6 litru...
To bych rekl, ze zcela splnuje treba ted novy Mustang Boss 302, ktery udajne Ford pripravuje, ale nekteri vyse mozna konecne, ale dost opozdene pochopi, ze Mustang je ikona sportovnich seriovych aut uz od prvni generace.
A nove GT 5.0 nebo Boss 302 nema a nebude mit problem uspesne souperit treba s ikonou, jako je treba BMW M3.
[odkaz]
[odkaz]
No Mustang to je jiný kafe, než Focus... Měl bych problém vybrat, Mustang, Camaro, Challenger.. Pěkný jsou všechny. Škoda, že se nevyrábí retro Plymouth Roadrunner GTX '72. To bych měl snadný rozhodování.. Jistý návrh tu již byl. Škoda, že značka zanikla. :-( [odkaz]
hele jako amící tak závodí a dobře se baví, v podstatě jak píšeš, řekne se co musí ven a co dovnitř a zbytek je série
Ve skutečnosti automobilky pak udělají auto rovnou lepší aby bylo "sériové" - jednou tuším BMW dalo zcela závodní sání do 3er protože se jim pak hodilo v DTM nebo v čem, já mám v autě přípravu na chlazení brzd - stačí jenom propojit, pod panely B-sloupku je příprava na vzpěru a 6ti bodový pásy atd. atd.
No, tak to je správně - zábava pro jezdce, pro lidi na okruhu i u televize. Chci vidět závody aut, co si můžu jít koupit k dealerovi a smí se s nimi na silnici. Oplastovaný monstra, který ještě musí živit sponzoři a na silinici se s nima nesmí a leckdy by se ani nedalo jezdit, ty mě skoro nezajímají. Úplným extrémem v tomhle směru je americká lidová zábava - NASCAR. Světla jen namalovaný a ještě od současnýho nebo minulýho roku to je nějak upravený kvůli tomu, že to jezdí jen proti směru ručiček... To je h.no šampionát. ;-)
>:D to je už léta, že vnější strana co jezdí na ovále delší štreku má větší kola, jinak samozřejmě NASCAR má taky něco do sebe - v těch rychlostech se nesmí udělat chyba a zatáčky jsou tak klopený, že když nejedeš 120 tak se to auto sesune dolů. Na tom se mi spíš nelíbí že tam pořád jezdí safety car takže výsledek je lotérka.
..ale já mám rád motorsport obecně, dokážu se bavit jak u závodu sekaček (naposledy Terra Cup v Kochánkách) tak u Dragsterů nebo Kamionů
Aha. NASCAR vysílají často na Sport5 a odtamtud tu informaci mám, tak možná je to nějaká další změna, nebo jsem špatně poslouchal. Jenže chybu nesmíš udělat ani na oválu, ani v F1, rozdíl je jen v následcích. Viz Brno o víkendu. Údajně (z toho co se mi doneslo) je tam průser, protože se utrhlo i sedadlo s jezdcem a zřejmě i nádrž...
Nudíte se? Kupte si medvídka mývala. Nebo si pořiďte RS500 a pak přemýšlejte, proč jste si nekoupili 370Z, které aspoň sportovně vypadá. Nebo proč je Scirocco R sexy i když je to VW a vaše auto vypadá, jako když prochází lakovacím procesem. ;-)
Produkce VW je tu pro ***e, který mají potřebu se ukazovat se svojí károu před místní dýdžinou, Focus RS je tu pro ty, kdo to myslí se sportovní jízdou opravdu vážně... ;-)
Tak mi potom s nadsázkou (natürlich...) vysvětli, proč je skoro v každém testu FoII RS zmínka o jeho "pozérském" designu a proč podobné poznámky, třeba u Zetka, nebo rocca R, nejsou...? :-O:*);-)
část 2 - v provedení a každodenní použitelnosti také vede jasně Focus
[odkaz]
Takže když to shrneme, Renault musel postavit téměř závodní auto, ale v běžném provozu zcela nepoužitelné (odlehčená konstrukce, velmi omezená vnitřní výbava), aby vůbec stačil na Ford Focus RS...
>:D
Souhlas. Ačkoli bych z tohoto dua vybral taky Focuse. A je to přesně jak píše figurka, Megane je určením vyloženě sportovní náčiní. Focus RS je víc kompromisní, což někomu může, někomu nemusí. Mě to nevadí, ale já byl vždy víc na GT, než na "rallye sporty" Docela mě mrzí, že Citroen nedělá nějakou ostřejší verzi C4, to by stálo za to.
Hot Hatch, by dle mého měl být hatch vybavený silným motorem, resp. s výkonem tak o 25 procent vyšším než má nejsilnější motorizace modelu, sportovnější podvozek, účinější brzdy, sníženou hmotností, tak cca o 10%, lehce vylepšenou aerodynamikou a opticky sportovnějšími detaily. V interiéru bych nejraději neviděl žádné ústupky funkčnosti, sportovnější sedačky. Nic by nemělo přinášet větší únavu při delším řízení. Pak by měl být ke koupi ještě sport paket (volant, jednodušší čalounění atd.) Tak bych to dělal já.
V zásadě souhlasím. Já bych ocenil i možnost mít hot hatch bez klimatizace, což nabízí myslím jen Renault (a okruhová 130i :-) ). Naopak takový Golf GTI si dovedu představit jako vcelku stylové auto na nákupy. To je myšleno bez urážky, mít na to ty prachy, tak bych si ho klidně za tímto účelem pořídil (nebo BMW X1, jak jsem psal v jiné diskusi).
To je ta otázka, o kterou běží... Má být hot hatch jen vrcholnou a sportovnější verzí modelu, nebo to má být sportovní vůz vycházející z nějakého modelového základu?
klimatizace sice žere výkon a přidává hmotnost, ale zase dost výrazně šetří síly řidiči, takže bez urážky bys takový hot hatch neocenil (ale dostál by svému jménu)
no ber to tak, že když je venku zima, tak se nejezdí kvůli pneumatikám, takže se jezdí když je venku teplo a v autě vedro - tzn. předpokládám klimu neustále "on" a na max. (logicky když má mít 350 koní, produkuje 700koní odpadního tepla, který je díky chlazení zepředu unášeno na kabinu, dovnitř popř. zespod, takže je to fakt sauna - no a těď k tomu ta fajnová černá....)
Z tohoto důvodu také ve svém osobním hodnocení nepovažuji jak FoFo RS, tak R26.R, ale také STi za "klasické" HH.
RS vnímám jako mega hatch se vším, co si pod tím lze představit. Ze světa "dospělích" aut řekněme 911 Turbo. R26.R jako hardcore hatch opět se vším, co si pod tím lze představit. A opět mě napadá přirovnání ve vyšší lize ke GT3RS. STi zde zmiňuji "jen" díky koncepci hatchback, jinak v něm vidím vlastní ligu, mimo HH, včetně obou výše zmíněných. Přirovnání ? Možná GT-R. Proti předešlím generacím u hatche zase trochu zmizel faktor zábavnosti, ale účinnost a efektivnost je na danou kategorii neuvěřitelná.
Klasické Hatche ? GTI, Type-R, ST. Podobné, ale každé trochu jiné.
Ale každopádně nemyslím, že by jsme měli rozdílné pohledy, jen mě bavilo se takhle večer zamyslet.
Škoda je, že lidé by byli schopni přinést obohacující názor, ale ztratí se to v zaslepenosti, nebo neochotě pochopit, nebo akceptovat názor někoho jiného. Ale i tak je to tady zábava.
Příjemný večer.
Proč? Výměna žárovky... 3x pravá, v únoru, březnu a dubnu a 2x levá, v dubnu a v květnu. K tomu to samé přední kola. Jinak k tomu bezplatná kontrola předních brzd. >:-[]
Ať jsou RS a R.26 R předokolky, hatchbacky, tak to zaměření je jiné. R.26R je ostřejší náčiní, limitovanější edice, i když je slabší, porovnání mi nepříjde na místě.
Zase nějakej chytrák. Pokud bereš auto podle rychlosti tak nevím, kam to s tebou spěje. Focus vede v použitelnosti. To asi jo. Každopádně si zajeď na nějaký okruh a Mégane vypráská toho tvýho Focusa... Doporučuji si přečíst Speed myslí, že to bylo číslo 8/2009. Tam je sroevnání Méganu R26.R, Golfu GTI a Focusu RS na Severní smyčce...
Auta jsou dost rozdílná. Jeden je spíše Rodinný H-H druhý náčiní na okruh nebo, když jseš sám... Pravý H-H nemá být pohodlný, ale zábavný, lehký, a přiměřeně výkonný. Nevím, jak u tebe, ale u mě vede jasně Mégane. To je podle mě správný H-H.