Zákazníci ve Velké Británii si rozhodně nemohou stěžovat na chudou nabídku ruzných více či méně sportovně upravených vozů přímo od výrobců. Ford nyní nabízí Focus Zetec S se sportovními doplňky na karoserii i v interiéru.
1. aspon som tu nepisal na rozdiel od ostatnych o tom, ako zly tuning ZETEC S je... Lebo o tom podvozku som to minimalne tusil
2. ten optipack je ale hrozny, trosku sudnosti aspon obcas (alebo ta slepota?) :-!
Podvozek je dobrej, Fordaři říkají, že je to nejlepší podvozek ve své třídě. víte co se říká SAMOCHVÁLA SMRDÍ !!! jsou auta s horšíma podvozkama ale i přesto drží lépe jak ford.
ale jedine, co na octavia RS je dobre, je ten motor aj to len v benzine 2.0 TFSI. Podvozok ako aj v beznej verzii sice nie je uplna tragedia, ale na platforme vo VW jednoznacne najhorsia moznost. Brzdy napodobne, ak ma GTI az neVW brzdy, slusne davkovatelne (ziadne vsetko v 1cm), tak u RS to tak dobre neplati
klasicky liftback orctavia vRS kto si moze kupit, tomu prilis nerozumiem (spusta inych, lepsich moznosti), este ked chce niekto rychle kombi, tak to trochu dava zmysel(lebo neexistuje ziadna priama konkurencia)
navíc ještě taky ztužená karoserie ... mnoho lidí říká že octavia RS je jen rychlejší osobní auto a ne sportovní ... a to taky je, ale stejně tak i třeba Focus ST není žádnej supersport ... >:D to je prostě třída RS auta která jsou postavená na ovladatelnost díky malému rozvoru, když dáte příklad octavia a mondeo .... mondeo si může o Rally nechat jen zdát, nemá na to jízdní vlastnosti a octavia jezdí rally a v tom případě i okruhy na které nejsou dané takové kritéria co se týče vlastností vozidla.
Ford uz delsi dobu nema co nabidnout pod kapotu sportovniho hatchbacku, snad krome ST. Ale tohle s oznacenim S snad jako Sport asi moc sportovniho nema. Doba kdy se prodavali sportovni Escorty jako napr. XR3i, RS, Cosworth a byly to 1.6 Turbo, 2.0 150PS a 2.0T jsou asi nenavratne pryc. Dnes asi zakaznikum staci mit opticky sportovni auto a 115PS, jako to delal VW Golf III, IV se 115PS v GTI v krasnych 90letech.... Sportu ZDAR.
optipack no videl jsem rozhodne horsi, predek je ok, to je vec vkusu, stejne kdyz ridim, plasty venku nevidim >:-[] Je fakt ze ten zadni difuzor se moc designem nepovedl. Ale neni problem si tam dat neco jineho.
je pravda, ze motoricky je na tom ford momentalne... no povedzme si uprimne, na chvoste... ale bez podvozku, to by som netvrdil, aj na seriovy focus sa stale drviva vacsina aut v triede nechyta ;-)
Ach ty sportovně nesportující verze....... Zastávám teorii, že když už auto vypadá ( sportovně ), tak by taky tak mělo jet. Ale bohužel doba (a móda) velí, že téměř vše ( v automobilovém průmyslu ) musí mít sportovní a agresivní nádech.
presen tak, vsechno je sportovni, od Toyoty Aygo po Hummer H3... Sami supersporty vsude... >:D
V tomto pripade by mi vubec nevadila absence sportovniho motoru. Kdyby auto melo sportovni brzdy, podvozek a rizeni, tak bych to bylo skvele auto, a to i treba jen s motorem 1.6, ktery se docela ochotne vytaci... Auto by bylo zabavne, ale zaroven by clovek neplatil drahy servis, spotrebu, vetsi rozmer pneu kvuli vykonu... ;-)
proč sportovní brzdy? to není potřeba, do 1200 kg a 120 koní ti stačí běžné kotouče vpředu a bubny vzadu. Sportovní brzda je pro normální lidi moc jedovatá a zbytečně drahá. Naladit podvozek je mazec, naše cesty jsou pro SUV.
Hlavně tu zábavu by dodalo odlehčení v současnosti tak o 100kg v průměru.
Brzdy jsou naprosty zaklad pro sportovni jizdu, to vi asi kazdy. Ten, komu by vadila kousavost brzdy, si asi nekoupi takto oplastovany model. Krom toho sportovni brzdy nemusi byt vubec preposilovane - nevim kdo to kdy rekl. Zalezi na naladeni, posilovaci... Ja nic takoveho treba neznam.
no brzdy jsou možná naprostý základ pro sportovní jízdu ale tohle auto je nepotřebuje, a může bejt oplastovaný jak chce. STčko který má o 100koní víc budiž ale k čemu v tomhle? Myslíš že jako dobrý brzdař má šanci v provozu někoho předjet na brzdy? Jo možná na motorce.
Rychlost nezalezi na vykonu motoru. Muzes jet na stejnem useku jako ST stejnou rychlosti, mas-li sportovni ambice atd., akorat se na tu rychlost dostanes pozdeji. Ale zastavit bys mozna opravdu chtel drive, nez se seriovymi brzdami. Je to jasne vidno na zasade tuningu - nejdrive brzdy, potom podvozek, pak motor a nakonec oplastovani. Ma to jednoduchou logiku - mas-li lepsi podovzek, muzes jet v zatacce rychleji, mas-li vyonejsi motor, mas lepsi rychlost, na stejnem useku budes rychlejsi nez driv. Ale brzdy porad stejne? Kdyz to udelas v predepsanem poradi, je to logicke, efektnivni a bezpecne.
Nejdrive podvozek a brzdy, pak motor a oplastovani.
U Zetecu je i sportovni podvozek, i velmi slusne brzdy, lepsi kotouce, ktere dokazou zvladnout dany bezny motor i pri sportovni beznem nasazeni danym podvozkem u Zetec S.
Co je presne to co vecina lidi v UK od Zetecu ocekava monoho let, dobre ovladatelny light sport model s peknym sportovnim designem. To je cele.
Tak to ma byt! Bud jsem ale spatne cetl, nebo je ve clanku chyba, protoze si na zminku o jinem podvozku a brzdach nepomatuji. Akorat jsem po nich volal! ;-)
V clanku se to nepise z jednoho prosteho duvodu, clanek je strojove opsan z Anglickeho originalu, v kterem se o podvozku a brzach nepise, protoze v UK to je brano jako samozdrejme a nemnene kupu let u vsech prodavanyh verzi Zetec S, jak v UK tak u verzi prodavanyh treba v DE, tam se jedna hlavne o nemecke Fiesty Zetec S - Sport.
No je pravda ze o Fordy prodavane v Anglii se vubec nezajimam, ale cekal bych, ze si redaktori neco zjisti, protoze z clanku jde naopak vycist, ze brzdy a podvozek upravene nejsou... ;-\
No v anglickem clancich je jasne uvedeno ze Zetec S vyhazi z UK verze Zetec jako vzdy, cesky ekvivalent zhruba Trend a Sport.
Tak to zde jaksi cesky autor clanku popletl.
I ceske verze Trendu a Sport maji sportovneji naladeny podvozek nez treba komfortni Ghia.
Na strenkach UK FORDU.
[odkaz]
New Focus Model Overview...
Focus Zetec from Ł15,545
nojo, tak to pak zává úplně jiný smysl, jestli je to projekt nějakýho úpravce. Myslel jsem že Zetec je něco jako Duratec (ono taky že je), tak jako pak posunutý do týhle úrovně to dává smysl.
Ne nazev Zetec zacal Ford pouzivat pro ruzne 4valcove motory 1,6 a 2,0.
A potom v UK zacal Ford pomenovavat Zetec sportovni vybavy puvodne Si nejdrive u Fiest a podom u dalsich modelu.
Treba Zetec TDCi je Ford Duratorq nebo Zetec-SE je Ford Sigma.
Zetec-Rocam je Kent nebo serie Duratec se puvodne rikalo RoFlow Zetec.
to je paráda, jakou má člověk stejně představu o sportovních autech - jako na nafťák jsem si vůbec ale vůbec nevzpomněl >:D tak to uznávám, měl jsem namysli že koncovka by měla být skrz ten nárazník, ale než koukat do vočazený díry, to je to radši fakt lepší schovat
DPF moze niekto mat a moze mat koncovku aj tak do zeme.... Problem je, ze by nemal nikto mat koncovku rovnu ako na benzinaku na diesel bez DPF. To by sa ten za Tebou pekne podakoval.
Aj 530d zo zaciatku este malo prave starsi 3.0d bez DPF a ma dvojitu koncovku do zeme (je ich ale relativne malo). Potom verzia s DPF uz ma koncovku peknu, ako benzinak 530i