Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ford investuje 135 milionů dolarů do vývoje elektromobilů

Automobilka Ford chce zákazníkům nabídnout více elektrických a hybridních aut.
Zpět na článek
19. 8. 2012 11:48
19. 8. 2012 15:59
19. 8. 2012 18:06
19. 8. 2012 19:25
19. 8. 2012 19:33
19. 8. 2012 21:30
19. 8. 2012 19:59
19. 8. 2012 20:45
19. 8. 2012 20:06
19. 8. 2012 20:46
19. 8. 2012 21:21
19. 8. 2012 21:22
19. 8. 2012 21:24
19. 8. 2012 21:35
18. 8. 2012 20:19
Správný směr
Je to určitě krok správným směrem.

Ford si nechce nechat ujet japonský vlak..
Rozbalit vlákno
28
18. 8. 2012 20:22
Re: Správný směr
1000 inzenyru da do mondea baterku a elektromotor.
Avatar - WinDiesel
18. 8. 2012 20:33
Re: Správný směr
Za prvé je to hrozně málo - za druhé jsou to vyhozené peníze. Ať se radši Ford přiučí od VW jak se vydělávají peníze bez elektromobilů a hybridů.
18. 8. 2012 21:02
Re: Správný směr
VW ale do hybridu a elektromobilu taky investuje a ne zrovna male penize ;-)
Avatar - WinDiesel
18. 8. 2012 21:47
Re: Správný směr
Důležité je načasování. Při stávající úrovni techniky a při neustálém zlepšování spalovacích motorů zatím není pro elektromobily na trhu místo (ani s masivními dotacemi). Takže investovat ano, ale s rozmyslem a nespoléhat na elektromobily jako na recept, jak zvítězit nad konkurencí.
Toyota by byla největším světovým výrobcem i bez Priusu a velice pravděpodobně by vydělala mnohem více.
18. 8. 2012 22:02
Re: Správný směr
Ale takhle má Toyota opravdový :-) náskok díky technice.

A je jedničkou po zásluze a k dobru spotřebitele.

Jinak se tomu říká udržitelný rozvoj.

Inovacím zdar.

DV
Avatar - Falco
18. 8. 2012 22:30
Re: Správný směr
Hybrid není inovace, takže žádný náskok díky technice

Souhlas!

To snad nemůžeš myslet vážně

Zdravému rozumu zdar!
19. 8. 2012 11:51
Re: Správný směr
VW drzej v zisku ovce (a nemyslim to oznaceni nijak ve zlem) ktere proste kupuji jeho drazsi znacky, proste vrstva lidi co se jich "kryze" netykala a tykat nebude, to je vyhoda VW (Audi, Bentlay, Lambo a pridava se Porsche), a taky fakt ze muze platformu rozmelnit do spousty znacek

oni dnes musi do EV investovat mnohem vic nez prave ta Toyota, takze teprve par desitek let ukaze jestli zaspali, nebo jestli to trefily, okolo baterek je totiz ceka nechutnej a hooodne drahej boj o patenty, a cim bude palivo drazsi a cim budou prisnejsi emisni limity, tim vic budou EV potrebovat v jakekoliv jeho forme :-)
Avatar - WinDiesel
19. 8. 2012 15:46
Re: Správný směr
A proč nemá Ford zájem o ovce? Nemyslím, že je to chyba VW že nabízí úspěšně vozy ovcím. Na druhou stranu Toyota úpně zbytečně dělá to samé, až na to, že zcela zbytečně. Japonské a další ovce by kupovali cokoli s logem Toyota.
Jistě jim to přineslo nějaké body, ale zisky tedy ne, jen ztráty, a zkušenosti, které jsou PŘÍLIŠ DRAZE ZAPLACENÉ.
Místo soustředění se na Čínu, která nemá Japonce zrovna v lásce, dělali pořád na hybridech, které ani nemohou v Číně vyrábět a prodávat, aby jim Číňani obratem všechno nezkopírovali.
19. 8. 2012 14:47
Re: Správný směr
Proto do vývoje elektroaut cpou asijské země (nejen automobilky) peníze (Korea, Singapur, Taiwan, Čína). Pokud někdo nástup elektroaut zaspí, tak může mít v budoucnu velké problémy.
Avatar - WinDiesel
19. 8. 2012 15:51
Re: Správný směr
Zaspat se může jen to, co opravdu přijde.
Boom elekrovozidel ještě dlouho nepřijde.
Výroba baterií je neekonomická, ničí přírodu snad ze všeho nejvíce, a maximálně 160 km dojezdu na jedno dobití je fakt velmi málo - v praxi se jedná spíše o 100 km.
Onehdá k nám dojel tester s Fordem Transitem a elekrovýbavou od Smithe. Kromě toho, že dojel o 2 hodiny později než měl, (aby mu to nežralo moc), měl jet ješt 30 km na cenrálu a dojezd měl ......................... 30 km.
Byl pod stresem a sdělil mi: zlatý dýzly.............
Avatar - Ham.
19. 8. 2012 17:34
Re: Správný směr
Hlavně na eletroautech není co vyvíjet vyjma jediné a to kardinální věci, baterek. Jinak veškerá výstroj (vlastní elektromotory, regulace, nabíjení etc.) jsou dávno zvládnuté záležitosti, které lze masově nasadit do výroby během velmi krátké doby. A baterky jsou spíše záležitostí pro základní výzkum, automobilky mohou tak maximálně přispět financemi, ale jinak zatím nezbývá než sedět na zadku a čekat zda ze základního výzkumu vypadne něco co posune klíčové parametry baterek (hmotnost/kapacita/doba nabíjení/cena) o dva řády dál. Pokud nevypadne tak tyto projekty jsou skutečně vyhozené peníze okny.
19. 8. 2012 17:52
Re: Správný směr
Budoucnost ti ukáže, co všechno se dalo vyvíjet a jak se změní doprava. To, že si ty myslíš, že vše i auta zůstane stejné jako teď, ještě neznamená, že to tak bude. Auta a doprava v dnešní podobě už nejsou pro mladou generaci, tak zajímavá jako dřív a automobilky pracují na tom, jak auta zase zatraktivnit. A elektroauta jsou toho součástí. A je celkem jasné, že věda, automobilky a spousta dalších firem nebude čekat až jim to uvěří i ten poslední skeptik.
Avatar - WinDiesel
19. 8. 2012 18:14
Re: Správný směr
Budoucnost je vcelku známá. Nejsou zdroje ani infrastruktura na to, aby se elektrifikovalo vše, tudíž až to bude možné, cca tak za 30 let, vznikne směs vozidel se všemi možnými druhy pohonů tak, jak to vyhovuje regionálně.
Dnešní mladá generace má tvoje názory vcelku u nosu, a podle toho, kolik si dělá řidičáků a jak nakupuje auta, jezdí na srazy klubů značek atd, je vidět, že pár blábolů od novinářů popisujících dramaticky a nepravdivě situaci v USA skutečný reál nezmění.
A pokud si pár mladých Američanů odpustilo nákup auta se spalovacím motorem, to samé platí o elektromobilu - ten má nulovou atraktivitu přitáhnout někoho k motorismu.
19. 8. 2012 19:16
Re: Správný směr
Já jsem tento názor četl už před pár lety od jednoho z šéfů Bosche. Jinak tato v dieslech velice silná firma také mohutně investuje do elektroaut.
Avatar - WinDiesel
19. 8. 2012 19:54
Re: Správný směr
To jistě, ale Bosch to má jaksi v popisu práce - být inovátorem. Oni rozehrají 10 her a 2 se ujmou. A že se do jisté míry ujala hybridizace i v Evropě u evropských automobilek, to je jisté - a na to hlavně sází Bosch. Od hybridů je velmi blízko k elektromobilům, toť vše.
Bosch buď inovuje sám, nebo nakupuje inovátory (a těch neúspěšných se zbavuje, ale o tom se samozřejmě nemluví.)
19. 8. 2012 20:16
Re: Správný směr
Bosch založil s Daimlerem společný podnik na vývoj a výrobu pohonů pro elektroauta. Asi je ještě co vyvíjet, ikdyž dle zdejších odborníků je již vše stvořeno pro život.
Avatar - WinDiesel
19. 8. 2012 20:23
Re: Správný směr
... a vyrábějí spolu hybridy do verzí E 300 CDI a S 400.
Elektromobily jistě zkusí, ale konkurence selhala (Leaf, Ampera, Zoë, i-MIEV atd...)
Tesla je již pátým rokem v minusu, každý rok má o něco více kapitálu a o hodně větší dluh. Toyota si od Tesly objednala neuvěřitelných 3 600 kusů elektrovýzbroje pro RAV4 - takhle tomu asi věří Toyota.
19. 8. 2012 20:29
Re: Správný směr
Renault Zoe se ještě ani nezačal prodávat a už je tady selhání.
Avatar - WinDiesel
19. 8. 2012 21:15
Re: Správný směr
A proč asi se ještě nezačal prodávat? Protože nejsou objednávky na spuštění sériové výroby.
19. 8. 2012 21:43
Re: Správný směr
R-link se nějak zasekl.
Avatar - Ham.
19. 8. 2012 18:41
Re: Správný směr
Jestli budoucností myslíš příštích 200let tak asi (teoreticky) bych mohl i čubrnět.
Jestli ovšem myslíš příštích 20let tak nečekám vůbec žádné dramatické změny v dopravě, zdroje a možnosti jsou dávno známé, tempo zlepšování jednotlivých oblastí se dá také dobře odhadnout nebo minimálně aproximovat z dlouhého vývoje za minulých 100 let. Ano, pro nějakou lokální dopravu stoupne podíl elektřiny o nějaké procentíčko, nějaké procentíčko si uzmou další zdroje vedle benzinu a nafty (třeba plyn), ale že by mi budoucnost "ukázala" tak z toho opravdu kopřivku nemám. A pro mladou generaci je a bude vždy zajímavé buď to co je za nejmenší náklady, s co největší variabilitou a nezávislostí dopraví z bodu A do B nebo to co je (bude) nějak zajímavé (proč asi zažíváme návrat klasických motorek, nikoliv proto, že je doprava racionálně potřebuje, ale protože mají klasický motor a je s nimi sranda). A i když jsem vystudoval elektriku tak musím přiznat, že s elektrikou je srandy zrovna nejméně.
Avatar - WinDiesel
19. 8. 2012 19:59
Re: Správný směr
Já bych to opravil na 30 let - jen nákup jedné dobíjecí stanice stojí cca 10 000 USD - ať už to platí kdokoli.
Infrastruktura dobíjení je stejným limitem jako baterie. Baterie těžké, dobíjecí stanice drahé. A silová infrastruktura zcela nepřipravená.
Úplně řvu smíchy když vidím, jak se problém snaží vyřešit programátoři - snažýí se vymysle program na řízené dobíjení x milionů elektromobilů tak, aby v noci neselhala síť.
Mají úplně stejný problém, jako Němci, kteří se snažili nacpat do systému desetitisíce větrných elektráren a to tak, aby jim nebo nám nebo Polákům neklekla přenosná síť.
Avatar - Ham.
19. 8. 2012 20:41
Re: Správný směr
Infrastruktura samozřejmě bude stát hromadu peněz a tím pádem se nedá realizovat v řádu jednotek roků (v chudnoucí Evropě o to větší problém), nicméně kdyby třeba politikům v nějakém bohatém státu luplo v bedně tak pomocí dotací se dá infrastruktura vybudovat, protože technická řešení jsou známá a lze je použít. Baterky jsou fundamentální vořech, i kdyby někomu desetkrát luplo v bedně tak elektromobil do životaschopné podoby pro universální použití zatím nikdo neumí postavit právě kvůli nim (a i nakrásně vybudovanou infrastrukturu by jsme si mohli namazat na prsa).
Jinak souhlas, i bez elektroautomobilizmu si Evropané díky ekobláznům a ekopolitikům dokáží slušně podělat budoucnost, rozhodnutí Němců ohledně jádra se myslím velmi brzy vrátí na stůl a buď se vydají normálním směrem nebo se můžeme rovnou sbalit a stěhovat se na jiný kontinent (v tomto směru má Francie ještě všech pět pohromadě).
Pomalu jsme svědky evropského vynálezu zkázy, zrušíme jádro, elektřinu budeme vyrábět ze slunce a v noci budeme nabíjet svá elektroautíčka. Zbývá vyřešit jediný problém (pro ekopolitiky jistě zanedbatelný úkol nad kterým budou možná přemýšlet až tehdy když se celé výrobní a přenosové soustavy zhroutí) a sice jak přikázat slunci aby svítilo v noci (to ale správný politik neřeší, nejprve vyrobí problém a pak dělá kariéru na jeho jakoby řešení).
19. 8. 2012 21:08
Re: Správný směr
Do elektroaut se tlačí hlavně Asie a v Evropě spíš než Německo, tak Francie. A tam s Renaultem spolupracuje CEA - úřad pro atomovou energii a alternativní zdroje. Samozřejmě, že nikdo nečeká, že se elektroauta prosadí hned. Pořád je co vyvíjet a na příkladu Renaultu je vidět, že vývoj jde více směry - společný podnik s LG na vývoj a výrobu další generace baterií, investice do vývoje bezdrátového dobíjení,...
Avatar - WinDiesel
19. 8. 2012 21:19
Re: Správný směr
Renault se tlačí protože Nissan má technologii. Ovšm Nissan prodal 20 000 vozidel Ledaf místo plánovaných 100 000 a má obrovský problém s rychlým stárnutím baterií.
A to bezdrátové nabíjení - to byla tedy perlička na závěr >:D Oni nemají ještě žádné nabíjecí stanice a už je budou nahrazovat bezdrátem. :-)
19. 8. 2012 21:41
Re: Správný směr
Renault už používá jiné baterie než Nissan. Možná by bylo logické, kdyby Renault jen balil techniku Nissanu do svého kabátu, ale realita je jiná a možná i nepochopitelná.
Avatar - Ham.
19. 8. 2012 21:25
Re: Správný směr
Němci budou brzy jezdit leda do lesa na dříví aby měli čím topit až jim nebude foukat vítr do větrníků nebo nebude svítit slunce na kolektory.
V současné době si myslím, že elektroauta mohou plnit dobře úlohu doplňkových prostředků nákladní dopravy především pro centra velkých měst. Prostě dnešní systém založený výhradně na spalovacím procesu zkombinovat s vhodně velkými dodávkami, které zásobují řekněme ze vzdálenosti +- 10km od center (vždy pevná základna, takže jednodušší infrastruktura pro dobíjení, odlehčení center od smogu etc.)
Třeba sklady Prazdroje na kraji Prahy, tam to valí kamiony a po Praze něco jako Kangoo Express ZE (to je snad jediné elektroauto které mi za současné úrovně technologií dává smysl), samozřejmě chce to promyslet logistiku a vybudovat vše okolo. Jakýsi nový mezičlen v dopravě kamion-elektro ještěrka po velkoskladu-elektro dodávka po centru města.
Avatar - zdravy rozum
18. 8. 2012 22:16
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
19. 8. 2012 11:48
Kdy už
lidé pochopí že žádné auto nebude nikdy ZELENÉ - EKOLOGICKÉ? Jediné co by mě na elektromobilu lákalo je max. výkon hned o "nuly" >:-[] . Při výrobě auta a jeho provozu se vyprodukuje víc škodlivin než za celou jeho životnost vyprodukuje ještě navíc z výfukových plynů! a co se týče aut na baterky není to lepší a i elektrika na jeho dobití se musí někde vyrobit :no: Chtějí li lidé opravdu né jen myslet ekologicky ale taky jednat nezbývá jim než chodit pěšky >:D. Kdyby se raději zamysleli například nad tím je li potřeba tolik plastových obalových materiálů tedy nad svou pohodlností než řešit nesmysly které stejně nikam nevedou :no:
Rozbalit vlákno
17
Avatar - WinDiesel
19. 8. 2012 15:59
Re: Kdy už
Ani koně (pohon minulosti), ani lidi nejsou ekologičtí dle měřítek jedné skupiny ekobláznů - vyrábíme CO2, metan a další skleníkové plyny.
Druhá skupina ekobláznů vrazí do auta baterie a rázem je vše zapomenuto a tato vozidla neprodukují nic (jak říkáš ve svém příspěvku).
Třetí skupina ekobláznů jásá nad "biopalivy".
Čtvrtá skupina ekobláznů jásá na CNG jako pohonem budoucnosti - ale vědci již spočítali, že pohony CNG neprodukují o mnoho méně CO2 než benzíny/diesely ale jako bonus se při tankování CNG (metan) spousta metanu vypaří do atmosféry a přispívá ke skleníkovému efektu (který možná má možná nemá vliv na počasí na planetě).
19. 8. 2012 18:06
Re: Kdy už
a on tu nekdo pise o ZELENEM-EKOLOGICKEM aute? rec je jen o elektromobilech a je uplne jedno jestli jsou cervene nebo neekologicke ;-)

jde oto ze elektriny si muzeme vyrabet levne hromadu, takze jiz zbejva jen vyresit lepsi skladovani nebo dobijeni pri jizde, to je celkem fuk co z toho se nakonec ujme
19. 8. 2012 19:25
Re: Kdy už
Jaké argumenty jsou když se mluví o elektromobilech? Hlavní že jsou šíleně ekologické :no:
19. 8. 2012 19:17
Re: Kdy už
"Při výrobě auta a jeho provozu se vyprodukuje víc škodlivin než za celou jeho životnost vyprodukuje ještě navíc z výfukových plynů!"

Docela by me zajimalo, z jakeho zdroje cerpate tyto informace. Pro predstavu: V USA se 71% nafty spotrebuje do motoru aut, asi 21% spotrebuje prumysl. Z tech 21% jen zlomek pripada na vyrobu aut. Z techto cisel je lecos videt.
19. 8. 2012 19:33
Re: Kdy už
Výroba všech dílů a komponentů ze kterých se automobily vyrábí potřebují, energii a ne málo, ropu. Pro provoz vozidla, pneu, brzdy, oleje, provozní kapaliny. Vše se musí vyrobit a to vůbec ne s ekologických materiálů které se také nevyrábí zrovna ekologicky to už ale samozřejmě spousta lidí nevidí. Nemám proti autům nic jen nemám rád když se řeší hovadiny typu smrdící, škodlivá auta na silnicích. A vše vyřeší hybridy pro které se bude muset vyrobit kvanta baterek a velké množství energie, ta atomová je špatná, tepelná s uhlí taky, plyn je drahej, sluníčko, vítr a voda nás nespasí. Tak nevím ;-\
19. 8. 2012 21:22
Re: Kdy už
No ja bych rad videl ten tvuj vypocet. Pises dlouhe texty, ale nejsou v nich zadne konkretni udaje. Ja jen premyslim nahlas. USA spotrebuje 71% ropy na dopravu, a energeticka spotreba USA je ze 40% kryta ropou. Z toho uz bez znalosti ostatnich udaju vychazi, ze proste neni mozne, aby spotreba aut behem provozu byla zanedbatelna vuci energeticke narocnosti vyroby. Proste tak to byt nemuze. Ale klidne uved sve udaje. Ja jsem nasel udaje USA, ale v EU je procento ropy do motoru jeste vyssi. Uprimne receno, myslim, ze zamenujes prani za skutecnost.
19. 8. 2012 21:30
Re: Kdy už
Bereš li pouze pohonné hmoty jseš na omylo. A zjisti si pokud to nevíš z čeho jsou plasty použité na a ve vozidlech. Navíc díly ze kterých se auta kompletují se nevyrábí ve stejné fabrice jako auta samotná tudíž, doprava surovin na výrobu komponent polotovarů, doprava do fabrik ke zpracování naposledy doprava do fabriky kde se montují do aut. Běž se postavit do Bolky před škodovku kolikrát za den vjíždí a vyjíždí kamiony s fabriky. A to uvidíš jen zlomek toho co stojí před tím aby tyhle náklaďáky měly co vozit.
Avatar - WinDiesel
19. 8. 2012 19:59
Re: Kdy už
Nemotej dohromady naftu se surovou ropou.
19. 8. 2012 20:45
Re: Kdy už
Nafta je mi úplně jedno z té se moc věcí nedělá co já vim ;-)
Avatar - WinDiesel
19. 8. 2012 20:06
Re: Kdy už
Nějak si zapomněl na topné oleje ............ Schválně? Co já vím, tak nejvíce z frakcí ropy padne na oltář pohodlnosti Amíků topný olej. (Ne že bych se pasoval na lepšího...)
Zopakujme si tedy frakce vyráběné z ropy (odshora nejtěžší frakce):
Asfalt (stavba silnic a dálnic)
Mazut (pohon lodí - diesel)
Oleje automobilové i průmyslové (různé použití)
Topné oleje (vytápění, výroba elektřiny)
Nafta (dieselové motory)
Benzín (spalovací zážehové motory)
plus plynné složky:
těžká frakce - LPG (propany, butany, směs)
lehká frakce - CNG (čistý metan)

Musel bys tedy být přesnější, konkrétnější a neplést si naftu s ropou.
19. 8. 2012 20:46
Re: Kdy už
Já o naftě nic nepsal z té se nic co se týče aut nevyrábí.
Avatar - WinDiesel
19. 8. 2012 21:21
Re: Kdy už
Já jsem také na Tebe nereagoval, podívej se na vlákno. :-)
19. 8. 2012 21:22
Re: Kdy už
Sorry přehlédl jsem se :-(
19. 8. 2012 21:17
Re: Kdy už
Procenta, ktera jsem psal, se vztahuji na surovou ropu

[odkaz]
Avatar - WinDiesel
19. 8. 2012 21:24
Re: Kdy už
Tak započítej obří námořní dopravu (kterou např. ČR vůbec nemá) a odpočítej spotřebu asfaltu do stavby silnic (započítáno do dopravy) - a bude to vypadat hodně jinak.
19. 8. 2012 21:32
Re: Kdy už
To uz je hodne zoufale. Proklikej si ten odkaz a najdes tam, ze cca 50% surove ropy se v USA promeni na automobilovy benzin a asi 20% na diesel fuel. Nechapu, proc nekdo venuje tolik prace jen na to, aby mohl ignorovat fakta.
19. 8. 2012 21:35
Re: Kdy už
a další náplně nezbytné pro provoz vozidel???