Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Ford Mondeo 2015: První jízdní dojmy

Nekonečně dlouhé čekání na nejvážnějšího soupeře Passatu je u konce. Stálo to za to nebo je poznat dvouletý skluz?
Zpět na článek
17. 10. 2014 11:27
17. 10. 2014 11:33
17. 10. 2014 12:25
17. 10. 2014 12:32
17. 10. 2014 12:40
17. 10. 2014 12:45
17. 10. 2014 12:51
17. 10. 2014 16:47
17. 10. 2014 16:53
17. 10. 2014 12:51
17. 10. 2014 12:41
17. 10. 2014 12:53
17. 10. 2014 12:58
17. 10. 2014 13:03
17. 10. 2014 13:09
17. 10. 2014 13:10
17. 10. 2014 12:59
17. 10. 2014 13:06
17. 10. 2014 13:08
17. 10. 2014 12:49
17. 10. 2014 12:55
17. 10. 2014 12:59
17. 10. 2014 13:05
17. 10. 2014 13:11
17. 10. 2014 13:14
17. 10. 2014 13:18
17. 10. 2014 13:23
17. 10. 2014 14:28
17. 10. 2014 13:18
17. 10. 2014 13:22
17. 10. 2014 13:28
17. 10. 2014 14:09
17. 10. 2014 14:23
17. 10. 2014 14:55
17. 10. 2014 13:11
17. 10. 2014 13:15
17. 10. 2014 13:23
17. 10. 2014 14:30
17. 10. 2014 15:39
30. 10. 2014 08:49
17. 10. 2014 13:17
17. 10. 2014 13:00
17. 10. 2014 17:12
17. 10. 2014 17:42
17. 10. 2014 14:53
17. 10. 2014 15:08
17. 10. 2014 15:31
17. 10. 2014 16:52
17. 10. 2014 15:43
17. 10. 2014 18:29
18. 10. 2014 16:37
Avatar - iudex
17. 10. 2014 11:27
Nový vs. starý
Pomerne triezve a uveriteľné zhodnotenie nového Mondea a poznajúc dobre súčasnú generáciu, viem si pomerne dobre predstaviť, čo mám od tej novej čakať. Trend nastolil trojkový Focus a ak sa tento (vždy trošku viac športový model) ubral cestou komfortu, o to viac sa to dalo čakať od Mondea, ktorý ani v doterajšej generácii nebol takou športovou raketou, ako to niekedy testy naznačovali. Takže kým v prípade Focusu som s tým "skomfortnením" neveľmi stotožnený, u Mondea to vítam. Komfort, pohodlie, ticho a schopnosť hltať kilometre bez únavy cestujúcich, to čakám od veľkého sedanu (liftu) a keď je pritom zachovaná istá komunikatívnosť riadenia, o to lepšie. Trochu prekvapuje hodnotenie nového 1,5 EB, doterajšia 1,6EB totiž bola nesmierne vydareným motorom po všetkých stránkach, od dynamiky, pružnosti, spotreby až po kultivovanosť (až na zvuk zvonku za studena, to je klasický tvrdý priamovstrek) a Mondeu veľmi sedel, preto sa divím, že tento z neho odvodený 1,5EB je iný.
Celkovo teda žiadne prekvapenie, negatívne ani pozitívne, opäť to bude silný hráč na trhu, aj keď nijak výnimočný.
Rozbalit vlákno
28
17. 10. 2014 11:33
Re: Nový vs. starý
Tak nevim...na zahranicnich webech 1,5EB chvali...s tim, ze je to opravdova štika a zábavný stroj.... a ted..babo rad >:D
17. 10. 2014 11:51
Re: Nový vs. starý
Tenhle rok snad každej evropskej fanda musí projet nový Mondeo a Passat. Už se těším na oba. bez ohledu co kdo píše ;-)
Avatar - Ozzman
17. 10. 2014 11:53
Re: Nový vs. starý
Je to trochu škoda, ale na druhou stranu... MK IV taky neni uplně sporťák a jsem si jist, že Ford přijde s verzemi typu Titanium S, nebo dokonce se i spekuluje o ST verzi, takže kdo bude chtít sportovnější ražení, dostane na výběr. Vidím to opět na navázání tradice na špičce třídy. Kufr nynější MK IV taky neni litrově nějvětší, ale co pojme, tak o tom se třeba Oktávce může jen zdát (pokud to teda neni třeba voda nebo písek:D).

1.6EB jede opravdu super, líbí se mi gradace výkonu, kdy narozdíl od TSI (které mi připomíná více diesel svým prubehem) táhne až do vysokých otáček.

Otázka na autora, jak je to s kufrem u kombi? Je tam schod, nebo neni? A co sedačky? Jdou sklopit do roviny?
17. 10. 2014 12:03
Re: Nový vs. starý
Fotka zde není o moc vstřícnější jako ta z Paříže, já bych řekl, že tam schod je, ale kdybys odpověděl, že není, nechám se na to utáhnout :-)
Avatar - Ozzman
17. 10. 2014 12:10
Re: Nový vs. starý
No... právě >:D Už sme to tu řešili s MT, našel sem fotku Vignale kde to vypadalo, že schod není >:D Popřípadě, jestli lze dno vytáhnout a vyrovnat? :-)
17. 10. 2014 12:16
Re: Nový vs. starý
Já právě čekám, že nám to jako ambasador Mondea všechno ozřejmíš :-)
Avatar - Ozzman
17. 10. 2014 12:25
Re: Nový vs. starý
Nejsem Topper či GTI , abych střílel od boku z fotek... >:D Až ho uvidim, tak řeknu... možná by se autor mohl vyjádřit :-) Já se setkal jen se sedanem .
Avatar - Michal Fokt
17. 10. 2014 12:29
Re: Nový vs. starý
Ano, motor (1.5) má atmosférický charakter s výkonovou špičkou, ale nejsem si úplně jistý, že to je optimální naladění do auta jako je nové Mondeo. Zvlášť když to kazí lag v nízkém a středním pásmu.

Kombi má dno kufru v rovině s nakládací hranou, i proto působí mělkým dojmem. Sedadla jsem bohužel nesklápěl. ;-\
Avatar - Ozzman
17. 10. 2014 12:35
Re: Nový vs. starý
Tak aspon ta hrana, díky za info. Mne do Mondea stejně více zajímá TDCi, ale ecoboost máme doma také, zajímá mne, jestli je teda horší, než starší jednašestka? Ono jak TSI, tak i ten ecoboost má chvíli prodlevu, respektive začíná jak obyčejná atmosféra a pak graduje :-)
17. 10. 2014 12:48
Re: Nový vs. starý
Že bys ho nakonec celkem určitě nedoporučil? ;-)
Avatar - Ozzman
17. 10. 2014 13:00
Re: Nový vs. starý
Ne, do Mondea bych ho nechtěl >:D Dám přednost naftě :-) Vůbec do jakéhokoliv auta této třídy :-)
17. 10. 2014 13:02
Re: Nový vs. starý
Já to vidím na benzín i o třídu výš :-)
Avatar - Ozzman
17. 10. 2014 13:06
Re: Nový vs. starý
Mne více voní dízl, 110kw by pro mne byla ideální motorizace do tohoto auta i z pohledu ceny. Škoda, že už není to slabší TDCi ve dvoulitru v nabídce a nahradila ho jednašestka... Třeba nepojede zle :-)
Avatar - iudex
17. 10. 2014 13:20
Re: Nový vs. starý
Tak sme dvaja. V strednej triede by som volil benzín v podstate kdekoľvek (pretože v podstate vždy pôjde o R4), vo vyššej strednej záleží od objemu: ak by to bol štvorvalec, stále by som dal prednosť benzínu (napr. 528i pred 525d); pri V6 už by som ten dízel zvažoval.
20. 10. 2014 12:28
Re: Nový vs. starý
Ano, tohle máme přibližně stejně.
Avatar - Michal Fokt
17. 10. 2014 12:34
Re: Nový vs. starý
Mimochodem na této fotce dno kufru v rovině není [odkaz] , takže možná bude záležet na konkrétní specifikaci pro daný trh, respektive na tom, zda bude auto vybaveno kolem, dojezdovkou nebo opravnou sadou.
Avatar - Ozzman
17. 10. 2014 12:37
Re: Nový vs. starý
Nebo se jedná o optický klam? ( ja to z fotky nepoznam, pokud jste u toho teda nebyl), jelikož vaše fotka u tohoto článku také nevypadá, že by v rovině bylo :-)

Možné to je, odcházející MK IV měla bez rezervy rovinu a s rezervou bylo dno o kousek nad nakládací hranou :-)
Avatar - Atlis
17. 10. 2014 17:50
Re: Nový vs. starý
Kufor nema ziaden schod, sedacky po sklopeni (aspon tie kozene) nie su uplne v rovine (2-3 stupne), ale neviem ako to bude, ked budu zatazene. Medzi kufrom a sedackami tiez nie je ziaden schod. Kufor nie je nijak sialene velky, ale normalnej rodine musi absolutne stacit. Medzi sedackami je opierka, v ktorej je otvor na skivak.

Na moj vkus su predne sedaky, tie kozene, trosku kratke, za to operadlo je podobne uzke ako v Focuse ST, takze nie vsetkym bude vyhovovat. Miesta je podobne ako Mk4, pravdou vsak je, ze kvoli novej architekture sa moze clovek citit viac stiesneny ako v Mk4. Ja som sedel po sebe v Mk4 aj v Mk5, miesta mi nechybalo, tym viac, ze sam mam Focusa Mk3. Meriam 180cm, vazim 92kg, ak som si nastavil sedacku na seba, za mnou som mal na kolena este asi 8cm miesta. Problem mozu mat vyssie osoby, ktore objednaju panoramaticku strechu - zpredu som mal nad hlavou asi 5 cm, vzadu som sa uz vlasami dotykal strechy.

Inak podla mna velmi pekne auto zvonku, elegantne z vnutra. Plast okolo radia Sync mohol byt krajsi, ale zit sa s tym da, urcite je plus, ze vymenili dotykove tlacidla za fyzicke. Auto som nejazdil, bol som iba na prezentacii (2x), sedel som v sedane a v kombi, ak mate nejake otazky, smelo sa pytajte.

Par mojich fotiek:

[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
18. 10. 2014 21:03
Re: Nový vs. starý
z tvojich fotiek mi pripada, ze licovanie plechov je na tom dost biedne.
Avatar - Verny_2013
17. 10. 2014 12:21
Re: Nový vs. starý
Zkomfortnění u mondea mi nevadí, i když si myslím že zrovna odcházející Mondeo bylo nastaveno téměř dokonale. Interiér mi přišel trošku při zemi ale o třídu lepší než dřív a o 2 než focus. Ale co jsem neskousl byly krátké sedáky vpředu bez možnosti prodloužení. To je prostě v této kategorii obrovská chyba. I focus 3 který stál vedle měl výrazně delší sedáky než nové Mondeo.
Avatar - Michal Fokt
17. 10. 2014 12:31
Re: Nový vs. starý
I toto Mondeo působilo u verzí s látkovými sedadly, že má kratší sedák, ale přikládal jsem to celkové měkkosti sedadla. U minulého jsem tento pocit neměl.
Avatar - Emel
17. 10. 2014 13:02
Re: Nový vs. starý
Podle mě zejména předminulé Mondeo docela výjimečné bylo... v době svého představení... jinak ale už hledám kde bych ti to podepsal :-)
17. 10. 2014 13:05
Re: Nový vs. starý
Ohledne te 1.5, tam jde o to, pokud redaktor preskocil z naftaku do benzinu a ,,neprehodil" to v hlave, pak se benzin muze zdat slabsi. To odhlucneni uvidime nazivo osobne.
Avatar - iudex
17. 10. 2014 13:12
Re: Nový vs. starý
Tak určite skok z najsilnejšieho dízla do najslabšieho benzínu tie dojmy ovplyvní, nemyslím ale, že by to redaktor nedokázal odfiltrovať. Počkáme si na testy.
Avatar - Michal Fokt
17. 10. 2014 16:58
Re: Nový vs. starý
Bylo to přesně opačně, začal jsem s benzinem a tak jsem byl popravdě řečeno novým mondeem zprvu poněkud zklamaný, až druhý den s TDCi to začalo být zajímavé. ;-)
Avatar - _Karel_
17. 10. 2014 16:41
Re: Nový vs. starý
Když sám říkáš, že Mk IV nebyla podvozkově žádná sportovní raketa, proč by podvozek potřeboval víc komfortu? Já sám vítám komfortní podvozek, ale u MkIV mi nic nechybělo, žádnej kostitřas a měl jsem pocit "pevnosti" a stability. Bráno jen z papíru, z testu, víc komfortu nevítám.
18. 10. 2014 21:08
Re: Nový vs. starý
mk4 je dobre auto, ale tie tvrde sedacky.....pezot407 je snad po vsetkych strankach horsie auto(okrem podvozku, ktory je na rovnakej urovni), alesedacky ma 2x lepsie
17. 10. 2014 12:25
Trochu pozde
Pred temi tremi lety co prisel do Ameriky to mohla byt celkem bomba, ted uz bude aspirovat spise na prumer tridy. Mezitim dorazil novy Passat, ktery je uplne nekde jinde, nova Mazda 6, ktera bude mit take navrch, uvidime co facelift 508cky a dalsi modely co postupne prijdou na trh. Ford zbytecne ztratil technologicky naskok dlouhym vahanim s uvedeni v Evrope.
Jinak co se tyce vlastnich kvalit modelu, uvidime ale necekal bych zazraky. Prodejum budou branit automaticke prevodovky a slabe motory, ktere Mondeo dost vyrazuji z nejnarocnejsich vyberu. Zakladni model ostatnim zakladnim modelum asi bude konkurovat slusne, tam neni moc cim oslnit.
Rozbalit vlákno
43
Avatar - _Karel_
17. 10. 2014 12:32
Re: Trochu pozde
S tou Mazdou bych si nebyl tak jistej- leda možná podvozkově. Já z ní byl i oproti M3 spíš zklamanej- v naftě. Očekávání byla větší.
17. 10. 2014 12:40
Re: Trochu pozde
Mazda 6 ma (zatim) lepsi sortiment motoru a nove automaticke prevodovky Aisin.
Avatar - Ozzman
17. 10. 2014 12:45
Re: Trochu pozde
Ale prosimtě a jaký? >:D Mazda končí v naftě na 129Kw a v benzínu 141Kw.... kde Ford zaostává? Zrovna teda na Mazdu?
Avatar - iudex
17. 10. 2014 12:51
Re: Trochu pozde
Ako píše Ozzman: ako môže najsilnejší benzín v 6ke - atmo 2,5ka so 192k konkurovať fúkanému 2,0EB s 240k? Mazda 6 sa dá chváliť za veľa vecí, silné motory to ale rozhodne nie sú. :-!
Avatar - Emel
17. 10. 2014 16:47
Re: Trochu pozde
A to ještě nesmíme zapomenout, že ta 2.5 pouze jako Revolution Top Automat.
Avatar - _Karel_
17. 10. 2014 16:53
Re: Trochu pozde
No ono nějakou dobu i mondeo 2,0 ecoboost byl jen s automatem!
Avatar - WinDiesel
17. 10. 2014 20:01
Re: Trochu pozde
Konkurence zase nemá z atmosféry 192 k a diesel bez DENOx či SCR plnící Euro 6 .... Bravo Mazda.
17. 10. 2014 12:51
Re: Trochu pozde
Já zkoušel necelé 2 roky zpátky silnější biturbo v CX5 a 180 kobyl bych tomu určitě nehádal. Uvidíme, co fordovské šemíky :-)
Avatar - Ozzman
17. 10. 2014 12:41
Re: Trochu pozde
Slabe motory? 176kw v benzínu a 132kw v naftě a to ještě není v nabídce 2.2 Tdci...
17. 10. 2014 12:53
Re: Trochu pozde
Benziny jsou irelevantni, ty nikdo nekupuje a 132kW v nafte u topove motorace je nejslabsi nabidka na trhu krome nekterych extremne starych modelu typu Avensis, Laguna ci Superb.
17. 10. 2014 12:58
Re: Trochu pozde
Budes se divit, ale ja si do vetsiho SMaxe benzin koupil.
17. 10. 2014 13:03
Re: Trochu pozde
Tak ano, najdou se i taci blazni. Nicmene statisticky u predchozi generace tvorily prodeje benzinu i v celkem probenzinovem Nemecku (proti treba CR) nejakych cca 15% prodeju a to i po faceliftu tedy zavedeni EB motoru.
17. 10. 2014 13:09
Re: Trochu pozde
Blazni ? Podivej se na parametry motoru v tomto rodineho MPV a nejake ty recenze. Z meho hlediska je 160PS dostacujici, nikde jsem nebyl za sneka (ani s nalozenym) a za usetrene penize byla hezka dovolena.
Avatar - iudex
17. 10. 2014 13:10
Re: Trochu pozde
SK síce nie je významný trh, ale u nás sú Ecoboosty početnejšie, podľa predajcu Fordu vedie 2,0TDCI a hneď za ním je 1,6EB.
Avatar - Ozzman
17. 10. 2014 12:59
Re: Trochu pozde
No, že to říkáš hlavně s porovnání k Mazdě 6, která končí na 129kw naftě... :-!
17. 10. 2014 13:06
Re: Trochu pozde
Jenze Mazda ma nove automaty Aisin, ne dvojspojky Getrag.
Avatar - Ozzman
17. 10. 2014 13:08
Re: Trochu pozde
Psals i o motorech o převodovce se nehádám o automaty se nezajímám :-)
Avatar - WinDiesel
17. 10. 2014 20:02
Re: Trochu pozde
2,2 TDCi nebude, bude 2,0 TDCi 154 kW.
Avatar - iudex
17. 10. 2014 12:49
Re: Trochu pozde
No slabé motory sa Mondeu vytýkať nedajú - 203 a 240k benzíny sú v triede nadštandard, aj 180k dízel je solídny. Samozrejme Passat s 280k benzínom a 240k dízlom je ďalej, ale Japonci, Kórejci či Francúzi na Mondeo výkonovo nemajú.
Je ale pravda, že by to chcelo návrat k modelu ST aj pre Mondeo: keď má k dispozícii 4x4, vedel by som si tam pekne predstaviť takú 2,3ku EB z Mustanga. :-)
Avatar - Ozzman
17. 10. 2014 12:55
Re: Trochu pozde
Třeba bude :-) Hlavně, co 2.2 TDCi? Příjde? Nezdá se mi, že by Mondeo, které doteď nabízelo 200koní v naftě slevilo z nároků?
Avatar - WinDiesel
17. 10. 2014 20:04
Re: Trochu pozde
Nebude ale dostaneš 210 k v 2,0 TDCi. To by mělo stačit, jakkoli Passat a Volvo mají 240 k.
17. 10. 2014 12:59
Re: Trochu pozde
Mohu vedet v cem konkretne je Passat jinde ? Za sebe v nich vetsi rozdil nevidim.
Slabe motory ? 240PS v benzinu a brzy prijde 2,2 nafta taktez pres 200 PS, to je malo ?
Avatar - iudex
17. 10. 2014 13:05
Re: Trochu pozde
To je zatiaľ predčasné hovoriť, či je Passat inde, test Mondea ešte poriadne nikde nebol (len prvé dojmy) a obdobne ani Passatu, zatiaľ som jeho test čítal iba na Autoexpresse a ten síce auto chválil, ale nebol moc podrobný. Treba si počkať na prvé porovnávačky.
Zatiaľ sa zdá byť Passat ďalej čo sa týka motorov (najmä BiTDI s 240k je silný argument, na to zatiaľ Mondeo odpoveď nemá).
17. 10. 2014 13:11
Re: Trochu pozde
Co mate porad s tema motorama nebo to je jedine, v cem Passat zatim je jiny ? Kolik techto nejsilnejsich motorizaci se proda ? Tvori snad pilir prodeju ? Ani nahodou. Mimochodem nejsilnejsi 2.2 TDci teprve prijde.
17. 10. 2014 13:14
Re: Trochu pozde
Pilir prodeju celkem tvori. U stavajicich Passatu byla silnejsi 125kW verze prodavana v priblizne tretine pripadu, coz je celkem vyznamny podil.
17. 10. 2014 13:18
Re: Trochu pozde
Bavime se snad o 240k biturbu a ne nejakych 125kW.

P.S. Ale mozna, ze v tom mam gulas ja :-)
17. 10. 2014 13:23
Re: Trochu pozde
Mluvim o tom kolik dokaze VW prodat silnejsich priplatkovych motoru, argumentovat muzu pouze 125kW verzi, protoze v minule generaci Passatu silnejsi verze nebyla.
17. 10. 2014 14:28
Re: Trochu pozde
Později ho nahradil 130 kW.
Avatar - Ozzman
17. 10. 2014 13:18
Re: Trochu pozde
125kw a 176kw je rozdíl, hlavně cenový, tipnu si, že se bude pořád prodávác více verzí kolem 130kw, než těch TOP.
17. 10. 2014 13:22
Re: Trochu pozde
Jenze ona i stredni verze toho VW dieselu ma 140kW, tedy vice nez topova verze v Mondeu.
Avatar - Ozzman
17. 10. 2014 13:28
Re: Trochu pozde
Po kolikáté ti mám říkat, že Mondeo svoje TOP diesly nepředstavilo a že se čeká na 2.2 Tdci. Tohle je taky střední verze.... přečti si to 5x prosím, nebudu to už opakovat.
Avatar - Ham.
17. 10. 2014 14:09
Re: Trochu pozde
2.2 TDCi nebude, bude nahrazen 2.0 v nejvyšší specifikaci.
A range-topping 207bhp 2.0-litre diesel will join the range in 2015, and replaces the old 197bhp 2.2-litre unit. CO2 emissions have yet to be confirmed, but Ford says it will emit significantly less than the old model.
Avatar - iudex
17. 10. 2014 14:23
Re: Trochu pozde
Takže to potvrdzuje, že silnejší dízel príde, akurát bude downsizovať. ;-) Každopádne 210k (207 BHP/154 kW) je slušná porcia výkonu a Ozzman mal pravdu, že nie je dôvodné vytýkať Mondeu slabé dízle.
Avatar - Ham.
17. 10. 2014 14:55
Re: Trochu pozde
Ano, nejspíš s ním čekají na uvedení čtyřkolky.
17. 10. 2014 13:11
Re: Trochu pozde
176kW biturbo (motor o dve tridy jinde nez cokoliv v Mondeu), DSG prevodovky, interier z tohohle stoleti atd.
17. 10. 2014 13:15
Re: Trochu pozde
Interier je ciste subjektivni vec a nejsme v narodni galerii umeni, abychom to hodnotili.
176kW biturbo je sice zajimavy motor, ale jeho prodejnost bude oproti zbytku miziva, takze tenhle argument neberu. Nicmene vyckejme prichodu 2.2 TDCi.
Mozna te to prekvapi, ale i Ford ma svou dvojspojku Powershift (nebo jak se to jmenuje) a vubec neni spatny. Ono tedy DSG neni moc vyhra, to uz snad radeji klasicky HDM.
Mas tam neco dalsiho Bedrichu ?
17. 10. 2014 13:23
Re: Trochu pozde
Není právě Powershift jenom obchodní název Fordu a nejedná se tedy o dvojspojku Getrag?
17. 10. 2014 14:30
Re: Trochu pozde
Souhlasím, mělo by jít o převodovku Getrag. Co se označení PowerShift týče, používá ho i Getrag a zapadá do jejich názvosloví, takže nepředpokládám, že by bylo Fordu.
17. 10. 2014 15:39
Re: Trochu pozde
ano, jedna sa o dvojspojku getrag,ono ten powershift by mal byt v podstate zlozitejsou kopiou DSG, aspoň tak to tvrdil kamarat ktory tam pracuje, ale ci je to pravda, to netusim
18. 10. 2014 23:27
Re: Trochu pozde
Ano, a podla vsetkeho sa to vyraba tu na vychode v Kechneci.
17. 10. 2014 14:02
Re: Trochu pozde
Kolega ma Mondeo v diezlu s Powershiftem a je s nim dost nespokojeny. Se mu (hlavne ve meste) sem tam stava, ze mu najednou neradi pripadne radi jen sude stupne. Uz tam i neco menili (za ne male penize) ale nedavno se mu to stalo znova. A servis poradne nevi co to je. Ukaze se i chyba, ale kdyz zprijde do servisu, tak pri pripojeni jim to neukaze uz nic.
Dokonce mu nechteli, kdyz tam byl poprve, verit ze to dela a tak je prinutil na zkusebni jizdu kde se to "nastesti" to stalo znova. Museli odstavit auto, vypnout, chvili pockat a pak to zas fungovalo.
Kdyz tam byl naposledy tak mu pry rikali ze uz maji vic takovych priapadu.
Avatar - skejpa
30. 10. 2014 08:49
Re: Trochu pozde
Jo, to je Ford v dieselu :-) Kolega měl focuse sedan a když mu po třetí návštěvě servisu stále nedokázali poradit co s tím, mezi řečí mu poradili ať to prodá >:D
Samozřejmě to také může být servisákama protože v těch autorizovanejch servisech to jsou spíš měniči než automechanici ale...
Avatar - Ozzman
17. 10. 2014 13:17
Re: Trochu pozde
Jsi jantar nebo co? Mondeo teprve uvede na trh silnější dízly, vždyt ti to tady lidi píšou, tak jak víš, jak budou dobré či špatné?... On ti někdo Fordem přejel psa? Nebo proč tolik nenávisti? Dle autora se jedná o velmi povedené auto... tak co jančíš? >:D
Avatar - iudex
17. 10. 2014 13:00
Disky/pneu
Teraz som pozrel nemecký Preislist a zaujal ma rozmer pneu: základ je 215/60 R16, čo je dosť vysoký profil a predstavuje to nárast oproti doterajšiemu rozmeru 215/55 R16 (obdobne sa zvýšil profil aj pri väčších priemeroch diskov: 235/50 R17, 235/45 R18 a 235/40 R19).
I to potvrdzuje posun smerom ku komfortu.
Rozbalit vlákno
2
17. 10. 2014 17:12
Re: Disky/pneu
Tak on se profil pneumatik zvětšuje obecně skoro všude, nejen u Fordu. Z 225/45/17 dnes některá auta střední třídy přešla na 225/50/17 (ostatně 235/45/18 má podle ceníku i nový Passat), stejně tak v nižší střední už se začíná častěji používat 205/60/16 místo 205/55/16...
17. 10. 2014 17:42
Re: Disky/pneu
To jsou rozměry jako u S-Maxu.
Avatar - 3_diamanty
17. 10. 2014 13:11
nechcem tu vyrit hladiny kludnych vod
ocakavam tvrdu kritiku ale dovolim si tvrdit ze som sklamany z tohto auta teda po stranke prevedenia interieru aj exterieru aby som to upresnil...... ( o kvalite ako takej ani o jazdnych vlastnostiach nepochybujem, ford mal vzdy najlepsie podvozky ) .......

pride mi interier uz trosku out.... a aj exterier akoby uz mal najlepsie roky za sebou .... pride mi to trosku tluste to auto.. ako taky mroz ... bezzuby mroz.... ja neviem ale passat ma skutocne nadchol a to nie som tiez vw fans ale fakt ma nadchol.... mondeo mi pride hodne podivne.... maska, interier. celkove endomorfne krivky jak kulturista pri objemovke, neviem... necitim z toho taku lahkost sviezost a novotu .... aj optima od kie ktora ma uz par rokov za sebou mi pride tvarovo cistejsia krajsia a trvacnejsia... alebo aj taka mazda 6 to je ine kafe.......vsetko je vec nazoru.... komu sa paci ok.... nech vam padne na uzitok, je to dobre auto... posluzi ako kazde ine....

pre mna osobne po tolkych rokoch predosleho mondea je to nove vizualne sklamanim, ked som sa uz pristihol sam na sebe ze sa viac zaujimam o passat ako o mondeo ( pritom vw viez moc nemusim ) tak asi nieco na tom bude co pisem .... nevymyslam si

ak sa to auto paci ozzmanovi tak je vsetko v najlepsom poriadku a vo forde si mozu tlapnut :yes:

ale ja by som si nevybral mondeo..... nemam vztah k tejto znacke .... nemam ani citenie pre jej dizajn... bohuzial ... to uz skor passatik ... sorry
Rozbalit vlákno
7
Avatar - fOE
17. 10. 2014 13:26
Re: nechcem tu vyrit hladiny kludnych vod
obcas to premuze i me a neodolam: ty jsi strasnej trapak
Avatar - 3_diamanty
17. 10. 2014 13:29
Re: nechcem tu vyrit hladiny kludnych vod
;-) dik za nazor... hodne vystizny :yes:
Avatar - Ozzman
17. 10. 2014 13:26
Re: nechcem tu vyrit hladiny kludnych vod
Tak to jsem rád, že si ze mne ve Fordu sednou na zadek >:-[]

Teď vážně když ti na mém názoru tak záleží >:D Sedan mne až tak nenadchl, na živo vypadá honosně, to je fakt, ale trpí na výběr kol a jejich velikost. Kombik je o poznání vyváženější a to modré kombi z fotek bych si z fleku koupil, opravdu se mi líbí, sluší mu kola, barva, vypadá lehce agresivněji a sportovněji. Interiér se mi líbí, tam je pokrok vidět, jen těch barevných kombinací interiéru bude více, tak neházejte flintu dožita... snad tam ale nebude zase to otřesné dřevo jako to mělo MK IV v některých Ghia výbavách

Kdybych si měl vybírat sedan, líbí se mi Ma6 (jen na velkych kolech jinak trpí stejnym syndromem jako Mondeo, opuchnutou karoserii a v interieru sem si nenašel dobrou pozici za volantem), nebo v cenách atakující milion bych oželel výbavu a šel bych do základní prémie (3er). V kombiku nevidim duvod proč nejít zas do Mondea... ale tohle jsou jen dohady, je možné že po svezení zhnusen odejdu... soudím jen z fotek.... >:-[]
Avatar - 3_diamanty
17. 10. 2014 13:35
Re: nechcem tu vyrit hladiny kludnych vod
Tak podla mna to mondeo uz tie napuchnute tvary priviedlo do maxima.... kombik to zrejme bude trosku maskovat prave tym wagoonovytym zadkom takze ako celok zrejme nebude posobit tak napuchnuto..... ale skor ako klasicke velke megakombi

syndromom malych kol trpi aj mercedes CLA..... rovnako aj mondeo .... je to prave preto ze nad oblastou kolies je hodne plechu cele je to zavalite tluste... a nie ze svalnate.. ale skor tluste.. tukom prerastane... sval je nieco ine... svalnato vyzera audi A4.... ale toto na mondeu toto su ciste tuky.... amorfne tuky.... citit tu vizualnu nadvahu.,... kombik bude v tomto pripade asi elegantnejsi suhlas.......

Interier kupodivu vyzera tak nejako strohejsie relativne jednoducho ale nekoresponduje mi to s jeho obrastenou kasnou .... ale to je len detail...... a male negativum

z praktickeho hladiska a rodinneho vyuzitia ale nemam pochyb o tom ze kombik mondeo bude fajn auto... to ano... bude to kriznik ciest a dostojne velke priestranne auto... to ano...
Avatar - Ozzman
17. 10. 2014 13:39
Re: nechcem tu vyrit hladiny kludnych vod
Já už nevím, co ti na to napsat >:D Jen se směju >:-[] Mě přišlo i MK IV obtloustlé a třeba v černé to maskuje i na menších kolech.. stejně jako baculky... Napuchlých aut najdeš hodně, kombik je fešák, mě se líbí, když ne tobě... nekupuj si ho >:D Nikdo tě nenutí >:D
Avatar - 3_diamanty
17. 10. 2014 13:42
Re: nechcem tu vyrit hladiny kludnych vod
>:D :yes: nekoupim.......neboj ..... v zivote na neho mat nebudem... bud klidny :yes:

napuchnutych aut je spusta ano... doba je zla ;-\

kombik je podstatne krajsi aj v pripade i40... sedan je hrozny to priznavam... ale kombik i40 vyzera fakt stylovo ... vazne by som sa na neho nechal zlakat... keby som nevedel co s peniazmi
Avatar - Ozzman
17. 10. 2014 17:43
Re: nechcem tu vyrit hladiny kludnych vod
A už je tu zase Korea :-) to je fakt posedlost :-) i40 vypadá z profilu jak banán :-) myslím ze bys opravdu mel par aut projet abys zjistil jak to je:)
17. 10. 2014 14:44
Amerikanizovaný produkt
Na novém Mondeu je velmi patrné, že už to není auto vyvíjené primárně pro evropského zákazníka. Z toho pak pramení určité rozčarování z "obtloustlého" designu, méně sportovního jízdního projevu, příliš měkkých sedadel, mezigeneračně zmenšeného kufru, elektrické parkovací brzdy atd. Pro mě je prostě současné Mondeo 1.6 Ecoboost vizuálně i řidičsky mnohem přitažlivější auto než nové 1.5 Ecobopost a asi nebudu sám. Minulá generace prostě byla evropský špičkový vůz, novinka je globální model zatížený řadou kompromisů, navíc přicházející do Evropy se značným zpožděním.
P.S. Už teď se bojím, jak asi bude vypadat příští "globální" Fiesta...
Rozbalit vlákno
4
Avatar - iudex
17. 10. 2014 15:45
Re: Amerikanizovaný produkt
Niečo na tom bude. Bolo by zaujímavé spraviť porovnávačku starého Mondea 1,6EB s novým 1,5EB.
Avatar - Ham.
17. 10. 2014 17:24
Re: Amerikanizovaný produkt
Amíci takové srovnání přetřásají na svých serverech už delší dobu.
[odkaz]
17. 10. 2014 17:34
Re: Amerikanizovaný produkt
Aby se brzy nestalo, že do evropy mimoevropské automobilky přestanou prodávat úplně - jsem tedy laik, ale přijde mi to, že už stačí jen pár dalších nařízení a zpřísnění celoevropských limitů, a už se automobilkam může upravování modelů speciálně pro evropský trh přestat vyplácet... (?) :-)
17. 10. 2014 21:55
Re: Amerikanizovaný produkt
Vzhledem k tomu, že běží program celosvětové harmonizace, by si moc nepomohly.
Avatar - Well-being
17. 10. 2014 14:53
Cituji:
– ano, je to bohužel tak, Mondeo už, stejně jako předtím Focus, zase ubralo kus ze sportovního chování a přiblížilo se „střednímu proudu“.

Bože, kdy už konečně odborníkům z Auto.cz dojde, že pro sport jsou určena úplně jiná auta ;-)
Rozbalit vlákno
4
17. 10. 2014 15:08
Re: Cituji:
No jo, problém je ale v tom, že evropští zákazníci byli po desetiletí zvyklí, že Mondeo nabízelo jedinečnou kombinaci sportovní ovladatelnosti a agilnosti s výborným komfortem odpružení, ve skvěle vyváženém poměru!
17. 10. 2014 15:31
Re: Cituji:
Asi takto: když o ženské řekneš, že je pěkná, nemusíš tím nevyhlutelně myslet, že je supermodelka. A když se řekne o autu, že je sportovní, nemusí to nevyhnutelně znamenat
Porsche 911.
Sportovní může znamenat, že má tužší nastavení podvozku, přiměřeně výkonný motor a je obratné, ve srovnání se svojí konkurencí.
Avatar - _Karel_
17. 10. 2014 16:52
Re: Cituji:
Přesně. Well-being v Mondeu evidentně nejel. :yes:
Avatar - iudex
17. 10. 2014 15:43
Re: Cituji:
Ono je to treba vnímať vždy v kontexte triedy. Snáď len veľmi simplexný jedinec bude od Mondea čakať športové jazdné vlastnosti á la Cayman. Aj keď je pravda, že z toho, čo bolo popísané v niektorých testoch minulého Mondea mohol mať človek nereálne očakávania.
17. 10. 2014 18:29
Bravo Ford!!!
Tak Atilovi komentare mi prijdou totalne zcestný. Hlavně by mě zajímalo v čem je Passat uplně jinde než nové Mondeo >:D >:D >:D ... jo leda v tom, že jako u každe generace je to oproti Mondeu designově uboha krabice na 4 kolech s horšíma jízdníma vlastnostma.

Co se týče motorů, tak benzínové motory výkonově naprosto splňují daný segment a jak se zde mnohokrát píše tak silnější diesel jěště přijde. A i těch 132kW je víc než dostatečných a je prostě pravda, že výkonove špičkové motory typu BiTDI u VW apod. proste nebudou tvořit většinu prodejů .... tudiz to není zádné minus i kdyby Ford takovy nemel. A pokud někomu nestačí živit diesel s výkonem kolem 130 nebo 150kW , tak určitě má na to aby si koupil silnější 2,0EB a bude spokojenej :-)

Pokud jde o me, tak mě Passat v zadné generaci nepresvedcil ze by byl v něcem dále nez Mondeo (nektere generace obou aut sem ridil, nektere ne, a procetl jsem si spousty recenzí majitelu a vyslechl zkusenosti lidi v okolí).

Dle meho osobniho nazoru je design noveho Mondea naprostá pecka. velice elegantní, přitom agresivní se sportovními prvky. v reálu bude 100% jěště mnohem hezší než na fotkach, což potvruji slova autora clanku o zajmu místních obyvatel (nevím ze by se nekdy nekdo otocil za Passatem, cimdal vic strohy design, hlavne ten predek soucasnych VW, pro mě hnus). Interier Mondea mi prijde stejne tak dobry, přehledny, moderní, elegantní, sportovne zamereny, s nápadem, zadna nuda ani zadny extremy, proste ideal.....ne jak Passat, kde mi interier a hlavne ta spolecna rovna linka vedouci celou šíří palubovky, spojujici vydechy ventilace, prijdou opet strasně nudný, německy konzervativní, bez nápadu.

Takže co jsem se zatím docetl: obrovský interier, o vyborné kvalitě interieru ze svych zkuseností s Mondei nepochybuji, vyborne komfortní jizdní vlastnosti, perfektní řízení, Motorovych variant dostatecne a jeste prijde, bohata výbava se vsemi moznymi moderními asistenty atd ... Takze co vytknout? podle me naprosto vyvazene auto na vrcholu střední třídy.

Co se týče zavazadlového prostoru, i když treba papírove o par litříku se zmenšil, tak si myslím, že na tento segment aut naprosto OK, a jak tady nekdo poznamenal s Oktavkou, nejde o papirové hodnoty ale o prakticky vyuzitelny prostor ktery vzdycky byl a urcite je perfektní. U Focusu III se strasne kritizuje papírově maly zavazadelník, i u kombi (a naopak škodovka neuprosně masíruje naše obcany obrovskymi papirovymi hodnotami svych kombiku) ale pritom ve skutecnosti uz od majitelu oktavek neslycham takovy nadseni a dokonce nedavno jeden test techto kombi "prekvapive" potvrdil, ze tak kritizovany Focus pojme v reálu daleko více nez by se čekalo.
Rozbalit vlákno
1
18. 10. 2014 16:37
Re: Bravo Ford!!!
jj Mondeo se povedlo...jen jedine a to ume dost neprekousnutelne zklamani...stejny 2,0EB a pritom mnohem horsi zrychleni....v minule generaci 205 konova verze 7,9 s automatem..a. ted 8,6?!?!
17. 10. 2014 20:40
Asi se zase testovalo jine auto..
Auto.cz:

Trošku hůř k sobě šla kombinace 1.5 EcoBoost a karoserie kombi. ... v tomto případě Mondeo propáslo šanci stát se zase tou jízdně zábavnou štikou v rybníce současné střední třídy ...nedává řidiči potřebnou jistotu pro svižné a zábavné svezení...

Autobild:

Der kleine 1,5-Liter-Benziner ist... Die Sternstunde des Mondeo schlägt auf kurvigen und unebenen Landstraßen. Hier gelingt dem Ford eine tolle Mischung aus Fahrkomfort, Fahrspaß und Fahrsicherheit, an der sogar die Konkurrenz aus Wolfsburg zu knabbern haben dürfte.

Preklad: Hvezdna hodina Mondea prichazi na zatackovitych a nerovných okreskách. Zde se Fordu vydarila vyborna kombinace jizdniho komfortu, radosti z jizdy a bezpecne jizdy, coz by mohlo hlodat konkurenci z Wolfsburgu.

Co z toho plyne? Ze budto tady někdo chlasta (ja se k tomu hrde hlasim!) a nebo se tady zase nadrzuje koncernu..

J.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - white label
17. 10. 2014 21:29
Re: Asi se zase testovalo jine auto..
Tady něco nesedí, každý místní antikoncernovwý kovboj ti přece ochotně potvrdí, že právě AutoBild je ten nejvwětší koncernovwý plátek. :-O >:-[]
Avatar - _Karel_
17. 10. 2014 21:39
Re: Asi se zase testovalo jine auto..
Jen důkaz, že někteří bereme výsledky testů zbytečně vážně. Vše kromě sekund a centimetrů je asi subjektivní.
17. 10. 2014 21:58
Re: Asi se zase testovalo jine auto..
A u objektivních údajů se utopíš v metodikách. ;-)
Avatar - _Karel_
17. 10. 2014 21:59
Re: Asi se zase testovalo jine auto..
Ano, zpochybnit se dá všechno ;-)
17. 10. 2014 22:11
Re: Asi se zase testovalo jine auto..
Z metodiky plyne i chyba měření a co se ve skutečnosti snažíš změřit.
Avatar - _Karel_
18. 10. 2014 10:17
Re: Asi se zase testovalo jine auto..
Tak delší podržení tlačítka zafungovalo, dík! :-)
18. 10. 2014 16:36
Re: Asi se zase testovalo jine auto..
na autoweb taky testovali mondeo..a taky vyzdvihuji 1,5EB..ajk se snim paradne jezdi..

jinak obecne...porad jde o stejne klise.. nove Mondep..je vzdycky mene ridicke auto....a to se opakuje v testech jiz 5 generaci :D:D

Pritom jde o to, ze diky lepsimu odhlucneni..a to celkovemu...nevynikne tolik rychlost s jakous e jede..atd...proste vice kvalitni jizdy a ne mene sportovnosti :-)

JEzdim Mondea od roku 1996..tudiz od prvni generace (ktere jsme koupili v roce 1995) a to u nas byly a jsou at benzinove tak i dieslove varianty..tak to srovnani mam docela presne :-)
2. 11. 2014 01:30
Re: Asi se zase testovalo jine auto..
Mrkni na Autocar a Autoexpress - Mondeu vyčítají totéž co zde, a to na "domácí" půdě.
Avatar - rohYpnol
17. 10. 2014 20:46
Další nový Ford, horší než předchozí
Nové Mondeo rozhodně není průšvih, ale evidentně ztratilo mnoho z tolik vyzdvihvaných vlastností svých předchůdců.

Stejně jako nový Focus jsem přesvědčený, že nové Mondeo bude muset přijít v hodně krátké době po uvedení s FL, který bude napravovat přešlapy Fordu. Určitě je to model, který má na to být třídním premiantem. Možná za to může ta prodleva dvou let, ale aktuálně vidím jednoznačně zajímavější modely - třeba Mazda 6.

A tohle [odkaz] mě opravdu děsí 8-s 8-s 8-s Dokážu pochopit, že svět tuningu přináší na auto nálepky typi Koni, Blaupunkt, Sebring, a další... Ale že nový FOrd bude vyjíždět z výrobní linky se štítky Sony, Microsoft... Doba, kdy se nový model auta bude nakupovat z důvodu "sw podpora výrobce již skončila" již zkrátka bohužel klepe na dveře ;-\
Rozbalit vlákno
2
17. 10. 2014 22:00
Re: Další nový Ford, horší než předchozí
Tak logo Sony je ve Fordech již tradiční. V Lexusech najdeš pak Mark Levinson. Jinde může být decentněji zakomponované (třeba na mřížce reproduktoru místo na panelu audio systému na středové konzole). Možná to i reflektuje, že dodávají reproduktory a popřípadě zesilovač, nikoli vlastní rádio/ navigaci. Logo Windows se pak myslím objevovalo ve Fiatech (systém Blue and Me, nebo jak se to jmenovalo).
Avatar - _Karel_
17. 10. 2014 22:11
Re: Další nový Ford, horší než předchozí
Díky ;-)