Před necelými dvěma týdny se objevily první chatrné spekulace o možném prodeji švédského Volva. Nyní tyto spekulace podpořil švédský deník Goteborg Posten, který se navíc odvolává na zdroj zevnitř automobilky Ford.
No to je tazke. Investorom uz dochadza trpezlivost, a pod dozornou radou Ford-u sa zrejme trasu stolicky. GM sa uz ako-tak pozbieral, preto ani u Fordu uz toto obdobie nesmie trvat dlho! Ford musi tieto straty dako vykryt, a dalsie pozicky dostane uz len za nevyhodnych podmienok (holt, vyssie riziko). Je teda jasne, ze potrebuju hotovost, a ziskat ju mozu len dalsim predajom - a vyzera to ze otazka neznie "predat?", ale "co predat?": Volvo, alebo Jaguar?
Akcionar je len jeden typ investora. Dolezitejsim investorom su v tomto pripade banky a financne spolocnosti, ktore Fordu poskytli prostriedky na preklenutie tohto obdobia. A za tie sa Ford musel zarucit niecim, co ma trvalu hodnotu napriek problemom v ktorych Ford momentalne je!
Ako akcionar mozes teraz kupit akcie Fordu ktory je v problemoch a dufat, ze sa z nich vyhrabe, a ty zarobis majland. Ak ti to nevyjde, stratis co si investoval. Ale ak Ford potrebuje hotovost na prekrytie straty, financna spolocnost mu ich poskytne len za takych podmienok, aby v ziadnom pripade o svoje peniaze neprisla. Nic takeho, ze "...tu mate teda 300mil$, a uvidime, ako sa vam bude darit, mozno na tom zarobime a mozno prideme o vsetko..."! Akcionar zarobi alebo prerobi podla hodnoty akcii. Banka (ktora poskytla prostriedky Fordu v poslednom obdobi) len zarobi, aj keby hned Ford isiel do bankrotu. A ak zistia, ze to s firmou nevyzera dobre, pritlacia a budu chciet svoje peniaze naspat. Preto ver tomu, ze nalada investorov je pre manazment Fordu sakramenstky dolezita, a pri rozhodovani o dalsich krokoch hra velmi velku rolu...
Já vím, co je to akcionář; jen že akcionářům se říká "akcionáři".
Banka Fordu půjčila peníze na úrok, a Ford také něřím ručí. Tím to ale končí. Pocity banky mohou být rodině Fordů někde. A to platí i o tom "pritlacia a budu chciet svoje peniaze naspat"; každá půjčka má termín splatnosti, před ním můžeš tlačit jak chceš, ale výsledkem bude tak leda víšco...
Ford se dívá do budoucnosti. Za dva, pět let bude obrovská konkurence od automobilek v Číně.Proto se zbavuje byť dobrých automobilek, do kterých však musí nalévat více peněz.
Jako evropan budu mit radost pokud se Volvo vymani z americkeho podruci a BMW neni vubec spatny novy majitel! Ja jsem jednoznacne pro a pro me za me at Ford shnije v pekle a s nim vsechny americke automobilky.
Jasne ;-) Ja to myslim tak, ze diky stupidnimu marketingu si spousta lidi, ktery maji na premiovku mysli, ze Jag je jeste nekde dal s cenou a uz spoustu let neni pravda. Posledne to tu psal petrt, ten kdyby mel poneti o cenach, tak loni nekoupil Mondeo a skocil do Jaga :yes: Jinak teda jeste gratulace k tem koulim >:-[]
Uprimne kdyz jsem se na podzim rozhodoval o novem aute tak jsem i premyslel nad X-Typem a nemel jsem zadny problem s lidmi ale spis s chapanim toho auta- to auto mne proste nicim neoslovilo. Jinak si myslim ze koncern BMW a Volvo by nebyla spatna volba- oba dva jsou ve svych segmentech dobri a muzou se ve spouste veci vyborne doplnovat
Myslel jsem lidi obecne i kdyz par typku z prazskyho AMT nemam vazne rad. Tvoje rozhodnuti chapu. Proste te to neoslovilo, hotovo. Cenim, ze tu nepises veci o Mondeich atd. jako nekteri, kteri treba toho X-Typa ani nepotkali na silnici. :yes:
Toho snad musel videl kazdy i po Pardubicich se jeden pohybuje ;-). Proti Mondeu nic nemam koneckoncu jsem jedno mel a nikdy jsem nemel duvod si stezovat :-!. A ty kecy o fordovych packach v Jagu mne nechavaji klidnym- ti co to tvrdi by se meli treba podivat do A6 a pak do Golfa take tam najdou neco spolecneho. Na druhou stranu X-Type patril prave s Volvem, Lexusem IS a Sabem 9-3 mezi ty auta nad kterymi jsem premyslel a subjektivne mne sedl nejmene- ale to nevylucuje ze to neni dobre auto- po pravde nechapu proc je tak malo uspesny
Dobry zaklad pro vyber :yes::yes: To auto bylo od zacatku naprosto chybne marketingove usazeny na trh. A pak to zazdili lowcost verzema s naftou. Meli zustat u dvou benzinovych V6 s AWD a postupne pridat nejakou peknou naftu, nebo dve, taky s AWD. To kombi nicemu nevadilo, mohlo klidne existovat taky. To ze nakonec stopli coupe a R verzi, tak to nevim jestli nebyla chyba, ale v kontextu se spatnym zacatkem asi ne. Jo a taky v Pardubicich jednoho potkavam ;-)
Taky byvas u Pernikaru? Ja tam jezdim za mladou :-!. Ja jsem premyslem u X-Typu prave nad tou low cost verzi 2litry benzin ale oni ji uz nemeli a 2,5 mi prislo zbytecne moc navic jsem do auta nechtel dat vic nez mega a v te cene se solidni vybavou meli jen naftaky a ty mne zrovna moc neberou. A tak jsem skoncil jak jsem skoncil a jsem spokojen ( tedy kdyby mi GTI netvrdil ze S40 je auto pro zenske- to mne pak berou vsichni certi) :*)
Jo byvam ;-) Ta 2,1 benzin byla OK, byla to V6, ale predokolka. Coz teda clovek nepochopi. S40 je naprosto OK, teda jen ten plynovy pedal je na me nejak stranou.
Jasne ale to byla jedina motorizace kterou jsem si mohl v klidu dovolit a navic ja proti predokolkam nic nemam. Mne na ni prave fascinovala ta V6. Jinak koukal jsem na stranky importera- co tam delaji zamestnanci ze tam maji na sklade takove skvosty co by se uz davno vsude jinde prodaly?
>:D >:-[]:yes: Občas na to koukám (zvuková kulisa při jídle) ;-) Docela jsem se bavil, jak ten "product placement" hezky funguje - v každém díle musí být záběr na Land Cruiser, včera jsem zahlédl i Avensis.. Jaguar by se měl pochlapit a taky něco zaplatit, jinak budou padouši furt jezdit s jeho auty >:-[];-)
Tohle jsou nemocný lidi. Já kldyž sednu do auta tak když vše je jak má být víc to nezkoumám a jedu. Že bych něco prověřoval, to teda ne. To jsou kecy lidí co na autosalonu sednou do Lamba a pak řeknou že by si to stejně nekoupili páč to má klíček jak passat. Ne že na to nemaj, ale že to má klíček jak passat. Lžou sami sobě. Znám dva majitele Lamba a ti kdyby si to nepřečetli tak to ani nevědí, taky možná proto že v passatu nikdy nejeli >:D >:D >:D
Hele, vim že ted tu bude spousta lidí prskat a smát se mi, ale má nová zkušenost- poslední 2 měsíce mám díky jednomu známému možnost půjčit si třeba na víkend cokoliv od VW co májí zrovna cz zastoupení ve skladu. A využívám to. Měl jsem touarewg, passat, golf, touran a eos. A dost se mi líbilo že jak si jednou jakýkoliv model osaháš je to v ostatních stejné- na stejném místě, stejný ovladač. Jen trochu jiný desing. Jasně že touareg v kůži vypadá jinak než golf v základu, ale skoro vše je na stejném místě, radio se stejně ovládá, climatrinic je stejný... Docela dobrý. U forda nevim, ale třeba renault to tak nemá.
No je to fakt že v praxi to moc využití nemá, ale mě se to docela líbí. Je zajímavé jak dvě stejné věci na dvou různých místech můžou vypadat jinak. Ale jediné auto která bych si od VW asi koupil je ten eos, fakt paráda.
U Fordu a Jagu az na drobnosti taky stejny. To je treba vec , ktera me tocila u Caddy. Kazdy auto uplne, ale totalne, jiny. O vikendu jsem si byl zajezdit s BMW, mel jsem 335d, 330d cabrio, 745d a 650i. Taky celkem dobry, ale ta shoda uz tam neni takova.
To je ten rozdil mezi lidma. Ti, kteri vedi (modri), tak ti rikaji, ze Jag ma neco z Fordu (coz neni duvod ke studu). No a ti ostatni, hlavne nekteri, tak ti rikaji, ze jejich napr. Skodovka je plna dilu z OOOO. To bude tim naskokem diky technice >:-[] >:-[]
Je to tak rok dva, co Renault zhodnotil neúspěch Vel Satisu a chtělo Volvo nebo Saab. Nic se nědělo, ale možná bude... Nic proti BMW, mám ho rád, ale ne jen mnichovská značka má finanční možnosti. Zajímavý by bylo posílení koncernu R-N na amerckm trhu, kde má Nissan už takhle dost. Když se přídá ještě Volvo, který v USA a Kanadě taky letí...
Ten je nejvíc ztrátovou značkou. Takovouhle značku si může vydržovat jenom společnost, která neví co s přebytečnýma miliardama. Ale to Ford rozhodně není. Vovlo bych neprodával, to má dost silnou pozici na severoamerickým trhu.
pre Volvo je partnerstvo so silnym BMW jednoznacne lepsie, ako keby ho mal kupit potratovy Renault/Nissan :no: Image a kvalita Volva by bola nenavratne prec...Aj samotny menezment Volva by si viac prial spojenectvo s Bavormi :yes: Volvo by tak ziskalo pristup k tomu najlepsiemu co automobilovy priemysel ponuka - motory, prevodovky, podvozky BMW :yes: A stupol by tym aj image Volva :yes: a celemu koncernu predaje, cim by Mnichovcania deklasovali arcirivala zo Stuttgartu...V kazdom pripade vsak BMW nedovoli aby S60, S80 priamo konkurovali 3er, 5er :-! co je vsak mozno na skodu veci :no:
Najidealnejsie by teda bolo keby sa Volvo osamostatnilo, bolo financne aj technologicky silne, predaje aj image by stupali, isli by tvrdo po krku Audi, MB, BMW...Volvo by s S90 vstupilo do lux.triedy :-! je to vsak iba zbozne prianie nas - inVOLVOvanych ;-)
Aby zůstalo Volvo samostatné, to by ho musel koupit nějaký finančně silný fond. Ale i ten fond se bude snažit navýšit cenu té firmy na trhu s výhledem velkého zisku při prodeji části akcií.
Asi bych také na místě Fordu prodal Jaguar. Je to ztrátové, image Fordu to nezvyšuje, ...
Mazdu bych určitě neprodával. Ta je zisková.
LandRover - také by se dalo uvažovat o prodeji. Tady by se asi našlo hodně zájemců.
Tohle spojení vůbec není nelogické, výsledkem by mohly být ultimativnější a purističtější modely BMW, které by lépe odrážely nástup nové vlny sportovně stavěných Audi a konkurenci důstojněšímu a na komfort více zaměřenému Mercedesu by pak obstarávalo Volvo. ;-)
Podle meho to je Kachna. Zachvili nekdo napise ze Ford US proda Ford EU take tomu budete take verit.
Prodeji brani jedna zasadni vec a to je schoda dilu, Volvo neni Aston.A tet mluvim o dilech ktere pouziva Ford od Volva.
Hmm nejde jenom o nahradni dily ale hlavne nove pripravovane spolecne motory dalsi soucasti do kontrukce novych modelu at u Volva tak Fordu, jedine ze by dalo technologie motoru BMW Fordu potom bych to chapal ale to je blblost asi ze. Proste je to Kachna.
Podobné "problémy" se v historii již mnohokrát museli řešit.. prostě se udělá dohoda, že vývoj poběží dál minimálně po jednu automobilouvou generaci nebo tak něco.. pokud jsi vlastník a opravdu chceš prodat a já jsem kupec, který opravdu chce koupit - určiě se nějak dohodneme, ne? ;-) Tím ale nepopírám, že prodej a zajistění všech věcí okolo prodeje by bylo v případě Volva daleko komplikovanější než u Astonu
LAND ROVERU: být Fordem, tak se raději hned zbavím Land Roveru - sice je zrovna chvilkově ziskový (stějně to ale nestojí ani za zmínku), jenže dlouhodobě z něj moc peněz nekouká.. nyní není v krizi = šup s ním na trh a zbavit se ho, dokud do něj nemusím zbytečně lít další peníze a dokud má aspoň nějakou cenu. JAGUAR: už měl být dávno prodán.. mezitím tam Ford nalil tolik peněz, že raději zvolil strategii "buď se chytne XF nebo smrt". VOLVO: nechal bych si ho, protože má svou pozici jak v Evropě, tak v Severní Americe.. navíc až se Ford zbaví Jagu nebo až prostě Jag zajde (Matesy promiň), tak by Volvo mohlo plnit funkci plnohodnotné luxusní značky (tedy více do luxusu + přidat vlajkovou loď S100). MAZDA: tu Ford nedá, díky ní má přístup na japonský trh a také může využívat a učit se japonské výrobní a technologické postupy. LINCOLN: další z "mrtvých" značek držených na kapačkách.. něco se prodá v USA, ale co s ní jinak? Ford se jí nyní snaží implementovat do Číny - * proč? Nechápu, že tam raději nešel Volvem. MERCURY: tahle značka a důvody, proč ji Ford má je mimo mou úroveň chápání.. Mercury, značka, která působí pouze na US trhu, prodává řadové Fordy pouze s jinou značkou, její prodeje jsou dlouhodobě těžce tragické (věří se tomu těžko, ale proti Mercury je US Volkswagen lídr trhu..).. Mercury je tak nesmyslná, až se mi líbí >:-[] /// Abych to shrnul, být Fordem, tak bych si ponechal pouze Ford, Mazdu a Volvo
Se značkami Lincoln - Mercury je to docela těžké. Jen tak je Ford zavřít nemůže, protože by nevyplatil dealery. Můj návrh zní takto: zatím bych si nechal všechny značky. Jag pevně svázat s LR a po výběhu X-TYPEu sunout Jag a RR na úroveň Porsche a Maserati. LR mohou být vyvýjeny spolu s US. fordy - Escape/Freelander, Expedition/Disco. Tímto se uvolní místo pro další značky. Z Volva se může časem vyvinout plnohodnotná prémiová značka (S100). Na americkém trhu bych okopíroval strategii GM. GM má (bude mít) vedle sebe americky založené "lepší" značky - Pontiac, Buick a GMC a značky s evropským flairem - Saturn(Opel) a Saab. Takže bych směřoval Mazdu na místo Mercury (tj. mezi Ford a Lincoln) a Volvo na místo Lincolnu. Tyto US. značky bych zatím nechal tak jak jsou - Mercury cílí na ženy a vesměs jsou obě značky jen rebadgeovanými fordy, takže to zas tak moc nestojí. Poté, co se FoMoCo zmátoří, bych zvážil, jak se Mazda s Volvem etablovaly na nových místech a buď bych dál rozvíjel rozdělení na US./non US., nebo nechal Lincoln-Mercury vyhladovět k smrti, abych se vyhnul vyplácení dealerům.
Takže zatím nic neprodávat.
Problémů se zavřením jsem si vědom, také jsem to nenavrhoval ;-) Buď bych je prodal nebo (jak říkáš) nechal rychle vyhladovět. Rebadging něco stojí, navíc musíš marketingově vytvářet tři odlišné značky a jejich filosofie.. to se pak těžko bojuje s efektivností v podání Toyoty. IMHO - sdílení technologií ano, rebadging ne. /// Co se týče luxusních značek (ne superluxusních), věřím, že dlouhodobý úspěch je možný pouze, pokud nabízíš široké portfolio modelů - přežijí pouze silní: MB, BMW, Audi, Lexus.. pochopilo to i Porsche, proto ovládlo VW a bude snažit co nejvíce rozšířit modelovou řadu.. Maserati to také chápe, proto začíná sdílet technolgie s Alfou - časem nemůže nepřijít SUV či crossover (budou k tomu donuceni trhem).. proto nevidím možnost dlouhodobého přežití značky LR, která nabízí pouze SUV/off-roady či Jaguaru, který nabízí jen "osobáky".. /// Co se týče GM - IMHO ještě tvrdě narazí a budou nuceni redukovat počet značek v koncernu.. Pontiac, Buick, GMC, Hummer - všechny to mají nahnuté.. Hummer bude za 10 let tak "politicky nekorektní", že to dál nebude možné.. Buick - zákazníci vymřou (dnes ho stejně kupují až na výjimky pouze "důchodci").. proč mít GMC (stejý problém jako u LR), když máš "plnoformátové" Caddy? Pontiac je na tom asi nejlépe, otázka, jak za 10 let "poletí" sporotvní auta v jeho pojetí /// Nechci se furt opakovat, ale IMHO je současným ideálem koncern Toyota, který dokazuje, že dvě hlavní celosvětové značky stačí..
S tou Toyotou máš pravdu. Jenomže když eliminuješ u Forda nebo u GM nějakou značku, tak ztratíš loyální zákazníky, kteří by si v koncernu (zprofanované slovo) nic jiného nevybrali. Upřímně, sám nevím, jestli se Ford podaří zachránit. U GM si to představit umím docela dobře a podle mého se zase dotáhne na Toyotu. Důležitější než luxusní značky je teď ozdravit Ford a Chevy. U GM už naštěstí pochopili, že Camry nezničí s rancem přinejlepším průměrných modelů. Sám bych nejdřív okopíroval modelovou paletu Toyoty. Ta má Avalon, Ford Taurus/Crown Vic. To jsou úplně zbytečné náklady na marketing (u milion let staré Victorie je asi nemístné zmínit náklady). Až ozdraví tyto dvě značky (s Chevroletem to vydím docela nadějně - nová Gamma, DeltaII, EpiII a Zeta do konce dekády + globalizace značky), tak pak bude čas na to rozhodnout se, jestli jít dál jen s Mazdou a Volvem (Caddym a Saturnem), nebo jestli se věnovat i těm zbylým značkám.
Být to na mě, tak oželím těch pár loajálnch zákazníků a pustím se do toho - Caddy také musel najít odvahu udělat revoluci a jistě tím i pár zákazníků ztratil, ovšem celkově získal hodně moc (stačí srovnat Caddy a Lincoln) - nyní je to značka, která dokáže přežít a dokonce i vydělávat (jen ta Evropa je zatím dost tragická).. samo jsou teprve v půli cesty a dokud se neprosadí v Evropě, tak nemají vyhráno. GM se z krize celkem oklepalo a to to s nimi vypadalo fakt zle. O Ford se bojím, přijde mi, že to jsou takový "ňoumové co kupí chybu za chybou".. když mají prachy, tak utrácí.. když nemají prachy, tak prodávají.. žádná dlouhodobá kmoncepce.. /// Bude velice zajímavé, jak se bude globalizovat Chevrolet - osobně se na to dost těším (bude to zážitek pro mě a nic lehkého pro ně.. ale jiná cesta asi není). Saturn podle mě plně splyne s Oplem (kromě jména).. /// Chrysler dostane od nového majitele čočku.. pokud budou úspěšný, tak ho IMHO někomu střelí.. pokud úspěšný nebudou, tak zavřou krám.. Chrysler je na tom nejtragičtěji
Licoln v PAG byl, teď je však spojený s Mercury. U Volva je problém, že mu současně zestárly hlavní modely - S80 a S60/V70/XC70. Jinak je na tom u Forda asi nejlépe.
Tipuji, že nejlépe je na tom Mazda :-) Mazda jede v Japonsku, USA i v Evropě.. navíc to vypadá, že se chytly CX-7 a CX-9, který generují slušné zisky.. Že by to bylo tím, že v ním Ford vlastní pouze 30%?
Lincoln v PAGu byl jen krátce, teď je spojen s Mercury což mu rozhodně neprospívá - v porovnání třeba s Cadillacem Lincoln to projíždí , zatímco v PAG by měl přístup k množtsví moderních technologií kreé by mu mohli pomoci při vývoji nových modelů ... ;-\
Lincoln nemá co nabídnout.. prodává pouze převlečené Fordy, nemá přístup k nejnovějším technologiím (už není v PAG), Ford nemá prachy, mimo USA jsou jeho auta neprodejná.. situace je tak špatná, že nový největší Lincoln snad ani nedostane V8! Čeká na ránu z milosti..
jj tk nějak to vidim, byť mám lincolny rád ;-\ .... už jsme se tu o tom párkrát bavili, bylo by to jen omílání již několikrát vyčeného ... tak snad to dopadne dobře aby tu nejezdili jen auta jednoho výrobce ... aby všichni měli to samé stejné .. to už tu jednou málem bylo :-(
no nevim možná to vidím blbě ale nechápu když ford vždy něco koupí nasype do toho haldu peněz a když už konečně to začíná vydělávat a vracet investice tak to prodá ... ;-\ :-|
Jenže ono zas tak moc nevydělává a navíc to vypadá, že to zas tak dlouho vydělávat nebudu (to platí pro Volvo i pro LR).. dalším problém je, že Ford prostě potřebuje prachy, aby mohl provést x-tou restrukturalizaci..
nechapu, proc chteji Amici prodavat volvo, ktere je na vzestupu.. spoluprace s EVROPSKYM Fordem prinasi ovoce. Amici jsou * vcetne Mulallyho.. prinasi do koncernu jen ztratu a blby napady. To ze nedokazou vyvinout schopny motor, je videt postupne ztrate US-trhu ve prospech Japoncu. Pisu z vlastni zkusenosti!