No tak toto auto vypadá libově! A ještě líp bude jezdit, to bude žihadlo jak tygr. Ve stříbrný celkem slabota, ale ta agresivní rudá k němu vysloveně sedí!! Jenom nechápu někoho, kdo si do Fordu Mustang, jednoho z nejvýkonnějších supersportů, dá čtyřválec Ecoboost. Motor je to parádní, ale do Můstu?? K smíchu! ;-);-) To jako aby mu to žralo místo 40 litrů/100 km "jenom" 30?? Pcháááá...
Jistě je nesmysl psát o Mustangu jako o supersportu, ale 440 koní se mi u atmosferické V8 zrovna málo nezdá. Navíc, charakteristika amerických motorů je jiná než evropských. Jinými slovy, americký motor většinou nemá takový výkon jako jeho konkurenti, ale zas má vyšší točivý moment. Navíc se jedná o kompletně přepracované auto, které odkazuje na minulou generaci max. designově. Kompletně přepracováno bylo šasi, které má vzadu multilink napříč spektrem. Jinými slovy, i kdyby nové auto mělo být méně výkonné oproti staršímu, i tak se vsadím, že díky sofistikovanému podvozku a nižší hmotnosti bude nakonec rychlejší. Chce si to něco zjistit a pak "mudrovat".
A úplne najlepšie je si takým autom aj zajazdiť a potom tu dávať svoje rozumy. Mustang je auto na každý deň, ktoré však dokáže neskutočne vodiča potešiť aj na okruhu a pritom za veľmi rozumnú cenu. U nás v práci ich stojí na parkovisku pár a jazdia na nich obyčajní roboši. O zvuku a kultúre chodu osemválca ani netreba hovoriť.
EcoBoost v Mustangu slaboch rozhodně není, a i kdyby byl, legendární Capri (ano, lehčí a menší...) mělo v základu malý Kent s kovovým spojovacím držákem z koštětě místo výfukových svodů. ;-) Vtipný nicku...
Ten Tvoj nick úplne nesedí, inak by si vedel, že zakladateľ kategórie Pony cars (čo je o level nižšie, než muscle cars) nie je a nikdy nezamýšľal byť superšportom. ;-)
Pozeram ze downsizing je tema uz aj v zamori. Zeby ale ten ecoboost bol "nad" 6-valcom len preto ze ma o 10 koni viac, to teda pochybujem. No a argument o tom co mal Mustang pod kapotou pred ~30 rokmi je teda hodne mimo misu...
No ale ked si predstavim ze niekde pod tou dlhou kapotou (kam sa pohodlne zmesti 5-litrovy osemvalec) sa kdesi v kute nenapadne krci dvaapollitrovy 4-hrnek, nemozem sa zbavit smiechu:
[odkaz]
Záleží spíše na tom, jaký bude mít projev - sílu, zrychlení, zvuk než na velikosti. I když souhlasím, že k Americe se hodí více V8. Jen ta sežere i trávu kolem cesty už to nebude na každý den.
Dobrý den, onen argument s Mustangem SVO má jen poukázat na to, že čtyřválec je pod kapotou Mustangu stejně tradiční motor jako třeba šestiválec. Před třiceti lety to byla jedna z vrcholných verzí, údajně rychlejší než osmiválec. V Evropě se sice často setkáváme s názorem, že Mustang bez osmiválce není pravý Mustang, ale není to až tak úplně pravda.
Povedal by som ze k "pony car" patri aj urcita kultivovanost chodu a akusticky komfort, ktore so 4-valcom nedosiahnes.
300 koni? Ano, staci, ked je to ten atmosfericky 6-valec. Rozhodne vhodnejsi motor, ako 4-valcove turbo (aj ked ma o 10 koni viac). Ten mi do Mustanga vobec nepasuje...
Dovolím si s autorem mírně nesouhlasit, co se výkonů motorů týká. Zpochyboňovat oficiální údaje Fordu by bylo rouháním, ale když jsme v Česku, mohla by česká média (včetně ACZ) začít používat evropskou definici koně, nikoliv americkou bhp - 223 kW u šestiválce totiž znamená 303 koní (nikoliv 300 koní, což je údaj v oněch tzv. bhp), 231 kW u EcoBoostu pak 314 koní (nikoliv 310 k) a konečně 324 kW u verze GT pak 441 koní, přesněji 440,5 k chcete-li (nikoliv 435 k)...
rozdíl mezi americkými/britskými a německými koni je nám znám, ale v tomto případě probíhal přepočet opačně - z koní na kW a občas je složitější určit, které koně zdroj použil. A uznejte, že přepočítávat z bhp na kW a pak ještě na PS je již trochu krkolomné. Přesto chápu, že by to bylo vhodné a proto si pro tyto případy najdu vhodný konvertor.
Hmm len aby to stale bolo auto za ludovu cenu, tak ako predchadzajuce generacie. Ked clovek cita co vsetko tam ma byt, tak uz vidi ako nabiehaju tisicky k cene.