Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Mustang 2015: Turbo, osmiválec a paket Performance

Ondřej Chamilla
Diskuze (25)
Známe oficiální technické detaily Fordu Mustang modelového roku 2015. Osmiválec GT s okruhově zaměřeným paketem Performance nabídne 320 kW.

Základním motorem pro nový Ford Mustang se stává atmosférický šestiválec o objemu 3,7 litru a výkonu 223 kW (300 koní). O kousek nad ním je přeplňovaný čtyřválec 2.3 EcoBoost, který disponuje výkonem 231 kW (310 koní) a točivým momentem 434 N.m. Je takový motor pod kapotou zneuctění tradic? Naopak, vždyť v reálném světě velice rychlý Mustang SVO z roku 1986 měl pod kapotou motor se stejným objemem i počtem válců.

Vrcholem však bude tradičně osmiválec, prozatím ve verzi GT s pětilitrovým agregátem, který disponuje silou 313 kW (420 koní) a točivým momentem 529 N.m. V nabídce je však ještě verze s paketem Performance, která má 324 kW (435 koní). To však není jedinou zajímavostí tohoto paketu.

Paket Performance se dodává jak pro osmiválec, tak pro čtyřválec EcoBoost. Součástí paketu je upravený podvozek s tužším uložením, což je vhodnější pro okruhové jezdění. Tomu bylo uzpůsobeno i lepší chlazení vozu, stejně jako jinak naladěná kontrola trakce, stabilizační systém a elektrický posilovač řízení. EcoBoost s výkonovým paketem má navíc zkrácený stálý převod na 3,55:1, větší brzdy s čtyřpístkovými třmeny a černá devatenáctipalcová kola s pneumatikami Pirelli.

Osmiválec jde však ještě dále, a to nejen výkonem. Vůz dostane rozpěrné tyče, přední „lízátko“, širší devatenáctipalcová kola a stálý převod 3,73:1, stejně jako samosvorný diferenciál Torsen či šestipístkové brzdy Brembo. Podle vyjádření zástupců automobilky bude nový Mustang lépe ovladatelný, rychlejší a s lepšími brzdami, přitom však stále půjde o automobil pro každý den, což je rovněž oblast, ve které novinka exceluje. Během testování pak Mustang GT s paketem Performance bez problémů zajíždí rychlejší časy než nyní končící Mustang 302 Boss. A již ten dokázal na světových okruzích zajíždět časy na úrovni BMW M3 E92 či Audi R8.

V základu můžeme u Mustangu očekávat manuální převodovku, k dispozici však bude rovněž automat s řazením páčkami pod volantem.

Ondřej Chamilla
Diskuze (25)
21. 7. 2014 10:19
Re: interier
Stejne budu mit doma jenom fotku
21. 7. 2014 08:12
Re: Motory
Este stastie, ze kilowatt je kilowatt v USA aj Europe...
:-)
21. 7. 2014 08:11
Re: 4-valec?
Povedal by som ze k "pony car" patri aj urcita kultivovanost chodu a akusticky komfort, ktore so 4-valcom nedosiahnes.

300 koni? Ano, staci, ked je to ten atmosfericky 6-valec. Rozhodne vhodnejsi motor, ako 4-valcove turbo (aj ked ma o 10 koni viac). Ten mi do Mustanga vobec nepasuje...
Avatar - fOE
21. 7. 2014 08:00
Re: interier
Na fotce, ano.
Avatar - JDM
20. 7. 2014 18:46
Re: 4-valec?
nevím, mě do takových aut LPG prostě nesedí ;-)