Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ford oficiálně potvrdil výrobu motoru 1,5 l EcoBoost

Ford poměrně rychle ukončil spekulace o nástupu nové pohonné jednotky pod kapotu severoamerického Fusionu a uvedl na pravou míru počet jeho válců.
Zpět na článek
12. 4. 2013 12:11
12. 4. 2013 18:05
12. 4. 2013 19:06
12. 4. 2013 20:56
12. 4. 2013 19:54
13. 4. 2013 12:40
Avatar - iudex
12. 4. 2013 12:11
Ford a diskusie
Žeby páni vo Forde čítali diskusie na ACZ? >:-[] Každopádne je dobré, že nový motor bude R4 a nie trojvalec. Z toho tiež vyplýva, že nemôjde o žiadne sprosté "odrezanie" jedného valca z dvojlitra, ale o nový motor.
Rozbalit vlákno
11
Avatar - Atlis
12. 4. 2013 12:21
Re: Ford a diskusie
zaujimave je, ze ford si spravil aj novy stvorvalcovy diesel 1.5...

no a chvalabohu za tie 4 valce :-)
12. 4. 2013 14:46
Re: Ford a diskusie
Mne to pride ako amatercina, mat tak blizke objemy 1.6T a 1.5T - diesel i benzin. A potom v pripade turbo - benzinu uz iba 1.0T. Chapal by som logicke a rozumne odstupnovanie, ako ma napr VW. Teraz to vyzera tak, ako keby si nezistili, ze 1600ccm je dost casta poistna hranica, alebo z trucu, ked VW ma 1.4, my budeme mat 1.5. Ked oni maju 1.8, my vydolujeme ten vykon z 1.6
12. 4. 2013 14:59
Re: Ford a diskusie
Tak primarne meli 2,0 a pak 1,6 ve vice vyukonovych verzich.....pak udelali 1,0 3 valec....no a kdyz se 1,6 osvedcila jako dobry motor....tak udelali dalsi evoluci pro trhy jako je cina atd...kde holt se meni obcas taky tabulky...pridali k tomu par dalsich technologii z 1,0 ...a je to :)) teda je 1,5...proste jen reaguji na trh.
12. 4. 2013 16:15
Re: Ford a diskusie
Jenže Ford prodává po celém světě a zřejmě mají někde pojistnou či daňovou hranici 1500 ccm, jindě zase 1600 ccm, tak proč toho nevyužít ? Unifikace těch motorů bude určitě velká.
12. 4. 2013 16:22
Re: Ford a diskusie
Vsak ano, narazam na to, ze takato hranica je napr v Taliasku minimalne nejakych 6 rokov a v Nemecku tiez, tak preco neprisli najprv s 1.5T a stracali cas s 1.6T.
Uz som teda aspon zistil, preco ma VW medzeru medzi 1.4 a 1.8. Vyzera to tak, ze niektore automobilky maju zamestnancov na svojich miestach.
13. 4. 2013 08:30
Re: Ford a diskusie
Koncern VW má taky šestnáctistovky - benzínovou 1.6 16V a naftovou 1.6 TDI. Řekl bych, že čestnástistivka je jednou z nejčastějších kubatur, takže je to určitě nějaká nhranice pojistného/zdanění v mnoha zemích světa. To naopak osmnáctistovky jsou na vymření.
13. 4. 2013 11:54
Re: Ford a diskusie
Tak 1,6 je ještě přežitek z dob atmosférových. Novou teoreticky vyrábět můžou (i se o tom mluvilo). Pokud tak učiní, tak to podle mne bude jen pro některé trhy (třeba s EU bych nepočítal). Pokud jde o 1,6 TDI, je příbuzný s dvoulitrem. Menší čtyřválec by si nejspíš žádal novou konstrukci, což je značná investice, která se jim očividně nevyplatí - vem si, jak dlouho si vystačili s 1,9. 1,4 dieselů zase tolik není (napadá mě jen Toyota, 1,5 Renaultu, 1,3 Fiatu, Opelu). Přeplňovaných benzínových 1,4 je více, řekl bych (Renault, VW, Fiat, Opel, jen tak z hlavy). Přeplňovaných benzínových 1,6 je podobně - PSA, BMW, Opel, Ford.
13. 4. 2013 12:25
Re: Ford a diskusie
Atmosferická 1.6 16V je pro koncern důležitá zejména na jihoamerickém nebo indickém trhu, na evropském už přežívá asi jen v Ibize LPG a Polu Bifuel. IMHO velká škoda pro Škodu, že ho nenabídne do Rapidu (prý jen pro trhy mimo EU). Přežitkem je spíše osmiventilový dvoulitr z osmdesátých let, opět určený hlavně pro americký trh a překvapivě i pro právě faceliftovaný evropský Caddy ve verzi CNG.
U dieselů nelze očekávat moc kubatur, prodávají se víceméně jen v EU a Indii. Menší kubatury přibývat asi nebudou - malá auta s diesely se moc neprodávají.
Avatar - woody-alien
12. 4. 2013 12:41
Re: Ford a diskusie
Kdyby četli pánové z Fordu diskuse na auto.cz, tak rovnou "zavřou krám". >:D Takže tím to asi nebude. ;-)
Avatar - white label
13. 4. 2013 12:22
Re: Ford a diskusie
Přesně tak. Navíc na "Eco Boost" už má marketing VW nachystanou odpověď - jde o výrazně sebevědomější označení "Ego BossT", přičemž poslední písmeno logicky značí fakt, že se jedná o přeplňované jednoTky. :-O :-|
13. 4. 2013 12:33
Re: Ford a diskusie
Ego BoosT by také mohlo fungovat. ;-)
Avatar - KANKUNEN
12. 4. 2013 13:07
Uf, to je dobře
Konečně Ford potěšil.
Rozbalit vlákno
0
12. 4. 2013 13:16
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
1
12. 4. 2013 14:48
Re: Spekulace o nesmyslech
Tak tak.....samej chytrolin....jinak nove Mondeo opravdu vypada hezky...kdo ho chce videt..tak ho majni v ostravskem Dankeru....jednu fotku jsem dal k tomu svemu..ale placl jsem to narychlo jen mobilem.
12. 4. 2013 14:22
VW 2,0 TDI Biturbo
Je to sice trochu off topic, ale neví někdo něco bližšího o 2,0 TDI Biturbo, který VW připravuje na příští rok?
Rozbalit vlákno
17
12. 4. 2013 16:28
Re: VW 2,0 TDI Biturbo
To uz pripravuje vic jak 3 roky ne? :D:D:D
Avatar - Atlis
12. 4. 2013 17:38
Re: VW 2,0 TDI Biturbo
2.0BiTDI je dost dlhy cas predavany v T5 a Amaroku...
Avatar - WinDiesel
12. 4. 2013 17:50
Re: VW 2,0 TDI Biturbo
To je motor Euro 5 s naladěním pro užitkové aplikace....... Nemá nic společného s verzí Euro 6 pro osobáky.
15. 4. 2013 08:32
Re: VW 2,0 TDI Biturbo
jj tohle má být nový motor prozatím pro Touareg a Phaeton.
Avatar - Hammunasakra
12. 4. 2013 21:48
Re: VW 2,0 TDI Biturbo
Ten se ale (nějak) NE"poVWedl" (nebyl konkurenceschopný pohonným jednotkám jako jsou 250CDi 150 kW nebo 25d 160 kW apod.), jeho další generace, rsp. asi ZCELA NOVÝ motor/silný 4 válec schopný konkurovat
a) nejspíš už NEbude "biturbo" (to ostatní používali v té minulé generaci podobných jednotek - dnes asi snad nejspíš všichni používají "Twin-Scroll Turbo"
b) velmi zajímavý bude výkon s kterým VWaudi příjde. Konkurence již pár let nabízí ca 150 kW, BMW ohlásilo zvýšení (ze 160ti) na 170 kW a audi zvýšení "podladěného" V6 3.0 Tdi ze 150ti na 160 kW.
c) přitom v tisku se o dotazovaném 2.0 Bi-TDi (správněji "výkonnějším 4válci od VWaudi" již delší dobu NEpsala = že by jej opět "odložili"? A jestli ne, tak na JAKÝ bude naladěn výkon - když "sportovní" verze 2.0 TDi se aktuálně dostala na 140kW a těsně nad ním "čeká" onen podladěný V6 3.0 (který je pro budoucnost již POTVRZEN - s výkonem 160 kW
Jsem docela ZVĚDAVA ;-)
13. 4. 2013 00:16
Re: VW 2,0 TDI Biturbo
no kazdopadne je to vetsi otrava nez u Opelu:) Videl bych to na rozvoj nynejsi nove generace 2.0 TDi cr. Celkem bez problemu dosahuji o 10 % vetsich nez deklarovanych vykonu dle mereni ve zkusebnach. V tom pripade pak asi nema cenu chodit do biT. Problem muze nastat ve stredni tride na platforme MBQ, tam jaksi podladeny 3.0 V6 nenapasuji, pac je myslena max na R5. Proto si myslim, ze motor kolem 150-160 kW jeste prijde- pouze pro MQB. Na podelna ulozeni si kvuli kultivovanosti mohou nechat podladeny sestivalec- kez by..... ;-\
Avatar - Hammunasakra
13. 4. 2013 14:32
Re: VW 2,0 TDI Biturbo
Já (bez problémů) CHÁPU "že raději se 6ti..." ;-)
..ale proč PODladěný (tak moc, až) na úroveň (konkurenčních) 4válců, resp. dokonce POD ně?!?!?
Prostě V6 (nežli R4) pochopitelně ANO, ale s "normálním" výkonem (vždyť i v tom CITROËNu C5 nad kterým se tu "hromadně ohrnuje nos" má V6 3.0 HDi 177 kW (a to je jen PŘEDOkolka a cítíte jak se motor "nudí/NEnamáhá") = (dle mne) VWaudi by měl celé "spektrum výkonů" ZVÝŠIT = podladěný V6 3.0 by měl začínat "alespoň" na výkonu konkurenčního 2litrového 4válce = na 170 kW (menší výkon už je spíš "ostuda" :-|
13. 4. 2013 21:59
Re: VW 2,0 TDI Biturbo
stale si ako obohrana platna. Spotreba tychto dvoch motorv bude podobna, kultura chodu 6 valca bude vzdy lepsia, atd, atd. Panboh zaplat za ten podladeny 6 valec
Avatar - Hammunasakra
14. 4. 2013 00:14
Re: VW 2,0 TDI Biturbo
Opakování matka moudrosti - zVWláště když to někomu NEdochází a NEdochází a.. ;-)
PS: NEpleťte do toho kulturu chodu (o tom žádná), řeč je o VELMI NÍZKÉM výkonu - nic víc nic méně ; -)
PS: Snad bude jednou "prémiový" vůz vyšší střední nabízet V6 "alespoň" od výkonu jaký má cenově dostupný C5 V6 3.0 Exclusive (177 kW za 809 t. :-)
..a samozřejmě "adekvátní" další stupně výkonu = další (ten "střední") třeba ála Mercedes či BMW, tedy nějakých 190-200 kW a 230ti kW bi-turbo už audi má - od BMW se blíží verze 240 kW
No ŘEKNĚTE - vy byste (ve vyšší střední pro A6) místo 150, 180 a 230 nechtěl raději 177 (180), 190-200 a klidně "jen" těch 230 kW? ;-)
Aneb - 177-180 (místo 150ti) kW? 200 místo 180ti kW? 230 kW vidím v současné době jako "ok" (verzi :-)
Já jako majitelka CITROËNu střední třídy ty slabší (a hlavně tu NEJslabší) ale rozhodně NEeee ;-)
257 kW bi-turbo z R6 3.0 v Alpina XD3 raději rozebírat (stejně jako 280 kW motoru 50d) NEbudeme, že? :-)
A vy odpovězte POPRAVDĚ (a BEZ "výmluv" o kultuře chodu apod! ;-)
15. 4. 2013 08:37
Re: VW 2,0 TDI Biturbo
slyšel jsem, že to má být Biturbo a příští rok se má objevit prozatím v Touaregu a Phaetonu. Výkonově můžeme jen spekulovat, ale tipnul bych to někam k 150-160 kW taky.
Avatar - Hammunasakra
12. 4. 2013 22:01
Re: VW 2,0 TDI Biturbo
Ano MLUVÍ se o něm už (docela DOST) dlouho..
..jen nevím "kam s ním" a JAKÝ bude mít výkon - neb a protože ... 3tí pohonná jednotka v relativně ÚZKÉM spektru výkonu (mezi 140ti a 160ti kW) je poněkud... divná?
Avatar - WinDiesel
12. 4. 2013 17:50
Re: VW 2,0 TDI Biturbo
Už bude letos na podzim.
12. 4. 2013 19:01
Re: VW 2,0 TDI Biturbo
V čem přijede? Mluvilo se o tom, že se něco takového může objevit v A4 B9.
Avatar - Hammunasakra
12. 4. 2013 21:52
Re: VW 2,0 TDI Biturbo
Též jsem "zvědavá" a ještě více na jeho výkon, když GTD se dostal na 140 kW a podladěný V6 je potvrzen i pro budoucnost (byť místo 150ti se 160ti kW). Bude VWaudi tuto oblast výkonu pokrývat DVĚMA motory? To je docela NE"efektivní" :-|
13. 4. 2013 08:51
Re: VW 2,0 TDI Biturbo
Pokud platí plánované motorizace, tak to může být jen 140 kW/ 400 Nm (Euro6). GTD má myslím 135/ 380. Ještě přichází v úvahu Passat.
15. 4. 2013 08:38
Re: VW 2,0 TDI Biturbo
jak jsem psal nahoře. Zatím Touareg a Phaeton.
Avatar - Hammunasakra
12. 4. 2013 21:57
Re: VW 2,0 TDI Biturbo
URČITĚ?
PS: A tušíte/víte "něco bližšího"? Viz mé další příspěvky, docela VELMI by mne zajímal jeho výkon (neb VWaudi dvě pohonné jednotky s "podobným" výkonem nabízí - jednu zcela NOVĚ a druhou "do budoucna potvrzenou" = prostor pro 3tí mi poněkud "uniká"
Avatar - 3_diamanty
12. 4. 2013 14:26
pozeram ze sme sa dopracovali do doby
kedy ludia uz panu bohu dakuju aj za 4 valce :-) kto by to kedysi pred 10 rokmi povedal...

o dalsich 10 rokov budeme pisat:

chvalabohu ze to nie je hybrid ale klasicky spalovaci motor , pocet valcov uz bude nepodstatny
;-) :yes:
Rozbalit vlákno
13
Avatar - Hammunasakra
12. 4. 2013 14:52
Re: pozeram ze sme sa dopracovali do doby
Ten začátek máte SPRÁVNĚ, ten závěr (ale) NEee.. ;-)
...aneb tipuji, že jste HYBRIDem ještě NEjel (doporučuji Lexus GS-450h :yes: :yes: :-)
12. 4. 2013 14:55
Re: pozeram ze sme sa dopracovali do doby
To víš...Hjondé ani Kia jeste v Evrope hybridy nemaji :))) nejake pokusy ve statech..ale nic moc :D:D
Tak ze topper bude pro hybridy..az je tihle dva korejsti mazlici uvedou k zivotu >:D
Avatar - idam.i
12. 4. 2013 16:00
Re: pozeram ze sme sa dopracovali do doby
Dá sa povedať,že nemáš prst pulze dňa !
12. 4. 2013 16:18
Re: pozeram ze sme sa dopracovali do doby
Já jsem v zimě preventivně dobíjel akumulátor, takže taky jezdím hybridem (u Peugeotu a Citroenu tomu říkají mikrohybrid) :-)
Avatar - Hammunasakra
12. 4. 2013 22:11
Re: pozeram ze sme sa dopracovali do doby
Mikrohybrid? Vy máte motorek od stěračů nějak napojen na pohon vozu? :-)
13. 4. 2013 00:09
Re: pozeram ze sme sa dopracovali do doby
ne, jen mu mravenci pomahaji roztacet alternator:)
13. 4. 2013 08:27
Re: pozeram ze sme sa dopracovali do doby
Pokud vím, tak u mikrohybridů od Citroenu/Peugeotu nic takového není, žádný elektromotor tam motoru nepomáhá.
13. 4. 2013 09:27
Re: pozeram ze sme sa dopracovali do doby
Teoreticky může startér/ alternátor. Ale jestli to skutečně dělá, to nevím.
13. 4. 2013 09:25
Re: pozeram ze sme sa dopracovali do doby
Mikrohybrid je snad rekuperace (většinou v kombinaci s inteligentním dobíjením, integrovaným startérem/ alternátorem a tedy start/ stop systémem).
13. 4. 2013 12:38
Re: pozeram ze sme sa dopracovali do doby
S nadsázkou řečeno - taky jsem intleigentně dobíjel akumulátor. Kdybych to dělal časteji, tam mám plug-in hybrid ;-)
13. 4. 2013 15:15
Re: pozeram ze sme sa dopracovali do doby
Inteligentní dobíjení nedobíjí stále. Leda bys naučil své auto nenabíjet třeba při jízdě do kopce. :-)
Avatar - Hammunasakra
14. 4. 2013 00:22
Re: pozeram ze sme sa dopracovali do doby
:-)
Avatar - white label
13. 4. 2013 12:12
Re: pozeram ze sme sa dopracovali do doby
"Microhybrid" = Nissan Micra Hybrid ;-)
12. 4. 2013 18:05
AUTO.CZ
Prosím správce tohoto webu zpět o chronologické řazení článků. Vím, že když tady nebude na hlavní stránce alespoň 5 článků o koncernu, tak nedostanete tolik za reklamu ale ta nepřehlednost je fakt hrozná. :no:
Rozbalit vlákno
4
12. 4. 2013 19:06
Re: AUTO.CZ
Od změny designu na hlavní stránku ani nechodím. [odkaz]
12. 4. 2013 20:18
Re: AUTO.CZ
taky se mi stare stranky libily mnohem vic. Hlavne galerie mi prijdou uplne debilni :no: :no: :no: :no:
Avatar - 3_diamanty
12. 4. 2013 20:56
Re: AUTO.CZ
presne tak... tie galerie fotiek su hrozne spravene 8-s
13. 4. 2013 00:04
Re: AUTO.CZ
vida, kdyz se to netyka aut, tak dokazeme naleznout spolecnou rec:) >:D :yes:
Avatar - Iv8
12. 4. 2013 19:54
Eco-Boom
Má někdo zkušenost (vlastní) s motorem Eco-boost 1,0 ? Je opravdu tak pružný a úsporný ? Jak častý je pravidelný servis a jak je finančně náročný ? Je to cesta správným směrem ? Znám rčení : tam Fordem a zpátky vlakem. Nevím jestli je to jen závist těch, co jej nikdy neměli nebo zkušenost majitelů.
Rozbalit vlákno
2
13. 4. 2013 00:07
Re: Eco-Boom
kamaradka ho ma ve focusu combi. najeto cca 30 k, jezdi kolem 6-6,5 litru, do ted zadne problemy, servis bezny.
nutno podotknout, ze kamaradka neni znalec, ale uzivatel- tudiz je ji celkem jedno co tam tluce. Kazdopadne se ji s tim jezdi pry lepe nez s 1.6 benzin focus II:)
13. 4. 2013 12:40
Re: Eco-Boom
Spotřeba:
[odkaz]

Výkonová křivka a dynamika odpovídá moderní atmosferické osmnáctistovce.