Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ford plánuje udělat z Vignale samostatnou značku

Vignale coby nová prestižní značka Fordu má pomoci zlepšit prodejní čísla v problematické Evropě. Automobily Lincoln se v naší části světa neobjeví.
Zpět na článek
24. 11. 2014 14:01
24. 11. 2014 14:13
24. 11. 2014 14:55
24. 11. 2014 15:05
25. 11. 2014 20:45
24. 11. 2014 14:42
24. 11. 2014 17:14
24. 11. 2014 17:47
24. 11. 2014 18:23
24. 11. 2014 18:49
24. 11. 2014 19:39
24. 11. 2014 20:54
24. 11. 2014 21:35
24. 11. 2014 22:15
24. 11. 2014 22:47
25. 11. 2014 00:09
25. 11. 2014 01:21
25. 11. 2014 00:10
25. 11. 2014 14:35
Avatar - Skipper
24. 11. 2014 14:01
Mercury II?
Něco podobného už Ford zkoušel. Bylo to sice ve státech, ale pokud se bude jednat jen o modely s jinou maskou, kolotočoidními doplňky a spoustou chromu, tak je to předem prohraný boj. U řady DS se aspoň dá mluvit o zajímavém designu. To je právě to, co Fordu schází. Stačí přestat dělat ufa a začít produkovat koukatelná auta.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - KANKUNEN
24. 11. 2014 14:06
Už běžím s 1,5 míče v kapse pro přeleštěný
Ford. Ford už měl na prémii i značku a víme co svedl. >:D
Rozbalit vlákno
2
24. 11. 2014 14:58
Re: Už běžím s 1,5 míče v kapse pro přeleštěný
Ne jednu, měl jich víc: Jaguar, LR/RR, AM, Volvo a všechny víceméně prodával v ne zrovna dobré kondici, snad kromě Volva. A teď má ještě Lincoln, ať se radši věnuje tomu.
24. 11. 2014 20:17
Re: Už běžím s 1,5 míče v kapse pro přeleštěný
Taky měl v USA značku Edsel ...víme, jak to dopadlo :no:
Avatar - Barrichello
24. 11. 2014 14:13
Mno
taky tomu nedávám moc úspěch, to spíš rovnou mohli přivést ten Lincoln. A upravit ty modelu na evropské podmínky, stálo by to asi stejně a možná by to dopadlo i lépe.
Rozbalit vlákno
3
24. 11. 2014 14:55
Re: Mno
Přesně tak. Nechápu, když už jednu prémiovou značku mají, proč ji raději nerozvíjejí.
Avatar - Hittman
24. 11. 2014 15:05
Re: Mno
Souhlas, i chevrolet v evropě prodával korejské vozy pod svým znakem, tak proč by nemohly mít "luxusní" Fordy znak Lincolnu?
Avatar - ladsla
25. 11. 2014 20:45
Re: Mno
aktuální Lincoln mě přijde na Evropu mimo mísu. Přijde mi škoda, že se Ghia ztratila - to by potenciál jako DS mohlo mít. Aspoň za posledních cca 25 let to jakási reminisence je. Vignale začíná na čistém papíru.
To že se Ford pozbavoval všech možných a nemožných producentů je myslím správný krok, stejně tak koncentrace na silný brand modrého oválu. Zapadá do toho snaha pak udělat v rámci koncernu silnou značku prémiovek, otázka je zda nevadí že není v Evropě na co navazovat....
Avatar - JGucci
24. 11. 2014 14:42
Skoda
Skoda by si mela vzít priklad a neco podobneho udelat s Laurin & Klement...alespon nejaka náhrada za Tatru pro nase movitejsi vlastence ;-)
Rozbalit vlákno
16
24. 11. 2014 17:14
Re: Skoda
Z čeho by si měla Škoda brát příklad? Vždyť Vignale a Laurin&Klement jsou totéž, prostě vrcholné modely s maximální výbavou. O žádnou prémii se nejedná ani v jednom případě, technický základ je pořád mainstreamová plechovka. Trochu chromu prémii nedělá.
Avatar - JGucci
24. 11. 2014 17:47
Re: Skoda
V clanku se ale uvadi, ze do budoucna se ma Vignale ubirat cestou DS, tedy samostatne znacky!
24. 11. 2014 18:23
Re: Skoda
Jo Ford věří, že se z doplňkového individualizačního programu vyvine samostatná prémiová značka. Věří, ovšem budovat prémii from scratch je dost drahá a dlouhodobá sranda, která se Fordu může povést, ale také nemusí (viz jeho neúspěchy s Volvem, Jaguarem nebo Astonem) a zatím se povedla jediné automobilce a to ještě jen na trhu v USA (Toyota/Lexus), takže se obávám, že jenom víra nestačí. Doporučovat stejnou cestu Škodovce je totální nesmysl a sebevražda, Škodovka je jednou ze značek koncernu, kde těch skutečně prémiových značek je plný pytel (Audi, Bentley, Porsche, Lamborghini, Bugatti), takže aby Škoda budovala jakousi šestou prémii v rámci koncernu VW je čirý nesmysl na rozdíl od Fordu, což je koncern a celosvětová pětka a tedy nějakou prémii ve svém portfóliu potřebuje.
24. 11. 2014 18:42
Re: Skoda
Má Lincoln, který má v nabídce 6 modelů.
24. 11. 2014 18:49
Re: Skoda
Ano, asi nejjednodušší cesta jak vybudovat prémii je vzít Lincoln. Ovšem podle článku se to z nějakého důvodu bojí udělat, nejspíše se obávají, že síla této značky je jenom na US trhu a pro trhy mimo US jí asi moc nevěří, těžko říci, co se jim honí v hlavě.
24. 11. 2014 18:55
Re: Skoda
Otázkou je, kolik lidí je ochotno za Ford dát kolem 1 mil. korun. Mondeo může klidně stát 1 mil. i Galaxy, ale když už se takové koupí, tak je to se slevou. Možná Edge by mohl stát a začínat kolem 1 mil., tam třeba s nějakou motorizací by to bylo zajímavé, ale zase nastává otázka, kolik lidí je to ochotno koupit. Třeba Huyndai podle mne přepálil se S Fé a GS Fé, když se koukneme na ceny. Jo jsou to pěkná auta, ale ta cena je vysoká.
24. 11. 2014 19:39
Re: Skoda
Nemám patent na rozum, ale myslím, že základní chyba je dělat prémii "od zdola" oplácáním stávajících modelů chromem. To prostě trh dlouhodobě "nesežere" a hodí podle mě časem výrobci takové modely na hlavu, resp. nehodí, protože výrobce musí jít na běžné ceny a tím pádem je po prémii. Prémie se musí budovat stavěním luxusních či sportovních modelů nebo minimálně modelů ve vyšší střední třídě, tam musí vzniknout jméno, image a celkové povědomí o značce a pak lze úspěšně nabízet i v nižších třídách. Takže nakonec je jedno, jestli Vignale, Ghia nebo Lincoln, podstatné je postavit kvalitní auto, které se postaví E nebo S kládě, postavit auto, které rozmašíruje SLS nebo Mko a dělat to dostatečně dlouho aby vzniklo podvědomí u klientů (jedna nebo dvě generace nestačí, to je běh na desítky let). S oplácaným Mondeem se podle mě prémie nikdy nevybuduje. Pochopil to Jaguar právě po omylech s Fordem a místo lepení vlaštovčích hnízd kolem nějaké mainstreamové platformy postavil skutečně prémiovou platformu. Základem je platforma pro motory podél, zadní pohon nebo 4x4, víceválcové motory samozřejmost, možnost stavitelných nebo vzduchových podvozků nutnost. Pokud to neudělá Ford stejně, tak Vignale bude jen zmařená příležitost a další ztráta času.
Avatar - JGucci
24. 11. 2014 20:54
Re: Skoda
Takove odnoze beznych automobilek by jiste nekonkurovaly MB BMW nebo Audi, ale majitelum budou davat pocit "neceho lepsiho" - mnohym se nechce davat milion za Mondeo nebo Superb, kdyz zaklad zacina uz na polovine, ale s nejakym tim "faceliftem" a jinym logem na kapote to pro automobilku nebudou vysoke naklady a zakaznik dostane castecnou vyjmecnost. Majitel DS3 take vi, ze nema auto srovnatelne s Audi A1, ale vi, ze ma lepsi image nez C3, Ibiza nebo Clio a o to tu jde.
24. 11. 2014 21:35
Re: Skoda
Mě přijde právě řada DS jako exemplární důkaz neúspěchu takové strategie. DS plus Citroen dnes prodává méně aut, než prodával samotný Citroen před 10 roky. Příklad DS5 a C5 dohromady prodaly v roce 2013 nějakých 44 tis. aut (25+19) zatímco v roce 2002 se prodalo 145 tis. C5. Tedy pokles na třetinu prodejů. Podobně (i když ne tak dramaticky) vyznívá srovnání DS4 a C4 vs stará C4 nebo DS3 a C3 vs stará C3. V celku prodal Citroen před deseti roky přes 918tis. aut a měl podíl na evropském trhu 6,36%, loni to bylo už jen 600tis. aut a podíl spadl na 4,90%. Navíc prodeje celé řady DS letos strašidelně padají, za 9 měsíců 2014 DS3 -17%, DS4 -22%, DS5 -37% a to vše na trhu, který roste a ve skutečné prémii roste velmi utěšeně. Takže Citroen dosáhl jediné věci, řada DS se prodává za ceny mainstreamu (stačí se podívat do ceníku mainstreamových výrobců jako je VW, Opel nebo i toho Fordu a každý rychle zjistí, že jejich vrcholné modely ve střední třídě šplhají vysoko nad 1 mio. zatímco DS5 se o těchto cenách může nechat jen zdát) a Citroen sám spadl cenově pod úroveň mainstreamu a pomalu se blíží low-costu a celkové prodeje klesly. Já DS jako chytrý tah nevidím.
24. 11. 2014 22:02
Re: Skoda
Spíš je to chyba uskupení PSA. Citroen má nepochybně větší renomé než Peugeot, jenže vlastník je Peugeot. C5 je už stará a DS taky moc nového nenabízí krom designu. Peugeot má všechno dřív, 2008 před Cactusem,308, facelifty 508, 3008, 5008, RCZ (trefa do černého) atd. Poslední novinkou u Citroenu byly jen MPVéčka, tak potom se nedivím tomu propadu, když ostatní modely jsou staré. A ohledně C5, ta je pořád lepší a má větší hodnotu než DS5, která jí může porazit pouze v otázce designu. A jak jsi zmínil třeba Insignia OPC stojí v poho 1.2, Passat a Mondeo se Supem podobně.
24. 11. 2014 22:15
Re: Skoda
Ano, místo aby postavili kvalitní novou C5 nebo dokonce nějakého nástupce XM, který kdysi konkuroval bez problémů ve vyšší střední, tak investice rozfrcali na budování DS a postavili např. DS5 na platformě Picassa, což zbaštilo pár naivků, ale dnes všichni vidí, že je to ošizená cetka a nikdo to neuznává jako prémii, dokonce ani jako plnohodnotného zástupce střední třídy. Výsledkem jsou prodeje v rozvratu jak u Citroenu (protože zastaralé modely vzhledem k nedostatku investic), tak u DS (za trochu chromu navíc nakonec trh odmítne platit cokoliv navíc).
24. 11. 2014 22:30
Re: Skoda
Navíc je problém, co udělat s Citroenem. Dělat levná auta - to potom ale oslabí DS, dělat auta podobná Peugeotu, která budou jen trochu odlišená nebo dělat dražší, což nemá smysl, když je tu DS.
24. 11. 2014 22:47
Re: Skoda
Proto jsem psal nahoře, že DS považuji za špatný projekt, nejenže je ekonomicky vysál, ale vytvořil jim i velký problém, jak pozicionovat jednotlivé značky. Přitom na začátku byla situace jasná a žádné DS nebylo třeba. Citroen postupně a vytrvale tlačit do prémie (k prémii měl tehdy daleko blíže než Peugeot) a Peugeot nechat jako mainstream a když zakládat nějakou značku, tak naopak něco pro low-cost.
Avatar - JGucci
25. 11. 2014 00:09
Re: Skoda
Souhlasim, ze DS opravdu schazi vetsi a komfortnejsi vozy, ale mainstreamu v Evrope psenka nekvete (u te z Francie a Italie i diky jeji "kvalite") , prémie zabira uz i nizsi tridy a proto se PSA snazi prodat alespon cast produkce s vyssi marzi. Prodeje klesaji, ale asi se jim to stale vyplati prodavat "navonenou bídu", jinak by do DS stale neinvestovali a znacku nakladne neosamostatnovali.

Ja to opravdu vidim jako dobry zpusob automobilek, jak si zlepsit marze.
25. 11. 2014 01:21
Re: Skoda
Otázka ovšem stojí, proč by cestu PSA s DS měla kopírovat zrovna Škodovka. PSA je v těžkých ztrátách, muselo být prodáno Číňanům, Škodovka je proti PSA v "těžkém" zisku, minimálně z ekonomického pohledu nevidím jediný důvod aby se Škoda vydala na stejnou cestu, když se dokáže evidentně dobře uživit právě v tom mainstreamu.
Já to vidím tak, že Škoda získává prostor v mainstreamu, který právě PSA ztrácí (kdo by před pár lety řekl, že Sup se bude prodávat daleko lépe než C5 nebo DS5 nebo Octa lépe než C4 nebo DS4 a konec konců kdo by řekl, že Škoda bude prodávat víc aut než Citroen s DS dohromady) a DS se naproti tomu nedaří získat prostor v prémii.
Avatar - iudex
24. 11. 2014 14:46
Problematické predaje
Tak problematické predaje Fordu v Európe nezlepší nová kváziznačka, ale to, že Ford modely, ktoré predstaví, začne aj reálne vyrábať a predávať. Momentálne najviac uškodilo Fordu to, že od trojkového Focusu hazarduje s priazňou fanúšikov tým, že síce predstaví model na autosalóne, ale potom trvá mesiace až roky, než sa ten model dostane do výroby a predaja. A zdá sa, že sa stále nepoučil. O Mondeu je škoda hovoriť, to sa avizuje už roky, ale ani najnovšie modely nie sú stále dostupné. Facelift Focusu stále nie je (na stránke slovenského Fordu nie je o faceliftovom Focuse ani zmienka, rovnako ani o Mondeu), nový S-Max detto, rovnako ani facelift C-Maxu. Skrátka ak sa predstaví na septembrovom (zářiovom) autosalóne model, ktorý ma zaujme, chcem ho v októbri (říjnu) vidieť na predajni a objednať. Ak mám čakať do ďalšieho roka, tak sa na celý Ford ako zákazník vykašlem. A to sa evidentne deje. Chrómom vyčačkané modely s nálepkou Vignale s tým nič nespravia.
Rozbalit vlákno
4
24. 11. 2014 17:39
Re: Problematické predaje
súhlas. Bol som zákazníkom fordu, už nie som. Ford sa u mňa odstavil sám. 3fofo zmrvili. mondeo odložili, a niektoré modely (bmax, cmax) urobili tak ošklivé/drahé, že neúspech v eu je logický. Nie je to v ničom inom, jednoducho prestali robiť autá hodné svojho mena. Tu viňal nepomôže, viac akovrcholné verzie modelov z toho nevyťažia, neverím ani v dlhodobý úspech DS.
25. 11. 2014 06:15
Re: Problematické predaje
Co jsou to problematické prodeje Fordu v Evropě?
25. 11. 2014 08:30
Re: Problematické predaje
Asi tim mysli nejprodavanejsi auto v evrope - Ford Focus.
25. 11. 2014 12:00
Re: Problematické predaje
Pozor neplést si celosvětově nejprodávanější auto z prodeji v Evropě. Nicméně pokud se nemýlím je Ford v Evropě stále prodejní dvojka.
24. 11. 2014 18:51
Lincoln
Ford má Lincoln, nepotřebuje dělat nějakou novou značku, i DS se mi zdá rozpoluplná v případě PSA. Lincoln by mohl v Evropě a Číně podle mne uspět, protože Ford má výkonné benzínové 4 válce a diesely, po kterých je poptávka . Lincoln má tradici, i když krom USA je málo známý. Třeba jako velice dobré modely pro evropský trh z hlediska rozměrů jsou MKC, MKS ,MKZ a MKX ( 2 sedany a 2 středně velké SUV - názvy modelů nejsou zrovna 2x vhodné), MKT a Navigator jsou přece jen dost velké a nevím, jestli by Ford našel správné motorizace pro ně. Design u některých modelů je zajímavý, u některých je diskutabilní. Jinak si myslím, že lidé za Ford nedají víc jak 1 milión a v případě Lincolnu tak max. 1,5 mil.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - DaewooMaster
25. 11. 2014 14:35
Vignale
Já si pod Vignale představím vždy toto:

[odkaz]

Zajímavé asi je, že na Ford tam nejsou žádné historické vazby, na rozdíl od podobných počinů jiných výrobců aut. ;-\
Rozbalit vlákno
0