Ford plánuje udělat z Vignale samostatnou značku
Ford si nemohl nevšimnout, že současná mizérie evropského trhu se týká prémiových značek o poznání méně, než běžných masových modelů a rád by se v ní také zaháčkoval, tím spíš, že už v této části světa pamatuje mnohem lepší časy. Současně vyloučil možnost, že by se do Evropy podívaly poměrně specifické americké modely Lincolnu, jenž se tam řadí k prémiovým výrobcům. Řešením této situace má být specifická značka Vignale.
Ano, značka. Vignale sice bude připravovat jen luxusnější verze stávajících modelů, Ford je ovšem velmi optimistický a věří, že se z doplňkového individualizačního programu vyvine samostatná prémiová značka. V rámci dealerství Fordu bude pro Vignale vyhrazen oddělený prodejní prostor a každý zákazník bude mít svého vlastního asistenta, s nímž bude řešit všechny náležitosti, související s provozem jeho vozu.
Těmito kroky chce získat Vignale dobré renomé a připravit si tak půdu pro další expanzi. Inspiraci našel podle Autocaru u značky DS koncernu PSA a stejně jako Francouzi uvažuje v delším časovém horizontu také o vlastním portfoliu specifických modelů. Nejdříve však je na řadě expanze Lincolnu, do posílení jeho pozice na trhu Američané investují v přepočtu více než 110 miliard korun, které půjdou jak do nové platformy, tak do vývoje nových modelů, které budou zaměřeny na severoamerický a čínský trh.
Verze Vignale zatím Ford představil u top modelů S-Max a Mondeo, další vozy pak budou postupem času přibývat.