Ford bude mít opět nějaký použitelný benzinový motor. Sice to vypadá, že stejně jako s dvojspojkovou převodovkou, to skončí na půl cesty (jeden motor) a o pár let později než by bylo třeba, ale i tak, sláva! :-)
Neviem, co máte vsetci s ponukou benzínovch motorov Fordu. Focus má napr. 6 benzínových motorov od 59 do 166 kW (a to nerátam RS s 221 kW!), nemyslím, ze by si niekto nevybral. A ze sa nevybral cestou priameho vstrekovania ako VW nie je ziadna chyba, sám VW priznal stahovaním FSI motorov, ze to bola slepá vývojová cesta. Ja naopak kvitujem, ze na to po vzore Japoncov idú cestou variabilného casovania ventilov. Je ale pravdou, ze trend velí downsizing, a tento trend este nezachytili.
No 2,5 T od Volva je vskutku asi najlepsí motor vo Focuse ;-), nie som si vsak istý s tým povodom motorov. Nemá naopak Volvo motory 1,6 16v, 1,8 16v a 2,0 16v od Fordu? 1,6 16v vyvíjal Ford spolu s Yamahou, pokial si pamatám, a napr. 2,0 vyvíjal Ford spolocne s Mazdou.
1) Problém motoru 2,5 T od Volva vidím v tom, že při plus mínus stejných výkonech jako třeba 2,0 TFSI od VW žere cca o 2 litry více.
2) S motorem 2,0 107kW nemám žádnou zkušenost, ale Mondeo nebo Focus s ním určitě nepojedou tak dobře jako třeba Passat nebo Octavia s motorem 1.8 TFSI 118kW
3) Za naprostou katastrofu považuji u Mondea motor 2,3 s automatem, který má ve městě spotřebu okolo 14 litrů, rozdíl proti obdobně výkonnému Passatu 1,8 s DSG cca 3 litry, co k tomu dodat...
2,5T vůbec není špatný motor, ale simson má pravdu, mondeo s tímto motorem passatu 2,0 TFSI neujede a má spotřebu větší víc než o litr. Ale uznávám, že to je pro to auto důstojná motorizace, a pro S80 ideální. ;-)
Asi záleží v čem, s jakou převodovkou atd., když jsem ale jezdil srovnávačku 325i vs. konkurence, tak mondeo 2,5T nemělo lepší naměřená zrychlení než passat 2,0 TFSI a můžeš si být jist, že tam žádní fanoušci volkswagenu netestují. ;-)
já to taky tak nemyslel. Naopak 2,0 TFSI je jeden z nejpříjemnějších motorů pro běžného řidiče. Volví dvaapůlka mi však nepřišla o nic horší... ;-) maximálně ta spotřeba byla o něco vyšší...
chcel som napisat turbolag (a ten proste mierne vyssi u 2.5T je ako u 2.0 TFSI, aj ked oboje su znacne lepsie ako v ASTRA OPC napr.)a uz som nejak navrhol, ze Ty nereaguj na moje prispevky a Ty na moje a bude klud.
Tady je ale trochu problém ve srovnávání, protože mondeo má ten motor s jiným výkonem a úplně jinak zpřevodovaný. V S80 je 2,5T brána jako základ (tu 2,0 sociál pomíjím) a musí být rozdíl mezi ní a 3,2kou. Takže je udušená na jen 200 koní, ale zas má kratší stálý převod, takže ve zrychlení stačí S80 i mondeu s 220 koňmi, ale na maximálku dá jen něco přes dvě stě. Váha bude srovnatelná, mondeo je macek, passat má o takových 150kilo míň, a to se počítá.
Já jezdím s motorem 2.0 TFSI v Golfu GTI DSG a ten rozdíl +2 litry jsem měl na podobné trase v půjčeném Fordu Focus ST při docela ostrém způsobu jízdy s oběma auty. Nijak přesné měření to ale nebylo. Nevím také jak by dopadlo srovnání při dlouhodobém používání bez využití maximálního výkonu.
Pokud jde o motor VW 2.0 TFSI tak já za jeho hodně silnou stránku považuju právě relativně "malý" nárůst spotřeby při vyšším zatížení (ve srovnání s jinými turbomotory).
Ad 1.: No je dost pochopitelné, ze 5valec 2,5l bude zrat viac ako 4valec 2,0, ze.
Ad. 2.: Opat dost samozrejmé, ze motor so 107 kW a 190 Nm nepojde tak dobre ako motor so 118 kW a 250 Nm (+ 11 kW a + 60! Nm).
Ad. 3.: Tu je treba súhlasit, 2,3 v Mondeu je snad najhorsí benzín na trhu, je to tragédia.
Ad. 4.: Nemyslím, ze by Ford mal problém dat 3,0 V6 z predoslého Mondea, prípadne ho jemne vyladit. Nevidím tu ale prínos oproti vydarenému 2,5T. Naviac ten turbomotor má podstatne vacsí potenciál na zvýsenie výkonu (preco to Ford nespraví, je druhá vec).
Ad 1-3) máš srovnání motorů, které v daných modelech stojí proti sobě, tím co říkáš jen sám potvrzuješ tu fordí motorovou bídu, a o tom jaksi tato debata je.
Ad 4) určitě by Ford neměl problém s 3,0 V6, ale ten motor je stejně jako ostatní, dnes už parametrově mimo, proto je opravdu lepší ta 2,5T. Tedy opět potvrzení zmíněné bídy. ;-)
a ten V6 3.0 co mali aj v ST220 bol z ASTONU, ak sa nemylim... A koniec koncov uz V6 na prednej naprave na FWD, aby to aj dobre jazdilo musi zakonite znemanat pomerne vysoku tvrdost podvozku, co tiez nie je pre kazdeho
no nebyl z Astonu, v Astonu byl V12 o k kterém se říká že je složený ze dvou durateců V6 ;-) Jinak si myslím že V6ka byla do Mondea tak akorát, za T5ku bych ji asi nedal.
Tos to tomu zas nandal, motory Fordu obhajuješ existencí jednoho s variabilním časováním. Tvé tvrzení, že motory FSI byly slepou vývojovou cestou, vyznívá v kontextu tohoto článku poněkud komicky. Podívej se, o čem je, jeho nadpis nezní "Nový 1,6 VCT od Volkswagenu", ale "Nový přímovstřik s turbem od Fordu". Řekl bych, že je celkem jasné, co bylo slepou uličkou, pokud se to tak dá nazvat, protože srovnání přímovstřiku a var. časování docela kulhá, časováním dostaneš točivější motor a větší výkon ve vyšších otáčkách, přímovstřikové motory jsou snahou o vyšší výkon v celém rozsahu otáčkového spektra, má to být způsob zvýšení výkonu prostřednictvím efektivnějšího spalování. Mít Ford dvoulitr na úrovni 2,0 FSI mohl si oblíznout všech deset. Ale hlavně, FSI jsou základem pro TFSI resp. TSI, což je cesta jak dělat moderní benzíny, variabilní časování samo o sobě nestačí, parametrů přeplňovaných motorů variabilním časováním dosáhnout nelze. Zajímavé ale je, že se přímovstřik s turbem a časováním objevuje i v kombinaci viz. např. v 1,8 TFSI, který má var. časování sacích ventilů. ;-)
Ono u Fordovym motoraru je vic veci divnych- tu 1,6VCT skoro vubec neprosazuji, 1,8SCi mela jen rok existence, podileli se na vyvoji 2,7HDi a motor dosud neni nasazen ani v jednom z vozu co v soucasne dobe Ford a jeho koncernovi bratri a sestry vyrabi a pritom by se treba do Volva docela hodil a verim ze ani v Mondeu nebo M6 by nedelal ostudu
Právě, je to guláš, 1,8 přímovstřik, pak 1,6VCT, zas jiná filozofie, teď do nového auta použijí tu hrůzu 2,3 moc to na nějakou ucelenou motorářskou "strategii" nevypadá. ;-)
No nemám pocit ze moj príspevok bol nejakou fanatickou apologetikou Fordu, len poukazujem na fakt, ze niet nejakého extra dovodu obúvat sa do Fordu a tvrdit, ako majú naho..o motory v porovnaní s iným mainstreamom. A áno, tvrdím, ze priamy vstrek sa neukázal ako ideálna cesta na znizovanie spotreby a zvysovanie výkonu. To NEPLATÍ pre spojenie priameho vstreku a prepĺnania, iba pre hladké priamovstreky. Inu i sám Ford to s priamovstrekom skúsil (1,8 SCi) a onedlho i zabalil, rovnako ako VW s FSI motormi, ktoré s velkou pompou uviedol a velmi potichúcky stiahol (nereálna spotreba, 98 okt. benzín). Pre povrchných citatelov este raz: nehovorím o TFSI ani iných kombináciách priamovstreku a preplnania, to je naopak podla mna budúcnost benzínových motorov.
O tvém fanatismu jsem nic nepsal, to sis přidal sám. Přímovstřik vs. časování jsi proti sobě stavěl, tedy odpovídám, že jednak je to hloupost (neporovnatelné) a pak, že všechny TFSI mají přímý vstřik, takže opravdu nechápu tvé věty o slepých uličkách. Kdyby to byla slepá ulička budou motory třeba s přeplňováním, ale bez přímého vstřiku, což se neděje, příklon k přímovstřiku je obecný, viz. i špičkové šesti a osmiválcové atmosféry. Ale o to přece v naší debatě ani tak nejde, že, hlavní je napsat něco jako VW se nepovedlo, VW špatně atd. Jenže skutečností je, že VW (potažmo koncern) má dnes plnou paletu přímovstřikových benzinů s růz. formami přeplňování i bez, kdy se prakticky každý z nich řadí na špičku své objemové kategorie. Ford viz. další vlákna této diskuse se motá v kruhu, aktuálně nabízí mezi čtyřválci jeden motor, který by se parametry dal brát jako atkuální, a nyní oznamuje, že za dva roky (možná rok a půl) představí nový motor, který je, světe div se, principielně stejný jako motory vysmívaného VW, který je v tu dobu bude mít v nabídce už nějakých pět let. ;-)
Opat mi vkladás do úst vety, co som nevyslovil. Nehovorím, ze VW je spatný, VW je zlý, naopak uznávam kvalitu TFSI motorov a ocenujem ich (ostatne TFSI, resp. TSI motory sú motormi roka v roznych objemových kategóriách). Porovnávam priamovstrekové hladké (NEPREPLNANÉ) motory s nepriamovstrekovými benzínmi s variabilným casovaním ventilov. Neviem, co je na tom podla Teba "neporovnatelné" a "hlúpost". Ved konkrétne dvaja predstavitelia týchto filozofií 1,6 Ti-VCT od Fordu a 1,6 FSI od VW sú plne porovnatelné parametrami (zhodne po 85 kW, krútiak presne neviem, ale rozdiel max. 3 Nm a i reálnou spotrebou). Co je na týchto motoroch neporovnatelné, to mi vysvetli. Alebo ked Ta tak irituje príklad VW a Fordu, dosad si iné automobilky, napr. Alfu s priamovstrekom a Hondu s VTEC (1,8, 2,0). Ja opat nevidím rozdiely. Ty áno?
Nevkladám ti vety, napsals: "A ze sa nevybral (Ford) cestou priameho vstrekovania ako VW nie je ziadna chyba, sám VW priznal stahovaním FSI motorov, ze to bola slepá vývojová cesta." Znova ti opakuju, že všechny aktuální (nové) motory VW mají přímý vstřik, tak, kde je ta slepá vývojová cesta? Navíc, tě znova upozorňuju na tento článek, Ford se míní ubírat stejným směrem jako VW, tedy PŘÍMOVSTŘIK a turbo. Tvé tvrzení, výše, je tedy zcela mimo.
VW vyvinul přímovstřikové motory a k nim v další generaci přidal přeplňování, protože přeplňovanému motoru stačí k podobným výkonům nižší objem, proto se 2,0FSI nahrazuje 1,8 TSI a 1,6 FSI 1,4TSI. Vím je to nepochopitelné, ale jen pro toho, kdo nechce chápat. Žádné tiché odcházení od něčeho, jde pořád o to samé, motor 2,0FSI žije, stejné vrtání jen menší zdvih a je z něj 1,8 TSI. A nejde jen o čtyřválce, V6 mají přímovstřik stejně jako V8, nikdo nic neopouští, naopak. :-!
presne tak. Keby niekto napisal, ze VW nevie atmosfericke 4valce, to uz by bola ina rec. 2.0 FSI som vzdy pokladal za zdochlinu, najprv ma ani nenapadlo, ze tam ide 98 oktan (dost logicke pri priamom vstrekovani, to je na kvalitny benzin citlive). No a potom som si uvedomil, ze kazdy majitel je skrob, lebo s 98 oktanom to nejde az tak zle (ale kazdy tam lial proste 95 a potom je to mrtvola).
Preplnovane 4valce ktore ale maju taktiez priamy vstrek su naozaj vo VW proste absolutna spicka.
že odbočuji... Včera mě "školil" chlapík s X5 a tim benzínem mezi Kolnem a Frankfurtem v těch dlouhých táhlých, jestli znáš... Netušil jsem, že tam bude rozdíl minimálně třídy. I v rychlosti kolem 200 mi utíkal, jak Jarmila Kratochvílová. O zrychlení z 80 ani nemluvim a to tam měl ty 20 palcový salámy. ;-) Musím určitě vyzkoušet!
Já myslim, že tam je jen 3.0i. Označení jsem neviděl, ale měl 2 chromový koncovky, nečoudila i ty koncovky byly čistý. Předpokládám, že V8 má 4 trubky.
V8 má hranatý, ale kulatý rovný má v zbytek, z toho teď nepoznáš, jestli nafta nebo benál, 3,0i by ti neujela, ani nová 3,0d by nebyl takový rozdíl, takže buď 35d nebo 35i.
Tak počkej, to je fakt jiná liga, ty máš nějakých 225 stutgartských dehtovalachů a on 300 mnichovských benzokrevníků. >:D Sice něco naženeš lepší aerodynamikou, i když ten tvůj autobus taky nebude kdovíjaký Cx majstr. ;-)
Koukal jsem... V8 má ovál, 35i tam nedávaj. Nečoudilo mu to a koncovky byly čistý. Cx mám určitě lepší, ale to nehraje roli. ML 350 má taky 270 PS a neujede mi, nebo mu dojde benzín. O to víc mi nejde do hlavy ten rozdíl. Fakt si se mnou dělal, co chtěl a ještě z toho měl očividně srandu.
Nevim jestli čoudí, mě teda jo. Ale nemam PDF, protože se za něj připlácelo asi 25 litrů a na to nejsem dostatečně ekologickej. V německu je snad v základu. Do toho by Kateřina, Bursík a Drápalík měli šlápnout >:-[]
Tak jsem na to mrknul, oni do X5 dávají tu geniální přímovstřikovou 3,0i a do X6 twinturbo. Nevím, pro pětku mi ta nová 3,0i přišla jako opravdu dokonalá volba, ale v X5 bych viděl spíš to twinturbo, přece jen nějakých 300 kilo rozdíl a tvar cihly, s tím by ta X5 neměla byť slabšímu dýzlu výrazně ujíždět.
Tim spíš... oproti X5 mám určitě trochu navrch a o to mi při kupování taky šlo, protože jsem už nechtěl pro svoje potřeby další SUV. Nejvíc mě štvalo, že při akceleraci po nějakym zůžení z 80 vystřelil, jako raketa. To nemyslim, jako že bych neznal ostatní, jak přibližně jezdí, nebo se chovaj, ale to je celý, proč to nechápu. Hlavně jsme jeli delší dobu spolu a on se tím evidentně bavil. Třeba tam měl nějaký škádlítko od Hammana, co já vim:) Budu asi muset tuzingovat >:D
No bud mal V8 a vymenil si koncovku vyfuku za okruhlu (presne aby mohol takto ludom robit zle) :-)
30i - no musel by genialne kvaltovat, aby tak vystrelil po tej 80-ke to asi nebud ono
Mohlo by to byt 30sd( 286k 580Nm), alebo naozaj tve seriove turba 35d (ale parametre rovnake, ako 30sd). No a ak tu 35d este posteklil vymenou software... :-) Jo tuzing, pekne to tam nachpiuj, nech Ti ta rakva lieta ;-):-!
ze brzda provozu nie si mi je dost jasne, ale na mna???? hahaha, leda ve snu. Ja som si kupil uz Escorta (jasne ze nie Cosrowth RS, ten je drahy), takze si strateny :-):-)
V tom co přináší variabilní časování ventilů a přímovstřik máš trochu chaos.Přímovstřik má hlavně přinést úsporu paliva,spalování daleko chudší směsi než s vstřikováním do sacího potrubí.Variabilní časování nezvyšuje výkon pouze ve vysokých otáčkách (to přineslo už použití víceventilové techniky),ale co nejvyšší výkon (v rámci atmosférického plnění) v co nejširším spekru otáček,při nízkých otáčkách i snížení sacích ztrát,plným ptevřením škrtící klapky a regulací plnění válce poze sacím ventilem.
Nemuzu- jeste by se za mne hosi z Vulva Auto Czech zlobili ze jim beru praci informovat o jejich triumfech novinare a potencionalni zakazniky a navic ze jim zhorsuju image- protoze ani oni nejsou tak pitomi aby spamovali diskuse tisk. zpravami- chapou totiz ze to lidi akorat nasere ;-)
Takova stava se stava i u Volva- ale max jednou za 10 let ;-\ . Stejne jako u BMW ( X6 zene vymenili za novou nez aby ji neustale spravovali) nebo u MB. Proste smula na kombinaci zmetku a neschopneho servisu Volva v CR
Mne to nesere ja se vzdycky po tom co tady predvedes citim skvele- jako kdybych koukal na nejakou mimoradne povedenou komedii- napr. na fotbalove zapasy Rumunu ;-)
To je fakt >:D Na to jak podle nekterych zde ma Ford spatne benzinove motory, se prodavaji Fordy v EUROPE velmi dobre..... a prodeje rozhodne nedelaji jen TDCi.
FORD OF EUROPE OPĚT ZVYŠUJE PODÍL NA TRHU
* Tržní podíl Fordu na 19 tradičních evropských trzích v srpnu vzrostl o 0,4 procentního bodu, na 8,0 %
* Za prvních osm měsíců letošního roku prodal evropský Ford na svých 51 trzích již 1 253 600 vozidel
PRAHA, 24. září 2008 – Ford of Europe v srpnu dosáhl na 19 nejvýznamnějších trzích Evropy zvýšení podílu o 0,4 procentního bodu, přestože automobilový trh jako celek pokračoval v oslabování. V srpnu činil tržní podíl Fordu 8,0 procent, za prvních osm měsíců roku 2008 pak zůstává na stabilní hodnotě 8,6 procenta.
Od ledna do konce srpna prodal evropský Ford již 1 253 600 vozidel, což představuje zlepšení o 0,4 procenta (5 500 vozů). Slabší výsledky na devatenácti tradičních trzích byly vyváženy pokračujícím růstem v Rusku, kde Ford zaznamenal zvýšení prodejů o více než 36 procent, na 11 900 vozů.
„S potěšením konstatujeme, že náš tržní podíl neustále roste i přes celkově nižší objemy prodejů, způsobené poklesem celého trhu,“ řekl Ingvar Sviggum, viceprezident Ford of Europe pro marketing, prodej a služby.
Na devatenácti evropských trzích Ford prodal 72 300 vozidel, tedy o 14,5 procenta méně. Největší zájem byl o modely Focus (18 000 kusů), Fiesta (14 900) a Transit (9 400). Ve Francii se vozy Fiesta, S-MAX a C-MAX staly nejúspěšnějšími dováženými modely ve svých třídách.
I přes nepříznivé ekonomické klima v Německu a Velké Británii si zde Ford vedl poměrně dobře. Německo s 18 000 prodanými automobily bylo v srpnu pro Ford největším trhem. Ve Velké Británii Ford prodal celkem 12 600 automobilů a zaznamenal tak největší tržní podíl (16,1 %) od roku 2003.
Během dosavadních osmi měsíců prodal Ford of Europe na 19 nejvýznamnějších trzích 1 013 400 vozidel, přičemž jedenáct z těchto trhů zaznamenalo růst. Prodeje na všech jednapadesáti hlavních trzích se vyšplhaly o 0,4 % vzhůru, na 1 253 600 vozů.
Největší zájem o vozy Ford panoval ve sledovaném období ve Velké Británii, kde si některý model značky pořídilo 280 400 zákazníků. Modrý ovál tak získal na tamním trhu podíl 16,4 procenta. Následuje druhé Německo s 157 700 prodanými vozy (nárůst o 5,5 %) a Francie s 98 100 kusy (plus 10,4 %). Ve Španělsku si Ford dokázal udržet vedoucí postavení na trhu, z nějž pro sebe získal podíl 9,6 procenta – o 0,2 procentního bodu více než v roce 2007.
A to ze nove Mondeo prislo na trh az po S80 ti nevadi? Nebo mi tu vysvetlis ze ma podvozek po jine generaci MKI nebo snad dokonce MKII . Mel by jsi nejdriv zkusit S80 nez tu zacnes kecat takove blbosti- srovnatelne s tim ze X-Type je rebrandovane Mondeo ;-)
Au to boli ;-). Ted jsi mimo ty kamo ;-) . Stav se u Volva a nech si to vysvetlit a pak mne tady poucuj o tom ze S80 ma podvozek z minuleho Mondea. Ono to je totiz trosku jinak kamo ;-)
A umis si ten odkaz prelozit nebo s nim chces pomoct ;-) . Nejak tam nevvidim ze by to byl puvodni podvozek z Mondea- dokonce ani chronologicky to nevychazi . Nemluve o tom ze tam zminuji ze Volvo ji ma postatne modifikovanou
A kde je ze to je puvodne platforma Mondea ty genie- prvni Ford co to mel byl S-Max navic :
but much engineering was done by Volvo Cars
To ti nejak v zapalu boje uslo co? Pa a pusu Frajere ;-)
Nebyla by o tom nejak tiskova zprava ;-) .
Jinak tohle je pri vsi ucte stejna diskuse jako zda bylo driv vejce nebo slepice- ja tvrdim ze kdyz to neni identicka platforma jako u Mondea tak se muzeme max bavit ze v te platformy vychazi ale neni to ta platforma
Tys to pořád nepochopil, hošíku, to, že Ford nemá aktuální benzíny, je pro každého, kdo rád řídí, akorát k na.rání. Mondeo může být xkrát perfektní auto, dá se mu odpustit i to jak vypadá, ale když jediný benzinový motor, který je v něm použitelný žere deset litrů s lehkou nohou a auto s ním v normální výbavě stojí přes milion, tak to je průser, a proto se všichni ti zaříkači fordích koní honí dneska na usmolených 140 dehtových grošácích. Jenže na ty stačí i podvozek z laguny. Měl bys pochopit, že krvácet na diskusích pro nějakou značku, je akorát k smíchu. Ale ty jsi asi rád, když se ti smějou, jinak se tyhle "zprávy z Fordova" vysvětlit nedají. ;-)
Duvod proc si nekoupit Forda- Deadlift by sem zase hodil tiskovou zpravu o uspechu FoMoCo a chlubil by se nasim perim. Duvod proc si nekoupit VW- to same jak u Fordu jen v podani GTI :no:
Ja bych si klidne koupil FordovoVolvo i presto ze ho mas ty ;-) Auta nemuzou za sve "majitele" ;-) A vubec nechapu proc exibujes pod clankem o Fordu, kdyz Ford nemas rad.
No a na to aky je VW oproti Fordu * tak sa predava este lepsie : [odkaz] a cast "Společnost Volkswagen, jejíž součástí je rovněž česká Škoda Auto, je největším výrobcem automobilů v Evropě. Firma v prvních třech čtvrtletích letošního roku zvýšila prodej o 3,9 procenta na 4,8 milionu vozů. Její podíl na světovém trhu s automobily tak vzrostl o půl procentního bodu na 10,1 procenta. " ;-)
Ale vzdy sa to zvrtne na to aky je VW * a na Ford nema tak par cisel nezaskodi. Podla cisel ktore mam ja je to takto - 1-9.2008 : trhovy podiel v Zap Europe VW koncern 19,9 a Ford koncern 9,9, znacky v Zap Europe VW:Ford 10,6:8,3, registrovane vozidla v tis VW:Ford 1146:903,
Značně souhlasím že Ford nemá už delší dobu co nabídnout, jediné dva motory jsou snad 1.6Ti-VCT a 2.5ST. Ale kdy všichni nabízejí Turbomotory jako Fiat, Renault, Opel, VW Group,PSA, Mini.... Ford ma 1.6Ti- VCT-........ 2.5ST a mezi nimi díru! kromě 2.0 107kw a 2.3...:-(
Otázka je, jestli to jsou nový auta, předváděčky nebo skladovky z loňska. Víš jak to je... strčíš tam hlavu a už jen myšlenka, že o tom uvažuješ, tak ti nacpe něco jinýho. Třeba Alfu >:D
Vždyť jsem tu psal, že mi od Srby někdo kolikrát volal a když jsem mu poděkoval, tak říkal, že tomu nebudu věřit. Taky jsem mu říkal, že mu věřim, ale je to pořád hodně.