Americká automobilka Ford Motor bude jen pár měsíců poté, co se rozhodla, že si automobilku Volvo ponechá, znovu zkoumat možnosti dalšího vývoje švédské automobilky. Jednou z variant je i prodej.
Myslím, že číňani mají peněz dost :-| Chtějí se prosadit v Evropě, což se jim zatím s jejich modely aut moc nedaří.
Na stav, že Čína bude skupovat západní podniky, si ale evropa a USA zadělali sami tím, že výrobu skoro všeho ve velkém přesunuli do Číny. Čína sice vyrábí levně, ale výrobou získala obrovské peníze, know-how a v neposlední řadě moc. A navíc není moc ekologické převážet většinu zboží přes půl světa :-(
Mas pravdu, ze Cina ma prachu dost ale ja si myslim, ze brzy bude trend tak jako je i v Cine, nevyrabis zde, tak nemuzes prodavat. To plati jen pro Automobilovy prumysl.
Je to zduvodu aby se take dostalo na investice v danych oblasti a hlavne podporila zamestnanost.
Souhlasim maly stat takove pozadavky mit nemuze, ale USA, Cina a Rusko (v ramci jejich rozloze" si myslim, ze maji nejake "zakony" aby podporily mistni ekonomiku, hlavne dotahnout know how do jejich vlastni zeme ze zemi jako nemecko ci italie, (jeden ma technologie a druhy design).
Jedinou naší šancí je to, že i v Číně rostou náklady a že se jednou prostě západním firmám přestane vyplácet vyrábět v PRC a dovážet zboží zpět do Evropy nebo USA.
Nevím jak ty, ale já si radši koupím dražší evropské zboží (hlavně oblečení), když jej nemusím každý měsíc reklamovat. Na druhou stranu je pravda, že kvalitní věci se nedají v ČR koupit za rozumnou cenu :-(
Myslím, že budou mít velký problém Volvo prodat. Těžko dnes nějaká automobilka půjde do ztrátového podniku. Pokud vím tak i Tata má velké problémy s balvanem na noze jménem Jaguar :-(
Tak už je to zase tady a myslím, že pánové od Forda si trhají vlasy, že neprodali Volvo tuším předloni, kdy se o tom spekulovalo a situace ve světě i ve Volvu byla mnohem příznivější pro prodej/koupi. Po tom avizovaném "drahém vývoji" XC60 je na tom Volvo opticky hůř než předtím, ale bylo na tom špatně i dřív. Zdravou automobilku nemůže vývoj jednoho modelu dostat do červených čísel, takže pes je zakopaný někde jinde (za polárním kruhem). Teď jde o tom, aby neměli Saab a Volvo hrobečky vedle sebe. ;-\
Mimochodem, dej sem nějaké čísla o prodejích Volva, které mimochodem není prémiové, v Číně.
Nedávno tu totiž vyšel článek, že právě v Číně vede z prémie Audi. A to je pravda.
"V celém loňském roce stoupl prodej automobilů Audi v Číně o zhruba 25 procent na 10 1 996 vozů. Značka si tak udržela vedoucí pozici na čínském trhu s luxusními automobily."
no XC60 doslo v blbu dobu. Volvo malo dost problemov, neurcite S40, S60, S80 a C30 k tomu. V70 a XC70 a XC90 to nezachrania. XC60 to mohlo zachranit ale dostava sa na trh pocas finacnje krizy a to je problem. A skoda, lebo mne sa paci dost, interier krasny... az na pomerne malo miesta v zadu celkom podarene auto a dobry super Q5, ci GLK
Stačí si přečíst něco o současné krizi mimo prvoplánově zaměřená periodika a informační zdroje typu Novy či ČT. Ta krize je totiž nejenom v USA, ale dneska už především v Číně a Rusku. Čínská lidová republika má sice 3 tis mld. USD rezerv, ale - například čínská burza se propadla o 80%, (tady se o tom moc nemluvilo) a čínská vláda bude muset do ekonomiky nalejt ještě víc než USA. A navíc má problém s nekonvertibilní měnou. A Rusko? Ještě před několika týdny se tvářili, že oni budou zachraňovat a dneska je tam situace podobná. I zde se mluví o 1000 mld. USD.
Dneska si nikdo hned tak něco nekoupí - a už nejmíň Volvo.....možná že by u Fordu byli rádi, kdyby si Volvo někdo vzal třeba zadarmo, i s těmi ztrátami co má.
Jestli ono to není v tom, že automobilky jsou rigidní podniky ovládaný odborářema bez vlastní invence? Z některých se stali pouhopouzí integrátoři. Takže automobilka jako taková v podstatě žádnou cenu nemá. Cenu má značka, popř. patenty. Na VW vidíme, jak je to s nutností mít nejnovější motory, když dokážou prodat obstarožní krámy. Potom třeba blbosti typu navigace. Každý kdo byl v Datartu tak chápe že s navi za 50 není něco v pořádku. ....Takže, automotive je za zenitem, a značky budou ubývat. Proč nezačít třeba Volvem a Saabem?
To máš zcela pravdu - když před pár lety začalo integrační šílenství, tak bylo vidět, že to není technická ani ekonomická nutnost, ale naplňování jakýchsi pseudoekonomických teorií, které měly věcnou logiku asi na stejné úrovni jako vysvětlení, proč se nosí letos široké volné kalhoty, zatímco loni se nosily úzké. Ford a GM nakupovali značky, aby doplnili portfolio, aby pronikly na trhy a nevím, co ještě. Spojil se Daimler s Chryslerem a výsledek - první zrušená aliance a pro Daimler ještě jakž takž včas. Jestli aliance VW (chudák SEAT) a třeba Renaultu měly logiku, akvizice Fordu nebo GM ji zcela postrádaly a byly spíše ukázkou politiky - my jsme progresivní, chytili jsme trendy, my na to i máme a podle toho, jak se bude vyvíjet ekonomika, je to jediná správná cesta vpřed.....Honda nebo BMW se do aliančního šílenství nedaly zatáhnout a rozhodně jim to neuškodilo.
Co se týká odborářů, tak máš sice zcela pravdu, ale já bych připomněl i mraky zcela neproduktivních bílých límečků, kteří dneska tvoří značnou část umělé přezaměstnanosti v pomalu každé firmě a bez konkrétního účelu, zopdpovědnosti a měřitelného výkonu užírají z mzdových a osobních nákladů víc, než ti, kteří auta navrhují, zkouší, připravují do výroby, vyrábějí, skladují a distribuují....a jak píšu, není to jenom v automobilkách. Letiště jsou dnes a denně plná arogantních klaunů, kteří cestují na den do Londýna a na druhý den do Paříže na meetingy (na nejvyšší úrovni - samozřejmně), brainstormingy (kde se tvoří koncepce na sto let dopředu) a sympozia (kde se tvoří kontakty a získávají informace..) a přitom se válejí po drahých hotelech a provolají stovky minut ze služebních telefonů, projedou tisíce kilomterů taxíky, proserfují hodiny na nejnovějších noteboocích, ale - nikdy nic skutečně nevymyslí, nenavrhnou, nevyprojektují, neodzkouší, nevyrobí ani neprodají. Jenom radí, hodností, sledují a vyhodnocují. A čemu se hlavně vždycky vyhnou je konkrétní odpověď a především cokoliv, za co by mohli nést zodpovědnost. Proto taky světová ekonomika dneska vypadá tak, jak vypadá. Stačí si přečíst rok staré předpúovědi všech těch analytiků, poradců a suopervizorů a porovnat je se skutečností a dnešním stavem. Ale to sem už asi ani nepatří....
prostě ty bílé límečky ti poradí se vším (kromě toho problému samozřejmě), vždy a rádi. Lopotí se světem, bydlí po hotelech, pracují 16 hodin denně i pro tvé blaho a ty si toho vůbec nevážíš!
Jasně, částečně máš pravdu. Předtím jsem dělal pro firmu z Reichu, co si tady v Praze otevřela administrativní centrum pro Evropu. A to bylo teda mrhání. Někdy se mi zdálo, že na každého pracujícího je v té firmě minimálně 5 managerů, kteří připravují tabulky, z kterých se dělali jiné tabulky a znova tabulky. Do toho samozřejmě mítingy, brífingy, brainstormingy, k tomu raut, večer tůra po hospodách...
Ono to asi bylo i tím, že to byla velká firma, a čím větší firma, tím větší byrokracie, tím více virtuálních pozic. Třeba propouštění v Reichu vůbec neexistovalo. Přesunuli práci do Prahy aby ušetřili, a tam si ponechali všechny lidi....
Teď jsem v US firmě, a je to o hodně lepší. Nebo to možná není tak okaté. Ale tady jsme prostě malá pobočka a všichni víme co dělame, takže je to OK.
Jaké bylo vlastně téma? Aha Volvo. No, doufám, že to nějak zvládne. Je to přece jenom moje druhá nejoblíbenější značka, takža já bych za ním určitě :-(