Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford uvažuje o prodeji automobilky Volvo

Dan Vořechovský
Diskuze (25)
Americká automobilka Ford Motor bude jen pár měsíců poté, co se rozhodla, že si automobilku Volvo ponechá, znovu zkoumat možnosti dalšího vývoje švédské automobilky. Jednou z variant je i prodej.

Americký koncern Ford Motor ve svém včerejším tiskovém prohlášení uvádí, že přehodnotí strategické možnosti dalšího vývoje švédské automobilky Volvo Car Corporation. Jednou z možných variant je i její prodej. V této souvislosti již švédská skupina Volvo Group, která Volvo Car Fordu v roce 1999 prodala, prohlásila, že automobilku zpátky do svého portfolia nekoupí. Předseda představenstva Volvo Group Finn Johnsson se také postavil proti hlasům, které volají po tom, aby byla automobilka Volvo Car koupena státem. Podle Johnssona stát neví nic o automobilovém průmyslu a Volvo Car potřebuje vlastníka, který dokáže zvýšit prodeje a spolupracovat s dodavateli na komponentech a vývoji. Jako příklad dobrého vlastníka uvedl francouzskou automobilku Renault (v anketě pod článkem můžete hlasovat, kdo by byl dobrým vlastníkem podle vás).

Přehodnocení možností dalšího vývoje švédské automobilky je podle Fordu důsledkem celosvětového zhoršení situace v automobilovém průmyslu, zejména v posledních třech měsících, a celkové nestabilní ekonomické prostředí. Prezident a ředitel Fordu Alan Mullaly v prohlášení uvedl, že přezkoumáním možností chce Ford najít takové řešení, které bude optimální jak pro Ford, tak pro Volvo. Hledání strategických možností dalšího vývoje a konečné rozhodnutí podle něj potrvá minimálně několik měsíců. Než bude učiněno konečné rozhodnutí, bude Ford Volvo podporovat v jeho plánu restrukturalizace.

Současně s tím bude pokračovat jakési osamostatňování Volva v rámci struktury Fordu. Šéf Volva Stephen Odell, který byl do čela švédské automobilky zvolen tento rok, uvedl, že základem dalšího vývoje Volva bude i nadále důraz na bezpečnost, vývoj vozů šetrných k životnímu prostředí a moderní skandinávský design. Jako příklad směřování automobilky uvádí crossover XC60, nejbezpečnější automobil, který Volvo kdy vyrobilo. Příští rok pak Volvo představí sedm vozů s nízkými emisemi.

Dan Vořechovský
Diskuze (25)
Avatar - hruodolf
3. 12. 2008 10:25
Re: Why so serious
Nevím jak ty, ale já si radši koupím dražší evropské zboží (hlavně oblečení), když jej nemusím každý měsíc reklamovat. Na druhou stranu je pravda, že kvalitní věci se nedají v ČR koupit za rozumnou cenu :-(
3. 12. 2008 10:22
Re: Čína? Rusko?
berane, tomu se přece říká consulting >:D

prostě ty bílé límečky ti poradí se vším (kromě toho problému samozřejmě), vždy a rádi. Lopotí se světem, bydlí po hotelech, pracují 16 hodin denně i pro tvé blaho a ty si toho vůbec nevážíš!

Jasně, částečně máš pravdu. Předtím jsem dělal pro firmu z Reichu, co si tady v Praze otevřela administrativní centrum pro Evropu. A to bylo teda mrhání. Někdy se mi zdálo, že na každého pracujícího je v té firmě minimálně 5 managerů, kteří připravují tabulky, z kterých se dělali jiné tabulky a znova tabulky. Do toho samozřejmě mítingy, brífingy, brainstormingy, k tomu raut, večer tůra po hospodách...
Ono to asi bylo i tím, že to byla velká firma, a čím větší firma, tím větší byrokracie, tím více virtuálních pozic. Třeba propouštění v Reichu vůbec neexistovalo. Přesunuli práci do Prahy aby ušetřili, a tam si ponechali všechny lidi....
Teď jsem v US firmě, a je to o hodně lepší. Nebo to možná není tak okaté. Ale tady jsme prostě malá pobočka a všichni víme co dělame, takže je to OK.

Jaké bylo vlastně téma? Aha Volvo. No, doufám, že to nějak zvládne. Je to přece jenom moje druhá nejoblíbenější značka, takža já bych za ním určitě :-(
Avatar - Andromeda
3. 12. 2008 09:17
Re: Čína? Rusko?
Jo Berane,svatá pravda :yes: ,přímo na komoru ;-) ...
Avatar - Pierro
3. 12. 2008 08:53
Re: Čína? Rusko?
berane i když se mnohdy názorově neshodnem, u tohoto příspěvku ti musím dát naprosto za pravdu... :-|
3. 12. 2008 08:45
Re: Čína? Rusko?
To máš zcela pravdu - když před pár lety začalo integrační šílenství, tak bylo vidět, že to není technická ani ekonomická nutnost, ale naplňování jakýchsi pseudoekonomických teorií, které měly věcnou logiku asi na stejné úrovni jako vysvětlení, proč se nosí letos široké volné kalhoty, zatímco loni se nosily úzké. Ford a GM nakupovali značky, aby doplnili portfolio, aby pronikly na trhy a nevím, co ještě. Spojil se Daimler s Chryslerem a výsledek - první zrušená aliance a pro Daimler ještě jakž takž včas. Jestli aliance VW (chudák SEAT) a třeba Renaultu měly logiku, akvizice Fordu nebo GM ji zcela postrádaly a byly spíše ukázkou politiky - my jsme progresivní, chytili jsme trendy, my na to i máme a podle toho, jak se bude vyvíjet ekonomika, je to jediná správná cesta vpřed.....Honda nebo BMW se do aliančního šílenství nedaly zatáhnout a rozhodně jim to neuškodilo.

Co se týká odborářů, tak máš sice zcela pravdu, ale já bych připomněl i mraky zcela neproduktivních bílých límečků, kteří dneska tvoří značnou část umělé přezaměstnanosti v pomalu každé firmě a bez konkrétního účelu, zopdpovědnosti a měřitelného výkonu užírají z mzdových a osobních nákladů víc, než ti, kteří auta navrhují, zkouší, připravují do výroby, vyrábějí, skladují a distribuují....a jak píšu, není to jenom v automobilkách. Letiště jsou dnes a denně plná arogantních klaunů, kteří cestují na den do Londýna a na druhý den do Paříže na meetingy (na nejvyšší úrovni - samozřejmně), brainstormingy (kde se tvoří koncepce na sto let dopředu) a sympozia (kde se tvoří kontakty a získávají informace..) a přitom se válejí po drahých hotelech a provolají stovky minut ze služebních telefonů, projedou tisíce kilomterů taxíky, proserfují hodiny na nejnovějších noteboocích, ale - nikdy nic skutečně nevymyslí, nenavrhnou, nevyprojektují, neodzkouší, nevyrobí ani neprodají. Jenom radí, hodností, sledují a vyhodnocují. A čemu se hlavně vždycky vyhnou je konkrétní odpověď a především cokoliv, za co by mohli nést zodpovědnost. Proto taky světová ekonomika dneska vypadá tak, jak vypadá. Stačí si přečíst rok staré předpúovědi všech těch analytiků, poradců a suopervizorů a porovnat je se skutečností a dnešním stavem. Ale to sem už asi ani nepatří....